Letalo FUNTIC II Pikira na nos
Moderatorji: Pisaneli, luigidon, JKSniper, alien2108
Letalo FUNTIC II Pikira na nos
Pozdravljeni,
sestavil sem letalo, ki je bilo ARF sestavljeno. Pa sem se po enem tednu opogumil, da naredim prvi let. Izmerim in nastavim vse hode servotov po navodilih. ustavi se pri težišču.
V navodilih piše 85mm od roba krila. Dam baterijo čisto v nos in na črtih težišča še vedno je pretežak rep. Nekako sem si razlagal, da bolje pretežak rep kot nos in sem letalo dva krat vrgel iz roke. Prvič pol gasa in rahel zamah, letalo pikira 5m direkt na nos. Nato še probam polni gas in zamah rezultat letalo pikira na nos.
Ne vem če si prav razlagam. Če bi na težišču letalo bilo vodoravno oz. malenkost povešen nos bi moral dati še dobrih 70g uteži na baterijo. Tako bi bil nos še težji in bi letalo še bolj pikiralo ali?
Če prav se mi bolj zdi da bi moral težišče pomakniti nazaj (in s tem balast - baterijo), da letalo ne bi pikiralo. Sem iz okolice Lenarta, če bi kdo imel kaj časa viška za pregled mojih začetniških napak bi bil vesel.
http://www.pelikandaniel.com/?sec=produ ... 631&lng=en
Vesel bi tudi bil vsakega komentarja pomoči.
sestavil sem letalo, ki je bilo ARF sestavljeno. Pa sem se po enem tednu opogumil, da naredim prvi let. Izmerim in nastavim vse hode servotov po navodilih. ustavi se pri težišču.
V navodilih piše 85mm od roba krila. Dam baterijo čisto v nos in na črtih težišča še vedno je pretežak rep. Nekako sem si razlagal, da bolje pretežak rep kot nos in sem letalo dva krat vrgel iz roke. Prvič pol gasa in rahel zamah, letalo pikira 5m direkt na nos. Nato še probam polni gas in zamah rezultat letalo pikira na nos.
Ne vem če si prav razlagam. Če bi na težišču letalo bilo vodoravno oz. malenkost povešen nos bi moral dati še dobrih 70g uteži na baterijo. Tako bi bil nos še težji in bi letalo še bolj pikiralo ali?
Če prav se mi bolj zdi da bi moral težišče pomakniti nazaj (in s tem balast - baterijo), da letalo ne bi pikiralo. Sem iz okolice Lenarta, če bi kdo imel kaj časa viška za pregled mojih začetniških napak bi bil vesel.
http://www.pelikandaniel.com/?sec=produ ... 631&lng=en
Vesel bi tudi bil vsakega komentarja pomoči.
- Priponke
-
- Kako je lep ko je še nov
- IMG_6532_1.jpg (63.4 KiB) Pogledano 7222 krat
-
- Ja res ni slab
- IMG_6536_1.jpg (67.02 KiB) Pogledano 7222 krat
-
- Težišče merjeno po navodilih
- IMG_2354.JPG (81.88 KiB) Pogledano 7222 krat
Nič bat, samo žgat.
Re: Letalo FUNTIC II Pikira na nos
Meni se zdi da si ti narobe vzel rob krila. Meriš namreč pri tistem prehodu trupa v kril. Poiskusi nastavit težišče na sredino servota. Ponavadi se daje servote na težišče da pač ne vplivajo na samo težišče ne glede na to če montiramo kake težje ali lažje.
Simptom pikiranjana nos in premalo odzivno višinsko krmilo je ravo to da je težišče konkretno preveč naprej.
Poiskusi dat baterilo bolj nazaj tako da bo težišče na sredini servota in ga vrzi brez motorja iz kakega hribčka. Če bo kul samo gasa.
Simptom pikiranjana nos in premalo odzivno višinsko krmilo je ravo to da je težišče konkretno preveč naprej.
Poiskusi dat baterilo bolj nazaj tako da bo težišče na sredini servota in ga vrzi brez motorja iz kakega hribčka. Če bo kul samo gasa.
šmergl itaq rulz
Re: Letalo FUNTIC II Pikira na nos
Hvala bom poizkusil dat na servote, tiste ko so bili original vgrajeni - queri (ti so še bolj naprej). Te na začetku za fla-a sem jaz vgradil na pripravljeno mesto.
Takole je pa v navodilih narisano.
