DJI NAZA

Letalne naprave z enim ali več rotorji na elektro pogon.

Moderatorji: Krist, SUKHOI

Odgovori
Uporabniški avatar
dinko
Freak
Prispevkov: 772
Pridružen: 04 Okt 2006, 00:40
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: DJI NAZA

Odgovor Napisal/-a dinko »

Pozdravljeni!!!

Sem bolj nov glede DJI Naza. Upgrejdana je iz NAZA LITE na V2 ... ko prižgem se zadeva prižge ... nato pa utripa oranžna LED in tako cca 3-5 minut.. potem pa ga lahko šele armam... kaj bi lahko narobe ?.. Kontroler je vse lepo kalibreran ... itd


LP
Uporabniški avatar
tintek
Dr. Modelar
Prispevkov: 2227
Pridružen: 18 Jul 2005, 12:22
Kraj: cerkno

Re: DJI NAZA

Odgovor Napisal/-a tintek »

če utripa oranžna mislim da je na failsafe mode, kjer ročno upravljanje ni mogoče.

poglev n naza assistant kako imaš nastavljen 3 pozicijsko stikalo, po potrebi v komandi nastavi odklone.

LP
LP Tine

Kaj malga tut postružim
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Re: DJI NAZA

Odgovor Napisal/-a Krist »

dinko napisal/-a:Pozdravljeni!!!

Sem bolj nov glede DJI Naza. Upgrejdana je iz NAZA LITE na V2 ... ko prižgem se zadeva prižge ... nato pa utripa oranžna LED in tako cca 3-5 minut.. potem pa ga lahko šele armam... kaj bi lahko narobe ?.. Kontroler je vse lepo kalibreran ... itd


LP
če se ne motim, to utripa, ker nimaš ročice plina v sredinskem položaju. Tebi je važno, da ti pravilno utripajo led za GPS signal, če pa nimaš GPS-a pa ti v atti načinu oranžna parkrat utripne in to je to.
anri
Začetnik
Prispevkov: 13
Pridružen: 30 Jul 2008, 09:01
Kraj: Škofja Loka

Re: DJI NAZA

Odgovor Napisal/-a anri »

Kolikor je meni znano ta oranžna LED utripa zaradi warm up postopka, kjer se kalibrirajo giroskopi.
Uporabniški avatar
dinko
Freak
Prispevkov: 772
Pridružen: 04 Okt 2006, 00:40
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: DJI NAZA

Odgovor Napisal/-a dinko »

ročka za gas ni ... ker jo vedno dam tudi na sadino in zadeva še vedno čaka... kar se tiče pozicija stikal. je nastavjna... tako da tudi to ni ... glede gyrotov sem sicer nasel nekaj na youtube, ki sopa to razlagali... venda se mi zdi to čudno da zmeraj čakam toliko časa... sicer po tistem dalšem času pa utripne enkrat zelena lučka ... potem še ene 2x rumena potem pa začne normalno utripat zelena ... in potem ga lahko armam.... in se da normalno vozit.....


čudno se mi pa zdi da vedno potrebuje oliko časa
anri
Začetnik
Prispevkov: 13
Pridružen: 30 Jul 2008, 09:01
Kraj: Škofja Loka

Re: DJI NAZA

Odgovor Napisal/-a anri »

Danes sem meril čas warm upa pri svoji nazi. Tudi pri meni traja približno 3 min
Uporabniški avatar
dinko
Freak
Prispevkov: 772
Pridružen: 04 Okt 2006, 00:40
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: DJI NAZA

Odgovor Napisal/-a dinko »

a je potem to fora novejšega softwara... ali je to že od vsega začetka tako??
anri
Začetnik
Prispevkov: 13
Pridružen: 30 Jul 2008, 09:01
Kraj: Škofja Loka

Re: DJI NAZA

Odgovor Napisal/-a anri »

To je fora nadgrajenega softwara. Original Naza lite software takoj pusti armati, ampak quad mi je vedno driftal zaradi žiroskopov, ki so se ogreli šele po dobri minuti, po menjavi baterije pa je letel dokaj na mestu.
Uporabniški avatar
dinko
Freak
Prispevkov: 772
Pridružen: 04 Okt 2006, 00:40
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: DJI NAZA

