Konstruiranje modelov letal

Pomembne informacije, pomoč, vprašanja&odgovori začetnikom z modeli letal/helikopterjev

Moderatorji: Pisaneliluigidonalien2108JKSniper

Uporabniški avatar
Anžo
Freak
Prispevkov: 601
Pridružen: 06 Jan 2005, 12:43
Kraj: Ljubljana(škofljca)

Konstruiranje modelov letal

Odgovor Napisal/-a Anžo » 27 Sep 2006, 18:10

Prosil bi nekoga ki stvar obvlada na papir spravit da se malo razpiše oz. po delih opiše kako sse loti konsturiranja modela....in vse formule ki so potrebene da model dobro leti....


najlepša hvala za odgovor in vzet čas ki ste ga porabili na odogvore!
...Carpe diem...

Uporabniški avatar
Pastakl
Tekmovalec
Prispevkov: 294
Pridružen: 23 Dec 2005, 20:16
Kraj: Vrhnika

Odgovor Napisal/-a Pastakl » 27 Sep 2006, 19:11

Mislim da bi tole pomagalo še komu drugemu, ne samo @Anžotu...

=D> [-o<

Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6857
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Odgovor Napisal/-a Krist » 27 Sep 2006, 19:49

Nekej podobnega je že pod tole temo: viewtopic.php?t=11293&highlight=
LP Kristjan

This sentence does not have a sense...
http://kads-world.com/KADS_World/Welcome.html

Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6857
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Odgovor Napisal/-a Krist » 27 Sep 2006, 20:00

Se strinjam s tabo Ultralajt, vse pride z izkušnjami. Tut sam delam vse bolj po občutku, pa mi kar ratuje. Sej ni nujno, da vsakič rata, če ne, se vsaj nekaj naučiš iz svojih napak, neumnosti,... Drugače pa je internet čudovita knjiga znanja v elektronski obliki, sam prelistat jo je treba pa bo.
LP Kristjan

This sentence does not have a sense...
http://kads-world.com/KADS_World/Welcome.html

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 27 Sep 2006, 20:21

Pred časom sem objavil "kuharski recept" za aerodinamično konstruiranje letalskega modela. Recept sem potegnil v glavnem iz brošure dr. Helmuta Quabecka.
Zadeva se mi zdi kot nalašč za začetnike.

Našel sem v tej debati:
viewtopic.php?t=5351&postdays=0&postorder=asc&start=30
lp
Sašo

Uporabniški avatar
jernej.ramovs
Začetnik
Prispevkov: 13
Pridružen: 26 Sep 2006, 20:40

Odgovor Napisal/-a jernej.ramovs » 28 Sep 2006, 12:05

ojla!!!
kako ste mojstri.
a mi lahko kdo pomaga. mene zanima kam bi lahko dal izrezat dele za letalo. baje da eni dajo izrezat z laserjem. a je to drago pa kje se da to naročit????
:oops:

Uporabniški avatar
Anžo
Freak
Prispevkov: 601
Pridružen: 06 Jan 2005, 12:43
Kraj: Ljubljana(škofljca)

Odgovor Napisal/-a Anžo » 28 Sep 2006, 14:39

OK prebral sem kaj ste napisali in hvala za vaš čas!

Bom drgače začel...
Profilov je milijon kako veš kateri je najbolj primeren?(recimo če bi želel izrisat jadralčka ki ima 85cm čez krila - podobno Kristovemu Kolibriju, kater profil naj izberem?)

Bi mi lahko v nekaj beseda povedali kakše so lasnosti določenega profila (tistih ta najbolj uporabljenih : RG 14, CLARK Y,....)

Za avtocadom menim da nebo težav saj imam brata ki je strojnik in se vsakodnevno ukvarja z risanjem.

imam ap še nekaj nerazloženih pojmov:
npr. kaj ti vitkost krila pove?


Hvala za vaš čas!
...Carpe diem...

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 28 Sep 2006, 14:51

EDIT:

"Dobrota je sirota!"
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 10 Feb 2008, 14:49, skupaj popravljeno 1 krat.

