Nov footy design - proto

Debate o Jadrnicah ter opremi...

Moderatorji: John, Niko

Odgovori
Uporabniški avatar
Spade
Tekmovalec
Prispevkov: 407
Pridružen: 28 Avg 2011, 19:39
Kraj: Where the snow is
Kontakt:

Nov footy design - proto

Odgovor Napisal/-a Spade »

Zadnjih par tednov se polek rg65 ukvarjam še z novim footyem.
Prva evolucija modela Karo je dobila končno obliko. S tistim projektom sem v footy vode zajadral z barko ki je zasnovana na klasicni nacin, torej barka z ozko krmo in zmerno največjo širino trupa, ter dokaj veliko težo(500-550g). Ta osnova bi naj zagotovila zadovoljive zmogljivosti v vseh vetrovnih pogojih(problem lažjih footyev je neprebijanje vala, niso pa sposobni "skakat cez val kot to delajo f5g).
No barka funkcionira, vendar jo jadra ob nagibu močno potiskajo v vodo(navpična sila navzdol, zaradi vpadnega kota vetra na nagnjena jadra). Nasploh barka stoji v vodi dokaj nizko tudi z manjšim balastom. smerno je sicer zelo stabilna, vendar pa ni tako odzivna na refule kot je bil moj prvi footy design spade.
Spade je bil 300-350g težek footy, z balastom okoli 200g in se je zanašal na stabilnost trupa, namesto na težek balast. Težave pa je imel z jadranjem po valu, manjkal mu je tudi visok premec, torej je v krmo počasi ril.

novi design:
Slika
ideja za novega footy-a je širok model z malo mase(350-400g), ki je sposoben nosit do 2000cm2 jader, in ima v krmo kvalitete karota(torej ritje z visokim premcem ki se je izkazalo za dobro)
majnša masa bo pa pomagala pri lahkotnosti vožnje. Napram spade-u naprej pomaknjeno težišče jader pa bo pomagalo pri "vlečenju" barke če val.
balast je trenutno 200g, kmalu bom pa naredil še 250g bulb.

Slika
No zaenkrat zgleda da gre barka vredu, zgleda hitro, handling je super.

vsekakor pa jo je treba vozit proti Karotu, da se pokažejo razlike.
Slika
na slikah je nova različica unarigg-a s 1500cm2
Slika
Pa še 2 posnetka:
http://www.youtube.com/watch?v=vuGZM0W-IVQ

http://www.youtube.com/watch?v=hx9R0eg9VDU

šablone za trup in stranski ris sledijo

No pa še to, evropska footy scena je v zadnjem letu močno napredovala,
--v italiji, na relaciji genova-milano je poplava footyev z klasičnim rigom(footy steri in urca footy), ti footy-i nosijo do 3000cm2 jader kar je dvakrat toliko kot barke lani v sestrieru!!
http://www.footy-italia.it/
--v švici je g. Phil Tyler z zelo hitro barko, za krmilom pa je vedno miren in zbran
http://www.sailfootyuk.com/slim---suisse-42.html
--v angliji so od vedno hitri angleži, naslednje leto bo footy gold cup tam, konkurenca bo najhujša do sedaj
http://www.sailfootyuk.com/
--v le havru, franciji je g. Jean-François Bessière, ki pristopa z novimi metodami gradnje(naprimer paluba iz oracoverja, in trup iz 2mm deprona)
njegovi designi pa so zasedali dobra mesta na letošnjem gold cup-u
nekaj slik na: http://www.footygoldcup.org/

Naslednji update upam da z bolj objektivnimi podatki o hitrosti in bolj razločnimi fotografijami.
lucky
Profesor
Prispevkov: 1488
Pridružen: 05 Jul 2002, 01:00
Kraj: Portorož
Kontakt:

Re: Nov footy design - proto

Odgovor Napisal/-a lucky »

Sej model je zanimiv in vse...sicer ne leti to direktno na ta model ampak na klaso kot tako....na teh modelih da se peljejo je treba delat toliko kompromisov, da se na koncu vprašaš, kaj imajo še skupnega z jadranjem.....sicer je to samo moje mnenje samo so vsaj meni že skoraj premajhni, in prevelika jadra imajo. Da bi razpolovili velikost jader, bi šli morda malček manj, bi pa izgledali vsaj jadrnice...pa bolj bi se dalo na finesah delat :)
Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4065
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Re: Nov footy design - proto

