DS - Dynamic soaring (No.1)
Moderator: brejker
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
Problem v Sloveniji je, da ima nekdo-kdorkoli res dober f3x (oz. kar koli hitrega) model, ga pripiči z 400m višine; z kinetično energijo, ki jo nosi model naredi na zavetrni strani 5 lupingov...in realno izmerjena hitrost je definitivno preko 200km/h...in tu mu nikakor ne gre oporekati...raktivec napisal/-a:Vsekakor je bilo že MNOGO brisancev z hitrostmi nad 200 km/h! Tista moja izpred nekaj dni je bila mišljena le kot prispodoba, ki bi pripomogla k mišljenju, da je predlagan model dovolj dober za naše začetke.
Z mojo f3j jotico pri 2,2kg vso nabrano hitrost iz pikiranja porabim v prvi polovici prvega kroga za vstop v rotorje. Tako se mi model dostikrat že skoraj ustavi preden spet priletim v tok zraka čez hrib...nadalne pospeševanje pa je zelo dobro vidno...
lp
-
- Profesor
- Prispevkov: 1622
- Pridružen: 29 Dec 2001, 01:00
- Kraj: Maribor-USA-Bangkok-Doha-Bogota-Teheran-Maribor kolodvor
Reaktivec bi rekel, tudi za DS......!
na racenhofu zregliral, pravkar.. narejeno za pobocje
pozitivna gradnja, komplet ogljik, francoska filozofija.
bo treba enkrat na pobocja v francijo.razturajo piloti in pogoji..
za svinec je prostor, ja
me zanima, ce bo hitrejsi od Germanije
na racenhofu zregliral, pravkar.. narejeno za pobocje
pozitivna gradnja, komplet ogljik, francoska filozofija.
bo treba enkrat na pobocja v francijo.razturajo piloti in pogoji..
za svinec je prostor, ja
me zanima, ce bo hitrejsi od Germanije
- Priponke
-
- mirko.jpg (100.95 KiB) Pogledano 3706 krat
Pa še moj napredek...včeraj sem nad Strmco prvič preizkusil ojačanega Pikota (3.4m in 4.3kg brez kvihtov).
Veter je bil okrog 6m/s, tako je bilo DSanje bolj počasno, v glavnem okrog 130km/h, najvišja izmerjena hitrost (po nekaj krogih) je bila 170km/h.
Pred hribom, po vertikali, je šlo malo hitreje, max. 245km/h (300m višinske razlike)
Prvič sem v modelu preizkusil svoj novi GPS (u-block LEA-4H), ki zmore oddajati podatke s 4Hz. Za razliko od predhodnika, se je izkazal za uporabnega.
No, iz 400m vertikale se ne da iztisniti 5 lupingov, ki bodo preko 200km/h. Če gledaš tuje DS strani, je potrebno za "uradno" meritev narediti vsaj nekaj krogov (ne vem točno, nekje 3-6), da se izniči vpliv morebitnega vertikalnega spusta. Čeprav za hitrosti 400, če ne že 300km/h, je to povsem brezpredmetno.
Veter je bil okrog 6m/s, tako je bilo DSanje bolj počasno, v glavnem okrog 130km/h, najvišja izmerjena hitrost (po nekaj krogih) je bila 170km/h.
Pred hribom, po vertikali, je šlo malo hitreje, max. 245km/h (300m višinske razlike)
Prvič sem v modelu preizkusil svoj novi GPS (u-block LEA-4H), ki zmore oddajati podatke s 4Hz. Za razliko od predhodnika, se je izkazal za uporabnega.
In kje je tukaj "slovenski problem"?Matjaž_Černivc napisal/-a:Problem v Sloveniji je, da ima nekdo-kdorkoli res dober f3x (oz. kar koli hitrega) model, ga pripiči z 400m višine; z kinetično energijo, ki jo nosi model naredi na zavetrni strani 5 lupingov...in realno izmerjena hitrost je definitivno preko 200km/h...in tu mu nikakor ne gre oporekati...
No, iz 400m vertikale se ne da iztisniti 5 lupingov, ki bodo preko 200km/h. Če gledaš tuje DS strani, je potrebno za "uradno" meritev narediti vsaj nekaj krogov (ne vem točno, nekje 3-6), da se izniči vpliv morebitnega vertikalnega spusta. Čeprav za hitrosti 400, če ne že 300km/h, je to povsem brezpredmetno.
