Hud video
Moderator: Pisaneli
Hud video
Malo off topic, pa vseeno izredno dober video za pogledat
http://www.youtube.com/watch?v=4KU5q1Nry6Y
http://www.youtube.com/watch?v=4KU5q1Nry6Y
Dobro narejen video!
Omenejeno je bilo, da bodo sodobni materiali omogočili barvno poslikavo jadralnih letal, kar doslej ni bilo mogoče. Me zanima, če kdo ve, o kakih materialih je govora. Problem je v tem, da se na primer modra barva na soncu lahko segreje krepko čez 70°C. Običajno jadralno letalo bi postalo v takem primeru precej mehko... bi se kar uleglo k počitku na parkingu...
Mitja
P.S.: kdor pogreša tu svoj post, mu povem, da sem tekste, ki se navezujejo na svetovno ekologijo in reševanje sveta, zgodaj zjutraj pobrisal.
Omenejeno je bilo, da bodo sodobni materiali omogočili barvno poslikavo jadralnih letal, kar doslej ni bilo mogoče. Me zanima, če kdo ve, o kakih materialih je govora. Problem je v tem, da se na primer modra barva na soncu lahko segreje krepko čez 70°C. Običajno jadralno letalo bi postalo v takem primeru precej mehko... bi se kar uleglo k počitku na parkingu...
Mitja
P.S.: kdor pogreša tu svoj post, mu povem, da sem tekste, ki se navezujejo na svetovno ekologijo in reševanje sveta, zgodaj zjutraj pobrisal.
Ni mi jasno, zakaj ne barvajo letal samo s spodnje strani. Tako kot je to pri večini modelov
Enkrat smo na raketoplanu merili temperature na različnih koncih krila (model slovenija)
Razlike so bile velike, sploh tam, kjer je bil karbon in temnejša površina.
Spodaj imamo na teh modelih vedno črno, zaradi boljše vidljivosti modela.
Enkrat smo na raketoplanu merili temperature na različnih koncih krila (model slovenija)
Razlike so bile velike, sploh tam, kjer je bil karbon in temnejša površina.
Spodaj imamo na teh modelih vedno črno, zaradi boljše vidljivosti modela.
- Bošti
- Tekmovalec
- Prispevkov: 214
- Pridružen: 15 Nov 2004, 23:25
- Kraj: Pokoše, na sončni strani Pohorja
- Kontakt:
PrepregUltra napisal/-a:Omenejeno je bilo, da bodo sodobni materiali omogočili barvno poslikavo jadralnih letal, kar doslej ni bilo mogoče. Me zanima, če kdo ve, o kakih materialih je govora. Problem je v tem, da se na primer modra barva na soncu lahko segreje krepko čez 70°C. Običajno jadralno letalo bi postalo v takem primeru precej mehko... bi se kar uleglo k počitku na parkingu...
Niti ne tako novo, kot so nove cene, odkar to ni več samo space-tech.
Npr. HPH 304S Shark na spodnji sliki, ima smerno krmilo iz preprega, pa recimo pasnice v ramenjači od Ete...
Ker je bela tako leeeepaKrist napisal/-a:Ni mi jasno, zakaj ne barvajo letal samo s spodnje strani.
Lp, Boštjan
- Priponke
-
- 304S aerial lg.jpg (103.14 KiB) Pogledano 3634 krat
-
- MariborÄŤan.JPG (109.76 KiB) Pogledano 3621 krat
-
- MariborÄŤan2.JPG (102.7 KiB) Pogledano 3621 krat
"if it looks good, it will perform well"
Burt Rutan
Burt Rutan
- matej rozman
- Freak
- Prispevkov: 852
- Pridružen: 26 Jul 2005, 15:06
- Kraj: Velenje
Miskim, da ni fora v materialih, temveč bolj v delu oz. izvedbi. Za razliko od modelov, se prava krila in trup brusijo ko pridejo ven iz kalupov in nato lakirajo in nato še polirajo. Kdor je videl krilo sodobnega jadralnega letala v živo, ve da neravnin in raznih napak ni. Problem se pojavi torej pri lakiranju. Po mojem se ta takozvana tehnologija skriva v barvah in lakiranju kalupov, ne pa toliko v materialih samih. Atestirane smole za aviacijo prenesejo 130 st celzija kot za šalo, pa ne rabijo biti prepregi, zato jaz tukaj ne vidim nekih posebnih težav povezanih s temparaturo.Ultralajt napisal/-a:Dobro narejen video!
Omenejeno je bilo, da bodo sodobni materiali omogočili barvno poslikavo jadralnih letal, kar doslej ni bilo mogoče. Me zanima, če kdo ve, o kakih materialih je govora. Problem je v tem, da se na primer modra barva na soncu lahko segreje krepko čez 70°C. Običajno jadralno letalo bi postalo v takem primeru precej mehko... bi se kar uleglo k počitku na parkingu...
plp, Matej
Prenesejo... kako, a tako, da letalo še vedno prenese mejne obremenitve brez zloma ali trajnih deformacij?matej rozman napisal/-a:... Atestirane smole za aviacijo prenesejo 130 st celzija kot za šalo, pa ne rabijo biti prepregi, zato jaz tukaj ne vidim nekih posebnih težav povezanih s temparaturo.
Laminat in temperatura (iz knjige Sonje Englert: Composite Facts):
- Priponke
-
- temp1.jpg (256.45 KiB) Pogledano 3552 krat
-
- temp3.jpg (112.27 KiB) Pogledano 3543 krat
-
- temp2.jpg (31.44 KiB) Pogledano 3543 krat
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 29 Nov 2010, 14:54, skupaj popravljeno 1 krat.
- Bošti
- Tekmovalec
- Prispevkov: 214
- Pridružen: 15 Nov 2004, 23:25
- Kraj: Pokoše, na sončni strani Pohorja
- Kontakt:
Pomoje to ne bo držalo.Matej Rozman napisal/-a:Atestirane smole za aviacijo prenesejo 130 st celzija kot za šalo
Lahko daš kak primer (proizvajalec in tip smole)? Lahko tudi scan tehničnega lista.
Vsako jadralno letalo je potrebno sfiniširat, kot si navedel.Miskim, da ni fora v materialih, temveč bolj v delu oz. izvedbi. Za razliko od modelov, se prava krila in trup brusijo ko pridejo ven iz kalupov in nato lakirajo in nato še polirajo. Kdor je videl krilo sodobnega jadralnega letala v živo, ve da neravnin in raznih napak ni. Problem se pojavi torej pri lakiranju...
Ne razumem, zakaj ga potem ne bi mogli pobarvat v željene barve, če je tako kot praviš? Iz kalupov fertik pobarvanih letal generalne aviacije (razen Pipistrelovih, ki pa sodijo v UL (druge zahteve) pa še tam so korekture) ne poznam. Lahko poveš kaj več o tem, katera letala GA si imel v mislih?
Lp, Boštjan
"if it looks good, it will perform well"
Burt Rutan
Burt Rutan
Kaj pa vem... Matej, si mislil nekaj takega:
http://www.advanced-composites.co.uk/PS ... _avia.html
http://www.advanced-composites.co.uk/PS ... stems.html
http://www.advanced-composites.co.uk/PS ... _avia.html
http://www.advanced-composites.co.uk/PS ... stems.html
- Bošti
- Tekmovalec
- Prispevkov: 214
- Pridružen: 15 Nov 2004, 23:25
- Kraj: Pokoše, na sončni strani Pohorja
- Kontakt:
Mitja, to so vse prepreg smole.Mitja napisal/-a:Kaj pa vem... Matej, si mislil nekaj takega: http://www.advanced-composites.co.uk/PS ... stems.html
Eno so smole za ročno laminiranje (po tem postopku se izdelujejo npr. jadralna letala)
Drugo, pa je proizvodnja strukturalno in temp. obremenjenih sestavnih delov letal z uporabo prepreg smol(npr. potniških, vojaških...) v avtoklavu ali v PM metodi...
Problem ni samo v tehnologiji ( kalupi, ki zdržijo 120st. C in tlake nekaj barov) ampak tudi v ceni. Koliko izdelkov bodo morali prodat, da se jim investicija povrne?
