Moji ¨Oldtimerji¨

Vse kar ne spada v ostale tematike o modelih letal/helikopterjev

Moderator: Pisaneli

Uporabniški avatar
podbrscek
Začetnik
Prispevkov: 16
Pridružen: 20 Okt 2010, 10:59

Odgovor Napisal/-a podbrscek » 03 Sep 2011, 14:21

Peter Burkeljc napisal/-a:Zdravo!

Preveite, če se motor vrti. Če se ne, ga morate razstaviti in dele očistiti starega olja. Posebno so lahko problemi z ležaji. Ker se sem že 30 let elktro modelar, se ne spomnim, da bi imel težave s tem motorjem. Motor je štartal brez težav tudi z roko, zračni vijak je bil 12 x 6, gorivo brez nitrometana in z ricinusovim oljem. Ugotoviti morate, katero olje je bilo v vašem gorivu, ker ricinus in mineralno olje nist enaka.

Če nimate originalnih navodil, jih lahko dobite s pomočjo Googla: HB Engines, kjer se dobi tudi rezervne dele.

LP
Peter
Odlično! Lepa hvala! Ker je bil "rojen" z ricinusom, bom tako kar nadaljeval....

Lp,Aljoša

Peter Burkeljc
Tekmovalec
Prispevkov: 239
Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09

Moji Oldtimerji

Odgovor Napisal/-a Peter Burkeljc » 01 Okt 2011, 16:13

Zdravo!

Ko sem izdelal pomanjšani model ameriškega modelarja Henrija Stucka ¨The Record Hound¨, sem začel izdelovati še model v naravni velikosti. Do danes sem izdelal trup in rep, manjka še krilo.

Podatki o modelu: razpetina 1800 mm, dožina trupa 1260 mm, površina krila 43,90 dm, teža cca 1400 gr, profil krila NACA 4609, v. repa Clark Y 10%.
Originalni model je imel profil v. repa polsimetrični in težišče na sredini globine krila, z izbranim profilom pa sem težišče lahko premaknil na zadnjo tretino globine. Originalni motor je bil leta 1939 nekoliko težji!
Za pogon bo MTGA 600/10/11, zračni vijak 10x5, aku 3S 2200 mAh, krmilnik Pichler 30A, 2x servoja Tiny s, sprejemnik MPX 2,4 GHz.

Model bo prekrit z Lita Spanom, ki je nekoliko podoben japonskemu papirju, vendar močnejši.

Prilagam nekaj slik!

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6857
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Odgovor Napisal/-a Krist » 01 Okt 2011, 16:35

Pravi lepotec! =D> =D>
LP Kristjan

This sentence does not have a sense...
http://kads-world.com/KADS_World/Welcome.html

Uporabniški avatar
RomanM
Tekmovalec
Prispevkov: 394
Pridružen: 02 Maj 2001, 01:00
Kraj: Il._Bistrica

Odgovor Napisal/-a RomanM » 02 Okt 2011, 09:54

Super zgleda, škoda da nisi gradnje predstavil v celoti

lp RomanM
KEEP AWAY FROM LAND

Peter Burkeljc
Tekmovalec
Prispevkov: 239
Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09

Moji Oldtimerji

Odgovor Napisal/-a Peter Burkeljc » 22 Okt 2011, 13:37

Zdravo!

Končno sem dokončal oldtimerja ¨The Record Hound¨.

Vse podatke o modelu sem napisal na prvih slikah, velja tudi teža, le prekril sem ga z Solarfilmom, ker Litespan ni bil primeren za velike razmike med rebri krila in repa. Tudi sklopljivega vijaka ne bo na modelu.

Pri zadnji sliki se lepo vidi razlika v velikosti med originalom in 3x manjšim nekoliko spremenjenim modelom.


Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

LP

Peter

Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6857
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Odgovor Napisal/-a Krist » 22 Okt 2011, 14:23

=D> =D> =D>
Lep model!
Priporočam lesenega.
Če rabite, imam doma češnjevega, ki sem ga samo zbalansiral 11x4 in 12x5"
LP Kristjan

This sentence does not have a sense...
http://kads-world.com/KADS_World/Welcome.html

Peter Burkeljc
Tekmovalec
Prispevkov: 239
Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09

Moji Oldtimerji

Odgovor Napisal/-a Peter Burkeljc » 23 Okt 2011, 14:04

Zdravo!

