Stran 2 od 2

Re: Sprejemanje zakonodaje EU - RPAS

Objavljeno: 04 Sep 2015, 13:05
Napisal/-a Ultralajt
Sicer ne letim multijev niti FPV tako, da nisem tukajle čisto z dušo in telesom, vendar pa se mi le poraja vprašanje, če se morda preskakujejo v tem teku tudi pomembne stopnice, kot na primer definicije in terminologija letalnikov (letalnih naprav). Meni konkretno DRON ne pomeni v današnjem času prav nič, ker je to bila največkrat izgovorjena skozi usta nevednih novinarjev in zato čutim nek pasiven odpor do te definicije, oziroma površnega imenovanja vseh "igrač" kar leti zadnje čase po zraku.

Torej, če jaz v moj model motornega letala s katerim kolovratim nekomercialno-za lastno veselje do razdalje 300m okoli mojega travnika, vstavim kamero, katere prizor opazujem na majhnem monitorju ali videoočalah, kaj je moj model v tem primeru (dron?) in kam pade med predpise, oziroma kakšne omejitve bi me zadele z zakonodajo, ki se pripravlja?

LP Mitja

Re: Sprejemanje zakonodaje EU - RPAS

Objavljeno: 04 Sep 2015, 13:41
Napisal/-a Ultralajt
Ja, kot si rekel "isti jezik". To je prvi pogoj, sicer se bo govorilo in narobe razumelo. Napačnega razumevanja povedanega pa v letalstvu ne sme biti.

Zakon in omejitve brezpilotnih zrakoplovov

Objavljeno: 04 Dec 2015, 12:40
Napisal/-a Offshore
No zdej pa mamo sranje zarad teh -oprostite izrazu-kurčovih dronov FPV- jev in multirotorjev :evil: :evil: :evil:

https://easa.europa.eu/download/ANPA-tr ... NPA_SL.pdf

ali to pomeni konec avio-modelarstva :-&

Re: Sprejemanje zakonodaje EU - RPAS

Objavljeno: 04 Dec 2015, 14:45
Napisal/-a Ultralajt
Mene je v oči zbodla le omejitev (odprta kategorija, kamor štejem moje modele) višine letenja na 150m.
To pa lahko pomeni slovo od termičnega jadranja razen, če mi je pri hitrem prebiranju kaj ušlo...

Namreč, z malim modelom lahko normalno jadraš na 300-350m, z veliko maketo pa tudi do roba sloja prostega letenja..to je zračni prostor razreda G, ker se model razpona kril >5m vidi dobro tudi na razdalji 750m in še dlje.... :-k

Re: Sprejemanje zakonodaje EU - RPAS

Objavljeno: 04 Dec 2015, 15:05
Napisal/-a Andreo29
Kaj naj bi pa ta stavek pomenil za naša daljinsko upravljana letala - s tem ne mislim na razne FPV-je in multidrone:
Z določanjem geoograj se omeji dostop brezpilotnega zrakoplova z določitvijo posebnih območij, na katera programska in/ali strojna oprema brezpilotnega zrakoplova ne sme vstopiti, tudi če pilot nenamerno takšen zrakoplov usmeri na takšno območje.
A bomo morali imet dodatno "geonapravo" notri?

Lp,

Re: Sprejemanje zakonodaje EU - RPAS

Objavljeno: 04 Dec 2015, 15:06
Napisal/-a Ultralajt
Phoinix napisal/-a: Bo treba začet na karto gledat.
Phonix, pravim zase in za mojo domačo lokacijo:
3000 ft (900m) QNH ali1000ft (300m) nad tlemi (kar je višje)
Slika

Sem pa seveda toliko "zbrihtan", da ne silim gor, ker raje gledam svoj model od blizu, kot pa kakor majhno pikico pod oblaki. Mirne duše lahko pribrišeš s tvojim helikopterjem čez Šentjanž, pa se bom pravi čas prizemljil ali umaknil na varno, da ne bo noben ogrožen.

Se mi pa seveda porajajo vprašanja, tekme F5J, F3J... letenje velikih maket jadralcev na srečanjih....

Re: Sprejemanje zakonodaje EU - RPAS

Objavljeno: 04 Dec 2015, 15:07
Napisal/-a pegasus
Ja, hec je v tem, da smo modelarji bili do sedaj razvajeni letat kolikor so nam oči dovoljevale ... sky is the limit pa to :) Moj rekord je 820m na mengeškem polju, s twr in approach frekvencama na radiu za situational awareness.
Sedaj bo treba to drugače zastavit, ali spremenit mentaliteto ljudi, kar brez negodovanja ne bo šlo, ali pa zapisati smiselne kompromise, ki bodo ustrezali tako onim na nebu kot nam na tleh, ki se samo oziramo v nebo. Vprašanje je le, kje in kako se ti pogovori odvijajo, da pristopimo zraven in podamo svoje mnenje.

Re: Zakon in omejitve brezpilotnih zrakoplovov

Objavljeno: 04 Dec 2015, 15:21
Napisal/-a bovi
Jaz vidim zadevo drugače.
Le pravila bodo rešila modelarstvo, pa da se razumemo, ne zaradi nas modelarjev.
Dronerjev je toliko (samo ta mesec se v ZDAobeta prodaja več kot 700.000 kosov), da je potrebno nekaj narediti in jih omejiti ter izobraziti, ker večinoma nimajo pojma.

