DS MODEL
Moderator: brejker
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
@Melo;
V kolikor je pod notranjo lepoto mišljena natančnost izdelave profila in trdnost konstrukcije je stvar taka, da je model resnično trd in trden za svoj namen, natančnost profila je pač taka kakršna je lahko z ročnim brušenjem površin. Zagotovo precej zaostaja npr. za kvaliteto Babonovih površin, a sem porepričan, da bo vseeno lepo letel.
V kolikor je pod notranjo lepoto mišljena natančnost izdelave profila in trdnost konstrukcije je stvar taka, da je model resnično trd in trden za svoj namen, natančnost profila je pač taka kakršna je lahko z ročnim brušenjem površin. Zagotovo precej zaostaja npr. za kvaliteto Babonovih površin, a sem porepričan, da bo vseeno lepo letel.
lp
Sašo
Sašo
Helou!
@raktivec
Malo šale ne škodi!
Vrjamem v natančnost izdelave, končni izdelek pa je vsekakor lep!
Kar se pa BABUNA tiče je pa to razred zase! Babun je dobro načrtovan in tehnološko zelo napredno izveden model !
Mislim da Boris s trenutno tehnologijo prehiteva konkurenco!
Imel sem priložnost potipat ( zagrabit) Babunovo flugo! Ostal sem brez besed ! enostavno si tak model zaželiš v svoji zbirki!
lp.
@raktivec
Malo šale ne škodi!
Vrjamem v natančnost izdelave, končni izdelek pa je vsekakor lep!
Kar se pa BABUNA tiče je pa to razred zase! Babun je dobro načrtovan in tehnološko zelo napredno izveden model !
Mislim da Boris s trenutno tehnologijo prehiteva konkurenco!
Imel sem priložnost potipat ( zagrabit) Babunovo flugo! Ostal sem brez besed ! enostavno si tak model zaželiš v svoji zbirki!
lp.
Newton laže!!!
Bjonde padajo hitreje!
Bjonde padajo hitreje!
Malo sem gledal kako pritrdiš krilo na trup pa mi ni ravno vse jasno?
Glede na to da je krilo dvodelno, in da se na trup pritrdi 'od zgoraj' je vse kar se vidi, le dva vijaka nekje na 1/3 globine.
Zanima me, če boš dodal za pritrditev še dva vijaka (na zadnjem robu krila), in bo potem krilo pritrjeno z 4mi vijaki, ali je pritrditev že dokončna, pa da se ne vidi kako točno je pritrjeno?
Saj mora konec koncev spoj prenašati kar konkretne obremenitve (pri tej teži) pri pristankih.
Glede na to da je krilo dvodelno, in da se na trup pritrdi 'od zgoraj' je vse kar se vidi, le dva vijaka nekje na 1/3 globine.
Zanima me, če boš dodal za pritrditev še dva vijaka (na zadnjem robu krila), in bo potem krilo pritrjeno z 4mi vijaki, ali je pritrditev že dokončna, pa da se ne vidi kako točno je pritrjeno?
Saj mora konec koncev spoj prenašati kar konkretne obremenitve (pri tej teži) pri pristankih.
Life is short.
Fly hard!!!
Fly hard!!!
štirje vijaki so. Prednja dva M5, zadnja dva M4.
Prednja dva sta "skoz" nosilec in je pod njima konkretna dodatna količina karbona, da ju niti približno ne izpuli.
En 8.8 vijak bi bil dovolj, ampak vijaki M5 z vgreznjeno glavo so navadno 4.5 do 5.6 mizerija, pa naj piše na njih kar hoče.
p.s.
Sodeč po tistem kar No_name objavlja okrog svojega Babona2 mi je kar malce žal, da sem se lotil svojega modela. Mislim, da bi bolje storil, če bi ga nabavil pri njem!
Prednja dva sta "skoz" nosilec in je pod njima konkretna dodatna količina karbona, da ju niti približno ne izpuli.
En 8.8 vijak bi bil dovolj, ampak vijaki M5 z vgreznjeno glavo so navadno 4.5 do 5.6 mizerija, pa naj piše na njih kar hoče.
p.s.
Sodeč po tistem kar No_name objavlja okrog svojega Babona2 mi je kar malce žal, da sem se lotil svojega modela. Mislim, da bi bolje storil, če bi ga nabavil pri njem!
lp
Sašo
Sašo
Najboljša rešitev je, če naložiš slike na brezplačni strežnik http://imageshack.us/
Saso, si ga ze zabrisal?
I didn't know it was impossible when i did it!
http://www.sdgpslogger.com
http://bpp-blog.blogspot.com
http://www.sdgpslogger.com
http://bpp-blog.blogspot.com
Trdnostno so bile zaprte že med gradnjo-glej sliko sredice. Aerodinamično so zaprte z tistim trakom, ki ima lepilo le do ene tretjine-Graupner.
