Splošna debata o multikopterjih

Letalne naprave z enim ali več rotorji na elektro pogon.

Moderatorji: Krist, SUKHOI

Odgovori
Uporabniški avatar
JKSniper
Dr. Modelar
Prispevkov: 3614
Pridružen: 02 Sep 2005, 12:38
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: Splošna debata o multikopterjih

Odgovor Napisal/-a JKSniper »

Res je... niti prebral nisem. Sicer bi me pa Marko lahko poklical, če je imel problem :D

LP!
Jure
CNC Frezanje Aluminija, medenine, lesa, karbona in umetnih materialov + Struženje kovin
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij
www.JKTech.si
Uporabniški avatar
jannyy
Freak
Prispevkov: 918
Pridružen: 19 Jul 2006, 12:37
Kraj: koper-škofije

Re: Splošna debata o multikopterjih

Odgovor Napisal/-a jannyy »

SiByte napisal/-a:Kaj mislite da eni sedijo pred računalnikom in čakajo da bo kdo kaj vprašal? Če bi minil dan ali več bi razumel ne pa da eni hočete odgovor še preden ga napišete.
Ne ma če bolj izkušeni vmes napišejo 5 objav bi si lahko vzeli tudi čas napisati odgovor kakšnemu začetniku. Saj zato je forum ne, da se tudi začetnikom pomaga ali je samo da se lahko ogleduje kaj profiji znajo in sestavljajo ? :wink:


Ni pa letelo na nobenga ampak na vse ki lahko kaj pomagajo, če bi znal jaz odgovor bi ga napisal ker neznam ga nisem.
"Na tisoč neumnih pride en moder in trije, ki se imajo za modre."
Uporabniški avatar
denys
Freak
Prispevkov: 681
Pridružen: 06 Jun 2007, 16:23
Kraj: Koper

Re: Splošna debata o multikopterjih

Odgovor Napisal/-a denys »

Vprašanje, ker ne razumem še čisto vsega pri teh quadrotih.

V zavoju pri visoki hitrosti včasih kot da en propeler izgubi vzgon. Je to zato ker pride v downwash od sosednjega propelerja ali se da kaj s PIDi to porihtat.

Vi videu ki sem posnel danes se vidi v 28. sekundi.

https://drive.google.com/file/d/0B9LbFu ... sp=sharing
Uporabniški avatar
Mario44
Začetnik
Prispevkov: 35
Pridružen: 29 Jul 2014, 12:34
Kraj: Ljutomer

Re: Splošna debata o multikopterjih

Odgovor Napisal/-a Mario44 »

Živjo,
Ker sem na zadnjem poletu malo nerodno pristal, se mi je na eni strani en motor malo zamazal. Nato se m ga previdno razdrl, da bi ga očistil, in nato vidim to #-o :
WP_20141116_004.jpg
WP_20141116_004.jpg (246.97 KiB) Pogledano 4637 krat
WP_20141116_005.jpg
WP_20141116_005.jpg (246.05 KiB) Pogledano 4637 krat
S čim je to najboljše zalepit ? Al kar novi motor ?
Slika
Messerschmitt Bf 109
Lp Mario44
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Re: Splošna debata o multikopterjih

Odgovor Napisal/-a Krist »

Mario44 napisal/-a:Živjo,
Ker sem na zadnjem poletu malo nerodno pristal, se mi je na eni strani en motor malo zamazal. Nato se m ga previdno razdrl, da bi ga očistil, in nato vidim to #-o :
WP_20141116_004.jpg
WP_20141116_005.jpg
S čim je to najboljše zalepit ? Al kar novi motor ?
Locktite zelen bo za zmeraj prijel tole skupaj. Očisti površini in namaži.
Uporabniški avatar
Mario44
Začetnik
Prispevkov: 35
Pridružen: 29 Jul 2014, 12:34
Kraj: Ljutomer

Re: Splošna debata o multikopterjih

Odgovor Napisal/-a Mario44 »

