Overdrive / Underdrive menjalnik
Overdrive / Underdrive menjalnik
Z ATF300 sva si prek ZS izmenjala par informacij v zvezi s tem, kako gre to na AX10 in podobnih modelih.
Bistvo Overdive / Underdrive sistema naj bi bil boljši oprijem oz. boljše zavijanje.
To se izvede z zamenjavo zobniških parov v diferencialih in s tem se spremeni končno prestavno razmerje, za vsako os posebej.
Pri AX10 se dobi sledeče: (npr: https://www.boomracingrc.com/heavy-duty ... 13t-106395)
43/13 under drive - i=3,3077
36/14 normal - i=2.5714
38/13 over drive - i=2.9230
Če je prednji diff Over in zadnji normal dobimo i=1.137
Če je zadnji under in sprednji normal, dobimo i=1,315
Če pa je prednji over in zadnji under, pa spet dobimo i=1.131
Cena polne nadgradnje pri npr BoomRacing je cca 43U$ + 5€ + DDV = cca 55€
Malo me je begalo, zakaj naj bi nadgradil zadnjo in prednjo os - a je malo branja in razmišljanja dalo odgovor:
večje, ko je prestavno razmerje v diferencialu, manj je značilnega zvijanja pri vožnji v klanec, saj je za enak navor na kolesih potreben manjši navor na kardanu....
Že nakaj časa sem o tem overdrive / underdrive pogonu razmišljal, a nekako se mi ne da za dva para zobnikov dat 55....
Malo sem se poigral z M1 zobniki, ki se jih da relativno poceni dobit in bodo zdržali še tako maltretiranje:
Dobijo se v HK po par dolarjev...
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... etric.html
Nekako mi je všeč leva kombinacija, kjer lahko dobim razmerje 1.14 in 1.31 v istem ohišju, samo z menjavo zobnikov...
Desna kombinacija pa je malo manj agresivna, prednost pa manjše ohišje.
Zadevo bi pa vgradil v že nakaj časa nastajajočo Lado in v Pangolina.
Evo, pa imam še en zimski projekt oz podprojekt...
LP
Bistvo Overdive / Underdrive sistema naj bi bil boljši oprijem oz. boljše zavijanje.
To se izvede z zamenjavo zobniških parov v diferencialih in s tem se spremeni končno prestavno razmerje, za vsako os posebej.
Pri AX10 se dobi sledeče: (npr: https://www.boomracingrc.com/heavy-duty ... 13t-106395)
43/13 under drive - i=3,3077
36/14 normal - i=2.5714
38/13 over drive - i=2.9230
Če je prednji diff Over in zadnji normal dobimo i=1.137
Če je zadnji under in sprednji normal, dobimo i=1,315
Če pa je prednji over in zadnji under, pa spet dobimo i=1.131
Cena polne nadgradnje pri npr BoomRacing je cca 43U$ + 5€ + DDV = cca 55€
Malo me je begalo, zakaj naj bi nadgradil zadnjo in prednjo os - a je malo branja in razmišljanja dalo odgovor:
večje, ko je prestavno razmerje v diferencialu, manj je značilnega zvijanja pri vožnji v klanec, saj je za enak navor na kolesih potreben manjši navor na kardanu....
Že nakaj časa sem o tem overdrive / underdrive pogonu razmišljal, a nekako se mi ne da za dva para zobnikov dat 55....
Malo sem se poigral z M1 zobniki, ki se jih da relativno poceni dobit in bodo zdržali še tako maltretiranje:
Dobijo se v HK po par dolarjev...
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... etric.html
Nekako mi je všeč leva kombinacija, kjer lahko dobim razmerje 1.14 in 1.31 v istem ohišju, samo z menjavo zobnikov...
Desna kombinacija pa je malo manj agresivna, prednost pa manjše ohišje.
Zadevo bi pa vgradil v že nakaj časa nastajajočo Lado in v Pangolina.
Evo, pa imam še en zimski projekt oz podprojekt...
LP
RC-Ryder - Degustiram modelarstvo
Re: Overdrive / Underdrive menjalnik
Evo, da ne bo kakih komentarjev, da ne delam več
Zobniki iz Hobbyking so prišli po 7 mesecih
Ker so že prišli, sem zadevo zmodeliral, zrisal in dodelal za izdelavo.
