Kako najti izgubljeno letalo

Pomembne informacije, pomoč, vprašanja&odgovori začetnikom z modeli letal/helikopterjev

Moderatorji: Pisaneliluigidonalien2108JKSniper

Odgovori
ales73
Tekmovalec
Prispevkov: 341
Pridružen: 05 Jul 2009, 19:53
Kraj: Sevnica

Kako najti izgubljeno letalo

Odgovor Napisal/-a ales73 » 05 Jul 2009, 20:33

Učim se letenja na Easystarju. Seveda se mi kdaj pa kdaj zgodi da zadeva ne gre po načrtu (občasno mi se mi sam ugasne motor, medtem ko servoti še delajo) in letalo konča v veeelikem polju koruze ali v gozdu. :oops: :oops:

In začne se dolgotrajno iskanje [-o< .

Zanima me, na kašen način vi iščete svoje modele.

Ali obstaja kakšen (GLASEN)piskač, sledilnik, indikator smeri ali kaj podobnega, ki bi se ga dalo vklopiti ob strmoglavljenju , recimo preko prostega kanala.

Žal nisem elektronik, tako da raje iščem kakšno preprosto gotovo napravo.

Graphix
Razpravljalec
Prispevkov: 149
Pridružen: 14 Jan 2009, 23:44
Kraj: Ormož

Odgovor Napisal/-a Graphix » 05 Jul 2009, 20:45

Lp!

Hmm večni problem...
Lahko kupiš loc8tor pri mibomodelih. Zraven dobiš 4 oddajnike...
Za kaj več pa http://mibomodeli.si/trgovina/index.php ... ts_id=3211
Če pa poznaš koga ki se ukvarja z elektroniki pa ti lahko naredi piskač, ki ga v podformu ELEKTRONIKA gradi @Ericsson viewtopic.php?t=41278

Upam da sem kaj pomagal...
Graphix
When nothing goes right, Go left...:)

ales73
Tekmovalec
Prispevkov: 341
Pridružen: 05 Jul 2009, 19:53
Kraj: Sevnica

Odgovor Napisal/-a ales73 » 05 Jul 2009, 21:18

Hvala za hiter odgovor.

Loc8tor od mibomodelov izgleda sicer super, samo cena mi nekako ne znese. Bolj se nagibam k kakšni (upam da bistveno cenejši) varinati kot je v načrtu, samo nisem ravno doma v elektroniki.
Zadnjič spremenil ales73, dne 03 Avg 2009, 18:37, skupaj popravljeno 1 krat.

Uporabniški avatar
pete_
Tekmovalec
Prispevkov: 278
Pridružen: 01 Apr 2009, 12:50
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a pete_ » 05 Jul 2009, 21:50

Najceneje je če daš v model vezje iz pojočih čestitk :D Potem ti bo model ves čas igral melodijo 8)

Lp,

Peter

Uporabniški avatar
Ericsson
Razpravljalec
Prispevkov: 148
Pridružen: 08 Sep 2008, 22:34
Kraj: Črni Vrh nad Polhovim Gradcem

Odgovor Napisal/-a Ericsson » 05 Jul 2009, 22:19

Poceni varjanta je tudi piskač. Stvar deluje tako, da ob izgubi signala (ugasnjeni RV) začne piskati. O izdelavi le tega je na forumu že nekaj napisanega, o izdelavi pa trenutno pišem tudi sam pod oddelkom elektronika. Opravičujem pa se zaradi zastoja teme, saj trenutno večino prostega časa posvečam gradnji mini kanje (obljubim da bo piskač kmalu na vrsti).

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 05 Jul 2009, 22:26

Bolje kot investiranje v tehnikalije, je investiranje vase!

Torej, naučiti se leteti na veeeelikem ravnem travniku, kjer ni ovir, niti visokih poljščin. Leteti blizu sebe in se ne oddaljevati s polnim plinom daleč stran od sebe. Držati model v radiju manjšim od 50 metrov od sebe.

Poiskati vzrok odklapljanja motorja. Lahko je več vzrokov, ker pa je model s "tovarniško opremo" se iskanje napake skrči na:

A Če se ta napaka ne pojavlja že od prvega poleta, lahko pomeni:
- da se je akumulator pokvaril..da ne da več zahtevanega toka pri polni obremenitvi
- da akumulator ni dosti napolnjen...preveri nastavitve pri polnjenju (napetost, tip akuja, polnilni tok, kapaciteta...)
- da je kakšna od celic v akumulatorju zanič (napačno praznjenje ali polnjenje) (Uporabljaš balancer?)