Krist napisal/-a:
Mario44 napisal/-a:Živjo,
Ker sem na zadnjem poletu malo nerodno pristal, se mi je na eni strani en motor malo zamazal. Nato se m ga previdno razdrl, da bi ga očistil, in nato vidim to #-o :
WP_20141116_004.jpg
WP_20141116_005.jpg
S čim je to najboljše zalepit ? Al kar novi motor ?
Locktite zelen bo za zmeraj prijel tole skupaj. Očisti površini in namaži.
Hvala za hiter odgovor, to mislite verjetno sekundno lepilo ali tisto kaj se uporablja v industriji za matice vijake...?
Slika
Messerschmitt Bf 109
Lp Mario44
Uporabniški avatar
galp
Tekmovalec
Prispevkov: 328
Pridružen: 16 Jan 2014, 19:02
Kraj: Novo mesto

Re: Splošna debata o multikopterjih

Odgovor Napisal/-a galp »

Evo ga, takle. Maš različne, ki različno primejo. Pri enih se še da recimo matico odšraufat, pri enih pa prej odlomiš šrauf. Razišči malo po spletu. :)

Slika
e.pavlin.si
Uporabniški avatar
Mario44
Začetnik
Prispevkov: 35
Pridružen: 29 Jul 2014, 12:34
Kraj: Ljutomer

Re: Splošna debata o multikopterjih

Odgovor Napisal/-a Mario44 »

galp napisal/-a:Evo ga, takle. Maš različne, ki različno primejo. Pri enih se še da recimo matico odšraufat, pri enih pa prej odlomiš šrauf. Razišči malo po spletu. :)

Slika

Hvala, cene pa so tudi dobre :D bomo že porihtali .
Slika
Messerschmitt Bf 109
Lp Mario44
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Re: Splošna debata o multikopterjih

Odgovor Napisal/-a Krist »

To greš do kakega orodjarja, pa prosiš, ce ti lahko namaže rotor, pa mu daš za pivo. Za en motor se ti res ne izplača kupovat.
Uporabniški avatar
Mario44
Začetnik
Prispevkov: 35
Pridružen: 29 Jul 2014, 12:34
Kraj: Ljutomer

Re: Splošna debata o multikopterjih

Odgovor Napisal/-a Mario44 »

Krist napisal/-a:To greš do kakega orodjarja, pa prosiš, ce ti lahko namaže rotor, pa mu daš za pivo. Za en motor se ti res ne izplača kupovat.
Tako tudi bo, na firmi na kateri dela oče imajo :D tako da se to danes zalepi.
Slika
Messerschmitt Bf 109
Lp Mario44
IKE
Tekmovalec
Prispevkov: 354
Pridružen: 07 Jun 2005, 21:37
Kraj: Maribor

Re: Splošna debata o multikopterjih

Odgovor Napisal/-a IKE »

Nikjer nisem našel ničesar glede kalibracije za regulatorje DJI OPTO 30A. Do zdaj sem vedno uporabljal regulatorje z bec-om HK F30A ali F10A in nikoli nisem imel problemov z kalibracijo preko sprejemnika ali direktno preko KK2.1 krmilnika. Gre za ustaljen in znan postopek.

Sestavil sem original DJI 450 frame z DJI motorji in DJI 30A Opto regulatorji, za krmilnik pa vzel prizkušen KK2.1 krmilnik. Na KK2.1 je naložen najnovejši flash in napajanje imam ločeno preko zunanjega BEC-a vezanega na napajanje.

Poizkusil sem naslednje :

>>> z kalibracijo vsakega posebaj preko sprejemnika :
- postaja vklopljena, gas no konca naprej
- priklopim regulator vezan na motor
- MOTOR PISKA KOT NOR ... ... ... ti ti ti ti ti ti ti ti ti ti
- gas nazaj in motor zapiska kot da bi bil kalibriran in pri ponovnem dodajnju gasa normalno dela

>>> z kalibracijo preko KK2.1
- postaja vklopljena, gas do konca naprej
- priklopim napajanje
- VSI 4 MOTORJI PISKAJO KOT NORI ... ... ... ti ti ti ti ti ti ti ti ti ti
- gas nazaj in motorji zapiskajo kot da bi bili kalibrirani

Ko priklopim napajanje in grem v calibracijo ploščice je vse OK, testiram sprejemnik in tudi tu je vse OK ... vsi hodi krmilnih palic gredo krepko preko 100% in so v začetnem položaju vsi na nič - 0.

