F5G by brejker

Debate o Jadrnicah ter opremi...

Moderatorji: John, Niko

Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4065
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Re: F5G by brejker

Odgovor Napisal/-a brejker »

Servo sem dobil sponzorsko od soforumaša sebota =D>

Danes ob jutranji kavici sem odprl kalup s prvo palubo. Ta bi bila všeč Spadeju, ker je narejena iz dveh leg 25gramskega stekla :lol:
Ampak bo služila bolj kot ne za "mušter" ko bom rezal lupino in vpasoval servo mizico in rebra v notranjosti.

Predvidevam da bom drugi vikend že imel karbonsko.
CAM00084.jpg
CAM00084.jpg (269.29 KiB) Pogledano 5986 krat
CAM00085.jpg
CAM00085.jpg (280.15 KiB) Pogledano 5986 krat
Takole bo izgledalo vpetje buma-sponzoriral Mr.S2k . Aluminij premera 16mm sem prevrtal z 8mm svedrom (najprej 3mm,6,...) in na drugi strani do polovice povrtal še 10mm luknjo. Napravil sem še M3 navoje pri strani kjer se nahaja 10mm luknja in to je to.
Ta "nastavek" bom vlepil na jambor. V jadrnici bo vlepljena puša zunanjega premera 10mm, ki bo imela prav tako luknje kjer pridejo M3 vijaki. Tako bom lahko enostavno(?) zmontiral jadro. Gre se mi namreč, da lahko jadrnico potegneš iz vode kar za jambor in se ti ni potrebno sklanjati do gladine. V smilsu: "Digni se zemlja, da legnem." :D
CAM00089.jpg
CAM00089.jpg (162.31 KiB) Pogledano 5986 krat
www.okarbon.eu
Uporabniški avatar
Zaunkönig
Profesor
Prispevkov: 1473
Pridružen: 20 Feb 2012, 09:51
Kraj: Ljubljana

Re: F5G by brejker

Odgovor Napisal/-a Zaunkönig »

Na koliko S in koliko KV boš tole fural? :lol:

PS...kje bo pa maiden..sedmera jezera? :D
DS Day - Velika Planina Official Video ... Welcome to the Dark Side

https://youtu.be/OAtj3f9Wsv0
Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4065
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Re: F5G by brejker

Odgovor Napisal/-a brejker »

Eee. Kar se štroma tiče ne bo komplikacij.

Za maiden pa lahko povem, da bo kar doma za hišo. :)
www.okarbon.eu
Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4065
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Re: F5G by brejker

Odgovor Napisal/-a brejker »

Hja. Za bajto je voda.
Pred njo pa par kubikov lesa 8-[
Slika

Sem okupiran z vseh strani tako, da gradnja stoji...danes bo bolje, ker je praznik in ni slišati motorke :whistle:
Včeraj sem stapkal pokrov kabine. Kaseto za kobilico pa že nekaj časa nazaj...
Priponke
neobrezano
neobrezano
CAM00142.jpg (176.01 KiB) Pogledano 5844 krat
Od oka na prbližn genau ;)
Od oka na prbližn genau ;)
CAM00144.jpg (164.18 KiB) Pogledano 5844 krat
www.okarbon.eu
Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4065
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Pokrov

Odgovor Napisal/-a brejker »

:D
Ou happy day.
Priponke
CAM00159.jpg
CAM00159.jpg (224.53 KiB) Pogledano 5827 krat
www.okarbon.eu
Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4065
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

NEDELjA

Odgovor Napisal/-a brejker »

Zajtrk + kava - Smola in bombaž okoli kabine (obrezana in navoskana položena v kalup z dvostranskim trakom).
Risanka - Prva lega karbona (vmes me kliče kolega in zmanjka mi smole :oops: ).
Kava No.2.
-Tapkanje ojačitev in steklene tkanine.Smola "sposojena" od modelarcine :lol: . Ura je 15:00.
Kalup se tempra na Avgustovskem soncu do 19:00 (temperatura na soncu ob sedmih popoldan je bila 32stopinjC). Kalup prestavljen v delavnico na hladno.
Bicikliranje po vaški hosti do 20:00.
20:10- odpiranje kalupa :D