Uporabniški avatar
Anžo
Freak
Prispevkov: 601
Pridružen: 06 Jan 2005, 12:43
Kraj: Ljubljana(škofljca)

Odgovor Napisal/-a Anžo » 28 Sep 2006, 15:35

torej vitkost krila je (mere so izmišljene) : 85cm(dolžina) na kvadrat deljeno z 425kvadratnih centimetrov=torej je vitkost tega krila 17?
?
širino sem vzel 5cm malo premalo samo vseeno

Ok hvala !
...Carpe diem...

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 28 Sep 2006, 16:06

EDIT:

"Dobrota je sirota!"
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 10 Feb 2008, 14:49, skupaj popravljeno 1 krat.

Uporabniški avatar
Anžo
Freak
Prispevkov: 601
Pridružen: 06 Jan 2005, 12:43
Kraj: Ljubljana(škofljca)

Odgovor Napisal/-a Anžo » 28 Sep 2006, 20:22

Kar pomeni da z širino krila zmanjšujemo vitkost?

naslednji pojem

krilna obremenitev..... :(

Hvala vsem ki sodelujete in mi pomagate
...Carpe diem...

Uporabniški avatar
jernejk
Profesor
Prispevkov: 1116
Pridružen: 02 Apr 2005, 23:29
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a jernejk » 28 Sep 2006, 20:46

=teža modela (masa za natančne) / površina krila

frcac
Freak
Prispevkov: 451
Pridružen: 22 Dec 2003, 17:06
Kraj: Godovič

Odgovor Napisal/-a frcac » 28 Sep 2006, 23:36

Bo kar masa... pa ne za natančne, zato ker to enostavno je tako. Teža se prevečkrat uporablja narobe. Glede na to da vse tole izhaja iz fizike (in da smo jo nekateri študirali in ob takem prebiranju dobimo pike), morajo biti količine prave da se enote ujemajo in izračunamo tisto kar hočemo izračunati...

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 29 Sep 2006, 06:16

SlikaMasa bo bolj prav. Trudim se, trudim in posipam z pepelom, pa ga vseeno večkrat polomim.Slika

Ko smo mi študirali, celo ko so nekateri delali doktorate je bilo tako, da smo računali težo konstrukcij, težo lupin, uporabljali specifično težo, težnostna razmerja..., sedaj nas je pač čas povozil in se moramo ponovno učit z masami, ki smo jih včasih rabili le pri ugotavljanju zakaj v avtu žarometi ne delujejo, zakaj se včasih ne da varit pobarvanega jekla in podobno.
Po moje je veliko hujših zadev od tega, saj konec koncev živimo na zemlji in ne v vesolju, kjer bi bila ta napaka resnično huda, z konstruiranjem za vesoljske ali stratosferske potrebe se pa verjetno nihče od nas ne bo resno ukvarjal.Slika







@Frcac, samo tako za hec, za kako pikico:

Do takrat ko si me na to opomnil sem veselo tolkel po teži in niti pomislil nisem na maso. Povsem se strinjam, da je treba imenovat in uporabljat tole ta drugo.
Si se mogoče že kdaj povprašal kaj bi storil z izrazi kot je težišče, da bi jih dobil v uporabi primerno formo? Mislim, da ta naziv nikakor ni pravilen, čeprav ga ti tudi uporabljaš.
lp
Sašo

JuS
Začetnik
Prispevkov: 21
Pridružen: 18 Jun 2006, 01:36
Kraj: cerklje na gorenjskem

Odgovor Napisal/-a JuS » 29 Sep 2006, 09:04

raktivec napisal/-a:SlikaMasa
Si se mogoče že kdaj povprašal kaj bi storil z izrazi kot je težišče, da bi jih dobil v uporabi primerno formo? Mislim, da ta naziv nikakor ni pravilen, čeprav ga ti tudi uporabljaš.
Kaj pa masno središče? :P

frcac
Freak
Prispevkov: 451
Pridružen: 22 Dec 2003, 17:06
Kraj: Godovič

Odgovor Napisal/-a frcac » 29 Sep 2006, 09:05

raktivec napisal/-a:@Frcac, samo tako za hec, za kako pikico:

Do takrat ko si me na to opomnil sem veselo tolkel po teži in niti pomislil nisem na maso. Povsem se strinjam, da je treba imenovat in uporabljat tole ta drugo.
Si se mogoče že kdaj povprašal kaj bi storil z izrazi kot je težišče, da bi jih dobil v uporabi primerno formo? Mislim, da ta naziv nikakor ni pravilen, čeprav ga ti tudi uporabljaš.
Ne gre za napako življenjskega pomena, samo je pa lepo če se vsaj trudiš biti dosleden. Priznam tudi sam, da sem izpadel iz "moje" profesije in zašel v druge vode, tako da nisem več najbolj na tekočem...

