Moji ¨Oldtimerji¨

Vse kar ne spada v ostale tematike o modelih letal/helikopterjev

Moderator: Pisaneli

Uporabniški avatar
vojmir
Freak
Prispevkov: 952
Pridružen: 29 Mar 2011, 16:02
Kraj: Škofja Loka

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Odgovor Napisal/-a vojmir » 21 Apr 2012, 11:20

ŠE...
Slike so bolj slabo vidne, se opravičujem...
L. P. VOJC
Priponke
IMG_0004  M.jpg
IMG_0004 M.jpg (95.95 KiB) Pogledano 5728 krat
IMG_0005  M.jpg
pa še od blizu...
IMG_0005 M.jpg (98.34 KiB) Pogledano 5728 krat
Ta star mormo skup držat!

Peter Burkeljc
Tekmovalec
Prispevkov: 243
Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Odgovor Napisal/-a Peter Burkeljc » 25 Apr 2012, 18:43

Pozdravljeni!

Vojc, zanimiv načrt, verjetno iz 50-tih let prejšnega stoletja. Morda bo kateri od starejših mariborskih modelarjev povedal več.

Nadaljujem z diesel modelarskimi motorji.
Slika 1: 1947 - motor Frog 100 – Anglija – 1 ccm. Ime frog ne pomeni žaba, pač pa ¨from the ground¨. Premer x hod bata: 9,52 x 13,97mm , 81 gr.
Sliki 2 – 3: 1956 – motorja Aero 150 in Aero 250 – Jugoslavija – 1,5 in 2,5 ccm. Ti motorji so bili izdelani v Beogradu in so pomenili modelarjem pri nas, z dostopno ceno, možnost izdelave motornih prostoletečih in vezanih modelov. Izdelali so tudi Aero 50 – 0,5 ccm in Aero 250 bis, ki je bil opremljen s krogličnimi ležaji.
Slika 4:1968 - motor Embee 75 – Angija – 0,75 ccm, nekakšna izboljšana kopija motorja Mills .75. Premer in hod bata: 8 x 12,4 mm, teža 91 gr. V Angliji iskan zbirateljski motor.
Slika 5: 1960 – motor Super Tigre G 20/.15D – Italija – motor izdelan za tekmovajnu vezanih modelov ¨Team Racing¨ in je bil dolgo v vrhu te kategorije. Premer x hod bata: 15 x 14 mm, teža 120 gr.
Slika 6: 1990 – motor P.A.W. 55BR R/C – Anglija – .55 ccm z RC vplinjačem in dušilcem, teža 60 gr.
Slika 7: 1960 - motor ED Sea Otter 3,5 - Anglija – 3.5 ccm vodno hlajeni motor za modele čolnov in ima za spreminjanje obratov regulacijo na izpuhu in ne na uplinjaču.
Slika 8: 1989 – motor KMD 45 - Rusija – 2,5 ccm, premer in hod bata: 14,5 x 15 mm, teža 180 gr. - za vezane modele.
Slika 9: 1982 – motorji MK-17, OTM ¨kolibri¨0,8 in OTM 1,5 – Rusija. To so motorji, ki smo jih lahko kupili tudi v Jugoslaviji:
MK-17 – 1,48 ccm z ležaji, premer in hod bata 12,8 x 11,4 mm, teža 130 gr.
OTM ¨Kolibri¨ - 0,8 ccm, premer in hod bata: 10,5 x 9 mm, teža 40 gr.
OTM 1,5 – 1,48 ccm, premer in hod bata: 12,8 x 11,4 mm, teža cca. 95 gr.

Prihodnjič pa o motorjih z žarilno svečko.

1.)
Slika
2,3.)
Slika
Slika
4.)
Slika
5.)
Slika
6.)
Slika
7.)
Slika
8.)
Slika
9.)
Slika


LP,
Peter

Uporabniški avatar
Klemen P
Dr. Modelar
Prispevkov: 2369
Pridružen: 25 Feb 2011, 15:14
Kraj: na vasi ..

