FILA II
FILA II
po dolgem času in veliko razmišljanja sem končno zrisal linije nove File. te so bolj prilagojene razmeram notranjh vod.
- Priponke
-
- DSCF2189.jpg (176.3 KiB) Pogledano 7320 krat
Re: FILA II
iz tega sta nastala že dva modela, oz dva trupa.
prvega sem malenkost zožil, saj volumni dovoljujejo malo igranja okoli potopitve pramca in krme....
prvega sem malenkost zožil, saj volumni dovoljujejo malo igranja okoli potopitve pramca in krme....
- Priponke
-
- DSCF2194.jpg (211.02 KiB) Pogledano 7317 krat
-
- DSCF2195.jpg (252.72 KiB) Pogledano 7317 krat
-
- DSCF2196.jpg (242.81 KiB) Pogledano 7317 krat
Re: FILA II
drugi model je pa nekoliko širši, kar pomeni, da ima krivulja dna nekoliko manši radius.
druge lastnosti, ki jih ima model je tudi to, da bo pri trupu imel izredno široko kobilico in pa da bo skoraj celo krmilo gledalo iz krmnega zrcala.
druge lastnosti, ki jih ima model je tudi to, da bo pri trupu imel izredno široko kobilico in pa da bo skoraj celo krmilo gledalo iz krmnega zrcala.
- Priponke
-
- DSCF2191.jpg (252.82 KiB) Pogledano 7316 krat
-
- DSCF2192.jpg (215.92 KiB) Pogledano 7316 krat
-
- DSCF2193.jpg (127.37 KiB) Pogledano 7316 krat
Re: FILA II
Zdravo
To moraš počet, ne pa samo avione lepit (hy).
Dobro bi bilo najti še kakšen konkurenčen model. Veliko uspeha.
LP Niko
To moraš počet, ne pa samo avione lepit (hy).
Dobro bi bilo najti še kakšen konkurenčen model. Veliko uspeha.
LP Niko
Re: FILA II
Niko, vse se dela.... pa sej vaši bodo še vedno dovolj konkurenčni :):)
Re: FILA II
Danes je bilo plovilo prvič preizkušeno v vodi in morem rečt, da ima ogromen potencijal... ter da je točno to kar sem želel doseči, da med vožnjo pramac gleda iz vode, zanimivo je to, da kljub krajši vodni linij model nima nič manjše hitrosti, kvečemu obratno.
preizkušena je bila skupaj z Erikovo barko in sicer je Erik še vedno malenkost hitrejši, ima pa malenkost slabši kot. Ker je preizkušanje potekalo po takem vetru, da je šlo vse skupaj bolj za preživetje na vodi kot pa dejansko jadranje bova, če bo vreme jutri še enkrat poskusila...
sicer model je zelo obetaven in kar zadeta oblika.. volumna ne na pramcu kljub da je ta sorazmerno ozek še za rezervo tako, da preden model postane podmornica, je treba kar nekaj sile...
skratka, hitrost je, kot prav tako, vodljivost tudi... bomo vidli kaj bodo regate rekle
preizkušena je bila skupaj z Erikovo barko in sicer je Erik še vedno malenkost hitrejši, ima pa malenkost slabši kot. Ker je preizkušanje potekalo po takem vetru, da je šlo vse skupaj bolj za preživetje na vodi kot pa dejansko jadranje bova, če bo vreme jutri še enkrat poskusila...
sicer model je zelo obetaven in kar zadeta oblika.. volumna ne na pramcu kljub da je ta sorazmerno ozek še za rezervo tako, da preden model postane podmornica, je treba kar nekaj sile...
skratka, hitrost je, kot prav tako, vodljivost tudi... bomo vidli kaj bodo regate rekle
Re: FILA II
evo, pa še slikce......
