Stran 2 od 2

Re: Strokovno delovno gradivo (osnutek pravilnika o BL)

Objavljeno: 21 Dec 2015, 22:41
Napisal/-a URAN8
http://www.rc-network.de/forum/showthre ... Aus-quot-)
Imajo tudi podobne probleme. Če se komu da prebirat =D>

Re: Strokovno delovno gradivo (osnutek pravilnika o BL)

Objavljeno: 22 Dec 2015, 00:13
Napisal/-a bovi
Pregledal sem angleški modelarski pravilnik CAP658, ki naj bi bil eden boljših.
Res je odlično pripravljen, vse pojasneno, je pa malo obširen.
To je pravi pravilnik!
http://publicapps.caa.co.uk/docs/33/CAP ... 202013.pdf

Moje ugotovitve za letenje v nekontroliranem zračnem prostoru:
- za modele do 7kg je max višina vidnost LOS, ki je odvisna od velikosti in vidnosti modela, vendar do max. zgornje meje G-prostora (ta se lahko spreminja), vedno je potrebno dati prednost ostalim letalnikom itd-
- za modele nad 7 in do 20kg je max dovoljena višina 400ft oziroma 120m, razen če se ne pridobi posebno dovoljenje njihove Agencije za letalstvo (CAA).
Nikjer se ne omenja ali so te meje na modelarskem vzletišču ali izven.

Toliko.
Lp, Boštjan

Re: Strokovno delovno gradivo (osnutek pravilnika o BL)

Objavljeno: 22 Dec 2015, 00:18
Napisal/-a bovi
Če se ne motim, je podobno od pamtiveka tudi pri nas in še velja, vendar:
- je maksimalna teža 5kg
- 24ur prej je potrebno oddati seznanitev, plan leta na KZPS

To je še po stari SFRJ zakonodaji, Pravilnik o letenju letal, definirano v 174. členu (Letenje letalskih modelov)

174.Člen
Letenje letalskih modelov, ki utegnejo po svojih tehničnih značilnostih in teži ter višini leta ogroziti varnost zračne plovbe, mora biti prijavljeno službi za kontrolo letenja na najbližjem letališču vsaj 24 ur pred letenjem s predložitvijo načrta leta.

- tehnična značilnost bi lahko bila vidnost, velikost, hitrost, način pogona itd...
- teža nad 5kg + višina nad 500ft/150m -> prijava načrta leta

To so mi tudi potrdili včeraj na Agenciji.
Vendar pa nikakor ne nejdem tega dokumenta. Omenjeno je bilo, da je v JUS-INFO.
Če ga kdo ima se priporočam.

Re: Strokovno delovno gradivo (osnutek pravilnika o BL)

Objavljeno: 22 Dec 2015, 00:51
Napisal/-a bovi
Še tole. Iz http://www.caa.si/

SERA in Pravilnik o letenju letal
Pravilnik o letenju letal (Uradni list SFRJ, št. 10/79, 4/83, Uradni list RS, št. 18/01 - ZLet, 72/03 in 51/07) se od 4. 12. 2014 uporablja le v delih, v katerih ni v nasprotju z določili SERA.

Z dnem uveljavitve Uredba o izvajanju Uredbe (EU) o določitvi skupnih pravil zračnega prometa in operativnih določb v zvezi z navigacijskimi službami in postopki zračnega prometa (Uradni list RS, št. 17/15) se je prenehalo uporabljati Pravilnik o letenju letal (Uradni list SFRJ, št. 10/79, 4/83, Uradni list RS, št. 18/01 - ZLet, 72/03 in 51/07) razen 16., 34., 35., 39., 40., 41., prvi odstavek 44. člena, 46., 55., 56., 57., 58., 59., 60., 61., 62., 63., 64., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 77., 78., 79., 80., 81., 94., 113., 133., 134., 135., 137., 139., 141., 142., 144., 145., 151., 158., 161., 163., 164., 165., 166., 174. in 183. člen.

Re: Strokovno delovno gradivo (osnutek pravilnika o BL)

Objavljeno: 22 Dec 2015, 12:02
Napisal/-a bovi
Evo, prilagam.

Re: Strokovno delovno gradivo (osnutek pravilnika o BL)

Objavljeno: 22 Dec 2015, 13:07
Napisal/-a pegasus
Zanimivo odkritje. Bledo se spomnim, da sem nekoč davno to že bral in medtem že pozabil, da sploh obstaja :)

Se lahko to vzame kot osnova za naprej, glede na to, da je še v veljavi?