Čaka me še:
OHOHO dela! Za koseško se je treba začet pripravljat po novem letu :-k Ne pa 14dni prej palubo stapkat [-X 8-[

*Odlitek je na slikah še masten od ločilca (pva)

p.s. Kako spravit dvostranski lepilni tak dol z laminata? Aceton ne deluje-preizkusil.
p.s.2: Kako visok mora bit jambor za neke Koseške razmere. Kolikor sem zasledil so po 140cm visoki :o ?!
Priponke
CAM00165.jpg
CAM00165.jpg (188.54 KiB) Pogledano 5770 krat
kabina položena v kalup...in paluba stapkana preko nje.
kabina položena v kalup...in paluba stapkana preko nje.
CAM00167.jpg (140.35 KiB) Pogledano 5770 krat
Spoj v piko!
Spoj v piko!
CAM00170.jpg (121.3 KiB) Pogledano 5770 krat
www.okarbon.eu
Uporabniški avatar
rc-ryder
Dr. Modelar
Prispevkov: 3140
Pridružen: 10 Dec 2012, 23:03

Re: NEDELjA

Odgovor Napisal/-a rc-ryder »

brejker napisal/-a: p.s. Kako spravit dvostranski lepilni tak dol z laminata? Aceton ne deluje-preizkusil.
WD40 - preverjeno ;-)

LP
RC-Ryder - Degustiram modelarstvo O:)
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Re: F5G by brejker

Odgovor Napisal/-a Krist »

Jaz si pomagam kar s selotejpom. Tu je uporaben tudi ličarski selotejp ali navaden prozoren, ki ne pušča lepila. Če pa želiš prilepit pokrov in dobiti selotejp še kdaj stran, je za to najboljši kapton selotejp. Na soncu ga ne moreš uničit, prime dovolj dobro, se ne krči. Pri kitajcih stane par $. Dobiš ga pa v širinah od 6mm pa do 50mm.
Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4065
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Krst

Odgovor Napisal/-a brejker »

Hja.

Zadnje dni sem pospešeno delal na modelu, da sem jadrnico le pripravil na prvo vožnjo po Kosezah.

Plavat zna. Pušča nič. Jadrat jo bo treba še naučit!

Naredil sem Claudio gaÄ‘et in sem včeraj v roku urce/dveh nakrojil in zlepil komplet jadrovje z 6% draftom.
A profilirano jadro ni vse...sem izvedel danes :lol:

Videl sem pa kako se pelje enaka lupina od Spadea =D> Kapo dol!
Lahko sem postavil barke bok ob bok in videl kje in kaj bo treba doterat.
Sicer bolj zimski projekt (tuning) a vseeno upam, da mi uspe izpeljati še kakšno modifikacijo do petka.

Za konec bi samo povzel:
Spade napisal/-a:Recimo evolution je do zdaj menjal 2kobilici, 5krmil in 2seta a-rigg jader, pa še ni čisto fertik (:
Evolucija se resnično pelje kot se spodobi. Kapo dol!

Kmalu napopam nekaj slik...

LP
www.okarbon.eu
Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4065
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Re: F5G by brejker

Odgovor Napisal/-a brejker »

F5G in micro :lol:
Slika
www.okarbon.eu
Surfer10
Razpravljalec
Prispevkov: 87
Pridružen: 15 Dec 2012, 10:47

Re: F5G by brejker

Odgovor Napisal/-a Surfer10 »

super izgleda =D>
Si pa kar investiral v karbon :wink:

Koliko imaš bulb ?
A ti gre dobro v veter pri tako nazaj kobilici ?
Jaz bi na tvojem mesto naredil rajši ravni pokrov kabine, da lahko čim bolj znižaš boom. Isto flok čimbolj proti palubi.

lp
brejker napisal/-a:F5G in micro :lol:
Slika
Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4065
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Re: F5G by brejker

Odgovor Napisal/-a brejker »

Največ je bilo delovnih ur!