Prepis iz navodil:
The CG to be located 85mm behind the leading edge of the wing. The measurement of 85mm must be taken directly (!) at the splitting line between fuselage and main wing.
Torej: Težišče (Center Gravitacije) mora biti 85mm od sprednjega roba krila. Mera 85mm mora biti vzeta direktno na delitveni črti ( v bistvu vzdolžni osi letala) med krilom in telesom letala. ...
Bi lahko kdo točno prevedel v slovenščino? Možno da si ne razlagam pravilno.
Takole je pa v navodilih narisano.
Prepis iz navodil:
The CG to be located 85mm behind the leading edge of the wing. The measurement of 85mm must be taken directly (!) at the splitting line between fuselage and main wing.
Torej: Težišče (Center Gravitacije) mora biti 85mm od sprednjega roba krila. Mera 85mm mora biti vzeta direktno na delitveni črti ( v bistvu vzdolžni osi letala) med krilom in telesom letala. ...
Bi lahko kdo točno prevedel v slovenščino? Možno da si ne razlagam pravilno.
- Priponke
-
- Tezisce.JPG (79.91 KiB) Pogledano 7198 krat
-
- merjenje_tezisca.jpg (101.06 KiB) Pogledano 7171 krat
Nič bat, samo žgat.
Re: Letalo FUNTIC II Pikira na nos
Meri od točke C, ki je nisi vrisal. Točka C je tam, kjer radius preide v ravno linijo.
Ostalo pa po Icotivi metodi. Najprej nežno, močneje, še močneje in na motor.
Lp
Ostalo pa po Icotivi metodi. Najprej nežno, močneje, še močneje in na motor.
Lp
Zadnjič spremenil rc-ryder, dne 19 Dec 2015, 18:03, skupaj popravljeno 1 krat.
RC-Ryder - Degustiram modelarstvo
Re: Letalo FUNTIC II Pikira na nos
Po slikah sodeč bi motal imeti težišče nekje v liniji karbonskih ojačitev
Re: Letalo FUNTIC II Pikira na nos
Na sliki z metrom tam kjer je oznaka 100 mm
Re: Letalo FUNTIC II Pikira na nos
Ja poizkusil sem z mojim znanjem ali neznanjem vse opisano. Toda žal brez uspeha. Če sem dal težišče na linijo karbonskih palic v krilu in dal 3/4 gasa mortorja je letalo malo zajadralo ni spikiralo.
Poizkusi z hribčka.
Letalo sem vrgel iz roke višinsko krmilo potegnil navzdol na komandi (na letalu gre navzgor) ampak letalo še kar pikira.
Povsej vrjetnosti je krivo moje neznanje (če prav na simulatorju že vozim 1-2 meseca) in mi gre pristajat vzletat panoramska vožnja. Tega stiroporjarja pa nikakor. je kdo kje, da bi skupaj pogledala in letalo spravila v zrak. Mogoče mi manjka samozavest.
Hvala.
Poizkusi z hribčka.
Letalo sem vrgel iz roke višinsko krmilo potegnil navzdol na komandi (na letalu gre navzgor) ampak letalo še kar pikira.
Povsej vrjetnosti je krivo moje neznanje (če prav na simulatorju že vozim 1-2 meseca) in mi gre pristajat vzletat panoramska vožnja. Tega stiroporjarja pa nikakor. je kdo kje, da bi skupaj pogledala in letalo spravila v zrak. Mogoče mi manjka samozavest.
Hvala.
Nič bat, samo žgat.
- Zaunkönig
- Profesor
- Prispevkov: 1473
- Pridružen: 20 Feb 2012, 09:51
- Kraj: Ljubljana
Re: Letalo FUNTIC II Pikira na nos
Da nisi ti samo odklone krmil kontra postavil
Ker tole more jit kot po tračnicah. PS ... si kaj pogledal vpadni kot med krilom in višincem. Da ni tam kaj narobe zalimano.
Zelo groba skica..ampak ok za mušter. Torej mora biti ewd nekje 2,5 stopinj za tak model .. predvidevam
Ker tole more jit kot po tračnicah. PS ... si kaj pogledal vpadni kot med krilom in višincem. Da ni tam kaj narobe zalimano.
