Zakon o obveznih zavarovanjih v prometu

Moderatorji: mihah, bovi

Odgovori
BojanG
Razpravljalec
Prispevkov: 57
Pridružen: 16 Nov 2013, 17:41
Kraj: Maribor

Zakon o obveznih zavarovanjih v prometu

Odgovor Napisal/-a BojanG »

V pripravi je sprememba Zakona o obveznih zavarovanjih v prometu, ki bo vplivala tudi na zavarovanja odgovornosti modelarjev. Osnutek spremebe zakona je v javni obravnavi do 30.4.2017 na naslovu: https://e-uprava.gov.si/drzava-in-druzb ... ml?id=8149.

V predlogu spremembe zakona se meša letenje z letalskimi modeli namenjenimi športu in rekreacijo s sistemi brezplotnih zrakoplovov namenjenimi izvajaju letalskih dejavnosti. Predlog spremembe zakona namreč uvaja v letenje z letalskimi modeli kategorije izvajanja letalskih dejavnosti. Kategorija izvajanja letalskih dejavnosti je določena s stopnjo tveganja, ki jo letalska dejavnost predstavlja za okolico v skladu s Prilogo 1, ki je sestavni del Uredbe o sistemih brezpilotnih zrakoplovov. Izvajanje letalskih dejavnosti pa je uporaba sistema brezpilotnega zrakoplova, za plačilo ali brez njega, kadar gre za potrebe opravljanja nalog iz zraka (npr. snemanje iz zraka, oglaševanje iz zraka, nadzor iz zraka, protipožarna zaščita, proženje plazov, letenje v znanstveno-raziskovalne namene, letenje za televizijske in filmske potrebe in potrebe poročanja, letenje za potrebe posebnih dogodkov). Kategorije torej niso namenjene letenju z letalskimi modeli za šport in rekreacijo ampak izvajanju letalskih dejavnosti.

Letenje z letalskimi modeli je po Uredbi o sistemih brezpilotnih zrakoplovov urejeno s 6. členom kjer je zapisano, da je letenje z letalskim modelom dovoljeno na področjih letenja razreda I in II. Uredba tudi ne klasificire letalske modele glede na maso, saj je 3. člen uredbe namenjen klasifikaciji brezpilotnih zrakoplovov s katerimi se izvajajo letalske dejavnosti. Letalski model ima po uredbi vzletno maso med 500 g in 150 kg. Po uredbi je namreč omogočena prosta uporaba brezpilotnih zrakoplovov z vzletno operativno maso 500 gramov ali manj, če se z njimi ne izvajajo letalske dejavnosti. Skladno z evropsko zakonodajo za letalske modele pod 20 kg trenutno ni zahtevanega obveznega zavarovanja, za modele od 20 kg do 150 kg pa je zavarovanje potrebno. Zato bi moral zakon skladno z uredbo urediti obvezno zavarovanje letenja z letalskimi modeli glede na njihovo maso in ne glede na kategorije izvajanja letalskih dejavnosti. Za letalske modele bi bila smiselna delitev na dva dela: od 500 g do 20 kg in od 20 kg do 150 kg.

Na zavarovalnici so me informirali o spletni strani http://www.dronbonton.si/o-uredbi/ kjer se s klikom na polje A v tabeli Klasifikacija dronov in področij letenja izpiše sledeče:

Za varno letenje po pravilih v kategoriji A potrebuješ:
• Letalski priročnik ali navodila proizvajalca.
• Izjava ali potrdilo o poznavanju pravil, ki ga izda Agencija iz Priloge 2.
• Operativne in tehnične zahteve iz Priloge 4.
• Obrazec »Izjava za izvajanje letalskih dejavnosti s sistemi brezpilotnih zrakoplovov« s potrdilom agencije o njenem prejemu.

Sedaj je to po uredbi obveza za operaterje sistemov brezpilotnih zrakoplovov s katerimi se opravlja dejavnost - služi denar. Po sprejetju predlaganih sprememb zakona o obveznih zavarovanjih pa lahko postane to obveza tudi za navadne modelarje.

