Drift nastavitve in oprema

Moderator: jannyy

Uporabniški avatar
svaba25
Tekmovalec
Prispevkov: 301
Pridružen: 08 Jan 2011, 13:07
Kraj: nova gorica

Drift nastavitve in oprema

Odgovor Napisal/-a svaba25 » 31 Mar 2013, 21:13

Zdravo
Sem začetnik scene drift ,in ko hočem pobrskat temo ali pogovor glede tega kako nastavit rc avto da bi začetnik lahko driftau,in kašno opremo nja si nabavi..Je enostavno ni ni zatooo.
Prosim stare mačke da na to temo napišete ,vaše znanje in kako naj človek opravlja svoj drift avto ..
npr nastavitve rv intako dalje ..lepo bi prosu če bi se kdo odzval in malo pomagu drift sceni da jo začetniki tudi lažje dosežejo..
mej se

blackman111
Razpravljalec
Prispevkov: 93
Pridružen: 12 Apr 2010, 09:27
Kraj: kamnik

Re: Drift nastavitve in oprema

Odgovor Napisal/-a blackman111 » 01 Apr 2013, 19:17

Pozdravljeni.
Upam da s tem postom kaj pripomorem/pomagam. Če sem kje izšel s poti me kar popravite, če pa sem kaj pozabil pa se me naj dopolni.
Za RC drift je največkrat uporabljena šasija v merilu 1:10 in največkrat v elektro izvedbi.

Lastno trdim, da se tukaj razdelijo šasije v 2 skupini. Na krdansko ali na jermensko verzijo šasije.
KARDANSKA ŠASIJA:
Največkrat gre tukaj za glavno plastično šasijo. Tukaj je potrebno pretuhtati glede elektronike- ali dati krtačni set ali BK (brezkrtačni) set. Koti koles se pri teh šasijah ne da nastaviti v maksimum, zato je dobro ponavadi postaviti prva kolesa na V, ker nam je s tem lažje zvoziti ostre zavoje. Koti koles pa se lahko nastavijo na maksimum kolikor se da, ker pri obremenitvah, ki pridejo na zavojih ne pride do poškodb. V večini imajo te šasije za pogon med diferencijalom in kolesom kardančke, kateri se ob obremenitvi izstaknejo pri preobremenitvi. Diferencijale je priporočljivo zapreti/zakleniti na 100%- tako zadnjega kot tudi sprednjega.Diferencijali se zapirajo/zaklepajo različno glede na znamko šasije. Za nadgradje obstaja materijal, ki pa je težko dobavjiv in cenovno visoko.

JERMENSKA ŠASIJA:
Te šasije so v večini iz ALU in carbonskega materijala, zato tukaj glede elektronike ni potrebno veliko premišljevati. Pri teh šasijah se da odklon koles nastaviti na večji kot kot pa pri kardanski. V večini pa so gnane z osovinami, ki imajo enojni zglob in originalne ponavadi ne zdržijo vseh obremenitev v zavojih. Zamena se jih z titanovimi osovinami, ki so če se da dvakrat lomljene (dvojni zglob). Diferencijale je tudi pri teh šasijah priporočljivo zakljeniti na 100 %. Ponavadi pa se potem pri bolj atraktivnih vožnjah zamenjajo diferencijali. Zadaj se zamenja z fiksnim (fix) diferencijalom, spredaj pa z ONE WAY (enosmerni) ležajem, kateri nam pripomore hitrejši in oster zavoj. Pri osnovnih verzijah gre za šasije z prenosom 50:50 , pri še bolj atraktivnih vožnjah pa se šasija nadgradi z CSom (couter steerom). To pomeni, da se zadnje kolo v istem času zavrti več. Se pravi prvo kolo naredi en obrat med tem ko zadnji naredi več kot obrat. Da se CS splača je takrat ko rečeš da imaš 1,4 ali več CSa. Se pravi če rečemo, da imam 1,5 CS naredi sprednje kolo en obrat, zadnji pa obrat in pol. CS je največ do 2,5 ,ker več je čisto preveč in je kot bom opisal v nadaljevanju. Izdelujejo pa se serijske RC drift specijalke, pri katerih gre za premišljeno in preračunano težišče, ki veliko vpliva na stil vožnje. V specijalkah je ponavadi motor nameščen v nos šasije, baterija pa je nameščena prečno,..
Primerjava obeh šasij.
Kot sem že omenil, da obrazložim v nadaljevanju. Na novo pa je aktualno jermensko šasijo voziti na 2WD (pogon na zadnji par koles). Pri tej verziji pa je zelo težko peljati šasijo, ker je vseskozi potrebno urovnavati šasijo z krmilnikom zavoja. To verzijo je voziti zares zelo težo. Pri tem pa razporeditev teže igra zelo veliko vlogo.

