Za ljubitelje OldTimer -jev

Vse kar ne spada v ostale tematike o modelih letal/helikopterjev

Moderator: Pisaneli

Offshore
Dr. Modelar
Prispevkov: 6686
Pridružen: 23 Avg 2005, 14:24

Odgovor Napisal/-a Offshore »

Še en lep oldtimer...Demoiselle
Priponke
lg-188632.jpg
lg-188632.jpg (31.84 KiB) Pogledano 10468 krat
manfred
Začetnik
Prispevkov: 28
Pridružen: 26 Nov 2007, 12:13
Kraj: šentjernej

nasvet

Odgovor Napisal/-a manfred »

pri gradnji sem spet naletel na težavo in sicer glede povezav servotov s krmili na repu. v kitu sem dobil drobno pletenico, ročice, vilice ter prevrtane vijake, ki se privijačijo v vilice. v načrtu je narisano, da se pletenica spelje skozi luknjice v vijakih, potem pa se zaveže in polota s cinom. meni se ne zdi preveč zaneljiv spoj. za na ročice servotov, pa nimam nič, tako, da sem uporabil kovinske nastavke od razbitega calmatota, ki imajo luknjico v katero se vtakne pletenica, pravokotno na njo pa je še ena luknja z navojem, v katero privijačimo imbus vijak, ki potem stisne pletenico, lahko bi uporabil še električarsko spojko na istem pricipu, da bi imel dvojno varovanje. skratka, pri servih se mi zdi uredu. je pa še ena težava in sicer, da je trup za kabino zelo ozek, zaradi tega bi bile pletenice speljane večinoma zunaj trupa, kot pri letalih iz prve svetovne ipd., kar pa mi ni všeč. drugače mi pull - pull sistem, kot je ta čisto ustreza, vendar razmišljam o bovdnih in o varilni žici, na katero urežem navoj 2 mm. bolj togo, enostavno in zanesljivo mi deluje. malo me moti teža tega sistemo, saj je trup dolg 170 cm, povezave pa cca 150 cm. prosim, če mi , kot bolj izkušeni svetujete enostavno in zanesljivo rešitev, najraje speljano v notranjosti trupa. za odgovore se vnaprej zahvaljujem.
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Re: nasvet

Odgovor Napisal/-a Krist »

manfred napisal/-a:pri gradnji sem spet naletel na težavo in sicer glede povezav servotov s krmili na repu. v kitu sem dobil drobno pletenico, ročice, vilice ter prevrtane vijake, ki se privijačijo v vilice. v načrtu je narisano, da se pletenica spelje skozi luknjice v vijakih, potem pa se zaveže in polota s cinom. meni se ne zdi preveč zaneljiv spoj. za na ročice servotov, pa nimam nič, tako, da sem uporabil kovinske nastavke od razbitega calmatota, ki imajo luknjico v katero se vtakne pletenica, pravokotno na njo pa je še ena luknja z navojem, v katero privijačimo imbus vijak, ki potem stisne pletenico, lahko bi uporabil še električarsko spojko na istem pricipu, da bi imel dvojno varovanje. skratka, pri servih se mi zdi uredu. je pa še ena težava in sicer, da je trup za kabino zelo ozek, zaradi tega bi bile pletenice speljane večinoma zunaj trupa, kot pri letalih iz prve svetovne ipd., kar pa mi ni všeč. drugače mi pull - pull sistem, kot je ta čisto ustreza, vendar razmišljam o bovdnih in o varilni žici, na katero urežem navoj 2 mm. bolj togo, enostavno in zanesljivo mi deluje. malo me moti teža tega sistemo, saj je trup dolg 170 cm, povezave pa cca 150 cm. prosim, če mi , kot bolj izkušeni svetujete enostavno in zanesljivo rešitev, najraje speljano v notranjosti trupa. za odgovore se vnaprej zahvaljujem.
Naredi po navodilih, bo držalo.
manfred
Začetnik
Prispevkov: 28
Pridružen: 26 Nov 2007, 12:13
Kraj: šentjernej

