KARO footy
KARO footy
Pozdravljeni zadnji teden sem se ukvarjal z novim footy-em..
Gre za enostaven model, trup bo iz 5ih plosc iz 3mm balzedeprona..
Ta footy bo pasal v merilno skatlo po diagonali in z pramcem navzdol( http://footy.rcsailing.net/articles/my1 ... design.php), kar omogoca vodno linijo 34cm (3,5) vec kot vecina v razredu...
Nos je visok da kljub nosedivanju footy rije skozi vodo.. ..krma pa zelo nizka da pase v skatlo..
Teza bo 450 g.. ..pri 300g balasta bo razmerje balast teza 66,6..% kar pa v je v tem razredu odlicno.
Kompromis bo pa rigg ki bo zelo smesne geometrije..
Objavil bom tudi nacrt..in ce bo interes tudi stepbystep izdelave..
No najprej pa izdelava in izbolsava dveh prototipov (:
Gre za enostaven model, trup bo iz 5ih plosc iz 3mm balzedeprona..
Ta footy bo pasal v merilno skatlo po diagonali in z pramcem navzdol( http://footy.rcsailing.net/articles/my1 ... design.php), kar omogoca vodno linijo 34cm (3,5) vec kot vecina v razredu...
Nos je visok da kljub nosedivanju footy rije skozi vodo.. ..krma pa zelo nizka da pase v skatlo..
Teza bo 450 g.. ..pri 300g balasta bo razmerje balast teza 66,6..% kar pa v je v tem razredu odlicno.
Kompromis bo pa rigg ki bo zelo smesne geometrije..
Objavil bom tudi nacrt..in ce bo interes tudi stepbystep izdelave..
No najprej pa izdelava in izbolsava dveh prototipov (:
Re: KARO footy
to bo super za kaki močnejši veter modra črta je vodna linija?
Re: KARO footy
Ja modra crta je vodna linija,.. (:
Se nekaj slik gradnje:
ploscica na kateri bosta sprejemnik in bat, pomagala bo pa tudi pri poravnavi kobilice
paluba in kaseta
Se nekaj slik gradnje:
ploscica na kateri bosta sprejemnik in bat, pomagala bo pa tudi pri poravnavi kobilice
paluba in kaseta
Re: KARO footy
trup je uhuporiran, in vodotesen
kaže da bo budget 20g za trup dosegljiv:
pri naslednjem modelu lahko stranice znižam še za 3mm, da nebo treba zadaj filat luknje pa se 3mm pridobim na vgrezu
kaže da bo budget 20g za trup dosegljiv:
pri naslednjem modelu lahko stranice znižam še za 3mm, da nebo treba zadaj filat luknje pa se 3mm pridobim na vgrezu
Re: KARO footy
Zdravo
Zanimiva rešitev, vendar si razmišljal o vplivu vetra na trup? Kako se bo obnašal trup pri bočnem vetru? Mogoče vsaj malo okroglin trupa nebi škodilo. Spravi jo v vodo in poročaj.
LP Niko
Zanimiva rešitev, vendar si razmišljal o vplivu vetra na trup? Kako se bo obnašal trup pri bočnem vetru? Mogoče vsaj malo okroglin trupa nebi škodilo. Spravi jo v vodo in poročaj.
LP Niko
Re: KARO footy
update.
karo je pripravljen za na vodo, sicer z krmilom s katerim nebi bil legalen, ampak za preizkus..
..kateri naj bi bil na prvi vetrovni dan, ki pride, samo je v mariboru zapadlo slabih 10cm snega
tu je polno obtezen(455g) vidi se da vodna linija ni na modri črti, ki naj bi to bila..
..izkazalo se je da sem falil z volumni in da trup nosi 520 g, pomeni da ima model lahko 370g bulba(71%) namesto sedanjih 300g , kolko bo pa to potrebno pa se bo pokazalo na testih..
niko slabega vpliva vetra se res bojim.. ..ampak ko sem vozil na gold cup-u se mi je konstantno dogajalo da sem bojo obracal drugi tretji al pa celo prvi.. ..krmo pa 6-7 ker so me barke kot so box, urca in ice prehitele, samo zato ker so bile optimizirane za voznjo v krmo.. ..malo sem risal naslednjo verzijo karota.. ..bom vidu kako se obnasa, ce bo hudo bom znizal spredaj, ampak se bojim da ko se bo volumen nakopičen spredaj spodaj potopil, se bo footy prevrnil nastran, .. ..kar se je lahko zgodi ice-u ob neracionalni izbiri rigg-a..
