Verjetno bo najbolje da tukaj prilepim.
Še en zanimiv članek kako pristopiti k snovanju "ukalupljenega" sloperja.
http://www.phoenixmp.com/articles/slope.htm
Pogovori o aerodinamiki modelov
Moderator: Pisaneli
- GasperStef
- Razpravljalec
- Prispevkov: 147
- Pridružen: 09 Maj 2010, 14:54
Re: Pogovori o aerodinamiki modelov
LP, Gašper
Re: Flapi oz flaperoni
Tukaj nekaj ni v redu. Namreč flapi - zakrilca povečajo vzgon krila: profil je bolj ukrivljen in s tem pridobi na vzgonu. Posledica tega je, da se zmanjša minimalna hitrost modela/letala. V ta namen se uporabljajo zakrilca tako za vzlet kot za pristanek, s tem da za vzlet se jih lahko odkloni (odpre) za par stopinj (recimo do 10°), da se le poveča vzgon, pri pristanku pa močneje, da se poveča tudi upor.LOMI napisal/-a: Zakaj letalo pri vklopu flapov dvigne nos, če pa zmiksam flaperone in ob vklopu le teh, se pa nos letala začne spuščat?
Torej ob vklopu zakrilc bi se moral vsekakor model povzpeti oz. vzdigniti nos kar je vedno treba kompenzirat z višino (postavit nos nazaj v prvotni položaj oz. celo malo navzdol). To se lahko naredi ročno vendar je enostavneje z vklopom mikserja.
Če se ti ob vklopu flaperonov model začne spuščat preveri, da nimaš kakega miksa vklopljenega (da ti višina sama odkloni nos navzdol).
Lp,
Andreo
Re: Pogovori o aerodinamiki modelov
Tako ravno ni.
Z uporabo flapov se vsekakor poveča vzgon, ampak poveča se tudi navor okrog prečne osi profila. To je tisti navor, ki ga tvori ročica med težiščem in centrom vzgona profila. Z večjo ukrivljenostjo se navadno poveča ročica, večji vzgon pomeni večjo silo. Zaradi spuščenih flapov se spremeni-poveča tudi EWD med krilom in višincem. Oboje lahko prav nemarno zavrti nos modela. Navadno se nos zavrti navzdol, lahko pa tudi navzgor. Če temu pariraš z trimom višine, da model še vedno leti v željeni smeri, si mu močno zmanjšal minimalno hitrost.
Upam, da sem dovolj jasno opisal razliko med vzgonom in nekaterimi navori profila.
Z uporabo flapov se vsekakor poveča vzgon, ampak poveča se tudi navor okrog prečne osi profila. To je tisti navor, ki ga tvori ročica med težiščem in centrom vzgona profila. Z večjo ukrivljenostjo se navadno poveča ročica, večji vzgon pomeni večjo silo. Zaradi spuščenih flapov se spremeni-poveča tudi EWD med krilom in višincem. Oboje lahko prav nemarno zavrti nos modela. Navadno se nos zavrti navzdol, lahko pa tudi navzgor. Če temu pariraš z trimom višine, da model še vedno leti v željeni smeri, si mu močno zmanjšal minimalno hitrost.
Upam, da sem dovolj jasno opisal razliko med vzgonom in nekaterimi navori profila.
lp
Sašo
Sašo
Re: Pogovori o aerodinamiki modelov
Reaktivec,
saj res. Prav pozabil sem na navor. Sedaj mi je pa logično zakaj mi ga hoče postavit na nos. Hvala za odgovor.
Lp,
saj res. Prav pozabil sem na navor. Sedaj mi je pa logično zakaj mi ga hoče postavit na nos. Hvala za odgovor.
Lp,
Andreo
- GasperStef
- Razpravljalec
- Prispevkov: 147
- Pridružen: 09 Maj 2010, 14:54
Re: Pogovori o aerodinamiki modelov
Dober večer.
Mene pa zanima ena stvar. Zanima me plavajoči rep oz. pendel. V čemu so prednosti in slabosti in ali je potrebno model med krilom in višinskim krmilom zaradi tega podaljšati (če me logika ne vara). In uporabnost, ali pride v poštev pri počasnih, hitrih ali obeh tipih letal.
Hvala že v naprej.
Mene pa zanima ena stvar. Zanima me plavajoči rep oz. pendel. V čemu so prednosti in slabosti in ali je potrebno model med krilom in višinskim krmilom zaradi tega podaljšati (če me logika ne vara). In uporabnost, ali pride v poštev pri počasnih, hitrih ali obeh tipih letal.
Hvala že v naprej.
LP, Gašper
- GasperStef
- Razpravljalec
- Prispevkov: 147
- Pridružen: 09 Maj 2010, 14:54
Re: Pogovori o aerodinamiki modelov
GasperStef napisal/-a:Sem že zvedel. Vseeno hvala.
A nebi še nam ostalim radovednežem povedu?
Re: Pogovori o aerodinamiki modelov
Živjo.
Trenutno gradim trenažno letalo in pri gradnji zakrilc se ne morem odločiti kako naj jih vpnem. Vpetje spodaj ali vpetje zgoraj? Kateri način je bolj primeren za zakrilca? Obstaja kakšna bistvena razlika ali gre zgolj za estetiko?
Trenutno gradim trenažno letalo in pri gradnji zakrilc se ne morem odločiti kako naj jih vpnem. Vpetje spodaj ali vpetje zgoraj? Kateri način je bolj primeren za zakrilca? Obstaja kakšna bistvena razlika ali gre zgolj za estetiko?
- Priponke
-
- zakrilca.JPG (11.79 KiB) Pogledano 2237 krat
Re: Pogovori o aerodinamiki modelov
Na mojem trenerju sem jih vpel tako kot imaš narisano v prvem primeru - vpetje spodaj. Tako lahko odklonim zakrilca tudi 90°. Ko so spravljena nimam nobene špranje.
Edino kar bi še dodal: trenutno imam vpete res na robu in zaradi tega mi prenos komande iz servomotorja štrli malo ven iz površine krila. Ob naslednji taki vgraditvi bom vpetje vgradil nad spodnjim robom ravno toliko, da se bo prenos komande vtopil v krilo. Lp,
Edino kar bi še dodal: trenutno imam vpete res na robu in zaradi tega mi prenos komande iz servomotorja štrli malo ven iz površine krila. Ob naslednji taki vgraditvi bom vpetje vgradil nad spodnjim robom ravno toliko, da se bo prenos komande vtopil v krilo. Lp,
Andreo