Bojan
Uporabniški avatar
mzupancic
Razpravljalec
Prispevkov: 138
Pridružen: 10 Dec 2004, 13:48
Kraj: Krško

Re: Zakon o obveznih zavarovanjih v prometu

Odgovor Napisal/-a mzupancic »

Na podani povezavi je mogoče oddati pripombe, ampak nisem prepričan, da dejansko pridejo na naslov. Sicer se zahvalijo za komentar in dajo potrdilo, da je bilo sporočilo prejeto, ampak da ni shranjeno, za kar bi se bilo treba prijaviti, tam se pa zaplete.

A mogoče kdo ve kako je s tem? Lepo bi bilo pogledati vse te komentarje. Imam občutek, da so po nepotrebnem zakomplicirali, potem pa pravijo, da ni nobenih komentarjev.
BojanG
Razpravljalec
Prispevkov: 57
Pridružen: 16 Nov 2013, 17:41
Kraj: Maribor

Re: Zakon o obveznih zavarovanjih v prometu

Odgovor Napisal/-a BojanG »

mzupancic napisal/-a:Na podani povezavi je mogoče oddati pripombe, ampak nisem prepričan, da dejansko pridejo na naslov. Sicer se zahvalijo za komentar in dajo potrdilo, da je bilo sporočilo prejeto, ampak da ni shranjeno, za kar bi se bilo treba prijaviti, tam se pa zaplete.

A mogoče kdo ve kako je s tem? Lepo bi bilo pogledati vse te komentarje. Imam občutek, da so po nepotrebnem zakomplicirali, potem pa pravijo, da ni nobenih komentarjev.
Pripombe so anonimne in če si zanjo prejel potrdilo bodo prišle na ustrezen naslov. Prijava je potrebna samo v primeru če želiš, da se kopija oddanega komentarja shrani tudi na tvoj osebni uporabniški račun pri e-upravi.

Tudi mene nekoliko moti, da ne vidim ostalih komentarjev saj sem morda kaj spregledal in bodo to opazili drugi. To je vendar smisel vsega tega.

Bojan
BojanG
Razpravljalec
Prispevkov: 57
Pridružen: 16 Nov 2013, 17:41
Kraj: Maribor

Re: Zakon o obveznih zavarovanjih v prometu

Odgovor Napisal/-a BojanG »

Po sprejetju Uredbe o sistemih brezpilotnih zrakoplovov so se zavarovalni pogoji pri zavarovalnici precej spremenili - zaostrili. Pogoji so zapisani v dokumentu PG-old-BLN/16-4, ki je na naslovu viewtopic.php?f=90&t=95993. Kako je z (9) in (11) odstavkom 2. člena, ki govori o proizvajalcu? Pa (10) člen, če nekoga učiš. Potem (12) odstavek, ki govori o baterijah. Ali kdo pozna kakšen predpis ali standard, ki definira kako se ugotavlja iztrošenost baterije? Nekje bi to moralo biti predpisano, sicer se lahko zaradi tega v primeru nezgode močno zakomplicira. Vsak odgovoren modelar nekako preverja svoje baterije. Ampak ali to počnemo pravilno in skladno s predpisi?

Z dodatnimi opombami in klavzulami v polici pa se zavarovalnice še dodatno zaščitijo. Na primer, da ne veljajo določila odstavka (2) 1. člena splošnih pogojev po PG-old-BLN/16-4. Kako naj potem sploh učim začetnika? Če sem jaz lastnik modela, ga učenec ne sme upravljati, če pa je model klubski ali pa od učenca, potem pa jaz nimam kritja. Ali kako naj oče in sin letita isto letalo. Kdo naj bo na identifikacijski nalepki naveden kot lastnik? Če je lastnik oče, potem ga sin ne sme leteti in obratno. Zavarovan bi moral biti vsak upravljavec modela in ne lastnik modela. Ob tem ne smemo prezreti še enega pomembnega dejstva. To je, da imamo modelarji več modelov in da jih sami izdelujemo.

