Ugani Letalo !
Moderator: Pisaneli
- klementercon
- Profesor
- Prispevkov: 1397
- Pridružen: 08 Nov 2008, 12:14
- Kraj: Sezana Milano
- Kontakt:
Nekako sem mnenja, da naj bi bla v tej rubriki samo prava letala, ne modelčki. Silver Fox, ki sem ga sam prilepil, sam smatram kot letalo, saj je namenjeno resnemu delu in spada med kategorijo izvidniških letal, kjer najdemo tudi Pegasusa, Hunterja in vsem ljudem najbolj znanega Predatorja.T0RN4D0 napisal/-a:No, ker rajtam da silver foxom nisem falil, dejmo pa še en modelček, da ne bodo samo prava letala.
Tko.
Mentor modelarskega krožka.
- Kralj Luka
- Freak
- Prispevkov: 720
- Pridružen: 25 Avg 2006, 10:49
- Kraj: Rožna dolina (Nova gorica)
- Kralj Luka
- Freak
- Prispevkov: 720
- Pridružen: 25 Avg 2006, 10:49
- Kraj: Rožna dolina (Nova gorica)
Se mi zdi, da si že malce "picajzlast"....
Vsi vemo, da je ena prva serija Mustangov, preden so amijem zašmekale kabine od Tempesta, pa motor "čarovnik"
Vsi vemo, da je ena prva serija Mustangov, preden so amijem zašmekale kabine od Tempesta, pa motor "čarovnik"
XP-51 Apache, P-51A, Mustang Mk IP-51A.jpg
A North American Mustang Mk. IA on a test flight from NAA's Inglewood, California facility in October 1942. The "Mustang", built by North American Aviation, Incorporated, is the only American-built fighter used by the Royal Air Force of Great Britain. The painted-over serial number appears to be 41-37416. According to Warbird-Central.com it was damaged during shipment to Europe in late 1943
Vsi vemo, da gre za enega prvih tipov Mustanga.
Takšnega z velikimi kanon i so ljudje poljudno imenovali Gunship... torej bi takelemu Mustangu rekel človek P-51 Gunship. Ampak to ni čisto uradno.
Mustanga s tvoje slike so imenovali P-51 Mustang I "RAZORBACK".
Vsekakor mi "Razorback" deluje kot eno "ljubkovalno ime", nekako v stilu, kot sem slišal v Novomeškem aeroklubu imenovati Piperja Tonmahawka "Skirca". (Skirca, mala sekira =>Tomahawk)
Modeli in njihove oznake pa so si skozi razvoj sledile hitreje, kot pa si jaz menjavam gate, tako da se še nikoli nisem poglabljal v podrobnosti. Zame sta vedno in bosta bila le dva Mustanga... prvotni model z ameriškim motorjem in grdo kabino, ter tisti poboljšani z Merlin motorjem in kapljičasto kabino...
V bistvu so oznake "Mustangov" prava "zbrka".
Brskanje po spletu mi je dalo takšen rezultat (še vedno zelo dvomljiv):
North American A-36 Apache, vendar brez tistih izstopajočih krilnih kanonov...
A-36A-1-NA "Apache" (although Apache was the A-36A's official name, it was rarely used)
The North American A-36 Apache (listed in some sources as "Invader", but also called Mustang)
Bojim se, da tvoja slika le ne predstavlja natanko tistega letala, kot si nekje prebral in si prepričan o njem...Zagotovo se pa letalu ni reklo SHORPY. Predvsem je vprašljiva tista oborožitev na krilih, ki bi morda bila primerna za letalo namenjeno napadu zemeljskih ciljev.
Drugače, pa je samo ime, oziroma oznaka letala zelo pestro:
Zgodovinski viri ga imenujejo "Mustang" ne glede na to, ali ga omenjajo na koncu njegove življenjske poti ali na samem pričetku razvoja letala.
North American Aviation je zastavila projekt "Mustanga" z oznako NA-73 in ga speljala v 117 dneh v letu 1940, da bi zadovoljila nujne zahteve Britanske komisije pri Royal Air Force za lovca, ki bi deloval v Evropi.