Rep ima en servo, itak ne utegneš kaj drugega kot dajat višino, pa še mali V lom krila je in smer sploh ne bi prijela.
Servoti so vsi trije Futaba S3150, ampak ročke na eleronih so tako dolge, da izkoristim cel gib servota in po servo kalkulatorju naj bi delovalo nekje do 650 km/h.
Model je že "v letih", a je do pred nedavnim ležal v škatli z nedokončanimi modeli. Šele kak mesec nazaj sem se ga lotil dokončat, ker imam z njim namen letet predvsem na Ronjeku kadar bom doli zaradi testiranj čolna, a bo morebiti preveč burje in bom na sidru.
Teh nekaj slik sem pripopal le zaradi javkanja okrog cene modelov na strani o pobočnem jadranju. Menim, da si vsak, ki je sposoben letet tak model lahko tudi privošči njegovo gradnjo! Prostor za gradnjo? Ni ga treba veliko!
Rep ima en servo, itak ne utegneš kaj drugega kot dajat višino, pa še mali V lom krila je in smer sploh ne bi prijela.
Servoti so vsi trije Futaba S3150, ampak ročke na eleronih so tako dolge, da izkoristim cel gib servota in po servo kalkulatorju naj bi delovalo nekje do 650 km/h.
Model je že "v letih", a je do pred nedavnim ležal v škatli z nedokončanimi modeli. Šele kak mesec nazaj sem se ga lotil dokončat, ker imam z njim namen letet predvsem na Ronjeku kadar bom doli zaradi testiranj čolna, a bo morebiti preveč burje in bom na sidru.
Teh nekaj slik sem pripopal le zaradi javkanja okrog cene modelov na strani o pobočnem jadranju. Menim, da si vsak, ki je sposoben letet tak model lahko tudi privošči njegovo gradnjo! Prostor za gradnjo? Ni ga treba veliko!
lp
Sašo
Sašo
Meni je pa najbolj žal to, da danes skoraj nihče več ne razmišlja o gradnji kakšnega jadralca, samo še o tem kaj kupiti!!! Potem pa gledamo teme, kako se vlepijo servomotrčki ter elektronika, poneumljanje modelarstva!raktivec napisal/-a: Menim, da si vsak, ki je sposoben letet tak model lahko tudi privošči njegovo gradnjo! Prostor za gradnjo? Ni ga treba veliko!
Sašo je več kot uspešno prikazal največjo prednost samogradnje, in sicer je celo letalo prikrojil svojim željam in potrebam. Z tem, da ima model unikaten podpis graditelja.
Upam da se prihodnje leto vidimo na Soriški, pa da vidimo DS model na temni strani hriba
Life is short.
Fly hard!!!
Fly hard!!!
@Miha;
Masa z utežjo, da ga spravim v težišče je vsaj 2,4 kg (tega modela ne tehtam pretirano), kar znese nekje med 75 in 80 g/dm2. V trupu imam prostora za 1 kg svinca, ki sem ga ulil v kalup iz gipsa in lepo sede pod krilo.
Zakaj uteži na konce krila? Morebiti zaradi manjše obremenitve nosilca? Zaenkrat sem vse skupaj preizkusil z 30 kg utežjo, šlo bi vsaj še 20 kg in je preneslo. Če se bo še vedno upogibalo bom polovici krila zlaminiral skupaj in pridobil vsaj še enkrat toliko. Polovice same po sebi so resnično strašansko trde in česa takega v modelarstvu še nisem videl. Ko se dobro nasloniš na krilo se vidi malce upogiba okrog bajoneta, to je pa tudi vse in če ga zalaminiram bo skalnat spoj.
Masa z utežjo, da ga spravim v težišče je vsaj 2,4 kg (tega modela ne tehtam pretirano), kar znese nekje med 75 in 80 g/dm2. V trupu imam prostora za 1 kg svinca, ki sem ga ulil v kalup iz gipsa in lepo sede pod krilo.
Zakaj uteži na konce krila? Morebiti zaradi manjše obremenitve nosilca? Zaenkrat sem vse skupaj preizkusil z 30 kg utežjo, šlo bi vsaj še 20 kg in je preneslo. Če se bo še vedno upogibalo bom polovici krila zlaminiral skupaj in pridobil vsaj še enkrat toliko. Polovice same po sebi so resnično strašansko trde in česa takega v modelarstvu še nisem videl. Ko se dobro nasloniš na krilo se vidi malce upogiba okrog bajoneta, to je pa tudi vse in če ga zalaminiram bo skalnat spoj.
lp
Sašo
Sašo
kolke odklone pa imaš namen naredit, za pristajanje so še vedno potrebni "normalni" odloniraktivec napisal/-a:Servoti so vsi trije Futaba S3150, ampak roèke na eleronih so tako dolge, da izkoristim cel gib servota in po servo kalkulatorju naj bi delovalo nekje do 650 km/h.
lp Roman
KEEP AWAY FROM LAND
15 mm navzgor. Če ga malo zapičim pod kako skalo ne bo nobene škode.