Ko armam ploščico in dodajam gas pa nastane problem saj levi in zadnji desni motor vidno zamujata.
Testnega leta zaradi tega še nisem naredil, ker mi ni da bi se kaj polomil ali kako drugače naredil škodo.

Prosim za kakršenkoli predlog ali nasvet glede kalibracije.
V naprej hvala za odgovore.
Ma saj gre ... če ne po luftu pa po tleh.
Uporabniški avatar
Freakazoid
Začetnik
Prispevkov: 22
Pridružen: 28 Okt 2014, 07:03
Kraj: Metlika

Re: Splošna debata o multikopterjih

Odgovor Napisal/-a Freakazoid »

>>> z kalibracijo preko KK2.1
- postaja vklopljena, gas do konca naprej
- priklopim napajanje
- VSI 4 MOTORJI PISKAJO KOT NORI ... ... ... ti ti ti ti ti ti ti ti ti ti
- gas nazaj in motorji zapiskajo kot da bi bili kalibrirani

Sam tukaj sm dal še enkrat gas do konca ( brez propelerjev ) in vsi motorji se zavrtijo. Probaj še to. Drugače so pa na forumu večji mastri od mene :)
Uporabniški avatar
Rocher
Freak
Prispevkov: 511
Pridružen: 16 Sep 2013, 20:25
Kraj: Celje

Re: Splošna debata o multikopterjih

Odgovor Napisal/-a Rocher »

Tvoji simptomi mi dišijo po neskalibriranih ACC+GYRO senzorjih. Mogoče če poskusiš še pred verjetno ponovno kalibracijo teh senzorjev med tem pojavom dvigniti multikopter iz tiste strani kjer motorja zaostajata. Če se bo na teh dveh motorjih slišno povečalo število obratov, potem bi znalo bit to krivo, saj menim da multikopterjevi možgani (kk board) mislijo da le ta ni poravnan?

lp
*LOSi 8ight 2.0 EU - Novarossi*
*LOSi Tenacity DB PRO*
*HPi SavageX 4.6*
*AXiAL SCX10ii Trail Honcho*
*LOSi Mini T 2.0*
*Custom brushless whoop 65mm*
*TBS Source One*
*FlyFish Volador Vx3*
IKE
Tekmovalec
Prispevkov: 354
Pridružen: 07 Jun 2005, 21:37
Kraj: Maribor

Re: Splošna debata o multikopterjih

Odgovor Napisal/-a IKE »

Rocher napisal/-a:Tvoji simptomi mi dišijo po neskalibriranih ACC+GYRO senzorjih. Mogoče če poskusiš še pred verjetno ponovno kalibracijo teh senzorjev med tem pojavom dvigniti multikopter iz tiste strani kjer motorja zaostajata. Če se bo na teh dveh motorjih slišno povečalo število obratov, potem bi znalo bit to krivo, saj menim da multikopterjevi možgani (kk board) mislijo da le ta ni poravnan?

lp
KK ploščica je 100% skalibrirana in sensor test na ploščici je OK. To zagotovo ni razlog za problem.

Zanimivo je to da jih ne morem kalibrirat niti direktno preko sprejemnika, niti vsakega posebaj ali vse skupaj vezane na Y kabel. Je pa res, da se motorji pri miganju - nagibanju le tega odzivajo dokaj neenakomerno.

Nič ... bom naredil testni let tik nad tlemi, pa da vidim kako bo :-?
Ma saj gre ... če ne po luftu pa po tleh.
LangusJ
Tekmovalec
Prispevkov: 442
Pridružen: 28 Jun 2011, 06:30
Kraj: Križe

Re: Splošna debata o multikopterjih

Odgovor Napisal/-a LangusJ »

Kako pa se obnaša, če ga držiš v roki in ga poskušaš zvrniti naprej/nazaj/levo/desno? Ali se upira temu gibanju ali ga želi še pospešiti v katero smer. Z vključeno self-level funkcijo jasno.
LP
Janez
IKE
Tekmovalec
Prispevkov: 354
Pridružen: 07 Jun 2005, 21:37
Kraj: Maribor

Re: Splošna debata o multikopterjih

Odgovor Napisal/-a IKE »

Kot rečeno par postov nazaj sem se odločil za testni let. Kako dobro da imam tik pred vhodom zelo močno ulično razsvetljavo, ki lepo osvetljuje majhen kos zelince ob ograji.

