Vremščica DS
Moderator: brejker
Vremščica DS
Včeraj sem DSal na Vremščici.
Teren sem dodobra pregledal in kasneje preizkusil že pred dobrimi dvemi leti, ko sem ugotovil da je odličen za DS (čisto nekaj drugega kot Strmca). Ampak takratni model je bil preizkušeno primeren le do 230km/h, kar sem včasih dosegel že v drugem krogu, zato sem raje odnehal.
No, zdajšnji model zdrži več, zato sem se ponovno odpravil na vrh.
Veter mora biti burja - se pravi nekje med S in V. Za naše kraje je to ugodno, saj je ta smer dokaj pogosta, predvsem pa je veter dovolj hiter (lahko še preveč ). Sploh se sezona dobrega vetra začenja zdaj v jeseni in zimi , pa še sneg je na vrhu redek gost.
Ob prihodu na vrh sem bil nekoliko razočaran, saj je bila hitrost vetra le okoli 8m/s (še manj kot prvič), zato hitrosti niso bile ravno ekstremne. Pravzaprav najvišjih hitrosti (pri DSu) niti nisem uspel izmeriti. Če se je GPS pri počasnih krogih nad Strmco izkazal za uporabnega, je bil tukaj komaj uporaben. Večina meritev je bila neveljavnih, najvišja veljavna je bila 192km/h, sicer pa je bilo še precej izmerjenih hitrosti med 180 in 190km/h. Ocena najhitrejših krogov je bila do 230km/h. Očitno bo res treba čim prej izdelati merilnik, ki bo meril hitrost na osnovi pitojeve cevi (radar varianta se mi zdi preveč komplicirana, saj mora biti potem stalno en človek na radarju).
Videa ni, saj sem bil gor sam. Bo pa enkrat v bližnji prihodnosti.
Tako da podobno kot sem vabljen (zahtevan) na Soriško, ste ostali zahtevani na Vremščico
Teren sem dodobra pregledal in kasneje preizkusil že pred dobrimi dvemi leti, ko sem ugotovil da je odličen za DS (čisto nekaj drugega kot Strmca). Ampak takratni model je bil preizkušeno primeren le do 230km/h, kar sem včasih dosegel že v drugem krogu, zato sem raje odnehal.
No, zdajšnji model zdrži več, zato sem se ponovno odpravil na vrh.
Veter mora biti burja - se pravi nekje med S in V. Za naše kraje je to ugodno, saj je ta smer dokaj pogosta, predvsem pa je veter dovolj hiter (lahko še preveč ). Sploh se sezona dobrega vetra začenja zdaj v jeseni in zimi , pa še sneg je na vrhu redek gost.
Ob prihodu na vrh sem bil nekoliko razočaran, saj je bila hitrost vetra le okoli 8m/s (še manj kot prvič), zato hitrosti niso bile ravno ekstremne. Pravzaprav najvišjih hitrosti (pri DSu) niti nisem uspel izmeriti. Če se je GPS pri počasnih krogih nad Strmco izkazal za uporabnega, je bil tukaj komaj uporaben. Večina meritev je bila neveljavnih, najvišja veljavna je bila 192km/h, sicer pa je bilo še precej izmerjenih hitrosti med 180 in 190km/h. Ocena najhitrejših krogov je bila do 230km/h. Očitno bo res treba čim prej izdelati merilnik, ki bo meril hitrost na osnovi pitojeve cevi (radar varianta se mi zdi preveč komplicirana, saj mora biti potem stalno en človek na radarju).
Videa ni, saj sem bil gor sam. Bo pa enkrat v bližnji prihodnosti.
Tako da podobno kot sem vabljen (zahtevan) na Soriško, ste ostali zahtevani na Vremščico
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
Dej, dej, eni imamo resne avijone in čakamo na pravo vreme na pravem hribusasos napisal/-a:Pa kot zgleda, bo (oziroma je že) hitrost ravno pravšnja za trenutno aktualne modeleMatjaž_Černivc napisal/-a:...sem računal, da se bo burja do nedelje obrnila v J, pa slabo kaže... Tako Soriška za ta teden odpade...
lp
p.s. Če se spotakneš, te mora priti reševat minimallno gorska reševalna; oz. poiskat, da te odpeljejo s črno kočijo...
No ja, eni vidite smisel modelarjenja v čakanju , drugi ga vidimo v letenju
Za jutri popoldne sva se dva že zmenila, da greva gor.
Še en kratek video posnetek terena:
http://betal.org/video/vremscica.avi
Za jutri popoldne sva se dva že zmenila, da greva gor.
Še en kratek video posnetek terena:
http://betal.org/video/vremscica.avi
Danes je padla moja prva DS žrtev (no, ena je že prej, ampak tista ne šteje, ker je bila kriva povezava med možgani in pilotovimi prsti).
Napovedana je bila prava Burja, večkrat sem bil na Vremščici pri vetru ~10m/s in sem tokrat upal na kaj več. Idealno bi bilo 15m/s, vsekakor pa sem si želel manj kot 20m/s, saj iz izkušenj vem, da je pri tej hitrosti vetra in pri teh temperaturah (pokrov čez oddajnik) bolj ali manj nemogoče, da bi sam vrgel model.
Na začetku je bilo okrog 17m/s, se pravi skoraj idealno. Smer vetra ni bila čisto običajna, saj običajno piha pravokotno na pobočje (SV), tokrat je bil V ali celo VJV, kar se je poznalo predvsem višje. Model je bil že znani Piko (3.4m razpona, 4.4kg brez uteži). Malo naivno sem vzletel brez dodatnih uteži in se na prednji strani predvsem trudil, da me ni odneslo nazaj (pri minimalki sem letel s hitrostjo 20km/h nazaj). Max višina (od pobočnega vzgornika, iz DS kroženja je šlo seveda višje) je bila 100m, pa še to redko. Če sem poskušal višje, me je takoj odneslo za hrib.
Ampak DS je vseeno šlo. In to precej hitro . Ko gledam shranjene podatke vidim, da nikoli nisem zdržal več kot 3 zaporedne minute kroženja. Vsekakor je zelo adrenalinsko in sem po 35 minutnem letu eno uro samo ležal v travi.
Po pristanku je bil nauk, da bi bilo pametneje biti težji, še bolj pametno pa si je povečati ekspotencial
Ker je pri prvem štartu nekako šlo, sem za drugega dodal samo eno utež (600g), ker imam z montažo druge kar nekaj dela. Še sreča, saj se je med tem ojačal veter in je pihalo prek 20m/s. DS je šlo seveda še hitreje - do bridkega konca, ko se je krilo zlomilo v zraku. Ne morem reči ali je prej kaj flatralo, saj je bil model na najbolj oddaljeni točki od mene. Vsekakor je bolj ali manj na sredini zlomilo centroplan. K sreči je bilo tam dovolj kevlarja, da se je centroplan še vedno držal trupa (eno uško je odneslo) in je model povsem upočasnil in v ploščatem zvrtu (menda se to zdaj tako napiše) padel na zemljo. Rezultat je povsem uničen centroplan, vse ostalo je ostalo celo
In najvišja hitrost? Žal je smo ocenjena - v modelu imam sicer telemetrijo, ampak mi kaže hitrost samo prek GPS senzorja - kar je pri letu naravnost OK, pri GPS krogih pa se mu povsem zmeša (sploh pri ostrih krogih pri hitrostih prek 200km/h). Glede na to, da sem z modelom že izmerjeno letel 276km/h, bi rekel, da je bila hitrost nekoliko višja, okrog 300km/h.
______________________________________________________________________
Pod črto:
Uporabljeni model Piko ni bil namensko razvit za dirkanje, ampak za termično + delno pobočno jadranje in ima tak tudi profil. Poleg tega je model že v letih in ima na prednjem robu krila precej bušk, ki dodatno večajo upor. (Je pa res, da je bil dodatno ojačan za dirkanje po pobočjih in z mislijo na DS.)
Danes je pihalo ~20m/s - vendar tukaj dnevi z vetrom 30m/s+ tudi niso tako zelo redki.
Iz tega zaključim, da se da na Vremščici gotovo preseči 400km/h, kar bi bilo za trenutne slovenske razmere super.
Še kakšen kandidat? (saj za začetek lahko pri hitrostih vetra do 10m/s in DS hitrostih do 250km/h)
Napovedana je bila prava Burja, večkrat sem bil na Vremščici pri vetru ~10m/s in sem tokrat upal na kaj več. Idealno bi bilo 15m/s, vsekakor pa sem si želel manj kot 20m/s, saj iz izkušenj vem, da je pri tej hitrosti vetra in pri teh temperaturah (pokrov čez oddajnik) bolj ali manj nemogoče, da bi sam vrgel model.
Na začetku je bilo okrog 17m/s, se pravi skoraj idealno. Smer vetra ni bila čisto običajna, saj običajno piha pravokotno na pobočje (SV), tokrat je bil V ali celo VJV, kar se je poznalo predvsem višje. Model je bil že znani Piko (3.4m razpona, 4.4kg brez uteži). Malo naivno sem vzletel brez dodatnih uteži in se na prednji strani predvsem trudil, da me ni odneslo nazaj (pri minimalki sem letel s hitrostjo 20km/h nazaj). Max višina (od pobočnega vzgornika, iz DS kroženja je šlo seveda višje) je bila 100m, pa še to redko. Če sem poskušal višje, me je takoj odneslo za hrib.
Ampak DS je vseeno šlo. In to precej hitro . Ko gledam shranjene podatke vidim, da nikoli nisem zdržal več kot 3 zaporedne minute kroženja. Vsekakor je zelo adrenalinsko in sem po 35 minutnem letu eno uro samo ležal v travi.
Po pristanku je bil nauk, da bi bilo pametneje biti težji, še bolj pametno pa si je povečati ekspotencial
Ker je pri prvem štartu nekako šlo, sem za drugega dodal samo eno utež (600g), ker imam z montažo druge kar nekaj dela. Še sreča, saj se je med tem ojačal veter in je pihalo prek 20m/s. DS je šlo seveda še hitreje - do bridkega konca, ko se je krilo zlomilo v zraku. Ne morem reči ali je prej kaj flatralo, saj je bil model na najbolj oddaljeni točki od mene. Vsekakor je bolj ali manj na sredini zlomilo centroplan. K sreči je bilo tam dovolj kevlarja, da se je centroplan še vedno držal trupa (eno uško je odneslo) in je model povsem upočasnil in v ploščatem zvrtu (menda se to zdaj tako napiše) padel na zemljo. Rezultat je povsem uničen centroplan, vse ostalo je ostalo celo
In najvišja hitrost? Žal je smo ocenjena - v modelu imam sicer telemetrijo, ampak mi kaže hitrost samo prek GPS senzorja - kar je pri letu naravnost OK, pri GPS krogih pa se mu povsem zmeša (sploh pri ostrih krogih pri hitrostih prek 200km/h). Glede na to, da sem z modelom že izmerjeno letel 276km/h, bi rekel, da je bila hitrost nekoliko višja, okrog 300km/h.
______________________________________________________________________
Pod črto:
Uporabljeni model Piko ni bil namensko razvit za dirkanje, ampak za termično + delno pobočno jadranje in ima tak tudi profil. Poleg tega je model že v letih in ima na prednjem robu krila precej bušk, ki dodatno večajo upor. (Je pa res, da je bil dodatno ojačan za dirkanje po pobočjih in z mislijo na DS.)
Danes je pihalo ~20m/s - vendar tukaj dnevi z vetrom 30m/s+ tudi niso tako zelo redki.
Iz tega zaključim, da se da na Vremščici gotovo preseči 400km/h, kar bi bilo za trenutne slovenske razmere super.
Še kakšen kandidat? (saj za začetek lahko pri hitrostih vetra do 10m/s in DS hitrostih do 250km/h)
Kamničani smo že nekaj naredili v smeri namenskih modelov.sasos napisal/-a: Še kakšen kandidat? (saj za začetek lahko pri hitrostih vetra do 10m/s in DS hitrostih do 250km/h)
Dinamo in Woodpeck
Naslednja stvar je nabava radar pištole preko Amazon.com
Zima bo idealna za testiranje profilov in gradbene tehnike
Zadnjič spremenil brejker, dne 15 Okt 2011, 10:27, skupaj popravljeno 1 krat.
www.okarbon.eu
- modelarcina
- Profesor
- Prispevkov: 1038
- Pridružen: 18 Jan 2006, 13:30
- Kraj: kamnik
Kaj je tukaj mišljeno? V delavnici ali na hribu ?brejker napisal/-a:Zima bo idealna za testiranje profilov in gradbene tehnike
Vremščica je za letenje aktualna celo leto, saj je na njej sneg pozimi redek gost, če pa je že, ga hitro pobere. Baza oblakov je ponavadi tudi višja, še posebej ob Burji. Mraz in veter se ob stanju na zavetrni strani tudi da preživeti.
Kevlar je samo na sredini (v korenu) krila - zato, da ob trdih pristankih in "pristankih" ne izpuli vijakov oz. njihovih nosilcev.
Z videi je večen problem - težko najdem takšnega idiota, ki bi šel stati na hrib ob takšnem vetru in mrazu, še težje, da bi šel kdo leteti Zato tukaj iščem somišljenike
Predlagam, da v korenu krila prilepiš mini HD Wing kamerco, usmerjeno v notranjo stran zavoja. Tako bo verjetno posnetek super! S tega "zornega kota" še nisem videl posnetkov dinemičnega jadranja.sasos napisal/-a:Z videi je večen problem - težko najdem takšnega idiota, ki bi šel stati na hrib ob takšnem vetru in mrazu, še težje, da bi šel kdo leteti Zato tukaj iščem somišljenike
35 gramov, minimalni profil, pa še škoda je ni kaj hudo, ker je poceni.
Kje se pa leti Ds na Vremščici tam kjer se leti na jz. sasos lahko se kdaj zmenimo da gremo skupaj. Lp Jure Marcsasos napisal/-a:Kaj je tukaj mišljeno? V delavnici ali na hribu ?brejker napisal/-a:Zima bo idealna za testiranje profilov in gradbene tehnike
Vremščica je za letenje aktualna celo leto, saj je na njej sneg pozimi redek gost, če pa je že, ga hitro pobere. Baza oblakov je ponavadi tudi višja, še posebej ob Burji. Mraz in veter se ob stanju na zavetrni strani tudi da preživeti.
Kevlar je samo na sredini (v korenu) krila - zato, da ob trdih pristankih in "pristankih" ne izpuli vijakov oz. njihovih nosilcev.
Z videi je večen problem - težko najdem takšnega idiota, ki bi šel stati na hrib ob takšnem vetru in mrazu, še težje, da bi šel kdo leteti Zato tukaj iščem somišljenike
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
Pozdrav,
za DS si bo najprej potrebno naredit primerne modele; ker nihče od nas, ki se z tem ubada nima niti približbo primernega modela. Nakup novega je bedarija, ker ne dam 1k€; nemci kakega opusa prodajajo že za 400€ kar je še zmeraj veliko... Če bi se skupaj uzeli ni hudič, da najdemo kak kalup za trup modela z razpetino 2,5-2,8m...krila bi že spacal vsak sam...
Vsaj kar se tiče Sorice so realne hitrosti vetra do 20m/s...kar bi znalo nanesti tam med 350-400km/h. Vrjamem, da bi primorci lahko našli še kak veter na burjo, ki ima bolj strmo pobočje.
Tle je pa še drugi pogoj, da bi se morali povezati z vremenarji, ki bi nam znali svetovati kdaj in kam na ugoden veter!
lp
za DS si bo najprej potrebno naredit primerne modele; ker nihče od nas, ki se z tem ubada nima niti približbo primernega modela. Nakup novega je bedarija, ker ne dam 1k€; nemci kakega opusa prodajajo že za 400€ kar je še zmeraj veliko... Če bi se skupaj uzeli ni hudič, da najdemo kak kalup za trup modela z razpetino 2,5-2,8m...krila bi že spacal vsak sam...
Vsaj kar se tiče Sorice so realne hitrosti vetra do 20m/s...kar bi znalo nanesti tam med 350-400km/h. Vrjamem, da bi primorci lahko našli še kak veter na burjo, ki ima bolj strmo pobočje.
Tle je pa še drugi pogoj, da bi se morali povezati z vremenarji, ki bi nam znali svetovati kdaj in kam na ugoden veter!
lp
- modelarcina
- Profesor
- Prispevkov: 1038
- Pridružen: 18 Jan 2006, 13:30
- Kraj: kamnik
Tale se mi zdi mal louska ,kako potem razlaš kopijo od reaktivca?dinamota in woodpeka? ki sta v primerjavi z reaktivčevim soft!Matjaž_Černivc napisal/-a:Pozdrav,
za DS si bo najprej potrebno naredit primerne modele; ker nihče od nas, ki se z tem ubada nima niti približbo primernega modela.
jotice?
www.okarbon.eu
Avstralci so bolniki kar se tiče gradnje DS modelov (prevladujejo planke). Sedaj tekmujejo kdo bo izdelal prvo planko ki bo šla 300MPH
Linka za vse tiste, ki bi radi prebirali o samogradnjah modela za DS :
http://www.rcgroups.com/dynamic-soaring-126/ in http://www.rcgroups.com/composites-fabrication-210/
Linka za vse tiste, ki bi radi prebirali o samogradnjah modela za DS :
http://www.rcgroups.com/dynamic-soaring-126/ in http://www.rcgroups.com/composites-fabrication-210/
www.okarbon.eu
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
Na kameri v korenu krila bi se najbrž videlo samo motno ozadje, ki beži mimo. Bolj verjetno se bom moral zadovoljiti s kamero na stojalu.
Ja, lahko gremo kdaj skupaj. Za kako močan veter imaš primeren model in znanje?
Seveda je drugo vprašanje, če ima trenutno kdo "približno primeren model" (in znanje) za hitrosti prek 300km/h. Takega modela verjetno res ni.
Sicer pa kolikokrat je bil kdo pri nas na hribu, da bi potreboval model, ki bi zmogel take hitrosti?
Z logiko, da je še 400eur za model preveč, ti res ostanejo samo planke
Jaz letim na samem vrhu (se pravi ne tam, kot je običajno za JZ). Točna lokacija je opisana na tej strani spodaj: http://www.betal.org/Lokacije.php#VremscicaF3J JURE napisal/-a:Kje se pa leti Ds na Vremščici tam kjer se leti na jz. sasos lahko se kdaj zmenimo da gremo skupaj. Lp Jure Marc
Ja, lahko gremo kdaj skupaj. Za kako močan veter imaš primeren model in znanje?
S podobnim vprašanjem smo se ubadali že na začetku teme leta 2004. Ja, tudi jaz pravim, da obstaja veliko povsem primernih modelov. Tudi moj Piko je tak, za hitrosti do 300km/h.ker nihče od nas, ki se z tem ubada nima niti približbo primernega modela.
Seveda je drugo vprašanje, če ima trenutno kdo "približno primeren model" (in znanje) za hitrosti prek 300km/h. Takega modela verjetno res ni.
Sicer pa kolikokrat je bil kdo pri nas na hribu, da bi potreboval model, ki bi zmogel take hitrosti?
Z logiko, da je še 400eur za model preveč, ti res ostanejo samo planke
SD gospodje, tole spodaj je več ali manj informativne narave;
Imam doma izdelan model, ki tako aerodinamično (SD2030), kot trdnostno (čez krila dvojni karbon...) komot poseže vsaj do 500 km/h, če ne čez igradnja me niti od daleč ni stala 400 evrov!
Za tiste, ki radi računajo cene je na dnu link...
P.S.
Ne jamrat zaradi visokih cen...! Če ne znaš kupiš, ali pa se ne greš.
viewtopic.php?t=44422
Imam doma izdelan model, ki tako aerodinamično (SD2030), kot trdnostno (čez krila dvojni karbon...) komot poseže vsaj do 500 km/h, če ne čez igradnja me niti od daleč ni stala 400 evrov!
Za tiste, ki radi računajo cene je na dnu link...
P.S.
Ne jamrat zaradi visokih cen...! Če ne znaš kupiš, ali pa se ne greš.
viewtopic.php?t=44422
lp
Sašo
Sašo
- modelarcina
- Profesor
- Prispevkov: 1038
- Pridružen: 18 Jan 2006, 13:30
- Kraj: kamnik
Sva imela radar pa take fore
Sam škoda, da sva bila na placu le 15min preden sva krenila nazaj v dolino
Vedno bolj DS spominja na Combat sistem Treba imet s seboj vsaj dva modela, če enega kresneš
Video:
http://www.youtube.com/watch?v=ZVkS-9Sq ... e=youtu.be
Sam škoda, da sva bila na placu le 15min preden sva krenila nazaj v dolino
Vedno bolj DS spominja na Combat sistem Treba imet s seboj vsaj dva modela, če enega kresneš
Video:
http://www.youtube.com/watch?v=ZVkS-9Sq ... e=youtu.be
- Priponke
-
- Ko je bil še cel...
- IMG_2117.jpg (286.13 KiB) Pogledano 9198 krat
www.okarbon.eu
- modelarcina
- Profesor
- Prispevkov: 1038
- Pridružen: 18 Jan 2006, 13:30
- Kraj: kamnik
Veter je bril najmanj 15m/s in s sunki pomoje čez 20m/s ,zelo turbolentno ozračje,ko sem vrgel model sem se komaj pobral in na višini cca 10m se je umiro.
Na zadji strani tudi vse razmajano,bo treba it gor z lokalci da pokažejo kje se suče .
Model ki sm ga poslal v krtovo deželo je med letom na zadjo stran pobočja v trenutku zavrtelo za 180°,žal je bil preblizu dreves da ga rešil.
Se mi zdi da sem letel na najbolj turbolentnem delu pobočja .
lp simon
Na zadji strani tudi vse razmajano,bo treba it gor z lokalci da pokažejo kje se suče .
Model ki sm ga poslal v krtovo deželo je med letom na zadjo stran pobočja v trenutku zavrtelo za 180°,žal je bil preblizu dreves da ga rešil.
Se mi zdi da sem letel na najbolj turbolentnem delu pobočja .
lp simon
www.okarbon.eu
Turbolentno je vedno nad drevesi in blizu tal - èe so kakšne neravnine, sploh pa burja, ki je sunkovita. Meni je tudi enega zavrtelo pa je bil zelo hitro v tleh.modelarcina napisal/-a:Model ki sm ga poslal v krtovo deželo je med letom na zadjo stran poboèja v trenutku zavrtelo za 180°,žal je bil preblizu dreves da ga rešil.
Se mi zdi da sem letel na najbolj turbolentnem delu poboèja .
Ja za vodene izlete pa bo treba kr Sasos za rokav pocukat je gor kot doma in sigurno pripravlja že kako oklepno verzijo Pikota.
Drugaèe pa pohvale za uspešen krst in pa sožalje za model - naslednji bo boljši .
LP RomanM
KEEP AWAY FROM LAND
Turbolentno je vedno nad drevesi in blizu tal - èe so kakšne neravnine, sploh pa burja, ki je sunkovita. Meni je tudi enega zavrtelo pa je bil zelo hitro v tleh.modelarcina napisal/-a:Model ki sm ga poslal v krtovo deželo je med letom na zadjo stran poboèja v trenutku zavrtelo za 180°,žal je bil preblizu dreves da ga rešil.
Se mi zdi da sem letel na najbolj turbolentnem delu poboèja .
Ja za vodene izlete pa bo treba kr Sasos za rokav pocukat je gor kot doma in sigurno pripravlja že kako oklepno verzijo Pikota.
Drugaèe pa pohvale za uspešen krst in pa sožalje za model - naslednji bo boljši .
LP RomanM
KEEP AWAY FROM LAND
- modelarcina
- Profesor
- Prispevkov: 1038
- Pridružen: 18 Jan 2006, 13:30
- Kraj: kamnik
Krst hriba?
Pomojem je pri DSu dobro vedet kje točno na grebenu (katerem koli) se leti,sploh na razgibanem terenu.
Tudi na Veliki Planini smo lep čas razbijali modele dokler nismo odkrili mnogo bolšega placa..
Sašo mi je navigiral po telefonu čene bi se zgubil prvih 5min nažalost pa ni imel modela in časa da bi se pridružil.
Vsekakor ponovimo
lp simon
Pomojem je pri DSu dobro vedet kje točno na grebenu (katerem koli) se leti,sploh na razgibanem terenu.
Tudi na Veliki Planini smo lep čas razbijali modele dokler nismo odkrili mnogo bolšega placa..
Sašo mi je navigiral po telefonu čene bi se zgubil prvih 5min nažalost pa ni imel modela in časa da bi se pridružil.
Vsekakor ponovimo
lp simon
www.okarbon.eu