Sprejemanje zakonodaje EU - RPAS

Moderatorji: mihah, bovi

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: Sprejemanje zakonodaje EU - RPAS

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Sicer ne letim multijev niti FPV tako, da nisem tukajle čisto z dušo in telesom, vendar pa se mi le poraja vprašanje, če se morda preskakujejo v tem teku tudi pomembne stopnice, kot na primer definicije in terminologija letalnikov (letalnih naprav). Meni konkretno DRON ne pomeni v današnjem času prav nič, ker je to bila največkrat izgovorjena skozi usta nevednih novinarjev in zato čutim nek pasiven odpor do te definicije, oziroma površnega imenovanja vseh "igrač" kar leti zadnje čase po zraku.

Torej, če jaz v moj model motornega letala s katerim kolovratim nekomercialno-za lastno veselje do razdalje 300m okoli mojega travnika, vstavim kamero, katere prizor opazujem na majhnem monitorju ali videoočalah, kaj je moj model v tem primeru (dron?) in kam pade med predpise, oziroma kakšne omejitve bi me zadele z zakonodajo, ki se pripravlja?

LP Mitja
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: Sprejemanje zakonodaje EU - RPAS

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Ja, kot si rekel "isti jezik". To je prvi pogoj, sicer se bo govorilo in narobe razumelo. Napačnega razumevanja povedanega pa v letalstvu ne sme biti.
Uporabniški avatar
Offshore
Dr. Modelar
Prispevkov: 6684
Pridružen: 23 Avg 2005, 14:24

Zakon in omejitve brezpilotnih zrakoplovov

Odgovor Napisal/-a Offshore »

No zdej pa mamo sranje zarad teh -oprostite izrazu-kurčovih dronov FPV- jev in multirotorjev :evil: :evil: :evil:

https://easa.europa.eu/download/ANPA-tr ... NPA_SL.pdf

ali to pomeni konec avio-modelarstva :-&
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: Sprejemanje zakonodaje EU - RPAS

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Mene je v oči zbodla le omejitev (odprta kategorija, kamor štejem moje modele) višine letenja na 150m.
To pa lahko pomeni slovo od termičnega jadranja razen, če mi je pri hitrem prebiranju kaj ušlo...

Namreč, z malim modelom lahko normalno jadraš na 300-350m, z veliko maketo pa tudi do roba sloja prostega letenja..to je zračni prostor razreda G, ker se model razpona kril >5m vidi dobro tudi na razdalji 750m in še dlje.... :-k
Uporabniški avatar
Andreo29
Freak
Prispevkov: 897
Pridružen: 13 Avg 2007, 20:43
Kraj: Nova Gorica

Re: Sprejemanje zakonodaje EU - RPAS

Odgovor Napisal/-a Andreo29 »

Kaj naj bi pa ta stavek pomenil za naša daljinsko upravljana letala - s tem ne mislim na razne FPV-je in multidrone:
Z določanjem geoograj se omeji dostop brezpilotnega zrakoplova z določitvijo posebnih območij, na katera programska in/ali strojna oprema brezpilotnega zrakoplova ne sme vstopiti, tudi če pilot nenamerno takšen zrakoplov usmeri na takšno območje.
A bomo morali imet dodatno "geonapravo" notri?

Lp,
Andreo
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: Sprejemanje zakonodaje EU - RPAS

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Phoinix napisal/-a: Bo treba začet na karto gledat.
Phonix, pravim zase in za mojo domačo lokacijo:
3000 ft (900m) QNH ali1000ft (300m) nad tlemi (kar je višje)
Slika

Sem pa seveda toliko "zbrihtan", da ne silim gor, ker raje gledam svoj model od blizu, kot pa kakor majhno pikico pod oblaki. Mirne duše lahko pribrišeš s tvojim helikopterjem čez Šentjanž, pa se bom pravi čas prizemljil ali umaknil na varno, da ne bo noben ogrožen.

