Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)

Moderatorji: mihah, bovi

Zaklenjeno
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)

Odgovor Napisal/-a Krist »

goodhunting napisal/-a:koliko časa je pa takšna reč lahko v zraku? S kakšno baterijo in koliko je nosilnost...??

gh
22minut, 100kg
Uporabniški avatar
goodhunting
Freak
Prispevkov: 864
Pridružen: 10 Apr 2011, 16:14

Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)

Odgovor Napisal/-a goodhunting »

Skoda da je tako kratek cas leta. Taksna zadeva je lahko zelo uporabna za resevanje v gorah.....

Gh
Uporabniški avatar
goodhunting
Freak
Prispevkov: 864
Pridružen: 10 Apr 2011, 16:14

Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)

Odgovor Napisal/-a goodhunting »

Ne za evakuacijo... Za lociranje.... FLIR pa GPS...
Uporabniški avatar
mzupancic
Razpravljalec
Prispevkov: 138
Pridružen: 10 Dec 2004, 13:48
Kraj: Krško

Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)

Odgovor Napisal/-a mzupancic »

Delitev na "naše" in "one druge" je del človeške nature in običajno prva reakcija pri občutku ogroženosti. Prvi reakciji običajno sledi druga in ta je "sodelovanje in povezovanje". Menda ravnovesje obeh omogoča preživetje.

Brezpilotne letalnike - BL bi lahko "porazdelili/kategorizirali" takole:

1. BL za rekreativno/športno rabo (nekomercialno)
a) BL, ki letijo in so upravljivi tudi ob izgubi pogona (klasično modelarstvo)
- jadralna letala
- motorna letala (lahko delimo še na različne pogone: elektro, batni, jet, ...)
- helikopterji (tudi ti pristanejo na avtorotacijo)
b) BL, ki ob izgubi pogona nekontrolirano padejo na tla
- multikopterji ...
- ...

2. BL za dela v zraku (komercialno in/ali nekomercialno)
- multikopterji ...
- ...

Za modelarski del sem se bolj potrudil, drugje pa pustil pikice. Vsi skupaj so "udeleženci v prometu", ki uporabljajo zračni prostor.

Tako kot so se zmenili za cestni promet, kjer se vozi vse od kolesarjev do kamijonov (tudi pešci hodijo), se lahko zmenimo tudi za zračni promet. Vsak udeleženec ima svoje značilnosti in iz tega lahko sledijo tudi pravila. Čeprav se na začetku razdelimo, potem vendarle sodelujemo.

Najbrž ne bo lahko, a to bo najbrž prava pot in na koncu bo prostor za vse.
Uporabniški avatar
tomazslo
Profesor
Prispevkov: 1369
Pridružen: 22 Jun 2010, 19:07
Kraj: Kranjska Gora
Kontakt:

Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)

Odgovor Napisal/-a tomazslo »

mzupancic napisal/-a:
Najbrž ne bo lahko, a to bo najbrž prava pot in na koncu bo prostor za vse.
Nič ni narobe, da tukaj razpravljamo in modrujemo, kako bo v resnici, bomo pa videli v samem postopku sprememb, kjer se bomo zagotovo tudi vključili. Danes se gre za kar močan pritisk lobijev za komercialno rabo, ti se tu v teh razpravah ne pojavljajo, uporabljajo pa poti lobiranja, medijske intervjuje in podobno, ker je to v njihovem poslovnem interesu.

Za nas modelarje sem še vedno prepričan, da bodo največji argument naše urejene letalske površine (ki se lahko tudi registrirajo) in naši statuti, oziroma pravila, ki jih imamo že sedaj za uporabo piste. Saj se tudi pripravljalci zavedajo problema, zagotovo bo pa lobij naredil nekaj škode tudi nam.

