Že nekaj časa sledim raznim videom na YouTube o Profilih KF (angl. KF Airfoil).
En video, ki dokaj na hitro razloži 'prednosti!?' tovrstnih profilov se nahaja tukaj: http://www.youtube.com/watch?v=A4oa-yag ... ture=feedu.
Je pa še mnogo materiala na to temo.
Sam sem že nekaj experimentiral, več o tem jutri ko poslikam en projekt.
Zanima pa me če je še kdo pri nas probal kaj na to temo?
Mogoče bi lahko tukaj zapisali praktične rezultate, tisti z malo več znanja s področja aerodinamike itd... pa tudi kakšno teoretsko videnje.
Profili KF
Moderator: Pisaneli
Profili KF
RC Addict!
- nitrometan
- Freak
- Prispevkov: 761
- Pridružen: 18 Jul 2010, 14:36
- Kraj: Kranj
Evo za tiste, ki radi berete http://en.wikipedia.org/wiki/KF_aerofoil
Sam sem tudi že uporabljal KF profile konkretno KFm-2 in KFm-4, v primerjavi z "ravnim" profilom se stvar obnese precej bolje, KFm-4 se sploh pozna pri akrobatih, KFm-2 sem uspešno uporabil za prostoleteč model, imajo pa res veliko prednost v tem, da so preprosti za izdelavo.
Ampak ni ga pa čez poln profil
Sam sem tudi že uporabljal KF profile konkretno KFm-2 in KFm-4, v primerjavi z "ravnim" profilom se stvar obnese precej bolje, KFm-4 se sploh pozna pri akrobatih, KFm-2 sem uspešno uporabil za prostoleteč model, imajo pa res veliko prednost v tem, da so preprosti za izdelavo.
Ampak ni ga pa čez poln profil
- Priponke
-
- Primer prostoletečega jadralčka s KFm-2 profilom
- IMG_7755_800X600.jpg (114.19 KiB) Pogledano 1634 krat
NE KLIČ HUDIČA !!!
It just MIGHT be IDIOT RESISTANT but NOTHING is IDIOT PROOF !!
LP Andraž
It just MIGHT be IDIOT RESISTANT but NOTHING is IDIOT PROOF !!
LP Andraž
Najprej bom dal sliko izvedenk profilov KF.
Prejšnje poletje sem želel izdelati jadralno letalo za naše 'pukelčke'.
Kriteriji so bili:
- enostavna izgradnja - depron
- velik vzgon - da bi lahko jadral tudi na nežnih vzgornjikih -> KFm-3
Zato sem izdelal model v celoti iz deprona, le krilni nosilec v srednjem sloju je bil smreka 5x5 mm.
Ker profil KFm-3 obljublja velikanski vzgon se mi je zdel prava izbira.
Globino v korenu in na koncu krila sem izbral tako, da sem pri treh plasteh deprona debeline 6 mm dobil debelino profila v korenu 9% in 12% na koncu. Razpetina krila je 1,2m.
Stopnice se nahajajo na 50% in 75%.
Model je letel lepo pri metu iz roke in s težiščem precej zadaj - okrog 40% globine - to je nekak normalno za to verzijo profila.
V zavojih je bil zelo stabilen, čeprav brez kakršnega koli v loma in krmiljen samo z nagibom in višino.
Težave so se pojavile pa pri letenju na hribu, saj je letalo bilo premalo prodorno saj je pri 'peglanju' drastično izgubilo hitrost, sicer kovita ni bilo je pa čisto odpovedala kontrola nagiba.
Kasneje sem ugotovil, da nekateri modelarji dajo elerona za zadnji rob krila - jaz sem jih imel takoj za zadnjo stopnico.
Po večih poizkusih sem ugotovil, da tovrsten profil enostavno ustvarja preveč upora in ni primeren za jadranje - zgleda da me je zavedla želja po velikem vzgonu in pri tem nisem upošteval faktorja upora.
Vseeno bom krilo in višinski rep, če ne drugega zaradi lepe poslikave, poskusil uporabiti na motoriziranem modelu za nošenje kamere. Morebiti se bo tukaj bolje obnesel.
Na spodnji sliki se vidi da sem tokrat dodal tudi 'winglete', ki naj bi pri tem profilu precej pomagali, manjka pa še gondola pod krilom za vso opremo.
Vidi se tudi stopničast profil.
Ko bo napredek glede leala bom poročal.
Prejšnje poletje sem želel izdelati jadralno letalo za naše 'pukelčke'.
Kriteriji so bili:
- enostavna izgradnja - depron
- velik vzgon - da bi lahko jadral tudi na nežnih vzgornjikih -> KFm-3
Zato sem izdelal model v celoti iz deprona, le krilni nosilec v srednjem sloju je bil smreka 5x5 mm.
Ker profil KFm-3 obljublja velikanski vzgon se mi je zdel prava izbira.
Globino v korenu in na koncu krila sem izbral tako, da sem pri treh plasteh deprona debeline 6 mm dobil debelino profila v korenu 9% in 12% na koncu. Razpetina krila je 1,2m.
Stopnice se nahajajo na 50% in 75%.
Model je letel lepo pri metu iz roke in s težiščem precej zadaj - okrog 40% globine - to je nekak normalno za to verzijo profila.
V zavojih je bil zelo stabilen, čeprav brez kakršnega koli v loma in krmiljen samo z nagibom in višino.
Težave so se pojavile pa pri letenju na hribu, saj je letalo bilo premalo prodorno saj je pri 'peglanju' drastično izgubilo hitrost, sicer kovita ni bilo je pa čisto odpovedala kontrola nagiba.
Kasneje sem ugotovil, da nekateri modelarji dajo elerona za zadnji rob krila - jaz sem jih imel takoj za zadnjo stopnico.
Po večih poizkusih sem ugotovil, da tovrsten profil enostavno ustvarja preveč upora in ni primeren za jadranje - zgleda da me je zavedla želja po velikem vzgonu in pri tem nisem upošteval faktorja upora.
Vseeno bom krilo in višinski rep, če ne drugega zaradi lepe poslikave, poskusil uporabiti na motoriziranem modelu za nošenje kamere. Morebiti se bo tukaj bolje obnesel.
Na spodnji sliki se vidi da sem tokrat dodal tudi 'winglete', ki naj bi pri tem profilu precej pomagali, manjka pa še gondola pod krilom za vso opremo.
Vidi se tudi stopničast profil.
Ko bo napredek glede leala bom poročal.
- Priponke
-
- rainbow-redesigned.jpg (69.1 KiB) Pogledano 1381 krat
RC Addict!
Drugače pa se ta možakar dosti ukvarja s tovrstnimi profili na depronarjih: http://www.youtube.com/watch?v=6H-s7yuJcwk.
Vidno in slišno je variiranje v letu modela z razičnimi verzijami profilov.
Vidno in slišno je variiranje v letu modela z razičnimi verzijami profilov.
RC Addict!