Mini jadrnica za "regatkanje" na bazenu
Objavljeno: 14 Jul 2016, 10:28
Kot naslov teme pove, me je prijelo, da bi si naredil eno malo....
(EDIT: slika dodana v post po izgotovitvi jadrnic.)
Ah, kaj eno, naredil bom dve mini jadrnici na radijsko vodenje, da se bomo čez poletje zabavali na bazenu.
Že predlani sem v bazen postavil Nikolino, vendar ji je bil okrogel bazen premera 5,5metra kar nekoliko premajhen. Čim je dobila hitrost, je že bilo treba obrniti, zato je bila plovba eno samo ovinkarjenje.
Če bi imel manjšo jadrnico, bi imela več maneverskega prostora in bi bila morda plovba bolj zanimiva.
Gledal sem za različnimi "Footy-ji", pa če sem iskren, mi ni bil noben všeč.. vsaj tisti, ki so narejeni na bolj preprost način. Zato sem se odločil, da bom naredil nekaj čisto po svoje.
Kar tako, za mizo sem vzel karton od neke embalaže, vzel škarje v roke in po občutku zrezal lupino bodoče jadrnice v pomanjšanem merilu. Prvotna ideja je bila, da bi bila lahko lupina izrezana iz enega samega samcatega kosa, uvita prek ogrodja in na vogalih zalepljena. Z lepilnim trakom sem zlepil kose, vmes nekoliko popravljal kroj in ko sem bil zadovoljen, sem lupino razdrl ter dal v skener.
Sliko iz skenerja sem uporabil kot podlogo v CAD programu, kjer sem potem narisal geometrijsko bolj natančni kroj lupinice. Tega sem sprintal na papir in še enkrat provizorično zlepil skupaj, da sem preveril proporce. Malenkost sem še zožal palubo pri premcu in upošteval v CAD programu. Nato sem premeril nekatere najbolj pomembne dimenzije in zadevo zrisal v 3D. Potem sem jo povečal na dimenzijo, ki se mi je zdela primerna, oziroma sem videl, da lahko v notranjost postavim RV opremo.
Kaj hitro sem narisal risbo cele jadrnice z vsemi notranjimi elementi, naredil posebej risbo za dele, ki bodo izdelani iz 3mm debele topolove vezane plošče (ki jo imam ravno na zalogi), naredil G-kodo (EstlCAM), odrinil nekaj ropotije iz delovne mize moje CNC mašine in takoj zrezkal 2 kompleta kosov.
Prvotno sem nameraval oplato izdelati iz tankega steklenega laminata (prijatelj mi je pred časom dal zelo tanek laminat ki se zelo lepo krivi) ampak mi ga je bilo škoda razrezat, pa sem potem razmišljal o balzi, pa sem se nazadnje odločil za navaden furnir. Sicer ne vem katere vrste les je, ima pa precej neizrazite letnice tako, da se ga da upogibati, ne da bi počil.
Kakorkoli že, bočne oplate sem naredil iz tega furnirja, medtem, ko je osnovno ogrodje (paluba, rebra, kobilica, zrcalo in dno v zadnjem delu) iz vezane plošče.
Malenkost mi je žal, da nisem naredil še kako vmesno rebro, da bi se furnir lepše speljal. Sedaj se na površini vidi, kje gre čez dokaj redka rebra.
Kobilico sem izdelal iz tanke pločevine. Spodaj sem prilotal utež, ki sem jo izdelal iz vijaka M8. Odrezal sem ga na primerno dolžino, na grobo popili v primežu, dokončno kapljičasto obliko pa sem dokončal v stabilnem vrtalnem stroju in pilo za železo.
Krmilo je izdelano iz aluminijeve pločevine. Tečaj za krmilo je plastični tečaj za krmilne površine letalskih modelov.
Jadrnica je vodena samo s smernim krmilom, zato ima samo en servomotor. Uporabil sem kar HXT900, ker jih imam na zalogi. Servomotorjeva ročica gleda ven iz palube, da je povezava s krmilom bolj enostavno izvedljiva. Uporabil sem jekleno žico 0,8mm.
Na palubi je odprtina za vgradnjo akumulatorja in sprejemnika. Ta odprtina, kakor tudi odprtina za servomotor, sta pokrita s prozornima plastičnima ploščama, ki sta privita na palubo z drobnimi lesnimi vijaki.