Sam osebno do sedaj na pisti za katero odgovarjam, nisem imel nobenih problemov, važno je le, da pri tem nikogar ne ogrožamo, da se pravočasno umaknemo kakemu helikopterju, zmajarju ali padalcu (ki nenazadnje zaradi prostora in vetrne vreče, tudi večino pristajajo na naši pisti). Drugih zračnih plovil pa na tej višini, kjer mi letamo ni. Kar se pa same zakonodaje tiče, pa tako že vsi kršimo zakon o letalstvu, ki je bil na brzino skupaj zmetan in nekako prilagojen potrebam EU direktivi, pa ne bom našteval v katerih členih. Enostavno so nas zgrešili in to bodo morali nekako popraviti, pa ne samo za nas, isto je za padalce, zmajarje.
Uporabniški avatar
bovi
Freak
Prispevkov: 671
Pridružen: 24 Jul 2009, 11:58
Kraj: Domžale

Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)

Odgovor Napisal/-a bovi »

mzupancic napisal/-a:Delitev na "naše" in "one druge" je del človeške nature in običajno prva reakcija pri občutku ogroženosti. Prvi reakciji običajno sledi druga in ta je "sodelovanje in povezovanje". Menda ravnovesje obeh omogoča preživetje.

Brezpilotne letalnike - BL bi lahko "porazdelili/kategorizirali" takole:

1. BL za rekreativno/športno rabo (nekomercialno)
a) BL, ki letijo in so upravljivi tudi ob izgubi pogona (klasično modelarstvo)
- jadralna letala
- motorna letala (lahko delimo še na različne pogone: elektro, batni, jet, ...)
- helikopterji (tudi ti pristanejo na avtorotacijo)
b) BL, ki ob izgubi pogona nekontrolirano padejo na tla
- multikopterji ...
- ...

2. BL za dela v zraku (komercialno in/ali nekomercialno)
- multikopterji ...
- ...

Za modelarski del sem se bolj potrudil, drugje pa pustil pikice. Vsi skupaj so "udeleženci v prometu", ki uporabljajo zračni prostor.

Tako kot so se zmenili za cestni promet, kjer se vozi vse od kolesarjev do kamijonov (tudi pešci hodijo), se lahko zmenimo tudi za zračni promet. Vsak udeleženec ima svoje značilnosti in iz tega lahko sledijo tudi pravila. Čeprav se na začetku razdelimo, potem vendarle sodelujemo.

Najbrž ne bo lahko, a to bo najbrž prava pot in na koncu bo prostor za vse.
To je pravi pristop :)
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)

Odgovor Napisal/-a belovic »

Medtem so v Srbiji že izdali zahtevek za vpis "brezpilotnih letalnikov" #-o
http://www.cad.gov.rs/bespilotneletelice.php
Uporabniški avatar
bovi
Freak
Prispevkov: 671
Pridružen: 24 Jul 2009, 11:58
Kraj: Domžale

Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)

Odgovor Napisal/-a bovi »

belovic napisal/-a:Medtem so v Srbiji že izdali zahtevek za vpis "brezpilotnih letalnikov" #-o
http://www.cad.gov.rs/bespilotneletelice.php
Zanimivo... Podobno kot pri Hrvatih, samo malo drugače...

Član 3.
Prema nameni bespilotni vazduhoplovi se razvrstavaju na:
1) bespilotne vazduhoplove koji se koriste u privredne svrhe;
2) bespilotne vazduhoplove koji se koriste u neprivredne svrhe (vazduhoplovni modeli i bespilotni vazduhoplovi koji se koriste u naučne, obrazovne i druge svrhe).
Prema operativnoj masi i performansama bespilotni vazduhoplovi se razvrstavaju na sledeće kategorije:
1) kategorija 1 - obuhvata bespilotne vazduhoplove čija je operativna masa manja od 0,5 kg, sa maksimalnom visinom leta do 50 m, maksimalnom brzinom leta do 30 m/s i maksimalnim doletom do 100 m;
2) kategorija 2 - obuhvata bespilotne vazduhoplove čija je operativna masa od 0,5 kg do 5 kg, sa maksimalnom visinom leta do 150 m, maksimalnom brzinom leta do 30 m/s i maksimalnim doletom do 2.500 m;
3) kategorija 3 - obuhvata bespilotne vazduhoplove čija je operativna masa od 5 kg do 20 kg, sa maksimalnom visinom leta do 500 m, maksimalnom brzinom leta do 55 m/s i maksimalnim doletom do 2.500 m;
4) kategorija 4 - obuhvata bespilotne vazduhoplove čija je operativna masa od 20 kg do 150 kg, bez ograničenja visine, brzine leta i doleta. Ako odreÄ‘eni bespilotni vazduhoplov u pogledu operativne mase ili neke od performansi (visina leta, brzina leta ili dolet) pripada različitim kategorijama bespilotnih vazduhoplova, smatra se da pripada višoj kategoriji.

