S56JSC napisal/-a:Sedaj imam le "utež" gor.
Če je tako, potem se lahko samo "igraš" z nastavitvami za "trening", ki pa ne bodo veljale niti slučajno za pravo kamero, četudi je utež enake mase kot kamera. Magari je utež postavljena natančno v "težišče" kamere, ki naj bi jo "simulirala" in je zadeva s tem uravnovešena, gimbal vseeno ne bo čutil enakih obremenitev, ker če je utež skoncentrirana v eni točki, je njen vztrajnostni moment povem drugačen kot od prave kamere, ki ima svojo maso razmetano vse do njenih skrajnih gabaritov.
Bolj preprosto povedano, eno palico, ki jo držiš s prsti na sredini, boš z večjo težavo nahitro zasukal in potem še sunkovito zaustavil, kot pa če palico razlomiš in zlepiš v eno malo kockico. Malo kockico boš lahko hitreje zavrtel in zaustavil..čeprav ima enako maso kot palica. Palica ima maso razporejeno bolj daleč od "vrtišča" in se s tem čisto drugače "upira" gimbalu.
Podobna "fora" z vztrajnostjo je tudi vrvohodec ki hodi po vrvi s tisto dolgo palico. S palico odlično uravnava svoje ravnotežje medtem, ko mu ne bi čisto nič pomagalo, če bi v rokah nosil zidak enake mase kot jo ima palica.
Ko sem sebi naredil gimbal in ga uravnav, sem bil z njim zelo zadovoljen. Imel sem srečo, da se mi je že v prvem poizkusu "ustralo" da sem zadel prave nastavitve (po sistemu "tudi slepa kura zrno najde"). Elektroniko, ki sem jo imel, sem priporočil tudi kolegu.
Ko sem se kasneje šel igrat z nastavitvami, ker sem opazil, da pri kroženju horizont postane rahlo nagnjen in da se zelo počasi potem spravlja nazaj v horizontalo, mi je gimbal dobesedno zdivjal..tako hudo, da so se kabli motorjev kar navili parkrat okrog in je prišlo potem zaradi tega do blokade...motoji bi pa še kar vrteli.. To je kar stresna situacija, ko ti vse skupaj znori. Potem sem panično ponastavljal nastavitve in je bilo samo manj ali bolj slabo, nikakor pa ni šlo na bolje. MI je postalo zelo žal, (pa tudi sram) da sem elektroniko priporočal kolegu...
Nato sem POČASI IN KORAK ZA KORAKOM PREBRAL NAVODILO za nastavljanje tega gimbla. Aha, prikopim motor za le eno os in jo uravnam. Vsako nastavitev posebej, kot je pisalo v navodilu... pomikam dokler ne začne motor brneti. Pomaknem nastavitev malenkost nazaj, da motor utihne. Grem na naslednjo nastavitev, in ko motor zabrni, ozirom vibrira, pomaknem to nastavitev za spoznanje nazaj.. grem na naslednjo in tako preko vseh parkrat naokrog, da se počasi z vsemi nstavitvami približujem optimali. Preverjam tudi temperaturo motorja. Ne sme biti vroč.
Enako se ponovi še za drugo os. Postopek je (in mora biti) počasen z zelo majhnimi koraki naprej (in nazaj) da se res počasi približamo pravi nastavitvi. Invrstni red vsake nastavitve je pomemben, ker ena na drugo vpliva kot domino efekt.
Na žalost sem pri mojem gimblu spoznal, da četudi nastavitve v sobi delujejo odlično, se v zraku laho zadeva spremeni iz več razlogov oziroma vplivov, ki jih pri nasatvljanju nismo imeli ali upoštevali:
- sprememba temperature okolice pri meni vpliva na "trdoto" kabla, ki povezuje senzor z osnovim vezjem. Ko je zunaj mrzlo, so žičke trše (najbrž otrdi plastična izolacija) in se upirajo premikanju gimbla in s tem pourušijo ossnovno nastavitev, ki je bila narejena v topli sobi. Lahko, da temperaturne spremembe vplivajo tudi na elektroniko, če nima nobene temp. kompenzacije.
- sprememba orientacije osnove gimbla s katero je pritjen na leteč model. Recimo, ko se z letalom vzpenjam pod strmim kotom, dejansko os za nagib ni več prava os za nagib, ker je motena s komponento kota vzpenjanja modela.. proporcionalno... če bi se model začel vzpenjati v vertikalo, potem bi se osi (roll) totalno sfencljalo, ker z nobeno rotacijo motorja ne bi našla horizontalo.
- aerodinamične sile na elementih gimbla. Ko letim zelo hitro, zračni upor deluje na gimbal in ta zagotovo ne deluje natančno v osi motorjev, zato se pojavljajo dodatni momenti, ki naj bi jih gimbal uravnaval. To ga lahko pri delovanju moti.
Dokler imamo gimbal za domačo uporabo, zgolj da dobimo kolikor toliko umirjene posnetke, da nas ob gledanju ne sili na bruhanje ( morska bolezen

) se pač moramo sprijazniti s tem, da bo kvaliteta posnetkov odvisna od cene gimblove elektronike in njegovega ogrodja, motorja in
naših nastavitev. Zadeva je le stežka na principu "plug&play". Glede na to, na kakšnem principu deluje, je to tudi normalno. Škoda le, da še ni takih elektronik, ki bi same zaznale, kdaj preveč trzajo ali norijo in bi samodejno sebi spreminjale nastavitve dokler ne začnejo delovati odlično. No, morda pa kaj takega že obstaja.. bogve za kakšno ceno...

To kar naj imajo profiji..... čimbolj naj kupujejo, da začne cena padat.
Mitja