Zakon bo zahteval obvezno zavarovanje letalskih modelov, po drugi strani pa modelarstvo pri nas zelo upada. Bodo zavarovanja za modelarje sploh ustrezna? Glede na trenutne razmere se lahko upravičeno sprašujemo kaj bo z modelarstvom po sprejetju tega zakona. Za večino staršev je modelarstvo namreč predrago. Če bo zakon zahteval minimalno zavarovalno vsoto, potem naj se omeji še najvišja premija. Sicer pa se spašujem ali so razmere res tako slabe, da moramo zavarovanje z letalskimi modeli zakonsko predpisati. Aktivni in odgovorni modelarji imajo zavarovanje že urejeno.

Nobena meni znana slovenska zavarovalnica se ne zgleduje po Nemcih, ki imajo modelarsko zavarovanje ustrezno rešeno že desetletja (https://www.dmfv.aero/versicherung/). Članarina DMFV znaša 66,62 EUR, od tega je 24,62 € za zavarovanje s kritjem do 4 Mio. €. Za člane modelarskih klubov pa so še dodatne ugodnosti, kot je npr. zavarovanje odgovornosti učiteljev modelarstva v primeru nezgod v delavnici, prevozu na letališče, zavarovanje učitelj-učenec na klubskem letališču, zavarovanje odgovornosti kluba v primeru nezgod na letališču kot je npr. košnja trave,... Žal pa tujci, ki pred letom 2006 niso bili člani DMFV od takrat naprej ne morejo več skleniti tega zavarovanja, ampak ga lahko podaljšujejo samo tisti, ki so ga imeli pred tem.

In kakšno je trenuto stanje pri nas? Za 83,46 € premije je zavarovalna vsota 42 000 €. Ali bo ta nizka zavarovalna vsota kaj pomagala, če bo model po nesreči trčil ob naključnega sprehajalca in bo ta vse življenje invalid? Po možnosti še samohranilec treh mladoletnih otrok. Trenutna zavarovanja zadostujejo za škodo na stvareh in nič več. Preprosto zato, ker nas je v Sloveniji premalo in tega zakon ne bo spremenil. Najbrž bo zakon stanje samo še poslabšal, ker se bodo zavarovalne premije precej dvignile in se bo vedno manj ljudi odločalo za modelarstvo. Morda bi bilo bolje, da bi ostala zavarovanja za letenje z letalskimi modeli neobvezna. Ali pa se motim? Bodo zaradi zakona zavarovalni pogoji za modelarje ugodnejši?

Bojan
DMFV.jpg
DMFV.jpg (68.3 KiB) Pogledano 10196 krat
Uporabniški avatar
goodhunting
Freak
Prispevkov: 864
Pridružen: 10 Apr 2011, 16:14

Re: Zakon o obveznih zavarovanjih v prometu

Odgovor Napisal/-a goodhunting »

Mislim da ta osnutek sploh ne locuje med modelarji... (to kar smo mi) in temi (nalasc jim ne recem dronerji) ki si s taksnimi napravami sluzijo kruh. Modelar je nekdo, ki modele izdeluje za lasten hobi... v svojem prostem casu... in brez namere dobicka (pa MO na tem ali katerem koli drugem forumu niso v tej kategoriji...).

torej izvirna napaka je v sami definiciji. Zavarovalnicam trenutno ni v interesu, da bi se sploh ukvarjale z razlikami v tem in kaj sele da i ustrezno ovrednostile zavarovalne premije...
Nemski primer je dober... lahko se zgledujemo tudi po Britanskem...
https://bmfa.org/Info/BMFA-Insurances/Insurance

ali Ameriskem....
http://www.modelaircraft.org

v vsakem primeru osebno menim, da dokler ne dobimo "krovne organizacije" (in ne LZS to ni in ne more biti ker zastopa podobne vendar drugacne interese) do takrat smo kjer smo... prepusceni zavarovalnicam in drzavi da nas omejujejo in enacijo ne glede na to s cim se dejansko ukvarjamo...

gh
Uporabniški avatar
mzupancic
Razpravljalec
Prispevkov: 138
Pridružen: 10 Dec 2004, 13:48
Kraj: Krško

Re: Zakon o obveznih zavarovanjih v prometu

Odgovor Napisal/-a mzupancic »

Tole so mi odgovorili na moje tarnanje glede ogleda komentarjev:

Uspešno oddane komentaruje (v primeru predodne prijave v modul Moja eUprava) lahko vidite ob kliku na možnost "Komentarji predpisov", ki je na voljo na dnu vrstice na desni strani ekrana v modulu Moja eUprava.