Član 4.

Bespilotni vazduhoplovi koji se koriste u privredne svrhe, kao i bespilotni vazduhoplovi kategorije 2, 3 i 4 koji se koriste u neprivredne svrhe, upisuju se u Evidenciju vazduhoplova koju vodi Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije (u daljem tekstu: Direktorat) i obeležavaju se evidencionom oznakom.
Upis u Evidenciju vazduhoplova vrši se na zahtev vlasnika ili operatera bespilotnog vazduhoplova, po ovlašÄ‡enju vlasnika.
Uz zahtev iz stava 2. ovog člana podnosi se uputstvo proizvoÄ‘ača za korišÄ‡enje i održavanje bespilotnih vazduhoplova.

Član 8.
Bespilotni vazduhoplov može da leti samo danju, pri čemu sve vreme mora da bude u vidnom polju lica koje njime upravlja.
Maksimalna dozvoljena visina leta bespilotnog vazduhoplova je 100 m iznad tla, izuzev ako Direktorat odobri da se let može obaviti na većoj visini.
Maksimalna dozvoljena horizontalna udaljenost bespilotnog vazduhoplova od lica koje upravlja bespilotnim vazduhoplovom je 500 m.
Uporabniški avatar
JozeS
Dr. Modelar
Prispevkov: 2130
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Nova Gorica, SI

Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)

Odgovor Napisal/-a JozeS »

Avstrijski predpis za DRONE je bolj življenski:

Vir:
https://www.austrocontrol.at/luftfahrtb ... mannte_lfz
Predpis:
https://www.austrocontrol.at/jart/prj3/ ... CE_067.pdf

Posebej za modele navaja:
4.2.1 Definitions and Terminology
4.2.1.1 Planes (§ 24c para. 1 LFG)
Planes are not national defense serving unmanned devices that autonomously
on the fly directly, without any technical aid existing sight between pilots can be used and
1. in a radius of up to 500 m and
2. exclusively free of charge and non-commercial in the leisure sector and exclusively
for the purpose of the flight itself, operate.

Flugmodelle:
Regeln für Flugmodelle sind davon nicht betroffen und von der zuständigen Behörde (Austro Control GmbH) veröffentlicht.
Rules for model aircraft are not affected and by the competent authority (Austro Control GmbH) published.

Lp,J.
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

bovi napisal/-a:
belovic napisal/-a:Medtem so v Srbiji že izdali zahtevek za vpis "brezpilotnih letalnikov" #-o
http://www.cad.gov.rs/bespilotneletelice.php
Zanimivo... Podobno kot pri Hrvatih, samo malo drugače...

Član 3.
Prema nameni bespilotni vazduhoplovi se razvrstavaju na:
1) bespilotne vazduhoplove koji se koriste u privredne svrhe;
2) bespilotne vazduhoplove koji se koriste u neprivredne svrhe (vazduhoplovni modeli i bespilotni vazduhoplovi koji se koriste u naučne, obrazovne i druge svrhe).
Prema operativnoj masi i performansama bespilotni vazduhoplovi se razvrstavaju na sledeće kategorije:
1) kategorija 1 - obuhvata bespilotne vazduhoplove čija je operativna masa manja od 0,5 kg, sa maksimalnom visinom leta do 50 m, maksimalnom brzinom leta do 30 m/s i maksimalnim doletom do 100 m;
2) kategorija 2 - obuhvata bespilotne vazduhoplove čija je operativna masa od 0,5 kg do 5 kg, sa maksimalnom visinom leta do 150 m, maksimalnom brzinom leta do 30 m/s i maksimalnim doletom do 2.500 m;
3) kategorija 3 - obuhvata bespilotne vazduhoplove čija je operativna masa od 5 kg do 20 kg, sa maksimalnom visinom leta do 500 m, maksimalnom brzinom leta do 55 m/s i maksimalnim doletom do 2.500 m;
4) kategorija 4 - obuhvata bespilotne vazduhoplove čija je operativna masa od 20 kg do 150 kg, bez ograničenja visine, brzine leta i doleta. Ako odreÄ‘eni bespilotni vazduhoplov u pogledu operativne mase ili neke od performansi (visina leta, brzina leta ili dolet) pripada različitim kategorijama bespilotnih vazduhoplova, smatra se da pripada višoj kategoriji.