Re: Strokovno delovno gradivo (osnutek pravilnika o BL)

Objavljeno: 22 Dec 2015, 13:11
Napisal/-a bovi
pegasus napisal/-a:Zanimivo odkritje. Bledo se spomnim, da sem nekoč davno to že bral in medtem že pozabil, da sploh obstaja :)
Se lahko to vzame kot osnova za naprej, glede na to, da je še v veljavi?
Bi, vendar bo zaradi nekja vezanih zadev težko.

Re: Strokovno delovno gradivo (osnutek pravilnika o BL)

Objavljeno: 22 Dec 2015, 13:21
Napisal/-a JozeS
Primer iz USA:
http://www.faa.gov/uas/media/model_airc ... c_rule.pdf

Na strani 6 je med drugim zapisano:
Section 336 also prohibits the FAA from promulgating “any rule or regulation regarding a model aircraft, or an aircraft being developed as a model aircraft” if the following statutory requirements are met:
• the aircraft is flown strictly for hobby or recreational use;
• the aircraft is operated in accordance with a community-based set of safety guidelines and within the programming of a nationwide community-based organization;
• the aircraft is limited to not more than 55 pounds unless otherwise certified through a design, construction, inspection, flight test, and operational safety program administered by a community-based organization;
• the aircraft is operated in a manner that does not interfere with and gives way to any manned aircraft; and
• when flown within 5 miles of an airport, the operator of the aircraft provides the airport operator and the airport air traffic control tower … with prior notice of the operation….

LP,J.

Re: Strokovno delovno gradivo (osnutek pravilnika o BL)

Objavljeno: 22 Dec 2015, 13:29
Napisal/-a bovi
Da se popravim, težka bo za "neomejeno" višino. Mislim pa, da bo kompromis, višji od 150m. Počakajmo.

Re: Strokovno delovno gradivo (osnutek pravilnika o BL)

Objavljeno: 22 Dec 2015, 13:37
Napisal/-a bovi
JozeS napisal/-a:Primer iz USA:
http://www.faa.gov/uas/media/model_airc ... c_rule.pdf

Na strani 6 je med drugim zapisano:
Section 336 also prohibits the FAA from promulgating “any rule or regulation regarding a model aircraft, or an aircraft being developed as a model aircraft” if the following statutory requirements are met:
• the aircraft is flown strictly for hobby or recreational use;
• the aircraft is operated in accordance with a community-based set of safety guidelines and within the programming of a nationwide community-based organization;
• the aircraft is limited to not more than 55 pounds unless otherwise certified through a design, construction, inspection, flight test, and operational safety program administered by a community-based organization;
• the aircraft is operated in a manner that does not interfere with and gives way to any manned aircraft; and
• when flown within 5 miles of an airport, the operator of the aircraft provides the airport operator and the airport air traffic control tower … with prior notice of the operation….

LP,J.
Zanimivo.
Samo 55 pounds = cca 25kg, kar je res veliko.
Ja pa, amerikanosi modelarji imajo AMA-o in jo podpirajo, mi pa ...?!

Re: Strokovno delovno gradivo (osnutek pravilnika o BL)

Objavljeno: 22 Dec 2015, 14:40
Napisal/-a JozeS
Letalska zveza Slovenije:
http://www.lzs-zveza.si/dokumenti/


Športni pravilnik ima tudi modelarje v tabeli na drugi strani:
http://www.lzs-zveza.si/uploads/media/S ... 2015-1.doc

LP, J.

Re: Strokovno delovno gradivo (osnutek pravilnika o BL)

Objavljeno: 22 Dec 2015, 14:45
Napisal/-a JozeS
bovi napisal/-a:
JozeS napisal/-a:Primer iz USA:
http://www.faa.gov/uas/media/model_airc ... c_rule.pdf

Na strani 6 je med drugim zapisano:
Section 336 also prohibits the FAA from promulgating “any rule or regulation regarding a model aircraft, or an aircraft being developed as a model aircraft” if the following statutory requirements are met:
• the aircraft is flown strictly for hobby or recreational use;
• the aircraft is operated in accordance with a community-based set of safety guidelines and within the programming of a nationwide community-based organization;
• the aircraft is limited to not more than 55 pounds unless otherwise certified through a design, construction, inspection, flight test, and operational safety program administered by a community-based organization;
• the aircraft is operated in a manner that does not interfere with and gives way to any manned aircraft; and
• when flown within 5 miles of an airport, the operator of the aircraft provides the airport operator and the airport air traffic control tower … with prior notice of the operation….

LP,J.
Zanimivo.
Samo 55 pounds = cca 25kg, kar je res veliko.
Ja pa, amerikanosi modelarji imajo AMA-o in jo podpirajo, mi pa ...?!
Posebej je poudarjeno, da Kongres prepoveduje FAA spreminjati pravila za modele v kolikor izpolnjujeo naštete zahteve v 336.

