DS - Dynamic soaring (No.2)

Gradnja in letenje DS modelov

Moderator: brejker

Odgovori
mdm-1
Razpravljalec
Prispevkov: 154
Pridružen: 15 Dec 2004, 13:55

Odgovor Napisal/-a mdm-1 » 17 Okt 2011, 17:14

Avto pomeriš po diagonali, krilo z enga kosa 2,4-2,8m odvisno od avta. Na Sorco boš pa ja nesu 30 minut flugo z enga kosa. Trup iz C.
Mam stojino iz satja 5/6 razpona, na vsaki strani 1mm steklen laminat za smuči, zgoraj in spodaj pofrezano za štrene karbona, razpon 2.45m, stirodur. Čez stojino zgoraj in spodaj vzdolžno pleten C širine 10 cm. Vse skupaj zavito v 3 plasti 110 gramske pod kotom 45. Vijak M5, brez flapov. Dva servota v V-repu. Letelo še ni, cilj narediti nekaj krogov.
Lp G

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 17 Okt 2011, 18:00

Če dobiš trup od babona bi bilo odlično tole:
- za 100-150 mm zmanjšan razpon in sorazmerno z manjšanjem razpona tudi oblikovanje elipse krila, le da se proti koncu globina poveča za 15 mm
- zaključki nikakor srpasti, temveč elipse recimo podobno kot pri Solbakinovih F5B modelih.
- profil SD2030, V lom 1,5 stopinje, krmila na 22% globine profila.
- Križni rep, višinc naj ima 12% površine krila, vitkost nekje okrog 6 in profil v korenu naca 0008, na koncu naca 0006
- smernik naj ima 75% površine višinca in v korenu profil naca 0009 ali 0010, na koncu naca 0006, krmila za smer raje ne delaj.

Višinc naj bo vtaknjen v smernik približno 50 mm od trupa, da ga umakneš terenu in zračnim vrtincem. Krmilo višinca naj bo na 33% njegove globine, kot med krilom in višincem naj bo 0,8 do največ 1 stopinje.

Če želiš resnično trdno krilo daj na vrhu raje biaksialno namesto navadne tkanine. Razlika je neverjetna tako v končni masi kot predvsem v torzijski trdnosti. UD trakovi v sendvič krilu nimajo smisla, raje izdelaj hujši nosilec, ki MORA imeti v korenu vsaj 45, bolje 50 nitk tex 1.600 na vsako pasnico, na koncu krila pa naj bo še vedno 5 nitk.

Za namenski DS model, ki bi bil primeren le za hude pogoje bi moral vzetkak nacin laminarni profil, ki se uporablja tudi pri pravih letalih, ampak to ne bi letelo v normalnih pogojih. Tale sd2030 tudi v normalni padini kolikor toliko leti, pri višjih reinoldsih pa je izrazito boljši od npr. RG14, ki ga ima Opus.
To je že eden od "nazaj" potegnjenih profilov in dobra lastnost je poleg ostalega tudi precejšna debelina eleronov, ki tako kasneje zaflatrajo, pa še lažje dosežeš ugodno prestavo med ročicami na servotu in krilcu.
Namesto tega SDja bi lahko uporabil tudi RK40, ki mu je zelo podoben in je tudi odličen pri višjih Re številih.

Krilo izdelaj iz več segmentov trdega pohodnega stiroporja, bog ne daj stirodurja!!! Ta se odlušči ko dobro zaorje, stiropor pa drži. Segmente zlepi z mehkim uhu por ali kakim drugim kontaktnim lepilom, nikakor ne z epoxijem, mitopurjem..., ker bodo spoji štemplali skoz oplato.

Zvakumiraj gor notranjo tkanino in vsaj 1,5 mm, bolje 2 mm srednje trdo balso. Nič se sekirat, če nosilec... udari skoz. Ko je trdo nalepiš nosno letev in pobrusiš z grobim 80 papirjem na dolgi, široki deski. Da boš zadel profil moraš iz tanjše v.p. ali podobnega materiala izdelat šablone profila za vsakih 30-40 cm in brusit,
kontrolirat obliko, ter z kljunastim merilom merit debelino, ki naj bo 0,5-0,7 mm manjša od geometrijske debeline profila.
Ko si gotov ukrojiš Vivak ali debelejšo vakumirno folijo, jo namažeš z PVA, daš gor barvo, biax karbon, ter zvakumiraš na krilo.

Z smolo ne varčuj, saj ne rabiš perjanice, temveč kompaktno zadevo. Po moje si si zadal hudo nalogo. Jaz se ne bi lotil DS modela, ki bi bil grajen v sendvič konstrukciji in bi imel razpon 2,5 m, ni šans! Največ kar si upam je 2,3-2,4 m.
Saj ne rečem 200-250, morebiti tudi 300 km/h ampak potem so pa ziher treske.

Na pylonu z razponom 850 mm imam RK 40, imel sem 163 g karbon, a je flatral pri okrog 400 km/h. In zaflatral je vedno ko sem ga potegnil v višino. Med pikiranjem je pričel nekam nemirno letet in sem že kar vedel, da bo pelo. Zdaj imam čez še en 163 g karbon in končno ne prepeva več, ter leti čisto naravnost.
Pri tem DS modelu iz slik imam gor ogromno karbona in krila na roko nikakor ne zviješ, ampak vem, da ga zrak nekoč bo (upam, da pridem tako daleč). Z malce večjim razponom od tega pa sem prepričan, da mi ne bi uspela kaka solidna hitrost.
lp
Sašo

sasos
Freak
Prispevkov: 712
Pridružen: 19 Sep 2003, 02:21
Kraj: Postojna
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a sasos » 17 Okt 2011, 19:55

raktivec napisal/-a:
sasos napisal/-a: Sicer oglašujejo navor 37 Ncm, ampak je to precejšen nateg, saj meritve pokažejo 22 Ncm.

Na kaki voltaži?
37 Ncm je oglaševano pri 4.8V.
Meritve 22 Ncm so pri 5V.

Uporabniški avatar
no_name
Profesor
Prispevkov: 1134
Pridružen: 18 Nov 2004, 13:25
Kraj: Lesce
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a no_name » 17 Okt 2011, 20:22

Matjaž_Černivc napisal/-a: Home made DS mora biti zgrajen v manj kot 15 urah
Tole z mojo tehniko izdelave nikakor ne gre skup.
15 ur sam porabim da vse kalupe očistim, navoskam, pihnem barvni vzorec in švablak. Pripravim še vse kroje tkanin in polnila za sendvič.

Sam sem izdeloval babuna ~90 ur, da je bil pripravljen do faze vgradnje komponent.
Potem je pa še vsaj 12 ur da se vstavi vse servote, naredi povezave in zlota kable...
Babooni so ponovno med nami !

sasos
Freak
Prispevkov: 712
Pridružen: 19 Sep 2003, 02:21
Kraj: Postojna
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a sasos » 17 Okt 2011, 21:02

:lol: :lol: :lol: Končno še en tak počasne kot jaz, ki porabi za vgradnjo servotov toliko časa, kot ga porabi Matjaž za cel model (brez trupa).

Uporabniški avatar
T0RN4D0
Dr. Modelar
Prispevkov: 2979
Pridružen: 15 Feb 2010, 20:40
Kraj: sevnica

Odgovor Napisal/-a T0RN4D0 » 17 Okt 2011, 21:14

Kolikor (skoraj nič) imam izkušenj, se tudi meni 15 ur zdi precej neverjetna številka za izdelat kompoziten model na takem nivoju iz nule do konca, razen če bi zadeve delal serijsko in bi imel že vse naštudirano v nulo...
Fly it like you stole it!

Uporabniški avatar
Matjaž_Černivc
Profesor
Prispevkov: 1259
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04

Odgovor Napisal/-a Matjaž_Černivc » 17 Okt 2011, 22:01

...napisal sem da mora biti zgrajen v 15urah; to sem predpostavil. Pri DS-u se tako hitro zaheblaš ali pride do kake druge napake, da je joj...zato ne rabiš imeti površine ko šajba itd. 15 ur se mi pa ne zdi nerealno ob predpostavki, da že imaš trup in sredice, ter predvsem seveda vse šablone za kroje. Če pogledate Phil Barnesa zgotovo izdela krila v še manj kot polovičnem času!

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 18 Okt 2011, 05:59

Vseskozi sem bil mnenja, da je teh 15 ur prispodoba.
V kolikor si v resnici sposoben izdelat nek DS model vsaj približno v 15 urah se mi zdi, da bo letel kot pišeš za tistega prejšnjega in se bojim, da boš zopet "jokal" kako ti earodinamika ne štima. Slika

Pri DS modelu verjetno res ni treba delat tako na suho kot pri drugih modelih, ampak polaganje laminata... vseeno vzame dovolj časa, da modeli z razlogom stanejo kolikor stanejo. Še prepoceni so, da bi se jih izplačalo delat na ojro območju. Tudi to nekaj pove o 15 urah.
lp
Sašo

Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4023
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a brejker » 24 Okt 2011, 20:29

Kitajska kopija MKSservota?

MKS DS-6125:
Operating Speed (4.8V) 0.15 sec/60° degrees at no load
Operating Speed (6V) 0.12 sec/60° degrees at no load
Stall Torque (4.8V) 6.6 kg-cm (91.65 oz/in)
Stall Torque (6V) 8.2 kg-cm (113.87 oz/in)ž
Weight 28.77 g (1.01 oz)
Link: http://www.mksservosusa.com/product.php ... t=8&page=1

Turnigy TGY-A55H:
Speed At 4.8V: 0.15 sec / 60° at no load
Speed At 6.0V: 0.12 sec / 60° at no load
Torque At 4.8V: 7.0kg/cm
Torque At 6.0V: 8.6kg/cm
Weight: 28.4g +/- 1g
Link: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... c_28g.html

4x v krlu: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1525772
www.okarbon.eu

Uporabniški avatar
Pisaneli
Dr. Modelar
Prispevkov: 3480
Pridružen: 13 Sep 2006, 20:47
Kraj: Žiče-Slov. Konjice

Odgovor Napisal/-a Pisaneli » 24 Okt 2011, 21:05

Še ena kopija:

KST Servo for Glider Wing DS125MG:

http://www.himodel.com/radios/KST_28g_7 ... 125MG.html

Primerjava in testi:

http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... 009&page=3
Fear of a Flat Planet.

kos
Profesor
Prispevkov: 1622
Pridružen: 29 Dec 2001, 01:00
Kraj: Maribor-USA-Bangkok-Doha-Bogota-Teheran-Maribor kolodvor

Odgovor Napisal/-a kos » 24 Okt 2011, 21:09

Matjaž_Èernivc napisal/-a:Pozdrav!

Slika
lp
v smislu Alliaj, mljac, mljac :D

Uporabniški avatar
Matjaž_Černivc
Profesor
Prispevkov: 1259
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04

Odgovor Napisal/-a Matjaž_Černivc » 24 Okt 2011, 22:56

Pozdrav,

počasi se bo mogoče začelo kaj dogajati...
Danes sem si izdelal kalupe za nosilce z naklonom 3° 12x10mm premerom...
Trup sem dobil...
Geometrija je dorečena...
Finalizacija profila še poteka; bo iz družine HQ; malo modificiran tu pa tam-se bomo malo poigrali; točni parametri pa naj bodo srivnost...vsaj tako prav šefe za tehnično plat projekta...

lp
Priponke
DS_2012.jpg
DS_2012.jpg (46.64 KiB) Pogledano 4308 krat
Geometrija_DS_2012.jpg
Geometrija_DS_2012.jpg (35.66 KiB) Pogledano 4308 krat

Uporabniški avatar
muha
Freak
Prispevkov: 700
Pridružen: 05 Feb 2006, 18:59
Kraj: nekje vmes

Odgovor Napisal/-a muha » 25 Okt 2011, 06:16

brejker napisal/-a:Kitajska kopija MKSservota?

MKS DS-6125:
Operating Speed (4.8V) 0.15 sec/60° degrees at no load
Operating Speed (6V) 0.12 sec/60° degrees at no load
Stall Torque (4.8V) 6.6 kg-cm (91.65 oz/in)
Stall Torque (6V) 8.2 kg-cm (113.87 oz/in)ž
Weight 28.77 g (1.01 oz)
Link: http://www.mksservosusa.com/product.php ... t=8&page=1

Turnigy TGY-A55H:
Speed At 4.8V: 0.15 sec / 60° at no load
Speed At 6.0V: 0.12 sec / 60° at no load
Torque At 4.8V: 7.0kg/cm
Torque At 6.0V: 8.6kg/cm
Weight: 28.4g +/- 1g
Link: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... c_28g.html

4x v krlu: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1525772
Fantje, glede na to kakšne servomotorčke popate po linkih, sklepam da imate resne jadralce!!! Ne iščite kopij, še manj pa poceni kopij, ker že logika pravi svoje #-o V kolikor imate manjše jadralce ki ne potrebujejo 5kg/cm navora na ročici, iščite rajši temu primeren manjši servomotorček visokega cenovnega razreda.

Samo enkrat se bo nekje zgodila nesreča z telesnimi poškodbami, pa nikoli več ne bo enako na pobočju... Zgodovina F3F letenja v sloveniji se ni najlepše končala...
Life is short.
Fly hard!!!

Uporabniški avatar
matej rozman
Freak
Prispevkov: 852
Pridružen: 26 Jul 2005, 15:06
Kraj: Velenje

Odgovor Napisal/-a matej rozman » 25 Okt 2011, 07:14

Matjaž_Černivc napisal/-a: Finalizacija profila še poteka; bo iz družine HQ; malo modificiran tu pa tam-se bomo malo poigrali; točni parametri pa naj bodo srivnost...vsaj tako prav šefe za tehnično plat projekta...

lp
Na tvojem mestu bi se odaljil od družine HQ, raje pojdi proti HN, DP in podobnim. HQ-je povozil čas, tudi tam, kjer so bili najbolj uporabni.

lp, Matej
plp, Matej

Uporabniški avatar
RomanM
Tekmovalec
Prispevkov: 394
Pridružen: 02 Maj 2001, 01:00
Kraj: Il._Bistrica

Odgovor Napisal/-a RomanM » 25 Okt 2011, 08:07

Matjaž_Èernivc napisal/-a:Pozdrav,

poèasi se bo mogoèe zaèelo kaj dogajati...
Danes sem si izdelal kalupe za nosilce z naklonom 3° 12x10mm premerom...
Trup sem dobil...
Geometrija je doreèena...
Finalizacija profila še poteka; bo iz družine HQ; malo modificiran tu pa tam-se bomo malo poigrali; toèni parametri pa naj bodo srivnost...vsaj tako prav šefe za tehnièno plat projekta...

lp

kolko imaš pa trup dolg

LP RomanM
KEEP AWAY FROM LAND

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 26 Okt 2011, 10:57

@Črnivc;


Tole tvoje krilo bo padalo v dinamični vrij. Če daš zaključek globine 155 ali resnično najmanj 140 mm, bo še nekako šlo, ob 110 mm bo pa klavrna, saj pride v zavoju do precej Gjev in bo mimogrede zvrtelo model. Če se to zgodi ob večji hitrosti verjetno sploh ne boš vedel kaka motnja je bila kriva, da se je model raztreščil na prafaktorje.

Glede profila za DS ti hudo priporočam SD2030 ali RK 40. Morda obstajajo tudi boljši profili, ampak ta dvaimata solidne karakteristike, sta dovolj debela in predvsem imata dovolj debeline na območju krilc, da ni blema izdelat dovolj močnega krila.

Vseeno razmisli kaj ti bodo flapi na DS modelu. Ob 80, 100, ali še več g/dm2 bo tudi buterfly zelo hiter, zaradi flapov pa boš izgubil ogromno torzijske trdnosti. Tudi uške z bajoneti se mi ne zdijo najbolj primerna rešitev, saj verjetno nimaš avtoclava ali kakega drugega dobrega postopka za izdelavo trdnih bajonetov. Raje izdelaj krilo iz enega kosa, brez flapov in z konkretnim nosilcem. Tale 12x10 mm bajonet je lahko delan pod tlakom..., pa bo vseeno prešvoh za en konkreten luping z 3+ kg modelom.

Ne vem kako tehnologijo gradnje imaš za krilo, ampak moraš biti kar hud, da si upaš izdelat DS letanco z tako vitkostjo. Jaz sem bolj štorast in si brez kalupa nikakor ne bi upal čez 13, trenutno raje ostajam na varnih 11,5.

Ne rečem recimo originalni Babon je druga zgodba z vsemi tistimi karbon šlauhi... in verjetno bi tudi ta za DS potreboval trd "sendvič".
Saj res. Kako je z tem modelom, že dolgo ni bilo nič slišat o njem, pa tako je lep. Ko bom obvladal lupinge z mojim modelom bi si prav želel enega takega betonskega Babona!
lp
Sašo

Uporabniški avatar
muha
Freak
Prispevkov: 700
Pridružen: 05 Feb 2006, 18:59
Kraj: nekje vmes

Odgovor Napisal/-a muha » 26 Okt 2011, 11:32

Sem govoril z Matjažem, pa kakor sedaj berem, je tukaj malo nesporazuma...

Prvo kot prvo, letalo ne bo izrecno DS letalo, se pravi da bo max. krilna obremenitev nekako do 80g/dm (kar je čisto povprečen F3F z polno balasta), se pravi da mora še vedno solidno jadrati, ter biti obvladljiv pri nižjih hitrostih.

Tukaj ni govora o 120g/dm2, ampak bolj o F3F dopingu...
Do kakšnih hitrostih bo to pripeljalo, bomo videli, vsekakor se pa bolj splača iti korak za korakom, ker tistih 120g/dm2 si zelo težko predstavljam na pristankih brez flapov??? (posebej zasilni pristanek ko zmanjka dviganja na hribu). V bistvu bi rad videl DS letalo v rangu 2.5m+ brez flapov? Jaz ne vem za nobenega...!
Life is short.
Fly hard!!!

Uporabniški avatar
muha
Freak
Prispevkov: 700
Pridružen: 05 Feb 2006, 18:59
Kraj: nekje vmes

Odgovor Napisal/-a muha » 26 Okt 2011, 11:43

p.s. F3F Miraj z pozitivno gradnjo kril stirodur-ogljikova tkanina (max 160g/dm2) ter okroglimi bajoneti premera 10mm. Kolikšna je njegova krilna obremenitev ne vem. Ima pa 8% profil, z precej majhno globino krila na koncu.

http://www.youtube.com/watch?v=HstJbchFQOI
Life is short.
Fly hard!!!

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 26 Okt 2011, 12:33

Imel sem elipso z 163 g karbonom pod in enakim nad 1,5 mm balso. Bajoneti ušk so bili polni 14x12 mm iz UD karbon trakov, prešani in temprani. Razpon je 2,85 m, profil debeli RG 15 in z 65 g/dm2 sem jo vrgel v dinamični kovit ob vsaki hitrosti. Tudi po nabijanju iz meje vidljivosti je v lupingu padla v kovit preden so se krila vidno ukrivila.
Nekoč sem jo lepo na široko in precej hitro vrtel nad "domačo" skalo in po eksploziji sem našel na tleh med drugim kot z škarjami odlomljen bajonet.
Je bil za kreš kriv zlomljen bajonet, ali najprej dinamični kovit in šele potem lom bajoneta ne vem, ker se je zgodilo v trenutku. Vsekakor 10 mm karbon palce ne bi uporabil za kaj drugega kot F5J model ali kaj podobnega.

Tako prišpičeno krilo kot na skici je nestabilno pri majhni in pri veliki hitrosti. Zaradi estetskih razlogov mnogo proizvajalcev tvega in zavestno zanemari aerodinamiko, saj vedo, da se modeli kupujejo z očmi. Če delaš sam zase imaš seveda izbiro kaj boš storil...
Skicirana oblika pomeni, da bo recimo korenski profil ob neki majhni hitrosti že lepo letel, konice pa nikakor ne in model bo hudo zoprn v zavoju. Enako se bo zgodilo v ostrem kroženju z velikimi vpadnimi koti, oziroma z velikimi ploščinskimi tlaki.
Ko bo recimo model letel zelo hitro, bo ta hitrost morebiti idealna za konice kril, a prehuda za koren in model bo zaviral samega sebe. Večja je razlika v globini krila na koncu in v korenu, za manjše hitrostno območje je model in slabše leti. Te trditve sploh ni težko preverit z razpoložljivimi diagrami. Poglej za kake Re je dober izbran profil, nato se odloči z kako hitrostjo želiš letet in poglej kake Re imajo posamezni segmenti krila, daj to v diagrame, nariši linije in boš dobil križišča, ki ti bodo povedala v katerem območju Re (hitrosti) si.

Razen estetskega učinka je manjšanje globine krila proti koncu koristno:
- za boljšo porazporeditev upogibnega momenta nosilca
- manj induciranega upora.
Brez posebnih fint za jadralne modele še vedno velja, da naj bi bila globina zaključka krila okrog 0,7 globine korena. To se da pregoljufat z eliptično obliko krila, z spremembami profilov, a ne v nedogled.
Bolj prišiljeno krilo ne prinese večje hitrosti, tudi v pikiranju ne. Edino minimalka se poveča, kar nekatere zavede in mislijo, kako je model hiter.



P.S.
Miraj ima zelo zožen le zaključek krila, ki je tako imenovane TNT oblike, krilo je dobro. Razmerij za te zaključke se ne spominjam več, ampak vem, da mora biti precej kratek, pomemben je prednji kot "napadne ivice" in podobno. Teorija za te zaključke pravi, da se v njegovem korenu tvori vrtinec, ki ob pravem razmerju teče po napadni ivici zaključka in ga drži. Take zaključke so svoj čas delali praktično za vse F3B in še kake druge modele. Tale zaključek na skici nima TNT gabaritov in ni zaključek, temveč le hudo zoženo krilo. Ne vem, če ni imel ravno Matjaž enega Laserjevega krila in tudi ta ima točno tak TNT zaključek.

Iskanje novih-modificiranje obstoječih profilov je brez konkretne podpore enako iskanju igle v kopici sena. Dvomim, da ima kdo pri nas dovolj podpore za uspešno izpeljavo novega ali modifikacijo obstoječega profila. Tile programčki iz neta po moje niso dovolj, četudi ti napišejo ali narišejo vseh sort diagrame. Precej bolje je poseči po izdelku renomiranega kuharja, tu bi se držal Rozmanovega nasveta in bog ne daj "tisoč" profilov na enem krilu! Če ni scale, naj bo krilo take oblike, da omogoča uporabo enega samega profila, z morebitnimi spremembami debeline in nič drugega. Saj ni letalo, je model, ki leti kot model.
lp
Sašo

Uporabniški avatar
Matjaž_Černivc
Profesor
Prispevkov: 1259
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04

Odgovor Napisal/-a Matjaž_Černivc » 26 Okt 2011, 13:44

Pozdravljeni,

@Matej
Sem imel posebaj zame narejen DP profil, bil je super! Vendar ni kaj dosti drugačen od HN oz. podobnih profilov. HQ zato ker je dokaj pregleden; SD2030 bi mogoče prišel upoštev zaradi nepreveč ostrega zaključka, kar omogoča večjo trdnost in togost zakrilc in predvsem lažjo izdelavo...

@Roman
Od začetka krila do začetka višinca nekje 90cm...

Drugače pa kljub temu da je to DS tema, jaz ne bi gradil "DS rakete"; je že tako če hočeš narediti 100 zavoj moraš začeti z prvim. Ripper po video oceni ni dosegel hitrost niti 230kmh, pa lahko rečem, da je zadeva letela kot sneta skira, saj tukaj je potrebno krožit, kar je velik preskok od leta v ravni liniji...

Glede gradnje nimam strahov; lupina bo kot že napisno, nosilec ne go grajen klasično, ampak bo dosti širši, kar pomeni da ne morem imeti enega močnega nosilca ampak več šibkejših...

Geomerija je zaenkrat postavljena tako; če bi hotel neko klasiko bi vzel Simplexa in ga skrčil po razponu za 10% kar bi zopet naneslo 2,6m...
Slika

lp

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 26 Okt 2011, 13:57

Če temu modelu v enakih odstotkih zmanjšaš razpon si popolnoma zadel. Tudi profil RG 14 ni od muh, a se mi zdi, da SD 2030 bolj drži.
Žal je tale klasika določena z načinom gradnje in željo po dobrem letenju.
Računaj na to, da je Babonov smernik izdelan za večjo krilno površino od tvoje. Jaz bi to kompenziral z manjšim V lomom. Recimo centroplan nula, uške pa okrog ene stopinje, morda še manj. Če greš na klasičnih 3 st. ali tam okol, bo model vleklo v zavoj in bo padal na notranje krilo.
lp
Sašo

Uporabniški avatar
RomanM
Tekmovalec
Prispevkov: 394
Pridružen: 02 Maj 2001, 01:00
Kraj: Il._Bistrica

Odgovor Napisal/-a RomanM » 27 Okt 2011, 06:24

Ker se dosti debatira okroh primernega profila, sem naredil primerjavo med njimi (profili omenjeni na zadnjih nekaj straneh), dodal sem tudi MH32, ki se mi zdi zanimiv, mogoèe kakšen komentar tudi o tem profilu.


LP RomanM
Priponke
primerjava DS profilov.png
primerjava DS profilov.png (31.06 KiB) Pogledano 4105 krat
KEEP AWAY FROM LAND

Uporabniški avatar
muha
Freak
Prispevkov: 700
Pridružen: 05 Feb 2006, 18:59
Kraj: nekje vmes

Odgovor Napisal/-a muha » 27 Okt 2011, 06:58

RomanM napisal/-a:Ker se dosti debatira okroh primernega profila, sem naredil primerjavo med njimi (profili omenjeni na zadnjih nekaj straneh), dodal sem tudi MH32, ki se mi zdi zanimiv, mogoče kakšen komentar tudi o tem profilu.


LP RomanM
MH32 moraš modificirati če hočeš dobiti približno uporaben profil.

Se pa ta profil skriva pod oznako M na različnih F3B jadralcih... Crossfire 1 in 2, tool, target, F3J escape, F3J satori... razlaga oznake: M- MH32 prvi dve številki ti predstavljata ukrivljenost 1.7, 1.8, 2.6... drugi dve pa debelino profila...


Vzemi za primerjavo stari dobri RG-15 ter HN 354 ter jima nastavi debelino 8% ter 1.8% ukrivljenost, pa boš videl kako ''velika'' razlika je med njima, čisto znotraj napake med gradnjo...

Staro šest let, so pa vseeno narejene neke primerjave:
http://scherrer.pagesperso-orange.fr/ma ... ection.pdf
Life is short.
Fly hard!!!

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 27 Okt 2011, 08:40

MH 32 je največ za F3B in ni najboljši za visoke Re. Odličen je za majhne speed 400 pylone in tudi v F3J ali F3B bi bil z majhnimi modifikacijami verjetno še vedno aktualen, če bi bil bolj odziven na nastavitve termika-normalno-hitro. V tem je le malce boljši od RG 15. Dober bi bil za kak majhen padinski model z ozkim krilom.
SD 2030 je dober za visoke Re, a slabši za počasen let, čeprav je sorazmerno močno ukrivljen. Ima odlično obliko za trdno gradnjo.
RG 14 se mi zdi najbolj univerzalen za padino in je že v originalu dober. Ta profil je recimo na Opusu.
RG 15 je z manjšanjem ukrivljenosti več ali manj identičen profilu RG 14. Pri njem je zanimivo, da malce reagira na termično nastavitev, na odklon krilc navzgor pa je praktično imun, kar verjetno nekaj pove o zračnem toku okrog zadnjega dela tega profila. Precej dolgo je bil sveti gral F3B modelov.
MG 06 je izjemen profil za F3F in verjetno tudi kaj zelo lahkega, ter prodornega. Pri velikih Re sicer malce opeša, a ne prehudo. Najslabša lastnost tega profila je izjemno tanek zadnji del, ki otežuje gradnjo dovolj trdnih krilc, po drugi strani je pa precej nevtralen in manj "tolče" po krilcih kot drugi profili iz te zbirke.
lp
Sašo

Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9132
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah » 27 Okt 2011, 08:49

www.lipo.si
https://www.youtube.com/user/RCracingSLO
http://www.multigp.com/chapters/view/DMA-Modra-Ptica-Multi-GP-2016

Odgovori

Vrni se na