Zelo groba skica..ampak ok za mušter. Torej mora biti ewd nekje 2,5 stopinj za tak model .. predvidevam
DS Day - Velika Planina Official Video ... Welcome to the Dark Side
https://youtu.be/OAtj3f9Wsv0
https://youtu.be/OAtj3f9Wsv0
Re: Letalo FUNTIC II Pikira na nos
Moraš povedati, kje si "stacioniran", da se bo videlo, če je kdo blizu tebe, da bi ti pogledal zadevo.
Drugače bi pa jaz, če bi preizkušal tvoj model preveril tele točke:
1. še enkrat preveril težišče
2. preveril ali se krmila odklanjajo v prave smeri
3. preveril ali so največji odkloni krmil nastavljeni po navodilih proizvajalca
4. preveril ravnost trupa (usločen trup spremeni razliko vpadnih kotov krila in repa)
5. preveril ali je propeler pravilno obrnjen (in še banalno..če se vrti v pravo smer)
6. pognal model vodoravno v zrak s hitrostjo, ki na krilu ustvari vzgon približno enak masi modela, dodal plin in odletel
kajti,
1. napačno težišče vpliva na let modela
2. napačni odklon krmil povzroči trajektorijo modela nasprotno od željene (gor/dol, levo/desno)
3. premajni odkloni krmil nimajo "moči" sploh pri majhni hitrosti letenja, preveliki pa povzročijo, da v nekaterih situacijah odpovejo ubogljivost, zato pobudo nad aerodinamiko prevzame gravitacija
4. če je trup upognjen z repnim delom navzdol tudi le za manj kot dve stopinji, kar zna biti skoraj skrito očesu, postane model neobvladljiv, ne glede na to, da je težišče na pravem mestu ter pravilno zalepljen na svoje mesto. Ko lepimo bovdne za pogon repni krmil, lahko nehote "fiksiramo" trajno krivino na trup....
5. če je propeler obrnjen narobe, nima tako velikega potiska kot bi ga sicer moral imeti, kar pomeni da model ne more doseči zadostno hitrost, zato "omahne" na nos, kar je normalen odziv modela s pravilno postavljenim težiščem. Če se pa propeler vrti v napačno smer, da piha v smeri letenja (naprej), pa itak deluje kot zavora in model ne more leteti..nima zadostne hitrosti in pade dol na nos.
6. če model poženeš v zrak s premajhno brzino pa motor nima dovolj moči, da ga v kratkem času požene na normalno hitrost letenja, bo padel na nos. Če model poženeš v zrak pod kotom navzgor, morda motor ne bo imel dovolj moči za letenje pod takim kotom, sploh, če smo mu z roko dali premajhno hitrost. Če pa model poženemo v zrak pod prevelikim "vpadnim kotom krila" (poguglaj), pa sploh ne more odleteti, ker se mu zračni tok zgoraj odlepi (prevlečen let.. Stall, zastoj..), je normalna reakcija modela, da omahne na nos.
Tako, tole je nekaj minimalne teorije, ki je potrebna vsakemu začetniku preden se loti prvih poletov s svojim prvim modelom.
Zavedati se je treba, da so modeli v računalniških simulatorjih že po defaultu pravilno uravnovešeni in imajo ustrezne odklone krmil, zato tam ne opazimo teh problemov, ki se pojavijo na realnem modelu, ki ga sami potisnemo v njegov element (pravilno ali narobe).
LP Mitja
EDIT: medtem, ko sem tole tipkal, je že Kraljiček podal dve postavki, ki bi znali nagajat.
Drugače bi pa jaz, če bi preizkušal tvoj model preveril tele točke:
1. še enkrat preveril težišče
2. preveril ali se krmila odklanjajo v prave smeri
3. preveril ali so največji odkloni krmil nastavljeni po navodilih proizvajalca
4. preveril ravnost trupa (usločen trup spremeni razliko vpadnih kotov krila in repa)
5. preveril ali je propeler pravilno obrnjen (in še banalno..če se vrti v pravo smer)
6. pognal model vodoravno v zrak s hitrostjo, ki na krilu ustvari vzgon približno enak masi modela, dodal plin in odletel
kajti,
1. napačno težišče vpliva na let modela
2. napačni odklon krmil povzroči trajektorijo modela nasprotno od željene (gor/dol, levo/desno)
3. premajni odkloni krmil nimajo "moči" sploh pri majhni hitrosti letenja, preveliki pa povzročijo, da v nekaterih situacijah odpovejo ubogljivost, zato pobudo nad aerodinamiko prevzame gravitacija
4. če je trup upognjen z repnim delom navzdol tudi le za manj kot dve stopinji, kar zna biti skoraj skrito očesu, postane model neobvladljiv, ne glede na to, da je težišče na pravem mestu ter pravilno zalepljen na svoje mesto. Ko lepimo bovdne za pogon repni krmil, lahko nehote "fiksiramo" trajno krivino na trup....