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Odgovor Napisal/-a Klemen P » 25 Apr 2012, 21:12

Tole pa je vredna zgodovina,pa tudi zanimiva za pogledat! =D>

Uporabniški avatar
vojmir
Freak
Prispevkov: 952
Pridružen: 29 Mar 2011, 16:02
Kraj: Škofja Loka

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Odgovor Napisal/-a vojmir » 26 Apr 2012, 11:57

PETER !
Spomnil sem se še motorjev ALAG - madžarskega porekla. Sam sem imel 1,5 ccm in 2,5 ccm, oba sta bila diesel izvedba. Žal mi je, da sem v 60. letih malo napačno razmišljal, oz sploh ne in vso bero svojih motorjev zamenjal za cement in ostali te vrste material. No modelarstvu sem ostal kljub tej fazi življenja zvest še naprej. Če imaš v svoji zbirki tudi ta dva omenjena motorja, bi ju zelo rad videl v tej tvoji temi. Vem, da sta bila kar precej neugodna za zagon ( lomilca prstov). Ostali pa so mi trije motorji starejšega datuma, moj prvi glow motor super Tigre G -20, isto G -20 diesel z RC uplinjačem povezanim z izpuhom in diesel motor 2,5 ccm Mars, ruske izdelave. Motorje bom malo uredil, potem bom pa objavil slike.

L. P. VOJC
Ta star mormo skup držat!

Peter Burkeljc
Tekmovalec
Prispevkov: 243
Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Odgovor Napisal/-a Peter Burkeljc » 01 Maj 2012, 18:36

Pozdravljeni!

Vojc!
Tu je slika Alaga -X 1,5 ccm iz Madžarske. Motorje je uvozil tedanji Centromerkur v sklopu blagovne menjave med Madžarsko in Jugoslavijo. To je bilo koncem 50-let in imel sem jih kar nekaj obeh 1,5 in 2,5 ccm. Uplinjač je imel bakelitni vložek. Bili so zelo zahtevni pri vžigu in so radi udarili nazaj – po prstih. Kasneje sem dobil Alag -Y, ki pa je bil z žarilno svečko.

Na drugi sliki pa je ruski vezani model avtomobila Temp-1 z 2,5 ccm diesel motorjem.
Podobno smo mi imeli ¨ledodrsnike¨ modele vozil na drsalke ali kolesa, ki so vozili v krogu pritjeni na žico ter imeli 2,5 ccm motor z zračnim vijakom.

Slika
Slika

LP
Peter

Uporabniški avatar
vojmir
Freak
Prispevkov: 952
Pridružen: 29 Mar 2011, 16:02
Kraj: Škofja Loka

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Odgovor Napisal/-a vojmir » 05 Maj 2012, 17:15

Čeprav sem obljubil, da bom motorje malo uredil, tega nisem storil. Preveč časa bi trajalo, da bi vse do potankosti očistil in konserviral. Pa drugič. Sem se pa spomnil in tudi našel še eno miniaturo - OK CUB , motor ni več kompleten, podatkov o kubaturi pa tudi nimam več. Mislim da je okrog 1 ccm.
Priponke
002  M.jpg
super tigre G - 20 diesel RC...
002 M.jpg (116.74 KiB) Pogledano 5432 krat
003  M.jpg
z druge strani...
003 M.jpg (121.51 KiB) Pogledano 5432 krat
005  M.jpg
super tigre G - 20 GLOW...
005 M.jpg (114.09 KiB) Pogledano 5432 krat
Ta star mormo skup držat!

Uporabniški avatar
vojmir
Freak
Prispevkov: 952
Pridružen: 29 Mar 2011, 16:02
Kraj: Škofja Loka

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Odgovor Napisal/-a vojmir » 05 Maj 2012, 17:19

ŠE...

L. P. VOJC
Priponke
007  M.jpg
MARS 2,5 ccm diesel...
007 M.jpg (100.66 KiB) Pogledano 5431 krat
008  M.jpg
OK KUB
008 M.jpg (107.34 KiB) Pogledano 5431 krat
009  M.jpg
še z druge strani...
009 M.jpg (101.14 KiB) Pogledano 5431 krat
Ta star mormo skup držat!

Peter Burkeljc
Tekmovalec
Prispevkov: 243
Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Odgovor Napisal/-a Peter Burkeljc » 15 Maj 2012, 18:11

Pozdravljeni!

