Stran 5 od 5

Objavljeno: 18 Okt 2011, 06:23
Napisal/-a raktivec
Spet eden, ki ne joka kako nas trgovci lupijo z modeli. Slika

Jaz bi vseeno dal na gornjo fleho kaj svetlega, ker ti bo v hitrih zavojih naenkrat zaplesalo pred očmi. Tu je v igri tudi mentalna utrujenost in povezava oči z tistim želejem za njimi. Kontrast hudo pomaga!

Objavljeno: 18 Okt 2011, 06:57
Napisal/-a belovic
Andraž vse pohvale 8) =D> =D> =D>
Daj napiši še malo sestavo in princip gradnje krila [-o<

Objavljeno: 18 Okt 2011, 14:17
Napisal/-a brejker
belovic napisal/-a: Daj napiši še malo sestavo in princip gradnje krila [-o<
Andraž vzemi si čas, da nam boš lahko veliko napisal in narisal :)
Škoda, da se takšni modeli tako potihem delajo :roll:

Objavljeno: 18 Okt 2011, 14:50
Napisal/-a raktivec
@An Fu;

Kako imaš izveden pendel?
V kolikor imaš prednji bajonet le vtaknjen v hilzno v repu zna rep zaflatrat in polomit servo.
Prednji ali glavni bajonet je najbolje fiksno vlepit v smernik, potem pa ni več panike.

Objavljeno: 18 Okt 2011, 15:37
Napisal/-a JKSniper
Saj vemo da gradi :P , tako da ni bilo potiho :D

Svaka čast funkl, še tu javno :D , res pa je da še nisem videl letel modela z 2m razponom z 3.5kg, prej obratno (3.5m in 2kg) :D

LP!
Jure

Objavljeno: 18 Okt 2011, 19:20
Napisal/-a Matjaž_Černivc
Andraž zanimiv izdelek! 120g/dm2 točno toliko ima Kinetic 100, upam da je to podatek z kvihti, ker ne vem če je v Slo primeren hrib za tako obtežbo...

Se veselim reportaže iz prvega leta!

lp

Objavljeno: 18 Okt 2011, 19:39
Napisal/-a raktivec
Tudi, če je propadanje 1,5 m/s (kar ziher ni) se hitro najde padina, ki dovolj drži.

Objavljeno: 09 Nov 2011, 00:10
Napisal/-a AnFu
Pozdravjeni!

Malo pozno se oglašam, ker je bilo v zadnjih tednih bolj malo prostega časa. Pa tudi nisem ravno nek pisec, zato mi tole ne gre najbolje od rok :-? . Najprej se pa še morem zahvalit g. raktivcu, ki mi je pomagal z izbiro profila. Hvala :) .

Uglavem, kje bi začeli. Najbolje, da kar pri krilu.

Krilo:

Krilo je narejeno iz naslednjih plasti (noter > zunaj):
-stirodur
-80g steklena tkanina (ojačitve na zadnjem robu, spojih stirodurnih polovic, čez nosilec)...to so 50mm široki trakovi.
-2x 1600tex karbonski roving za ojačitev sprednjega roba
-120g steklena tkanina (ojačitve korena krila, 250mm x 180mm trikotniki)
-1,5mm balsa
-čez koren 120g steklena tkanina (kvadrat 600mm x 450mm (neprekinjena čez sprednji rob))
-čez celo krilo 45g steklena tkanina
-čez celo krilo 160g karbonska tkanina + 1x 1600tex karbonski roving za ojačitev zadnjega roba krila.

To je na spodnji in na zgornji strani krila. Se pravi,da je iz obeh smeri enako sestavljen oz. ima simetričen prerez (upam, da se razume kaj hočem povedat).

Čez krilo je cel karbonski nosilec, kateri v korenu meri 15x12mm in se postopoma z profilom tanjša (narejen je iz cca. 220m karbonskega rovinga 1600tex). Kjer so bili izrezani aileroni je vstavljena 10mm balsa. Na koncu je še vse pokitano, zbrušeno in pobarvano.

