Mimogrede, uredba 785/2004 v 2.členu, točka 2g tudi določa, da se ne uporablja za letala z manjšo maso od 500kg, če se uporabljajo za nekomercialne namene.
Oziroma če prav razumem, po uredbi, na katero se sklicujejo v razlagi, je potrebno zavarovati modele nad 20kg, če se uporabljajo za izvajanje letalskih dejavnosti?
Ali pa da za letalske modele veljajo strožji zavarovalni pogoji, kot za letala s človeško posadko do 500kg?
uredba 785/2004, 2.člen, 2.točka napisal/-a:Ta uredba se ne uporablja za:
(a) državne zrakoplove, kakor so opredeljeni v členu 3(b) Konvencije
o mednarodnem civilnem letalstvu, podpisane
7. decembra 1944 v Chicagu;
(b) modele zrakoplovov z MTOM, manjšo od 20 kg;
(c) letalne naprave, ki se dvignejo v zrak s pomočjo nog
(vključno z motornimi jadralnimi padali in motornimi
zmaji);
(d) privezane balone;
(e) zmaje;
(f) padala (vključno s padali, ki se dvignejo v zrak s pomočjo
čolna, avtomobila ali vitla);
(g) zrakoplove, vključno z jadralnimi letali z MTOM, manjšo
od 500 kg, in mikrolahka letala, ki:
— se uporabljajo v nekomercialne namene, ali
— se uporabljajo za lokalno usposabljanje pilotov, ki ne
poteka prek mednarodnih meja,
pod pogojem, da se to nanaša na zahteve glede zavarovanja,
predvidene s to uredbo, v zvezi z vojnimi tveganji in
terorizmom.
uredba 785/2004, 3.člen napisal/-a:
(i) „komercialna operacija“ pomeni operacijo proti plačilu in/
ali najemu.
uredba 785/2004, 7.člen napisal/-a:
Zavarovanje odgovornosti do tretjih oseb
1. V zvezi z odgovornostjo do tretjih oseb znaša najnižje
zavarovalno kritje za nesrečo prav za vsak zrakoplov:
Kategorija; MTOM (kg); Najnižje zavarovanje (milijon SDR)
1; < 500; 0,75
Trenuten tečaj je okrog 0.8eur za 1 SDR, torej je po tej uredbi predpisana minimalna zavarovalna vsota za komercialne zrakoplove od 20 do 500 kg v višini okrog 0.94 mio eur.
Ta uredba se ne opredeljuje do nekomercialnih zrakoplovov do 500 kg. Dopušča pa, da posamezna država sprejme strožje zahteve.
Slovenski "Zakon o obveznih zavarovanjih v prometu" predpisuje uredbo 785/2004, torej v Sloveniji na splošno velja, da nekomercialni zrakoplovi do 500 kg nimajo obveznega zavarovanja?