Sam si razlagam izjavo iz videa, da bo pač nek stric razvezal mošnjiček, in plačal razvoj in izdelavo kompletnega letala iz preprega, pa naj stane, kar hoče (ker mu pač samo še to manjka)
Lp, Boštjan
"if it looks good, it will perform well"
Burt Rutan
Burt Rutan
Ultralajt napisal/-a:Dobro narejen video!
Omenejeno je bilo, da bodo sodobni materiali omogočili barvno poslikavo jadralnih letal, kar doslej ni bilo mogoče. Me zanima, če kdo ve, o kakih materialih je govora. Problem je v tem, da se na primer modra barva na soncu lahko segreje krepko čez 70°C. Običajno jadralno letalo bi postalo v takem primeru precej mehko... bi se kar uleglo k počitku na parkingu...
Obstaja tudi možnost izvedbe z InfraRed odbojnimi pigmenti. V avtomobilski industriji to že na veliko koristijo, prav tako v gradbeništvu.
V ZDA so na enem velikem šolskem komplekstu, kjer so imeli streho iz pločevine, prihranili pri hlajenju 14.000 dolarjev / leto, ko so prebarvali streho z barvo, ki je vsebovala IR odbojne pigmente.
http://www.basf.com/group/corporate/en/ ... lack/index
- Bošti
- Tekmovalec
- Prispevkov: 214
- Pridružen: 15 Nov 2004, 23:25
- Kraj: Pokoše, na sončni strani Pohorja
- Kontakt:
Dobra varianta, še nisem slišal za to. Ko/če jo bodo proizvajalci j letal uporabili, bomo "potrošniki" verjetno o tem kaj kmalu obveščeni....A.Kovač napisal/-a:Obstaja tudi možnost izvedbe z InfraRed odbojnimi pigmenti. V avtomobilski industriji to že na veliko koristijo, prav tako v gradbeništvu.
V ZDA so na enem velikem šolskem komplekstu, kjer so imeli streho iz pločevine, prihranili pri hlajenju 14.000 dolarjev / leto, ko so prebarvali streho z barvo, ki je vsebovala IR odbojne pigmente.
Imam pa določene pomisleke, glede uporabe v letalstvu (trenutno).
Če sem prav razumel, v videu pravi, da lahko IR odbojni pigmenti zmanjšajo temperaturo površine do 20 st. C.... (up to 20 deg )
Sam dobro veš, kako se lahko segreje "bela plastika". Predstavljaj si, kako se bi segrela npr. temno modra ali zelena in to zmanjšaj za 20 st....
Dvomim, da je to dovolj za diagrame, ki jih je prilepil Mitja...
Kako bo z raztezki (dihtanje in zapiranje kabine) gladek tek komand?
Ok, pa če ne grem v ekstrem, pa rečem da bo zgoraj letalo svetlo sivo ali pa svetlo modro.... ne vem, ne verjamem, da upa to kdo podpisat.
In potem so tu še predpisi, ki določajo kaj se sme in kaj ne.
Verjetno sam veš, da dandanes obstajajo bistveno kvalitetnejše barve (npr. avtomobilske), kot je poliestrski gel coat.
Zakaj je potem to še vedno najbolj uporabljana barva? (PU se nanaša čez gel coat)
Lp, Boštjan
"if it looks good, it will perform well"
Burt Rutan
Burt Rutan
Pri Discusu 2b, ki je tekmoval letos na DP v Srbiji je imel težave z zapiranjem kabine, pa je bila edina črnina okvir kabine (notranja stran) Ate je vsak dan porabil samo pol ure za kabino, da se je normalno zapirala.
Sploh si ne predstavljam, kaj bi bilo, šele, da bi bil zgoraj poslikan.
Sicer ni mi jasno, kaj bi hoteli doseči s pisanimi letali, ker tole je daleč od red bull air race dirk, kjer letijo letala dokaj blizu gledalcev ali pa recimo reno race.
Sploh si ne predstavljam, kaj bi bilo, šele, da bi bil zgoraj poslikan.
Sicer ni mi jasno, kaj bi hoteli doseči s pisanimi letali, ker tole je daleč od red bull air race dirk, kjer letijo letala dokaj blizu gledalcev ali pa recimo reno race.