..pri naslednjem modelu pa morem servote pomakniti globje v trup in na stran, da pridobim se tisti centimeter vgreza in da roka za zategovanje jader ne sega izven trupa(slika 3), ker vemo kako pogosto se kdo zatakne..
..glede leta 2013 pa:
http://www.footygoldcup.org/
..
karo je pripravljen za na vodo, sicer z krmilom s katerim nebi bil legalen, ampak za preizkus..
..kateri naj bi bil na prvi vetrovni dan, ki pride, samo je v mariboru zapadlo slabih 10cm snega
tu je polno obtezen(455g) vidi se da vodna linija ni na modri črti, ki naj bi to bila..
..izkazalo se je da sem falil z volumni in da trup nosi 520 g, pomeni da ima model lahko 370g bulba(71%) namesto sedanjih 300g , kolko bo pa to potrebno pa se bo pokazalo na testih..
niko slabega vpliva vetra se res bojim.. ..ampak ko sem vozil na gold cup-u se mi je konstantno dogajalo da sem bojo obracal drugi tretji al pa celo prvi.. ..krmo pa 6-7 ker so me barke kot so box, urca in ice prehitele, samo zato ker so bile optimizirane za voznjo v krmo.. ..malo sem risal naslednjo verzijo karota.. ..bom vidu kako se obnasa, ce bo hudo bom znizal spredaj, ampak se bojim da ko se bo volumen nakopičen spredaj spodaj potopil, se bo footy prevrnil nastran, .. ..kar se je lahko zgodi ice-u ob neracionalni izbiri rigg-a..
..pri naslednjem modelu pa morem servote pomakniti globje v trup in na stran, da pridobim se tisti centimeter vgreza in da roka za zategovanje jader ne sega izven trupa(slika 3), ker vemo kako pogosto se kdo zatakne..
..glede leta 2013 pa:
http://www.footygoldcup.org/
..
Re: KARO footy
update..
..danes je pihalo, KARO je izkusil veter, sicer z starim riggom od spade-a, kateri je že za odpis..
..ampak vse skupaj je bilo dovolj ok, da lahko potrdim da visoki premec ne vpliva slabo na vožnjo v orco!!
..in da visoki premec pripomore k super vozniji v krmo, saj tudi ko se barka potopi do palube ne igubi ogromno hitrosti.. ..in to sem iskal, da imam bolj al majn konstantno hitrost v krmo..
..drugace pa je barka dokaj nevtralna, ozko in globoko krmilo pa da dosti odzivnosti cim ima barka malo hitrosti..
..ceprav je za footy-e kr pihalo, je karo brez tezav vozil z a riggom, vsi ostali(razen ice-ov) bi ze vozili b rig.. ..300g balasta pa tudi zadostuje saj se v veter ne nagiba pretirano..
..edini tezavi sta trenutno to da je treba z občutkom zaštartat ker drugače greš bočno, in da pri obratu od vetra footy močno pokima in izgubi na hitrosti..
no bom kr nametal slike/videe, vprašanja pa so dobrodošla (=
video
..danes je pihalo, KARO je izkusil veter, sicer z starim riggom od spade-a, kateri je že za odpis..
..ampak vse skupaj je bilo dovolj ok, da lahko potrdim da visoki premec ne vpliva slabo na vožnjo v orco!!
..in da visoki premec pripomore k super vozniji v krmo, saj tudi ko se barka potopi do palube ne igubi ogromno hitrosti.. ..in to sem iskal, da imam bolj al majn konstantno hitrost v krmo..
..drugace pa je barka dokaj nevtralna, ozko in globoko krmilo pa da dosti odzivnosti cim ima barka malo hitrosti..
..ceprav je za footy-e kr pihalo, je karo brez tezav vozil z a riggom, vsi ostali(razen ice-ov) bi ze vozili b rig.. ..300g balasta pa tudi zadostuje saj se v veter ne nagiba pretirano..