V veter gre. Samo v eno smer! :) sem kasneje izvedel (zadnji krog regate), da je to posledica postrani našponanega jamborja.
Sem pa med gradnjo in testiranji dobil veliko novega znanja, kar je super.
Model še ni fino tunan tako, da ni še konec ( kar sem mislil v sredo na treningu-mach race).

Nenene. Paluba je prava! ;)
Bulb ima 700g.
Zadnjič spremenil brejker, dne 01 Maj 2015, 15:11, skupaj popravljeno 1 krat.
www.okarbon.eu
lucky
Profesor
Prispevkov: 1488
Pridružen: 05 Jul 2002, 01:00
Kraj: Portorož
Kontakt:

Re: F5G by brejker

Odgovor Napisal/-a lucky »

Gledam a ne razumem kako je flok vpet oz. kako je bum od floka... če dobro vidim, imaš to tako narejeno, da bum nima tenzije na delu ventana, kaj ti ga tako ne dviguje? oz odpira ventan?
Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4065
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

closeups

Odgovor Napisal/-a brejker »

Nimam pojma o čem govoriš :lol:

Tukaj imaš sliko v polni resoluciji, če te ni bilo na Kosezah v petek :wink:
Slika
Slika

In ostale slike modela v večernem soncu naših Kosez:
Slika

Slika

Slika

Slika
www.okarbon.eu
lucky
Profesor
Prispevkov: 1488
Pridružen: 05 Jul 2002, 01:00
Kraj: Portorož
Kontakt:

Re: F5G by brejker

Odgovor Napisal/-a lucky »

aja, vidim ja, imaš spredaj narejeno da zadnji del buma dol tišči... sicer to lahko tako rešiš, da prijemališče buma na palubo primeš nekje na 2/5 buma gledano iz pramca nazaj... pač pol dobiš in tenzijo štrala in tenzijo ventata. malo pogooglaj večje klase kako imajo to narejeno, pa ti bo vse jasno...

kako pa model obrača pri vožnji z vetrom v močnejšem vetru? gre lepo čez?
Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4065
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Re: F5G by brejker

Odgovor Napisal/-a brejker »

Kaj je to močnejši veter? :D Od Kosez dalje barka stoji.

Naslednja faza modela bo izdelava zadnjega jadra po pravilnem zaporedju.
Ukrivljen jambor in nato krojenje.

Z vetrom se je lepo lepo peljala. Na trenutke hitreje kot ostale jadrnice a potem ko je bil čas za obrat sem "zaštrikal" (ni prakse). V veter lepo obrne le če je dovolj hitrosti.
Več o vožnji lahko pove Erik, ker jaz nisem pravi naslov kar se tiče tehnikalij ;)
www.okarbon.eu
lucky
Profesor
Prispevkov: 1488
Pridružen: 05 Jul 2002, 01:00
Kraj: Portorož
Kontakt:

Re: F5G by brejker

Odgovor Napisal/-a lucky »

ja, sej vsak model more bit najprej dobro natriman, da gre.... predpostavka temu pa je da je vse na njemu kot je treba, (težišča, jadra, možnost nastavljanja,...)

sam imam dva evolutiona in prvi ima podobno postavitev kobilice kot tvoj.. če ne celo že bolj nazaj kot na tvojemu, prav tako klasika, oz ima možnost obojega in po močnem vetru model zaradi manjšega momenta krmila (pač bližina kobilice) in pa daleč naprej postavlejn sorazmerno velik flok, ga je bilo skoraj nemogoče v veter oz pri vožji v orco obrnit. moral sem mu spredaj narest še eno krmilo, da sem ta problem rešil. zato sprašujem, ker po temu kako je vse nastavljeno na tvoji, imam občutek, da se boš srečeval z podobnim problemom....

tukaj je nekaj slik, ena 3pa iz strani, da vidiš kako imam na tej postavljeno kobilico in krmilo.

lehttp://forum.modelarji.com/viewtopic.php?f=13&t=7810
Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4065
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Re: F5G by brejker

Odgovor Napisal/-a brejker »

Obračanje v orco dela res probleme. A to bom rešil (verjetno) z izdelavo večjega zadnjega jadra, da bo barko porival preko floka.
V najslabšem primeru je potrebno obrnit od vetra....a na regati te tak zavoj takoj košta tri do štiri mesta.
A če ima barka nekaj hitrosti zna lepo obrnit tudi v veter.