- Priponke
-
- _MG_5513.jpg (232.14 KiB) Pogledano 7066 krat
-
- _MG_5515.jpg (273.39 KiB) Pogledano 7066 krat
-
- _MG_5517.jpg (226.93 KiB) Pogledano 7066 krat
Re: FILA II
pa še dve iz krme....
upam, da bo ratalo v kratkem tudi kakšno sliko modela v elementu narest.
upam, da bo ratalo v kratkem tudi kakšno sliko modela v elementu narest.
Re: FILA II
...
- Priponke
-
- _MG_5518.jpg (200.03 KiB) Pogledano 7066 krat
-
- _MG_5519.jpg (181.79 KiB) Pogledano 7066 krat
Re: FILA II
in evo še slike v elementu..... model je iz dneva v dan hitrejši..... in je že padla ideja, da bi naredili kalup....
- Priponke
-
- IMG_5547.jpg (200.94 KiB) Pogledano 7045 krat
-
- IMG_5550.jpg (245.98 KiB) Pogledano 7045 krat
-
- IMG_5556.jpg (278.92 KiB) Pogledano 7045 krat
Re: FILA II
...
- Priponke
-
- IMG_5570.jpg (229.99 KiB) Pogledano 7043 krat
-
- IMG_5576.jpg (234.2 KiB) Pogledano 7043 krat
Re: FILA II
pa še kako leži model na vodi v skoraj brezveterju....
- Priponke
-
- IMG_5606.jpg (138.04 KiB) Pogledano 7042 krat
-
- IMG_5615.jpg (194.6 KiB) Pogledano 7042 krat
Re: FILA II
malo bo treba sicer še na setup-u delat ampak načeloma je to to.... za rešit so bolj "konfortne" zadeve kot pa kej resnega.... morda malo preveč vleče v veter, ni pa moteče, da se drugače to tudi dobro izkoristit.
Re: FILA II
Hja barka gre.. ..izkorišča vsak centimeter svoje(relativno ozke) širine za ravnanje.
Težišče volumnov se z nagibom pomika naprej, premec zato sili iz vode(pa ne samo zato).. ..to pomaga pri agilnosti in hitrosti.
Barka je proti mojem evolutionu nevarno hitra. Tekma v Velenju bo zaradi te barke še bolj zanimiva.
Težišče volumnov se z nagibom pomika naprej, premec zato sili iz vode(pa ne samo zato).. ..to pomaga pri agilnosti in hitrosti.
Barka je proti mojem evolutionu nevarno hitra. Tekma v Velenju bo zaradi te barke še bolj zanimiva.
Re: FILA II
bomo vidli, kako se bo na regati obnesla, in če se bo še tukaj izkazala, gremo čez zimo delat kalup.
sicer zelo umirjen trup z lepimi, linijami ne zgleda nič posebnega, je pa v njemu vloženega veliko znanja in izkušenj. zanimivo mi je to, da rešitve, ki posamezno na drugih modelih ne delujejo, tukaj funkcjinonrajo odlično. npr:
-na videz ima model premalo volumna spredaj, in ga res nima veliko, vendar ga ima toliko, da se vodna liniia začne nekje 5cm za "nosom" in ga v rezervi še ogromno.
-zelo nazaj postavljena kobilica, pri določenih modelih naredi to, da se model težko vodi... vendar ta model ima kar lep handling, morda malček živčen zaradi neprimernega krmila... ampak to se da še rešit.
-gledano iz strani model ni pretirano potopljen v vodi in tudi v njej daje občutek izredno lahkega modela, vendar težo lepo skriva saj tehta dobrih 1650g.
-sama izgradnja je tudi zelo zstarela, lesene letvice, 80g tkanina čez in poliester. razen jamborja, drugje skoraj da ni karbona.