B Če se to prerano odklapljanje motorja pojavlja že od vsega začetka lahko pomeni da:
- morda je propeler obrnjen narobe (malo verjetno)
- morda je na krmilniku nekaj nastavljeno napačno:
.............. število celic
.............. vrsta celic (LiPo NimH)
.............. Cut Of nastavitev odklopa motorja (morda je High...pa se odklopi že pri dovolj visoki napetosti
............. Lahko je okvarjen akumulator, se mu napetost posede in vklopi se Cut Of na krmilniku.
............. Lahko tudi, da pri zelo napolnjenem akumulatorju krmilnik "narobe izračuna" število celic ali tip akumulatorja, )v kakem avtomatskem-swamodejnem načinu krmilnika) ter odklopi, ko se tok pri letenju modela zniža....

Predlagam še, da se poglobiš v navodila krmilnika in polnilca.

Torej, piskači ti ne bodo omogočili velikega koraka naprej, ampak dali le potuho.... in pomoč pri iskanju modela.

Cilj je v letenju, ne v lomastenju po koruzi ;)

LP Mitja

Mr.CDrom
Tekmovalec
Prispevkov: 228
Pridružen: 15 Nov 2004, 23:32
Kraj: Gorenja vas-Poljanska dolina

Odgovor Napisal/-a Mr.CDrom » 05 Jul 2009, 23:22

Včasih pomaga tudi poslušanje."Žaganje" servotov se kar daleč sliši...
...mašine dvigamo v nebo....
Lp Jože Bevk-Befi

ales73
Tekmovalec
Prispevkov: 341
Pridružen: 05 Jul 2009, 19:53
Kraj: Sevnica

Odgovor Napisal/-a ales73 » 05 Jul 2009, 23:30

Ultralajt hvala za izčrpen odgovor.

Končni cilj mi je sigurno letenje, ne lomastenje po koruzi :D .

Od tvojih vzrokov za odklaplajanje motorja se mi zdi še najbljižji tisti, ki je povezan z baterijo.
Imam polnilec Polnilec Delta Base 12V/220V:, ki razen Amperaže (pri polnjenju uporabljam 1A) ne omogoče nastavitev, Ne vem če ima balancer ?
BAterijo mi napolni na približno 10V, po nekaj minutah letenja, ko pade napetost na 9V pa mi začne izklapljati motor.

Kako se nastavlja krmilnik X-16 - izgleda ne čip zavit v folijo in nima nobenih stikal ?

Ali morda veš, na kolikšno napetost baterije bi moral motor na Eaystaryu še delovati (ne da se izklopi)?

pixi
Začetnik
Prispevkov: 6
Pridružen: 03 Maj 2009, 16:10
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a pixi » 06 Jul 2009, 00:08

Tudi sam imam Easy Starja, imam Lipo baterijo z nazivno napetostjo 7.2V (polni do 8.4V), 1600 mAh, spraznim jo približno do 7V (verjetno je ta napetost pri obremenitvi tudi nekoliko manjša), s tem da ne čakam da se izklopi motor, ampak ko mi prične pešati, kar se vidi tako, da ne gre več dobro navzgor, pristanem in baterijo dam polnit (vedno z balanserjem). Večino časa v zraku pa poizkušam prejadrati, tako da bi znal ukrepati, tudi ko bi odpovedal motor ali baterija in bi model pripeljal čim bližje k sebi. Na ta način, sem z omenjeno baterijo v zraku tam nekje 30-45 min.

P.S. Sem pa še začetnik........

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 06 Jul 2009, 05:05

ales73 napisal/-a:Kako se nastavlja krmilnik X-16 - izgleda ne čip zavit v folijo in nima nobenih stikal ?
Žal krmilnika X-16 na poznam.

Večina krmilnikov pa se programira na tak načine, da pri priklopu pogonskega akumulatorja na modelu, naredimo "nekaj" (odvisno od tipa krmilnika) z ročico za plin na oddajniku.
Premik ročice ali njen položaj zazana krmilnik in s tem "ve" da ga hočemo programirati. Potem krmilnik odda celo serijo različnih piskov (kratek, dolgi, več v zaporedju.... spet odvisno od tipa krmilnika) s katerimi nam pove katero stvar bomo nastavljali (število celic ali napetost akuja, vrsto akuja..nimh lipo; način zagona motorja..mehki trdi, zavora propelerja da ali ne, nivo napetosti akuja za odklop (varovanje pred izpraznitvijo) visoko, srednje, nizko...