Jadro je izrezano iz najtanjše folije za trgovinske vrečke. (lahko bi bil kunšten in rekel da je jadro iz HD-PE mikrofilma.. )
Jambor in boom sem za enkrat izdelal kar iz najtrše balze kar jih imam (Inpos, seveda).. to je ena taka bolj bukova sorta baze..
Jambor je zataknjen v luknjo v palubi in peto, ki se nahaja v kobilici. Uzdo sem naredil iz tankega sukanca (100% poliester! ) in poteka od cca sredine booma dol na palubo, kamor sem jo fiksiral s selotejpom in "priprl" s pokrovom. Ko bom ugotovil najbolj primerno dolžino uzde (in se dokončno odločil za jadrovje) bom naredil nek boljši sistem.
Včeraj je bila prva od obeh jadrnic na ognjenem krstu in sem ugotovil, da bo šla po predvidevanjih. Danes sem dobil lahek akumulator in voltage booster, pa se mi zdi da bo 77 gramov lažja jadrnica sedaj plula bolje zaradi manjšega ugreza.
Prvotno sem mislil, da bo zaradi nekrmiljenega jadra plovba mogoča samo z zavijanjem v veter a se je včeraj pokazalo, da gre povsem leppo tudi stran od vetra. Morda bo težje le pri močnejšem vetru, kar pa se bo še pokazalo, ko bom tak veter imel priložnost preizkusiti.
Najbrž znalce sedajle srbijo prsti, da bi mi napisali, kaj bi moral narediti, ali kaj bi moral spremeniti, da bi jadrnica bila boljša, pa vas naj kar takoj zaustavim in povem, da se tu ne gre za neko hudo tehniko in iskanje najboljših plovnih sposobnosti, elegance, haj-teka in kaj vem kaj še vse, ampak je bil cilj narediti dve identični jadrnici, ki se bosta z vsemi svojimi dobrimi in slabimi lastnostmi lahko enakovredno spopadli v domačem bazenu na mini regati. Tako bo vse odvisno od spretnosti skiperja ter lokalnih vetrovnih razmer na tistem koncu bazena, kjer se bo jadrnica v danem trenutku nahajala.
No sedaj pa še nekaj fotografij in pa kakšen video posnetek!
(EDIT: slika dodana v post po izgotovitvi jadrnic.)
Ah, kaj eno, naredil bom dve mini jadrnici na radijsko vodenje, da se bomo čez poletje zabavali na bazenu.
Že predlani sem v bazen postavil Nikolino, vendar ji je bil okrogel bazen premera 5,5metra kar nekoliko premajhen. Čim je dobila hitrost, je že bilo treba obrniti, zato je bila plovba eno samo ovinkarjenje.
Če bi imel manjšo jadrnico, bi imela več maneverskega prostora in bi bila morda plovba bolj zanimiva.
Gledal sem za različnimi "Footy-ji", pa če sem iskren, mi ni bil noben všeč.. vsaj tisti, ki so narejeni na bolj preprost način. Zato sem se odločil, da bom naredil nekaj čisto po svoje.
Kar tako, za mizo sem vzel karton od neke embalaže, vzel škarje v roke in po občutku zrezal lupino bodoče jadrnice v pomanjšanem merilu. Prvotna ideja je bila, da bi bila lahko lupina izrezana iz enega samega samcatega kosa, uvita prek ogrodja in na vogalih zalepljena. Z lepilnim trakom sem zlepil kose, vmes nekoliko popravljal kroj in ko sem bil zadovoljen, sem lupino razdrl ter dal v skener.
Sliko iz skenerja sem uporabil kot podlogo v CAD programu, kjer sem potem narisal geometrijsko bolj natančni kroj lupinice. Tega sem sprintal na papir in še enkrat provizorično zlepil skupaj, da sem preveril proporce. Malenkost sem še zožal palubo pri premcu in upošteval v CAD programu. Nato sem premeril nekatere najbolj pomembne dimenzije in zadevo zrisal v 3D. Potem sem jo povečal na dimenzijo, ki se mi je zdela primerna, oziroma sem videl, da lahko v notranjost postavim RV opremo.