Najlepša hvala za ponudbo, vendar bom poizkusil izdelati zr. vijak iz več plasti dveh različnih furnirjev.
V 50-tih in 60-tih letih prejšnega stoletja - (to je grozno daleč) - smo tekmovali z ¨Aerci¨- 2,5 ccm diesel motorji - v kategoriji hitrostnih vezanih modelih - po domače -U-kontrol brzincih. Tedaj smo izdelovali zr. vijake sami. Parjeni bukov les sem dobil pri mizarju, ki je izdeloval lesene obešalnike za obleke. Ker je bil pri vsakem poletu zr. vijak uničen, smo jih izdelovali po več kosov naenkrat. Tako smo tekmovali v hitrosti izdelave - 5 kosov v dveh urah. Premer zr. vijaka je bil od 150 do 160 mm. Vačsih so bili tako tenkega profila, da ni več služil kot vstrajnik. Na koncu kraka smo naredili luknjo in jo napolnili z svinčeno utežjo. Seveda je bilo to nevarno, vendar smo bili mladi!

LP
Peter

Uporabniški avatar
vojmir
Freak
Prispevkov: 931
Pridružen: 29 Mar 2011, 16:02
Kraj: Škofja Loka

Odgovor Napisal/-a vojmir » 23 Okt 2011, 15:24

PETER !

Se spominjam tistih časov.

L. P. VOJC
Priponke
004 MALA.jpg
004 MALA.jpg (112.9 KiB) Pogledano 4214 krat
014 MALA.jpg
014 MALA.jpg (125.55 KiB) Pogledano 4214 krat
011 MALA.jpg
011 MALA.jpg (93.58 KiB) Pogledano 4214 krat
Ta star mormo skup držat!

Peter Burkeljc
Tekmovalec
Prispevkov: 239
Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09

Moji Oldtimerji

Odgovor Napisal/-a Peter Burkeljc » 11 Dec 2011, 21:29

Pozdravljeni!

Leta 1959 je bilo v Ljubljani tekmovanje vezanih modelov maket (U-control) za naslov prvaka Jugoslavije. Tekmovanje je bilo na tenis igrišču pod Halo Tivoli - sedanje parkirišče za zidom ob Celovški cesti. Bilo nas je 12 ali 13 tekmovalcev. Zmagal je tekmovalec iz Zagreba z maketo Fiesel Storch, jaz sem bil drugi z Bristol Scout M. 1 C, tretji je bil Veri Kolman z Sea Fire modelom.
Bristol Scout M 1 je bil moj favorit me letali prve svetovne vojne, ker ga poveljnik R.F.C. ni maral,Priznaval je samo dvokrilna letala za prava, ta pa je bil enokrilec. Kasneje je v Makedoniji uspešno uničeval nemška letala.
Za izdelavo mojega dvoranskega modela sem dobil podatke iz angleške revije, ki objavlja letala prve svetovne vojne Windsock Datafile 52, kjer je načrt in zgodovina tega letala. Načrt v reviji sem povečal na potrebno velikost. Podatki modela so:
razpetina krila: 480 mm
nosilna površina: 4,80 dm
dolžina trupa: 310 mm
obtežba: 17,71 gr/dm
teža: 85 gr
merilo: 1:20

Model je izdelan iz balse in prekrit z Lite-Spanom.
Za pogon je Picher 5gr brezkrtačni motor in 6A krmilnik, zračni vijak je 5¨x 4,3¨ in napajanje Li-Po 2S 250mAh. Sprejemnik MPX 6 micro in dva 1,7g servomotorja.

Nos letala (spiner) moram še izdelati, čeprav je original letel tudi v sedanji moji izvedbi. Slika letala se vidi na sliki neprekritega modela.

Prilagam nekaj slik modela.

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

LP

Peter

Uporabniški avatar
vojmir
Freak
Prispevkov: 931
Pridružen: 29 Mar 2011, 16:02
Kraj: Škofja Loka

Odgovor Napisal/-a vojmir » 24 Dec 2011, 16:35

Bravo Peter !

vESELE PRAZNIKE TER SREČNO IN ZDRAVO NOVO LETO, S KOPICO USTVARJALNOSTI....

L. P. VOJC
Ta star mormo skup držat!

Uporabniški avatar
tone vidensek
Profesor
Prispevkov: 1986
Pridružen: 21 Nov 2005, 20:04

Moji"oldtimerji"

Odgovor Napisal/-a tone vidensek » 24 Dec 2011, 18:24

Bravo Peter-takili prispevki iz tvojega koša pa tudi mene zanimajo! :mahaj:

Peter Burkeljc
Tekmovalec
Prispevkov: 239
Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09

Moji Oldtimerji

Odgovor Napisal/-a Peter Burkeljc » 25 Dec 2011, 16:39

Vojc in Tone !

Zahvaljujem se vama za čestitke in vama želim enako.

