F5G by brejker
OLIMPIADA Koseška
Glede na to, da tradicionalno pripravim nov model za vsako Koseško olipiado....bo tokrat to jadrnica
Poleg kiparsko/bonsaističnega navdiha se najde tudi nekaj časa za tapkanje Karbona.
Danes je padel ven smernik. Mislim, da ne plava in niti ni med najlažjimi
Poleg kiparsko/bonsaističnega navdiha se najde tudi nekaj časa za tapkanje Karbona.
Danes je padel ven smernik. Mislim, da ne plava in niti ni med najlažjimi
- Priponke
-
- CAM00010.jpg (152.78 KiB) Pogledano 5571 krat
www.okarbon.eu
Luščenje orehov
@Niko: To je bolj luplenje čebule kot trenje orehov
Rabim kakšen komentar ali je sledeč "sistem" vredu za vrtišče buma!
*Silikonska cev in podložka" sistem je začasna rešitev. Kasneje pridejo obročki z imbus zatičem.
Slike:
Rabim kakšen komentar ali je sledeč "sistem" vredu za vrtišče buma!
*Silikonska cev in podložka" sistem je začasna rešitev. Kasneje pridejo obročki z imbus zatičem.
Slike:
www.okarbon.eu
reci piši riši - kobilica
Glede na to, da bo Koseška na koncu Avgusta bo treba kar pljunit v roke. Navsezadnje ne bi rad dal jadrnice prvič v vodo na dan regate
Včeraj sem vkup vrgel kobilico. 2x roving po sredini + 1spredaj + 1x 200g karbon (levo + desno).
Gradnja kompozitnih izdelkov na podlagi pozitiva se mi počasi zdi potrata časa.
Bolje vložiti nekaj več cekinov in izdelat izdelek z vrhunskim finišom direktnno iz kalupa.
Sedaj pa v delavnico in skup zlepit jadro. Material bo skytex. Upam, da imam na lagerju kakšen fin dvostranski lepilni trak
Včeraj sem vkup vrgel kobilico. 2x roving po sredini + 1spredaj + 1x 200g karbon (levo + desno).
Gradnja kompozitnih izdelkov na podlagi pozitiva se mi počasi zdi potrata časa.
Bolje vložiti nekaj več cekinov in izdelat izdelek z vrhunskim finišom direktnno iz kalupa.
Sedaj pa v delavnico in skup zlepit jadro. Material bo skytex. Upam, da imam na lagerju kakšen fin dvostranski lepilni trak
- Priponke
-
- Ne bom se pa pritoževal, ker iz polmetra izgleda super :D :D
- CAM00038.jpg (245.66 KiB) Pogledano 5468 krat
www.okarbon.eu
Re: F5G by brejker
Daj daj, se vec slik! Deli zgledajo super
Sistemka za vang zgleda trenutno vredu, ampak bos mel omejen hod, kr žičke neboš mogel neprestano zvijat..
Jaz bi raje vse skupaj obrnil okoli da imas bum cim bližje palubi...majn izgub in bolj direkten prijem škote.
Hm glede gradnje iz pozitiva.., pri unikatnih modelih vcasih ni nujno da dosežeš najbolši finiš, poglej Luckyeve barke, pa mojega evolutiona.. Vse delajo rezultate pa se nobena ne sveti
Hočem povedat da se za vrhunski finiš potrudim šele ko stvar izpopolnim, ker med tem desing skozi spreminjam.
Recimo evolution je do zdaj menjal 2kobilici, 5krmil in 2seta a-rigg jader, pa še ni čisto fertik (:
Sistemka za vang zgleda trenutno vredu, ampak bos mel omejen hod, kr žičke neboš mogel neprestano zvijat..
Jaz bi raje vse skupaj obrnil okoli da imas bum cim bližje palubi...majn izgub in bolj direkten prijem škote.
Hm glede gradnje iz pozitiva.., pri unikatnih modelih vcasih ni nujno da dosežeš najbolši finiš, poglej Luckyeve barke, pa mojega evolutiona.. Vse delajo rezultate pa se nobena ne sveti
Hočem povedat da se za vrhunski finiš potrudim šele ko stvar izpopolnim, ker med tem desing skozi spreminjam.
