Stran 8 od 8

Re: 3D modeliranje

Objavljeno: 30 Avg 2013, 17:38
Napisal/-a matej rozman
rc-ryder napisal/-a: Ni avtomatsko, a dela vedno. Ni pa povezave za nazaj :cry:

LP
Ni čisto tako, tudi rhino ima neke vrste parametriko (ne govorim o dodatnih modulih), sicer zelo omejeno, pa vseeno, mogoče ti pride kdaj prav.
Od verzije 4 naprej ima "record history", pritisni F1 in ti bo vse jasno :wink:

Za vse tiste, ki bi radi stvari avtomatizirali in se imajo čas in voljo učiti pa skok v grasshopper-ja http://www.grasshopper3d.com/

Jaz sem žal ali na srečo v Rhino-tu končal na istem nivoju kot Mitja, ampak nič ne obžalujem, ko je treba nekaj narediti znam, mogoče traja kakšno uro dlje, rezultat pa nikoli ne izostane :), sem pa šaltal že precej časa nazaj na parametriko, ampak jo uporabljam zgolj za tehnične reči (priprave, vpenjala, ......)

Mimogrede, za vse ki še imate voljo, en zelo zelo močan modelirnik, povrhu pa brezplačen :wink:
http://www.freecadweb.org/

Re: 3D modeliranje

Objavljeno: 06 Sep 2013, 19:59
Napisal/-a rc-ryder
matej rozman napisal/-a:
rc-ryder napisal/-a: Ni avtomatsko, a dela vedno. Ni pa povezave za nazaj :cry:

LP
Ni čisto tako, tudi rhino ima neke vrste parametriko (ne govorim o dodatnih modulih), sicer zelo omejeno, pa vseeno, mogoče ti pride kdaj prav.
Od verzije 4 naprej ima "record history", pritisni F1 in ti bo vse jasno :wink:
Ta povezava je zelo omejena. Deluje samo v ozkem področju modeliranja in ne v vse smeri. Npr krivulje ki so posledica preseka površine ne delujejo... To je lahko osnova za nadaljne modeliranje...

Ampak ni panike . . . Še vedno moj najljubši modelirnik, Trenutno v delu tole:
Slika

LP

Re: 3D modeliranje

Objavljeno: 09 Sep 2013, 20:29
Napisal/-a rc-ryder
Evo, en kratek demo modeliranja trupa čolnička.

Postopek v praksi traja cca 15 do 20 minut.

Najprej v tlorisu z uporabo spline funkcije narišemo pol tlorisa:
Slika
Izhodišče obvezno v točki 0,0,0
Slika
Nato v stranskem risu vrišemo gredelj:
Slika
Rezultat v 3D:
Slika

Sledi vrisovanje preseka krivulje zrcala:
Slika

Pomembna je pravilna uporaba funkcijskih stikal project...

Re: 3D modeliranje

Objavljeno: 09 Sep 2013, 20:33
Napisal/-a rc-ryder
Slika

Slika


Nato s funkcijo 2 rail sweep generiramo polovico površine trupa:

Slika

Slika

S srednjo tipko na miški vklopimo kontrolne točke:
Slika

Iz slike je razvidno, da jih je veliko. V bistvu preveč za popravljanje in preoblikovanje trupa.

Zadevo rešimo z rekonstrukcijo površine:
Slika

Število točk krepko zmanjšamo, brez izgube natančnosti:
Slika

Re: 3D modeliranje

Objavljeno: 09 Sep 2013, 20:36
Napisal/-a rc-ryder
Ker je kontrolnih točk sedaj mnogo manj, je obliko tudi lažje popravljati in prilagajati željam:
Slika

Rumene točke so premaknjene, da sem dosegel željeno obliko. Pomembno je, da to naredimo v vseh treh pogledih ter, da si točke sledijo v nekem urejenem ritmu (ne cik-cak...)

Slika

Ko zrcalimo površino dobimo tole:
Slika

Dno je zlomljeno, česar pa nismo želeli. Zakaj?

Re: 3D modeliranje

Objavljeno: 09 Sep 2013, 20:38
Napisal/-a rc-ryder
Pregled kontrolnih točk iz vseh pogledov nam da odgovor:
Slika

Prvi dve točki od zrcalne linije morata biti na isti premici, da je zagotovljena tangentnost prvega reda.
To uredimo s pomožno premico in ročnim urejanjem:
Slika

Re: 3D modeliranje

Objavljeno: 09 Sep 2013, 20:41
Napisal/-a rc-ryder
Nato z orodjem za loke narišemo radius skozi robi točki:
Slika
Slika
Slika

Nato z orodjem za generiranje površine z dvema vodilnima krivuljama in presekom generiramo palubo: (sweep 2 rail surf)
Slika

Re: 3D modeliranje

Objavljeno: 09 Sep 2013, 20:44
Napisal/-a rc-ryder
Nato površino kopiramo in zasučemo za nagib zrcala, ter jo razširimo za 30% (cca...)
Slika
Slika

S funkcijo trim obrežemo obe površini:
Slika
Slika

in jih s funkcijo join združimo v trdno telo (solid)
Slika

Re: 3D modeliranje

Objavljeno: 09 Sep 2013, 20:46
Napisal/-a rc-ryder
Nato trup dvignemo nad ravnino x-y toliko kot mislimo, da bo položaj, ko bo čoln stal na vodi:
Slika

Nato s funkcijo hydrostatics preverimo osnovne lastnosti trupa:
Slika
Slika

Re: 3D modeliranje

Objavljeno: 09 Sep 2013, 20:49
Napisal/-a rc-ryder
Nato na mestih, kjer želimo rebra za model narišemo premice preko modela:
Slika

in le te projeciramo na model:
Slika

In dobimo preseke:
Slika

Še malo manipulacije in offset za debelino stene in imamo risbe reber...

