Hud video

Vse kar ne spada v ostale tematike o modelih letal/helikopterjev

Moderator: Pisaneli

Odgovori
Uporabniški avatar
A. Kovač
Freak
Prispevkov: 789
Pridružen: 16 Nov 2004, 10:21

Hud video

Odgovor Napisal/-a A. Kovač »

Malo off topic, pa vseeno izredno dober video za pogledat

http://www.youtube.com/watch?v=4KU5q1Nry6Y
Uporabniški avatar
skorp_jon
Profesor
Prispevkov: 1329
Pridružen: 09 Avg 2006, 09:02
Kraj: Beltinci

Odgovor Napisal/-a skorp_jon »

super video
Futaba 12FG & Taranis Q X7
Uporabniški avatar
FRIZER
Tekmovalec
Prispevkov: 258
Pridružen: 08 Maj 2009, 06:27
Kraj: BOHORC pri MB
Kontakt:

VIDEO

Odgovor Napisal/-a FRIZER »

Svetovni posnetki ! =D> =D>
HITEC..............performance of the future !
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Dobro narejen video!

Omenejeno je bilo, da bodo sodobni materiali omogočili barvno poslikavo jadralnih letal, kar doslej ni bilo mogoče. Me zanima, če kdo ve, o kakih materialih je govora. Problem je v tem, da se na primer modra barva na soncu lahko segreje krepko čez 70°C. Običajno jadralno letalo bi postalo v takem primeru precej mehko... bi se kar uleglo k počitku na parkingu...

Mitja

P.S.: kdor pogreša tu svoj post, mu povem, da sem tekste, ki se navezujejo na svetovno ekologijo in reševanje sveta, zgodaj zjutraj pobrisal.
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Odgovor Napisal/-a Krist »

Ni mi jasno, zakaj ne barvajo letal samo s spodnje strani. Tako kot je to pri večini modelov
Enkrat smo na raketoplanu merili temperature na različnih koncih krila (model slovenija)

Slika

Razlike so bile velike, sploh tam, kjer je bil karbon in temnejša površina.
Spodaj imamo na teh modelih vedno črno, zaradi boljše vidljivosti modela.
Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4065
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a brejker »

Črna barva res greje na soncu!
(Na tvoji levi...)

@A.Kovač: Hvala za video!
www.okarbon.eu
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Odgovor Napisal/-a Krist »

Bistvo te slike je na modelu na levi strani, ne pa tisto kar imata blonda in črnolaska.
Uporabniški avatar
Bošti
Tekmovalec
Prispevkov: 214
Pridružen: 15 Nov 2004, 23:25
Kraj: Pokoše, na sončni strani Pohorja
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Bošti »

Ultra napisal/-a:Omenejeno je bilo, da bodo sodobni materiali omogočili barvno poslikavo jadralnih letal, kar doslej ni bilo mogoče. Me zanima, če kdo ve, o kakih materialih je govora. Problem je v tem, da se na primer modra barva na soncu lahko segreje krepko čez 70°C. Običajno jadralno letalo bi postalo v takem primeru precej mehko... bi se kar uleglo k počitku na parkingu...
Prepreg :wink:
Niti ne tako novo, kot so nove cene, odkar to ni več samo space-tech.
Npr. HPH 304S Shark na spodnji sliki, ima smerno krmilo iz preprega, pa recimo pasnice v ramenjači od Ete...
Krist napisal/-a:Ni mi jasno, zakaj ne barvajo letal samo s spodnje strani.
Ker je bela tako leeeepa :D

Lp, Boštjan
Priponke
304S aerial lg.jpg
304S aerial lg.jpg (103.14 KiB) Pogledano 3634 krat
MariborÄŤan.JPG
MariborÄŤan.JPG (109.76 KiB) Pogledano 3621 krat
MariborÄŤan2.JPG
MariborÄŤan2.JPG (102.7 KiB) Pogledano 3621 krat
"if it looks good, it will perform well"
Burt Rutan
Uporabniški avatar
matej rozman
Freak
Prispevkov: 852
Pridružen: 26 Jul 2005, 15:06
Kraj: Velenje

Odgovor Napisal/-a matej rozman »

Ultralajt napisal/-a:Dobro narejen video!