Odgovor Napisal/-a manfred »

pozdravljeni ustvarjalni ljudje, končno sem spet poprijel za delo in napredek je viden. glede povezav pa sem sklenil, da bom pletenice napeljal skozi bovdne, s tem jih bom spravil v notranjost trupa. Kaj menite? bo uredu takšen sistem? :roll:
Priponke
Slike iz nokie 039 (Small).jpg
Slike iz nokie 039 (Small).jpg (58.1 KiB) Pogledano 10028 krat
Slike iz nokie 040 (Small).jpg
Slike iz nokie 040 (Small).jpg (60.22 KiB) Pogledano 10028 krat
Uporabniški avatar
Fido
Razpravljalec
Prispevkov: 192
Pridružen: 09 Jul 2008, 14:04
Kraj: Črnomelj

Odgovor Napisal/-a Fido »

@MANFRED:

Super gradnja =D> =D>

Ampak k oldtimer modelu sodi tudi oldtimer motor ki sodi v nos motorja

Na sliki je Super Tigre G20, ki letos praznuje 40 letnico :o :o
poleg imam še propeler na katerem piše Made in W.Germany..
Zanimivo!

Moj motorček išče novega lastnika ali novo delovno mesto.. :D
Priponke
IMG_0866.jpg
IMG_0866.jpg (73.35 KiB) Pogledano 9851 krat
IMG_0865.jpg
IMG_0865.jpg (64.06 KiB) Pogledano 9851 krat
lenart
Razpravljalec
Prispevkov: 147
Pridružen: 26 Sep 2009, 18:47
Kraj: Žiri
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a lenart »

Offshore napisal/-a:Še nekaj robe sem našel na compu
Jaz mam tud enga takega doma če od ata, in me zanima če se to še dobi?
Uporabniški avatar
cujcuj
Dr. Modelar
Prispevkov: 2294
Pridružen: 25 Jul 2006, 13:21
Kraj: Selo Bled

OLDTAIMER.

Odgovor Napisal/-a cujcuj »

LP. Te motorje smo uporabljali v starih časih, ko še ni bilo RC
vplinjačev (frgazerjev). Motor si zaštartal ga z iglo navil do končnih
možnih obratov ter potem vrgel model v zrak. Uporabljali smo jih
predusem za jadralne modele montirali smo jih na sredini nad krila. Delal
je dokler je imel gorivo nato je ugasnil, in ti si potem lepo jadral na višini.
Po navadi smo imeli majhne rezervarje, in polnili smo jih z injekcijo, da si
vedel koliko si tankal, in si zabeležil čas delovanja motorja. Ponavadi smo tankali nekje do 4 kubike to je po oznakah na injekciji. Nekateri smo
imeli tako, da si potegnil višino do konca, in je motor ugasnil. Ugasnil
je pa zaradi tega, ker smo na srevo motor za višino pritrdili laks ali žičko
jo pritrdili čisto zraven motorja na cevko za gorivo, in ko si potegnil
višino je žička ali laks kar si pač imel potegnila cevko za gorivo dol iz frgazerja tako je zmankalo goriva, in je motor ugasnil. Tako je bilo
nekoč danes so RC frgazerji pa ni problema. Toliko bi jaz o tem, da se
malo ve kako je bilo prej.

LP. čuj čuj
Zadnjič spremenil cujcuj, dne 04 Apr 2011, 23:35, skupaj popravljeno 1 krat.
pebi gas tam gledaj ki letiš.
manfred
Začetnik
Prispevkov: 28
Pridružen: 26 Nov 2007, 12:13
Kraj: šentjernej

Odgovor Napisal/-a manfred »

zelo zanimive so te stare mašince, vendar, glede na to, da letim med sezono skoraj vsak dan ( stezo imam doma ), mi je pomembno, da imam letalo čimbolj enostavno vodljivo, se pravi rabim tudi rc za plin, kar pa ti motorji ne omogočajo. moj diamond bo kljub temu, da je ( nov ) oldtimer, "delovno živinče" za vsak dan. odkrito rečeno je teh motorjev škoda za vsak dan, bolj so primerni kot tehnična dediščina, za v vitrino. za letalo, pa itak ni problem, saj lahko naredim novo, če se mi kaj ponesreči. malo bo trpel izgled letala z mojim motorjem, ampak, ne gre drugače. čedalje več oldtimerjev pa se v tujini opremlja z elektro pogonom. kaj mislite, koliko bi me stal takšen pogon za diamonda? mislim komplet motor, regler, baterije itd....z elektro pogonom, razen čisto osnovnim nimam veliko izkušenj.
manfred
Začetnik
Prispevkov: 28
Pridružen: 26 Nov 2007, 12:13
Kraj: šentjernej