Opremljen je bil z Allison V-1710-F3R motorjem s 1100 konji.
Britanci so naročili 150 teh letal.
Prototip letala se je v ZDA imenoval XP-51, ampak ameriško letalstvo ni pokazalo posebnega interesa za to sicer vrhunsko lovsko letalo.
Po napadu na Pearl Harbor, pa je ameriško letalstvo naročilo 500 teh letal, za vlogo letala za napad na zemeljske cilje, ki so dobila oznako A-36A, RAF pa je dobila 310 letal z oznako Mustang I in IA, v aprilu 1942.
Tu se že pojavi ime Mustang-P51, z močjo motorja 1150 konjev Allison V-1710-39, ki je imel zelo slabe performanse na velikih višinah.
P51A je imel 1200 konje in je bilo nekoličkaj boljše od prejšnje verzija.
Da bi izboljšali performanse je RAF preuredila štiri letala in jih opremila z Rolls Royce/Packard Merlin V-1650-3 motorji z 1380 konji, ter manjšimi oblikovnimi spremembami letala, je nastala izvedenka letala Mustang III (ali po drugih virih P-51B/C)
Letalo je bilo izredno izboljšano glede na prejšnje modele.
Z dodatnimi podkrilnimi rezervoarji, pa so mu tudi povečali doseg leta. razlilčica s podkrilnimi rezervoarji je imela oznako P-51B.
P-51D je imel že 1490 konjev in je postal najbolj številčno proizveden Mustang. med vojno so ga izdelali v 7956 primerkih!
Zadnja verzija, ki se je kratko borila na Pacifiku je bila P-51H, z največjo hitrostjo letenja 784 km/h.
Po vojni je Mustang dobil oznako F-51, kjer je letel za Nacionalno gardo, ter sodeloval kot letalo za naopade na zemeljske cilje v Korejski vojni.
Danes pa jih še vedno dosti leti v prirejenem stanju na letalskih dirkah, ter začuda, tudi v letalstvih nekaterih malih državic.
Skratka, iskati konkretno popolno oznako Mustanga s slike se mi ne zdi ugibanje letala, ampak že sortitranje, na to kdo prepozna letalo, ter kdo ga pozna do obisti....
Jaz žal popolne oznake za letalo s slike ne najdem, pa če se z glavo v zid zaletim. Tudi velika enciklopedija Jane, mi ne zna odgovoriti. Zato me prav zanima kakšna je oznaka in bom budno spremljal, ker tole me je pa sedaj res noter povleklo!
Tvoja slika v originalu je tole:
Pod njo pa piše:
Torej ne duha, ne sluha o kakem RAF...kot si ti omenjal....bilo je zavajanje...
Je pa res, da še vedno nismo uganili, a ne...
Mitja
Takšnega z velikimi kanon i so ljudje poljudno imenovali Gunship... torej bi takelemu Mustangu rekel človek P-51 Gunship. Ampak to ni čisto uradno.
Mustanga s tvoje slike so imenovali P-51 Mustang I "RAZORBACK".
Vsekakor mi "Razorback" deluje kot eno "ljubkovalno ime", nekako v stilu, kot sem slišal v Novomeškem aeroklubu imenovati Piperja Tonmahawka "Skirca". (Skirca, mala sekira =>Tomahawk)
Modeli in njihove oznake pa so si skozi razvoj sledile hitreje, kot pa si jaz menjavam gate, tako da se še nikoli nisem poglabljal v podrobnosti. Zame sta vedno in bosta bila le dva Mustanga... prvotni model z ameriškim motorjem in grdo kabino, ter tisti poboljšani z Merlin motorjem in kapljičasto kabino...
V bistvu so oznake "Mustangov" prava "zbrka".
Brskanje po spletu mi je dalo takšen rezultat (še vedno zelo dvomljiv):
North American A-36 Apache, vendar brez tistih izstopajočih krilnih kanonov...
A-36A-1-NA "Apache" (although Apache was the A-36A's official name, it was rarely used)
The North American A-36 Apache (listed in some sources as "Invader", but also called Mustang)
Bojim se, da tvoja slika le ne predstavlja natanko tistega letala, kot si nekje prebral in si prepričan o njem...Zagotovo se pa letalu ni reklo SHORPY. Predvsem je vprašljiva tista oborožitev na krilih, ki bi morda bila primerna za letalo namenjeno napadu zemeljskih ciljev.