..edini tezavi sta trenutno to da je treba z občutkom zaštartat ker drugače greš bočno, in da pri obratu od vetra footy močno pokima in izgubi na hitrosti..
no bom kr nametal slike/videe, vprašanja pa so dobrodošla (=
video
Re: KARO footy
update..
..no a rigg deluje ok.. ...kimoto folija je pamalo pretrda za footy jadra saj hitro zajame veter, in je do barke jadro zato dokaj grobo..
..za spremembo so slike iz fotoaparata in ne telefona:
tu pa se zacnejo rahle tezave..
..na spodnjih 2 slikah se vidi kako se premec zarije v vodo... ..kar je samo po sebi ok.. ..pac ga sila od jadra potaplja.. ..dobro je da se spodnji "prelom" dvigne iz vode na privetrni strani..
..problem je da se bočna površina trupa premakne naprej(ko se premec potopi).. ..in čim hočem s krmilom spremeniti smer(od vetra je težava v veter ni problem) to skuša dvigniti krmo iz vode(in barka zgubi hitrost), zato ker se barka hoče zavrteti okoli premca, ne pa okoli kobilice(kot recimo navadne f5g).. ..barka je sicer nevtralna.. ..tako da taki popravki niso potrebni ampak gre se za splošni handling..
..rešitve: 2 krmila(eno spredaj)? premik volumna.. ..razmišlam volumen = bolj naprej, do bo premec bolj iz vode.. ..in ga bo krmilo lažje potisnilo v želeno smer.. ?..?
..no a rigg deluje ok.. ...kimoto folija je pamalo pretrda za footy jadra saj hitro zajame veter, in je do barke jadro zato dokaj grobo..
..za spremembo so slike iz fotoaparata in ne telefona:
tu pa se zacnejo rahle tezave..
..na spodnjih 2 slikah se vidi kako se premec zarije v vodo... ..kar je samo po sebi ok.. ..pac ga sila od jadra potaplja.. ..dobro je da se spodnji "prelom" dvigne iz vode na privetrni strani..
..problem je da se bočna površina trupa premakne naprej(ko se premec potopi).. ..in čim hočem s krmilom spremeniti smer(od vetra je težava v veter ni problem) to skuša dvigniti krmo iz vode(in barka zgubi hitrost), zato ker se barka hoče zavrteti okoli premca, ne pa okoli kobilice(kot recimo navadne f5g).. ..barka je sicer nevtralna.. ..tako da taki popravki niso potrebni ampak gre se za splošni handling..
..rešitve: 2 krmila(eno spredaj)? premik volumna.. ..razmišlam volumen = bolj naprej, do bo premec bolj iz vode.. ..in ga bo krmilo lažje potisnilo v želeno smer.. ?..?
Re: KARO footy
update
novi rigg:
rodil se je tudi novi trup(z rahlo napako na boku..:
13g
ko zapiha kaj preizkusim novi rig.. ..namen 2 rigov je da preizkusim kaj gre bolše visoko in ozko ali nizko in širše jadro,
v glavnem novo krmilo je(slike še pridejo) kompenziralo za tezavo s handlingom.. ..zdaj je na vrsti rig.
novi rigg:
rodil se je tudi novi trup(z rahlo napako na boku..:
13g
ko zapiha kaj preizkusim novi rig.. ..namen 2 rigov je da preizkusim kaj gre bolše visoko in ozko ali nizko in širše jadro,
v glavnem novo krmilo je(slike še pridejo) kompenziralo za tezavo s handlingom.. ..zdaj je na vrsti rig.
Re: KARO footy
Re: KARO footy
Ok, zdaj pa mene nekaj o footy-jih zanima...konkretno tvojih......
Od kje tebi taka imena?
Od kje tebi taka imena?
Re: KARO footy
Zdravo, haha, glede imen modelov spade, karo.. grem po simbolih iz kart.. ..samo malo variiram po jezikih(karo je pac krajse v slo kit v ang diamond ).. ..naslednji model bo verjetno srce oz heart, potem pa se club(križ)
Prvi footy(model spade) je bil Foot1 kot prvi footy ki sem ga naredil..