Priporočljivo je:
-imeti zakljenjene diferencijale
-imeti BK elektroniko, ki pa naj ne bi bila močnejša od 9T
-imeti plastične gume, ki vsebujejo čim manj dodatka gume
-voziti na LiPo akumuatorjih, ker so bolj vzdržljivi kot pa NiMh
-voziti za avto komandami (pištolo)

Upam da sem vsaj malenkostno pripomogel/pomagal.
Če še kje lahko kaj pripomorem /pomagam pa naj se mi sporoči, bom z veseljem.
Vedno na počes! Drift je ZAKON!

Uporabniški avatar
svaba25
Tekmovalec
Prispevkov: 301
Pridružen: 08 Jan 2011, 13:07
Kraj: nova gorica

Re: Drift nastavitve in oprema

Odgovor Napisal/-a svaba25 » 01 Apr 2013, 19:32

Žio jaz mam hb tc kaj naj blokiram zadnji difrencjal al kako
mej se

blackman111
Razpravljalec
Prispevkov: 93
Pridružen: 12 Apr 2010, 09:27
Kraj: kamnik

Re: Drift nastavitve in oprema

Odgovor Napisal/-a blackman111 » 01 Apr 2013, 20:42

Osebno imam na TCju fix dif. Če nimaš fix difa je ena moznost da razstaviS dif, z njega pobereš kroglice , ga sestaviš in čim bolj priviješ (vijak v difu) da se ne zaverti. Lahko pa da je 100% , ko pobereš ven kroglice , da kaneš malo sekundnega lepila predno sestaviš dif. Potem ga normalno sestaviš brez kroglic in privijačiš. Treba je gledati in narediti tako, da je dif čim bolj fiksen in da je čim manjSa možnost, da se zaverti.
LP
Vedno na počes! Drift je ZAKON!

Uporabniški avatar
svaba25
Tekmovalec
Prispevkov: 301
Pridružen: 08 Jan 2011, 13:07
Kraj: nova gorica

Re: Drift nastavitve in oprema

Odgovor Napisal/-a svaba25 » 01 Apr 2013, 21:02

sepravi tazaden difrencjal mora bit fiksen ,,sepravi da obe istočasno grabijo gume,,a je to tako mišljeno kajti zddej usaka posvoje ane ,odspredaj imam enosmerni lezaj..
ok bom pogledu kaj se da naredit in ti javim hvala za info..
Aja kakšen naj bi bil servo primeren za drift.:)
mej se

Uporabniški avatar
kurnt29
Profesor
Prispevkov: 1993
Pridružen: 21 Nov 2010, 22:34
Kraj: THN

Re: Drift nastavitve in oprema

Odgovor Napisal/-a kurnt29 » 01 Apr 2013, 22:05

blackman111 napisal/-a: KARDANSKA ŠASIJA:
Tukaj je potrebno pretuhtati glede elektronike- ali dati krtačni set ali BK (brezkrtačni) set. Za nadgradje obstaja materijal, ki pa je težko dobavjiv in cenovno visoko.
Vecina novejsih modelov nima problemov z prebavljanjem BK motorjev..
Hop-up deli pa so po mojih izkusnjah cenejsi od delov za modele z jermensko zasnovo in lahko dobavljivi. Seveda je treba izbrati primerno znamko (HPI, TA, Tamiya..).
Ena od pomankljivosti modelov s to zasnovo je, da ne omogocajo CS oz. je le ta zelo tezko izvedljiv.

