F5G evolution

Debate o Jadrnicah ter opremi...

Moderatorji: John, Niko

Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4065
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Re: F5G evolution

Odgovor Napisal/-a brejker »

Ko sem delal f5g trup sem uporabil 200g/m2 Karbon in eno lego 25gramske steklenke ( zaradi vodotesnosti).

p.s. Če boš izdeloval kalup za kobilico se priporočam za en odlitek.
p.s.2. Ima mogoče kdo doma kak kalup za kobilico?
www.okarbon.eu
lucky
Profesor
Prispevkov: 1488
Pridružen: 05 Jul 2002, 01:00
Kraj: Portorož
Kontakt:

Re: F5G evolution

Odgovor Napisal/-a lucky »

ja, steklena more obvezno bit.....drugače imamo krasno karbomsko cedilo.

kalup za kobilico? toliko profi pa žal nismo, vsaj jaz ne...moje so ponavadi iz 2,5 ali 3mm debelega aluminija.....seveda primerno pobrušenega.

drugače pa lahko kobilico izdelaš tako, kot se delajo krmila, da zlaminiraš in stisneš med stiropor.....
Uporabniški avatar
Spade
Tekmovalec
Prispevkov: 407
Pridružen: 28 Avg 2011, 19:39
Kraj: Where the snow is
Kontakt:

Re: F5G evolution

Odgovor Napisal/-a Spade »

ja, barke se selijo k ožjim trupom z višjim prismatičnim koef. in manjšo umočeno površino.. ..to pa evolution nikoli nebo.. ..čeprav to se dogaja v klasah m,iom , rg.. ..ki imajo omejeno površino, tak da jas mislim da široka barka tu vseeno ni napačna odločitev?.. (=
no s tem da nebom razširil krme pac žrtvujem nekaj izravnalnega momenta.. ..ampak res upam da bo barka stala malo lepše v orco..
..no me že zanima glede kanting keela :D , kar sem mislil s kotom nagiba, večji kot je prej lahko zančneva "letet" z bulbom..
..am, poglej to: http://www.rc-network.de/forum/showthre ... pen-60-Bau ,samo ko narediš barko večjo od vseh in nimaš konkurence,.. ..si valda najbolsi.. ..drugače pa zelo lep preojekt.
..no samo da dobiš odlitke, sam bi se tudi zanimal za belo.. ..čeprav sem se odločil da bom do polovice februarja spravu na vodo tudi svoj rg65..
..aha, tkanina je itak samoumevna, hvala za podatke brejker.

..um, no glede kalupa za kobilice, pogovarjam se z enim kolegom, katerega oče mi bo rezkal obliko rg-ja, da bi v bistvu biu sposoben zreskat alu kalup! ampak to bom se vidu kaka bo cena, pa spesnit morem neko kobilico, trenutno premlevam: http://www.sponbergyachtdesign.com/Keel ... Design.pdf
LP

p.s. Luka, glede one file, fila ni slaba ne to vemo.. ..namen sem mel naredit model ki bi biu wau za pogledat, nič revolucionarnega pač.. (=
lucky
Profesor
Prispevkov: 1488
Pridružen: 05 Jul 2002, 01:00
Kraj: Portorož
Kontakt:

Re: F5G evolution

Odgovor Napisal/-a lucky »

Dokler lahko še kej poraviš, glej ki moj evolution ni nikoli potolil pramca, in ne leži slabo v orzi. oz. problem širokih bark je samo swing rig, trup ni nič narobe, je samo to, da sila deluje napačno na koncept barke....ker nima liftinga, bo pa v vsakem primero težko potopil pramac..... z klasiko ima celo tendenco pramac dvigovat it vode.

glede same vodne linije v orco, pa poglej moreš še na nekaj računat, in to pridno izkoriščajo tudi prave "palačinke" da se presek vodne linije zmanjša,, dobi globino in je tako manj občutljiva na vale ter kar ne najbolj pomembno, je to, da postane vodna linija asimetrična glede na smer vožnje in ob lahkem vetru teži k vlečenju barke v orco. zato imamo tudi prave barke asimetrične podvodne peruti in krmila.....

pač nočem ti vsilit moje mišljenje je pa to tudi nekaj na kar je dobro biti pozoren.

zelo pomembno pa je vsekakor tudi kako boš naredil jadrovje.....da bo imelo čim večji izkoristek in čim manjši upor ter težo.

glede same teže modela še nekaj... računaj da ima moj aluminjasto kobilico, če bi jo naredil karbonsko, bi pridobil kakih 50 gramov, vendar bi se v praksi izkazalo slabše, zaradi že omenjenih razlogov glede plovnosti podvodnih delov....
Uporabniški avatar
Spade
Tekmovalec
Prispevkov: 407
Pridružen: 28 Avg 2011, 19:39
Kraj: Where the snow is
Kontakt:

Re: F5G evolution

Odgovor Napisal/-a Spade »

Zdravo,
No ce ne drugega bo pa za videt vsaj razliko v praksi (:

Aha glede vodnih linij poznam to foro, ko smo meli na vikendu se bazen sem dal tvojo crno v bazen in opazoval vodno linijo od spodaj, sicer je bila barka v mirovanju, ampak se je oblika vodnelinije vseeno priblizno vidla..

Ne, sej razumem in me vseli da ma kdo obsezne prispevke in da se mam od koga za ucit ne samo iz knjig.. .

..jadrovje, poskušam met cim majn spagic itd..
..po sibkem vetru lahko vozim brez stranskih pripon, razmisljam pa o vrtljivemu "wing" jamborju... ..podobno kot na tisti fili, katere slike so tu nekje.. ..samo se mi zdi da se nebi splacalo.. (teza)
Zdaj moj a rigg tehta 132 g(z jadri).. ..bolj ga bom oskubil se z flokom iz mylar-ja (:
Poskusit morem tudi s tanjsim jamborom(to sva ze ugotovila) (:

Glede nove kobilice.. ..sem racunal.. ..koeficient povrsine(povrsina profila deljena z debelino x dolzino) profila ki bi ga uporabu (naca 63 serije) je nekje 0.64..
...samo za primer: dolzina: 5,5 cm debelina 7%..0.385cm vgrez 40cm
5.5x0.385x0.64x40=54.2 cm3. ..to je samo idejno (: kobilica z 80g nebi plavala ..
..v primeru da nebo uspelo zrihtat alu kalupov bo treba ostat na aluminijastih kobilicah (:
No evolutuon pa pocasi napreduje.. Slike sledijo
Lp
lucky
Profesor
Prispevkov: 1488
Pridružen: 05 Jul 2002, 01:00
Kraj: Portorož
Kontakt:

Re: F5G evolution

Odgovor Napisal/-a lucky »

ja sej, fajn je razvijat čim več različnih modelov saj se tako še najbolj naučimo....

malo sem gledal kako dejansko delujejo te široke barke oz. kam razvoj teži in kateri so glavni aduti teh bark. glavno je to, da se barka dvigne iz vode....kar bo pri modelu pošteno težko dosežt....ampak se da tako, da se bom verjetno lotil enega še bolj ekstremnega modela.

glede jamborja, naj bo ta čim bolj tog. vedno ko sem delal jamborje iz tajnših profilov se tej niso obnesli in sem pol moral dodajati križe gor. Funkcijonirali pa niso ker so se zvijali in je jadro izgubilo svojo obliko oz se je preveč odpiralo....pač ni se dalo nastavit jadra, pa še štral floka ni bilo možno napet tako kot bi bilo potrebno, ker se je jambor kar zvijal.

ta model, ki ga bom sedaj delal bo imel "wingmast" ker se da lepo pridet skozi z težo saj ne nosi praktično ničesar.....jambor je v bistvu prosto vpet in sile prevzamejo štrali, je dobro ga je treba vležajit, da se lepo obrača predvsem po lahkem vetru. Sama globina jamborja, ta bo znašala kakih 4-5 cm pa je tako toga, da se sploh ne more podajat, bošnih sil pa skoraj da ni, saj je jambor skoraj vedno v veter obrnjen. oblika ki jadro dobi zaradi takega jamborja pa je nora, mislim izredno učinkovita.

bomo vidli kaj bo ratalo.
Uporabniški avatar
Spade
Tekmovalec
Prispevkov: 407
Pridružen: 28 Avg 2011, 19:39
Kraj: Where the snow is
Kontakt:

Re: F5G evolution

Odgovor Napisal/-a Spade »

vsekakor (=
no jas sem bral podobno na boatdesing.net -u ..tam so predlagali "potopljeno" krmo, kar v bistvu nardi učinek daljšega trupa.. ..samo kaj bi se s to barko dogajalo v šibkem vetru? vrjetno ojojjoj..
krila? :D
luka ta dva članka sem mi zdita zelo zanimiva: http://www.sponbergyachtdesign.com/Articles.htm čalnka, project Amazon and the unstayed rigg in project amazon an open 60 class....
..všeč mi je ideja z zračmi mehurčki.. ..in nasploh je barka zelo zanimiva..

..ja pod 7mm premera nima f5g jambor kaj iskat, razen čisto zgornji del le tega.
aha, na kaki način pa bo narejen ta jambor?.. ..jas sem razmisljal dve različno debeli cevki , med njima pa balza, vse skuj pobrušeno v obliko in stisnjeno v karbon.. ..ampak na ta način pridobim na teži.. ..pa še dosti dela je..

danes sem po šoli šel na ribnik z črnim evolutionom in mojim riggom.. ..razen tega da sva midva z komando zmrznila.. ..gre barka s tem riggom odlično,
...tako je barka bolj nevtralna.. kar je meni super.. ..ker pa je težišče jader bolj naprej se da tudi z čisto zaprtim vantamom(zategnjen vang) lepo zapeljati iz orce v krmo.. ,edino na mojem modelu gre kobilica bolj naprej, saj je po šibkem vetru težko obrniti..
Slika
Slika
Slika
videa:
http://s1186.beta.photobucket.com/user/ ... 3.mp4.html
http://s1186.beta.photobucket.com/user/ ... 4.mp4.html
barka je kr kontroljiva tudi ko je v vodi samo še spodnjih 5 centimetrov krmila
Slika
lucky
Profesor
Prispevkov: 1488
Pridružen: 05 Jul 2002, 01:00
Kraj: Portorož
Kontakt:

Re: F5G evolution

Odgovor Napisal/-a lucky »

waw, praw lušte si mi naredil....pa lahko bi poklical, bi šla oba malo kobilice namočit.

in, kako se ti zdi model? mislim trup? iz slik sodeč ni je pihalo kar luštno, pa pramac vseeno lepo stoji iz vode.

meni se sicer postavitev kibilice ne zdi napačna, predvsem zaradi težišča....der če bi želel dosežt isto težišče z kobilico bolj naprej, bi moral vse prestavit na krmo, kar pa iz praktičnih razlogov ni prav enostavno. prej bi rekel, da manjka še eno krmilo spredaj z tem bom rešil kar nekaj težav hkrati.

jambor: navadna balza debeline 5-6 mm višine pač koliko treba, širine pa kakih 4-5 cm (vse mire so približne). in to narediš tako da zlepuš dva taka trakova skupaj ter zbrusiš spredaj in zadaj da dobiš obliko solzice. dva kosa pa zato, da vidiš kje je sredina, pač lažje brusiš tako. in ko imaš obliko zadevo stisneš v navaden rowing ali pa karbon pač, da zgleda lepše...in to je to....vsa umetnost tega jamborja, tudi glede teže ni bistvene razlike od karbonskega. Fora tega jamborja je, ki ne nosi praktično nobene sile, razen vertikalne na spodnjem ležaju, saj vse sile, vzdolžne in bočne se prenesejo na štrale. sam sem že več takih jamborjev naredil, pa še vse predimenzijoniral, vsaj kar se trdnosti tiče.
Uporabniški avatar
Spade
Tekmovalec
Prispevkov: 407
Pridružen: 28 Avg 2011, 19:39
Kraj: Where the snow is
Kontakt:

Re: F5G evolution

Odgovor Napisal/-a Spade »

Luka, bi te, pa je blo tolko pozno da sm se spokal gor in je bla cez 3/4 ure tema..
..pa z mojim riggom je tolko dober, da bi ga zamenjal za moj model, in vozil z njim proti tvoji beli na tekmah! :D

..obračalo je ful, samo se je dalo jadrat, bolj kot na kosezah.. ..ja res je, edino treba je rešit obračanje v šibkem vetru/z malo hitrosti.. ..vrjetno je res krmilo spredaj boljsa rešitev kot pa premik kobilice.. ..ampak v mislih mam kobilico ki bi bila celotna nagnjena nazaj(težišče bulba ito, samo težišče podvodnih površin bolj naprej ).. ..ampak to prinese tut par problemov.. ..tudi jas razmisljam o dveh krmilih..

aha,.. ..kaj ta jambor pa stisnes med? peno+folijo?
lucky
Profesor
Prispevkov: 1488
Pridružen: 05 Jul 2002, 01:00
Kraj: Portorož
Kontakt:

Re: F5G evolution

Odgovor Napisal/-a lucky »

No, in zdaj ko si prespal vse te kombinacije rigov in trupov, kako se ti zdi da leži na vodi? Glede na ti da je široka in nekoliko ploščata se morda zdi malo čudno kako na vodi leži vendar je prav ta oblika tista ki omogoča modelu lastnosti kot so sposbnost nošenja več jader, dober kot v orco,...

posledično na obliko trupa, ki omogoča postavitev težišča dokaj nazaj, kar pomeni, da je kobilica lahko toliko nazaj pomaknjena, da omogoča da je jambor nameščen precej proti sredini modela, se pramac barke ne "vtaplja" kvečemu obratno, ima tendenco silit iz vode. Saj ne glede na jakost vetra se meni še ni zgodilo tda bi ga uspel potunkat. Ta tendenca siljenja iz vode postane kar občutna z klasičnim rigom.

sam vidim nadaljni razvoj trupa v temu, da dodam en živi rob od krme pa vse do sredine trupa, z tem bi dosegel še nekoliko večji izravnalni moment trupa in mogoče celo glisiranje modela, saj je ta že na meji, da bi prišel iz vode.

pa vedno bolj sem prepričan, da bi modelu samo eno dodatno krmilo na pramcu odpravilo vse hibe, ki jih model ima, se pravi vodljivost tako pri močnem kot pri zelo lahkem vetru. če to odpravim, in ne izgubim druge lastnosti, bo naslednje leto moji beli barčici kar zagrenilo življenje.....

P.s. sicer pa niti bela ni rekla zadnje besede....kvečemu obratno, če se je evolution izkazal že na začetku kot odličen model, se da belo še pošteno izboljšat saj vse regate ki jih je izgubila jih je zaradi konstrukcjiskih napak, ko bodo te odpravljene in ziher bodo, bomo vidli česa je dejasnko model sposoben.
Uporabniški avatar
Spade
Tekmovalec
Prispevkov: 407
Pridružen: 28 Avg 2011, 19:39
Kraj: Where the snow is
Kontakt:

Re: F5G evolution

Odgovor Napisal/-a Spade »

Zdi se mi odlično! ,res lepo lezi.. ..res se na 2 sliki zgoraj lepo vidi kako se barka nasloni na bok (=
..Luka kaj pa kot kobilice, krmila in "sredine" vodne linije glede na smer vožnje,.. ..to troje si hodi tu malo na sproti,.. ..samo na pogled to ne vpliva na kot v orco..?