Član 4.

Bespilotni vazduhoplovi koji se koriste u privredne svrhe, kao i bespilotni vazduhoplovi kategorije 2, 3 i 4 koji se koriste u neprivredne svrhe, upisuju se u Evidenciju vazduhoplova koju vodi Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije (u daljem tekstu: Direktorat) i obeležavaju se evidencionom oznakom.
Upis u Evidenciju vazduhoplova vrši se na zahtev vlasnika ili operatera bespilotnog vazduhoplova, po ovlašÄ‡enju vlasnika.
Uz zahtev iz stava 2. ovog člana podnosi se uputstvo proizvoÄ‘ača za korišÄ‡enje i održavanje bespilotnih vazduhoplova.

Član 8.
Bespilotni vazduhoplov može da leti samo danju, pri čemu sve vreme mora da bude u vidnom polju lica koje njime upravlja.
Maksimalna dozvoljena visina leta bespilotnog vazduhoplova je 100 m iznad tla, izuzev ako Direktorat odobri da se let može obaviti na većoj visini.
Maksimalna dozvoljena horizontalna udaljenost bespilotnog vazduhoplova od lica koje upravlja bespilotnim vazduhoplovom je 500 m.
Dobivam občutek, da nihče ne opazi v nebo vpijoče neumnosti, ki se pojavljajo v nekaterih členih... recimo tale cvetka za primer:
maksimalnim doletom do 2.500 m
Očitno "znalci" ne vedo kaj v letalstvu pomeni beseda DOLET. Sumim, da so ga "pametnjakovići" poistovetili z dometom RV naprave.... Če se bo uporabljalo "copy/paste" tehnologijo, se znajo take in podobne cvetke namnožiti kot kuga....

Kaj naj rečem..... nije seno za guske!
Uporabniški avatar
odisej01
Razpravljalec
Prispevkov: 96
Pridružen: 04 Nov 2007, 14:24
Kraj: Kočevje
Kontakt:

Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)

Odgovor Napisal/-a odisej01 »

Pozdravljeni vsi

Tale predlog pravilnika sem pravkar dobil po e-pošti. Zadeva se nanaša na oblikovanje modela za določanje optimalne uporabe brezpilotnih letalnikov v
slovenskem prostoru. Tako pravni kot praktični vidik.

Prosim za vaše komentarje in veselo branje!

LP
Priponke
Predlog Pravilnika .pdf
(566.35 KiB) Prenešeno 188 krat
Uporabniški avatar
AlesZ
Dr. Modelar
Prispevkov: 3220
Pridružen: 22 Maj 2002, 01:00
Kraj: Ljubljana

Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)

Odgovor Napisal/-a AlesZ »

En predstavnik ene občine,en predstavnik ene delovne organizacije,en predstavnik neke visokošolske organizacije........a to so si moral nek denar podelit pa so zraven potegnili še nekaj študentov, da je bolj realno izpadlo,ti pa tako ali tako niso čisto točno vedeli kaj delajo.....................
Slika
Uporabniški avatar
bovi
Freak
Prispevkov: 671
Pridružen: 24 Jul 2009, 11:58
Kraj: Domžale

Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)

Odgovor Napisal/-a bovi »

To je predlog FDV-ja, junij 2015.
Tega ne bo in je brezpredmetno.
zinko
Freak
Prispevkov: 605
Pridružen: 24 Okt 2007, 14:46

Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)

Odgovor Napisal/-a zinko »

In do kdaj bi se naj vedelo kaj nas čaka? Upam da bom vsaj pred hišo lahko vozil ](*,)
Uporabniški avatar
Andreo29
Freak
Prispevkov: 897
Pridružen: 13 Avg 2007, 20:43
Kraj: Nova Gorica

Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)

Odgovor Napisal/-a Andreo29 »

odisej01 napisal/-a: Prosim za vaše komentarje in veselo branje!
Adijo nekomercialno modelarstvo. Kdo pa bo hodil na mitinge, če bomo bili gledalci 150m proč od 2,5 težkega modela?

Lp,
Andreo
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Profesor
Prispevkov: 1973
Pridružen: 12 Dec 2002, 01:00
Kraj: lj
Kontakt:

Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)

Odgovor Napisal/-a MC GAYVER »

zinko napisal/-a:In do kdaj bi se naj vedelo kaj nas čaka? Upam da bom vsaj pred hišo lahko vozil ](*,)
ravno zaradi takih, ki letajo okoli svoje pa še malo okoli sosedove bajte se sprejema zakonodaja na tem področju!!!
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

MC GAYVER napisal/-a:
zinko napisal/-a:In do kdaj bi se naj vedelo kaj nas čaka? Upam da bom vsaj pred hišo lahko vozil ](*,)
ravno zaradi takih, ki letajo okoli svoje pa še malo okoli sosedove bajte se sprejema zakonodaja na tem področju!!!
Ej sori!! :oops:


Tole z zakonodajo se je po mojem skromnem mnenju začelo zaradi:

- velikega porasta števila multirotorjev in njihove dostopnosti do kupcev, zaradi znižanja cen vsled masovne proizvodnje.
- skladno z zgornjo postavko, velikega porasta neodgovornih, drznih, neumnih, korajžnih, butastih, nesramnih "pilotov" teh multikopterjev, ter porasta kupcev, ki o RV vodenju prej niso imeli pojma in so se ob tej "igrači" prvič srečali z RV.
- skladno s prejšnjima dvema postavkama, porast "incidentov"!
- skladno s prejšnjimi tremi postavkami, objave incidentov v medijih.
- skladno s prejšnjimi štirmi postavkami, povečano zanimanje novinarjev za senzacionalne objave teh incidentov, hkrati pa povečan interes potencialnih uporabnikov teh ful kul dronov.
- skladno s prejšnjimi petimi postavkami, povečano zanimanje nepoučene populacije za te nove letalne naprave in njihovo nevarno letenje ter njihovo "poseganje" v zasebnost.
- skladno s prejšnjimi šestimi postavkami, začetek obravnavanja letalnih naprav kot "droni" kamor nepoučeni neumneži začno metati vse radijsko vodene leteče modele...v isti koš.
- skladno s prejšnjimi sedmimi postavkami, se začno prebujat misli, da je to nevarno področje udejstvovanja potrebno nekako zajeziti, najbolje z omejevalnimi predpisi.
- skladno s prejšnimi osmimi postavkami, se tisti, ki vidijo v letenju z multirotorji svoj posel, tvorno vključijo v urejanje zakonodaje, oziroma hočejo imeti vpliv na njeno oblikovanje, da bodo lahko opravljali svojo dejavnost.
- skladno z zgornjo postavko, po principu "slon med porcelanom" se predlagajo omejitve, ki drastično posežejo na področje radijsko vodenih modelov, s katerimi prej pol stoletja ni bilo problemov, ki bi zahtevali kako posebno urejanje in posodobitve zakonodaje.
- skladno z zgornjo postavko, pride do nesoglasij med modelarji..tistimi ki so v taboru novodobnih "dronov" in tistih, ki jih te novotarije ne zanimajo, ampak letijo "po starem".
- skladno z vsemi zgoraj naštetimi postavkami se trese gora, a rodila se ne bosta ne tič ne miš, ampak nek spaček, ki ga bomo zelo težko gledali in prenašali, kaj šele, da bi v prihodnosti imeli možnost popraviti nastalo škodo.