Se mi pa seveda porajajo vprašanja, tekme F5J, F3J... letenje velikih maket jadralcev na srečanjih....
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 04 Dec 2015, 15:20, skupaj popravljeno 2 krat.
Uporabniški avatar
pegasus
Dr. Modelar
Prispevkov: 2847
Pridružen: 14 Okt 2002, 01:00
Kraj: Heidelberg

Re: Sprejemanje zakonodaje EU - RPAS

Odgovor Napisal/-a pegasus »

Ja, hec je v tem, da smo modelarji bili do sedaj razvajeni letat kolikor so nam oči dovoljevale ... sky is the limit pa to :) Moj rekord je 820m na mengeškem polju, s twr in approach frekvencama na radiu za situational awareness.
Sedaj bo treba to drugače zastavit, ali spremenit mentaliteto ljudi, kar brez negodovanja ne bo šlo, ali pa zapisati smiselne kompromise, ki bodo ustrezali tako onim na nebu kot nam na tleh, ki se samo oziramo v nebo. Vprašanje je le, kje in kako se ti pogovori odvijajo, da pristopimo zraven in podamo svoje mnenje.
Uporabniški avatar
bovi
Freak
Prispevkov: 671
Pridružen: 24 Jul 2009, 11:58
Kraj: Domžale

Re: Zakon in omejitve brezpilotnih zrakoplovov

Odgovor Napisal/-a bovi »

Jaz vidim zadevo drugače.
Le pravila bodo rešila modelarstvo, pa da se razumemo, ne zaradi nas modelarjev.
Dronerjev je toliko (samo ta mesec se v ZDAobeta prodaja več kot 700.000 kosov), da je potrebno nekaj narediti in jih omejiti ter izobraziti, ker večinoma nimajo pojma.

Res pa je, da se postavljajo neka nova vprašanja (glede pobočnega jadranja, aerozaprege itd), vendar v novi luči.
Saj to že sedaj ni bilo nikoli urejeno (ali bolje rečeno dovoljeno), pa se je normalno letelo, čeprav dejansko ni čisto prav, ker se leti v G prostoru, ki je pravno formalno namenjen generalni aviaciji...In vstop v ta prostor potrebuje najavo, obvestilo.

Kar se tiče EASE, njene smernice niso že sprejeto dejstvo. Bo še kar nekaj časa trajalo, da se vsi deležniki uskladijo.
Je pa to prvi poskus ureditve področja.
Offshore napisal/-a:No zdej pa mamo sranje zarad teh -oprostite izrazu-kurčovih dronov FPV- jev in multirotorjev :evil: :evil: :evil:

https://easa.europa.eu/download/ANPA-tr ... NPA_SL.pdf

ali to pomeni konec avio-modelarstva :-&
Uporabniški avatar
bovi
Freak
Prispevkov: 671
Pridružen: 24 Jul 2009, 11:58
Kraj: Domžale

Re: Sprejemanje zakonodaje EU - RPAS

Odgovor Napisal/-a bovi »

Da, obstajajo določena vprašanja, kjer se leti nad 500ft/150m.
- Tekme?
- Pobočno letenje?
- Aerozaprega?

Tekme se da prijaviti z elaboratom. Možno je predlagati omejen zračni prostor pri KZPS in na podlagui tega pridobiti dovoljenje CAA. Potem se izda NOTAM in stvar je urejena.
Uporabniški avatar
bovi
Freak
Prispevkov: 671
Pridružen: 24 Jul 2009, 11:58
Kraj: Domžale

Re: Sprejemanje zakonodaje EU - RPAS

Odgovor Napisal/-a bovi »

Aja, tole od EASe ni cel dokument, je le "povzetek" bistveno obširnejšega gradiva.

Za modelarje ni kakšnih sprememb.

Še največja je ta, kjer so dovoljene višine:
- do 50 m lahko na neposeljenem področju leti vsak
- od 50-150m pa je potrebna osnovna ozaveščenost in poznavanje zračnega prostora -> tečaj... Ampak to itak večina modelarjov že pozna.

Prilagam še en "delavni" dokument EASE za boljšo predstavo... Glejte Open...
Priponke
TE.GEN.00409 ANPA5 for OPS-TAG FCL.pdf
(883.68 KiB) Prenešeno 170 krat
Uporabniški avatar
Kladu
Profesor
Prispevkov: 1306
Pridružen: 29 Mar 2005, 15:09
Kraj: Center Evrope-Šiška
Kontakt:

Re: Sprejemanje zakonodaje EU - RPAS

Odgovor Napisal/-a Kladu »

Ker nas je tu večina modelarjev, ki letimo vizualno nas najbolj zanima to področje (odprta kategorija).
Je pa zanimivo, kdo naj bi nadzorval odprto kategorijo; policisti.

