Pomoč - leteče krilo
Moderatorji: Pisaneli, luigidon, JKSniper, alien2108
Pomoč - leteče krilo
Pozdravljeni,
Pred časom sem sem lotil gradnje letečega krila, nato pa projekt za nedoločen čas dal na stran. Sedaj bi rad nadaljeval z gradnjo ampak si nisem označil katera je spodnja oz. zgornja stran krila... Kako to najlažje ugotoviti?
Prilagam še 2 fotki, če kdo zna mogoče kdo iz slike razbrat katera je zgornja in katera spodnja stran.
http://i.imgur.com/pW6nXCj.jpg
http://i.imgur.com/oG5plnT.jpg
Pred časom sem sem lotil gradnje letečega krila, nato pa projekt za nedoločen čas dal na stran. Sedaj bi rad nadaljeval z gradnjo ampak si nisem označil katera je spodnja oz. zgornja stran krila... Kako to najlažje ugotoviti?
Prilagam še 2 fotki, če kdo zna mogoče kdo iz slike razbrat katera je zgornja in katera spodnja stran.
http://i.imgur.com/pW6nXCj.jpg
http://i.imgur.com/oG5plnT.jpg
Zadnjič spremenil Grmek, dne 24 Sep 2015, 09:00, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Pomoč - leteče krilo
LP
Slikaj tako, dabo viden prifil krila. mislim pa, da imaš na zgornji sliki spodnjo stran zgoraj
Slikaj tako, dabo viden prifil krila. mislim pa, da imaš na zgornji sliki spodnjo stran zgoraj
Re: Pomoč - leteče krilo
Mogoče sem malo nerodno uploadal sliko, probaj odzoomat ven pa mislim, da se dobro vidi profil krila (ali pa desni klik in odpri URL slike v novem oknu).
Hvala za pomoč
Hvala za pomoč
Re: Pomoč - leteče krilo
zgornja slika je prav obrnjen model
Re: Pomoč - leteče krilo
Hvala! Čakam še 2nd opinion preden zažagam v sredico Mi mogoče lahko razložiš kako to lahko tudi sam vidim?
Re: Pomoč - leteče krilo
Na prvi sliki kolikor se vidi če ne pogledaš cele slike... ugotavljam isto kot pidalc.
Je pa slika zelo slaba. To moraš slikat direkt iz strani ali pa veliko bolj pod kotom.
Je pa slika zelo slaba. To moraš slikat direkt iz strani ali pa veliko bolj pod kotom.
šmergl itaq rulz
Re: Pomoč - leteče krilo
LP
Pri letečem krilu mora biti zadnji rob obrnjen malo navzgor, da se krilo ne prevrne naprej.( to funkcijo pri ostalih letalih opravlja rep)
Poišči članke o arovu in poglej profil.
Pri letečem krilu mora biti zadnji rob obrnjen malo navzgor, da se krilo ne prevrne naprej.( to funkcijo pri ostalih letalih opravlja rep)
Poišči članke o arovu in poglej profil.
Re: Pomoč - leteče krilo
Hm, meni se na drugi sliki zdi, da je sredina položena na mizo, krajni profil pa je naravnost, ergo pravilno zvitje zadnjega dela navzgor.
Najlažje se "na uč" to oceni tako, da se krilo položi na mizo, se ga na sredinskem delu podloži tako, da sta začetek in konec profila na isti višini; če je na zaključku sprednji rob nižje kot zadnji rob, je prav obrnjeno
Najlažje se "na uč" to oceni tako, da se krilo položi na mizo, se ga na sredinskem delu podloži tako, da sta začetek in konec profila na isti višini; če je na zaključku sprednji rob nižje kot zadnji rob, je prav obrnjeno
Re: Pomoč - leteče krilo
Tukaj je še en drug problem,katera je prve slika,oziroma katera je zgornja...bi pa po moje zgornja slika morala biti druga in mogoče res bolj odgovarja kriterijem....!!!