5. če je propeler obrnjen narobe, nima tako velikega potiska kot bi ga sicer moral imeti, kar pomeni da model ne more doseči zadostno hitrost, zato "omahne" na nos, kar je normalen odziv modela s pravilno postavljenim težiščem. Če se pa propeler vrti v napačno smer, da piha v smeri letenja (naprej), pa itak deluje kot zavora in model ne more leteti..nima zadostne hitrosti in pade dol na nos.
6. če model poženeš v zrak s premajhno brzino pa motor nima dovolj moči, da ga v kratkem času požene na normalno hitrost letenja, bo padel na nos. Če model poženeš v zrak pod kotom navzgor, morda motor ne bo imel dovolj moči za letenje pod takim kotom, sploh, če smo mu z roko dali premajhno hitrost. Če pa model poženemo v zrak pod prevelikim "vpadnim kotom krila" (poguglaj), pa sploh ne more odleteti, ker se mu zračni tok zgoraj odlepi (prevlečen let.. Stall, zastoj..), je normalna reakcija modela, da omahne na nos.
Tako, tole je nekaj minimalne teorije, ki je potrebna vsakemu začetniku preden se loti prvih poletov s svojim prvim modelom.
Zavedati se je treba, da so modeli v računalniških simulatorjih že po defaultu pravilno uravnovešeni in imajo ustrezne odklone krmil, zato tam ne opazimo teh problemov, ki se pojavijo na realnem modelu, ki ga sami potisnemo v njegov element (pravilno ali narobe).
LP Mitja
EDIT: medtem, ko sem tole tipkal, je že Kraljiček podal dve postavki, ki bi znali nagajat.
Re: Letalo FUNTIC II Pikira na nos
Odgovarjam na točke:
1. Sem iz okolice Pernice. Lahko pridem kamorkoli (Lenart, Maribor,...)
2. Težišče sem nastavil na točko, nad karbonske trake krila
3. Krmila se odklanjajo: če gledam letalo od repa proti sprednjim krilom:
Gas - ročica navzdol motor miruje, ročica navzgor polni gas
Smer (repno krmilo - Ruder) rčica levo krmilo levo, ročica v desno krmilo v desno
Quer ročica v levo levi quer gor, desni quer dol
Višinsko krmilo (Elevator) ročica dol elevator gor, ročica gor - elevator dol
4. Odkloni krmil so nastavljeni 90% po navodilih, ostalih 10% nastane, ker ne vem kje merit ali sredina stiroporja ali razmak med gornjima ploščama.
5. Model je bil ARF - sestavljen. Repa ne znam preverit. Bom še poguglal, da vidim, če je tu kaj narobe.
6. Motor in propeler sta bila tovarniško sestavljena. Če dam letalo na travo in polni gas, gre letalo sunkovito po travi. (Poizkusim še vlek)
7. Model sem metal iz roke skoraj vodoravno.
Bega me ta točka:
4. če je trup upognjen z repnim delom navzdol tudi le za manj kot dve stopinji, kar zna biti skoraj skrito očesu.
Prilagam slike. Ne vem kaj bi tukaj lahko narobe sestavil.
1. Sem iz okolice Pernice. Lahko pridem kamorkoli (Lenart, Maribor,...)
2. Težišče sem nastavil na točko, nad karbonske trake krila
3. Krmila se odklanjajo: če gledam letalo od repa proti sprednjim krilom:
Gas - ročica navzdol motor miruje, ročica navzgor polni gas
Smer (repno krmilo - Ruder) rčica levo krmilo levo, ročica v desno krmilo v desno
Quer ročica v levo levi quer gor, desni quer dol
Višinsko krmilo (Elevator) ročica dol elevator gor, ročica gor - elevator dol
4. Odkloni krmil so nastavljeni 90% po navodilih, ostalih 10% nastane, ker ne vem kje merit ali sredina stiroporja ali razmak med gornjima ploščama.