Pred samim poletom še enkrat naredim kalibracijo KK2.1, prekontroliram da je res vklopljena self level funkcija in počasi dodajam gas ... :-?
Najprej se vklopita dva motoja ... spredaj desno in zadaj levo, nato še zadnji desni in ko ga že malo dvigne zadaj se vklopi še prvi levi motor. Quad se takoj umiri in se res zelo lepo in mirno dvigne s tal :o

Najprej ga držim pol metra nad travo in ga začnem počasi dvigat na cca 5 metrov in ga spuščat proti tlem ... vse lepo mirno in brez problemov. Nato pristanem ga izklopim za pol minute, vklopim nazaj ( samo s komando ) in ko hočem ponovno poletet se vsi 4 motorji zasučejo v eno in quad spet lepo mirno poleti. Kot da bi se sami nastavili !? :-k

To še nakajkrat ponovim in vedno znova se motorji lepo sinhronizirano zavrtijo. Nato sem med lebdenjem nad tlemi pozkusil na hitro dodajati gas in qvad prav tako brez problema pospeši kot nor in že je bil nad elekto žicami in lučjo na obcestnem stebru z lučjo.

Ob hitrem dodajanju in hitrem odvzemanju gasa quad prav lepo brez stranskega nihanja lepo pada in se dviga ... skratka kot lahko sklepam iz testnega leta izgleda da je vse OK in da lahko letim brez strahu. Zanimiva situacija, ki me kljub pozitivnem rezultatu testnega leta vseeno malo bega.

Skupaj sem na majhni površini naletel dobrih 12 minut in sprobal vse kar se je pač dalo brez kakršnega koli problema.
Ko bo čas in vreme naredim še kakšen let bolj na odprtem in upam da bo tudi v prihodnje vse OK.
Ma saj gre ... če ne po luftu pa po tleh.
Uporabniški avatar
andrejgr
Tekmovalec
Prispevkov: 288
Pridružen: 22 Nov 2003, 14:09
Kraj: Maribor

Re: Splošna debata o multikopterjih

Odgovor Napisal/-a andrejgr »

Kot rečeno par postov nazaj sem se odločil za testni let. Kako dobro da imam tik pred vhodom zelo močno ulično razsvetljavo, ki lepo osvetljuje majhen kos zelince ob ograji.

Pred samim poletom še enkrat naredim kalibracijo KK2.1, prekontroliram da je res vklopljena self level funkcija in počasi dodajam gas ... :-?
Najprej se vklopita dva motoja ... spredaj desno in zadaj levo, nato še zadnji desni in ko ga že malo dvigne zadaj se vklopi še prvi levi motor. Quad se takoj umiri in se res zelo lepo in mirno dvigne s tal :o

Najprej ga držim pol metra nad travo in ga začnem počasi dvigat na cca 5 metrov in ga spuščat proti tlem ... vse lepo mirno in brez problemov. Nato pristanem ga izklopim za pol minute, vklopim nazaj ( samo s komando ) in ko hočem ponovno poletet se vsi 4 motorji zasučejo v eno in quad spet lepo mirno poleti. Kot da bi se sami nastavili !? :-k

To še nakajkrat ponovim in vedno znova se motorji lepo sinhronizirano zavrtijo. Nato sem med lebdenjem nad tlemi pozkusil na hitro dodajati gas in qvad prav tako brez problema pospeši kot nor in že je bil nad elekto žicami in lučjo na obcestnem stebru z lučjo.

Ob hitrem dodajanju in hitrem odvzemanju gasa quad prav lepo brez stranskega nihanja lepo pada in se dviga ... skratka kot lahko sklepam iz testnega leta izgleda da je vse OK in da lahko letim brez strahu. Zanimiva situacija, ki me kljub pozitivnem rezultatu testnega leta vseeno malo bega.