Omenejeno je bilo, da bodo sodobni materiali omogočili barvno poslikavo jadralnih letal, kar doslej ni bilo mogoče. Me zanima, če kdo ve, o kakih materialih je govora. Problem je v tem, da se na primer modra barva na soncu lahko segreje krepko čez 70°C. Običajno jadralno letalo bi postalo v takem primeru precej mehko... bi se kar uleglo k počitku na parkingu...
Miskim, da ni fora v materialih, temveč bolj v delu oz. izvedbi. Za razliko od modelov, se prava krila in trup brusijo ko pridejo ven iz kalupov in nato lakirajo in nato še polirajo. Kdor je videl krilo sodobnega jadralnega letala v živo, ve da neravnin in raznih napak ni. Problem se pojavi torej pri lakiranju. Po mojem se ta takozvana tehnologija skriva v barvah in lakiranju kalupov, ne pa toliko v materialih samih. Atestirane smole za aviacijo prenesejo 130 st celzija kot za šalo, pa ne rabijo biti prepregi, zato jaz tukaj ne vidim nekih posebnih težav povezanih s temparaturo.
plp, Matej
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

matej rozman napisal/-a:... Atestirane smole za aviacijo prenesejo 130 st celzija kot za šalo, pa ne rabijo biti prepregi, zato jaz tukaj ne vidim nekih posebnih težav povezanih s temparaturo.
Prenesejo... kako, a tako, da letalo še vedno prenese mejne obremenitve brez zloma ali trajnih deformacij?

Laminat in temperatura (iz knjige Sonje Englert: Composite Facts):
Priponke
temp1.jpg
temp1.jpg (256.45 KiB) Pogledano 3552 krat
temp3.jpg
temp3.jpg (112.27 KiB) Pogledano 3543 krat
temp2.jpg
temp2.jpg (31.44 KiB) Pogledano 3543 krat
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 29 Nov 2010, 14:54, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Bošti
Tekmovalec
Prispevkov: 214
Pridružen: 15 Nov 2004, 23:25
Kraj: Pokoše, na sončni strani Pohorja
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Bošti »

Matej Rozman napisal/-a:Atestirane smole za aviacijo prenesejo 130 st celzija kot za šalo
Pomoje to ne bo držalo.
Lahko daš kak primer (proizvajalec in tip smole)? Lahko tudi scan tehničnega lista.

Miskim, da ni fora v materialih, temveč bolj v delu oz. izvedbi. Za razliko od modelov, se prava krila in trup brusijo ko pridejo ven iz kalupov in nato lakirajo in nato še polirajo. Kdor je videl krilo sodobnega jadralnega letala v živo, ve da neravnin in raznih napak ni. Problem se pojavi torej pri lakiranju...
Vsako jadralno letalo je potrebno sfiniširat, kot si navedel.
Ne razumem, zakaj ga potem ne bi mogli pobarvat v željene barve, če je tako kot praviš? Iz kalupov fertik pobarvanih letal generalne aviacije (razen Pipistrelovih, ki pa sodijo v UL (druge zahteve) pa še tam so korekture) ne poznam. Lahko poveš kaj več o tem, katera letala GA si imel v mislih?

Lp, Boštjan
"if it looks good, it will perform well"
Burt Rutan
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Uporabniški avatar
Bošti
Tekmovalec
Prispevkov: 214
Pridružen: 15 Nov 2004, 23:25
Kraj: Pokoše, na sončni strani Pohorja
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Bošti »

Mitja napisal/-a:Kaj pa vem... Matej, si mislil nekaj takega: http://www.advanced-composites.co.uk/PS ... stems.html
Mitja, to so vse prepreg smole.

Eno so smole za ročno laminiranje (po tem postopku se izdelujejo npr. jadralna letala)

Drugo, pa je proizvodnja strukturalno in temp. obremenjenih sestavnih delov letal z uporabo prepreg smol(npr. potniških, vojaških...) v avtoklavu ali v PM metodi...

Problem ni samo v tehnologiji ( kalupi, ki zdržijo 120st. C in tlake nekaj barov) ampak tudi v ceni. Koliko izdelkov bodo morali prodat, da se jim investicija povrne?