Nadaljujem z mojimi motorji

Prvi naj bi izdelal motor z žarilno svečko Ray Arden, ko je poizkušal doseči posebno izboljšano verzijo motorja na petrolej. Motor je zaradi povečanega tlaka v valju deloval tudi, ko je izklopil električno napeljavo. Tako je bila prva žarilna svečka izdelana iz običajne manjše avtomobilske, ki je imela spiralo iz zlitine platine. Segreli so jo z akumulatorjem 1,5 V, nato pa je sama žarela dalje zaradi tlaka v valju in mešanice zraka in goriva. Gorivo sestavlja metilni alkohol in olje, ter običajno dodatek nitrometana.
Slika 1:1954 -motor McCoy .049 – ZDA – 0,8 ccm je bil izdelan za množično izdelavo malih letečih modelov, ki je imel vzmet, s katero je bil vžig motorja lažji.
Nadaljujem s serijo Cox motorjev, ki so jih najprej izdelovali samo z vplinjačem zadaj - prožna membrana je zapirala in odpirala dotok mešanice. Zato se je motor lahko vrtel v levo ali desno.Tako je na nekem našem tekmovanju z ¨ledodrsniki¨ prevozil model nekaj krogov naprej, potem pa je naenkrat začel voziti nazaj! Nato so začeli izdelovati še motorje z oznako ¨Stalion¨ s plastičnim vplinjačem spredaj skozi gred in serijo ¨Tee Dee¨s kovinskimi vplinjači skozi gred.
Slika 2: 1956 - motor Cox Babe Bee .049 – ZDA – 0,8 ccm je verjetno izdelan motor v največji količini na svetu. V the letih je bila prava invazija U-control (vezanih) modelov v ZDA izdelanih iz plastike in običajno makete lovcev II. svetovne vojne. Motorja sta dva - z rezervoarjem in brez za akrobatske plastčne modele. Na sliki je tudi leta 19561 izdelan Cox Tee Dee .09 – 1,5 ccm, ki je bil med Cox modeli najmočnejši v svojem razredu.
Slika 3: 1957 - motor Cox Pee Wee .020 – ZDA – 0,33 ccm. Dolgo najmanjši motor izdelan v veliki seriji. Na sliki je poleg še iz leta 1961 močnjši Tee Dee .020.
Slika 4:1958 - motor Golden Bee .049 – ZDA – 0,8 ccm izboljšana verzija Babe Bee z večjim rezervoarjem. Na sliki sta tudi dva Tee Dee .049 – 8 ccm iz leta 1961. Levi je bil običajni, desni pa z dušilcem in RC vplinjačem kanadskega proizvajalca Tarno.
Slika 5: 1961 motor Cox Tee Dee .010 – ZDA – 0,16 ccm najmanjši serijsko izdelani motor z žarilno svečko. Tedaj je povzročil pravo evforijo pri modelarji. Imeli so ga tudi na kravatni igli. Teža motorja z zr. vijakom je 16 gr.

1.)
Slika
2.)
Slika
3.)
Slika
4.)
Slika
5.)
Slika


LP

Peter
Zadnjič spremenil Peter Burkeljc, dne 24 Jan 2016, 21:05, skupaj popravljeno 1 krat.

Peter Burkeljc
Tekmovalec
Prispevkov: 243
Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Odgovor Napisal/-a Peter Burkeljc » 19 Jun 2012, 19:41

Pozdravljeni,

nadaljujem z dvotaktnimi motorji z žarilno svečko:

Slika 1: 1958 - OS Max 29 R/C – Japonska – 4.98 ccm z enostavnim RC vplinjačem
Slika

Slika 2: 1961 – Webra Glo Star 3,5 ccm – Nemčija – z vstrajnikom in vodnim hlajenjem.
Slika

Slika 3: 1964 - Webra 61 RC – Nemčija – 9.98 ccm, bat 24 x 22 mm, 445 gr.
Slika

Slika 4: 1964 – Veco 45 – ZDA – 7,3 ccm – ameriški modelarji dolgo časa za evropskimi niso potrebovali dušilnikov na motorjih, zato so zapirali tudi izpuh.
Slika

Slika 5: 1967 – Taifun Sprint 1,78 ccm – Nemčija – bat 13,5 x 12,5 mm, 107 gr.
Slika

Slika 6: 1967 – Os Max 10 RC – Japonska – 1,6 ccm – najbolj razširjen motor pri načrtih v ameriških modelarskih revijah.
Slika