blackman111 napisal/-a:Osebno imam na TCju fix dif. Če nimaš fix difa je ena moznost da razstaviS dif, z njega pobereš kroglice , ga sestaviš in čim bolj priviješ (vijak v difu) da se ne zaverti. Lahko pa da je 100% , ko pobereš ven kroglice , da kaneš malo sekundnega lepila predno sestaviš dif. Potem ga normalno sestaviš brez kroglic in privijačiš. Treba je gledati in narediti tako, da je dif čim bolj fiksen in da je čim manjSa možnost, da se zaverti.
LP
Seveda lahko uporabis sekundno lepilo, vendar v tem primeru je diff nepovratno blokiran, kar pomeni, da za cestno rabo ni vec primeren.
Lahko pa naredis tako kot sem jaz pri enem od svojih modelov: viewtopic.php?f=134&t=69861
In ko se ti zapase vzames gumo ven in vozis touring.
_________________________________
Mess with the best.. die like the rest!
_________________________________
Traxxas Slash VXL
Traxxas Slash VXL 1:16
Traxxas Slash VXL 4×4
Go Traxxas or get left behind.

blackman111
Razpravljalec
Prispevkov: 93
Pridružen: 12 Apr 2010, 09:27
Kraj: kamnik

Re: Drift nastavitve in oprema

Odgovor Napisal/-a blackman111 » 02 Apr 2013, 07:11

Kurnt hvala za dopolnilo.
Glede difa se razume, da ko je enkrat v igri sekundno lepilo, da lahko na tisti dif pozabiš za grip.
Da je tezko dobavljivo in cenovno visoko, pa so bile mišljene nadgradnje, kot so one way in CS. V vecino primerih se ponavadi nadgrajujejo osnovne šasije. Vsak si želi vsakič več. Ali pa zamenja šasijo. Tudi za kardanske izveddbe obstaja CS i one way. Treba pa je vse kupiti in zato je cenovno treba odšteti več kot pa za jermenske šasije, pri katerih se da tudi kakšna stvar izdelati doma.

Svaba glede servo motorja pa je priporočljivo imeti čim hitrejši servo motor.
Vedno na počes! Drift je ZAKON!

Uporabniški avatar
kurnt29
Profesor
Prispevkov: 1993
Pridružen: 21 Nov 2010, 22:34
Kraj: THN

Re: Drift nastavitve in oprema

Odgovor Napisal/-a kurnt29 » 02 Apr 2013, 09:18

blackman111 napisal/-a:Treba pa je vse kupiti in zato je cenovno treba odšteti več kot pa za jermenske šasije, pri katerih se da tudi kakšna stvar izdelati doma.
One-way je res treba kupit (ponavadi okrog 15-25$, odvisno od modela), diff lahko blokiras sam, cs lahko naredis s pomocjo zobnikov drugih modelov, itd.. Je pa res najlazje vse kupit.

Mislim, da je za zacetnika se vedno kardanska sasija cenejsa in trpeznejsa.
Jermenske imajo to pomankljivost, ce vozis po terenu, ki ima sem ter tja kaksen kamencek (igrisce), se hitro kaj zatakne na kaksno neprimerno mesto in poskoduje jermen..
_________________________________
Mess with the best.. die like the rest!
_________________________________
Traxxas Slash VXL
Traxxas Slash VXL 1:16
Traxxas Slash VXL 4×4
Go Traxxas or get left behind.

blackman111
Razpravljalec
Prispevkov: 93
Pridružen: 12 Apr 2010, 09:27
Kraj: kamnik