Mislim, da bom objavil še nekaj slik zanimivih motorjev iz zbirke in slike modelov.

Vse najboljše želim tudi ostalim modelarjem v novem 2012 letu.

Peter

Uporabniški avatar
Roberto
Dr. Modelar
Prispevkov: 8437
Pridružen: 16 Nov 2004, 18:16
Kraj: Idrija

Odgovor Napisal/-a Roberto » 25 Dec 2011, 16:52

Peter ne zamerit, toda zaradi mojih težav s spominom si večkrat skušam tako pomagati, da iščem sliko dotičnega (?) na Internetu ... :oops:

Ali si ti tisti gospod, ki je na sliki v sredini, s fotoaparatom v roki ???


Slika
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 2910
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo » 25 Dec 2011, 17:36

Roberto napisal/-a:Peter ne zamerit, toda zaradi mojih težav s spominom si večkrat skušam tako pomagati, da iščem sliko dotičnega (?) na Internetu ... :oops:

Ali si ti tisti gospod, ki je na sliki v sredini, s fotoaparatom v roki ???
Ne Roberto, tole je g.Jože Seljak iz Nove Gorice.

Uporabniški avatar
Roberto
Dr. Modelar
Prispevkov: 8437
Pridružen: 16 Nov 2004, 18:16
Kraj: Idrija

Odgovor Napisal/-a Roberto » 25 Dec 2011, 17:59

Mipo hvala. Mislim, da se Petra spominjam mnoooogoooo let nazaj, ko je bil Mladi Tehnik (?) še v "Stari Ljublani", malo naprej od Magistrata in g. Peter vedno oblečen v modro haljo ??????????????????
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.

Peter Burkeljc
Tekmovalec
Prispevkov: 239
Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09

Moji Oldtimerji

Odgovor Napisal/-a Peter Burkeljc » 27 Dec 2011, 21:20

Spoštovani g. Roberto !

V trgovini ¨Mladi tehnik¨ sem bil poslovodja od septembra 1994 leta do moje upokojitve pred nekaj leti. Sedaj sem tam, po dopogodbi, v petkih popoldne.

Nikoli nisem bil lastnik trgovine, kot nekateri modelarji mislijo.

Sem pa začel resno z modelarstvom leta 1955, ko se je začelo z ¨Mladim tehnikom¨ na Lepi poti 6 v Ljubljani pod tedanjo Ljudsko tehniko Slovenije.

LP

Peter

Uporabniški avatar
Roberto
Dr. Modelar
Prispevkov: 8437
Pridružen: 16 Nov 2004, 18:16
Kraj: Idrija

Odgovor Napisal/-a Roberto » 28 Dec 2011, 04:41

G. Peter, kljub mojim težavam s spominom, se še vedno spomnim, da ste "me snubil" za prodajalca v Mladem Tehniku, ko sem končal v Mibotu, vendar se ni izšlo zaradi moje odaljenosti od Ljubljane ... :oops:
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.

Peter Burkeljc
Tekmovalec
Prispevkov: 239
Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09

Moji Oldtimerji

Odgovor Napisal/-a Peter Burkeljc » 18 Jan 2012, 22:30

Pozdravljeni!

Najprej nekaj slik lanske produkcije štirih modelov, ki sem jih že opisal ter januarska novost.

Nekaj časa sem prejemal ameriško revijo RC microflight, ki pa je v začetku leta 2005 prenehala izhajati. Kot naslov pove je bila namenjena miniaturnim RC modelom letal, ki so namenjena letenju v dvoranah ali v mirnem vremenu. Za te modele potrebujete zelo malo lahke balze in drobne komponente. Tako sem po svoje priredil model Butterfly D. Robelena. Iz navodil o gradnji sem ugotovil, da se folija pod imenitnim Polymicro imenom v opisu, koristi navadna folija za zavijanje hrane v gospodinstvu. Nosilne površine so tako prekrite samo zgoraj. Prekrivanje ne more biti brez gub, vendar pri hitrosti cca. 6km/h to ne moti. Postopek je sledeč: na izdelano krilo popršite kontaktno lepilo in preko položite folijo in odvečno odstranite s spajkalnikom. Model sem lepil z redkim cianoakrilatnim lepilom, ki sem ga nanašal z iglo na stike.