v krmo gre res super, čeprav morem povedat da sm se po mirni vodi(kot vidiš na slika), na res močnem refulu uspel zapičit in to tak da je bulb pogledal ven :D ,ampak to je pač anomalija, katere z a rigom nobena barka nebi preživela..
..aha, pa čudežno je nehala puščat?!.. vsaj zdaj ni (=

no navdušil si me za še eno krmilo..
..edino nekaj me tare.. ..če dam krmilo še spredaj bi rad čim bolj zožal kobilico.. ...samo pol se bo kobilica ful zvijala..
..zaenkrat bom naredil tak da bom kobilico(vsaj mesto kjer se fiksira v trup) premaknil malo naprej, večje krmilo.
..pol pa se krmilo spredaj.

Lp
lucky
Profesor
Prispevkov: 1488
Pridružen: 05 Jul 2002, 01:00
Kraj: Portorož
Kontakt:

Re: F5G evolution

Odgovor Napisal/-a lucky »

v bistvu kaj imam v mislih glede sprednjega krmila, mu dodat en foiler tako, da ga lahko krmilim in dejansko v krmo nekoliko razbremenim pramac oz, ga spravim iz vode, z tem bi drastično zmanjšal upor in bi znala barka res zglisirat saj bi se na ploskve naslonila. to bi znalo delovat samo z široko in ploščato barko, in ta moj evolution je za to idealen :)

ma barka ni nikoli puščala, samo ki jo brat ne zna zalepit.....sicer pa sej ni bilo nikoli tako hudo, da se nebi dalo vozit...

samo veš, da sem šele zdaj videl, da imaš ti gor dejansko kalsiko....in to kar veliko.....ker se mi je zdelo čudno kako je pramac lepo iz vode, pa niti vala ni bilo, da bi bil to razlog....ker z swing rigom tega ni....je spodnji rob v vodi.

mislim, da sta na sploh dva krmila dobra odločitev...sem risal in računal malo sile in je noro kako to dobro vpliva na barko... praktično nima negativnih učinkov, praktično vse hitre barke ga že imajo, ali je to dejansko krmilo ali samo smernik...ampak dejansko je....med vožnjo razbremeni celotno konstrukcijo in pa stabilizira barko sploh v vožjo v veter...

fujlers, profiliran jambor....uff bo to strup naslednje leto.....:):):):)
Uporabniški avatar
Spade
Tekmovalec
Prispevkov: 407
Pridružen: 28 Avg 2011, 19:39
Kraj: Where the snow is
Kontakt:

Re: F5G evolution

Odgovor Napisal/-a Spade »

Aha mislis torej krmilo s krilom spodaj :D
No to bo noro videt ..
..aam bom tudi ze zdaj naredu se krmilo spredaj..
..sem narisal neke skice, samo nwm tocno na kaj naj bi se osredotocu..
..zaenkrat je tezisce podvodnih povrsin enako kot pr crni, Povrsino pa sem malo zmanjsal..
Za vikend bom menda ze konceval skatlo za kobilico in ojacitve..

Nevem edino kako bo vplivala ozka kobilica.. ..da nebo potegnla zraka pod vodo/delala mehurcka..?

Aha, no bolse nic vode ko malo ;)

Ja ta klasika je super, jemle sirok pas vetra in napram ocetovem rigu ki ma ozja in visja jadra je barka s tem bol stabilna cez val , zelo sem bil presenecen, kak fejst dejansko vpliva na mirnost barke..