motorji

Odgovor Napisal/-a manfred »

vem, da so zadeve zastarele, vendar so z vidika zbiralcev in ljubiteljev neprecenljive. v svetu, kjer imajo modelarsko tradicijo, obstajajo združenja, zveze, klubi itd., ki se ukvarjajo izključno z gradnjo in obnavljanjem oldtimerjev. v sklopu teh aktivnosti prirejajo tudi tekmovanja, kjer so stari tipi motorjev obvezni, sicer pa obstajajo tudi podjetja, ki še dandanes izdelujejo kopije starih motorjev, te pa so kar drage. kot sem že dejal bo moje letalo narejeno za vsakodnevno, rekreativno letenje in je takega motorja škoda. to je podobno, kot bi se z bugatti atlanticom iz tridesetih let prejšnjega stoletja vozil v službo, ne glede na to, koliko imaš pod palcem. zato je fantom, ki imajo takšne motorje, ali pa ostalo starejšo tehniko, za čestitati in jih spodbujati.
lenart napisal/-a:
manfred napisal/-a:zelo zanimive so te stare mašince, vendar, glede na to, da letim med sezono skoraj vsak dan ( stezo imam doma ), mi je pomembno, da imam letalo čimbolj enostavno vodljivo, se pravi rabim tudi rc za plin, kar pa ti motorji ne omogočajo. moj diamond bo kljub temu, da je ( nov ) oldtimer, "delovno živinče" za vsak dan. odkrito rečeno je teh motorjev škoda za vsak dan, bolj so primerni kot tehnična dediščina, za v vitrino. za letalo, pa itak ni problem, saj lahko naredim novo, če se mi kaj ponesreči. malo bo trpel izgled letala z mojim motorjem, ampak, ne gre drugače. čedalje več oldtimerjev pa se v tujini opremlja z elektro pogonom. kaj mislite, koliko bi me stal takšen pogon za diamonda? mislim komplet motor, regler, baterije itd....z elektro pogonom, razen čisto osnovnim nimam veliko izkušenj.

Glej to je bilop včasih, in takrat so bili zelo zadovolnji da so imeli tako tehnologijo, danes je pa to pač zastarelo.
saj je tudi človek misnil kaj je bil v preteklosti, pa so danes tisti ljudje že zelo zastareli.
Offshore
Dr. Modelar
Prispevkov: 6686
Pridružen: 23 Avg 2005, 14:24

Odgovor Napisal/-a Offshore »

Ne se sekirat,veliko bolje in scale bo zgledalo to tvoje letalo s tem metanolarjem ,kakor da bi gor obesil nekega tihega brezkrtačnika.To more ropotat.
Drugače pa nastaja lep oldi =D>
Hvala tudi čujčuju za obrazložitev na kakšen način so leteli včasih ko tehnologija še ni bila tako razvita kot je danes 8)
Uporabniški avatar
Fido
Razpravljalec
Prispevkov: 192
Pridružen: 09 Jul 2008, 14:04
Kraj: Črnomelj

Odgovor Napisal/-a Fido »

manfred napisal/-a:zelo zanimive so te stare mašince, vendar, glede na to, da letim med sezono skoraj vsak dan ( stezo imam doma ), mi je pomembno, da imam letalo čimbolj enostavno vodljivo, se pravi rabim tudi rc za plin, kar pa ti motorji ne omogočajo. moj diamond bo kljub temu, da je ( nov ) oldtimer, "delovno živinče" za vsak dan. odkrito rečeno je teh motorjev škoda za vsak dan, bolj so primerni kot tehnična dediščina, za v vitrino. za letalo, pa itak ni problem, saj lahko naredim novo, če se mi kaj ponesreči. malo bo trpel izgled letala z mojim motorjem, ampak, ne gre drugače.