Recimo evolution je do zdaj menjal 2kobilici, 5krmil in 2seta a-rigg jader, pa še ni čisto fertik (:
Re: F5G by brejker
Upam, da ti uspe do Koseške olimpijade dokončat model. Sicer pa se že zdaj vidi, da gre za vrhunsko izdelavo.
Le tako naprej.
LP
Le tako naprej.
LP
https://www.paidverts.com/ref/frogstar
Re: F5G by brejker
Ja, lejga, je treba u prvo zadet, pa je ful majn dela!Spade napisal/-a:Recimo evolution je do zdaj menjal 2kobilici, 5krmil in 2seta a-rigg jader, pa še ni čisto fertik (:
Re: F5G by brejker
Ja se strinjam,
Ko bi le imel izkušnje in znanje da bi vse zadel s prve
Ko bi le imel izkušnje in znanje da bi vse zadel s prve
Re: F5G by brejker
Na Kosezah bo polmetra okol jadrnice ograjca za gledat. Nč nebo za šlatat pa z lupo za špegat!
Delam, da se dela. Malo za jadrat in malo za gledat To je ideja projekta
Jadrnice so takšna reč, da pomojem težko najdeš ekvivalent ki zajema vsa področja znanosti ki jih je potrebno razviti za kolikor toliko vrhunsko zadevo.
Tola bo bl čez palec.
Včeraj sem bil na telefonu z Nikotom, pa sva debatirala kakih 15min o samem poteku izdelave jader.
p.s. Kje bi v okolici lahko dobil kak fajn material?
Včeraj sem tudi nakrojil Skytex in sodeč po "probavanju" je bolje uporabiti material ki se ne mečka pod prsti
Sem tudi izdelal šablono za spajanje krojev. Po aviacisko sem odrezal dve šabloni in odrezal z vročo žico.
Vse skupaj pretapkal na pozitiv in v sendviču stisnil (na vrhu steklene tkanine-400g/m2 sem položil 0.7mm debel plexi).
Sem pa storil napako, ko sem označil 40% črto direktno na stiropor...sedaj se je barva vpila v tkanino in izgleda bolj kot en zmazek
Lesena šablona bi sicer bila večna in lepša. A nisem imel pri roki primernega materiala za izdelavo le takšne (lesene)
Danes sem pa pospravil delavnico po vsej tej ustvarjalni vnemi (čakam na dvostranski lepilni trak - če ne bi danes že limal skupaj )
Delam, da se dela. Malo za jadrat in malo za gledat To je ideja projekta
Jadrnice so takšna reč, da pomojem težko najdeš ekvivalent ki zajema vsa področja znanosti ki jih je potrebno razviti za kolikor toliko vrhunsko zadevo.
Tola bo bl čez palec.
Včeraj sem bil na telefonu z Nikotom, pa sva debatirala kakih 15min o samem poteku izdelave jader.
p.s. Kje bi v okolici lahko dobil kak fajn material?
Včeraj sem tudi nakrojil Skytex in sodeč po "probavanju" je bolje uporabiti material ki se ne mečka pod prsti
Sem tudi izdelal šablono za spajanje krojev. Po aviacisko sem odrezal dve šabloni in odrezal z vročo žico.
Vse skupaj pretapkal na pozitiv in v sendviču stisnil (na vrhu steklene tkanine-400g/m2 sem položil 0.7mm debel plexi).
Sem pa storil napako, ko sem označil 40% črto direktno na stiropor...sedaj se je barva vpila v tkanino in izgleda bolj kot en zmazek
Lesena šablona bi sicer bila večna in lepša. A nisem imel pri roki primernega materiala za izdelavo le takšne (lesene)
Danes sem pa pospravil delavnico po vsej tej ustvarjalni vnemi (čakam na dvostranski lepilni trak - če ne bi danes že limal skupaj )
- Priponke
-
- CAM00043.jpg (133.56 KiB) Pogledano 5324 krat
-
- CAM00047.jpg (120.16 KiB) Pogledano 5324 krat
Zadnjič spremenil brejker, dne 24 Jul 2014, 06:50, skupaj popravljeno 1 krat.
www.okarbon.eu
Re: F5G by brejker
Jaz delam jadra s pomočjo enga pripomočka, ki se mu reče "Claudio gadget", http://iomdesign.wordpress.com/sails/
Do zdaj naredil 4 jadra (iz icAREX IN MYLAR RIP STOP folije) in moram reči profil je kot se šika.