To, da se jadra lahko nastavlja sem ugotovil, da je zelo dobra reč.
A vseeno rabim na začetku enega maherja, da preverja moje "nastavitve" pred in med plovbo modela. Če ne-sem mrzel :lol:

p.s. Tvoj link ne deluje. Pravi, da nimam privilegijev za ogled 8) Mislm pa, da vem o kateri barki govoriš.

Zanimivo mi je bilo to, da sem gradil brez nekih začrtanih smernic. Glavno je bilo, da izgleda kolikor toliko scale.
Potem sem jo pa postavil ob bok z Evolušnom od Erika in ugotovil, da pozicije kobilice in jambora niti nisem veliko zgrešil!
Kar mi je potihem dalo upanje za moj projekt, saj je njegova lupina zelo konkurenčna ostalim modelom.
Znanje jadranja vsekakor tudi odtehta svoje.
www.okarbon.eu
Surfer10
Razpravljalec
Prispevkov: 87
Pridružen: 15 Dec 2012, 10:47

Re: F5G by brejker

Odgovor Napisal/-a Surfer10 »

Jaz sem pri "določanju" mesta kobilice in jamborja upošteval nasvete Claudia Diolatija... in empirično določil položaje: lepo po vrsti

1.težišče jadra
2. CG in LCB trupa
3. nato z nameščeno kobilico in krmilom (!) CLR trupa
4. in nato na koncu položaj jamborja pa je delalo.
Za rezervo (če bi falil) sem naredil še eno rezervno mesto za jambor (en cm bolj naprej), pa ni bilo potrebe, ker sem "zadel" že v prvo [-o<
Jadrnica obrača in gre v veter kot namazana, lepo nevtralen trim. V obratih pa je zelo lepo vodljiva :wink:

Imam pa kobilico kar precej naprej kot je recimo na tvoji jadrnici, tako sem pač izmeril.

Evo tukaj je thread ... http://www.rcsailing.net/forum1/showthr ... t-Position


Bom pa naslednjo lupino iz istega kalupa naredil z kobilico bolj nazaj (za test da dvignem premec malo pri vožnji, čeravno se zdaj ne potaplja) in če se potem ne bo lepo obračala v veter probal tako kot spade še z krmilom spredaj...






brejker napisal/-a:Obračanje v orco dela res probleme. A to bom rešil (verjetno) z izdelavo večjega zadnjega jadra, da bo barko porival preko floka.
V najslabšem primeru je potrebno obrnit od vetra....a na regati te tak zavoj takoj košta tri do štiri mesta.
A če ima barka nekaj hitrosti zna lepo obrnit tudi v veter.

To, da se jadra lahko nastavlja sem ugotovil, da je zelo dobra reč.
A vseeno rabim na začetku enega maherja, da preverja moje "nastavitve" pred in med plovbo modela. Če ne-sem mrzel :lol:

p.s. Tvoj link ne deluje. Pravi, da nimam privilegijev za ogled 8) Mislm pa, da vem o kateri barki govoriš.

Zanimivo mi je bilo to, da sem gradil brez nekih začrtanih smernic. Glavno je bilo, da izgleda kolikor toliko scale.
Potem sem jo pa postavil ob bok z Evolušnom od Erika in ugotovil, da pozicije kobilice in jambora niti nisem veliko zgrešil!
Kar mi je potihem dalo upanje za moj projekt, saj je njegova lupina zelo konkurenčna ostalim modelom.
Znanje jadranja vsekakor tudi odtehta svoje.
lucky
Profesor
Prispevkov: 1488
Pridružen: 05 Jul 2002, 01:00
Kraj: Portorož
Kontakt:

Re: F5G by brejker

Odgovor Napisal/-a lucky »

ja zanimiv način določanja kam gre kaj... in ziher to tudi na grobo deluje.... je pa res, da je treba še marsikaj poleg tega upoštevat...