Res pa je, da se postavljajo neka nova vprašanja (glede pobočnega jadranja, aerozaprege itd), vendar v novi luči.
Saj to že sedaj ni bilo nikoli urejeno (ali bolje rečeno dovoljeno), pa se je normalno letelo, čeprav dejansko ni čisto prav, ker se leti v G prostoru, ki je pravno formalno namenjen generalni aviaciji...In vstop v ta prostor potrebuje najavo, obvestilo.

Kar se tiče EASE, njene smernice niso že sprejeto dejstvo. Bo še kar nekaj časa trajalo, da se vsi deležniki uskladijo.
Je pa to prvi poskus ureditve področja.
Offshore napisal/-a:No zdej pa mamo sranje zarad teh -oprostite izrazu-kurčovih dronov FPV- jev in multirotorjev :evil: :evil: :evil:

https://easa.europa.eu/download/ANPA-tr ... NPA_SL.pdf

ali to pomeni konec avio-modelarstva :-&

Re: Sprejemanje zakonodaje EU - RPAS

Objavljeno: 04 Dec 2015, 15:28
Napisal/-a bovi
Da, obstajajo določena vprašanja, kjer se leti nad 500ft/150m.
- Tekme?
- Pobočno letenje?
- Aerozaprega?

Tekme se da prijaviti z elaboratom. Možno je predlagati omejen zračni prostor pri KZPS in na podlagui tega pridobiti dovoljenje CAA. Potem se izda NOTAM in stvar je urejena.

Re: Sprejemanje zakonodaje EU - RPAS

Objavljeno: 04 Dec 2015, 15:38
Napisal/-a bovi
Aja, tole od EASe ni cel dokument, je le "povzetek" bistveno obširnejšega gradiva.

Za modelarje ni kakšnih sprememb.

Še največja je ta, kjer so dovoljene višine:
- do 50 m lahko na neposeljenem področju leti vsak
- od 50-150m pa je potrebna osnovna ozaveščenost in poznavanje zračnega prostora -> tečaj... Ampak to itak večina modelarjov že pozna.

Prilagam še en "delavni" dokument EASE za boljšo predstavo... Glejte Open...

Re: Sprejemanje zakonodaje EU - RPAS

Objavljeno: 07 Dec 2015, 08:24
Napisal/-a Kladu
Ker nas je tu večina modelarjev, ki letimo vizualno nas najbolj zanima to področje (odprta kategorija).
Je pa zanimivo, kdo naj bi nadzorval odprto kategorijo; policisti.

Kako lahko policist določi višimo modela?

Kako bo policist stehtal zrakoplov?

Kako bo policist preveril osnovno znanje upravljalca zrakoplova?

Zaminivo bo določanje „območja omejitve
letenja brezpilotnih zrakoplovov“, s strani policista.

Zopet bodo zakonodaljalci kar določili policijo, da bo skrbela za red brez primernega znanja in sredstev. Pa že sedaj nimajo časa, ker so v vlogi polnilcev proračuna.


P.S. Težko se bom navadil govoriti o zrakoplovih in to brezpilotnih ](*,)

Re: Sprejemanje zakonodaje EU - RPAS

Objavljeno: 07 Dec 2015, 11:30
Napisal/-a AlesZ
Bolj me moti tista omejitev 4kg pri razredu "A1",to ni nevem kaj velik letaknik,cca 1,7m čez krila,kar je na nekatere projekte na forumih mušja kategorija.Drugače sem pa šel pregledat kartico telemetrije ,pri meni se vglavnem vse dogaja na višini 50-70m,ja tudi do 150 pridem... Glede na stezo pa vglavnem 200m levo desno.

Re: Sprejemanje zakonodaje EU - RPAS

Objavljeno: 09 Dec 2015, 07:20
Napisal/-a Kladu
Phoinix napisal/-a:Kako bi pa CAA inšpektor to določil?

BTW ti tudi polnijo proračun in nimajo časa. Kdo je naslednji, hmm, gasilci, mestni redarji, dacarji?

Hitro jih zmanjka... Ko pa vsi samo polnijo malho. Da se razumemo; nihče se nima časa ukvarjat s sosedom, ki leti nad tvojo hišo in snema aktivnosti za ograjo. Breme je za vsakogar.

#-o Uf, dregnil sem v .....

Poanta mojega prispevka ni polnjenje proračuna, ampak obremenitev policije z novimi nalogami, ki niso tako enostavne.
Glede CAA inšpektorjev, oni predvsem polnijo mlaho Agencije, kajti financiranje le-te poteka po principu 50 : 50.

Morda bi bili mestni redarji primernejši?

Re: Sprejemanje zakonodaje EU - RPAS

Objavljeno: 20 Dec 2015, 21:47
Napisal/-a Krist

Re: Sprejemanje zakonodaje EU - RPAS

Objavljeno: 20 Dec 2015, 22:25
Napisal/-a bovi
Upor :)

Re: Sprejemanje zakonodaje EU - RPAS

Objavljeno: 21 Dec 2015, 09:55
Napisal/-a goodhunting
No ja oni vsaj imajo "krovno organizacijo" ki se zavzema za to, da se jih sliši....

gh

Re: Sprejemanje zakonodaje EU - RPAS

Objavljeno: 13 Maj 2016, 20:23
Napisal/-a bovi
Sprejeta je Direktiva (po kateri se sedaj ravnamo do Uredbe).

Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplovov
viewtopic.php?f=170&t=94341

Naprej komentirajmo v omenjeni temi in tu zaključujemo. LP