Odgovor Napisal/-a dinko »

Je pa res da moj Y6 leti potem kot je treba... ne drifta ... res stoji na mestu kot je treba :D
Dremzi1
Začetnik
Prispevkov: 39
Pridružen: 20 Sep 2009, 20:36
Kraj: Šentvid pri Stični

Re: DJI NAZA

Odgovor Napisal/-a Dremzi1 »

Tudi pri meni traja približno tri minute.
Gabrioly
Razpravljalec
Prispevkov: 51
Pridružen: 04 Feb 2007, 20:33

Re: DJI NAZA

Odgovor Napisal/-a Gabrioly »

Jaz imam pa vprašanje glede gain-ov. V basic imam Pitch in Roll nastavljeno na 150 in deluje Yaw pa na 115. Ko pritegnem ročko za Yaw na full se quadcopter lepo vrti okoli svoje osi, če pa ga hitro spustim mi pa začne močno oscilirat oziroma tudi če hitro prestavim ročico mi ga za wobbla. Ali je to zato, ker je gain nastavljen prenizko ali previsoko. Propi so 10x4.5 teža je pa 1200g. KV motorjov nevem ker so eni no-name kitajci. Je pa res da imam tri baterije ki so različne od 2200mAh do 3600mAh. Naza kontroler ni točno v CG ampak 2 do 3 cm bolj v nos quada. Skratka ali je ta oscilacija pogojena z gain-i ali pa, da kontroler ni v CG.
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Re: DJI NAZA

Odgovor Napisal/-a Krist »

Gabrioly napisal/-a:Jaz imam pa vprašanje glede gain-ov. V basic imam Pitch in Roll nastavljeno na 150 in deluje Yaw pa na 115. Ko pritegnem ročko za Yaw na full se quadcopter lepo vrti okoli svoje osi, če pa ga hitro spustim mi pa začne močno oscilirat oziroma tudi če hitro prestavim ročico mi ga za wobbla. Ali je to zato, ker je gain nastavljen prenizko ali previsoko. Propi so 10x4.5 teža je pa 1200g. KV motorjov nevem ker so eni no-name kitajci. Je pa res da imam tri baterije ki so različne od 2200mAh do 3600mAh. Naza kontroler ni točno v CG ampak 2 do 3 cm bolj v nos quada. Skratka ali je ta oscilacija pogojena z gain-i ali pa, da kontroler ni v CG.
Previsoki. Domnevam, da imaš okvir velikosti 450, če imam prav, daj gaine na 115-125 pa bo letel kot treba, tistega za yaw pa pusti. Pa altitude gain daj na 100-105.
Gabrioly
Razpravljalec
Prispevkov: 51
Pridružen: 04 Feb 2007, 20:33

Re: DJI NAZA

Odgovor Napisal/-a Gabrioly »

okvir je 550
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Re: DJI NAZA

Odgovor Napisal/-a Krist »

Gabrioly napisal/-a:okvir je 550
Hexa ali quad, ker hexe imajo konkretno višje gaine.
Gabrioly
Razpravljalec
Prispevkov: 51
Pridružen: 04 Feb 2007, 20:33

Re: DJI NAZA

Odgovor Napisal/-a Gabrioly »

quad
Uporabniški avatar
AirKiller
Tekmovalec
Prispevkov: 262
Pridružen: 29 Avg 2005, 19:58
Kraj: Nova Gorica

Re: DJI NAZA

Odgovor Napisal/-a AirKiller »

In ponovnoi po dolgem casu spet fly away,...Sploh ne rarazumem vec te naze,..Se pripravin za posnet nekaj,.lepo prizgem quada.Pocakamo na satelite,vse lepo in prav.Se kak vic si povemo vmes,cas je za polet.Odpeljem 60m proc na ene 50m visine.Lepo lebdi,..brez vetra,super vse stima.Potem obrnem quada za 180 stopinj,..malo naprej,..in cez pol minute,....iznenada zadeva dobesedno popizdi v eno smer.Gas do fulll,prav slisis motorje ka delajo s polno paro :D Poletel ni dalec, a je teren tezko dostopen da bi ga z lahkoto pregledal in seveda v upanju tudi nasel. To je ze druga naza v roku dveh let ,ki sla po svoje. ](*,)
o_O
Uporabniški avatar
MarERemA
Razpravljalec
Prispevkov: 199
Pridružen: 21 Apr 2007, 19:38
Kraj: Menges