Žal sem se slabo izrazil. Tudi jaz bi v tak model dal motorček, ki mu lahko spreminjaš obrate motorja. Namen mojega sporočila je zgolj samo predstavitev mojega "starčka" :wink:
še enkrat pa pohvale za tvojo gradnjo!!
manfred
Začetnik
Prispevkov: 28
Pridružen: 26 Nov 2007, 12:13
Kraj: šentjernej

Odgovor Napisal/-a manfred »

saj sem razumel tvoj post, tudi strinjam se s tabo, jaz sem samo bolj natančno navedel razloge zakaj bom uporabil novejši pogon.
Fido napisal/-a:
manfred napisal/-a:zelo zanimive so te stare mašince, vendar, glede na to, da letim med sezono skoraj vsak dan ( stezo imam doma ), mi je pomembno, da imam letalo čimbolj enostavno vodljivo, se pravi rabim tudi rc za plin, kar pa ti motorji ne omogočajo. moj diamond bo kljub temu, da je ( nov ) oldtimer, "delovno živinče" za vsak dan. odkrito rečeno je teh motorjev škoda za vsak dan, bolj so primerni kot tehnična dediščina, za v vitrino. za letalo, pa itak ni problem, saj lahko naredim novo, če se mi kaj ponesreči. malo bo trpel izgled letala z mojim motorjem, ampak, ne gre drugače.

Žal sem se slabo izrazil. Tudi jaz bi v tak model dal motorček, ki mu lahko spreminjaš obrate motorja. Namen mojega sporočila je zgolj samo predstavitev mojega "starčka" :wink:
še enkrat pa pohvale za tvojo gradnjo!!
:wink:
manfred
Začetnik
Prispevkov: 28
Pridružen: 26 Nov 2007, 12:13
Kraj: šentjernej

Odgovor Napisal/-a manfred »

Takole, diamond leti že kaka 2 meseca, resda z brezkrtačnikom. To je samo zaradi enostavnejše uporabe, ker letim skoraj vsak dan. Posnel in zmontiral je David, mojster modelarstva. Hvala, dobi za pivo.

prilagm link:

http://www.youtube.com/watch?v=5dBCUcVDgFo
Uporabniški avatar
Multijet
Tekmovalec
Prispevkov: 339
Pridružen: 24 Mar 2008, 14:48
Kraj: Šentjernej

Nekaj starega

Odgovor Napisal/-a Multijet »

Moj prijatelj Darko Duh ima doma kar nekaj starih motorjev tule je nekaj zelo lepih primerkov....
Priponke
komet3.jpg
komet3.jpg (135.09 KiB) Pogledano 9108 krat
komet1.jpg
komet1.jpg (147.3 KiB) Pogledano 9108 krat
Tale motor izvira iz okoli leta 1940-1947. 2ccm
Tale motor izvira iz okoli leta 1940-1947. 2ccm
komet.jpg (143.15 KiB) Pogledano 9108 krat
Zadnjič spremenil Multijet, dne 18 Apr 2011, 17:56, skupaj popravljeno 1 krat.
Kdor ne leti sploh ne živi!!!!
Uporabniški avatar
Multijet
Tekmovalec
Prispevkov: 339
Pridružen: 24 Mar 2008, 14:48
Kraj: Šentjernej

Nekaj starega

Odgovor Napisal/-a Multijet »

...
Priponke
Motor BB ki so ga proizvajali v Italiji,delovali pa niso zanesljivo...1.8ccm
Motor BB ki so ga proizvajali v Italiji,delovali pa niso zanesljivo...1.8ccm
bb.jpg (142.84 KiB) Pogledano 9100 krat
mk171.jpg
mk171.jpg (138.65 KiB) Pogledano 9100 krat
Tale motor proizvajajo v Rusiji,nima pa rc uplinjača....1.7ccm
Tale motor proizvajajo v Rusiji,nima pa rc uplinjača....1.7ccm
mk17.jpg (141.11 KiB) Pogledano 9100 krat
Zadnjič spremenil Multijet, dne 18 Apr 2011, 17:57, skupaj popravljeno 1 krat.
Kdor ne leti sploh ne živi!!!!
Uporabniški avatar
Multijet
Tekmovalec
Prispevkov: 339
Pridružen: 24 Mar 2008, 14:48
Kraj: Šentjernej

Nekaj starega

Odgovor Napisal/-a Multijet »

...
Priponke
Tole je Enya,izdelovali so jo na Japonskem...1.5ccm
Tole je Enya,izdelovali so jo na Japonskem...1.5ccm
enya.jpg (134.79 KiB) Pogledano 9093 krat
aero1.jpg
aero1.jpg (137.35 KiB) Pogledano 9093 krat
Tale motor so proizvajali v Yugoslaviji...2.5ccm
Tale motor so proizvajali v Yugoslaviji...2.5ccm
aero.jpg (134.66 KiB) Pogledano 9093 krat
Zadnjič spremenil Multijet, dne 18 Apr 2011, 17:57, skupaj popravljeno 1 krat.
Kdor ne leti sploh ne živi!!!!
Uporabniški avatar
Multijet
Tekmovalec
Prispevkov: 339
Pridružen: 24 Mar 2008, 14:48
Kraj: Šentjernej