- jadro ni pretirano veliko, in je narejeno iz enega kosa, vendar omogoča take nastavitve, da se da iz njega res potegnit ven makslimalno in komplet rig tehta le 126g. z tem, da je slabih 80% njegove teže 10cm od palube.
no, z malo taktiziranja in zbranosti, mislim da bo Erik na regati imel kaj delat:)
sicer zelo umirjen trup z lepimi, linijami ne zgleda nič posebnega, je pa v njemu vloženega veliko znanja in izkušenj. zanimivo mi je to, da rešitve, ki posamezno na drugih modelih ne delujejo, tukaj funkcjinonrajo odlično. npr:
-na videz ima model premalo volumna spredaj, in ga res nima veliko, vendar ga ima toliko, da se vodna liniia začne nekje 5cm za "nosom" in ga v rezervi še ogromno.
-zelo nazaj postavljena kobilica, pri določenih modelih naredi to, da se model težko vodi... vendar ta model ima kar lep handling, morda malček živčen zaradi neprimernega krmila... ampak to se da še rešit.
-gledano iz strani model ni pretirano potopljen v vodi in tudi v njej daje občutek izredno lahkega modela, vendar težo lepo skriva saj tehta dobrih 1650g.
-sama izgradnja je tudi zelo zstarela, lesene letvice, 80g tkanina čez in poliester. razen jamborja, drugje skoraj da ni karbona.
- jadro ni pretirano veliko, in je narejeno iz enega kosa, vendar omogoča take nastavitve, da se da iz njega res potegnit ven makslimalno in komplet rig tehta le 126g. z tem, da je slabih 80% njegove teže 10cm od palube.
no, z malo taktiziranja in zbranosti, mislim da bo Erik na regati imel kaj delat:)
Re: FILA II
Lep in dovršen model.
Iz kakšnega materiala je jadro?
LP,J.
Iz kakšnega materiala je jadro?
LP,J.
Re: FILA II
Hvala,
jadro je iz tiskarske folije oz neke vrste majlarja.... se za to kar dobro obnese....
jadro je iz tiskarske folije oz neke vrste majlarja.... se za to kar dobro obnese....
Re: FILA II
lepa barka
A si vodno linijo delal "kar tako na uč" ali si kaj z računalnikom simuliral obnašanje barke ?
lp
A si vodno linijo delal "kar tako na uč" ali si kaj z računalnikom simuliral obnašanje barke ?
lp
lucky napisal/-a:bomo vidli, kako se bo na regati obnesla, in če se bo še tukaj izkazala, gremo čez zimo delat kalup.
sicer zelo umirjen trup z lepimi, linijami ne zgleda nič posebnega, je pa v njemu vloženega veliko znanja in izkušenj. zanimivo mi je to, da rešitve, ki posamezno na drugih modelih ne delujejo, tukaj funkcjinonrajo odlično. npr:
-na videz ima model premalo volumna spredaj, in ga res nima veliko, vendar ga ima toliko, da se vodna liniia začne nekje 5cm za "nosom" in ga v rezervi še ogromno.
-zelo nazaj postavljena kobilica, pri določenih modelih naredi to, da se model težko vodi... vendar ta model ima kar lep handling, morda malček živčen zaradi neprimernega krmila... ampak to se da še rešit.
-gledano iz strani model ni pretirano potopljen v vodi in tudi v njej daje občutek izredno lahkega modela, vendar težo lepo skriva saj tehta dobrih 1650g.
-sama izgradnja je tudi zelo zstarela, lesene letvice, 80g tkanina čez in poliester. razen jamborja, drugje skoraj da ni karbona.
- jadro ni pretirano veliko, in je narejeno iz enega kosa, vendar omogoča take nastavitve, da se da iz njega res potegnit ven makslimalno in komplet rig tehta le 126g. z tem, da je slabih 80% njegove teže 10cm od palube.
no, z malo taktiziranja in zbranosti, mislim da bo Erik na regati imel kaj delat:)
Re: FILA II
v bistvu je to plod dolgoletnih izkušenj, ni delano nič z računalnikom. je pa vseeno veliko znanja vloženega.
konkretno glede vodne linije in kako se jo po "naravni" metodi riše oz kako so nekoč prave barke risali, me je naučil en gospod še v osnovni šoli. rekel, je, da narava že ve kaj je najboljše, in krivulja, ki jo valovi ustvarjajo, jo najboljše uprizorimo tako, da rišemo po krivulji upognjene lesene letvice.
konkretno glede vodne linije in kako se jo po "naravni" metodi riše oz kako so nekoč prave barke risali, me je naučil en gospod še v osnovni šoli. rekel, je, da narava že ve kaj je najboljše, in krivulja, ki jo valovi ustvarjajo, jo najboljše uprizorimo tako, da rišemo po krivulji upognjene lesene letvice.