Wecome to Butale!
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)

Odgovor Napisal/-a Krist »

Veš Mitja, ene 27 let nazaj je en srbski komik izjavil:" Slovenijo, moja dežela jednog dana bit češ jebena."
Ni veliko falil.
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3304
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Krist napisal/-a:Veš Mitja, ene 27 let nazaj je en srbski komik izjavil:................l.
Bora �orđević
Op: Pa se je tudi on v zadnjem času zelo (pozitivno) navezal na Slovenijo. Ampak to je že zgodba za rumeni tisk.
Uporabniški avatar
UROŠ MURKOVIČ
Dr. Modelar
Prispevkov: 2428
Pridružen: 25 Dec 2005, 12:29
Kraj: Lj-Črnuče MKV-Vrhnika

Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)

Odgovor Napisal/-a UROŠ MURKOVIČ »

Pa vseeno letenje za hišo bo prepovedani in, če bo to še kateri počel bo metal slabo luč na vse nas....
Tut moja ženka je sestavljala avione.

http://www.facebook.com/profile.php?id=100002305024191
http://www.mkv-klub.si/
zinko
Freak
Prispevkov: 605
Pridružen: 24 Okt 2007, 14:46

Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)

Odgovor Napisal/-a zinko »

Madona ste na kapsl stopli?
Dal sem samo primer kako mislijo zategniti pasove!
Okrog hiše pa kolikor gledam posnetke (tudi na foromu) leti marsikdo. Ne vidim kaj spornega če imaš prostor, da nikogar ne motiš in oviraš..Quada vidiš nad šolami v mestu nad ljudmi skratka povsot. Take bi morali kaznovati ki brezglavo letajo nad ljudmi.


Lp
Uporabniški avatar
tomazslo
Profesor
Prispevkov: 1369
Pridružen: 22 Jun 2010, 19:07
Kraj: Kranjska Gora
Kontakt:

Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)

Odgovor Napisal/-a tomazslo »

Ma že sedaj se včasih malo krši obstoječa zakonodaja, pa ni nobenih problemov do tistega trenutka, ko ni res kaj fejst narobe ali pritožba. Kdaj pa ste že videli kakega inšpektorja na pisti ali na svojem dvorišču...Tudi če ne vem kaj sprejmejo, bo še vedno tako, da dokler ni tožnika ni dolžnika.

Vedno lahko dokažemo da vemo kaj počnemo, imamo klubske izkaznice z licenco vsaj F, letamo pa po naših statutih.
Tiste fičfiriče, k smetijo povsod naokoli naj pa kar polovijo, čeprav dvomim da bo kaj iz tega, edino če bo kaka nesreča in bodo že morali odreagirati.
Uporabniški avatar
URAN8
Freak
Prispevkov: 524
Pridružen: 23 Nov 2004, 22:29
Kraj: Radeče

Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)

Odgovor Napisal/-a URAN8 »

tomazslo napisal/-a:Ma že sedaj se včasih malo krši obstoječa zakonodaja, pa ni nobenih problemov do tistega trenutka, ko ni res kaj fejst narobe ali pritožba. Kdaj pa ste že videli kakega inšpektorja na pisti ali na svojem dvorišču...Tudi če ne vem kaj sprejmejo, bo še vedno tako, da dokler ni tožnika ni dolžnika.