Zahvaljujemo se Vam za vprašanje in upamo, da ste z odgovorom zadovoljni. Če imate še kakšno vprašanje, nas lahko pokličete na telefonski številki 01 478 8590 ali 080 2002, vsak delovni dan med 8. in 22. uro, ali nam pišete na elektronski naslov: [email protected].

Enotni kontaktni center državne uprave
Ministrstvo za javno upravo
Tržaška c. 21, 1000 Ljubljana
tel. št.: 01 478 8590 oz. 080 2002
elektronska pošta: [email protected]

Težava je, da me ne pustijo zraven pri prijavi. Sem ponovno potarnal po e-pošti.

Te zadeve z zavarovanjem sem se lotil že leta 2003, obupal in pristal pri DMFV. Vic je v tem, da zavarovalnica ni samo en "žakelj" iz katerega se krijejo vsa zavarovanja, ampak imajo to porazdeljeno po panogah. Z drugimi besedami, modelarstvo se mora živeti samo in pa zavarovalnica mora ustvariti dobiček. Ja, premalo nas je.

Mogoče bi skupaj z droni šlo, a tu je drug problem. Princip zavarovanja imajo tak, kot bi zavaroval avto ali hišo. Pri modelih pa to ne gre, potrebno je zavarovati škodno odgovornost modelarja in ne modele, drugače modelarstvo izgubi svoj smisel. Očitno ni tam nobenega modelarja, da bi jim to razložil, naših komentarjev pa ne razumejo in nas ne jemljejo kot kompetentne sogovornike. Tako sem slišal te dni.

lp, Matjaž
BojanG
Razpravljalec
Prispevkov: 57
Pridružen: 16 Nov 2013, 17:41
Kraj: Maribor

Re: Zakon o obveznih zavarovanjih v prometu

Odgovor Napisal/-a BojanG »

mzupancic napisal/-a:Tole so mi odgovorili na moje tarnanje glede ogleda komentarjev:

Uspešno oddane komentaruje (v primeru predodne prijave v modul Moja eUprava) lahko vidite ob kliku na možnost "Komentarji predpisov", ki je na voljo na dnu vrstice na desni strani ekrana v modulu Moja eUprava.

Zahvaljujemo se Vam za vprašanje in upamo, da ste z odgovorom zadovoljni. Če imate še kakšno vprašanje, nas lahko pokličete na telefonski številki 01 478 8590 ali 080 2002, vsak delovni dan med 8. in 22. uro, ali nam pišete na elektronski naslov: [email protected].

Enotni kontaktni center državne uprave
Ministrstvo za javno upravo
Tržaška c. 21, 1000 Ljubljana
tel. št.: 01 478 8590 oz. 080 2002
elektronska pošta: [email protected]

Težava je, da me ne pustijo zraven pri prijavi. Sem ponovno potarnal po e-pošti.

Te zadeve z zavarovanjem sem se lotil že leta 2003, obupal in pristal pri DMFV. Vic je v tem, da zavarovalnica ni samo en "žakelj" iz katerega se krijejo vsa zavarovanja, ampak imajo to porazdeljeno po panogah. Z drugimi besedami, modelarstvo se mora živeti samo in pa zavarovalnica mora ustvariti dobiček. Ja, premalo nas je.

Mogoče bi skupaj z droni šlo, a tu je drug problem. Princip zavarovanja imajo tak, kot bi zavaroval avto ali hišo. Pri modelih pa to ne gre, potrebno je zavarovati škodno odgovornost modelarja in ne modele, drugače modelarstvo izgubi svoj smisel. Očitno ni tam nobenega modelarja, da bi jim to razložil, naših komentarjev pa ne razumejo in nas ne jemljejo kot kompetentne sogovornike. Tako sem slišal te dni.

lp, Matjaž
Jaz s prijavo v eUpravo nimam težav (uporabljam digitalno potrdilo SI-GENCA). Ob kliku na možnost "Komentarji predpisov" pa vidim samo svoj oddan komentar in ne komentarjev od drugih oseb. Tako, da se vam s tem ni potrebno preveč obremenjevat. Vsak svoj komentar itak pozna.