Slika 7: 1968 – HP 60 RCWC – Austrija – 9,9 ccm, bat 24,5 x 21 mm, 495 gr. S tem motorjem sem tekmoval leta 1969 v Bulgariji na ¨Naviga¨ evropskem prvenstvu modelov čolnov. Žal mi je počila pogonska gred v čolnu. Motor je bil vrhunec evropskih izdelovalcev.
Slika

Slika 8: 1973 – HB 20 – Nemčija – 3,2 ccm, bat 16x16mm, 160 gr. Leta 1968 sem v angleški reviji videl članek o RC avtomobilih in ker je tedajni predsednik Mestne ljudske tehnike Ljubljana vprašal, če vem za kaj novega, sem mu povedal o RC avomobilih. Tedaj je Simprop začel proizvajati Micart modele in tedanji Centromerkur je uvozil 6 kompletov z RV napravami in modeli. Tako je bila za novo leto 1970 demonstracija in naslednje leto prvo tekmovanje v Ljubljani. Sam sem imel model ¨Kyosho¨avtomobila 1:8 z Veco 19 motorjem. Naslenji motor pa je bil omenjeni. Namesto originalnega vplinjača sem mu vgradil posebni angleški vplinjač. Tema motorjema sta sledila:
Slika

Slika 9: 1973 – Taipan 3,5 RC – Avstralija – 3,4 ccm, ki je imel dodatno hladilno glavo, ter
Slika

Slika 10: 1976 – K&B 3,5 RC – ZDA – 3,5 ccm, bat 16,5 x 16 mm, 218 gr.
Slika

Slika 11: 1976 - K&B 3.5 RC WC– ZDA – 3,5 ccm, enak motor kot zgoraj samo z vodnim hlajenjem ter regulacijo obratov na izpuhu za moj čoln.
Slika


Toliko za danes.

LP Peter
Zadnjič spremenil Peter Burkeljc, dne 24 Jan 2016, 21:07, skupaj popravljeno 1 krat.

Peter Burkeljc
Tekmovalec
Prispevkov: 243
Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Odgovor Napisal/-a Peter Burkeljc » 19 Jul 2012, 21:10

Pozdravljeni,

še nekaj dvotaktnih motorjev:

Slika 12: 1970 – MVVS 2,5 R – Češka – 2.48 ccm za hitrostne vezane modele

Slika

Slika 13: 1973 – HB 61 – Nemčija – 9,97 ccm, bat 24 x 22 mm, 413 gr.

Slika

Slika 14: 1973 – HP 40 – Avtrija – 6,4 ccm, ba 18,6 x 21 mm. 435 gr.

Slika

Slika 15: 1978 – G-Mark 12RC – Japonska – 1,98ccm, bat 10,2 x 10,15 mm, 138 gr. dvovaljni motor – uplinjač ima membrano, ki odpira dotok goriva, kot pri Cox motorjih, zato se lahko vrti v levo ali desno

Slika

Slika 16: 1980 - Webra 1,8 – Avstija – 1,8 ccm z vodnim hlajenjem in reduktorjem za hitre čolne

Slika

Slika 17: 1980 - OPS 60 RC WC – Italija – 9,98 ccm ladijski motor

Slika

Slika 18: 1982 – Super Tigre G20/34 – Italija – 5,6 ccm

Slika

Slika 19: 1986 - K&B 65 – ZDA – 11,2 ccm, bat 23,8 x 24 mm, 497 gr. - motor z nosilcem za prednje kolo

Slika

Slika 20: 1986 – Magnum GP44 - Koreja – 7,2 ccm – tedaj eden zelo enostavnih in cenenih motorjev

Slika

Slika 21: 1990 - OS Max SF 46 – Japonska – 7,44 ccm, 365 gr.

Slika

Slika 22: 1993 – Cipolla Tigre Wasp – Italija – 0.98 ccm motor naj bi zamenjal Cox motorje pri manjših letalskih modelih – izredno lepo izdelan motor.

Slika

LP
Peter
Zadnjič spremenil Peter Burkeljc, dne 24 Jan 2016, 21:08, skupaj popravljeno 1 krat.

Peter Burkeljc
Tekmovalec
Prispevkov: 243
Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Odgovor Napisal/-a Peter Burkeljc » 15 Avg 2012, 13:27

Pozdravljeni,
še zadnji del mojih motorjev – štiritaktne in pulzoreaktor.