Skupaj sem na majhni površini naletel dobrih 12 minut in sprobal vse kar se je pač dalo brez kakršnega koli problema.
Ko bo čas in vreme naredim še kakšen let bolj na odprtem in upam da bo tudi v prihodnje vse OK.
Sem tudi sam šel drugje po forumih malenkost brat o teh DJI30A OPTO. Dejansko se ne kalibrirajo. Kar delujejo :D
LP, Andrej
scrat
Profesor
Prispevkov: 1942
Pridružen: 04 Jun 2011, 11:59

Re: Splošna debata o multikopterjih

Odgovor Napisal/-a scrat »

Žal so opto esc-ji jetra. To je samo moje mnenje.
Uporabniški avatar
Gladiac
Profesor
Prispevkov: 1413
Pridružen: 15 Jun 2010, 16:47
Kraj: Smlednik

Re: Splošna debata o multikopterjih

Odgovor Napisal/-a Gladiac »

Sem montiral kar nekaj teh esc-jev in z nobenim ni bilo težav in nikoli nisem kalibriral.

LP
http://www.onedrone.com
http://www.okarbon.eu
http://www.kopterworx.com
http://www.lipo.si
scrat
Profesor
Prispevkov: 1942
Pridružen: 04 Jun 2011, 11:59

Re: Splošna debata o multikopterjih

Odgovor Napisal/-a scrat »

Nisem navdusen nad njimi.
Uporabniški avatar
galp
Tekmovalec
Prispevkov: 328
Pridružen: 16 Jan 2014, 19:02
Kraj: Novo mesto

Re: Splošna debata o multikopterjih

Odgovor Napisal/-a galp »

Jaz imam opto esc-je na električni rolki. V navodilih esc-jev piše, da se karibrirajo sami, kar je tudi res, sem preizkusil. Kako se sami kalibrirajo pa nimam pojma.
e.pavlin.si
Uporabniški avatar
galp
Tekmovalec
Prispevkov: 328
Pridružen: 16 Jan 2014, 19:02
Kraj: Novo mesto

Re: Splošna debata o multikopterjih

Odgovor Napisal/-a galp »

Našel en kreš. Kriv pilot ali fc?

http://www.youtube.com/watch?v=iDOg4D5VI8c
e.pavlin.si
Uporabniški avatar
AirKiller
Tekmovalec
Prispevkov: 262
Pridružen: 29 Avg 2005, 19:58
Kraj: Nova Gorica

Re: Splošna debata o multikopterjih

Odgovor Napisal/-a AirKiller »

tezko je rect kaj je slo narobe.Najlazje je rect : pilot error
o_O
buldozer
Razpravljalec
Prispevkov: 113
Pridružen: 06 Mar 2013, 19:38

Re: Splošna debata o multikopterjih

Odgovor Napisal/-a buldozer »

Hm, kot prvo ni kalibriral kompasa. Čeprav je potem letel v manual mode-u.
Naza flyawayi se dogajajo v GPS mode-u, tako da težko rečt. Se ne vidi dobro, morda je v trenutku ko se mu je sfecljalo ravno vklopil GPS mode.
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Re: Splošna debata o multikopterjih

Odgovor Napisal/-a Krist »

galp napisal/-a:Našel en kreš. Kriv pilot ali fc?

http://www.youtube.com/watch?v=iDOg4D5VI8c
Jaz se tudi strinjam, da ni bil skalibriran kompas. Kot prvo, ko model vklopiš, mora biti primeru toliko časa, dokler ne utripa zelena led za GPS in nekaj hitrih vtripov zelene, ki povedo, da je kompas kalibriran. Njemu je ves čas model vrtelo levo desno. To, da je letel v manual načinu, bi rekel, da je padec modela njegova krivda. Ker preprosto ne obvladuje modela. Zdi se mi tudi, da ta model ni najbolje nastavljen, ker se ves čas pozibava. To mora bit pribito na mestu. Primer mojega quada v močnem vetru https://www.youtube.com/watch?v=jpA1LZL ... NoMJuvQ71A
Odgovori

Vrni se na Multirotorji