Re: Drift nastavitve in oprema

Odgovor Napisal/-a blackman111 » 02 Apr 2013, 11:26

Glede na to govorimo o drift šasijah, se ponavadi vozi na različnih podlagah v dvoranah, na prostem se pa ponavadi pomete zaradi malih kamenčkov, ki te lahko ovirajo pri drsenju čez ovinek (lahko se ti satakne med površino in gume in ti s tem konča drsenje).
Ker pa se gre za drift in ne offroad ne vidim zakaj bi bila tezava glede jermenske šasije!?! Osebno sem mnenja , da če ima začetnik namen kupiti šasijo in v tej zvrsti ostati dlje časa, se mu definitivno splača v startu dodati par 10 eur in kupiti jermensko šasijo, ne da kupi kardansko potem pa to prodaja pod ceno (ker jo mora v teh časih prodat- da jo sploh lahko proda) in potem ponovno dodajati da preide na jermensko.
Osebno sem aktualen v RC driftu več kot 3 leta doma in v tujini in ne poznak nikogar, ki je startal z kardansko in je ni v kratkem roku zamenjal z jermensko šasijo. Tudi naši fantje v čim krajšem času preidejo na jermensko in jim je potem takoj žal, da niso startali z jermensko. Isto je tudi izven naše meje.
No pa sej je to stvar vsakega posameznika. Nebi rad razspravljal o tem kaj ja in kaj ne . Debata je okoli tega kako čimbolje nastaviti šasijo HB TC za drift.
Vedno na počes! Drift je ZAKON!

Uporabniški avatar
svaba25
Tekmovalec
Prispevkov: 301
Pridružen: 08 Jan 2011, 13:07
Kraj: nova gorica

Re: Drift nastavitve in oprema

Odgovor Napisal/-a svaba25 » 02 Apr 2013, 13:48

HVALA OBEMA DA STA TAKO OGRETA ZA DRIFT,,LEPO SAM KOT JE REKU blackman111 ,da usak naj sam razmisli in prebere kaj naj si nabavi, ali je to krdan ali jermen..
Meni osebno je boljši z jermeni,in še bolj profi izgleda..
Glej bom blokiru zadnji difrencjal tako da bom kupil novega, ki se ga da zapreti..
blackman111 tebi pa hvala ka deliš izkušnje z mano in ostalimi,in seveda tudi drugim hvala,,
Prosim da se čim več napiše o nastavitvah in samem poteku drifta..
hvala in lep dan
mej se

Uporabniški avatar
svaba25
Tekmovalec
Prispevkov: 301
Pridružen: 08 Jan 2011, 13:07
Kraj: nova gorica

Re: Drift nastavitve in oprema

Odgovor Napisal/-a svaba25 » 02 Apr 2013, 17:21

Evo fanta pa sem zamenju . odspredaj ONE WAY (enosmerni) ,,
odzadaj pa blokiran difrencjal orginal ob od hb cyclone..
samo zdej razmišlam če bi menju motor ,je pa 13,5 t malo prešvoh se mi zdi ,pomoč glede motorja

evo slike od menjave
mej se

Uporabniški avatar
Stanko P.
Freak
Prispevkov: 813
Pridružen: 05 Dec 2007, 19:46
Kraj: Benedikt
Kontakt:

Re: Drift nastavitve in oprema

Odgovor Napisal/-a Stanko P. » 02 Apr 2013, 17:37

A ni 'one way' malce odveč, če maš 'cs' setup? Se mi zdi da potem to deluje že bolj podobno kot zadnji pogon.

Hvala za pojasnilo.

Drugače pa kakih par mescov driftam s 'strado' po parkplacu in je kljub kardanu in ktračnemu pogonu zakon.
RC Addict!

Uporabniški avatar
svaba25
Tekmovalec
Prispevkov: 301
Pridružen: 08 Jan 2011, 13:07
Kraj: nova gorica

Re: Drift nastavitve in oprema

Odgovor Napisal/-a svaba25 » 02 Apr 2013, 17:52

Zadeva deluje da vleče na 4wd in zavira na 2wd ,,to je to pomoje ni odveč ka sem probu in zadeva kar posluša pištolco,,razen če je kašen druzga mnenja ..pa naj mi malo pojasni,,hvala
mej se

blackman111
Razpravljalec
Prispevkov: 93
Pridružen: 12 Apr 2010, 09:27
Kraj: kamnik

Re: Drift nastavitve in oprema

Odgovor Napisal/-a blackman111 » 02 Apr 2013, 18:19

Stanko P. napisal/-a:A ni 'one way' malce odveč, če maš 'cs' setup? Se mi zdi da potem to deluje že bolj podobno kot zadnji pogon.
Hvala za pojasnilo.
Ko imaš CS in si z modelom v driftu v dolgem zavoju, ki se konča z ostrim zavojem je kar težko zaviti na hitro. Pri tem pa to poskrbi one way dif. Zaradi dolgega zavoja in CSa je hitrost večja na koncu zavoja kot pa pri 50:50, zato je težko na hitro zaviti.
Bolj enostavno obrazloženo: CS poskrbi za lep naklon modela v dolgih zavojih
one way pa poskrbi za lep hiter prehod iz enega v drugo stanje
Vedno na počes! Drift je ZAKON!