Podatki o modelu 1-12: razpetina: 655 mm, dolžina trupa: 460 mm, površina krila 8,55 dm, teža: 32,25 gr, obtežba: 3,76 gr/dm.
Za pogon je 2 gr krtačni motor z reduktorjem in zračnim vijakom 4x3, 3A krmilnik obratov, MPX micro 2,4 sprejemnik brez ohišja in dveh kontaktov, 2x 1,7 gr servomotorja ter 1S 170 mAh LiPo.
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika



LP

Peter

Uporabniški avatar
AlesZ
Dr. Modelar
Prispevkov: 2851
Pridružen: 22 Maj 2002, 01:00
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a AlesZ » 22 Jan 2012, 11:40

Ko bom velik,se bom naučil snemat.....do takrat pa tole....

http://www.youtube.com/watch?v=837FtLoU ... ature=plcp
Slika

Uporabniški avatar
vojmir
Freak
Prispevkov: 931
Pridružen: 29 Mar 2011, 16:02
Kraj: Škofja Loka

Odgovor Napisal/-a vojmir » 22 Jan 2012, 14:42

PETER LEP POZDRAV !

Še malo pa bomo že sobne modele upravljali z RC napravami. No, saj je dvoransko letenje že ta napoved.
Bolj, ko nam oči pešajo, manjši so modeli in naprave...., material pa tudi tako droban , da se ti roke res ne smejo tresti, če hočeš da uspešno sestaviš model.
L. P. VOJC.
Priponke
IMG_0001mala.jpg
se je še spomniš...
IMG_0001mala.jpg (65.72 KiB) Pogledano 3240 krat
Ta star mormo skup držat!

Peter Burkeljc
Tekmovalec
Prispevkov: 239
Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Odgovor Napisal/-a Peter Burkeljc » 16 Feb 2012, 19:43

Pozdravljeni!

Na začetku 80-let prejšnega stoletja so se začeli pojavljati prvi krmilniki elektromotorjev. Ker sem se tedaj bolj tekmoval z modeli RC čolnov, sem prikazal nekaj tedanjih krmilnikov. Do tedaj je bil običaj, da je servomotor vklopil stikali, ki sta vklopila akumulatorske celice v seriji ali dve skupini celic vsporedno.

Na prvi sliki so prikazani krmilniki Multiplex-a:
(desno) mini krmilnik 3A/14V mere: 64x48x30 mm; teža: 85 gr; naprej/nazaj.
(levo) krmilnik 8/10A 27V mere: 90x50x35 mm; teža: 132 gr; naprej/nazaj.
(spodaj) mini stikalo do 15A 14V mere: 62x26x20 mm; 35 gr.

Slika
Slika


LP

Peter

Peter Burkeljc
Tekmovalec
Prispevkov: 239
Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Odgovor Napisal/-a Peter Burkeljc » 17 Feb 2012, 08:47

Pozdravljeni!

Na drugi sliki je krmilnik, ki je imel krmilni del, na katerega se je lahko priključilo do tri pogonske dele krmilnika. Na navodilu se vidi tak primer.
Krmilni del: mere: 62x33x19 mm; teža: 50 gr.
Pogonski del:; : mere:90x50x35 mm; teža 132 gr; moč: 8/10A; napetost: 14V.

LP

Peter

Uporabniški avatar
vojmir
Freak
Prispevkov: 931
Pridružen: 29 Mar 2011, 16:02
Kraj: Škofja Loka

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Odgovor Napisal/-a vojmir » 17 Feb 2012, 13:52

PETER !
Tema je zelo zanimiva, tudi za nas malo starejše. Se vsaj česa še spomnimo, kar bi bilo dobro mladim pokazat in povedat.
Danes je cilj mladih CNC, LASER in podobne zanimivosti ( za nas takrat neznano ali utopija ). Tako kot smo včasih rezljali in obdelovali les, kovine in plastiko, (kolikor je je bilo uporabne) si mladi ne morejo predstavljati. Orodje, ki smo ga uporabljali je danes povsem enako, samo v roke ne "pade". Kompletov za sestavljanje je bilo bore malo. Vse se je porajalo v naših glavah, ali pa smo delali po načrtih, ki jih tudi ni bilo na pretek. Hvala ti Peter za vsak prikaz in obuditev starih časev.

L. P. VOJC
Ta star mormo skup držat!

Peter Burkeljc
Tekmovalec
Prispevkov: 239
Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Odgovor Napisal/-a Peter Burkeljc » 17 Apr 2012, 18:39

Pozdravjeni,

po dolgem času, bom opisal nekatere motorje na notranje izgorevanje (v besedilu – motorje).

Žal pri zbiranju nisem vedno dobil podatke o motorju, ali pa jih nisem shranil. Za pomoč so mi služile revije iz angleškega govornega področja: Model Airplane News, RC Modeler, Aeromodeller, Model Boats, R.C.M.&E. Ker ima vsaka država svoj pogled, kdo je bil prvi, podatki morda zato niso točni. Če kdo ve kaj več o objavljenih motorjih, naj, prosim, dopolni.