Sam si razlagam izjavo iz videa, da bo pač nek stric razvezal mošnjiček, in plačal razvoj in izdelavo kompletnega letala iz preprega, pa naj stane, kar hoče (ker mu pač samo še to manjka) :D

Lp, Boštjan
"if it looks good, it will perform well"
Burt Rutan
Uporabniški avatar
A. Kovač
Freak
Prispevkov: 789
Pridružen: 16 Nov 2004, 10:21

Odgovor Napisal/-a A. Kovač »

Ultralajt napisal/-a:Dobro narejen video!

Omenejeno je bilo, da bodo sodobni materiali omogočili barvno poslikavo jadralnih letal, kar doslej ni bilo mogoče. Me zanima, če kdo ve, o kakih materialih je govora. Problem je v tem, da se na primer modra barva na soncu lahko segreje krepko čez 70°C. Običajno jadralno letalo bi postalo v takem primeru precej mehko... bi se kar uleglo k počitku na parkingu...

Obstaja tudi možnost izvedbe z InfraRed odbojnimi pigmenti. V avtomobilski industriji to že na veliko koristijo, prav tako v gradbeništvu.
V ZDA so na enem velikem šolskem komplekstu, kjer so imeli streho iz pločevine, prihranili pri hlajenju 14.000 dolarjev / leto, ko so prebarvali streho z barvo, ki je vsebovala IR odbojne pigmente.

http://www.basf.com/group/corporate/en/ ... lack/index
Uporabniški avatar
Bošti
Tekmovalec
Prispevkov: 214
Pridružen: 15 Nov 2004, 23:25
Kraj: Pokoše, na sončni strani Pohorja
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Bošti »

A.Kovač napisal/-a:Obstaja tudi možnost izvedbe z InfraRed odbojnimi pigmenti. V avtomobilski industriji to že na veliko koristijo, prav tako v gradbeništvu.
V ZDA so na enem velikem šolskem komplekstu, kjer so imeli streho iz pločevine, prihranili pri hlajenju 14.000 dolarjev / leto, ko so prebarvali streho z barvo, ki je vsebovala IR odbojne pigmente.
Dobra varianta, še nisem slišal za to. Ko/če jo bodo proizvajalci j letal uporabili, bomo "potrošniki" verjetno o tem kaj kmalu obveščeni....

Imam pa določene pomisleke, glede uporabe v letalstvu (trenutno).

Če sem prav razumel, v videu pravi, da lahko IR odbojni pigmenti zmanjšajo temperaturo površine do 20 st. C.... (up to 20 deg )

Sam dobro veš, kako se lahko segreje "bela plastika". Predstavljaj si, kako se bi segrela npr. temno modra ali zelena in to zmanjšaj za 20 st....
Dvomim, da je to dovolj za diagrame, ki jih je prilepil Mitja...

Kako bo z raztezki (dihtanje in zapiranje kabine) gladek tek komand?
Ok, pa če ne grem v ekstrem, pa rečem da bo zgoraj letalo svetlo sivo ali pa svetlo modro.... ne vem, ne verjamem, da upa to kdo podpisat.

In potem so tu še predpisi, ki določajo kaj se sme in kaj ne.
Verjetno sam veš, da dandanes obstajajo bistveno kvalitetnejše barve (npr. avtomobilske), kot je poliestrski gel coat.
Zakaj je potem to še vedno najbolj uporabljana barva? (PU se nanaša čez gel coat)

Lp, Boštjan
"if it looks good, it will perform well"
Burt Rutan
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Odgovor Napisal/-a Krist »

Pri Discusu 2b, ki je tekmoval letos na DP v Srbiji je imel težave z zapiranjem kabine, pa je bila edina črnina okvir kabine (notranja stran) Ate je vsak dan porabil samo pol ure za kabino, da se je normalno zapirala.
Sploh si ne predstavljam, kaj bi bilo, šele, da bi bil zgoraj poslikan.
Sicer ni mi jasno, kaj bi hoteli doseči s pisanimi letali, ker tole je daleč od red bull air race dirk, kjer letijo letala dokaj blizu gledalcev ali pa recimo reno race.
Odgovori

Vrni se na Splošne teme modelov letal in aerotehnike