Re: DJI NAZA

Odgovor Napisal/-a MarERemA »

AirKiller napisal/-a:In ponovnoi po dolgem casu spet fly away,...Sploh ne rarazumem vec te naze,..Se pripravin za posnet nekaj,.lepo prizgem quada.Pocakamo na satelite,vse lepo in prav.Se kak vic si povemo vmes,cas je za polet.Odpeljem 60m proc na ene 50m visine.Lepo lebdi,..brez vetra,super vse stima.Potem obrnem quada za 180 stopinj,..malo naprej,..in cez pol minute,....iznenada zadeva dobesedno popizdi v eno smer.Gas do fulll,prav slisis motorje ka delajo s polno paro :D Poletel ni dalec, a je teren tezko dostopen da bi ga z lahkoto pregledal in seveda v upanju tudi nasel. To je ze druga naza v roku dveh let ,ki sla po svoje. ](*,)
Si imel v trenutku, ki je odletel po svoje, model v GPS načinu? Si pred poletom pogledal na tole stran? http://www.n3kl.org/sun/images/noaa_kp_3d.gif
Če prav razumem, je v primeru da je graf rdeče barve, bolje leteti samo v manual ali atti načinu...

Teoretično je lahko fly-away morda posledica naslednjih dogodkov:
- model pustiš dovolj dolgo da najde dovolj satelitov, zapomni si home position
- letiš v atti načinu (ni nujno GPS) in ti zmanjka RC signala
- model gre v "Return To Home" način - zaradi motenega GPS sprejema (rdeč graf) odleti na napačno pozicijo - fly away torej? :-k
Še vsak je prišel dol ;-)
Uporabniški avatar
AirKiller
Tekmovalec
Prispevkov: 262
Pridružen: 29 Avg 2005, 19:58
Kraj: Nova Gorica

Re: DJI NAZA

Odgovor Napisal/-a AirKiller »

V gps mode ne letim nikoli,edino ce piha burja :D Signal pa tud dvomim da je zmankal,.ker sm dan prej letel 200m proc pa je blo vse ok.Naza si je zazelelav skale in v skale je sla :D
o_O
Uporabniški avatar
JKSniper
Dr. Modelar
Prispevkov: 3614
Pridružen: 02 Sep 2005, 12:38
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: DJI NAZA

Odgovor Napisal/-a JKSniper »

Dvomim da je odletel brez razloga. Če si imel zadnji FW, se flyawayji ne dogajajo brez razloga. Ali je šel v failsafe zaradi bilokaterega razloga in se odpeljal po svoje, ali si bil v GPS pa je šel po svoje, ali si imel motnje na kompasu tako grozne, ali se ti je komplet naza odlimala, ali si imel toliko vibracij na framu da se ji je zmešalo, ali pa si imel premehko vpeto in se ji je spet zmešalo. lahko da je en motor padel iz timinga in so ostali želeli rešit stvar in je šlo po svoje... Vsekakor bi te skoraj gotovo hiter preklop v manual rešil, resetiral sistem neglede na vse in po povratku na atti bi moralo biti OK, seveda če si imel še vezo z komando.

Nikoli ne gre nekaj samo od sebe nekam, sploh ne pri tako masovni uporabi, tako stabilnem firmwaru itd. Vsakemu trzljaju v zraku moraš znat pripisat razlog, sicer nekaj ne štima.