- Priponke
-
- druga.jpg (31.65 KiB) Pogledano 5503 krat
Re: Pomoč - leteče krilo
Hvala fantje, tudi jaz mislim da je 2. slika pravilno obrnjeno krilo. Če ne, bom pa več hrbtno letal
Re: Pomoč - leteče krilo
Ker je očitno da se ti ne sanja prav dosti o profilih za leteča krila je tu en šnelkurs.
Nekateri samokrilci imajo lahko simetričen profil in se reflex naredi samo z elevoni.
Najbolj učinkoviti pa so tisti ki imajo reflex ( dvignjen trailing edge) že vkomponiran v profil.
Pri aeroprofilu GOE 765 (ME 163) je to kar dobro vidno.
Druga slika je profil Zagi ki se ga še vedno precej uporablja.
Obema je skupno to da sta ti. S profila.
S profili so avto-stabilni in ne potrebujejo konvencijonalnega višinskega stabilizatorja, kot je že povedal Pidalc, ker je profil ukrivljen tako da mu dvignjen trailig edge omogoča da premaguje moment ki ga ustvarja naprej pomaknjeno težišče (kipa ga na dol); dvigjeni elevoni (reflex) pa nos dviguje... premaguje silo z katero masa hoče obrnit krilo na dol.
Najbolj preprosta razlaga je če si predstaljaš avijonček iz papirja. Tisti klasični, ne tašpičasti.
Če mu NE zavihaš krilc na gor, bo v lepi balistični paraboli padel na nos ker je težišče bolj kot ne spredaj. Ko pa mu zavihaš krilca na gor, pa začne leteti. Če pumpa je reflexa preveč, če še vedno pikira, ga je premalo. Ko si ujel pravilen odklon krilc na gor si ga spravil v ekvilibrij-ravnovesje. Tukaj ne govorimo o težišču (CG).
Pri letečem krilu je lahko model nosehaevy in če mu zagotoviš dovolj reflexa ga še vedno lahko spraviš v ekvilibrij. Če pa je tailheavy potem mu je reflex potrerbno odvzet, tukaj pa nastanejo težave
ker profil preneha bit avto-stabilen oz, je stabilen samo pri določeni hitrosti.
Mislim da po tem lahko sam ugotoviš kako je krilo pravilno obrnjeno da ne boš letel z kolesi navzgor.
Upam da je razumljivo, kofe sem pa le spil.
Nekateri samokrilci imajo lahko simetričen profil in se reflex naredi samo z elevoni.
Najbolj učinkoviti pa so tisti ki imajo reflex ( dvignjen trailing edge) že vkomponiran v profil.
Pri aeroprofilu GOE 765 (ME 163) je to kar dobro vidno.
Druga slika je profil Zagi ki se ga še vedno precej uporablja.
Obema je skupno to da sta ti. S profila.
S profili so avto-stabilni in ne potrebujejo konvencijonalnega višinskega stabilizatorja, kot je že povedal Pidalc, ker je profil ukrivljen tako da mu dvignjen trailig edge omogoča da premaguje moment ki ga ustvarja naprej pomaknjeno težišče (kipa ga na dol); dvigjeni elevoni (reflex) pa nos dviguje... premaguje silo z katero masa hoče obrnit krilo na dol.
Najbolj preprosta razlaga je če si predstaljaš avijonček iz papirja. Tisti klasični, ne tašpičasti.
Če mu NE zavihaš krilc na gor, bo v lepi balistični paraboli padel na nos ker je težišče bolj kot ne spredaj. Ko pa mu zavihaš krilca na gor, pa začne leteti. Če pumpa je reflexa preveč, če še vedno pikira, ga je premalo. Ko si ujel pravilen odklon krilc na gor si ga spravil v ekvilibrij-ravnovesje. Tukaj ne govorimo o težišču (CG).