Uporabniški avatar
svaba25
Tekmovalec
Prispevkov: 301
Pridružen: 08 Jan 2011, 13:07
Kraj: nova gorica

Re: Drift nastavitve in oprema

Odgovor Napisal/-a svaba25 » 02 Apr 2013, 18:30

hvala za objasnitev sem zelo zadovoljen z takimi odgovori ,ker si lahko začetniki neki preberejo..Neki me še zanima kako je pa z rokami glede večjega naklona pri obračanju levo desno ,,kaj naredim da povečam večji kot obračanja..aja moj servo futaba s3050 se mi zdi da je nekam počasen,,
mej se

Uporabniški avatar
svaba25
Tekmovalec
Prispevkov: 301
Pridružen: 08 Jan 2011, 13:07
Kraj: nova gorica

Re: Drift nastavitve in oprema

Odgovor Napisal/-a svaba25 » 02 Apr 2013, 18:31

blackman111 kaj praviš na moj motor a je zadosti močan al naj zamenjam ,,meni osebno se mi zdi da je nekam premalo močan..
mej se

blackman111
Razpravljalec
Prispevkov: 93
Pridružen: 12 Apr 2010, 09:27
Kraj: kamnik

Re: Drift nastavitve in oprema

Odgovor Napisal/-a blackman111 » 02 Apr 2013, 18:48

Svaba osebno uporabljam tale servo zaradi hitrosti.
svaba25 napisal/-a:blackman111 kaj praviš na moj motor a je zadosti močan al naj zamenjam ,,meni osebno se mi zdi da je nekam premalo močan..
Jah malenkostno je s tem motorjem res podhranjen, samo se da it na počez za silo. Cenovno se najbol splača elektronika kar iz HK ,BK 9T, ali pa kar prek Modelar.si tale set , da ni ni preveč živčkanja okoli naročila: [

Naklon koles pa je treba prilagoditi glede na osi (kakšne so in koliko se jih da obremeniti), kot sem napisal v postu o opisu šasije.
Vedno na počes! Drift je ZAKON!

Uporabniški avatar
svaba25
Tekmovalec
Prispevkov: 301
Pridružen: 08 Jan 2011, 13:07
Kraj: nova gorica

Re: Drift nastavitve in oprema

Odgovor Napisal/-a svaba25 » 02 Apr 2013, 19:24

A je na tekmovanjih kasna omejitev motorjev .kajti jaz bi dal enega 3.5 ovojnega
mej se

Uporabniški avatar
kurnt29
Profesor
Prispevkov: 1993
Pridružen: 21 Nov 2010, 22:34
Kraj: THN

Re: Drift nastavitve in oprema

Odgovor Napisal/-a kurnt29 » 02 Apr 2013, 19:31

svaba25 napisal/-a:Jaz bi dal enega 3.5 ovojnega
Mislis dosegat hitrostne rekorde?
3.5T doseze ogromno obratov in ima malo navora, kar za drift ni idealno.

Preden se spravljas k nakupu novega:
- vecji pinion zobnik, manjsi spur, po potrebi dodaj hlajenje..
Se da kar precej hitrosti (ce mislis da to rabis) pridobiti iz trenutnega motorja.
_________________________________
Mess with the best.. die like the rest!
_________________________________
Traxxas Slash VXL
Traxxas Slash VXL 1:16
Traxxas Slash VXL 4×4
Go Traxxas or get left behind.