Odgovor Napisal/-a brejker »

lucky napisal/-a: bi šli morda malček manj, bi pa izgledali vsaj jadrnice...
Podpišem.
www.okarbon.eu
Uporabniški avatar
slayer
Freak
Prispevkov: 750
Pridružen: 25 Jul 2010, 15:32
Kraj: okolica celja

Re: Nov footy design - proto

Odgovor Napisal/-a slayer »

Meni osebno ta jadrnica ni lepa.Na hitro gledano mi deluje kot ,da se klasična jadrnica pravkar potaplja hehe :D...
lucky
Profesor
Prispevkov: 1488
Pridružen: 05 Jul 2002, 01:00
Kraj: Portorož
Kontakt:

Re: Nov footy design - proto

Odgovor Napisal/-a lucky »

Sej, koncept je pravilen in bi si ga lahko marsikdo še držal....pač vse kar ni nujno potrebno za plovno, zavira. se pravi, od previsoke palube, pa do odvečnih delov na jamborjih. in sploh na teh malih se to še kako pozna zato se je pri footijih pojavilo to, da so barke narejene v čimvečjo korist plovbe, ne glede na obliko in tehničnih rešitev. Sej tudi pri pravih plovilih je tako, da manjša je barka, manj bo klasični barki podobna.
Uporabniški avatar
Spade
Tekmovalec
Prispevkov: 407
Pridružen: 28 Avg 2011, 19:39
Kraj: Where the snow is
Kontakt:

Re: Nov footy design - proto

Odgovor Napisal/-a Spade »

Zdravo, me veseli da se je kdo spet piču v izgled footyjev
Res so grdi. :P
Lahko pa spraviš tako barko na vodo v dobri uri dela. Jadrajo na "normalnih" številkah glede na njihovo vodno linijo(ni nekih smešnih/težko za pogruntat for in efektov) (:
Zato bi bila šansa met taktično zelo zahtevna tekmovanja, z veliko plovi, kar pomeni dosti štartov, dosti orc..in njihova odzivnost definitivno izboljša reflekse krmarja.
Pa še za laika so zelo dobrodošel razred, saj je na voljo dosti načrtov, tehnike izdelave so večinoma preproste pa še vzdušje je sproščeno na tekmah z footy-ji.

Za inovatorje je ta razred ali zelo privlačen, ali pa sploh ne. Odvisno od njihovega pogleda na barke. 8)
Uporabniški avatar
Spade
Tekmovalec
Prispevkov: 407
Pridružen: 28 Avg 2011, 19:39
Kraj: Where the snow is
Kontakt:

Re: Nov footy design - proto

Odgovor Napisal/-a Spade »

še par dejstev
footy povprecno nosi 1400cm2 jader na vodni liniji 32 cm = koeficient 43.75
f5g nosi 5000cm2 jader na vodni liniji 75cm = k 66.67

visana jambora nad palubo pri footyih okoli 75cm na vodno linijo 32cm = k2.34
visina jamborja f5g 150cm nad vodno linijo 75cm = k 2.34

vzete so povprecne vrednosti(mojih meritev) na par footyih in najbolsih f5g barkah

hm.. ..torej ma f5g na m dolžine več jader kot footy, jambor footya pa je na meter dolžine le malo višji od f5g.. ..videz vara ne :D

Opomba.. ..f5g sicer ni najbolj realna referenca.. zaradi razmer v kakršnih so naše regate.
lucky
Profesor
Prispevkov: 1488
Pridružen: 05 Jul 2002, 01:00
Kraj: Portorož
Kontakt:

Re: Nov footy design - proto

Odgovor Napisal/-a lucky »

sej ok, eno so razmerja.....ki pa v praksi niti ne pomenijo toliko....sej si videl mojo lansko barko, skoraj dve kili težek model, z povprečnim jadrovjem, če ne celo v spodnji polovici po površini.... in je šla... nekako kot bi za rally avto izbral formulo1 sej ima teoretično najboljše pospeške, največjo hitrost....so pa drugi faktorji, ki naredijo "teoretično" počasnejša vozila in plovila, hitrejša.

zato pravim,da tudi pri footijih znalo veljat podobno pravilo....velikost jadra do določene mere funkcijonira, od te mere dalje pa ne več.... treba je pri vseh modelih razvijat druge stvari, kot npr. ravnovesje težišč, zmanjševanje nepotrebne mase, zmanjševanje tako močenih kot suhih uporov,... in seveda narest kompromis da ostane barka vodljiva po vseh veternih pogojih kar mislim da ima pri vseh modelih še največ teže.
Odgovori

Vrni se na Jadrnice