Zdravo.Schnofko napisal/-a:Vsem en lep pozdrav!
Pri Panoptikumu sem naročil piperja, pa so mi po pomoti poslal telstarja.
Na forumu ste se lepo razpisali in vidim, da je kar solidno letalo, zato sem se odloču, da ga sestavim.
Zanima me, kako je kaj s težiščem v primeru ~30g bk motor in 50-70g lipo?
Rad bi prihranu pri masi, nebi pa rad dodatno svinec v nos tlaču.
Lp, Jurij
Za mano je kar par telstarjev. Pa ne le zaradi mojih začetniških napak , temveč ker mi je letalo pri srcu in ga imam rad v floti .
Predlagam, da niti ne sparas na masi. Sam sem sprva sparal na masi (z NiMH in speed400 - 409g, kasneje z še lažjimi Lipo in sedaj na lahek brushless). Zakaj ne? Lažje ni vedno bolje. Sama aerodinamika je pri višji masi (večji hitrosti ravnega leta) boljša. Telstar je vseeno malce starejši model v smislu, da je narejen za mase starih težjih komponent. Z manjšo maso je model tudi bolj občutljiv na sunke vetra, termike. Oba znata biti kar neprijetna.
Predlagam, da ciljaš z maso na 450g (400-450g). Za to bi bila verjetno potrebna celo obtežitev.
Trenutno imam vgrajen ~30g brushless motorček in 50g 2s baterijo. S težiščem ni problema. To je kar vredu setup.
Začetniku se marsikdaj zgodi, da mora loviti letalo z motorjem. Zato, če imaš izbiro raje vzemi malce težji motor ~50g in mogoče celo 110g 3s baterijo. S tem boš na lepi masi in dobrem potisku (Včasih prešravfam motor in zamenjam baterijo in letim na ta setup. Sem bolj zadovoljen).
Splača se ti tudi okrepiti krilo s smrekovimi letvicami namesto balzinih, kjer lahko. Po možnosti tudi kakšna karbonska palčka.