Section 336 also prohibits the FAA from promulgating “any rule or regulation regarding a model aircraft, or an aircraft being developed as a model aircraft” if the following statutory requirements are met:


LP,J.

Re: Strokovno delovno gradivo (osnutek pravilnika o BL)

Objavljeno: 22 Dec 2015, 14:56
Napisal/-a bovi
In kje je LZS in kaj imamo od nje? (razen organizacije po tekmovalni plati)
Je LZS prava organizacija za potrebe nas modelarjev?
Jo prepoznamo kot našega zastopnika?

Re: Strokovno delovno gradivo (osnutek pravilnika o BL)

Objavljeno: 22 Dec 2015, 18:06
Napisal/-a JozeS
Z letalsko zvezo ne kaže dobro. V modelarstvu samo F1, F3 in S (space). LZS je članica FAI.

Poslovnik strokovnih komisij in podkomisij LZS:
http://www.lzs-zveza.si/uploads/media/P ... 2.2015.doc

Člen 6
4.člen

Vsaka SK ima športno, varnostno in izobraževalno sekcijo. Predsedniki teh sekcij so člani enakih komisij pri LZS. Volijo se enako kot predsednik SK. SK ima lahko v svojem okviru tudi podkomisijo (SPK), katere ustanovitev potrdi IO LZS. Za SPK veljajo enaka pravila in poslovnik kot za SK, vendar je njihovo delovanje praviloma znotraj SK. Interese SPK do LZS praviloma zastopa SK.
Izjema v delovanju SK je Modelarska komisija (MK LZS). Modelarsko dejavnost v okviru MK LZS v skladu s klasifikacijo FAI oz. CIAM sestavljajo tri ločene dejavnosti (F1, F3 in S). Vsaka zase so organizirane kot podkomisije MK LZS in na področju svojih dejavnosti delujejo z enakimi pooblastili in na enak način, kot samostojne strokovne komisije. V okviru svojih dejavnosti odločajo in delujejo samostojno in neodvisno ter tako nastopajo tudi v odnosu do LZS in/ali svojih članic, ki gojijo posamezno dejavnost. Enakopravno neodvisno sodelujejo tudi pri delu IO LZS, kjer le za potrebe glasovanja svoj glas združujejo v MK LZS.

LP,J.

Re: Strokovno delovno gradivo (osnutek pravilnika o BL)

Objavljeno: 22 Dec 2015, 18:12
Napisal/-a pegasus
Skozi LZS gredo zadeve v smeri CIAM (in FAI), zato zastopa samo področja, kjer je dovolj tekmovalnih ambicij in aktivnih tekmovalcev. Stvar je odprte narave, če se zbere dovolj interesentov, se pokrije še kaj poleg samo teh treh skupin, naštetih v oklepajih. Recimo F5 :)

Re: Strokovno delovno gradivo (osnutek pravilnika o BL)

Objavljeno: 22 Dec 2015, 19:58
Napisal/-a JozeS
FAI ima napisano razliko med modeli in droni:

Useful definitions

Model aircraft: An aircraft of limited dimensions, with or without a propulsion device, not able to carry a human being and to be used for competition, sport or recreational purposes.

Important note: For the whole flight, a radio-controlled model aircraft must be within visual line of sight (VLOS) of the person who directly assumes its control or who is in a situation to take the direct control at any moment, including if the model is being flown automatically to a selected location.

Drone model aircraftf: A model aircraft equipped with on-board electronic devices (video camera, gyro sensors, altimeter, telemetry, GPS, , ...) for the main purpose of video or still photography and/or to assist automatic flight.

Notes:

All types of visual recordingbe considered: photos or videos done with or without information feedback towards the operator(s).
A drone model aircraft may be heavier than air (aerodyne) or lighter than air (aerostat). Heavier than air may be rotorcraft (such as a multi-rotor) or fixed-wing (aeroplane, glider,…).

http://www.fai.org/ciam-our-sport/drone

LP,J.

Re: Strokovno delovno gradivo (osnutek pravilnika o BL)

Objavljeno: 23 Dec 2015, 15:01
Napisal/-a bovi

Re: Strokovno delovno gradivo (osnutek pravilnika o BL)

Objavljeno: 28 Dec 2015, 16:42
Napisal/-a bovi
Spoštovani!

Država bo v naslednjem mesecu predstavila Pravilnik o sistemih brezpilotnih zrakoplovov.
Slednje bo najverjetneje po obliki drugačno od delavnega gradiva, zato postaja brezpredmeten in posledično ta del teme zaključujem.

Namen je dosežen, modelarji smo se začeli pogovarjati in razpravljati o naši prihodnosti, pa tudi o sedanaji ureditvi področja.

Hvala vsem za pripombe predloge, pohvale in navsezadnje tudi graje.