Zato sem dejal da naštudiraj navodila za krmilnik (razen , če je v navodilu za kpl model to opisano kako drugače.

Morda pa je krmilnik bolj enostavne vrste in tega nastavljanja nima, pa se boš pač moral zadovoljiti, da dela, kakor dela....

Kot je nekdo zgoraj omenil, poizkušaj med leto ugasniti motor in malo jadrati, ali vsaj lepo počasi drseti navzdol... to ti bo podaljšalo čas letenja. Motor, krmilnik in akumulator si bodo malce oddahnili (se imeli čas malce ohladiti) ko pa si že bolj nizko, pa spet kakih 20 sekund s polnim plinom model spravi višje, pa spet ugasni motor.

Poizkusi! Se splača.

Uporabniški avatar
Bošti
Tekmovalec
Prispevkov: 214
Pridružen: 15 Nov 2004, 23:25
Kraj: Pokoše, na sončni strani Pohorja
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Bošti » 06 Jul 2009, 08:32

ales73 napisal/-a:In začne se dolgotrajno iskanje Pray .

Zanima me, na kašen način vi iščete svoje modele.
Ko ugotoviš, da bo model "šel na svoje", poskušaj (vem da je težko) ostati miren. Poleg tega, da odvzameš plin, si moraš zapomniti štiri stvari in sicer:

- kje stojim? (najbolje označit s kosom oblačila, palico,...) Tako boš vedno imel isto izhodišče

- orientir, kjer je po vizuri padlo letalo (drevo v daljavi, kakšen hrib, hiša, daljnovod) karkoli, kar ti bo kasneje dalo "kurz", v katerem boš iskal model.

- glede na velikost modela, približno oceniti razdaljo

- zapomniti si smer, v katero je nazadnje letelo letalo (to je važno, če letalo izgine za oviro, ker ni nujno da takoj pade, ampak se lahko "pobere" in odleti še malo dlje od mesta, kjer si ga nazadnje videl)

Koristen zna biti tudi kak gps na dlančniku, če ga imaš. Vneseš kurz, določeno razdaljo in te vodi do tja.

Lp, Boštjan
"if it looks good, it will perform well"
Burt Rutan

Uporabniški avatar
pete_
Tekmovalec
Prispevkov: 278
Pridružen: 01 Apr 2009, 12:50
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a pete_ » 06 Jul 2009, 11:27

A ima tvoj easystar brushless motor? Ker meni je skurjen brushless še vedno normalno deloval do 3/4 gasa na polnem gasu pa je ugasnil, podobno kot tebi, ko sem odvijal žice iz rotorja je bila ena pregorjena...

Lp,

Peter

ales73
Tekmovalec
Prispevkov: 341
Pridružen: 05 Jul 2009, 19:53
Kraj: Sevnica

Odgovor Napisal/-a ales73 » 03 Avg 2009, 18:35

Za lažje iskanje izgubljenega letala sem začel uporabljati takle lokator - mini sirenco, ki se priklopi med sprejemnik in servo - ne rabiš posebnega kanala.

Ko sprejemnik izgubi signal ali ko ugasneš oddajnik začne sirenca piskati. Če je v 1 minuti ne ugasneš se glasnost še poveča. Slišna je od 30 do 50 metrov, odvisno od okolja.

Tako da če vsaj približno veš kje iskati, je letalo veliko lažje najti.
Priponke
sirena-lokator-letala.JPG
sirena-lokator-letala.JPG (67.24 KiB) Pogledano 2635 krat

ales73
Tekmovalec
Prispevkov: 341
Pridružen: 05 Jul 2009, 19:53
Kraj: Sevnica

Odgovor Napisal/-a ales73 » 20 Jul 2010, 15:03

Dobra rešitev za lociranje izgubljenega letala je tudi KEYRINGER

http://www.keyringer.com/

ZAdevo sem preizkusil in ima dometa do 80 m na pretežni čistnini ali če je letalo na drevesu in od 30- 40 m v koruzi kar tudi ni tako malo in lahko bistveno olajša iskanje.