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
Mogoče kak video?sasos napisal/-a:Pa še moj napredek...včeraj sem nad Strmco prvič preizkusil ojačanega Pikota (3.4m in 4.3kg brez kvihtov)
Mogoče ju3 Soriška...vreme bo brutalno!
lp
p.s.
Mislim, da se prav razumemo...si si že sam odgovorilsasos napisal/-a:"slovenski problem"
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
No, pri nas te dni žal ni bilo takšnega vetra...max do 6m/s, v petek še manj. Bo treba kam višje...
Edini, ki sem ga našel, je iz aprila, ampak še s prejšnjim modelom in obupne kvalitete (no ja, menda obstaja tudi video, kako je končal )
http://www.betal.org/video/StrmcaDS.avi
Pred hribom mi je v četrtek uspelo prilezti do 263km/h, se pravi da bi moral model zdržati vsaj do tam. Zveni pa srhljivo, ko si s tako hitrostjo zapelješ mimo sebe...nekako si ne predstavljam, kako je pri 630...
Z videi je bolj švoh, se bo treba v prihodnje bolj potruditMatjaž_Černivc napisal/-a:Mogoče kak video?
Edini, ki sem ga našel, je iz aprila, ampak še s prejšnjim modelom in obupne kvalitete (no ja, menda obstaja tudi video, kako je končal )
http://www.betal.org/video/StrmcaDS.avi
Pred hribom mi je v četrtek uspelo prilezti do 263km/h, se pravi da bi moral model zdržati vsaj do tam. Zveni pa srhljivo, ko si s tako hitrostjo zapelješ mimo sebe...nekako si ne predstavljam, kako je pri 630...
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
Sašo pohvale še z moje strani za obladovanje modela!!!
Te pa ne vabim več na Soriško, ampak že zahtevam da prideš! Poglej moj prvi video kako model pospešuje...tvoj Piko, če ima res 4kg samega materjala bo šel uf uf ahaha hitro...
Poglej tole je pobočje:
Na vsaki strani je zelo strm hrib, tako je ds-krog zelo "vertikalono" postavljen in zato je ds-anje nadvse preprosto ob primernem znanju obladovanja modela. Saj kot je že Aleš rekel je problem le ob zgornjem vstopu v rotor. Model ti namreč zelo rado obrne v hrib (če potegneš takrat višino si pečen)...
lp
Te pa ne vabim več na Soriško, ampak že zahtevam da prideš! Poglej moj prvi video kako model pospešuje...tvoj Piko, če ima res 4kg samega materjala bo šel uf uf ahaha hitro...
Poglej tole je pobočje:
Na vsaki strani je zelo strm hrib, tako je ds-krog zelo "vertikalono" postavljen in zato je ds-anje nadvse preprosto ob primernem znanju obladovanja modela. Saj kot je že Aleš rekel je problem le ob zgornjem vstopu v rotor. Model ti namreč zelo rado obrne v hrib (če potegneš takrat višino si pečen)...
lp
Ja, da takole letiš nad tistim travnikom na Strmci moš biti res mojster. Model ponvadi tako premetava, da si samo želiš, da bo čim prej sedel na travo.muha napisal/-a:Lepo ti gre tole kroženje
Na Soriški so malo problem premočni rotorji, za katerimi moraš biti vseskozi pripravljen korigerati po nagibu, tukaj pa vidim da za zadostno mero adrenalina vozite kar med drevesi
Video DS akrobatiranja (hitri prstki) http://www.youtube.com/watch?v=TAHTmRa8 ... re=related
Crossfire je še na enem videu dokazal da je vreden svojega denarja. Bolj kot nad samim videom, sem z rahlim začudenjem prebral: ''It has a structural speed limit at about 180mph but can do just about anything up t...''
Se pravi da kaj več kot 300km/h ne gre. Čudno pa velja za enega izmed hitrejših F3B mašin. Vedno bolj sem prepričan da je za samo DSanje potrebna čim večja teža ter toge povezave v kombinaciji z betonsko trdnostjo, aerodinamika, geometrija, čelni upor, % profil so le drugorazredni podatki ki se jih mora približno upoštevati, pa vseeno lahko kje kaj fališ.