Med počasnim letom je za tako krilo dovolj 5 mm navzdol in 10 mm navzgor, za divjanje pa 1/3 tega in močno diferencirano, to pa b.p. prenese tudi 2 kg servo. Problem so želje po hudih odlkonih pri hudih hitrostih, kar pa itak ne gre skupaj.
Med počasnim letom je za tako krilo dovolj 5 mm navzdol in 10 mm navzgor, za divjanje pa 1/3 tega in močno diferencirano, to pa b.p. prenese tudi 2 kg servo. Problem so želje po hudih odlkonih pri hudih hitrostih, kar pa itak ne gre skupaj.
lp
Sašo
Sašo
Pozdravljeni!
Če mi je dovoljeno bi še jaz predstavil svoj DS model, ki sem ga dokončal ta vikend. Model ima 15x12mm nosilec, ki se postopoma tanjša čez celo krilo. Krilo me brez problema zdrži, če se nanj usedem in malo "skačem" po njem. Prav tako je tudi enako odporno proti torziji. Ima pendel rep. Povezave med vsemi krmilnimi površinami in servo motorji pa so tudi narejene izjemno togo, se pravi da imajo minimalno zračnost.
Nekaj osnovnih podatkov:
Material: Full Karbon
Razpon: 2m
Dolžina: 1,15m (če se prav spomnim)
Krilna obremenitev: 120g/dm^2
Krilna površina: 33dm^2
Profil: MG06
V-lom 1,5°
RC-oprema:
Aileroni: Futaba S-3150
Smer, višina: Hitec HS-225MG
Barva meni čisto ustreza, saj z vidom, hvala bogu, nimam še nobenih težav.
LP Andraž
Še slike (kvaliteta je bolj slaba, zaradi telefona):
Če mi je dovoljeno bi še jaz predstavil svoj DS model, ki sem ga dokončal ta vikend. Model ima 15x12mm nosilec, ki se postopoma tanjša čez celo krilo. Krilo me brez problema zdrži, če se nanj usedem in malo "skačem" po njem. Prav tako je tudi enako odporno proti torziji. Ima pendel rep. Povezave med vsemi krmilnimi površinami in servo motorji pa so tudi narejene izjemno togo, se pravi da imajo minimalno zračnost.
Nekaj osnovnih podatkov:
Material: Full Karbon
Razpon: 2m
Dolžina: 1,15m (če se prav spomnim)
Krilna obremenitev: 120g/dm^2
Krilna površina: 33dm^2
Profil: MG06
V-lom 1,5°
RC-oprema:
Aileroni: Futaba S-3150
Smer, višina: Hitec HS-225MG
Barva meni čisto ustreza, saj z vidom, hvala bogu, nimam še nobenih težav.
LP Andraž
Še slike (kvaliteta je bolj slaba, zaradi telefona):
Flying is living...
Ja zanimivo lep model domače izdelave
Kako imaš pa krila pritrjena na trup? Na sredini krila sta vidna dva vijaka, imaš na prednjem robu zatič, ali se tudi skriva kakšen večji vijak?
Namreč glede na napisanih 120g/dm krilne obremenitve, ter preizkus upogibne trdnosti krila, sklepam da je zadeva precej težka, in da ga niti približno ne boš ''šparal'' pri ostrih zavojih. Pa se mi zdi glede na videno, spoj med krilom in trupom še najbolj kritičen upam da se pošteno motim...
Zanimiva mi je tudi izbira profila. Me prav zanima kako se bo kaj izkazal. Ima pa ta profil eno zelo veliko prednost pred drugimi, namreč krmilna površina (flap/eleron) pri višjih hitrostih zelo malo obremenjuje servomotor, se pravi, da je profil nekako ''uravnotežen''.
Kako imaš pa krila pritrjena na trup? Na sredini krila sta vidna dva vijaka, imaš na prednjem robu zatič, ali se tudi skriva kakšen večji vijak?
Namreč glede na napisanih 120g/dm krilne obremenitve, ter preizkus upogibne trdnosti krila, sklepam da je zadeva precej težka, in da ga niti približno ne boš ''šparal'' pri ostrih zavojih. Pa se mi zdi glede na videno, spoj med krilom in trupom še najbolj kritičen upam da se pošteno motim...
Zanimiva mi je tudi izbira profila. Me prav zanima kako se bo kaj izkazal. Ima pa ta profil eno zelo veliko prednost pred drugimi, namreč krmilna površina (flap/eleron) pri višjih hitrostih zelo malo obremenjuje servomotor, se pravi, da je profil nekako ''uravnotežen''.
Life is short.
Fly hard!!!
Fly hard!!!