Ponavadi delam globino profila 6% pri boomu, in 8% na 80% višine jadra. Štiri in pet segmentov. Načrtujem pa jadra s SailCut CAD.
Do zdaj naredil 4 jadra (iz icAREX IN MYLAR RIP STOP folije) in moram reči profil je kot se šika.
Ponavadi delam globino profila 6% pri boomu, in 8% na 80% višine jadra. Štiri in pet segmentov. Načrtujem pa jadra s SailCut CAD.
Večerno branje
Hvala za tole povezavo surfer!
Se ti materiali dobijo samo preko internetnih trgovin ali se jih da dobit kje lokalno ? Malce se mi mudi
Se ti materiali dobijo samo preko internetnih trgovin ali se jih da dobit kje lokalno ? Malce se mi mudi
www.okarbon.eu
Re: F5G by brejker
Lokalno : ne poznam.
Jaz sem do zdaj naročal preko interneta : http://racingmicromagic.nl/racingmicrom ... me&lang=EN
Jaz sem do zdaj naročal preko interneta : http://racingmicromagic.nl/racingmicrom ... me&lang=EN
Re: F5G by brejker
Tukaj je kvaliteta na višku, prav tako je odziv na naročilo in rok dobave ekspresen. Od dneva pošiljanja do dostave je bilo 5 dni z navadno pošto.Surfer10 napisal/-a:Lokalno : ne poznam.
Jaz sem do zdaj naročal preko interneta : http://racingmicromagic.nl/racingmicrom ... me&lang=EN
https://www.paidverts.com/ref/frogstar
Re: F5G by brejker
jaz sem tudi dobil paketek v nekaj dneh
Prva profilirana jadra
Danes sem zlepil skupaj prvo jadro (bum in flok).
Je bolj na scale velikosti, da se vizualno ujame s proporci trupa.
Za regatno polje bom izdelal šeena. Večja. Boljša. Lepša
Ugotovil sem, da niti ni tak bavbav to skupaj zlepit. Je pa res, da vaja dela mojstra. Za prvi "šus" sem zadovoljen.
Tudi skytex se dobro odnese.
Kupil sem si tudi U profil za izdelavo Claudio gaÄ‘eta. Bom sprobal še to tehnologijo potem bomo pa vidli katera bo prava.
@Spade: Bum bo tako visoko zaradi kabine ki jo imam na palubi.
Je bolj na scale velikosti, da se vizualno ujame s proporci trupa.
Za regatno polje bom izdelal šeena. Večja. Boljša. Lepša
Ugotovil sem, da niti ni tak bavbav to skupaj zlepit. Je pa res, da vaja dela mojstra. Za prvi "šus" sem zadovoljen.
Tudi skytex se dobro odnese.
Kupil sem si tudi U profil za izdelavo Claudio gaÄ‘eta. Bom sprobal še to tehnologijo potem bomo pa vidli katera bo prava.
@Spade: Bum bo tako visoko zaradi kabine ki jo imam na palubi.
- Priponke
-
- Potrebno je še ukrojiti zunanje linije
- CAM00052.jpg (150.92 KiB) Pogledano 5178 krat
www.okarbon.eu
Re: F5G by brejker
Samo glasno razmišljanje, če bi kdo poizkusil:
Skytex se na vročini trajno majčkeno skrči. (preverjeno, ker sem enkrat preizkušal, če bi ga lahko dal na krilo in potem napel z vročino)
Sem razmišljal, če bi Skytex zelo močno napel čez lesen "pozitiv" jadra, ter ga potem z vročim fenom previdno pogrel po celi površini. Kjer bi se lahko skrčil, bi se, kjer pa ne pa ne..
Morda bi po ohladitvi obdržal "novo" obliko in to bi se lahko kompletno jadro naredilo v enem kosu tako, da bi odpadlo kakršnokoli krojenje in lepljenje. Takšno jadro bi imelo tudi zvezno obliko prek cele višine.
Mitja
Skytex se na vročini trajno majčkeno skrči. (preverjeno, ker sem enkrat preizkušal, če bi ga lahko dal na krilo in potem napel z vročino)
Sem razmišljal, če bi Skytex zelo močno napel čez lesen "pozitiv" jadra, ter ga potem z vročim fenom previdno pogrel po celi površini. Kjer bi se lahko skrčil, bi se, kjer pa ne pa ne..