LP!
Jure
CNC Frezanje Aluminija, medenine, lesa, karbona in umetnih materialov + Struženje kovin
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij
www.JKTech.si
Uporabniški avatar
AirKiller
Tekmovalec
Prispevkov: 262
Pridružen: 29 Avg 2005, 19:58
Kraj: Nova Gorica

Re: DJI NAZA

Odgovor Napisal/-a AirKiller »

imel sem lite verzijo na okvirju 450.da bi se naza odlimala ali kakorkoli ni sans.tud preklop v manual ni pomagal,samo gas v eno smer.bol sumim na nazo kot pa kaj drugega.
o_O
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Re: DJI NAZA

Odgovor Napisal/-a Krist »

AirKiller napisal/-a:imel sem lite verzijo na okvirju 450.da bi se naza odlimala ali kakorkoli ni sans.tud preklop v manual ni pomagal,samo gas v eno smer.bol sumim na nazo kot pa kaj drugega.
Poglej na rcgroups, lani so nekateri imeli podobne težave. Se je pa pri V1 nekaterim dogajalo ob sončnih zahodih in vzhodih, da je zmešalo tlačni senzor.

Drugače pa jaz sumim na premalo satelitov ali pa mraz zunaj in se naza ni prilagodila na to temperaturo.
Jaz sem do sedaj naletel 200ur+ z nazo V1 in V2 pa nikoli težav, občasno kak pilot error ali pa težave z regulatorji in simonk fw.
Uporabniški avatar
JKSniper
Dr. Modelar
Prispevkov: 3614
Pridružen: 02 Sep 2005, 12:38
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: DJI NAZA

Odgovor Napisal/-a JKSniper »

Če ti preklop v manual ni naredil nobene spremembe, potem sem 99,999% da ti enostavno ni delal link -> komanda/sprejemnik, naza padla v failsafe, po možnosti povsem ostala brez PWM-ja iz sprejemnika in se odpeljala po svoje... Lahko da celo v atti načinu (če nisi imel prav fail-safe od komande naštelan).

LP!
Jure
CNC Frezanje Aluminija, medenine, lesa, karbona in umetnih materialov + Struženje kovin
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij
www.JKTech.si
Uporabniški avatar
FastOne
Freak
Prispevkov: 686
Pridružen: 06 Maj 2007, 20:10
Kraj: M. Sobota

Re: DJI NAZA

Odgovor Napisal/-a FastOne »

JKSniper napisal/-a:Če ti preklop v manual ni naredil nobene spremembe, potem sem 99,999% da ti enostavno ni delal link -> komanda/sprejemnik, naza padla v failsafe, po možnosti povsem ostala brez PWM-ja iz sprejemnika in se odpeljala po svoje... Lahko da celo v atti načinu (če nisi imel prav fail-safe od komande naštelan).

LP!
Jure

Se ti ne zdi to malo nelogično? Če pade link, pwm, ipd. gre v RTH in pride sam domov, zakaj bi se odpeljala po svoje? Da bi hkrati odpovedal še GPS, ki je ob vzletu baje bil v pravem stanju je skoraj nemogoča kombinacija. Prej bi rekel, da se nazi sfuzla, se zacikla, obesi, ali karkoli že. Pa valjda so dali tolko kontrole v FW, da zadeva ne odleti na neke cudne koordinate kilometre vstran, če je ob štartu bil GPS ok, DHOP primeren, lokacija znana.

Če bi se sprožil RTH verjetno ne bi naza s full gasom letela na RTH točko, ali? Ne poznam zadeve.

Ne vem, kako lahko GPS enkrat, ko je našel dovolj satelitov v zraku na prostem zgubi popolnoma orientacijo. Ok pade natančnost na 20metrov na primer. Nikoli kaj takega doživel ne na APMju, ne na telefonu ne na garminu v avtu .... razen v tunelu :) . Tudi med visokimi stavbami garmin v avtu kaže neko lokacijo, pač kaže nekje na sosednjo ulico ali po gozdovih ... nikoli pa ne skoči kilometer vstran.

Nazi se zmeša zaradi napak v FW, zaradi težav z vibracijami, elektriko, napajanjem, motnjami iz motorjev, reglerjev ali video oddajnika. Ne vem kak je v nazi, v APMu lepo v logih piše kdaj pade PWM, kako je stanje GPS, kaj je sprožilo RTH, napetost baterije, porabo ipd ....