Kako lahko policist določi višimo modela?

Kako bo policist stehtal zrakoplov?

Kako bo policist preveril osnovno znanje upravljalca zrakoplova?

Zaminivo bo določanje „območja omejitve
letenja brezpilotnih zrakoplovov“, s strani policista.

Zopet bodo zakonodaljalci kar določili policijo, da bo skrbela za red brez primernega znanja in sredstev. Pa že sedaj nimajo časa, ker so v vlogi polnilcev proračuna.


P.S. Težko se bom navadil govoriti o zrakoplovih in to brezpilotnih ](*,)
Davno nazaj smo na balso v vrstah čakali!!!!!!!!
Uporabniški avatar
AlesZ
Dr. Modelar
Prispevkov: 3220
Pridružen: 22 Maj 2002, 01:00
Kraj: Ljubljana

Re: Sprejemanje zakonodaje EU - RPAS

Odgovor Napisal/-a AlesZ »

Bolj me moti tista omejitev 4kg pri razredu "A1",to ni nevem kaj velik letaknik,cca 1,7m čez krila,kar je na nekatere projekte na forumih mušja kategorija.Drugače sem pa šel pregledat kartico telemetrije ,pri meni se vglavnem vse dogaja na višini 50-70m,ja tudi do 150 pridem... Glede na stezo pa vglavnem 200m levo desno.
Slika
Uporabniški avatar
Kladu
Profesor
Prispevkov: 1306
Pridružen: 29 Mar 2005, 15:09
Kraj: Center Evrope-Šiška
Kontakt:

Re: Sprejemanje zakonodaje EU - RPAS

Odgovor Napisal/-a Kladu »

Phoinix napisal/-a:Kako bi pa CAA inšpektor to določil?

BTW ti tudi polnijo proračun in nimajo časa. Kdo je naslednji, hmm, gasilci, mestni redarji, dacarji?

Hitro jih zmanjka... Ko pa vsi samo polnijo malho. Da se razumemo; nihče se nima časa ukvarjat s sosedom, ki leti nad tvojo hišo in snema aktivnosti za ograjo. Breme je za vsakogar.

#-o Uf, dregnil sem v .....

Poanta mojega prispevka ni polnjenje proračuna, ampak obremenitev policije z novimi nalogami, ki niso tako enostavne.
Glede CAA inšpektorjev, oni predvsem polnijo mlaho Agencije, kajti financiranje le-te poteka po principu 50 : 50.

Morda bi bili mestni redarji primernejši?
Davno nazaj smo na balso v vrstah čakali!!!!!!!!
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Re: Sprejemanje zakonodaje EU - RPAS

Odgovor Napisal/-a Krist »

Uporabniški avatar
bovi
Freak
Prispevkov: 671
Pridružen: 24 Jul 2009, 11:58
Kraj: Domžale

Re: Sprejemanje zakonodaje EU - RPAS

Odgovor Napisal/-a bovi »

Upor :)
Uporabniški avatar
goodhunting
Freak
Prispevkov: 864
Pridružen: 10 Apr 2011, 16:14

Re: Sprejemanje zakonodaje EU - RPAS

Odgovor Napisal/-a goodhunting »

No ja oni vsaj imajo "krovno organizacijo" ki se zavzema za to, da se jih sliši....

gh
Uporabniški avatar
bovi
Freak
Prispevkov: 671
Pridružen: 24 Jul 2009, 11:58
Kraj: Domžale

Re: Sprejemanje zakonodaje EU - RPAS

Odgovor Napisal/-a bovi »

Sprejeta je Direktiva (po kateri se sedaj ravnamo do Uredbe).

Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplovov
viewtopic.php?f=170&t=94341

Naprej komentirajmo v omenjeni temi in tu zaključujemo. LP
Zaklenjeno

Vrni se na Predpisi in zakonodaja o brezpilotnikih v Sloveniji in po svetu