Vedno lahko dokažemo da vemo kaj počnemo, imamo klubske izkaznice z licenco vsaj F, letamo pa po naših statutih.
Tiste fičfiriče, k smetijo povsod naokoli naj pa kar polovijo, čeprav dvomim da bo kaj iz tega, edino če bo kaka nesreča in bodo že morali odreagirati.
Spoštovani gospod, tudi jaz in verjetno večina modelarjev smo eni tistih "fičfiričev", in ne smetimo povsod naokoli!! Nimamo vsi možnosti in sredstev za urejeno modelarsko pisto, statute in licence. Koliko modelarjev pa sploh ima licence? Statute si lahko omislim tudi za svoj ali sosedov travnik in ga pribijem na palico z vetrno vrečo. Klubska izkaznica pa ne dokazuje ničesar!!!!! Moja hčerka ima klubsko izkaznico za svojo otroško sobo #-o Tudi Vaša pista je v končni fazi samo travnik z vrečo in klopco kjer letite v smeri in nad naseljem, k sreči pa imate blizu gasilski dom od koder lahko hitro posredujejo v kolikor pride do kakšnega pripetljaja zaradi večnega vetra. V naših koncih letimo na travnikih, skupaj z padalci in zmajarji(vetrna vreča je njihova), vedno do sedaj odgovorno in brez pripetljajev že desetletja. Za klub ni volje in denarja, se raje po letenju dobimo v bližnji gostilni.
Ne metat ne klubskih modelarjev v skupino neodgovornih "fičfiričev" skupaj z tistimi "plug and play" instant dronerji, ki pa dejansko so težava in povod za spremembe, ki se dogajajo. Prevelike omejitve prostora letenja, niso realna rešitev ampak povod za propad našega hobija. Vem da kolegi v klubih to težko razumete, ker je za Vas klub in urejena pista nekaj normalnega, morate pa razumeti , da je to za mnoge modelarje nedosegljiv cilj. Meni osebno je najbližji klub 35km stran in v kolikor bo treba letet v nekih klubih in registriranih modelarskih pistah, kot si klubaši želite, potem bo med malimi oglasi naprodaj moja celotna zbirka modelov in modelarske opreme, ker mi bo hobi postal breme!
LP Andrej
Uporabniški avatar
tomazslo
Profesor
Prispevkov: 1369
Pridružen: 22 Jun 2010, 19:07
Kraj: Kranjska Gora
Kontakt:

Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)

Odgovor Napisal/-a tomazslo »

URAN8 napisal/-a:
Spoštovani gospod, tudi jaz in verjetno večina modelarjev smo eni tistih "fičfiričev", in ne smetimo povsod naokoli!! Nimamo vsi možnosti in sredstev za urejeno modelarsko pisto, statute in licence. Koliko modelarjev pa sploh ima licence? Statute si lahko omislim tudi za svoj ali sosedov travnik in ga pribijem na palico z vetrno vrečo. Klubska izkaznica pa ne dokazuje ničesar!!!!! Moja hčerka ima klubsko izkaznico za svojo otroško sobo #-o Tudi Vaša pista je v končni fazi samo travnik z vrečo in klopco kjer letite v smeri in nad naseljem, k sreči pa imate blizu gasilski dom od koder lahko hitro posredujejo v kolikor pride do kakšnega pripetljaja zaradi večnega vetra. V naših koncih letimo na travnikih, skupaj z padalci in zmajarji(vetrna vreča je njihova), vedno do sedaj odgovorno in brez pripetljajev že desetletja. Za klub ni volje in denarja, se raje po letenju dobimo v bližnji gostilni.
Ne metat ne klubskih modelarjev v skupino neodgovornih "fičfiričev" skupaj z tistimi "plug and play" instant dronerji, ki pa dejansko so težava in povod za spremembe, ki se dogajajo. Prevelike omejitve prostora letenja, niso realna rešitev ampak povod za propad našega hobija. Vem da kolegi v klubih to težko razumete, ker je za Vas klub in urejena pista nekaj normalnega, morate pa razumeti , da je to za mnoge modelarje nedosegljiv cilj. Meni osebno je najbližji klub 35km stran in v kolikor bo treba letet v nekih klubih in registriranih modelarskih pistah, kot si klubaši želite, potem bo med malimi oglasi naprodaj moja celotna zbirka modelov in modelarske opreme, ker mi bo hobi postal breme!
Andrej narobe si razumel...v mislih sem imel, da bo prišel čas, kjer se boš moral na nek način izkazati, da nisi fičfirič. Ja, naša pista je v bistvu najeti travnik (z najemno pogodbo in javno napisanim kontaktom odgovorne osebe, kot je predpisovala stara zakonodaja). Letamo v glavnem v smeri Špika in ne nad hišami, no tudi, kadar jadramo zadosti visoko. Svojega kluba nimamo, imamo pa statut in pravila letanja na pisti. Tu se zbiramo istomišljeniki, ki smo v različnih klubih. Letamo v glavnem elektro modele, redko kak motorc, da ne vznemirjamo prebivalce. Pa tudi kak tak, kot si ti je med nami, vendar vemo, da ve kaj počne, kaj sme in ne sme.