Ključna težava je v tem, da prihajajoč zakon ne loči letenja z letalskimi modeli namenjenimi športu in rekreaciji od letalske dejavnosti namenjeni gospodarstvu. V Uredbi o sistemih brezpilotnih zrakoplovov je to zadovoljivo ločeno, medtem ko so v osnutku Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o obveznih zavarovanjih v prometu vse pomešali - (2) odstavek 3. člen in še enkrat v (3) odstavku. Letalska dejavnost ni letenje z letalskimi modeli. Delitev po kategorijah A, B, C in D ni mišljena za letenje z letalskimi modeli, ampak za opravljanje letalske dejavnosti. Letenje z letalskimi modeli (skladno z uredbo) je varno in se zato ne deli v kategorije, ki so povezane s stopnjo tveganja. Letenje z letalskimi modeli pod pogoji iz uredbe se je v zgodovini letalskega modelarstva pokazalo kot varno. Tudi ni pričakovati nekega velikega porasta pri letenju z modeli kamor spadajo tudi "domači" multikopterji. Pričakuje pa se velik porast gospodarske dejavnosti na tem področju. Moti me tudi ednina - letalski model - (1) odstavek - saj imamo vsi več modelov in ne moremo vsakega zavarovati. Tudi samogradnja je pri tem običajna. Videti je, da pripravljavci zakona tega ne ločujejo in zato moramo modelarji podati konstruktivne pripombe sedaj, ko je za to še čas.

LP, Bojan
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: Zakon o obveznih zavarovanjih v prometu

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Ravno samogradnja, ki je po moje ključ modelarstva se mi zdi problem. Sodeč po uredbi boš več časa zapravil za pisanje navodil za uporabo, kot za gradnjo modela. :o
lp
Sašo
scrat
Profesor
Prispevkov: 1942
Pridružen: 04 Jun 2011, 11:59

Re: Zakon o obveznih zavarovanjih v prometu

Odgovor Napisal/-a scrat »

Sj ne morem verjet...Slovenija je ostala v 18 stoletju. Žalostno. Tok pametnjakovičev k jih mamo mi v vrstah, ki pišejo zakone in nimajo pojma o modelarstvu...fak. Nobenemu se ne da niti s prstom mignit, da bi malo preveril kako zadeve stojijo na terenu in bi se dalo marsikaj urediti v dobro vseh.
Uporabniški avatar
tomazslo
Profesor
Prispevkov: 1369
Pridružen: 22 Jun 2010, 19:07
Kraj: Kranjska Gora
Kontakt:

Re: Zakon o obveznih zavarovanjih v prometu

Odgovor Napisal/-a tomazslo »

Bom še jaz napisal svoj pogled. Tako kot je bilo pri označbah, bo tudi tukaj ratal nek kompromis. Do sedaj nas nobeden ni sekiral in tudi v bodoče nas ne bo. Po drugi strani pa, če pozorno prebereš pogoje zavarovalnice Triglav, tako ali tako ni veliko možnosti, da bi kaj dobil povrnjeno. Polico imamo in to je važno, če je pa ustrezna, naj se pa drugi brihtajo. Na polici piše "Letalski modeli do 20kg, S5-MODELI". Če letim na ustreznem z uredbo dovoljenem območju, imam na modelu nalepko in v žepu polico in člansko licenco, je to zame dovolj.

Ja, je potrebno poslati pripombo na predlog, vendar glede na to, kako se v naši državi kaj sprejema, prav velik optimist nisem.
Uporabniški avatar
AlesZ
Dr. Modelar
Prispevkov: 3220
Pridružen: 22 Maj 2002, 01:00
Kraj: Ljubljana

Re: Zakon o obveznih zavarovanjih v prometu

Odgovor Napisal/-a AlesZ »

Ne vem če je pravi način..."ne se sekirat ,bo že",očitno drugi razmišljajo drugače,bi se moderno reklo globalno....
Bei aller Freude über diesen wichtigen Erfolg für alle Modellflieger in Deutschland vergessen wir nicht, dass wir noch nicht am Ziel sind”, blickt DMFV-Präsident Hans Schwägerl voraus. „Denn auch wenn wir in Deutschland auf einem guten Weg sind dürfen wir nicht vernachlässigen, dass auch auf europäischer Ebene Gefahren für unser Hobby drohen. Diesen konsequent entgegenzutreten wird auch weiterhin unsere Aufgabe sein.”
Slika
BojanG
Razpravljalec
Prispevkov: 57
Pridružen: 16 Nov 2013, 17:41
Kraj: Maribor