To bi bilo to kar se tiče krila. Če se mi bo shodilo, bom narisal tudi skico, ki jo bom kar v ta post pripel kot priponko, kjer bo pokazano, kako je vse skupaj zloženo za bolj jasno predstavo.

Naslednji je trup:

Trup sem vzel od enega starega jadralnega letala, ki je bil na elektro pogon, narejen iz steklenih vlaken. Na trupu sem torej naknadno naredil nos (izoblikoval stirodur, čez pa dal, karbonske rovinge in tkanino), ter ga precej ojačal, in mu naredil nov rep (prejšni je bil V, zdaj je pendel).

Trup sem ojačal z karbonskimi rovingi (okoli 50m 1600tex sem jih porabil), ter mu vgardil nov pendel rep, oz. smerni stabilizator. Vse skupaj je na koncu pokitano, zbrušeno in pobarvano.

Smerno krmilo:

Ima vgrajen mehanizem, za pendel višinsko krmilo (sesavljen iz kup delov iz pertinaksa, vezene plošče, ter medenine uporabljene kot pušo). Narejen je iz stirodurnega jedra, čez katirega je 1,5mm balsa, sprednji rob je iz 10mm trde balse, vse skupaj pa je oblečeno v 50g stekleno tkanino. Aja 10mm balsa je tudi tam, kjer se je odrezalo smerno krmilo.

Višinsko krmilo:

Po vrstnem redu enako kot krilo:
-Stirodurna sredica
-prednji rob ojačan s karbonskim rovingom
-1,5mm balsa
-zadnji rob ojačan z karbonskim rovingom
-160g karbonska tkanina.

V krmilu, je nosilec iz 4mm balze, ki poteka po 1/3 profila, začne se pa pri koncu medeninaste puše za bajonet. Na koncu je pokitan, zbrušen in pobarvan.

Kar se pendel repa tiče, še morem povedat, da je glavni bajonet 4mm jeklena palica, ki gre 35mm v vsako polovico krmila, v centru smernega stabilizatorja pa je vlepljen. Pomožni bajonet za krmiljenje pa je 2mm jeklena palica, ki gre 25mm v vsako polovico krmila.

Povezava iz pendla na servo pa je izvedena z 6/4mm karbonsko palico. Povezava iz smernega krmila na servo pa z pull-pull varianto iz kevlarske nitke. Aileron na srevo pa je cca. 35mm dolga 2mm jeklena palica zavita v 2 x L fiksna.

To mislim, da bi bilo vse, če je še kaj ne jasno me vprašajte. Če bo čas bom še tako naredil kakšno skico.

Uglavnem model je že imel prvi let, vendar samo slabih 20m, ker sem ga prešvoh vrgel in zato niti ni poletel. Pa veter bi lahko še malo bolj pihal, pa malo bolj strmo pobočje bi lahko bilo (2m višinske razlike na 20m dolžine). Škoda, ki je nastala je odtrgan nosilec krila iz trupa (že prej predvidena šibka točka letala). Vse ostalo je celo, niti praske. Ampak od takrat, ko je bila nesreča, do sedaj je že skoraj komplet popravljeno.

Komaj čakam, na nasleden polet, ko bo ob pravem vremenu.

P.S. Glede na napoved čez vikend, katiro je kakšno primerno pobočje na štajerskem koncu oz. bolj velenjsko savinjskem :) ?

Uf...pa sem le spisal to v slabih 45 minutah :).

LP Andraž

Objavljeno: 09 Nov 2011, 07:42
Napisal/-a raktivec
AnFu napisal/-a:Pozdravjeni!
P.S. Glede na napoved čez vikend, katiro je kakšno primerno pobočje na štajerskem koncu oz. bolj velenjsko savinjskem :) ?

Enako vprašanje tudi z moje strani, le da dodajam še "Št konc"?

Nekaj kaže na JZ ali V SV na Smrekovcu in to bi skoraj moralo biti dobro. Ne čisto direkt po pobočju, a bolje kot po grebenu navzdol.
Morda Golte?
Je že kdo poizkušal na frati pri koči na Slemenu? Sicer strmo za pristat, ampak odprto do Velenja in bi znalo potegnit.