..glede novih modelov pa je prvi KARO kot prvi nove serije, drugi pa je slush.. ..slush(brozga, ko se sneg/led stopi)pa zato ker je model ki prevladuje na footy regatah angleški ICE... ..naslednji model, in tisti s katerim bom(upam da) nastopil v franciji na letošnjem footy gold cup-u pa bo BROKEN ICE.. ..ker dominanca ice-a se ni prekinjena ,morda bo pa letos. (=
Prvi footy(model spade) je bil Foot1 kot prvi footy ki sem ga naredil..
..glede novih modelov pa je prvi KARO kot prvi nove serije, drugi pa je slush.. ..slush(brozga, ko se sneg/led stopi)pa zato ker je model ki prevladuje na footy regatah angleški ICE... ..naslednji model, in tisti s katerim bom(upam da) nastopil v franciji na letošnjem footy gold cup-u pa bo BROKEN ICE.. ..ker dominanca ice-a se ni prekinjena ,morda bo pa letos. (=
Re: KARO footy
Update
A+ rigg na levi(1650cm2):
To pa je se en trup, ki ima manj volumna spredaj, zaradi ozjega premca bi moral biti val ob barki malo lepsi, tudi ker barka nebi pobirala toliko vode po nazaj nagnjenem premcu.
A+ rigg na levi(1650cm2):
To pa je se en trup, ki ima manj volumna spredaj, zaradi ozjega premca bi moral biti val ob barki malo lepsi, tudi ker barka nebi pobirala toliko vode po nazaj nagnjenem premcu.
Re: KARO footy
update.
karo je pogosto na vodi, zdaj poznam ze vecino for te barke.. ..naslednja stopnja je klasicni rig, zato kr je barka tako boljse uravnotezena, in tezisce jader spustim za 10cm!!(za a rig)
tu pa je se par slik in posnetkov,.. ..v naslednji evoluciji kara bom probal zmanjsat depresijo ki nastane ko nosediva(slika1)
lp
karo je pogosto na vodi, zdaj poznam ze vecino for te barke.. ..naslednja stopnja je klasicni rig, zato kr je barka tako boljse uravnotezena, in tezisce jader spustim za 10cm!!(za a rig)
tu pa je se par slik in posnetkov,.. ..v naslednji evoluciji kara bom probal zmanjsat depresijo ki nastane ko nosediva(slika1)
lp
Hiter update
Evo za footy gold cup sem zgradil 2 karbonska karota, vec o gold cup-u tu: http://www.footygoldcup.org/
Ocena barke: KARO je nadpovprečno težek s svojimi 550g, kar je ok, ker imamo v footjih neomejeno površino jader, t.i. hitrosti trupa pa zaenkrat še ne presegamo. Na gold cup u se je redko zgodilo da nisem obračal 1. boje v prvih 5. Problem se je pojavil v krmo ko sem kot za stavo zgubljal mesta, razlog je moj a rigg(ki sem ga vozil celo tekmo). Imel je 1300 cm2, marsikdo z enako težko barko(Modeli Ice in Steri pa tudi Claudio Vigada z malce lazjo barko)pa so imeli okoli 1600cm2 jader...
..drugače pa je barka obvljadljiva ne glede nato koliko moči preveč je v jadrih in sem z njo zadovoljen.
V bodoče sledijo spremembe oblike trupa:
-večji prizmatični koeficient, torej več volumna gre v premec in krmo, z razlogom da zmanjšam kimanje po valu v orco in da zmanjšam depresijo v valu(vidna na slikah na 1/2 dolžine trupa) zaradi manjse globine trupa.
-spredaj več volumna.majn tunkanja
z obstoječima KAROtoma pa izvajam primerjave, za črnega sem naredil klasični rig, s tem je bilo možno spustit težišče jader za 10cm! površina modrega rigg-a je 1600cm2 belega pa 2000.
drugi pa je za primerjavo hitrosti in kota.
zaenkrat kaze da sta kot in hitrost v orco z unarigom in 1600cm2 klasiko enaka, vendar klasika hitreje pospeši iz obrata, in gre hitreje v krmo, pa tudi majn potaplja premec v krmo.
kmalu sem zamenjal glavno jadro za tako ki je ožje in višje, to je pomagalo pri pospeševanju iz obratov in odzivnosti krmila.
"big rigg"
večina sistemov je narejenih po principu "set & forget"
to je tretja verzija glavnega jadra na 1600cm2 riggu, zadnji rob je podaljšan za bolj uravnoteženo vožnjo v orco
trimm, na footy-ih najbolje deluje zelo odprt zadnji rob, saj pri nizki hitrosti kobilica, krmilo in trup ne dajejo dosti oporne sile.