Re: Zakon o obveznih zavarovanjih v prometu

Odgovor Napisal/-a BojanG »

tomazslo napisal/-a:Bom še jaz napisal svoj pogled. Tako kot je bilo pri označbah, bo tudi tukaj ratal nek kompromis. Do sedaj nas nobeden ni sekiral in tudi v bodoče nas ne bo. Po drugi strani pa, če pozorno prebereš pogoje zavarovalnice Triglav, tako ali tako ni veliko možnosti, da bi kaj dobil povrnjeno. Polico imamo in to je važno, če je pa ustrezna, naj se pa drugi brihtajo. Na polici piše "Letalski modeli do 20kg, S5-MODELI". Če letim na ustreznem z uredbo dovoljenem območju, imam na modelu nalepko in v žepu polico in člansko licenco, je to zame dovolj.

Ja, je potrebno poslati pripombo na predlog, vendar glede na to, kako se v naši državi kaj sprejema, prav velik optimist nisem.
Na polici od zavarovalnice Triglav posebej piše, da to ni zakonsko obvezno zavarovanje v skladu z Zakonom o obveznem zavarovanju v prometu (ker tega v zakonu sploh še ni) in tudi ni v skladu z Uredbo (ES) številka 785/2004 (ker za modele pod 20 kg zavarovanje tako ni zahtevano). Gre torej za neobvezno zavarovanje.

Po sprejetju spremembe zakona pa bo to postalo obvezno. Ker pa so predlagane zavarovalne vsote višje od trenutnih, bomo morali zavarovanja sklepali na novo. Skrbi me kakšna bo premija. Sedaj znaša za 12 600 EUR, 45 EUR. Kakšna bo šele za 100 000 EUR? Saj vendar ni pričakovati, da bo kaj bistveno več zavarovanj. Tisti, ki zavarovanja že sedaj nimajo, bodo verjetno raje leteli na simulatorjih ali pa še dalje brez zavarovanja. Koliko nas pa je dejansko v soboto in nedeljo na modelarskih letališčih? Sicer pa to sedaj ni pomembno. Osnutek spremembe zakona ni dobro pripravljen in potrebno je dati pripombe. Morda pa jih bodo vendarle upoštevali. Pri sprejemanju uredbo so jih.

Bojan
Uporabniški avatar
tomazslo
Profesor
Prispevkov: 1369
Pridružen: 22 Jun 2010, 19:07
Kraj: Kranjska Gora
Kontakt:

Re: Zakon o obveznih zavarovanjih v prometu

Odgovor Napisal/-a tomazslo »

BojanG napisal/-a:Osnutek spremembe zakona ni dobro pripravljen in potrebno je dati pripombe. Morda pa jih bodo vendarle upoštevali. Pri sprejemanju uredbo so jih.

Bojan
Saj se strinjam s tvojim pisanjem. Hotel sem samo povedati, da že od sprejetja zakona o letalstvu pred nekaj leti, letimo (po črki zakona) nezakonito in da se šele sedaj nekako prilagaja zakonodaja tudi malo bliže našemu hobiju. Če nebi droni naredili štale, pa niti teh sprememb nebi bilo. Saj se bo uredilo, da bo volk sit in koza cela, bo pa še trajalo. Do sedaj ne poznam nobenega primera, kjer bi inšpekcijske službe tudi ukrepale, niti tega ne pričakujem v prihodnje. Več ali manj smo organizirani, kulturni, in z našim hobijem ne motimo nikogar. Zakon o letalstvu potrebuje posebno poglavje o modelarstvu, nekako podobno, kot je to že opredeljeval stari YU zakon, kdaj bo pa do tega tudi prišlo, bomo pa videli.
Odgovori

Vrni se na Predpisi in zakonodaja o brezpilotnikih v Sloveniji in po svetu