Kolegu sta pobegnili že dve nazi, nikoli našel, tak da logov tudi ni ....

lpm
Uporabniški avatar
JKSniper
Dr. Modelar
Prispevkov: 3614
Pridružen: 02 Sep 2005, 12:38
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: DJI NAZA

Odgovor Napisal/-a JKSniper »

Živijo!

Ja, načeloma je že dovolj da imaš napačen failsafe na komandi, ti pade link, zategne ročko v desno, se ostalo pusti tam kjer so ali nekje podobno in čao. GPS-u se lahko zmeša zaradi orientacije kompasa, lahko komplet napajanje na nazi pade... itd. itd. Seveda je tut lahko v FW-ju problem. Enostavno nek redek bug. Ampak switch na manual bi mogu spremenit kompletno zanko, spustit kupe dejavnikov in direktno "resetiral" stvar. Ponovni vklop na atti bi moral delat OK, razen če ni kaj narobe. Načeloma če ti komanda dela, napajanje dela, moraš stvar pripeljat nazaj - zato tudi imaš manual način na komandi ane. Težko je brez logov, pregleda setupa in ostalega ugotovit kje je bil razlog - je pa največkrat razlog v slabi / nekvalitetni vgradnji, slabo postavljenih antenah, gpsu, razmetanih kablih, vibracijah na framu, itd. itd. in vsi vse kreše poimenujejo kot "fly-away" čeprav je dejansko fly-away samo v primeru ko nimaš dovolj GPS-ov in takrat zgubiš komando, pa še to po novem preklopi na atti in se samo spušča. Težava je morda če bi home location narobe zapisal, pa tudi tega ne zapiše po novem če ima premalo natančnost. Tako da tu ne vidim težave in tudi nisem ne sam, niti pri kolegih ki letimo po 200ur/letno + opazil enega trzljaja v zraku (tok tok), ki bi bil posledica firmwara ali neke "splošne napake" Naze, WKM-ja z zadnjimi firmwari (A2 je znan po tem da ima probleme). Je pa tudi res da nisem imel nobenega čudnega trzljaja tudi pri Criusu, APM-ju, Naze32... itd. :D Konec koncev pa tudi imam vedno nekako v ozadju da preklopim komando na "high power" in stvar na "manual" način... kolega ima celo preko releyev možnost odklopit videolink, gimbal in vso periferijo, ki bi lahko bila kriva za motnje ali probleme preko komande...

Kakorkoli že, lahko je tudi en motor padel iz synca, se uničil v njem ležaj ali propeler razpadel... pa je zato imel manj moči, naza ni uspela popravit, oz. samo do nekega nagiba, ki je bil vzrok temu da je na polno odletel stran... Sej tega dokler vsega ne pretestiraš, ne veš. Dejstvo je, da so ti preverjeni krmilniki zanesljivi toliko, kolikor dobro jih sam vgradiš v sistem, kako dobro spelješ kable okrog njih, kako daleč spraviš GPS in kompas od baterije in kablov... itd.

LP!
Jure
CNC Frezanje Aluminija, medenine, lesa, karbona in umetnih materialov + Struženje kovin
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij
www.JKTech.si
Uporabniški avatar
AirKiller
Tekmovalec
Prispevkov: 262
Pridružen: 29 Avg 2005, 19:58
Kraj: Nova Gorica

Re: DJI NAZA

Odgovor Napisal/-a AirKiller »

Po logiki bi se mogla naza vrnit na startno mesto ob izgubi signala.A zal se ni,..Preletela je nesteto ur ,tako po soncu kot po temi.Marsikateri vzhod je vidla kaj sele zahod, ob toplem in mrzlem vedno je bila z menoj a zal se je tokrat odlocla me zapustit :D KAj se ji je utrgalo je tezko rect, brez modela na mizi ni diagnoze.Ob prebiranju "romana" na rcgroups nazi in fly away,.. kjer v vecini ali 90% tko recenim fly away ne pomaga niti manual nacin.
NEbo druge kot gps dol pobrat in letet brez,..
o_O
Odgovori

Vrni se na Multirotorji