Ko je veter malo premočen za največji rigg se premec potaplja tudi v orco(zaradi vertikalne sile navzdol, katero delajo jadra)
te ploščice so poiskus zmanjšati potapljanje v orco in krmo, in dejansko delujejo, ni pa še preverjeno ali škodijo hitrosti.
pa še posnetka:
http://www.youtube.com/watch?v=kLBk0e3xWME
http://www.youtube.com/watch?v=v9h_ZD7XkGU
Ocena barke: KARO je nadpovprečno težek s svojimi 550g, kar je ok, ker imamo v footjih neomejeno površino jader, t.i. hitrosti trupa pa zaenkrat še ne presegamo. Na gold cup u se je redko zgodilo da nisem obračal 1. boje v prvih 5. Problem se je pojavil v krmo ko sem kot za stavo zgubljal mesta, razlog je moj a rigg(ki sem ga vozil celo tekmo). Imel je 1300 cm2, marsikdo z enako težko barko(Modeli Ice in Steri pa tudi Claudio Vigada z malce lazjo barko)pa so imeli okoli 1600cm2 jader...
..drugače pa je barka obvljadljiva ne glede nato koliko moči preveč je v jadrih in sem z njo zadovoljen.
V bodoče sledijo spremembe oblike trupa:
-večji prizmatični koeficient, torej več volumna gre v premec in krmo, z razlogom da zmanjšam kimanje po valu v orco in da zmanjšam depresijo v valu(vidna na slikah na 1/2 dolžine trupa) zaradi manjse globine trupa.
-spredaj več volumna.majn tunkanja
z obstoječima KAROtoma pa izvajam primerjave, za črnega sem naredil klasični rig, s tem je bilo možno spustit težišče jader za 10cm! površina modrega rigg-a je 1600cm2 belega pa 2000.
drugi pa je za primerjavo hitrosti in kota.
zaenkrat kaze da sta kot in hitrost v orco z unarigom in 1600cm2 klasiko enaka, vendar klasika hitreje pospeši iz obrata, in gre hitreje v krmo, pa tudi majn potaplja premec v krmo.
kmalu sem zamenjal glavno jadro za tako ki je ožje in višje, to je pomagalo pri pospeševanju iz obratov in odzivnosti krmila.
"big rigg"
večina sistemov je narejenih po principu "set & forget"
to je tretja verzija glavnega jadra na 1600cm2 riggu, zadnji rob je podaljšan za bolj uravnoteženo vožnjo v orco
trimm, na footy-ih najbolje deluje zelo odprt zadnji rob, saj pri nizki hitrosti kobilica, krmilo in trup ne dajejo dosti oporne sile.
Ko je veter malo premočen za največji rigg se premec potaplja tudi v orco(zaradi vertikalne sile navzdol, katero delajo jadra)
te ploščice so poiskus zmanjšati potapljanje v orco in krmo, in dejansko delujejo, ni pa še preverjeno ali škodijo hitrosti.
pa še posnetka:
http://www.youtube.com/watch?v=kLBk0e3xWME
http://www.youtube.com/watch?v=v9h_ZD7XkGU
KARO upgrade
Črni karo je preživel celo sezono, zasedl 7 mesto na gold cup-u in služil kot osnova za razvoj clasičnega rigga.
Zdaj je ta model doteran. Upam da bom kmalu lahko narisal kompleten načrt v pdf formaru.
Končna verzija:
priporočena Skupna teža je 500g
bulb s katerim se najbolje obnese tehta 285g(nalažji priporočen balast 250g)
teža elektronike:
a rigg meri 1500cm2
od zdaj dalje je na prvem mestu projekt "proto" , kmalu pa tudi KARO2
Zdaj je ta model doteran. Upam da bom kmalu lahko narisal kompleten načrt v pdf formaru.
Končna verzija:
priporočena Skupna teža je 500g
bulb s katerim se najbolje obnese tehta 285g(nalažji priporočen balast 250g)
teža elektronike:
a rigg meri 1500cm2
od zdaj dalje je na prvem mestu projekt "proto" , kmalu pa tudi KARO2