Nekaj starega

Odgovor Napisal/-a Multijet »

...
Priponke
Tale Cox im 1,5ccm in izvira iz leta 1975 ima doma narejen izpuh ker drugače zelo umaže model..
Tale Cox im 1,5ccm in izvira iz leta 1975 ima doma narejen izpuh ker drugače zelo umaže model..
cox.jpg (144.98 KiB) Pogledano 9088 krat
Tudi Sokolja  Ruske proizvodnje...2.5ccm
Tudi Sokolja Ruske proizvodnje...2.5ccm
sokol.jpg (171.18 KiB) Pogledano 9088 krat
enya1.jpg
enya1.jpg (153.92 KiB) Pogledano 9088 krat
Zadnjič spremenil Multijet, dne 18 Apr 2011, 17:58, skupaj popravljeno 1 krat.
Kdor ne leti sploh ne živi!!!!
Uporabniški avatar
Multijet
Tekmovalec
Prispevkov: 339
Pridružen: 24 Mar 2008, 14:48
Kraj: Šentjernej

Nekaj starega

Odgovor Napisal/-a Multijet »

...
Priponke
Užge se z nitko ki se navije pred prop na gred..
Užge se z nitko ki se navije pred prop na gred..
hifly1.jpg (128.27 KiB) Pogledano 9078 krat
Tole je tudi Cox poganja pa eno zelo lepo letalo,ima 0.8ccm<br /><br />http://www.youtube.com/watch?v=jlkYsVE7DGo&amp;amp;feature=mfu_in_order&amp;amp;list=UL
Tole je tudi Cox poganja pa eno zelo lepo letalo,ima 0.8ccm

http://www.youtube.com/watch?v=jlkYsVE7DGo&amp;feature=mfu_in_order&amp;list=UL
hifly.jpg (124.68 KiB) Pogledano 9078 krat
cox1.jpg
cox1.jpg (132.23 KiB) Pogledano 9078 krat
Kdor ne leti sploh ne živi!!!!
Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4065
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Re: Za ljubitelje OldTimer -jev

Odgovor Napisal/-a brejker »

Pozdravljeni.

Zopet me nekaj prijema, da bi sezidal kaj.

Je bila na forumu še kakšna podobna tema o vintage modelih? Iščem sliko (iz spomina) modela preproste oblike s trupom oblike V in enim samim pristajalnem kolesom. Lahko mi pomagate samo z imenom modela, da da ga lažje najdem na wwwju.

Hvala

Lp Matej O.
www.okarbon.eu
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Re: Za ljubitelje OldTimer -jev

Odgovor Napisal/-a Krist »

brejker napisal/-a:Pozdravljeni.

Zopet me nekaj prijema, da bi sezidal kaj.

Je bila na forumu še kakšna podobna tema o vintage modelih? Iščem sliko (iz spomina) modela preproste oblike s trupom oblike V in enim samim pristajalnem kolesom. Lahko mi pomagate samo z imenom modela, da da ga lažje najdem na wwwju.

Hvala

Lp Matej O.
http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... hlight=vee
Misliš tole?

Imam celo narisan načrt, ampak mi je perd 14 dnevi umrl disk ](*,)

viewtopic.php?f=29&t=79434&hilit=vee
Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4065
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Re: Za ljubitelje OldTimer -jev

Odgovor Napisal/-a brejker »

Po nekakšnem naklučju sem vtipkal v forumski iskalnik (ki ponavadi v 95% ne najde tistega kar me zanima) "Vee" in našel debato katero sem iskal za oporno točko.

viewtopic.php?f=29&t=79434&hilit=Vee

@Krist: Jaz imam vsaj že pol leta sesut laptop
Malo se mi že kolca po risanju. Kaj šele po brušenju Balse! Upam da bo kmalu čas za nov računalnik in nov modelarski projekt.

:)
www.okarbon.eu
Odgovori

Vrni se na Splošne teme modelov letal in aerotehnike