Crossfire je še na enem videu dokazal da je vreden svojega denarja. Bolj kot nad samim videom, sem z rahlim začudenjem prebral: ''It has a structural speed limit at about 180mph but can do just about anything up t...''
Se pravi da kaj več kot 300km/h ne gre. Čudno pa velja za enega izmed hitrejših F3B mašin. Vedno bolj sem prepričan da je za samo DSanje potrebna čim večja teža ter toge povezave v kombinaciji z betonsko trdnostjo, aerodinamika, geometrija, čelni upor, % profil so le drugorazredni podatki ki se jih mora približno upoštevati, pa vseeno lahko kje kaj fališ.
Life is short.
Fly hard!!!
Fly hard!!!
Jaz sem mislil da ga je tukaj izdala aerodinamika oz. je prišel do točke kjer je upor prišel do enakih vrednosti kot masa.
Kljub utežem (kar potem znaša 3200g), je ob svojem razponu 3m, aerodinamični dovršenosti ter sami trdnosti (verjemi da so danes razlike med F3J in F3B kar precejšne), le malo premalo. Če pa je letel brez uteži (kar se mi malo verjetno zdi glede na to da gre za 'S stran' hriba), je pa vsekakor zavidljiva hitrost z tistimi 2100g.
Kljub utežem (kar potem znaša 3200g), je ob svojem razponu 3m, aerodinamični dovršenosti ter sami trdnosti (verjemi da so danes razlike med F3J in F3B kar precejšne), le malo premalo. Če pa je letel brez uteži (kar se mi malo verjetno zdi glede na to da gre za 'S stran' hriba), je pa vsekakor zavidljiva hitrost z tistimi 2100g.
Life is short.
Fly hard!!!
Fly hard!!!
Povprečna trdnostna Razlika med f3b in F3J modeli:
Nosilec:
- F3B ima do 32 rovingov tex 1600
- F3J ima do 32 rovingov tex 1600, a malo večji razpon
Oplata:
- F3J ima karbonsko tkanino pred nosilcem, navadno notranji sloj pod peno. Steklenka v krilu je znotraj 50 g, zunaj 50 g in 70 g
- F3B ima karbonsko tkanino pred in včasih tudi za nosilcem, tudi tu navadno notranji sloj pod peno. Steklenka v krilu je navadno spodaj 80 g, zgoraj 50 g in 80 ali 110 g
Polnilo je obakrat enako, tudi karbonska tkanina je praviloma 93g, profili imajo okrog 8% debeline in vitkost je nad 14.
Standardni F3J modeli prenesejo do flatra okrog 240 km/h, F3B modeli okrog 280 km/h.
DS modeli imajo nosilec približno enake trdnosti, ampak oplata je bikovska. Navadno je pod peno ena 163 g in nad peno dve 163 g karbonska tkanina za razpone do 2m, večji razpon ima več karbona. Profili so debeli vsaj okrog 8%, vitkost je navadno med 11 in 13.
Taka gradnja prenese vse kar omogoči narava.
2,1 kg težak F3B model težko doseže tako hitrost, da bi bil upor enak njegovi masi, ker bi prej zapokal zrak okrog njegovih kril.
Nosilec:
- F3B ima do 32 rovingov tex 1600
- F3J ima do 32 rovingov tex 1600, a malo večji razpon
Oplata:
- F3J ima karbonsko tkanino pred nosilcem, navadno notranji sloj pod peno. Steklenka v krilu je znotraj 50 g, zunaj 50 g in 70 g
- F3B ima karbonsko tkanino pred in včasih tudi za nosilcem, tudi tu navadno notranji sloj pod peno. Steklenka v krilu je navadno spodaj 80 g, zgoraj 50 g in 80 ali 110 g
Polnilo je obakrat enako, tudi karbonska tkanina je praviloma 93g, profili imajo okrog 8% debeline in vitkost je nad 14.
Standardni F3J modeli prenesejo do flatra okrog 240 km/h, F3B modeli okrog 280 km/h.
DS modeli imajo nosilec približno enake trdnosti, ampak oplata je bikovska. Navadno je pod peno ena 163 g in nad peno dve 163 g karbonska tkanina za razpone do 2m, večji razpon ima več karbona. Profili so debeli vsaj okrog 8%, vitkost je navadno med 11 in 13.
Taka gradnja prenese vse kar omogoči narava.