Objavljeno: 09 Nov 2011, 08:13
Napisal/-a matej rozman
raktivec napisal/-a:
AnFu napisal/-a:Pozdravjeni!
P.S. Glede na napoved čez vikend, katiro je kakšno primerno pobočje na štajerskem koncu oz. bolj velenjsko savinjskem :) ?

Enako vprašanje tudi z moje strani, le da dodajam še "Št konc"?

Nekaj kaže na JZ ali V SV na Smrekovcu in to bi skoraj moralo biti dobro. Ne čisto direkt po pobočju, a bolje kot po grebenu navzdol.
Morda Golte?
Je že kdo poizkušal na frati pri koči na Slemenu? Sicer strmo za pristat, ampak odprto do Velenja in bi znalo potegnit.
Štejte mene zraven :wink:

Objavljeno: 09 Nov 2011, 08:15
Napisal/-a brejker
AnFu napisal/-a: Čez krilo je cel karbonski nosilec, kateri v korenu meri 15x12mm in se postopoma z profilom tanjša (narejen je iz cca. 220m karbonskega rovinga 1600tex)

To mislim, da bi bilo vse, če je še kaj ne jasno me vprašajte. Če bo čas bom še tako naredil kakšno skico.

Uf...pa sem le spisal to v slabih 45 minutah :).
220m Karbonskega rovinga v nosilcu. Kakšno "orodje" si imel za izdelavo? Klasičen U Aluminijast profil in si ga nabasal in nato brusil ali?

Če si pisal 45min me zanima koliko časa si porabil za izdelavo nosilca za eno polovico krila :wink:

Vsekakor pohvale za DS model in da deliš informacije o gradnji! =D>

Objavljeno: 09 Nov 2011, 09:04
Napisal/-a raktivec
matej rozman napisal/-a: Štejte mene zraven :wink:
Ej, mačkon, poglej še ti kje bo prav vleklo, pa se v petek zmenimo.
Jaz bom imel par metrov 8 kg elastike, za ziher start. Če bo 8 kg premalo lahko dupliramo...

Objavljeno: 09 Nov 2011, 09:29
Napisal/-a AnFu
brejker napisal/-a:
AnFu napisal/-a: Čez krilo je cel karbonski nosilec, kateri v korenu meri 15x12mm in se postopoma z profilom tanjša (narejen je iz cca. 220m karbonskega rovinga 1600tex)

To mislim, da bi bilo vse, če je še kaj ne jasno me vprašajte. Če bo čas bom še tako naredil kakšno skico.

Uf...pa sem le spisal to v slabih 45 minutah :).
220m Karbonskega rovinga v nosilcu. Kakšno "orodje" si imel za izdelavo? Klasičen U Aluminijast profil in si ga nabasal in nato brusil ali?

Če si pisal 45min me zanima koliko časa si porabil za izdelavo nosilca za eno polovico krila :wink:

Vsekakor pohvale za DS model in da deliš informacije o gradnji! =D>
Nekega posebnega orodja za izdelavo nisem imel. Roving sem ovil čez obešalnik, kateri ima razmak ravno 2m. Nato sem pa vse skupaj prerezal na pol in dobil 2m dolge konce rovinga. Krilo je iz enega dela, tako da nisem rabil nobenih alu profilov, ampak sem rovinge kar zatlacil v utor ki sem ga izrezal v stirodur.

Krilo je iz enega dela, ni polovic, sem ga pa izdelal v dveh delih. V prvem delu sem izelal celotno krilo, do prekritja z balso, pustil, da se je smola strdila, nato pa v drugem delu prekril balzo s stekleno tkanino ter karbonom. Prvi del mi je vzel malo več časa, saj je bili več pred priprave (rezanje balse, ukrojenje tkanin itd.), v drugem delu je vilo pa precej manj dela z ukrojenjem, tako, da je izdelava potekala hitreje. v obeh primerih pa sem imel približno 30 min časa preden se je smola začela strjevati. Z predpripravo vred mi je pa vse skupaj vzeli ca. 5 ur. Aja stirodurne sredice, sem dal prej še na CNC nitko odrezat.