o temu ali naj bo barka nevtralna ali ne pa sva se z Erikom velikokrat že pogovarjala.... in tako, nevtralno barko je dejansko težje vozit, kot pa barko, ki ima tendenco silit v veter saj prva, ko dobi sunek vetra se samo nagne in dobi nekaj hitrosti tako, da je v tistemu, ki jo vozi, da zazna sunek vetra in ga izkoristi za pridobitev višine je pa treba čutit kdaj tega zmanjka da se model vrne v prvotno smer sicer se barka ustavi.... pri nevtralni tega sicer ni, vendar od boje do bolje pa izgubi ogromno na višini....

prave regatne barke vse silijo v orco prav iz tega razloga da ko pride sunek se barka sama v veter obrne in dobi na višini....

pri modelih, kaj je komu bolje je pa stvar posameznika....
Uporabniški avatar
Spade
Tekmovalec
Prispevkov: 407
Pridružen: 28 Avg 2011, 19:39
Kraj: Where the snow is
Kontakt:

Re: F5G by brejker

Odgovor Napisal/-a Spade »

mja, zelo komplincirana tema..
CLaudio uporablja t.i. rule of thumb, 2dimenzional približek prostorskega problema.
težišče podvodnih površin je zamaknjeno za težišče jader ker se slednje z naklonom jadrnice premika ne le v globino ampak tudi vzdolžno (načeloma nazaj). koliko pa težišče gre nazaj je odvisno zasuka okoli vrtišča jadrnice, to je približno težišče vzgona trupa, katero pa se z nagibom barke tudi premika.. vstet je treba še silo vetra in vpadni kot na jadra. ..pac vse se zakomplicira, zato se je uveljavilo to pravilo ki da območje kjer lahko postavimo težišče jader. Napaka v postavitvi pa se kompenzira z nastavitvami jader.

oziroma razporeditvijo jader, funfact evolution ima težišče jader skoraj 17%(vodne linije) pred težiščem podvodnih površin, to pa je 5% več kot največji "lead" ki ga priporoča pravilo..
..pa barka ni nevtralna ampak sili v veter.


Jaz sem dosti časa posvetil teoriji in še vedno ga.. ..ampak sem se največ naučil z debatami in jadranjem proti drugim, na tekmah.
Razlika med teorijo in prakso je kr velika ampak je teorija sigurno dobro izhodišče :D
Surfer10
Razpravljalec
Prispevkov: 87
Pridružen: 15 Dec 2012, 10:47

Re: F5G by brejker

Odgovor Napisal/-a Surfer10 »

saj nekje sem moral dobiti "izhodišče", da ne falim mimo... z jadri pa potem mislim experimentirati v tem območju.
Da bi z fizikalnimi formulami preračunaval, bi predolgo trajalo :) ,,, čeravno mi je fizika kar domača

Spade napisal/-a:mja, zelo komplincirana tema..
CLaudio uporablja t.i. rule of thumb, 2dimenzional približek prostorskega problema.
težišče podvodnih površin je zamaknjeno za težišče jader ker se slednje z naklonom jadrnice premika ne le v globino ampak tudi vzdolžno (načeloma nazaj). koliko pa težišče gre nazaj je odvisno zasuka okoli vrtišča jadrnice, to je približno težišče vzgona trupa, katero pa se z nagibom barke tudi premika.. vstet je treba še silo vetra in vpadni kot na jadra. ..pac vse se zakomplicira, zato se je uveljavilo to pravilo ki da območje kjer lahko postavimo težišče jader. Napaka v postavitvi pa se kompenzira z nastavitvami jader.

oziroma razporeditvijo jader, funfact evolution ima težišče jader skoraj 17%(vodne linije) pred težiščem podvodnih površin, to pa je 5% več kot največji "lead" ki ga priporoča pravilo..
..pa barka ni nevtralna ampak sili v veter.