2,1 kg težak F3B model težko doseže tako hitrost, da bi bil upor enak njegovi masi, ker bi prej zapokal zrak okrog njegovih kril.
lp
Sašo
Sašo
- pan hlastek
- Razpravljalec
- Prispevkov: 102
- Pridružen: 26 Dec 2006, 18:47
- Kraj: Slov. Konjice
Ko že govorite o trdnosti modelov, spodnja slika kaže primer gradnje krila Elite od Mullerja... Ubijalska trdnost krila in preciznost izdelave, povedano z eno besedo-Muller! Model je v osnovi F3F, vendar bi tudi F3J različica (Espada R) veselo žvižgala za kakšnim hribom
Oče DS-a Joe Wurts je o Eliti povedal: "Dynamic soaring 250km/h at light wind without ballast. I am enthusiastic! I have never had such a stronger wing before. And Elita is fantastic at thermal duration too! Elita ; INCREDIBLE; I love Elita."
Oče DS-a Joe Wurts je o Eliti povedal: "Dynamic soaring 250km/h at light wind without ballast. I am enthusiastic! I have never had such a stronger wing before. And Elita is fantastic at thermal duration too! Elita ; INCREDIBLE; I love Elita."
- Priponke
-
- elita_wing_small.jpg (14.02 KiB) Pogledano 3825 krat
There is no need to be Perfect, you just have to have a Vision!!
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
@Sasos;
Nisem bil, a sem nekaj tovrstnih modelov pribil v konkreten brisanec. Vsi konfekcijski Muelerjevi, Nan, Pike modeli, Mibov Vision in gotovo še mnogo kateri to zmorejo. Problemi se pričnejo ravno tu pri teh 240 km/h.
Inverzni primeri:
Vsi F5B modeli, ki so elektrificirani F3J in ne posebej olajšani za F5J mirne duše prenesejo 65 m/s dviganja. Moja ellipse, ki ima oplato krila iz 1,5 mm rohacela in 50 g steklenke zunaj in enako znotraj, ob masi 2,15 kg b.p. prenese 6s aku in 160A tok, kar pomeni precej nad 65 m/s (240 km/h) dviganja. Hajnškove Supre, ki imajo višinski rep pritrjen po sistemu "pljuni in prilepi" (Brez zamere!), gredo b.p. v zrak z več kot 30 m/s in se po trdnosti ne morejo primerjat z konfekcijskimi gfk F3J modeli.
Mislim, da med propeliranjem model precej bolj trpi kot v brisancu.
Ne vem kako se zdi ostalim, a hitrosti nad 200 km/h sploh niso bav bav in pri večjih modelih malo kdo verjame podatke iz loggerja, ker vizuelno modeli letijo počasneje.
Nisem bil, a sem nekaj tovrstnih modelov pribil v konkreten brisanec. Vsi konfekcijski Muelerjevi, Nan, Pike modeli, Mibov Vision in gotovo še mnogo kateri to zmorejo. Problemi se pričnejo ravno tu pri teh 240 km/h.
Inverzni primeri:
Vsi F5B modeli, ki so elektrificirani F3J in ne posebej olajšani za F5J mirne duše prenesejo 65 m/s dviganja. Moja ellipse, ki ima oplato krila iz 1,5 mm rohacela in 50 g steklenke zunaj in enako znotraj, ob masi 2,15 kg b.p. prenese 6s aku in 160A tok, kar pomeni precej nad 65 m/s (240 km/h) dviganja. Hajnškove Supre, ki imajo višinski rep pritrjen po sistemu "pljuni in prilepi" (Brez zamere!), gredo b.p. v zrak z več kot 30 m/s in se po trdnosti ne morejo primerjat z konfekcijskimi gfk F3J modeli.
Mislim, da med propeliranjem model precej bolj trpi kot v brisancu.