Lp Andraž

Re: DS MODEL

Objavljeno: 28 Jan 2013, 12:22
Napisal/-a RomanM
Živjo,

kako je kaj s tema dvema modeloma, a sta že občutla kaj vetra al ne :D .

Zanima me, kako se obnese tale MG06 profil, leti - ne leti... Doma imam že dobro leto takšne sredice, pa sem se lotu nekaj skupaj spravljat pa vsaka informacija prav pride.

LP Roman

Re: DS MODEL

Objavljeno: 28 Jan 2013, 15:17
Napisal/-a AnFu
Lep pozdrav!

Moj model v kompletu pravega poleta še ni doživel. Sem pa pred tem trupom testiral krilo na enem elektro trupu in morem rečt, da se odlično obnese. Stabilen je tako pri nizkih kot pri visokih hitrostih. Pa tudi ko daš ailerone malo dol (kvazi flapi), se kar dosti pozna pri vzgonu. Ob velik hitrostih (brisancih) ma pa prav zak poseben zvok. Se ga skoraj ne sliši... Nima tistega značilnega piskanja kot katiri drugi modeli. Samo zdaj ne vem zaradi če se je to s piskanjem tako kot je... Zaradi profila samega? Sem jaz kej zaj***? Sem tok dober nardil? Ne bi vedel...

Upam, da sem kakorkoli pomagal.

LP, Andraž.

Re: DS MODEL

Objavljeno: 28 Jan 2013, 15:26
Napisal/-a muha
Tiho krilo modela je na račun zapiranja reže eleronov/flapov z trakom. Zapiranje z polkrogom (lunico) že izgleda lepo (večina F3X), ni pa tiho...

Re: DS MODEL

Objavljeno: 28 Jan 2013, 20:39
Napisal/-a modelarcina
Profil je pomojem kar primeren,je pa dokaj tanek tko da sam nebi gradil kaj večjega od 2m sploh ce ga mislis furat na 60+ g/dm2 obremenitve.
Za normalen padinski model tja do 60 g/dm2 pa je profil odličen!



ps:Joe Manor ma svojih modelih fura 12-14% profil idino na najmansemu D40 tam sumim da je profil rk40
večina njegovih modelov je najhitrejsih...




lp Simon

Re: DS MODEL

Objavljeno: 03 Feb 2016, 12:03
Napisal/-a Matjaž_Černivc
Pozdravljeni,

kaj novega? Je kateri od modelov že poletel?

lp

Re: DS MODEL

Objavljeno: 03 Feb 2016, 17:35
Napisal/-a raktivec
Moj leti in, da je večkrat v zraku ima gor 16x16 brke gnane preko 5,2 reduktorja na 1W35 in 4s aku. Na DS ga še nisem zavrtel, ker me je prehitelo zimsko dogajanje, na brke je pa zanimiv. :D

Re: DS MODEL

Objavljeno: 05 Feb 2016, 09:35
Napisal/-a Matjaž_Černivc
Pozdravljeni,

super, v novi sezoni bi se lahko dobili na katerem za ds primernem pobočju, da zopet malo zaživi slovenska DS scena. Tudi spodbuda za dokončanje nekdaj številnih samograditeljskih projektov.

lp

Re: DS MODEL

Objavljeno: 25 Feb 2016, 11:47
Napisal/-a raktivec
Ja, najdi kako pobočje z lubadarjem v smreki, da bomo koristni. :D

Re: DS MODEL

Objavljeno: 25 Feb 2016, 11:54
Napisal/-a modelarcina
Matjaž_Černivc napisal/-a:Pozdravljeni,

super, v novi sezoni bi se lahko dobili na katerem za ds primernem pobočju, da zopet malo zaživi slovenska DS scena. Tudi spodbuda za dokončanje nekdaj številnih samograditeljskih projektov.

lp

JA!! sem takoj za, predlagam soriško planino :D

Upam samo da cimprej pobere sneg :^o


Haha ja Sašo imaš prav,ampak sej veš vsak začetek je tezak sicer pa slisim da je na soriški precej simpl DS-at brez kakih hudih turbolenc..



lp