Pozdravjeni!
Malo pozno se oglašam, ker je bilo v zadnjih tednih bolj malo prostega časa. Pa tudi nisem ravno nek pisec, zato mi tole ne gre najbolje od rok
. Najprej se pa še morem zahvalit g. raktivcu, ki mi je pomagal z izbiro profila. Hvala
.
Uglavem, kje bi začeli. Najbolje, da kar pri krilu.
Krilo:
Krilo je narejeno iz naslednjih plasti (noter > zunaj):
-stirodur
-80g steklena tkanina (ojačitve na zadnjem robu, spojih stirodurnih polovic, čez nosilec)...to so 50mm široki trakovi.
-2x 1600tex karbonski roving za ojačitev sprednjega roba
-120g steklena tkanina (ojačitve korena krila, 250mm x 180mm trikotniki)
-1,5mm balsa
-čez koren 120g steklena tkanina (kvadrat 600mm x 450mm (neprekinjena čez sprednji rob))
-čez celo krilo 45g steklena tkanina
-čez celo krilo 160g karbonska tkanina + 1x 1600tex karbonski roving za ojačitev zadnjega roba krila.
To je na spodnji in na zgornji strani krila. Se pravi,da je iz obeh smeri enako sestavljen oz. ima simetričen prerez (upam, da se razume kaj hočem povedat).
Čez krilo je cel karbonski nosilec, kateri v korenu meri 15x12mm in se postopoma z profilom tanjša (narejen je iz cca. 220m karbonskega rovinga 1600tex). Kjer so bili izrezani aileroni je vstavljena 10mm balsa. Na koncu je še vse pokitano, zbrušeno in pobarvano.
To bi bilo to kar se tiče krila. Če se mi bo shodilo, bom narisal tudi skico, ki jo bom kar v ta post pripel kot priponko, kjer bo pokazano, kako je vse skupaj zloženo za bolj jasno predstavo.
Naslednji je trup:
Trup sem vzel od enega starega jadralnega letala, ki je bil na elektro pogon, narejen iz steklenih vlaken. Na trupu sem torej naknadno naredil nos (izoblikoval stirodur, čez pa dal, karbonske rovinge in tkanino), ter ga precej ojačal, in mu naredil nov rep (prejšni je bil V, zdaj je pendel).
Trup sem ojačal z karbonskimi rovingi (okoli 50m 1600tex sem jih porabil), ter mu vgardil nov pendel rep, oz. smerni stabilizator. Vse skupaj je na koncu pokitano, zbrušeno in pobarvano.
Smerno krmilo:
Ima vgrajen mehanizem, za pendel višinsko krmilo (sesavljen iz kup delov iz pertinaksa, vezene plošče, ter medenine uporabljene kot pušo). Narejen je iz stirodurnega jedra, čez katirega je 1,5mm balsa, sprednji rob je iz 10mm trde balse, vse skupaj pa je oblečeno v 50g stekleno tkanino. Aja 10mm balsa je tudi tam, kjer se je odrezalo smerno krmilo.
Višinsko krmilo:
Po vrstnem redu enako kot krilo:
-Stirodurna sredica
-prednji rob ojačan s karbonskim rovingom
-1,5mm balsa
-zadnji rob ojačan z karbonskim rovingom
-160g karbonska tkanina.
V krmilu, je nosilec iz 4mm balze, ki poteka po 1/3 profila, začne se pa pri koncu medeninaste puše za bajonet. Na koncu je pokitan, zbrušen in pobarvan.
Kar se pendel repa tiče, še morem povedat, da je glavni bajonet 4mm jeklena palica, ki gre 35mm v vsako polovico krmila, v centru smernega stabilizatorja pa je vlepljen. Pomožni bajonet za krmiljenje pa je 2mm jeklena palica, ki gre 25mm v vsako polovico krmila.
Povezava iz pendla na servo pa je izvedena z 6/4mm karbonsko palico. Povezava iz smernega krmila na servo pa z pull-pull varianto iz kevlarske nitke. Aileron na srevo pa je cca. 35mm dolga 2mm jeklena palica zavita v 2 x L fiksna.
To mislim, da bi bilo vse, če je še kaj ne jasno me vprašajte. Če bo čas bom še tako naredil kakšno skico.
Uglavnem model je že imel prvi let, vendar samo slabih 20m, ker sem ga prešvoh vrgel in zato niti ni poletel. Pa veter bi lahko še malo bolj pihal, pa malo bolj strmo pobočje bi lahko bilo (2m višinske razlike na 20m dolžine). Škoda, ki je nastala je odtrgan nosilec krila iz trupa (že prej predvidena šibka točka letala). Vse ostalo je celo, niti praske. Ampak od takrat, ko je bila nesreča, do sedaj je že skoraj komplet popravljeno.
Komaj čakam, na nasleden polet, ko bo ob pravem vremenu.
P.S. Glede na napoved čez vikend, katiro je kakšno primerno pobočje na štajerskem koncu oz. bolj velenjsko savinjskem
?
Uf...pa sem le spisal to v slabih 45 minutah
.
LP Andraž