5. Model je bil ARF - sestavljen. Repa ne znam preverit. Bom še poguglal, da vidim, če je tu kaj narobe.
6. Motor in propeler sta bila tovarniško sestavljena. Če dam letalo na travo in polni gas, gre letalo sunkovito po travi. (Poizkusim še vlek)
7. Model sem metal iz roke skoraj vodoravno.
Bega me ta točka:
4. če je trup upognjen z repnim delom navzdol tudi le za manj kot dve stopinji, kar zna biti skoraj skrito očesu.
Prilagam slike. Ne vem kaj bi tukaj lahko narobe sestavil.
- Priponke
-
- IMG_2366.JPG (65.57 KiB) Pogledano 7041 krat
-
- IMG_2367.JPG (66.96 KiB) Pogledano 7041 krat
-
- IMG_2368.JPG (67.54 KiB) Pogledano 7041 krat
Nič bat, samo žgat.
Re: Letalo FUNTIC II Pikira na nos
Iz slike sodeč se vidi da imaš odklonjeno višinsko krmilo navzgor...kar je napačno...vse komandne površine morajo biti poravnane smer, višina, eleroni......ne smejo biti odklonjeni ne navzgor ne navzdol. Kar se tiče težišča upoštevaj navodila ....po sliki sodeč je to 85mm od prednjega roba krila ...v tem primeru se mora nos rahlo povesit naprej.
MKM
Re: Letalo FUNTIC II Pikira na nos
Gusar ima prav, ko vklopiš komando in so ročice v nevtralni legi morajo biti krmilne površine poravnane z stabilizatorji (prednji negibljivi deli repa).
Če ti krmilne površine normalno stojijo kot na sliki, potem model vedno prevlečeš.( Najprej hoče navzgor, zato mu pade hitrost in omahne na nos.)
Če ti krmilne površine normalno stojijo kot na sliki, potem model vedno prevlečeš.( Najprej hoče navzgor, zato mu pade hitrost in omahne na nos.)
Re: Letalo FUNTIC II Pikira na nos
Vse krmilne površine so poravnane v nulo. Ko je letalo priklopljeno.
Nič bat, samo žgat.
Re: Letalo FUNTIC II Pikira na nos
Ta model bi moral jadrat brez motorja. Saj tudi pristane brez motorja.
Pri metu iz roke moraš narediti par hitrih korakov in ga nato vržeš izad galve usmerjeno samo nekaj stopinj navzdol. Krila modela morajo biti horizontalno poravnana in met kratek in raven brez krožnega zamaha roke.
LP,j.
Pri metu iz roke moraš narediti par hitrih korakov in ga nato vržeš izad galve usmerjeno samo nekaj stopinj navzdol. Krila modela morajo biti horizontalno poravnana in met kratek in raven brez krožnega zamaha roke.
LP,j.
Re: Letalo FUNTIC II Pikira na nos
Predlagam, da poiščeš Stoparja, (Klub modelarjev Ptuj, nato pa trgovino na internetu in boš našel tel. št).
Dogovori se z njim za eno skupno letenje, pa ti bo vse povedal. ima tudi šolo modelarstva.
Dogovori se z njim za eno skupno letenje, pa ti bo vse povedal. ima tudi šolo modelarstva.
Re: Letalo FUNTIC II Pikira na nos
V katero smer se ti vrti motor?sistem napisal/-a:Vse krmilne površine so poravnane v nulo. Ko je letalo priklopljeno.
MKM
Re: Letalo FUNTIC II Pikira na nos
Motor se pravilno vrti, da model tiši naprej. Model se pelje po travi z veliko hitrostjo. Vozil sem normalno Trainerja 40 na metanol. Vzlet je bil iz trave.
Nato je bil eden od pristankov malo manj načrtovan . Zato sem se odločil za stiroporno letalo.
Jaz vem, da model ne znam vržti iz roke in povsej vrjetnosti tiči zajec za tem grmu.
Nato je bil eden od pristankov malo manj načrtovan . Zato sem se odločil za stiroporno letalo.
Jaz vem, da model ne znam vržti iz roke in povsej vrjetnosti tiči zajec za tem grmu.
Nič bat, samo žgat.
Re: Letalo FUNTIC II Pikira na nos
...ni bilo mišljeno to,vsaj po moje ne,ampak kako je pritrjena elisa napisi na njej morajo biti obrnjeni naprej in pri vrtenju mora s pravim robom rezat zrak........................Motor se pravilno vrti, da model tiši naprej
Re: Letalo FUNTIC II Pikira na nos
če piha veter, moraš vreči proti vetru.