Zaradi vse večjega problema, ki so ga imeli modelarji zaradi hrupa svojih motorjev, so razvili štiritaktne motorje, ki vsaj v začetku niso potrebovali velikih dušilcev zvoka. Število obratov motorja se je zmanjšalo, frekvenca motorja je postala nižja in prijetnejša.
Sliki 48 – 49: 1980 – OS Max FT 120 Gemini – Japonska – 2x9,98 ccm, premer bata 24,0 mm, hod 22,0 mm, 2000 – 9000 obr./min., teža 980 gr, dvovaljni bokser motor z zvokom pravega letalskega motorja. Ta motor je dragulj v moji zbirki. Dobil sem ga od pokojnega gospoda Johannesa Graupnerja osebno. V originalnem navodilu so priporočila za modele: klasični model – enokrilno – 80-120 kv. dm, teža 5 – 7 kg, vijak 17x6 – 18x6; - dvokrilno letalo – 120-160 kv. dm, teža 5-7 kg; za osnovne akrobacije pa : 75-90 kv.dm, teža do 4,5 kg in vijak 17x6 – 16x6.

Slika
Slika

Slika 50: 1982 - Saito FA 40 – Japonska – 6,5 ccm eden prvih, ki je prišel v množično uporabo

Slika

Sliki 51 - 52: 1984 - HP VT61RC - Avstrija – 9,98 ccm z vrtečo glavo valja, ki odpira dotok goriva namesto ventilov.
Modelarji so hoteli izdelati motor, ki bi ga lahko uporabili v maketah reaktivnih letal ali pa dosega-
li velike hitrosti. Zadnje je uspelo, saj so modeli leteli preko 400 km/h.

Slika
Slika


Sliki 53 – 54 : 1947 - Dyna Jet – ZDA – pulzoreaktor - podoben motor je poganjal V-1 letečo bombo iz zadnje svetovne vojne. Glavni del motorja – ventil, ki je iz visoko kvalitetnega jekla - je pred motorjem na sliki.

Slika
Slika


S tem je moja saga o mojih motorjih zaključena, saj razen motorjev, ki jih imam več enakih, sem prikazal vse moje motorje.


Peter Burkeljc

Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4020
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Odgovor Napisal/-a brejker » 15 Avg 2012, 13:44

Ventil na pulzotu ne izgleda rabljen. Si ga kdaj že prižgal?
V kolikor je meni znano so ventili za pulzo motorje narejeni iz vzmetnega jekla in zdržijo 3 do 5 vžigov motorja. Kasneje ga je potrebno zamenjati z novim.

p.s. Lepa kolekcija Peter! =D>
www.okarbon.eu

Peter Burkeljc
Tekmovalec
Prispevkov: 243
Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Odgovor Napisal/-a Peter Burkeljc » 15 Avg 2012, 15:48

Zdravo!

Motor je nov.

LP Peter

Peter Burkeljc
Tekmovalec
Prispevkov: 243
Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Odgovor Napisal/-a Peter Burkeljc » 19 Okt 2012, 18:45

Pozdravljeni,

Še moji CO 2 motorji.

CO2 motorji so se pojavili, ko so začeli izdelovati kovinske posodice – kapsule z utekočinjenim plinom za izdelavo gaziranih pijač in spenjene smetane. Mi smo jim rekli ¨bombice¨. Po mojih informacijah so to pričeli prvo Američami 1961 leta z OK Cub motorjem. Prvi motorji so v modelu nosili ¨bombico¨s seboj, ki pa je težka. Zato so kasneje izdelali rezervoatje iz alumunija, ki so bili lažji.
Motorji so po izdelavi podobni motorjem z notranjem izgorevanjem, le da ima bat trn, ki dvigne kroglico v ohišju nad njim. Tako se odpre ventil in plin priteče nad bat. Bat potisne navzdol, ventil se zapre in gred se zavrti do ponovnega opretja ventila. Tako se motor lahko vrti v obe smeri. Ker se plin speminja iz tekočega stanja v plin, se ohladi in tako se v hlanejših dnevih na motorju nabira ivje.
Moji motorji Shark so izdelek angleškega proizvajalca Ticket Equipement Co. pod imenom Telco izleta 1975. Zaradi ekscentra na gredi, so se obrati lahko nekoliko spreminjali. Izdelali so tudi dvo in štiri valjne motorje. Enovaljni motor je omogočil polet iz tal do 700 mm velikega prosto letečega modela. Teža modela je bila cca. 20 gr.
Posebno moči v izdelavi so češki proizvajalci. Tako je v 90-letih preteklega stoleta izdelovala motorje modelarska delavnica ¨Modela¨, svetovno znani izdelovalec pa je ing. Išvan Gašparin, ki je strokovnjak za izredno majhne motorje.
Slika 1: Telco Shark enovaljni motor.
Slika 2: Shark Twin
Slika 3: Modela motor