Morda bi po ohladitvi obdržal "novo" obliko in to bi se lahko kompletno jadro naredilo v enem kosu tako, da bi odpadlo kakršnokoli krojenje in lepljenje. Takšno jadro bi imelo tudi zvezno obliko prek cele višine.
Mitja
Re: F5G by brejker
Kot ene sorte NorthSails 3DL mouding .... kjer imajo kalup za jadro in potem dve plasti mylarja (+kevlar/dynemo) na sredini na vročini stalijo skupaj.... jadro pa stane nekaj M (usd )
Ultralajt napisal/-a:Samo glasno razmišljanje, če bi kdo poizkusil:
Skytex se na vročini trajno majčkeno skrči. (preverjeno, ker sem enkrat preizkušal, če bi ga lahko dal na krilo in potem napel z vročino)
Sem razmišljal, če bi Skytex zelo močno napel čez lesen "pozitiv" jadra, ter ga potem z vročim fenom previdno pogrel po celi površini. Kjer bi se lahko skrčil, bi se, kjer pa ne pa ne..
Morda bi po ohladitvi obdržal "novo" obliko in to bi se lahko kompletno jadro naredilo v enem kosu tako, da bi odpadlo kakršnokoli krojenje in lepljenje. Takšno jadro bi imelo tudi zvezno obliko prek cele višine.
Mitja
Brain storm
O tem sva debatirala s kolegom po šihtu na kavici. Kakšna ura in pol konstruktivne debate
Moja ideja je bila, da bi imel segreto Alu cev premera okoli 50mm in po njej "peglal" Skytex (kot da bi poliral čevlje).
Njegova pa, da bi pozitivni model jadra zvakumiral na mizi z zelo tanko folio (kakor se to počne za izdelovanje kabin). A vprašanje, če bi folija "popnila" v kontra ko bi obrnil jadro na drugo stran.
Po tej debati sem pregooglal vesolje in pregledal večino filmčkov s kanala Volvo Ocean Race - kako izdelujejo jadrnice.
Film kako izdelujejo jadra: https://www.youtube.com/watch?v=kyqIlm5EPaI&hd=1
Pametna šablona (model jadra) je variabilna in tako se pozitivni kalup lahko spreminja glede želje kontrukterja jader
Najboljša epizoda na kanalu je ko z CNCjem rezkajo stiroporni pramodel trupa
On topic: Danes sem šel po šihtu v Trival kompoziti v Kamniku po karbonsko palčko za novo jadro... Prišel sem eno uro in pol po zaprtju trgovine
Po krajšem pihanju na dušo gospe Barbari sem le dobil željen karbonski jambor preden je kolektiv odšel na 14dnevni kolektivni dopust Sreča!
Moja ideja je bila, da bi imel segreto Alu cev premera okoli 50mm in po njej "peglal" Skytex (kot da bi poliral čevlje).
Njegova pa, da bi pozitivni model jadra zvakumiral na mizi z zelo tanko folio (kakor se to počne za izdelovanje kabin). A vprašanje, če bi folija "popnila" v kontra ko bi obrnil jadro na drugo stran.
Po tej debati sem pregooglal vesolje in pregledal večino filmčkov s kanala Volvo Ocean Race - kako izdelujejo jadrnice.
Film kako izdelujejo jadra: https://www.youtube.com/watch?v=kyqIlm5EPaI&hd=1
Pametna šablona (model jadra) je variabilna in tako se pozitivni kalup lahko spreminja glede želje kontrukterja jader
Najboljša epizoda na kanalu je ko z CNCjem rezkajo stiroporni pramodel trupa
On topic: Danes sem šel po šihtu v Trival kompoziti v Kamniku po karbonsko palčko za novo jadro... Prišel sem eno uro in pol po zaprtju trgovine
Po krajšem pihanju na dušo gospe Barbari sem le dobil željen karbonski jambor preden je kolektiv odšel na 14dnevni kolektivni dopust Sreča!
www.okarbon.eu
Re: F5G by brejker
Kar se krojenja jader tiče, pri velikosti naše klase, sem mnenja da skoraj prej to škodi, kot pa koristi, sploh pa glede razmer ki jih imamo na regatnem polju.
ne bom razlagal filozofije krojenja jader, ker velika večina tega nebi razumela.... ni vse dobro kar imajo velike jadrnice prenešeno na modele oz v večini primerih nimajo niti nič skupnega in prej kot dodati performance si upam trdit, da model zavira.