Met iz roke niti ni problematičen. Daš cca 30% gasa in vržeš malenkost navzgor in jaz osebno takoj po metu dam gas do konca, da dobim hitrost in višino. (imam menjan motor na bixlerju 2 z 2200kv in je potrebno manj gasu.)
2 posnetka kako naj bi izgledal met
https://www.youtube.com/watch?v=Ysla36B545s
https://youtu.be/VecIXvf5qv8?t=471
https://youtu.be/nsslMZSkAls?t=101
Tukaj pa je letalo imelo premalo hitrosti, saj ga je samo izpustil iz rok.
https://youtu.be/-mdTvi5twRc?t=89
stavim, da je pri tebi problem pri metu in ne v letalu. Poglej še malo posnetkov
Met iz roke niti ni problematičen. Daš cca 30% gasa in vržeš malenkost navzgor in jaz osebno takoj po metu dam gas do konca, da dobim hitrost in višino. (imam menjan motor na bixlerju 2 z 2200kv in je potrebno manj gasu.)
2 posnetka kako naj bi izgledal met
https://www.youtube.com/watch?v=Ysla36B545s
https://youtu.be/VecIXvf5qv8?t=471
https://youtu.be/nsslMZSkAls?t=101
Tukaj pa je letalo imelo premalo hitrosti, saj ga je samo izpustil iz rok.
https://youtu.be/-mdTvi5twRc?t=89
stavim, da je pri tebi problem pri metu in ne v letalu. Poglej še malo posnetkov
Re: Letalo FUNTIC II Pikira na nos
Pa tudi, pobrskat o kakšnih osnovah...modelarstvaN0t0ri0us napisal/-a:če piha veter, moraš vreči proti vetru.
Met iz roke niti ni problematičen. Daš cca 30% gasa in vržeš malenkost navzgor in jaz osebno takoj po metu dam gas do konca, da dobim hitrost in višino. (imam menjan motor na bixlerju 2 z 2200kv in je potrebno manj gasu.)
2 posnetka kako naj bi izgledal met
https://www.youtube.com/watch?v=Ysla36B545s
https://youtu.be/VecIXvf5qv8?t=471
https://youtu.be/nsslMZSkAls?t=101
Tukaj pa je letalo imelo premalo hitrosti, saj ga je samo izpustil iz rok.
https://youtu.be/-mdTvi5twRc?t=89
stavim, da je pri tebi problem pri metu in ne v letalu. Poglej še malo posnetkov
MKM
Re: Letalo FUNTIC II Pikira na nos
Letalo je poletelo. Ampak je bilo v zrako zelo težko vodljivo. Ko sem dal gas, je letalo zelo dvignilo nos in se strmo hotelo dvigovati.
Pri pristanko koliko je vzletelo toliko se je razletelo
Letalo je sanirano in ojačano. Dodal sem še 15g uteži v nos. Čakam, da se opogumim za nov vzlet.
Za težišče sem si naredil nosilec. Ko dam letalo na nosilce moram letalo malo privzdignit zravnat, nato miruje kako sekundo v težišču nato se počasi prevesi naprej.
Na točke težišča imam dva svinčnika obrnjena na radirko, v nosilcu.
Pri pristanko koliko je vzletelo toliko se je razletelo
Letalo je sanirano in ojačano. Dodal sem še 15g uteži v nos. Čakam, da se opogumim za nov vzlet.
Za težišče sem si naredil nosilec. Ko dam letalo na nosilce moram letalo malo privzdignit zravnat, nato miruje kako sekundo v težišču nato se počasi prevesi naprej.
Na točke težišča imam dva svinčnika obrnjena na radirko, v nosilcu.
Nič bat, samo žgat.
Re: Letalo FUNTIC II Pikira na nos
Kaj bi želel:
1. leteti samo kot z motornim modelom
2. leteti kot z jadralnim, ko model z motorjem doseže željeno višino
LP,J.
1. leteti samo kot z motornim modelom
2. leteti kot z jadralnim, ko model z motorjem doseže željeno višino
LP,J.
Re: Letalo FUNTIC II Pikira na nos
Zdaj bi želel jadrati. Točka 2.
2. leteti kot z jadralnim, ko model z motorjem doseže željeno višino
Ko bom vse komande delal iniciativno brez razmišljanja, bi želel voziti kot motorni model. Cilj se mi je naučiti voziti motorni model.
Hvala vsem, ki ste do zdaj odgovarjali na moja vprašanja.