Prvi dokazani let modela letala na pogon z motorjem je uspel leta 1896 profesorju Langley-u, ki je izdelal model z dvema zračnima vijakoma in parnim pogonom. Šele leta 1903 pa je uspelo poleteti z motornim pogonom bratoma Wright.
Leta 1907 so izdelali prvi uporabni modelarski motor za letala – V 4 štiritaktni motor, štirivaljni motor, moč 1,25 KS ter teže 2,5 kg.
Modelarji so uporabljali motorje na stisnjen zrak. Rezervoar za zrak so ga napolnili z zračno tlačilko in model je poletel.
V letih pred drugo svetovno vojno se je v ZDA in Nemčiji pojavilo veliko dvotaktnih motorjev za modele, ki jih je poganjal petrolej in mazivo ter so imeli svečko kot pravi avtomobilski motorji z ustreznim mehanskim prekinjevalcem iskre ter električno napeljavo za vžig.
Slika 1:1936 motor KRATMO 10 – Nemčija – 9,98 ccm, premer in hod bata 22 x25 mm, teža cca. 4500 obrt,/min.
Sliki 2-3: 1941 motor Ohlsson and Rice 60 – ZDA – 9,98 ccm, cca 5000 obrt./min.

Poleg navedenih motorjev, pa so pričeli modelarji izdelovati tudi diesel motorje. Prvi naj bi bil izdelan v Švici leta 1941 – 2,5 ccm Etha motor. Motorju so morali segreti valj s plamenom, da je deloval. Diesel motor ima nad batom protibat, ki ga modelar z vijakom spušča navzdol in povečuje kompresijo, dokler se gorivo ne užge. Običajno gorivo za dvotaktne diesel motorje je mešanica petroleja, etra in ricinus olja.
Sliki 4-5: 1948 motor Mill P75 – Anglija – 0,73 ccm motor, ki je pisal zgodovino letalskega modelarstva v Angliji. Premer in hod bata 8,4 x 13,2 mm, teža 39 gr.,
Sliki 6-7:1948 motor Taplin Twin 8 – Angija – 2 x 4 ccm, izredno uravnotežen motor primeren za letala in čolne. Premer in hod bata 17,9 x 15,87 mm, teža cca.490 gr. Motorju ste lahko zamenjali zračno z vodnim hlajenjem za vodne modele- na sliki ob motorju.
Sliki 8-9: 1952 motor TAM 2 – Slovenija – 2 ccm, prvi in edini motor izdelan v manjši seriji v TAM-u v Mariboru. Skupina modelarskih navdušencev v Tovarni avtomobilov Maribor (TAM) je izdelala nekaj kopij italijanskega motorja Movo D2, ki je imel prmer in hod bata 12 x 18 mm in 5000 obrt./min. Žal več podatkov nimam, zato prosim. če bo kdo iz Maribora dopolnil o motorju.

Naprej prihodnič.

LP

Peter

1.)
Slika
2,3.)
Slika
Slika
4,5.)
Slika
Slika
6,7.)
Slika
Slika
8,9.)
Slika
Slika

Uporabniški avatar
vojmir
Freak
Prispevkov: 931
Pridružen: 29 Mar 2011, 16:02
Kraj: Škofja Loka

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Odgovor Napisal/-a vojmir » 21 Apr 2012, 11:18

LEP POZDRAV !

Vesel sem, ko pogledam take stare stvari, predvsem pa za to, da je nekdo med nami ki zbira in tudi predstavi take stvari. Tudi sam imam tako žilico, a razen literature, načrtov in mogoče kakšnega starega predmeta, nimam. No med načrti sem našel tudi načrt motorčka. Vsaj po očetovem pripovedovanju, je načrt nastal v TAMu. Verjetno v še prejšnem času. Mislim pa da do proizvodnje sploh ni prišlo. Če so ti moji podatki napačni, naj kdo dopolni. Tudi načrt je nekaj. Motor je benzinski ( svečka klsična, vžigalna tuljava v zadku in prekinjalo spodaj ).
Priponke
IMG_0001  M.jpg
glava načrta..
IMG_0001 M.jpg (91.43 KiB) Pogledano 2650 krat
IMG_0002  M.jpg
IMG_0002 M.jpg (94.09 KiB) Pogledano 2650 krat
IMG_0003  M.jpg
IMG_0003 M.jpg (102.29 KiB) Pogledano 2650 krat
Zadnjič spremenil vojmir, dne 21 Apr 2012, 11:22, skupaj popravljeno 1 krat.
Ta star mormo skup držat!

Odgovori

Vrni se na