Re: FILA II
Kako vpliva "precej" pomaknjena kobilica nazaj in kratka umočena površina (bok) pri orcanju (vidim, da je premec v zraku pri orci) na sam kot ?
Gre slabše v veter kot ozke jadrnice ?
A bi "hard chine" rob (vidim da imaš malenkost n nakazanega-zaobljenega) , če bi bil bolj izrazit kaj dodatnega po tvojem mnenju pridonesel ?
Gre slabše v veter kot ozke jadrnice ?
A bi "hard chine" rob (vidim da imaš malenkost n nakazanega-zaobljenega) , če bi bil bolj izrazit kaj dodatnega po tvojem mnenju pridonesel ?
lucky napisal/-a:bomo vidli, kako se bo na regati obnesla, in če se bo še tukaj izkazala, gremo čez zimo delat kalup.
sicer zelo umirjen trup z lepimi, linijami ne zgleda nič posebnega, je pa v njemu vloženega veliko znanja in izkušenj. zanimivo mi je to, da rešitve, ki posamezno na drugih modelih ne delujejo, tukaj funkcjinonrajo odlično. npr:
-na videz ima model premalo volumna spredaj, in ga res nima veliko, vendar ga ima toliko, da se vodna liniia začne nekje 5cm za "nosom" in ga v rezervi še ogromno.
-zelo nazaj postavljena kobilica, pri določenih modelih naredi to, da se model težko vodi... vendar ta model ima kar lep handling, morda malček živčen zaradi neprimernega krmila... ampak to se da še rešit.
-gledano iz strani model ni pretirano potopljen v vodi in tudi v njej daje občutek izredno lahkega modela, vendar težo lepo skriva saj tehta dobrih 1650g.
-sama izgradnja je tudi zelo zstarela, lesene letvice, 80g tkanina čez in poliester. razen jamborja, drugje skoraj da ni karbona.
- jadro ni pretirano veliko, in je narejeno iz enega kosa, vendar omogoča take nastavitve, da se da iz njega res potegnit ven makslimalno in komplet rig tehta le 126g. z tem, da je slabih 80% njegove teže 10cm od palube.
no, z malo taktiziranja in zbranosti, mislim da bo Erik na regati imel kaj delat:)
Re: FILA II
sej pravim, da bi moral model na regati preizkusit.... ker trenutno je bila preizkušena samo z erikovo brko.
ja, barka samo daje občuek da je široka v resnici je pa dokaj ozka, oz ima nekoliko "trikoten" trup tako, da v krmo ima v vodi dokaj malo preseka oz nekje toliko kot Nikotova barka, v orco pa izkoristi zgornjo širino trupa kot naslon. samo boki modela so dokaj ploščati in ko se nekako sile vetra in kobilice uravnovesijo začne model nekako "glisirati" po trupu.
da je kobilca tako nazaj je pa zato da lahko tudi samo težišÄ‡e jader nazaj pomaknem, in z tem omogočim premcu, da tudi dinamično sili iz vode... sej prav zanimivo je videt kako model pluje... pač val skoraj da preskoči oz. ozek presek pramca ga kar prebije, brez da bi model izgubljal hitrosti, kar se pogosto dogaja pri modelih, ki imajo pramac skozi potopljen.
če bi dodal kakšen živi rob, ne vem kaj bi točno naredil oz dosegel, ni bil pa namen tega na tem modelu narest oz. korisčat ker tudi ostri robovi na pravih barkah nimajo namena povečat kot barki oz ne direktno. tej so nastali bolj kot izhod v sili glede koriščanja pravil klase, kot pa da dejansko pomagajo v čemu....
moj model ima v eloti trup tako oblikovan, da funkcijonira kot tak oz da krma pomaga pramcu in obratno.... recimo pri Erikovem modelu ni tako, tam je filizofija popolnoma drugačna. Eriku dejansko v orco široka krma škodi. v krmo pa oz. z vetrom v bok pa koristi....pač ne delujeta tako vsklajeno kot pri mojem trupu.
moj model ima sicer nekoliko boljši kot kot Erik, vendar malenkost manjšo hitrost, če pa držim isti kot, je model isto hiter oz v določenih trenutkih celo hitrejši.... je pa res, da sem imel eno pošteno napako na jadrovju, pa jo nisem opazil... in sem moral prekrojit jadro tako, da bo zagotovo zdaj to tudi pri hitrosti in sploh pri kotu vidno...
je pa tudi res, da je erik model pošteno razvijal in dograjeval, predeloval, menjaval... moj model je šel v vodo z jamborjem ki ni bil njemu namenjen in ki je lepo plesal v kozarcu, pa je kljub temu šla kar dobro... pač verjetno nima vsega tega potencijala kolikor jo je imela Erikova barka na začetku je pa že tako dokaj dovršena.... to so pa pač izkušnje, ko veš kaj delaš in ko sam razviješ trup iz katerega veš kaj si želiš... evolution je pač meterski model odrezan na 75cm in to se mu tudi pozna....
ja, barka samo daje občuek da je široka v resnici je pa dokaj ozka, oz ima nekoliko "trikoten" trup tako, da v krmo ima v vodi dokaj malo preseka oz nekje toliko kot Nikotova barka, v orco pa izkoristi zgornjo širino trupa kot naslon. samo boki modela so dokaj ploščati in ko se nekako sile vetra in kobilice uravnovesijo začne model nekako "glisirati" po trupu.
da je kobilca tako nazaj je pa zato da lahko tudi samo težišÄ‡e jader nazaj pomaknem, in z tem omogočim premcu, da tudi dinamično sili iz vode... sej prav zanimivo je videt kako model pluje... pač val skoraj da preskoči oz. ozek presek pramca ga kar prebije, brez da bi model izgubljal hitrosti, kar se pogosto dogaja pri modelih, ki imajo pramac skozi potopljen.
če bi dodal kakšen živi rob, ne vem kaj bi točno naredil oz dosegel, ni bil pa namen tega na tem modelu narest oz. korisčat ker tudi ostri robovi na pravih barkah nimajo namena povečat kot barki oz ne direktno. tej so nastali bolj kot izhod v sili glede koriščanja pravil klase, kot pa da dejansko pomagajo v čemu....
moj model ima v eloti trup tako oblikovan, da funkcijonira kot tak oz da krma pomaga pramcu in obratno.... recimo pri Erikovem modelu ni tako, tam je filizofija popolnoma drugačna. Eriku dejansko v orco široka krma škodi. v krmo pa oz. z vetrom v bok pa koristi....pač ne delujeta tako vsklajeno kot pri mojem trupu.
moj model ima sicer nekoliko boljši kot kot Erik, vendar malenkost manjšo hitrost, če pa držim isti kot, je model isto hiter oz v določenih trenutkih celo hitrejši.... je pa res, da sem imel eno pošteno napako na jadrovju, pa jo nisem opazil... in sem moral prekrojit jadro tako, da bo zagotovo zdaj to tudi pri hitrosti in sploh pri kotu vidno...
je pa tudi res, da je erik model pošteno razvijal in dograjeval, predeloval, menjaval... moj model je šel v vodo z jamborjem ki ni bil njemu namenjen in ki je lepo plesal v kozarcu, pa je kljub temu šla kar dobro... pač verjetno nima vsega tega potencijala kolikor jo je imela Erikova barka na začetku je pa že tako dokaj dovršena.... to so pa pač izkušnje, ko veš kaj delaš in ko sam razviješ trup iz katerega veš kaj si želiš... evolution je pač meterski model odrezan na 75cm in to se mu tudi pozna....