P.S. Nisem nikjer zasledil, kje bi bila kakšna rubrika, da bi lahko poslal modelarskemu klubu, ki mi je blizu prošnjo za včlanitev.
2. leteti kot z jadralnim, ko model z motorjem doseže željeno višino
Ko bom vse komande delal iniciativno brez razmišljanja, bi želel voziti kot motorni model. Cilj se mi je naučiti voziti motorni model.
Hvala vsem, ki ste do zdaj odgovarjali na moja vprašanja.
P.S. Nisem nikjer zasledil, kje bi bila kakšna rubrika, da bi lahko poslal modelarskemu klubu, ki mi je blizu prošnjo za včlanitev.
Nič bat, samo žgat.
Re: Letalo FUNTIC II Pikira na nos
Tukaj poglej kje je tebi najbližji modelarski klub:
viewforum.php?f=144
Ta model mora jadrati brez motorja. Saj tudi pristane brez motorja.
PREDPOSTAVLJAM, DA IMA MODEL TEŽIŠČE NA PRAVEM MESTU.
Za začetek naredi tole:
- poišči raven travnik brez ovir, dolžina naj bo vsaj 50m, 100m še bolje
- izberi dan brez vetra, čisto mirno ozračje
- vse krmilne površine na modelu morajo biti v nevtrali
- model primeš za trup od spodaj blizu težišča
- model vržeš z roko tako, da narediš par hitrih korakov in ga nato vržeš izad galve usmerjeno samo nekaj stopinj navzdol pri
tem morajo biti krila modela horizontalno poravnana
- met mora biti kratek in usmerjen ravno brez krožnega zamaha roke
Model mora brez motorja leteti naravnost z blagim padanjem.
V kolikor ne leti tako, s trimerji nastavljaš odklone krmil dokler ne leti lepo brez zavijanja, "pumpanja" in omahovanja levo in desno. Model mora brez motorja leteti naravnost z blagim padanjem. Zapiši položaje trimerjev pri katerih model leti pravilno, to je njegova nastavitev.
Z motorjem bo model nekoliko silil navzgor in v zavoj. Oboje moraš popraviti z zelo majhnim odklonom krmil za višino in smer ter po potrebi tudi nagib. Pri različnih močeh motorja, "gasu", bo model tudi bolj ali manj silil v višino tako, da bodo potrebne korekcije leta tudi različne. Ko motor izklopiš, bi moral model lepo jadrati kot si ga strimal pri metu iz roke.
LP, J.
viewforum.php?f=144
Ta model mora jadrati brez motorja. Saj tudi pristane brez motorja.
PREDPOSTAVLJAM, DA IMA MODEL TEŽIŠČE NA PRAVEM MESTU.
Za začetek naredi tole:
- poišči raven travnik brez ovir, dolžina naj bo vsaj 50m, 100m še bolje
- izberi dan brez vetra, čisto mirno ozračje
- vse krmilne površine na modelu morajo biti v nevtrali
- model primeš za trup od spodaj blizu težišča
- model vržeš z roko tako, da narediš par hitrih korakov in ga nato vržeš izad galve usmerjeno samo nekaj stopinj navzdol pri
tem morajo biti krila modela horizontalno poravnana
- met mora biti kratek in usmerjen ravno brez krožnega zamaha roke
Model mora brez motorja leteti naravnost z blagim padanjem.
V kolikor ne leti tako, s trimerji nastavljaš odklone krmil dokler ne leti lepo brez zavijanja, "pumpanja" in omahovanja levo in desno. Model mora brez motorja leteti naravnost z blagim padanjem. Zapiši položaje trimerjev pri katerih model leti pravilno, to je njegova nastavitev.
Z motorjem bo model nekoliko silil navzgor in v zavoj. Oboje moraš popraviti z zelo majhnim odklonom krmil za višino in smer ter po potrebi tudi nagib. Pri različnih močeh motorja, "gasu", bo model tudi bolj ali manj silil v višino tako, da bodo potrebne korekcije leta tudi različne. Ko motor izklopiš, bi moral model lepo jadrati kot si ga strimal pri metu iz roke.
LP, J.
Zadnjič spremenil JozeS, dne 27 Dec 2015, 19:30, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Letalo FUNTIC II Pikira na nos
http://www.km-ptuj.si/kontakt.php
Mojo številko imaš pa na ZS
Mojo številko imaš pa na ZS