Pri letečem krilu je lahko model nosehaevy in če mu zagotoviš dovolj reflexa ga še vedno lahko spraviš v ekvilibrij. Če pa je tailheavy potem mu je reflex potrerbno odvzet, tukaj pa nastanejo težave
ker profil preneha bit avto-stabilen oz, je stabilen samo pri določeni hitrosti.
Mislim da po tem lahko sam ugotoviš kako je krilo pravilno obrnjeno da ne boš letel z kolesi navzgor.
Upam da je razumljivo, kofe sem pa le spil.
- Priponke
-
- GOE 765.jpg (12.26 KiB) Pogledano 5478 krat
-
- zagi_10.jpg (11.92 KiB) Pogledano 5478 krat
-
- profil za jadralno letalo z konvencijonalnim višiskim stabilizatorjem
- HQ.jpg (10.7 KiB) Pogledano 5478 krat
šmergl itaq rulz
Re: Pomoč - leteče krilo
Hvala za razlago. Zdaj pa samo še najdem dobra očala da bom opazil te 2° krivine.
Re: Pomoč - leteče krilo
Glej od strani, 5x obrni krilo in ti bo jasno... Seveda, ali sigurno izkljucujes opcijo, da ko si rezal krilo, da si naredil zvitje?
Re: Pomoč - leteče krilo
Z vašo in božjo pomočjo sem izbral zgornjo stran in dokončal krilo. Po malo googlanja mi je uspelo nastavit tudi delta mix na komandi tako da me je krilo zadnjih par dni kar klicalo da ga grem preizkusit.
Danes popoldan sem imel nekaj časa in sem se odpravil na manjši breg blizu doma. Težišče je bilo malenkost preveč nazaj zato sem za vsak slučaj na kljun priselotejpal še 40g svinca.
Na vrhu hriba še zadnja kontrola, vse komande delujejo. Sem bil kar pošteno živčen ker nisem vedel kaj naj pričakujem od svoje prve samogradnje. Samo da ne bo šel v kose že prvič... Nato pa globok vdih in met. Model je najprej zavil proti tlom, ko pa je pridobil hitrost, je elegantno zajadral, za nekaj kratkih sekund sem imel priložnost preizkusiti elevone. Z nasmehom do ušes sem šel tistih 150m in si mislil, da za take trenutke se pa splača modelarit .
Komaj čakam en lep vikend, da ga grem preizkusit nekam na pobočje!
Še par fotk končnega izdelka
http://i.imgur.com/bpiImaZ.jpg
http://i.imgur.com/D1D87uN.jpg
Danes popoldan sem imel nekaj časa in sem se odpravil na manjši breg blizu doma. Težišče je bilo malenkost preveč nazaj zato sem za vsak slučaj na kljun priselotejpal še 40g svinca.
Na vrhu hriba še zadnja kontrola, vse komande delujejo. Sem bil kar pošteno živčen ker nisem vedel kaj naj pričakujem od svoje prve samogradnje. Samo da ne bo šel v kose že prvič... Nato pa globok vdih in met. Model je najprej zavil proti tlom, ko pa je pridobil hitrost, je elegantno zajadral, za nekaj kratkih sekund sem imel priložnost preizkusiti elevone. Z nasmehom do ušes sem šel tistih 150m in si mislil, da za take trenutke se pa splača modelarit .
Komaj čakam en lep vikend, da ga grem preizkusit nekam na pobočje!
Še par fotk končnega izdelka
http://i.imgur.com/bpiImaZ.jpg
http://i.imgur.com/D1D87uN.jpg
Re: Pomoč - leteče krilo
Pozdravljeni
Svoje krilo ( 1400mm) bi rad eliktrificiral. Naročil sem ta motor: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=61461 in 30A esc. Sedaj se samo ustavi kateri propeler naj uporabim in vas prosim za nasvete
Hvala
Svoje krilo ( 1400mm) bi rad eliktrificiral. Naročil sem ta motor: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=61461 in 30A esc. Sedaj se samo ustavi kateri propeler naj uporabim in vas prosim za nasvete
Hvala
LP