Re: FILA II
Surfer vedno je sto vprasanj kaj ono, kaj to, kaj se spremeni če...
..treba prit na regato pa bit prvic zadnji, drugč mogoče predzadnji in tako pocasi lezt do vrha.
Med borbami 1 na 1 ugotavljas razlike med barkami. In glede na te dopolnjujes svojo barko...
Konkretno moj evolution je sel skozi dosti sprememb tudi zaradi spremembe koncepta(najprej barka z dvema krmiloma, zdaj z enim, in kobilico pomaknjeno zelo nazaj).. ..kot je rekel Luka je zdaj bol ali majn dosegla svoj potencial in z rezultatom sem zadovoljen.
Bomo videli kaj se bo dogajalo jutri.
..treba prit na regato pa bit prvic zadnji, drugč mogoče predzadnji in tako pocasi lezt do vrha.
Med borbami 1 na 1 ugotavljas razlike med barkami. In glede na te dopolnjujes svojo barko...
Konkretno moj evolution je sel skozi dosti sprememb tudi zaradi spremembe koncepta(najprej barka z dvema krmiloma, zdaj z enim, in kobilico pomaknjeno zelo nazaj).. ..kot je rekel Luka je zdaj bol ali majn dosegla svoj potencial in z rezultatom sem zadovoljen.
Bomo videli kaj se bo dogajalo jutri.
Re: FILA II
točno tako, kot je rekel Spade, treba je prit na regato in tam dejansko vidiš koliko je prakse v vsej tej teoriji... predvsem pa mislim, da še nihče ni nikomur odklonil pomoč, tako ali drugačno... in na regatah ali skoraj še boljše, na treningih se da marsikaj naučit, preizkusit, ugotovit,...
sam imam dva evolutiona in poznam tako prednosti, kot slabosti barke, in po moje bi se dalo še kej iz nje ven potegnit, sicer prej kot samo hitrost, bi se dalo kako malenkost za boljši kot narest, kar se same hitrosti tiče pa je itak že tako dovolj visoka, bomo vidli kaj bo pokazal moj drugi evolution, ko bo šel v vodo...
sam imam dva evolutiona in poznam tako prednosti, kot slabosti barke, in po moje bi se dalo še kej iz nje ven potegnit, sicer prej kot samo hitrost, bi se dalo kako malenkost za boljši kot narest, kar se same hitrosti tiče pa je itak že tako dovolj visoka, bomo vidli kaj bo pokazal moj drugi evolution, ko bo šel v vodo...
Re: FILA II
ja, evo nažalost s sinom nekako ne uspeva priti na regate letos ... sin in hčerka imata tekme (atletika) skoraj vsak vikend in zadnji dve regati sta mi točno poklopili...
Mogoče kak privat match 1-na-1 ob vikendih, če bo kdo treniral v MB, pa priletimo tja iz MS
Mogoče kak privat match 1-na-1 ob vikendih, če bo kdo treniral v MB, pa priletimo tja iz MS
Spade napisal/-a:Surfer vedno je sto vprasanj kaj ono, kaj to, kaj se spremeni če...
..treba prit na regato pa bit prvic zadnji, drugč mogoče predzadnji in tako pocasi lezt do vrha.
Med borbami 1 na 1 ugotavljas razlike med barkami. In glede na te dopolnjujes svojo barko...
Konkretno moj evolution je sel skozi dosti sprememb tudi zaradi spremembe koncepta(najprej barka z dvema krmiloma, zdaj z enim, in kobilico pomaknjeno zelo nazaj).. ..kot je rekel Luka je zdaj bol ali majn dosegla svoj potencial in z rezultatom sem zadovoljen.
Bomo videli kaj se bo dogajalo jutri.