Odločil sem za imitacijo centralnega transfer case menjalnika ter kombinacijo zobnikov, ki bo prednja kolesa poganjala 30% hitreje kot zadnja.
Tako teoretično izgleda drobovje menjalnika:
Z ohišjem:
eksplodirano
Komponente v praksi:
Sredinska plošča, ki nosi tudi ležaje obeh izstopnih gredi, ki se vsaka sučeta s svojo hitrostjo:
Ena polovička ohišja, obe praktično enaki. le da ima ena luknje z navoji:
Zloženo skup:
V naslednjih dneh pa še struženje gredi in dokončna montaža...
LP
Zobniki iz Hobbyking so prišli po 7 mesecih
Ker so že prišli, sem zadevo zmodeliral, zrisal in dodelal za izdelavo.
Odločil sem za imitacijo centralnega transfer case menjalnika ter kombinacijo zobnikov, ki bo prednja kolesa poganjala 30% hitreje kot zadnja.
Tako teoretično izgleda drobovje menjalnika:
Z ohišjem:
eksplodirano
Komponente v praksi:
Sredinska plošča, ki nosi tudi ležaje obeh izstopnih gredi, ki se vsaka sučeta s svojo hitrostjo:
Ena polovička ohišja, obe praktično enaki. le da ima ena luknje z navoji:
Zloženo skup:
V naslednjih dneh pa še struženje gredi in dokončna montaža...
LP
RC-Ryder - Degustiram modelarstvo
Re: Overdrive / Underdrive menjalnik
Vedno znova presenečaš, krasno delo.
Kako pa je v tem primeru s 'torqe twist'-om.
Kako pa je v tem primeru s 'torqe twist'-om.
RC Addict!
Re: Overdrive / Underdrive menjalnik
Hvala!
Za torqe twist bomo pa videli... Bo pokazal test. Dual speed transfer case gre v pangolina, skupaj z novim HW reglerjem....
Upam, da še letos
Lp
Za torqe twist bomo pa videli... Bo pokazal test. Dual speed transfer case gre v pangolina, skupaj z novim HW reglerjem....
Upam, da še letos
Lp
RC-Ryder - Degustiram modelarstvo
Re: Overdrive / Underdrive menjalnik
A zdej pa že od nas driftarjev pobirate ideje...
Hec.
Hec.
Mentor modelarskega krožka.
Re: Overdrive / Underdrive menjalnik
Več vej evolucije
Je pa tukaj obraten sistem, overdrive je na sprednji osi.
Je pa tukaj obraten sistem, overdrive je na sprednji osi.
RC Addict!
-
- Freak
- Prispevkov: 489
- Pridružen: 21 Mar 2004, 23:10
Re: Overdrive / Underdrive menjalnik
Subscribed
Re: Overdrive / Underdrive menjalnik
Takole sem zadevo zložil do konca:
Z zobniki:
Zaprto in izgotovljeno:
Namazal sem s sprejem za verige in po dveh urah valjanja po rokah in igračkanjem - teče kot po maslu, brez sledov zatikanja
Happy!
Sedaj pa vgradnja v Pangolina: viewtopic.php?f=164&t=85923&p=595879#p595879
Lp
Z zobniki:
Zaprto in izgotovljeno:
Namazal sem s sprejem za verige in po dveh urah valjanja po rokah in igračkanjem - teče kot po maslu, brez sledov zatikanja
Happy!
Sedaj pa vgradnja v Pangolina: viewtopic.php?f=164&t=85923&p=595879#p595879
Lp
Zadnjič spremenil rc-ryder, dne 05 Jan 2017, 07:11, skupaj popravljeno 3 krat.
RC-Ryder - Degustiram modelarstvo
-
- Freak
- Prispevkov: 489
- Pridružen: 21 Mar 2004, 23:10
Re: Overdrive / Underdrive menjalnik
S kakšno toleranco so narejene luknje za ležaje?
Oziroma na katerem stroju?
Oziroma na katerem stroju?
Re: Overdrive / Underdrive menjalnik
Par stotink +/-scorpioncek napisal/-a:S kakšno toleranco so narejene luknje za ležaje?
Oziroma na katerem stroju?
Luknja je za kako stoto ovalna zaradi napake kvadrantov. Prvič je šel ležaj not malo na tesno in pomečkal vrhove, sedaj gre not ročno tesno... Skratka brez lufta.