Uporabniški avatar
svaba25
Tekmovalec
Prispevkov: 301
Pridružen: 08 Jan 2011, 13:07
Kraj: nova gorica

Re: Drift nastavitve in oprema

Odgovor Napisal/-a svaba25 » 02 Apr 2013, 19:55

Hvala za info ,ne sem mislu da je prešvoh, ma ni panike bom rajši vozil s tem dokler bo delu.:)
mej se

Uporabniški avatar
Buschi
Freak
Prispevkov: 506
Pridružen: 06 Nov 2005, 15:14
Kraj: Šempeter v Savinjski dolini

Re: Drift nastavitve in oprema

Odgovor Napisal/-a Buschi » 03 Apr 2013, 22:18

Stanko P. napisal/-a:A ni 'one way' malce odveč, če maš 'cs' setup? Se mi zdi da potem to deluje že bolj podobno kot zadnji pogon.

Hvala za pojasnilo.

Drugače pa kakih par mescov driftam s 'strado' po parkplacu in je kljub kardanu in ktračnemu pogonu zakon.
DA razložim po domače: one way je v bistvu ročna. Če ti na 4x4 zategneš zavoro, se ustavijo vsi štirje kolesi in avto odnese iz linije, če pa imaš spredaj one way, pa zablokirajo samo zadnji in zadek ti tako kot pri ročni odnese ven, sprednji kolesi se še pa vedno vrtijo v pravo smer in kot je napisal Roberto, lahko hitro spremeniš smer.
Tudi sam sem bil mal skeptika, sedaj pa vem, da je to precej uporabna stvar.
Mentor modelarskega krožka.

Uporabniški avatar
Stanko P.
Freak
Prispevkov: 813
Pridružen: 05 Dec 2007, 19:46
Kraj: Benedikt
Kontakt:

Re: Drift nastavitve in oprema

Odgovor Napisal/-a Stanko P. » 05 Apr 2013, 10:39

Koliko si jaz to predstavljam je ključno to, da se vsa kolesa vrtijo v 'pravo smer'. Na mojem dirkalniku je namreč normalen odprt sprednji diferencial in če v ostrem zavoju slučajno preveč popustim gas, to je ponavadi v prehodu med ovinki, se notranje kolo zavrti nazaj. Kaj sledi je seveda jasno. Se pa z redno vadbo vseeno da lepo odpeljati. Vsaj za moje začetniške standarde.

Tak nekak to izgleda: http://www.youtube.com/watch?v=m_7z8DArTjM.

A bi zablokiran sprednji diff bolje deloval?

Še enkrat hvala za pojasnila ;)
RC Addict!

blackman111
Razpravljalec
Prispevkov: 93
Pridružen: 12 Apr 2010, 09:27
Kraj: kamnik

Re: Drift nastavitve in oprema

Odgovor Napisal/-a blackman111 » 05 Apr 2013, 21:20

Osebno imam v lasti še 3 šasije podobne stradi in imam na vseh zablokirana oba difa!
Vedno na počes! Drift je ZAKON!

Uporabniški avatar
Stanko P.
Freak
Prispevkov: 813
Pridružen: 05 Dec 2007, 19:46
Kraj: Benedikt
Kontakt:

Re: Drift nastavitve in oprema

Odgovor Napisal/-a Stanko P. » 06 Apr 2013, 09:11

Hvala, bom probal 8)
RC Addict!

Xfactor
Začetnik
Prispevkov: 11
Pridružen: 08 Avg 2013, 00:58

Re: Drift nastavitve in oprema

Odgovor Napisal/-a Xfactor » 19 Sep 2013, 07:45

Živjo, zanima me kako montirati RCX 400 heli gyro za drift?

Vem, da je možno, ne vem pa kako izvesti. Kam gre druga žica iz gyrota?
Če jo priklopim v 3ch na sprejemniku potem ni možno trimmati avta in nastaviti koliko se obrašajo kolesa.

Hvala in LP

EDIT: Oh shit, kaj mi je pa zdaj uspelo, med čakanjem na odgovor sem sam eksperimeniral z montiranjem med ch1 in servo. Tisto žico iz serva pa sem priklopil na ch3 in kasneje ch4. Po popolnem neuspehu sem avto sestavil nazaj kot je bil. In sedaj če na komandi obrnem levo ali desno avto pospeši?!?!?! In ne, nisem narobe priklopil, throttle normalno dela.

Odgovori

Vrni se na