Moj namen debate je bil, da bodo v vsakem primeru sprejeli neke rešitve, ki nam bodo malo poslabšale pogoje in da je zagotovo neka licenca ali potrdilo tisto, kar bo drugače obravnavano, kot nekdo, ki leti izven tistih območij, ki so namenjena za naš hobi in se ne more izkazati, da zadeve kar se tiče varnosti, tudi pozna . Članske izkaznice izdaja letalska zveza Slovenije in si tako avtomatično v njihovi bazi podatkov.

Mimogrede moj klub je 70 km dleč od mene tam grem pogledat, kadar imam kako pot mimo. Imam pa kot član kluba licenco in zavarovanje, pa vse skupaj ne stane več k 60 EUR na leto.
Res nisem mislil s fičfiriči na take, kot si ti in se oproščam, mislil sem na tiste, zaradi katerih je nastala vsa ta polemika o novi zakonodaji in kar je v bistvu tako, kot je Mitja napisal.
Uporabniški avatar
URAN8
Freak
Prispevkov: 524
Pridružen: 23 Nov 2004, 22:29
Kraj: Radeče

Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)

Odgovor Napisal/-a URAN8 »

In tukaj je vse kar je narobe.
Zavzemanje za neke licence ali potrdila, kjer bo spet nekdo služil z izdajo le teh, po vsej verjetnosti nekdo ki nima blagega pojma o modelarstvu. Nekaj takega še predobro poznam v svojem poslu. Vsakih pet let moram obnavljati izpit za delo z okolju škodljivimi toplogrednimi plini za delo z hladilnimi napravami , katerega mastno plačamo (celoten izpit 800€+) od katerega pa ni nobene koristi. Nabijajo z nekimi mednarodnimi pogodbami in pravili, ko jih pa karkoli vprašaš okoli konkretnih primerov pa nimajo pojma "to še ni usklajeno, ne vem, ne vem...." Torej plačujem za nekaj kar potem 15let nihče ne kontrolira, kazni za kršitelje pa niso spisali še nobene! Torej kakšna je korist od izpitov , licenc, potrdil razen kasiranje in polnjenje žepov vseh, ki imajo že sedaj pristavljen lonček in neskončnega brezna državnega proračuna. Raje dobro spisana realna pravila, katera bo dovolj dobro obveščen modelar lahko dejansko upošteval. Zraven vsakega modela knjižico s pravili letenja in kaznimi za kršitelje, ker tisti ki kupi multi-instant pilot-kopter NE BO ŠEL NA NOBEN IZPIT! Licence , izpiti in karkoli podobnega je smrt za modelarstvo!

Kakšen pa je ta , ki je tak kot jaz? Kaj si hotel s tem povedat, a sem jaz ker nisem v klubu kaj slabši modelar? Poznam kar nekaj modelarjev, klubašev, ki že vrsto let delajo velike modele, makete jadralcev, motorce tudi po 150ccm in so oni z katastrofalno slabo grajenimi modeli bolj nevarni kot sosed ki gre z Easyem na svojem travniku prvič okusit lepote letenja in ni v klubu!

Vaša vetrna vreča pa vem, da ni padalska, je pa zato naša na našem travniku , kot sem zapisal. Poleg tega pa Vi letite dejansko na travniku za gasilskim domom, podobno kot gre kdo drug letet za svojo hišo. Mi tudi letimo vedno na istem travniku s to razliko , da nimamo statuta/pravilnika, torej ali potem mi kaj kršimo ali smo manj odgovorni? Da ne pozabim, že vrsto let imam urejeno modelarsko zavarovanje za letalske modele.
LP Andrej
Zaklenjeno

Vrni se na Predpisi in zakonodaja o brezpilotnikih v Sloveniji in po svetu