Drugače, pa je samo ime, oziroma oznaka letala zelo pestro:
Zgodovinski viri ga imenujejo "Mustang" ne glede na to, ali ga omenjajo na koncu njegove življenjske poti ali na samem pričetku razvoja letala.
North American Aviation je zastavila projekt "Mustanga" z oznako NA-73 in ga speljala v 117 dneh v letu 1940, da bi zadovoljila nujne zahteve Britanske komisije pri Royal Air Force za lovca, ki bi deloval v Evropi.
Opremljen je bil z Allison V-1710-F3R motorjem s 1100 konji.
Britanci so naročili 150 teh letal.
Prototip letala se je v ZDA imenoval XP-51, ampak ameriško letalstvo ni pokazalo posebnega interesa za to sicer vrhunsko lovsko letalo.
Po napadu na Pearl Harbor, pa je ameriško letalstvo naročilo 500 teh letal, za vlogo letala za napad na zemeljske cilje, ki so dobila oznako A-36A, RAF pa je dobila 310 letal z oznako Mustang I in IA, v aprilu 1942.
Tu se že pojavi ime Mustang-P51, z močjo motorja 1150 konjev Allison V-1710-39, ki je imel zelo slabe performanse na velikih višinah.
P51A je imel 1200 konje in je bilo nekoličkaj boljše od prejšnje verzija.
Da bi izboljšali performanse je RAF preuredila štiri letala in jih opremila z Rolls Royce/Packard Merlin V-1650-3 motorji z 1380 konji, ter manjšimi oblikovnimi spremembami letala, je nastala izvedenka letala Mustang III (ali po drugih virih P-51B/C)
Letalo je bilo izredno izboljšano glede na prejšnje modele.
Z dodatnimi podkrilnimi rezervoarji, pa so mu tudi povečali doseg leta. razlilčica s podkrilnimi rezervoarji je imela oznako P-51B.
P-51D je imel že 1490 konjev in je postal najbolj številčno proizveden Mustang. med vojno so ga izdelali v 7956 primerkih!
Zadnja verzija, ki se je kratko borila na Pacifiku je bila P-51H, z največjo hitrostjo letenja 784 km/h.
Po vojni je Mustang dobil oznako F-51, kjer je letel za Nacionalno gardo, ter sodeloval kot letalo za naopade na zemeljske cilje v Korejski vojni.
Danes pa jih še vedno dosti leti v prirejenem stanju na letalskih dirkah, ter začuda, tudi v letalstvih nekaterih malih državic.
Skratka, iskati konkretno popolno oznako Mustanga s slike se mi ne zdi ugibanje letala, ampak že sortitranje, na to kdo prepozna letalo, ter kdo ga pozna do obisti....
Jaz žal popolne oznake za letalo s slike ne najdem, pa če se z glavo v zid zaletim. Tudi velika enciklopedija Jane, mi ne zna odgovoriti. Zato me prav zanima kakšna je oznaka in bom budno spremljal, ker tole me je pa sedaj res noter povleklo!
Tvoja slika v originalu je tole:
Pod njo pa piše:
Pa še tole (klik).P-51 "Mustang" fighter in flight near the Inglewood, California, plant of North American Aviation. October 1942. View full size. 4x5 Kodachrome transparency by Alfred Palmer.
Torej ne duha, ne sluha o kakem RAF...kot si ti omenjal....bilo je zavajanje...
Je pa res, da še vedno nismo uganili, a ne...
Mitja
- Kralj Luka
- Freak
- Prispevkov: 720
- Pridružen: 25 Avg 2006, 10:49
- Kraj: Rožna dolina (Nova gorica)
- Kralj Luka
- Freak
- Prispevkov: 720
- Pridružen: 25 Avg 2006, 10:49
- Kraj: Rožna dolina (Nova gorica)
-
- Začetnik
- Prispevkov: 5
- Pridružen: 08 Feb 2011, 13:39