Bistvena prednost tega sistema pa je, da je neodvisnen od elektronike letala in ima lastno napajanje.
Priponke
KeyRinger-Face.gif
KeyRinger-Face.gif (11.81 KiB) Pogledano 2295 krat

urosh
Razpravljalec
Prispevkov: 127
Pridružen: 09 Sep 2006, 12:54
Kraj: Ljutomer

Odgovor Napisal/-a urosh » 05 Sep 2011, 07:49

Zdravo.

No, pa se je tudi meni to zgodilo :)
Easystar je odtaval po svoje. Seveda ga najti ni tako enostavno... Zanima me ali je mogoče kdo kdaj testiral, kako daleč se da videti 1,4m velikega Easystarja? Da je še pika? Nimam pojma namreč ali je to 500m ali 1km :S
Vem, v kateri smeri je šel, ne vem pa niti približno razdalje :) Vidljivost je bila dobra včeraj proti večeru, tako da sem ga videl do razdalje, ko je bil le še pika... Toraj, na kaki razdalji bi bilo to?

Hvala

Grega1407
Razpravljalec
Prispevkov: 104
Pridružen: 23 Jan 2010, 21:03
Kraj: Kranj

O

Odgovor Napisal/-a Grega1407 » 05 Sep 2011, 09:28

Lahko pa si pri kitajcih naročiš Quanum, ki ti pove koliko je še akumolator poln in še z motorjem brez problema pristaneš. Je pa res, ko zapiska moraš čim hitrej pristat. Meni je tako bil marsikateri let rešen, pa še za naprej imaš nekaj telemetrije.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Ah_V2.html
Gregor

urosh
Razpravljalec
Prispevkov: 127
Pridružen: 09 Sep 2006, 12:54
Kraj: Ljutomer

Odgovor Napisal/-a urosh » 05 Sep 2011, 09:33

ok, kar se telemetrije tiče - imam hitec aurora 9, vendar še nisem dokupil GPS modula... Baterija ni bila problem, problem je bila žena, ki je vozila in jaz, ker nisem čist točno spremljal. Ko je rekla "nekam daleč je" je bila še koliko toliko pika, in sem probal obrniti ga proti sebi in se vrniti domov - žal neuspešno. Ko sem šel v prvo turo iskat, sem opazil, da je bil tam kar veter, zato je odjadral še dlje. Dokler pikica ni bila tako mala, da je ni bilo več (preden sem ga šel iskat). Motor sem izklopil, tako da je sigurno pristal - vprašanje je samo KJE? Na komandi sem videl, da je še povezan (sprejemniški aku je imel še 5,1v). Sem ga iskal in z gasom gore dole, samo nimam pojma niti približno ali je to bilo na 500m ali 1km. Tak daleč se pa motor tudi ne sliši...

Razmišljam o nakupu tega: http://www.ebay.de/itm/GPS-GSM-GPRS-Tra ... 4844wt_905

ule
Razpravljalec
Prispevkov: 94
Pridružen: 26 Jan 2011, 07:44
Kraj: Babno Polje

Odgovor Napisal/-a ule » 05 Sep 2011, 14:35

Vidljivost je odvisna od ozračja. Sam sem dvakrat spravil Beto1400 na cca 600m višine. Videl sem samo še piko. Je pa bilo vreme oblačno in kakšne pol ure po dežju.

Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9132
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah » 05 Sep 2011, 14:42

Za moj vid sem ugotovil da je meja upravljivosti nekako 500 m na 1 m razpetine kril ob zadostnem kontrastu.
www.lipo.si
https://www.youtube.com/user/RCracingSLO
http://www.multigp.com/chapters/view/DMA-Modra-Ptica-Multi-GP-2016

urosh
Razpravljalec
Prispevkov: 127
Pridružen: 09 Sep 2006, 12:54
Kraj: Ljutomer

Odgovor Napisal/-a urosh » 07 Sep 2011, 06:19

Moj vid pa zgleda nese okrog 1,5km :)

No, letalo je bilo najdeno v ponedeljek popoldan. Je šla žena s kolesom iskat na blef in ga našla s prve. Zračna razdalja do letala je bila 1,8 km :)
Vse je ok, edino baterija se je poslovila, kar pa je najmanjši problem :)

lp

Uporabniški avatar
štajerc
Dr. Modelar
Prispevkov: 2271
Pridružen: 08 Avg 2006, 14:36
Kraj: Ormož

Odgovor Napisal/-a štajerc » 07 Sep 2011, 12:16

=D> =D> no pa si ga našel :) dobro vidiš nimaš kaj ;) xD
Štromar ima včasih prav, elektrika pa vedno!

Odgovori

Vrni se na