dejansko kaj naredi kroj na naših modelih: zaradi same debeline materjala, togosti, se dogaja to, da pri šibkem vetru se jadro zaradi podebeljene površine pri spojih ali celo šivih, ne bo jadro prevrglo na drugo stran.
ko pa piha, je bolj kot profil samega jadra pomebno njeno vitopirjenje, in ponavadi je treba šivat jadro tako, da se to vitopirjenje upošteva. z "ravnim" nešivanim jadrom, se da to lepo nastavit, in kontorlirat, jadro ki je lepljeno, tako, kot ga lepimo mi ima pa tendenco zgornji del jadra zapirat ali kakorkoli vlečt k sebi, kar zmanjšuje potisno silo in povečuje silo nagiba.
nekaj časa sem bil flokist Hubertu Raudashlu, kateri ima svojo jadrarno in res od takrat gledam na jadra iz popolnoma drugega zornega kota.... sploh ko vidiš kje je meja med teorijo in prakso...
skratka, kar imajo "veliki" ni vedno dobro za "ta male"
ne bom razlagal filozofije krojenja jader, ker velika večina tega nebi razumela.... ni vse dobro kar imajo velike jadrnice prenešeno na modele oz v večini primerih nimajo niti nič skupnega in prej kot dodati performance si upam trdit, da model zavira.
dejansko kaj naredi kroj na naših modelih: zaradi same debeline materjala, togosti, se dogaja to, da pri šibkem vetru se jadro zaradi podebeljene površine pri spojih ali celo šivih, ne bo jadro prevrglo na drugo stran.
ko pa piha, je bolj kot profil samega jadra pomebno njeno vitopirjenje, in ponavadi je treba šivat jadro tako, da se to vitopirjenje upošteva. z "ravnim" nešivanim jadrom, se da to lepo nastavit, in kontorlirat, jadro ki je lepljeno, tako, kot ga lepimo mi ima pa tendenco zgornji del jadra zapirat ali kakorkoli vlečt k sebi, kar zmanjšuje potisno silo in povečuje silo nagiba.
nekaj časa sem bil flokist Hubertu Raudashlu, kateri ima svojo jadrarno in res od takrat gledam na jadra iz popolnoma drugega zornega kota.... sploh ko vidiš kje je meja med teorijo in prakso...
skratka, kar imajo "veliki" ni vedno dobro za "ta male"
Re: F5G by brejker
Je v LJ kakšna trgovina kjer bi se dalo kupit "orng" dvostranski trak? Po možnosti ozke širine?
Opazil sem , da se mi jadra gubajo po spojih
Opazil sem , da se mi jadra gubajo po spojih
www.okarbon.eu
Re: F5G by brejker
Poišči 3M obojestranski rdeče barve. Imajo v OBI in Bauhausu. Kakšno širino pa rabiš? Imam enega 3 mm in 5 mm, ki se jih sicer uporablja za servis telefonov. Ti lahko odtopim kakšen meter.brejker napisal/-a:Je v LJ kakšna trgovina kjer bi se dalo kupit "orng" dvostranski trak? Po možnosti ozke širine?
Opazil sem , da se mi jadra gubajo po spojih
https://www.paidverts.com/ref/frogstar
Re: F5G by brejker
sem bolj "frišen" pri RC jadrnicah ( 3 leta)... poznam pa delovanje jader iz surfarije. Sem probal " zlepiti" do zdaj nekaj jader in profil kar lepo obrača tudi pri slabem vetru, "vitopirjenje" pa je lepo izraženo, je treba le globino profila zmanjšat v nulo proti vrhu jadra, in da se vrh odkloni,... tudi "loose leech" je lepo nakazan.
Zdaj,... kaka je razlika v realnosti z flah jadrom nimam pojma ... izgleda pa profilno jadro zelo cool , ko se profil obrača in vrh odpira ... bi pa verjetno trebalo z gps stestirati razliko med dvema jadroma z isto dimenzijo na isti jadrnici (flah jadro proti profilu) v različnih kotih plovbe.
No, znanje skiperja defitivno odtehta več kot 50%,... v samem vodenju jadrnice pa še nimam toliko spretnosti, da bi znal izkoristiti ves potencial materiala ...