Slika
Slika
Slika


LP

Peter

Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6857
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Odgovor Napisal/-a Krist » 20 Okt 2012, 19:43

Peter Burkeljc napisal/-a:Pozdravljeni,

Še moji CO 2 motorji.

CO2 motorji so se pojavili, ko so začeli izdelovati kovinske posodice – kapsule z utekočinjenim plinom za izdelavo gaziranih pijač in spenjene smetane. Mi smo jim rekli ¨bombice¨. Po mojih informacijah so to pričeli prvo Američami 1961 leta z OK Cub motorjem. Prvi motorji so v modelu nosili ¨bombico¨s seboj, ki pa je težka. Zato so kasneje izdelali rezervoatje iz alumunija, ki so bili lažji.
Motorji so po izdelavi podobni motorjem z notranjem izgorevanjem, le da ima bat trn, ki dvigne kroglico v ohišju nad njim. Tako se odpre ventil in plin priteče nad bat. Bat potisne navzdol, ventil se zapre in gred se zavrti do ponovnega opretja ventila. Tako se motor lahko vrti v obe smeri. Ker se plin speminja iz tekočega stanja v plin, se ohladi in tako se v hlanejših dnevih na motorju nabira ivje.
Moji motorji Shark so izdelek angleškega proizvajalca Ticket Equipement Co. pod imenom Telco izleta 1975. Zaradi ekscentra na gredi, so se obrati lahko nekoliko spreminjali. Izdelali so tudi dvo in štiri valjne motorje. Enovaljni motor je omogočil polet iz tal do 700 mm velikega prosto letečega modela. Teža modela je bila cca. 20 gr.
Posebno moči v izdelavi so češki proizvajalci. Tako je v 90-letih preteklega stoleta izdelovala motorje modelarska delavnica ¨Modela¨, svetovno znani izdelovalec pa je ing. Išvan Gašparin, ki je strokovnjak za izredno majhne motorje.
Slika 1: Telco Shark enovaljni motor.
Slika 2: Shark Twin
Slika 3: Modela motor

Slika
Slika
Slika


LP

Peter
Lepa zbirka motorjev. Sam sem pred kratkim zlicitiral 3 motorje, dva Modela 0,27ccm in GMOT-a GM120. Imam pa eno malo težavo z polnolnikom, namreč možakar je izgubil kuglico in vzmet ali valjček. Je kaka možnost, da poslikate te kose in izmerite?
LP Kristjan

This sentence does not have a sense...
http://kads-world.com/KADS_World/Welcome.html

Peter Burkeljc
Tekmovalec
Prispevkov: 243
Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Odgovor Napisal/-a Peter Burkeljc » 21 Okt 2012, 13:30

Krist napisal/-a: Lepa zbirka motorjev. Sam sem pred kratkim zlicitiral 3 motorje, dva Modela 0,27ccm in GMOT-a GM120. Imam pa eno malo težavo z polnolnikom, namreč možakar je izgubil kuglico in vzmet ali valjček. Je kaka možnost, da poslikate te kose in izmerite?
Pozdravljeni,

Na sliki so vsi trije motorji in raztavljen nosilec za patrono s CO2. Kroglica je premera 2,5 mm, verjetno pa je poleg nje, pred iztopno odprtino še majhen ¨O¨obroček, ki s kroglico preprečuje izhod plina, ko ne polnite.
Za primerjavo velikosti motorjev sem dodal 1€ kovanec. Teža enovaljnega Telco motorja komplet je 15,40 gr, dvovaljnega pa 25,60 gr. Zračni vijak ima premer 140 mm.
Za preizkušanje modela ste lahko polnili tako, da je bil ventil motorja nad polnilnikom in v tank motorja je pritekel plin v plinastem stanju – let je trajal cca. 15 sekund Če ste pa polnili z polnilnikom nad ventilom, je pritekel v tank tekoči plin in model je letel do 40 sekund.
Za štart ste morali potisniti zračni vijak preko mrtve točke v nasprotni smeri urinega kazalca.

Slika

LP
Peter

Uporabniški avatar
jolly
Razpravljalec
Prispevkov: 156
Pridružen: 21 Jun 2010, 22:45
Kraj: ljubljana

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Odgovor Napisal/-a jolly » 22 Okt 2012, 18:45

ZELO ZELO lepa zbirka motorjev, vsakič kos e mi gleda motorje kliknem to stran! Zelo se mi dopade 4taktni boxer OS Max FT 120 Gemini!!
Moraš se potruditi in naresti kakšen model za ta motor!

Peter Burkeljc
Tekmovalec
Prispevkov: 243
Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Odgovor Napisal/-a Peter Burkeljc » 07 Dec 2012, 19:25

Zdravo!
Če imate čas, si lahko v Mestni hiši ogledate raztavo nekatere motorje iz moje zbirke, kakor tudi RV naprave iz začetkov, ki jih imava v zbirki Peter Kovačič in jaz ter še ostale model.
John je objavil urnik razstave 3.decembra v ¨Letalski sekciji¨- Prireditve...

LP

Peter

Uporabniški avatar
AlesZ
Dr. Modelar
Prispevkov: 2872
Pridružen: 22 Maj 2002, 01:00
Kraj: Ljubljana

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Odgovor Napisal/-a AlesZ » 16 Dec 2012, 16:22

Tole niso motorji,ampak"listina modela".V tistih časih je moral imeti vsak model na tekmovanju svojo listino.....te papirje mi je prinesel Peter.Obesil jih bom na "guglove dokumente",upam da bo delovalo. https://docs.google.com/open?id=0BwJ8v8 ... jRFZzBabE0

https://docs.google.com/open?id=0BwJ8v8 ... jJYOUZnTVk zadnji link je seznam rekordov,vprašanje je če še kakšen ne velja...?
Slika

pidalc
Tekmovalec
Prispevkov: 307
Pridružen: 12 Mar 2013, 20:26

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Odgovor Napisal/-a pidalc » 24 Mar 2013, 11:02

Lep pozdrav
Peter, krasna zbirka in veliko novih znanj za nas mlajše modelarje =D> =D> =D>
Zadnjič sva se srečala v Mladem Tehniku. Res ste maherji starejši. Lepo bi bilo, če bi kdo od vas zbral znanja v kakšni knjigi.
Lep dan
Tomaž

Uporabniški avatar
Hitman
Začetnik
Prispevkov: 50
Pridružen: 06 Mar 2011, 22:19

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Odgovor Napisal/-a Hitman » 12 Apr 2013, 09:13

Z užitkom prelistano! =D>

Uporabniški avatar
Zaunkönig
Profesor
Prispevkov: 1401
Pridružen: 20 Feb 2012, 09:51
Kraj: Ljubljana

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Odgovor Napisal/-a Zaunkönig » 25 Maj 2013, 13:15

Upam, da avtor teme ne zameri, če si jo sposodim še za mojega oldija.

Gre za Pilot-ov komplet modela QB15H, katerega je oče sestavil leta 1976. Za pogon služi OS Max 15RC, ki naj bi bil po podatkih iz embalaže letnika 72.
Avion je preletel veliko ur, in baje naučil tudi veliko novih pilotov :D, vendar ni bil nikoli poškodovan, in je še vedno v originalni foliji.

Ker je model stal vsaj 25let v kotu garaže, sem pred poletom zamenjal tank, povezave, servote, očistil motor, dodal spiner .... in gas :lol:
Res, da so boljši časi motorja že zdavnaj mimo, in iz njega šprica kot iz kake stiskalnice grozdja ( saj je čez njega preteklel že kak 200l :-& sod metanola in ricinusa iz lekarne :lol: ), je še vedno borec in veselo vleče :)

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Pa še posnetek štarta+leta+pristanka :)

http://www.youtube.com/watch?v=TxrPsaLW1qQ

Moram pa rečt, da so zgleda takrat še konstruiral avione, in ne samo kopiral :lol: . Model leti res dobro, in čeprav je krmiljen samo po smeri in višini je neverjetno okreten, agilen in kakšna rola, sodček, hrbtni leti ne predstavljajo nobenih težav.