Jaz sem dosti časa posvetil teoriji in še vedno ga.. ..ampak sem se največ naučil z debatami in jadranjem proti drugim, na tekmah.
Razlika med teorijo in prakso je kr velika ampak je teorija sigurno dobro izhodišče :D
lucky
Profesor
Prispevkov: 1488
Pridružen: 05 Jul 2002, 01:00
Kraj: Portorož
Kontakt:

Re: F5G by brejker

Odgovor Napisal/-a lucky »

strinjam se popolnoma z vsem razen z tem, da napake v postavitvi popravljamo z nastavitvjo jader.... se pravi, da če gre barka preveč vleče v orco, ali malo bolj zategnemo flok ali popustimo glavno jadro... v obeh primerih izgubimo vleko jader....

sej tudi jaz načeloma precej računam in rišem, preden določim kje bo kej stalo na barki, samo v vodi se dejansko vidi koliko je kaj zadeto, sajo kot je rekel Spade, ogromno faktorjev vpliva na "smer" modela... sicer pa največ imajo težo mislim da izkušnje....
Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4065
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Re: F5G by brejker

Odgovor Napisal/-a brejker »

Fantje zdej pa dost filozofiranja [-X

Kaj je mene kot začetnika v jadralskih vodah najbolj motilo?
To, da ni niti ene teme skup sestavljene tako, da bi si začetnik lahko predstavljal kaj pomeni sestavit f5g model.

Se pravi:
Od lupine, do jader. In z vsem kar spada zraven (težišča, materiali, sistemi za zategovanje jader,...).
Pri moji gradnji sem si največ pomagal z Ultralajtovo temo, ker sem pošpegal kako z vrvicami na klasičnem rigu.
Vse ostale teme so polne teorij in brez nekega step by step tutoriala.
OK. Robertotov projekt v špehu dvajsetih straneh sicer navrže kakšno kost ali dve za začetnika....ampak. 20strani?!

Mislil sem, da bom lahko s tem projektom začrtal smernice kako naj bi se prikazovale gradnje jadrnic (vsi vemo kako mora izgledat) a me je zbasal čas.
Kako naj jaz predstavim gradnjo če je to moja prva? Kaj šele, da bi obrazložil kje in zakaj je bolje to narediti to ali ono?

Vsekakor sem hvaležen vsem ki so mi pomagali pri gradnji tako ali drugače.

Regata je bila z lepo udeležbo. Ne govorim, da manjka začetnikov (ali pač?) da bi izdelovali modele.
Lepo predstavljene gradnje spodbujajo k razvoju. Mogoče bo na regatah še razpis za kakšno drugo klaso (rg65, iom,...) :roll:
lucky napisal/-a:... sicer pa največ imajo težo mislim da izkušnje....
=D>
Tako je. Treba je to izkoristit in v hobi privabit sveže modelarje.

Jadrnice so na sploh slabem glasu kar se tiče atraktivnosti (tak občutek sem dobil med modelarskimi pogovori).
Če se prikaže kvalitetna gradnja na forumu bo marsikaterega privabila želja po tehničnem izivu in novi gradnji. Kakor je potegnilo mene.

Kapo dol vsem, ki držite to vejo modelarstva pokonci. =D>

Samo malo manj teoriziranja v tujih temah in raje malo več slik v svojih O:)

LP iz Kamnika
www.okarbon.eu
Surfer10
Razpravljalec
Prispevkov: 87
Pridružen: 15 Dec 2012, 10:47

Re: F5G by brejker

Odgovor Napisal/-a Surfer10 »

Ne s postavitvijo, ampak z različnim razmerjem površine glavnega jadra proti floku.
V zadnji verziji imam 67% / 33 % in nevtralen trim. Z malo povečanim glavnim jadrom (najbrž bo zadosti enih 10% več površine ali še manj) se lahko še optimizira da bo majčkeno bolj silila v veter ...
lucky napisal/-a:strinjam se popolnoma z vsem razen z tem, da napake v postavitvi popravljamo z nastavitvjo jader.... se pravi, da če gre barka preveč vleče v orco, ali malo bolj zategnemo flok ali popustimo glavno jadro... v obeh primerih izgubimo vleko jader....

sej tudi jaz načeloma precej računam in rišem, preden določim kje bo kej stalo na barki, samo v vodi se dejansko vidi koliko je kaj zadeto, sajo kot je rekel Spade, ogromno faktorjev vpliva na "smer" modela... sicer pa največ imajo težo mislim da izkušnje....
Odgovori

Vrni se na Jadrnice