Ne vem kako se zdi ostalim, a hitrosti nad 200 km/h sploh niso bav bav in pri večjih modelih malo kdo verjame podatke iz loggerja, ker vizuelno modeli letijo počasneje.
lp
Sašo
Sašo
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
To je resničen fenomen...večji del gfk F3F modelov doživi puff hitrost ravno med 140 in 150 mph.raktivec napisal/-a: Problemi se pričnejo ravno tu pri teh 240 km/h
Ko so bili še modeli z oznako f3j/f3b in solidnimi 2200g si vedel, da model prenese marsikaj...sedaj pa, ko tekmovalci furajo le še f3j specialke (videl, prijel; še nikoli pa letel) z 1700g in manj, sem močno v dvomih...bi moral kak tekmovalec povedat...trdijo le to, da je model enako trden, je pa utrujanje modela izrazitejše...
lp
Pa še nekaj zabeleženih rekordov ki mi jih je uspelo izvrtati.
Je pa zanimivo, da se precej rekordov vrti malo pod 200mp/h
Pa če na peš preračunavate 1mp/h == 1.609km/h
NYX: F3F več kot 250mp/h
www.rcspeeds.com/aircraftdetails.aspx?AC=132
Miraj F3F 183mp/h
http://www.rcspeeds.com/aircraftdetails.aspx?AC=239
pozitiven način gradnje, stirodur čez pa ogljikova tkanina
Ellipsa2 183mp/h
http://www.rcspeeds.com/aircraftdetails.aspx?AC=85
Elita F3F/F3B 198mp/h
http://www.rcspeeds.com/aircraftdetails.aspx?AC=83
Aris F3B 196mp/h
http://www.rcspeeds.com/aircraftdetails.aspx?AC=29
Scorpion F3F 179mp/h
http://www.rcspeeds.com/aircraftdetails.aspx?AC=170
CROSSFIRE 220mp/h
Joe Grini 220 Valdres Mts. Norway 6-12-07 FG
Ian Freschette 181 Lake Isabella CA 5-26-08 JB
John Buxton 154 Lake Isabella CA 7-18-08 TV
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=956513
RAKETENWURM 92 217mp/h
Nick Stong 217 Jones Pass CO 9-6-08 IF
Ryan Hevener 201 Germany 1-17-07
Jaro Ufer 201 Germany 1-14-07
ERWIN 2M 190mp/h
Mark Hadfield 190 Lake Isabella CA 4-8-08 MG
Sean Moloney 178 Bald Knob, Maleny QLD, Australia 1-17-09 AvB
Matt Curry 162 Johanna, Victoria, AU 1-24-09 ES
ACACIA F3F RG 15 166mp/h
Cliff Lindgren 166 The Slot CA 5-25-03
Frank Slaughter 156 Kepps Crossing, Idaho Falls, ID 7-10-08 TK
Je pa zanimivo, da se precej rekordov vrti malo pod 200mp/h
Pa če na peš preračunavate 1mp/h == 1.609km/h
NYX: F3F več kot 250mp/h
www.rcspeeds.com/aircraftdetails.aspx?AC=132
Miraj F3F 183mp/h
http://www.rcspeeds.com/aircraftdetails.aspx?AC=239
pozitiven način gradnje, stirodur čez pa ogljikova tkanina
Ellipsa2 183mp/h
http://www.rcspeeds.com/aircraftdetails.aspx?AC=85
Elita F3F/F3B 198mp/h
http://www.rcspeeds.com/aircraftdetails.aspx?AC=83
Aris F3B 196mp/h
http://www.rcspeeds.com/aircraftdetails.aspx?AC=29
Scorpion F3F 179mp/h
http://www.rcspeeds.com/aircraftdetails.aspx?AC=170
CROSSFIRE 220mp/h
Joe Grini 220 Valdres Mts. Norway 6-12-07 FG
Ian Freschette 181 Lake Isabella CA 5-26-08 JB
John Buxton 154 Lake Isabella CA 7-18-08 TV
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=956513
RAKETENWURM 92 217mp/h
Nick Stong 217 Jones Pass CO 9-6-08 IF
Ryan Hevener 201 Germany 1-17-07
Jaro Ufer 201 Germany 1-14-07
ERWIN 2M 190mp/h
Mark Hadfield 190 Lake Isabella CA 4-8-08 MG
Sean Moloney 178 Bald Knob, Maleny QLD, Australia 1-17-09 AvB
Matt Curry 162 Johanna, Victoria, AU 1-24-09 ES
ACACIA F3F RG 15 166mp/h
Cliff Lindgren 166 The Slot CA 5-25-03
Frank Slaughter 156 Kepps Crossing, Idaho Falls, ID 7-10-08 TK
Life is short.
Fly hard!!!
Fly hard!!!