Nanos DS

Gradnja in letenje DS modelov

Moderator: brejker

Odgovori
sasos
Freak
Prispevkov: 712
Pridružen: 19 Sep 2003, 02:21
Kraj: Postojna
Kontakt:

Nanos DS

Odgovor Napisal/-a sasos » 16 Jun 2016, 14:03

Včeraj je bil odličen dan za DS na Nanosu oziroma bolj natančno na Grmadi (45°46,666'N 14°02,840E) in da naredim še tukaj malo reklame… Zame nekaj povsem novega, podobno je sicer bilo že pred dvema mesecema, vendar so takrat nastali pravi pogoji šele tik pred temo in v tistih nekaj temačnih minutah še nisem uspel dobiti pravih občutkov.


Predvsem je navdušila enakomernost in predvidljivost. Letel sem med 18:30 in 21:25, pogoji so bili ves čas skoraj enaki (veter 12-15m/s). Za hribom povsem brez rotorjev, podobno kot je videti na spletnih posnetkih iz tujine. Meja med plastema ozka in očitna. Tako je zadeva relativno sproščena, pa čeprav letiš 15 minut skupaj pri hitrostih ki so ves čas med 200 in 270 km/h. Krogi so lahko majhni (kolikor so lahko majhni s 3.4m in 4.75kg Pikotom) ali pa ogromni (spet relativno). Lahko letiš dovolj nad tlemi in predvsem kar nekaj metrov od sebe, da se še zmeraj počutiš udobno. Vmes lahko akrobatiraš, podobno kot na sprednji strani. Pravzaprav je bilo treba akrobatirat, za zmanjšanje hitrosti :lol: , ker drugače bi bilo včeraj za moj model preveč (kljub pazljivosti mi je 3x ušlo na 275-278, kar je glede na pretekle izkušnje lahko že preveč).

Primerjava - nad Strmco ali na Vremščici (na Burjo) je vse skupaj en sam rotor, nepredvidljivo, tik nad tlemi oz. med drevesi in zelo zahtevno. Narediš 10 krogov, ko nisi povsem prepričan, da imaš dovolj hitrosti za še en krog, potem pa v treh krogih pospeši iz 180 na 280 in zadeva že zaflatra…

Podobno Grmadi je na Soriški planini, z razliko da tam deluje že pri nižjih hitrostih vetra. Tam sem bil ~7x, ampak končna hitrost ni nikoli presegla ~230km/h (po spominu, da zdaj ne brskam po logiranih podatkih)


Moje ugotovitve za Nanos:
- Pihati mora vsaj 8m/s ali še bolje 10m/s, sicer z DSanjem ni nič.
- Pihati mora pravokotno na pobočje, se pravi iz JZ ali rahlo iz J. Če piha bolj iz Z (kar je pogosto), potem ne deluje.
- Ob takih pogoji je DSanje relativno enostavno, tudi za višje hitrosti.
- Slabost je, da je tako močan veter precej redek (in da ni hkrati še dežja in/ali megle).

In seveda, danes je spet en primeren dan :lol:
grmada.jpg
grmada.jpg (76.88 KiB) Pogledano 3274 krat
grafTAS.jpg
grafTAS.jpg (81.26 KiB) Pogledano 3274 krat

sasos
Freak
Prispevkov: 712
Pridružen: 19 Sep 2003, 02:21
Kraj: Postojna
Kontakt:

Re: Nanos DS

Odgovor Napisal/-a sasos » 18 Jun 2016, 00:01

Update...
Dolgi dnevi so zakon in tudi danes je bil en lep dan :lol:

Veter 8 m/s, DS hitrosti večino časa 160-210km/h, maksi so bili do 240km/h.
Po eni strani bolj enostavno letenje, kot pred dvema dnevoma, ker je šlo bolj počasi ni bilo bojazni, da bi šlo prehitro. Po drugi strani pa bolj zahtevno, ker je mejna plast nižje in je treba leteti bolj nizko nad tlemi.

Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4020
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Re: Nanos DS

Odgovor Napisal/-a brejker » 18 Jun 2016, 18:33

Odlična reportaža!
www.okarbon.eu

sasos
Freak
Prispevkov: 712
Pridružen: 19 Sep 2003, 02:21
Kraj: Postojna
Kontakt:

Re: Nanos DS

Odgovor Napisal/-a sasos » 01 Avg 2016, 12:30

Nov "update".
Včeraj sem ponovno letel na Nanosu, veter 8m/s, na sprednji strani odlično letenje...ampak...DSanje sploh ni bilo možno! :(

Razlika z dobrim mesecem nazaj je bila, da je bil tokrat veter bolj zahodne smeri, poleg tega je bil bolj ali manj termičnega nastanka (kot je umiralo sonce, tako je umiral veter).

Odgovori

Vrni se na