Zdaj,... kaka je razlika v realnosti z flah jadrom nimam pojma ... izgleda pa profilno jadro zelo cool , ko se profil obrača in vrh odpira ... bi pa verjetno trebalo z gps stestirati razliko med dvema jadroma z isto dimenzijo na isti jadrnici (flah jadro proti profilu) v različnih kotih plovbe.
No, znanje skiperja defitivno odtehta več kot 50%,... v samem vodenju jadrnice pa še nimam toliko spretnosti, da bi znal izkoristiti ves potencial materiala ...
Re: F5G by brejker
sicer ima loose leech na srfu podobno funkcijo kot na jadrnici vendar popolnoma drugače delujeta.... sploh razlika v samem nastanku je tako različna, da se ne da primerjat z jadrnicami. pri surfu se to dosega z odklonom jamborja, na jadrnici pa z odiranjem ventana.... kar seveda potegne za sabo v obeh primerih popolno drugačno geometrijo jadra....
skratka, lahko da se lepo obrača, vendar sem videl veliko modelov, z "šivanimi" jadri, ki imajo dejansko težave z tem... sploh pa se pozna v vožnji v veter, ker ko se jadro obremeni nastanejo sile na ventanu, ki počasi vlečejo jadro narazen in že milimeter je dovolj, da se jadro zgoraj za centimeter odpre.... in bolj ventan zapiraš, bolj se jadro zadaj razstegne.... to se pozna pri vožnji v veter, ko model nima kota...
koliko je krmar vreden se strinjam.... morem pa priznat, da sem opazil, da tudi povprečen ali slab jadralec, z dobrim modelom lahko doseže dober rezultat... to vidim ko moj model posojam oz. konkretno na bledu, ko sem samo jadro drugemu posodil, je bila že zelo očitna razlika...
skratka, lahko da se lepo obrača, vendar sem videl veliko modelov, z "šivanimi" jadri, ki imajo dejansko težave z tem... sploh pa se pozna v vožnji v veter, ker ko se jadro obremeni nastanejo sile na ventanu, ki počasi vlečejo jadro narazen in že milimeter je dovolj, da se jadro zgoraj za centimeter odpre.... in bolj ventan zapiraš, bolj se jadro zadaj razstegne.... to se pozna pri vožnji v veter, ko model nima kota...
koliko je krmar vreden se strinjam.... morem pa priznat, da sem opazil, da tudi povprečen ali slab jadralec, z dobrim modelom lahko doseže dober rezultat... to vidim ko moj model posojam oz. konkretno na bledu, ko sem samo jadro drugemu posodil, je bila že zelo očitna razlika...
Breaking point
Točka brez povratka.
Ko sem mešal trdilec v gelcoat mi tehtnica ni odčitavala teže vmešanega trdilca
Se sveti: Se ne sveti več: Izdelal sem tudi obročke za jadro in dobil sponzorski dvostranski lepilni trak ki mi ga je priskrbel http://www.mdmcommerce.si/ Ko bom imel palubo fertik bom šele lahko pričel z resnejšo gradnjo modela.
V planu je jutri postružit obroček za vpenjanje jambora/jamborov.
p.s. Ima kdo 10Kg+ servo za prodat (ali vinč?) Med malimi oglasi ni nekega odgovora
Ko sem mešal trdilec v gelcoat mi tehtnica ni odčitavala teže vmešanega trdilca
Se sveti: Se ne sveti več: Izdelal sem tudi obročke za jadro in dobil sponzorski dvostranski lepilni trak ki mi ga je priskrbel http://www.mdmcommerce.si/ Ko bom imel palubo fertik bom šele lahko pričel z resnejšo gradnjo modela.
V planu je jutri postružit obroček za vpenjanje jambora/jamborov.
p.s. Ima kdo 10Kg+ servo za prodat (ali vinč?) Med malimi oglasi ni nekega odgovora
www.okarbon.eu
Re: F5G by brejker
glede lepljenja, jaz sem imel težave z določenim podobnim blagom, nikakor se ni "pustil lepiti", pa poskusil sem z več trakovi. pa če se dobro spomnem, mislim, da je bila finta v temu, da so navoskani oz z nečim impregnirani, da se ne vpijajo vode. skratka, nikakor ga ni šlo zalepit.
Re: F5G by brejker
Vinch dobiš pri cool-pc.org