Samo zaradi starega lima in lesa, nisem prav veliko preizkušal :P

ah ja, stari cajti so bili tabolš =D>
DS Day - Velika Planina Official Video ... Welcome to the Dark Side

https://youtu.be/OAtj3f9Wsv0

Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4020
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Odgovor Napisal/-a brejker » 16 Jun 2013, 15:11

Peter Burkeljc napisal/-a:Pozdravljeni,

še nekaj dvotaktnih motorjev:

Slika 12: 1970 – MVVS 2,5 R – Češka – 2.48 ccm za hitrostne vezane modele

Slika
Včeraj sem se sprehajal po bolšjem sejmu v Kamniku in mi v uč pade podoben motor.
Na mojo srečo mi je prodajalec zatrjeval, da potrebujem 12V akumolator, da bom lahko naredil iskro na svečki :lol:
Vplinjač sodeč po slikah iz interneta sem dobil narobe obrnjen.
Z malo barantanja sem prinesel motor domov:
CAM01817.jpg
CAM01817.jpg (73.09 KiB) Pogledano 3455 krat
CAM01818.jpg
CAM01818.jpg (75.1 KiB) Pogledano 3455 krat
Moja dolgoletna želja je narediti model hydro čolna s starinskim motorjem.
Velikost gradnje bo odvisna od motorja, ki bo sčasoma našel pot do mene. Idejo sem dobil : http://www.rcuniverse.com/forum/m_84983 ... ey_/tm.htm
Med današnjem iskanjem sem prišel mimo diesel motorjev proizvajalca Taplin.
Enega od teh ima tudi Peter =D> =D>
Peter Burkeljc napisal/-a: 1948 motor Taplin Twin 8 – Angija – 2 x 4 ccm, izredno uravnotežen motor primeren za letala in čolne.
Slika
Slika
Med dodatnim brskanjem sem našel možakarja, ki ima poleg enega Taplin marine twin motorja še polno drugih motorjev za prodat za relativno malo denarja (sodeč po cenah iz Ebaya).
Link: http://bamopro.co.uk/products-2/engines-for-sale/

LP
www.okarbon.eu

Peter Burkeljc
Tekmovalec
Prispevkov: 243
Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Odgovor Napisal/-a Peter Burkeljc » 17 Jun 2013, 07:03

Zdravo!

Nič nimam proti, če komentirate moje objave , vendar naj vam naslov Moji ¨Oldtimerji¨ pove, da tu objavljam svoje modelarske stvari.
Pa brez zamere!

LP

Peter Burkeljc

Peter Burkeljc
Tekmovalec
Prispevkov: 243
Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Odgovor Napisal/-a Peter Burkeljc » 04 Jul 2013, 17:47

Zdravo!

V 70-letih preteklega stoletja so se, predvsem v ZDA, pojavili sistemi za ponazoritev reaktivnega pogona s pomočjo obstoječih letalskih motorjev z notranjim izgorevanjem za modelarje.
Na slikah sta dva moja modela ameriškega izdelovalca Roberta Kress-a.

RK-049 Axiflo je bil izdelan predvsem za motor Cox TeeDee 049. Na trgu se je pojavil v letu 1977.

Tehnični podatki: dolžina: 113mm; premer odprtine: 76 mm; zunanji premer: 90 mm;
premer rotorja: 75 mm; 5 kraki rotor; teža z motorjem 162 gr.
Izdelava turbine je bila precej zahtevna, saj je bilo treba ohišje zlepiti iz delov, kakor tudi stator z motorjem.

Slika
Slika

Aero Jet 20X Ducted Fun je bil izdelan za 3,5 ccm motorje, predvsem za motor K&B 3,5 R/C

Tehnični podatki: dolžina: 355 mm; premer rotorja: 102 mm; teža: 280 gr, (brez motorja).

Deli turbine so izdelani is nekaj kosov plastike in sestavljanje je bilo enostavno.
Dodajam še nekaj skic iz navodil in načrt za model letala ¨Tommycat¨za Aero Jet 20x iz revije Flying Models marec 1980.

Slika
Slika
Slika
Slika


LP

Peter
Zadnjič spremenil Peter Burkeljc, dne 04 Jul 2013, 18:14, skupaj popravljeno 1 krat.

Odgovori

Vrni se na