Je pa res da ko začneš odpirat tole konzervo s črvi potem hitro pogruntaš da obstaja žal malo morje izrazov v tehniki in posebej letalstvu, ki niso definirani ali pa so milo rečeno čudni. Spomnim se pred leti objavljenega članka v timu o delih letala in krmilnih površinah, s tem da je bil naslov "recimo bobu bob" ali nekaj podobnega... pa je bil zgrešen v celoti oziroma uporabljen nabor besed me je prav začudil.

Malenkostno deformacijo naredi tudi pisanje za to ali ono revijo ko sodeluješ z lektorji, pa se hitro naučiš da ni GfK ampak je ELSV, pa da se balsa piše z zjem, pa da imamo barvo v pršilkah,... pa nisem jezikovni purist ali ultraponosen slovenec. Mimogrede - najbolj me "zaboli" srce ob popularni padini. Kaj manjkaj pobočju? ;)

Pozdrav, Sašo

Uporabniški avatar
jernejk
Profesor
Prispevkov: 1116
Pridružen: 02 Apr 2005, 23:29
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a jernejk » 29 Sep 2006, 09:14

Meni pa tole z maso in težo ni čisto jasno...

Če računamo krilno obremenitev, bi pomoje morali upoštevati TEŽO, ne mase. Isti model bi imel pri isti masi na Marsu drugačno krilno obremenitev (pustimo, da ni atmosfera enako gosta in da bi težko letel), ni res :praskam:

Enako je s prepovedmi kamionov na cesti. Zadnjih par let je blazno popularno, da navajajo, da je prepovedan promet za vozila z MASO večjo od 3.5 ton...
Kako pa policaj ugotovi maso? S tehtnico že ne [-X Kaj, če nek kamijon prevaža recimo z vodikom polnjen cepelin? Masa je precej večja od sile, s katero kamijon pritiska na cestišče, ker je rezultanta teža-vzgon...?

Ali sem morda zabluzil?

Lp
J

Uporabniški avatar
samo3d
Freak
Prispevkov: 483
Pridružen: 18 Nov 2004, 19:10
Kraj: Celje

Odgovor Napisal/-a samo3d » 29 Sep 2006, 09:24

jernejk napisal/-a:Meni pa tole z maso in težo ni čisto jasno...


Ali sem morda zabluzil?

Lp
J
Si, ja! :lol: :lol:

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 29 Sep 2006, 09:36

jernejk napisal/-a: Kako pa policaj ugotovi maso? S tehtnico že ne [-X Kaj, če nek kamijon prevaža recimo z vodikom polnjen cepelin? Masa je precej večja od sile, s katero kamijon pritiska na cestišče, ker je rezultanta teža-vzgon...?

Ali sem morda zabluzil?

Lp
J
SlikaMišljena je vsota vseh mas, ki obremenjuje vozišče. Če je negativna masa cepelina večja od vseh drugih mas na vozilu, bo imel voznik opravka z aviacijo in ne z policaji.Slika




@frcac;

Mene pa najbolj razkurijo razni eleroni, flaperoni, flapi..., ki nikakor niso neki internacionalni izrazi. Nemci imajo za to drugačne izraze kot angleži ali francozi, le pri nas jih veselo uporabljamo (Jaz ne, ker nalašč ne vem kaj katera beseda pomeni.)
lp
Sašo

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 29 Sep 2006, 09:37

JuS napisal/-a:
Kaj pa masno središče? :P

Unovči na tem forumu!Slika
lp
Sašo

Uporabniški avatar
jernejk
Profesor
Prispevkov: 1116
Pridružen: 02 Apr 2005, 23:29
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a jernejk » 29 Sep 2006, 09:58

raktivec napisal/-a:
Mene pa najbolj razkurijo razni eleroni, flaperoni, flapi..., ki nikakor niso neki internacionalni izrazi. Nemci imajo za to drugačne izraze kot angleži ali francozi, le pri nas jih veselo uporabljamo (Jaz ne, ker nalašč ne vem kaj katera beseda pomeni.)
Krilca, zakrilca,... em.. podkrilčenakrilca (flapeleroni), nadkrilčenakrilca (spoileroni) :lol:

Uporabniški avatar
Anžo
Freak
Prispevkov: 601
Pridružen: 06 Jan 2005, 12:43
Kraj: Ljubljana(škofljca)

Odgovor Napisal/-a Anžo » 28 Dec 2007, 21:16

Ja, vem da obnavljam staro temo, pa vseeno,imam kup vprašanj, glede mer letala in preračunov:

TRUP:
1.Zanima me kako določim dolžino trupa?
2.Ali sta dolžina kril in trupa v kakšnem razmerju?
3.Kako izračunam upor trupa?
4.Kje naj ležijo krila?
5.Kako naj vem koliko naj bosta krila in repni krmili oddaljeni?

KRILA:
1.Kako naj si izberem primeren profil?
2.Kako naj vem kakšno površino naj imajo krila?
3.Kakšen lom naj jimajo krila?
4.Kakšen procent površine krila predstavljajo krilca?
5.Kaj moram krilu vse izračunati? Po katerih formulah?

REP:
1.Kakšen procent površine krila predstavlja višinsko krmilo? Kaj pa smerno?
2.Kakšen procent površine višinskega in smernega krmila predstavljajo krmile površine?

MATERIJALI:
1.Kako naj vem kakšno debelino balse naj uporabim za posamezne sestavne dele? So tu potrebni preračuni?

PROGRAM ZA RISANJE:
1.Kateri program je enostaven za začetnika? Se bi dalo dobiti kakšno knjigo z nasveti?


Hvala za Vaš čas!
Lepe praznike in srečno 08
LP Anže
Priponke
anze 004.jpg
Model sem si zamislil nekako takole z 130cm razponom krila.
anze 004.jpg (55.23 KiB) Pogledano 2020 krat
...Carpe diem...

[luksy]
Razpravljalec
Prispevkov: 54
Pridružen: 10 Maj 2007, 06:02

Odgovor Napisal/-a [luksy] » 28 Dec 2007, 22:31

mislim, da boš ZELOO težko ujel težišče z tem modelom, pa še težave z stabilnostjo boš imel.
lp

Uporabniški avatar
Anžo
Freak
Prispevkov: 601
Pridružen: 06 Jan 2005, 12:43
Kraj: Ljubljana(škofljca)

Odgovor Napisal/-a Anžo » 29 Dec 2007, 11:06

To je samo okvirna skica. Vem da morajo biti krila bolj spredaj.
...Carpe diem...

Uporabniški avatar
fly
Tekmovalec
Prispevkov: 207
Pridružen: 30 Nov 2006, 10:15
Kraj: Hrvaška / Koprivnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a fly » 29 Dec 2007, 12:48

TRUP:
1.odvisno o vrsti modela, za neki šleper, parkflyer i sl. dolžina trupa bi potrebovala biti oko 70-75% razpetine, ampak kod akrobata 95-110% razpona krila

2.pročitaj 1.

3.neznam

4.odvisno o vrsti modela. kod f3a in 3d modela je naprej bolše. kod nekih nije

5.neznam

KRILA:
1.če je profil za jadralni model onda izbiraš spori profil z puno uzgona, zaobljeni s doljnje stran. če je za akrobata simetrični profil, kaj deblji to sporiji, tanji-brži. za trenere in šlepere čim deblji profil in z dosta uzgona. za to bi bil dober clark y

2.neznam

3.če je za akrobata nima loma, če je za jadralni model brez elerona čim vejči. če ima elerone ne potrebuješ lom krila.za trenere in šlepere je bolje da maju lom krila

4.neznam

5.neznam

REP:
1.neznam

2.neznam

MATERIJALI:

1.odvisno o velkosti in namjeni modela.., npr. za nekšni model od 70-80cm razpedine je dosta 2mm balza z rupam. za vejše, do metar 4mm z rupam in takole vse deblje in deblje

2. neznam

PROGRAM ZA RISANJE:
1.Autocad


tisti odgovori so moje mišljenje. ispravite me
qua est vestri forma?

Odgovori

Vrni se na