Lahko pa prej model še malo polepotičimo s kakimi dodatki ;-)
Slika

LP

Re: 3D modeliranje

Objavljeno: 12 Sep 2013, 18:17
Napisal/-a rc-ryder
Malo na temo modeliranje čolnov smo obdelali še na tej temi: viewtopic.php?f=9&t=84940&p=516354#p516354

LP

Re: 3D modeliranje

Objavljeno: 13 Sep 2013, 00:23
Napisal/-a JKSniper
jaz sem na podobni način naredil kaputaž za letalo Allstar... narisal sem trup v 3D, nato pa sem kaputaž "razrezal" na 1.5mm sloje, te sloje exportiral 2D, jih zrezal iz balse 1.5mm in sestavil. Naredil sem tudi dve vodilni paličici, zato da so bile "rebre" poravnane. Na koncu sem samo obrusil "stopničke". Fino je, ker dobiš 3D površino tako zunaj, kot tudi znotraj. :)

Sem tudi takrat delal z Rhinotom :)

LP!
Jure

Re: 3D modeliranje

Objavljeno: 12 Jan 2015, 10:03
Napisal/-a BLdesign
zdravo, za en projekt potrebujem 3d modeliranje, nekaj mam že zrisano v avtoCADu, vendar mi znanje ne dopušča da bi dokončal, zato se obračam na vas, če je kdo pripravljen pomagati proti poštenem plačilu :)

zainterisirani prosim pošljite v ZS ali na mail bor.lavicka@gmail.com

lep pozdrav

Re: 3D modeliranje

Objavljeno: 13 Jan 2015, 15:50
Napisal/-a golki76
zdravo. Ker sem strojnik bi se tudi sam rad spustil v vode 3d modeliranja. Sicer imam nekaj izkušenj s coreldrawom ampak
bi se rad naučil še kaj drugega. Trenutno imam AutoCad 2015. predvsem me zanima modeliranje letal, avtov, ipd. Ker
sploh nevem kako naj se stvari lotil bi prosil za kakšen nasvet, napotek.

Re: 3D modeliranje

Objavljeno: 13 Jan 2015, 16:54
Napisal/-a krko
Raje vzemite inventor, ravnotako od AutoDeska.

Mnogo lažji program za učenje, vsaj zame. V avtocadu se sploh ne znajdem, v inventorju pa takoj. Tako je moje mišljenje.

Re: 3D modeliranje

Objavljeno: 19 Jul 2016, 22:20
Napisal/-a brejker
Sem rekel, da moram nekaj skup spacat za letošnjo Koseško olimpiado [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o<

Re: 3D modeliranje

Objavljeno: 29 Jul 2016, 22:52
Napisal/-a brejker
Klikam pa Klikam pa Klikam

Re: 3D modeliranje

Objavljeno: 30 Jul 2016, 09:16
Napisal/-a AlesZ
Tole si videl,tudi tukaj najdeš kar nekaj teh motorjev........sicer meni osebno je bolj všeč oblika "F1"

Re: 3D modeliranje

Objavljeno: 30 Jul 2016, 11:41
Napisal/-a brejker
AlesZ napisal/-a:Tole si videl,tudi tukaj najdeš kar nekaj teh motorjev........sicer meni osebno je bolj všeč oblika "F1"

Hvala ti za linke! =D> F1 mi po obliki ne potegne. Ciljam bolj na polmaketo luksuznega/race gliserja.

Re: 3D modeliranje

Objavljeno: 27 Nov 2016, 21:39
Napisal/-a brejker
Treba je bilo ubit nekaj časa..

Gre za mašinco ki se z laksom namontira na strop...da frči okoli :)

Re: 3D modeliranje

Objavljeno: 27 Dec 2016, 20:25
Napisal/-a brejker
RcRyder naredi vse videti zelo preprosto :oops:

Nekaj sem scmaril čez dneve dopusta :D

Re: 3D modeliranje

Objavljeno: 08 Jan 2017, 15:58
Napisal/-a brejker
Manjkajo še vzdolžne "letvice" ki bodo preprečevale, da se plastika ne bo zvijala ko se bo nanašal izolirtrak okoli kabine.

Lupina bo vakumsko vlečena.
To zagotavlja odlično vodotesnost in hitrost izdelave. Kar je standard za novodobne modelarje začetnike :wink:

Re: 3D modeliranje

Objavljeno: 19 Jan 2017, 18:46
Napisal/-a brejker
Da ne bo kdo mislil da živim samo v virtualnem svetu :lol: