DS - Dynamic soaring (No.2)

Gradnja in letenje DS modelov

Moderator: brejker

Odgovori
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 27 Okt 2011, 10:32

Ma ja, ampak to so že tisti za ta prava letala in verjetno pogojno uporabni v naši bližnji okolici. Ne vem na kak način lansirajo tak močno obtežen model, saj profil verjetno prime šele pri hudih brzinah.
Nasvet ali izkušnje?
lp
Sašo

Uporabniški avatar
muha
Freak
Prispevkov: 700
Pridružen: 05 Feb 2006, 18:59
Kraj: nekje vmes

Odgovor Napisal/-a muha » 27 Okt 2011, 11:18

raktivec napisal/-a:Ma ja, ampak to so že tisti za ta prava letala in verjetno pogojno uporabni v naši bližnji okolici. Ne vem na kak način lansirajo tak močno obtežen model, saj profil verjetno prime šele pri hudih brzinah.
Nasvet ali izkušnje?
Če imaš 15m/s+ vetra že ni večjega problema pri štartu. Vendar bi v sloveniji to malo težje prakticeral, posebej ker je še potrebno z tem pristati...

Zato je pa pomembno da letalo dizajneraš glede na pogoje v katerih letiš in DS-aš. Da pa poznaš pogoje, je pa potrebno veliko leteti na pobočju!!!
Life is short.
Fly hard!!!

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 27 Okt 2011, 11:33

muha napisal/-a: Da pa poznaš pogoje, je pa potrebno veliko leteti na pobočju!!!
In ravno zato se moram vozit 20 km daleč na učenje F5J letenja. Doma je padina kamor pogledaš. Slika
Ni ravno Soriška, je pa zanimivo. Posebej z strani Pece je visoko gori eno ogromno sedlo kot skakalnica, nato pa 300 m skalovja direkt nad glavo in tam lahko sučeš v horizontali, vertikali, ali nekje vmes. Zaradi precejšne oddaljenosti je dobro biti na ti z delavci elektro, ker se rado zgodi, da potrebuješ mačke za na kako tristoletno bukev sred skalovja. Slika
lp
Sašo

Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9132
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah » 27 Okt 2011, 13:03

Glede mojih izkušenj z D40 - model je odličen tudi na sprednji shrani hriba. Vsaka malo večja "sapica" od 5 m/s naprej je dovolj za neobtežen model! Odlično (za svojo zasnovo, da ne bo pomote!) pobira tudi termiko.

Komentar na http://www.sloperacer.co.uk/_content/dynamicd40.asp :
We have flown them in anything up to gusty, turbulent 40mph+ conditions at their empty weight of 18oz and been stunned by how they just cut through anything that the shear layer can throw at them and just get on with it. Once they get up and over 100mph, they just seem to lock in and start howling round! And besides that, we’ve flown them off gentle sloping frontsides in 10mph, and would you believe it, they will actually soar in a thermal too.

If you’ve got an interest in DS, and have cut your teeth with a little foam round the darkside, this is THE ultimate model to prepare you for serious DS performance. They are unbelievably robust for those “learning” experiences that starting out in DS can dish out. We’ve seen them cartwheeled, planted in to half way up the wing, and even fallen on, and they just don’t ever seem to break! And aside from that, they are incredibly great fun to fly.
Podobno velja tudi za D60. Na RCgroups lahko preberete v tematiki o D60, da imajo nekateri dva modela, enega lahkega, drugega obteženega. Verjetno je D60 eden najhitrejših 1.5 m modelov za pobočno jadranje in hkrati DS.

D80 je kar precej dražji in ponavadi se delajo modeli "polno" obteženi in je "predrag" glede na 2 m razpona, da bi si ga kdo nudil samo za "ležerno" za jadranje na sprednji strani hriba.
www.lipo.si
https://www.youtube.com/user/RCracingSLO
http://www.multigp.com/chapters/view/DMA-Modra-Ptica-Multi-GP-2016

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 27 Okt 2011, 13:17

Ne pozabit, da končne performanse krila pridejo skozi družno sožitje profila in geometrije krila in to kompromisno za območje režimov letenja, za katerega je krilo dizajnirano. Če samo eno od tega dvojega (profil, tloris) zaje..., ni šans, da bo krilo vrhunsko. Oboje ali nič. (v bistvu ne oboje ampak vse.. ker se mora za dobro krilo profil od korena proti vrhu krila menjati..torej več profilov...množina)

Uporabniški avatar
Matjaž_Černivc
Profesor
Prispevkov: 1259
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04

Odgovor Napisal/-a Matjaž_Černivc » 27 Okt 2011, 13:20

...sem razkalupil prvi 12x10x3° nosilec; že včeraj ko sem laminiral me je presenetilo koliko materjala sem zbasal vanj; danes pa presenečenje, kako bikovsko pravzaprav zgleda... po vsej vrjetnosti gre na fax, da izmerimo upogibno trdnost, do loma...

lp

p.s. po naročilu naredim kalup; maksimalne dimenzije so nekje 15x15x?
Priponke
Nosilec_12x10x3°.jpg
Nosilec_12x10x3°.jpg (39.34 KiB) Pogledano 4008 krat

razkent
Freak
Prispevkov: 905
Pridružen: 21 Mar 2006, 19:11
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a razkent » 27 Okt 2011, 13:36

Tole mora držat vsake uške v vsakih razmerah.

Uporabniški avatar
muha
Freak
Prispevkov: 700
Pridružen: 05 Feb 2006, 18:59
Kraj: nekje vmes

Odgovor Napisal/-a muha » 27 Okt 2011, 13:47

razkent napisal/-a:Tole mora držat vsake uške v vsakih razmerah.
Ja seveda da bo!!!

Tako, malo za občutek: jaz sem imel na svojem swiftu za bajonet karbonsko palico premera 10mm. Razpon je imel 2150mm ter 1680g vzletne mase. Krila dvodelna, profil HQW 2.5 z 10% debelino. Zadeva je zdržala kokretne obremenitve, nekaj od tega je še zajetega v gibljivi sliki... http://vimeo.com/5906652 (glej pri 0:56s)
Life is short.
Fly hard!!!

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 27 Okt 2011, 17:44

@Črnivc;


Se ti da izdelat še en bajonet z povsem enakim razmerjem epoxi/roving in z enakim tempranjem, le da je v sredini sredica iz 8x6 mm balse ali stirodurja, oba kontrolirano zlomit in objavit rezultat?
lp
Sašo

slowper
Začetnik
Prispevkov: 31
Pridružen: 16 Maj 2011, 08:04

DS na/v termalu ?

Odgovor Napisal/-a slowper » 28 Okt 2011, 13:08


Uporabniški avatar
modelarcina
Profesor
Prispevkov: 1037
Pridružen: 18 Jan 2006, 13:30
Kraj: kamnik

Odgovor Napisal/-a modelarcina » 28 Okt 2011, 17:50

Evo moj model ki sem ga na hitro zrisal za sezono 2012??.

DINAMO II


-Profil: SD2030
-Lom: 1,5°
-Razpon: 2m
-X Rep: 11,5% površine krila (naca 9% ali pa HN 8%)
-Površina krila: 32dm/2

Gradnja-> karbon karbon karbon povsej vrjetnosti kalupi vsaj take so želje :oops: ,materjal bo sponzorski \:D/



lp simon
Priponke
dinamo 2.JPG
dinamo 2.JPG (13.39 KiB) Pogledano 4292 krat
www.okarbon.eu

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 28 Okt 2011, 20:10

Lepa skica.
Kaj pa stanjšan SD 8020 za višinca in originalen za smernik? Menda je najboljši za repe in ti ga še g. Habe predlaga, če ga vprašaš za nasvet.
lp
Sašo

Uporabniški avatar
muha
Freak
Prispevkov: 700
Pridružen: 05 Feb 2006, 18:59
Kraj: nekje vmes

Odgovor Napisal/-a muha » 29 Okt 2011, 10:09

modelarcina napisal/-a:Evo moj model ki sem ga na hitro zrisal za sezono 2012??.

DINAMO II


-Profil: SD2030
-Lom: 1,5°
-Razpon: 2m
-X Rep: 11,5% površine krila (naca 9% ali pa HN 8%)
-Površina krila: 32dm/2

Gradnja-> karbon karbon karbon povsej vrjetnosti kalupi vsaj take so želje :oops: ,materjal bo sponzorski \:D/



lp simon
Zgleda obetajoče, samo trup bi podaljšal pred krilom, ter razdaljo med krilom in višincem...

Namreč ob 2kg+ vzletne teže, zna postati malo ''žleht'' za letenje. Če gledaš ostale DS specijalke, kar konkretno pretiravajo z dolžino trupa, ne čisto brez pomena.
Life is short.
Fly hard!!!

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 29 Okt 2011, 10:30

muha napisal/-a: ....samo trup bi podaljšal pred krilom, ter razdaljo med krilom in višincem...
Tudi jaz mislim tako.

Uporabniški avatar
modelarcina
Profesor
Prispevkov: 1037
Pridružen: 18 Jan 2006, 13:30
Kraj: kamnik

Odgovor Napisal/-a modelarcina » 29 Okt 2011, 17:53

@muha

Razdaljo med krilom in višincom bom res podalšal saj kak cm,je pa zdaj 4 kratnik pov.površine krila in sem prepričan da tudi tako nebi bilo slabo..

@reaktivec
Kaj pa vem z profilom smernega in višinskega profila nimam namen diplomerat bom pa malo razmislil v tej smeri,mogoče kakšna prednost pred naca-HN profili??





lp simon!
www.okarbon.eu

Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4023
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a brejker » 29 Okt 2011, 18:01

Proporci:
nos-krilo, krilo-višina.

Sploh pa ne dvomim, da bo Dinamo II kaj slabši od predhodnika :) Ki je še vedno leteč.
Priponke
KumetaL.jpg
KumetaL.jpg (72.95 KiB) Pogledano 4026 krat
www.okarbon.eu

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 29 Okt 2011, 18:14

Predlagan profil za višinca je boljši v mejnih pogojih. Pri počasnih modelih to pomeni, da tudi ob najpočasnejšem letu prej spusti krilo, kot višinc, pri teh raketah pa to, da ga bolje drži v lupingu in, da je lažje pristajat. Tudi odkloni so posledično manjši.
Če vprašaš Habeja za nasvet ti bo zagotovo svetoval kak svoj dober krilni profil, za rep pa ta SD.


Daljši nos=manj uteži=manj stabilen model, tudi ob optimalnem težišču bolj nagnjen k pumpanju kot tak z kratkim nosom.

Večja razdalja med repom in krilom po moje ni potrebna je pa verjetno dobrodošla:
- višinc ima 11,5% površine krila
- SD2030 ima precej majhen moment in bi ob skiciranih proporcih dobro letel že z 8,5-9% repom.

Z daljšim trupom za krilom bo bolj pohleven, ampak zadeva se da rešit tudi z 28-30% globino krmila na višincu in z manjšimi, ter diferenciranimi hodi.
Če se odločiš za podaljšanje zadnjega dela trupa ti svetujem zmanjšanje višinca na okrog 9%.


Moj pylon ima RK 40, ki je zelo podoben SD2030, ima kratek trup, dosega hitrosti, ki jih bodo verjetno le redki slovenski DS modeli, pa ga b.p. peljem 3-5 m visoko ter le meter ali dva od sebe, pa tudi krogi v DS stilu niso noben problem. Je zelo vodljiv in leti kot kopje, le težišče ima presenetljivo daleč spredaj. Mislim, da nekje med 30 in 28%.



p.s.
Ko že "popravljamo" tvoj model bi opomnil še na to, da paziš na linijo nosilca. Zaradi aerodinamičnih sil in odpornosti proti flatru je zelo dobrodošlo, da se težišče krila pobdrži po celem razponu na istem mestu. Tako se krilo le upogne in ga mnogo manj zvija kot neko puščičasto ali srpasto obliko kot so bili včasih hotlinerji. Tvoja skica ima zadnji rob nagnjen naprej, a ne vem če dovolj.
lp
Sašo

Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9132
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah » 29 Okt 2011, 18:36

Malo offtopic, ampak vseeno za interesente D60 - imam ponudbo iz Anglije, če je kdo zainteresiran. Baje bodo modeli potem dražji in še težje dobavljivi, ker se proizvajalec usmerja na izdelavo D130.
www.lipo.si
https://www.youtube.com/user/RCracingSLO
http://www.multigp.com/chapters/view/DMA-Modra-Ptica-Multi-GP-2016

Uporabniški avatar
Matjaž_Černivc
Profesor
Prispevkov: 1259
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04

Odgovor Napisal/-a Matjaž_Černivc » 08 Nov 2011, 09:34

Pozdravljeni,

v okviru diplomske naloge mi je profesor odobril en lom na preižuševališču za trotočkovni upogib. Med podporama je bilo 100mm, maksimalna sila pred porušitvijo je znašala 4500N, torej 450kg. Sile ki bi jih lahko zdržal tak nosilec ob primernem opasanju bi bile vrjetno za vsaj faktor 2 večje. Prišlo je namreč do fine razplastitve laminata točno pod sredinjsko točko obremenitve. Radij mesta obremenitve je znašal le 5mm.
Še nekaj slik in graf:
Priponke
Preizkušanecrazplastitev_stranski_pogled.jpg
Preizkušanecrazplastitev_stranski_pogled.jpg (88.05 KiB) Pogledano 4692 krat
Preizkušanec razplastitev.jpg
Preizkušanec razplastitev.jpg (85.54 KiB) Pogledano 4692 krat
IMG_0415.JPG
IMG_0415.JPG (83.02 KiB) Pogledano 4693 krat

Uporabniški avatar
Matjaž_Černivc
Profesor
Prispevkov: 1259
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04

Odgovor Napisal/-a Matjaž_Černivc » 08 Nov 2011, 09:35

Še graf:
Priponke
Diagram_preizkušanec.jpg
Diagram_preizkušanec.jpg (64.3 KiB) Pogledano 4696 krat

razkent
Freak
Prispevkov: 905
Pridružen: 21 Mar 2006, 19:11
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a razkent » 08 Nov 2011, 12:37

zelo poučno

Uporabniški avatar
modelarcina
Profesor
Prispevkov: 1037
Pridružen: 18 Jan 2006, 13:30
Kraj: kamnik

Odgovor Napisal/-a modelarcina » 08 Nov 2011, 20:35

Lahko bi bil lep nedeljski izlet na vremšici :lol: :lol:
http://www.bogvetra.com/cgi-bin/eol.cgi ... ilir&day=5



lp simon
www.okarbon.eu

Uporabniški avatar
no_name
Profesor
Prispevkov: 1134
Pridružen: 18 Nov 2004, 13:25
Kraj: Lesce
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a no_name » 15 Nov 2011, 16:37

Matjaž_Černivc napisal/-a: Med podporama je bilo 100mm, maksimalna sila pred porušitvijo je znašala 4500N, torej 450kg.
Še nekaj slik in graf:
Pri taki obremenitvi je znašal "zlomni" moment le 112,5Nm.
Od Baboona je računsko dimenzioniran na 480Nm, v praksi najbrž ta trdnost znaša najbrž nekje 400Nm zaradi napak pri laminaciji in orientaciji vlaken.
Pa imajo "novi" baboni po 2 bajoneta notri, saj se je videlo, da krila "dihajo" v bajonetu.

Priporočam ti, da izdelaš nosilec s pasnicama in stojino in še enkrat na merilno mašino. Boš presenečen nad rezultati. Kolikor sem jaz testiral sem dosegal višjo trdnost pri nižji masi.
Point je v tem, da ti vsi rovingi v pasnici držijo "naenkrat".
Pri polnem bajonetu pride do odpovedi takoj ko odpove zunanje vlakno.
Pa na tlačno stran daj več rovingov.
Babooni so ponovno med nami !

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 15 Nov 2011, 17:32

raktivec napisal/-a:@Črnivc;


Se ti da izdelat še en bajonet z povsem enakim razmerjem epoxi/roving in z enakim tempranjem, le da je v sredini sredica iz 8x6 mm balse ali stirodurja, oba kontrolirano zlomit in objavit rezultat?
Ravno zato sem pripomnil tole zgoraj.

Poln bajonet je odličen, če se po preseku zvrstijo ustrezni materiali glede na napetosti. Ob enakem materialu po celem preseku je zunanje vlakno kot na natezalnici. Pri "mehkih in plastičnih" kovinah do neke mere še gre, tu je pa krhko...



Še ena offtopic za stručkote;
Najbolj kvaliteten laminiran "dolgi lok" deflex/reflex ameriškega stila ima na natezni strani nalepljen okrog 0,5 mm debel laminat iz epoksija ter karbon rovinga, na tlačni strani pa 1 do 1,2 mm laminat iz epoxija in steklenega rovinga.

Tako čez palec bi dejal, da bi moral biti karbon na tlačni in recimo kevlar na natezni strani, a ne deluje. Takoj, ko sem dal karbon na tlačno stran je lok počil.Če je na zunanji-natezni strani karbon oziroma kevlar pa tisti z karbonom bolj nese od tistega z kevlarjem. Oba sta imela enako potezno silo.
Zanimivo, da najprej poči tisti lok, ki ima kevlar na nategu in karbon na tlaku, četudi daš vmes nek zelo trd les, recimo pokončno rezan bambus, Robinijo ali Ipe.

Primer enega takega loka (karbon-pokončno rezan bambus-steklo)
http://www.3riversarchery.com/Bows+Long ... oduct.html


Kaka ideja zakaj? Delno se vprašanje povezuje tudi z krilnim nosilcem ali pogojno bajonetom.


No-Name, kaj pa jeklen bajonet? Poleg varnostne rezerve dodaš še nekaj mase.
lp
Sašo

Uporabniški avatar
Matjaž_Černivc
Profesor
Prispevkov: 1259
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04

Odgovor Napisal/-a Matjaž_Černivc » 16 Nov 2011, 12:28

...preračunano z dobljenimmi podatki zdrži en tak nosilec upor, ki ga naredi plošča (površine uške) pri 170km/h (z primernim vpasanjem pa zagotovo še vsaj za koren iz 2 več); problem preizkusa je bil premajhen radij točkovne obremenitve in je nosilec bolj presekalo kot zlomilo... Polnega nosilca tako velikih dimenzij, ni moč videti pri nobenem komercijalnem modelu...

Boris koliko so dimenzije nosilca? Odpornostni moment narašča s kvadratom višine nosilca; tako je nesmiselno primerjati dva dimenzijsko različna nosilca.

lp

Odgovori

Vrni se na