Mačinca pa samogradnja hoby cnc: viewtopic.php?f=63&t=78430&p=524856#p524856
LP
RC-Ryder - Degustiram modelarstvo
-
- Freak
- Prispevkov: 489
- Pridružen: 21 Mar 2004, 23:10
Re: Overdrive / Underdrive menjalnik
non stop presenečasrc-ryder napisal/-a:Par stotink +/-scorpioncek napisal/-a:S kakšno toleranco so narejene luknje za ležaje?
Oziroma na katerem stroju?
Luknja je za kako stoto ovalna zaradi napake kvadrantov. Prvič je šel ležaj not malo na tesno in pomečkal vrhove, sedaj gre not ročno tesno... Skratka brez lufta.
Mačinca pa samogradnja hoby cnc: viewtopic.php?f=63&t=78430&p=524856#p524856
LP
Ravno zaradi tega sem vprašal, ker sem sam gledam za DIY hoby cnc, pa ravno zaradi takega ohišja. In so strojniki rekli da rabim natančnost j6 če se ne motim kar pomeni 0,005mm kar pa z hoby gradnjo ni ravno mačji kašelj. Cena gre hitro v višave že samega materiala.
Preštudiram tudi tvojo gradnjo CNCja
Re: Overdrive / Underdrive menjalnik
Nova, peonostavljena, a ne tako scale verzija.
Zasnova je enostavna. Srednji zobnik prejme pogon od motorja za reduktorjem, ena izhodna gred se vrti hitreje, druga počasneje.
Zobniki so v prosti prodaji, gredi so na metre, ležaji skoraj zastonj z e-baya (10 kosov) ohišje pa je mogoče bodisi natisniti na 3D printer ali zgristi na vsak domači CNC strojček, saj je obdelava enostavna in samo iz ene strani.
Gre v izdelavo z DP32 zobniki, za Bangood crawler kit...
LP
Zasnova je enostavna. Srednji zobnik prejme pogon od motorja za reduktorjem, ena izhodna gred se vrti hitreje, druga počasneje.
Zobniki so v prosti prodaji, gredi so na metre, ležaji skoraj zastonj z e-baya (10 kosov) ohišje pa je mogoče bodisi natisniti na 3D printer ali zgristi na vsak domači CNC strojček, saj je obdelava enostavna in samo iz ene strani.
Gre v izdelavo z DP32 zobniki, za Bangood crawler kit...
LP
RC-Ryder - Degustiram modelarstvo
-
- Freak
- Prispevkov: 489
- Pridružen: 21 Mar 2004, 23:10
Re: Overdrive / Underdrive menjalnik
Imas mogoce kaksen 32p zobnik z luknjo 3.xxmm med 8 in 12 zob? Raje manj kot vec.
Re: Overdrive / Underdrive menjalnik
Moj set je od 14 zob naprej...scorpioncek napisal/-a:Imas mogoce kaksen 32p zobnik z luknjo 3.xxmm med 8 in 12 zob? Raje manj kot vec.
Ta mali so ostali ...
LP
RC-Ryder - Degustiram modelarstvo
-
- Freak
- Prispevkov: 489
- Pridružen: 21 Mar 2004, 23:10
Re: Overdrive / Underdrive menjalnik
Ravno rišem reduktor za Unimoga, pa sem se na tega tvojga spomnu.
Katere zobnike priporočaš - 32DP?
Kaj si uporabil za osi - 5mm jekleno šipko?
Ležaje si vzel MR105 ali MR115?
Katere zobnike priporočaš - 32DP?
Kaj si uporabil za osi - 5mm jekleno šipko?
Ležaje si vzel MR105 ali MR115?
Re: Overdrive / Underdrive menjalnik
Akse so bile 5mm ker so vse povsod 5mm.scorpioncek napisal/-a: ↑13 Okt 2020, 18:38 Ravno rišem reduktor za Unimoga, pa sem se na tega tvojga spomnu.
Katere zobnike priporočaš - 32DP?
Kaj si uporabil za osi - 5mm jekleno šipko?
Ležaje si vzel MR105 ali MR115?
Ležaji - iz zaloge 5mm
Zobniki - M1 za pangota, za hg kit pa 32DP.
M5 že imajo 5mm luknjo, 32DP pa imajo običajno 3.16mm - torej rabiš stružnico, da bo luknja od oka v centru.
RC-Ryder - Degustiram modelarstvo