Kaj hitro sem narisal risbo cele jadrnice z vsemi notranjimi elementi, naredil posebej risbo za dele, ki bodo izdelani iz 3mm debele topolove vezane plošče (ki jo imam ravno na zalogi), naredil G-kodo (EstlCAM), odrinil nekaj ropotije iz delovne mize moje CNC mašine in takoj zrezkal 2 kompleta kosov.
Prvotno sem nameraval oplato izdelati iz tankega steklenega laminata (prijatelj mi je pred časom dal zelo tanek laminat ki se zelo lepo krivi) ampak mi ga je bilo škoda razrezat, pa sem potem razmišljal o balzi, pa sem se nazadnje odločil za navaden furnir. Sicer ne vem katere vrste les je, ima pa precej neizrazite letnice tako, da se ga da upogibati, ne da bi počil.
Kakorkoli že, bočne oplate sem naredil iz tega furnirja, medtem, ko je osnovno ogrodje (paluba, rebra, kobilica, zrcalo in dno v zadnjem delu) iz vezane plošče.
Malenkost mi je žal, da nisem naredil še kako vmesno rebro, da bi se furnir lepše speljal. Sedaj se na površini vidi, kje gre čez dokaj redka rebra.
Kobilico sem izdelal iz tanke pločevine. Spodaj sem prilotal utež, ki sem jo izdelal iz vijaka M8. Odrezal sem ga na primerno dolžino, na grobo popili v primežu, dokončno kapljičasto obliko pa sem dokončal v stabilnem vrtalnem stroju in pilo za železo.
Krmilo je izdelano iz aluminijeve pločevine. Tečaj za krmilo je plastični tečaj za krmilne površine letalskih modelov.
Jadrnica je vodena samo s smernim krmilom, zato ima samo en servomotor. Uporabil sem kar HXT900, ker jih imam na zalogi. Servomotorjeva ročica gleda ven iz palube, da je povezava s krmilom bolj enostavno izvedljiva. Uporabil sem jekleno žico 0,8mm.
Na palubi je odprtina za vgradnjo akumulatorja in sprejemnika. Ta odprtina, kakor tudi odprtina za servomotor, sta pokrita s prozornima plastičnima ploščama, ki sta privita na palubo z drobnimi lesnimi vijaki.
Jadro je izrezano iz najtanjše folije za trgovinske vrečke. (lahko bi bil kunšten in rekel da je jadro iz HD-PE mikrofilma.. )
Jambor in boom sem za enkrat izdelal kar iz najtrše balze kar jih imam (Inpos, seveda).. to je ena taka bolj bukova sorta baze..
Jambor je zataknjen v luknjo v palubi in peto, ki se nahaja v kobilici. Uzdo sem naredil iz tankega sukanca (100% poliester! ) in poteka od cca sredine booma dol na palubo, kamor sem jo fiksiral s selotejpom in "priprl" s pokrovom. Ko bom ugotovil najbolj primerno dolžino uzde (in se dokončno odločil za jadrovje) bom naredil nek boljši sistem.
Včeraj je bila prva od obeh jadrnic na ognjenem krstu in sem ugotovil, da bo šla po predvidevanjih. Danes sem dobil lahek akumulator in voltage booster, pa se mi zdi da bo 77 gramov lažja jadrnica sedaj plula bolje zaradi manjšega ugreza.
Prvotno sem mislil, da bo zaradi nekrmiljenega jadra plovba mogoča samo z zavijanjem v veter a se je včeraj pokazalo, da gre povsem leppo tudi stran od vetra. Morda bo težje le pri močnejšem vetru, kar pa se bo še pokazalo, ko bom tak veter imel priložnost preizkusiti.
Najbrž znalce sedajle srbijo prsti, da bi mi napisali, kaj bi moral narediti, ali kaj bi moral spremeniti, da bi jadrnica bila boljša, pa vas naj kar takoj zaustavim in povem, da se tu ne gre za neko hudo tehniko in iskanje najboljših plovnih sposobnosti, elegance, haj-teka in kaj vem kaj še vse, ampak je bil cilj narediti dve identični jadrnici, ki se bosta z vsemi svojimi dobrimi in slabimi lastnostmi lahko enakovredno spopadli v domačem bazenu na mini regati. Tako bo vse odvisno od spretnosti skiperja ter lokalnih vetrovnih razmer na tistem koncu bazena, kjer se bo jadrnica v danem trenutku nahajala.
No sedaj pa še nekaj fotografij in pa kakšen video posnetek!