No bomo videli :D
lucky
Profesor
Prispevkov: 1488
Pridružen: 05 Jul 2002, 01:00
Kraj: Portorož
Kontakt:

Re: F5G evolution

Odgovor Napisal/-a lucky »

ja krmilo spredaj ja.....in spodaj fojler....morda tudi enega zadaj....to še ne vem, bomo vidli ampak enega bo ziher imel....

drugače veliko premlevam o samem trupu modela in ugotavlja, da je trenutni evolution lep, ne pa toliko funkcijonalen kot bi lahko bil. mislim da pravo smernico razvoja evolutiona jo kažejo barke ki tekmujejo za vendeglobe challenge, saj imajo te toliko inovacji oz. so to dejanko barke iz katerih pol črpajo razne solucije ostale regatne barke...saj smo že tako daleč, da se tukaj uporabljajo prilagodljivi krmni spoljerji, nekako tako kot pri športnem avtu, ki se spojler pri določeni hitrosti dvigne in prilagaja...točno tako imajo tudi te barke, samo pač pod vodo.

jabor in težišče sta pretirano nazaj, ter kar mi je najbolj zanimivo je trup, saj ta prehaja nazaj v lomljeno gradnjo in ostre robove po celi dolžini plovila. To je prava revolucija pri kostruiranju bark saj so taki robovi veljali za konstrukcjisko šibke zato so jih pač delali okrogle. in če so prekooceanske dirkalne jadrnice prešle nazaj na to, pomeni da se nam v katkem obeta kakšna revolucijonarna tehnologija tudi na drugih področjih jadrnic....bomo vidli...

no, pa še nekaj slik:

http://www.boatdesign.net/forums/attach ... ep-073.jpg

http://www.boatdesign.net/forums/attach ... ay-pix.jpg

http://www.boatdesign.net/forums/attach ... prec-3.jpg

http://www.boatdesign.net/forums/attach ... is_620.jpg
Surfer10
Razpravljalec
Prispevkov: 87
Pridružen: 15 Dec 2012, 10:47

Re: F5G evolution

Odgovor Napisal/-a Surfer10 »

Cestitke za lepo barko!

Vidim da je vodna linija barke kar precej okrogla (banana) po dolzini.
A ne bi za glisiranje bilo bolje da je bolj ravna predvsem v zadnjem delu kot jo imajo
Barke pri volvo open ?

Ce ne sprasujem prevec... Kaksna je priblizno visina jamborja in kaksnen
servo za vitel uporabljas?
A si kaj probal z bolj ukrivljenim jamborjem?

Z jambornicami se ukvarjam sele slabo leto, zato so mi stvari se malo tuje,
Sam sem sicer navdusen surfar , kjer so jadra precej napredovala v zadnjih
20 letih, pa mi ideje silijo bolj proti profiliranemu jadru , veliki napetosti
Po zepu jadra in sirokem zepu za jambor... Pri surf jadru je namrec prav jambor
Ki drzi napetost po zepu jadra navzgor in skrbi za stalen profil... Drugace
pa na zadnjem robu jadro zgolj narahlo privezano na boom.
Seveda pa pri obratih surfar aktivno sodeluje pri obratu profila jadra,
Kar je verjetno pri rc jadrnici problem... Ce p profil ostane predolgo
Obrnjen napacno, se seveda zaustavi plovilo... Hmm
Lp
lucky
Profesor
Prispevkov: 1488
Pridružen: 05 Jul 2002, 01:00
Kraj: Portorož
Kontakt:

Re: F5G evolution

Odgovor Napisal/-a lucky »

Torej, vodna linija je in ni "bananasta" vem kaj misliš z tem povedat ja, samo je problem ta, ki če je barka preveč ploščata gre res po močnem vetru hitreje samo po slabem vetru pa nikamor. Težko je tudi primerjat krivine pravih bark z modeli saj tudi če proporcijonalno naredimo model, ne bomo nikoli mogli proporcijonalno tudi težo zmanjšat tako, da je treba pol prilagodit obliko trupa tzeži modela in iz tega pol izhaja ta oblina.

sicer pa je trup napram drugim vseeno dokaj ploščat

koliko je jambor visok, mislim da piše nekje na začetku....vrti se pa od 140 do 170cm...tu nekje smo...pač odvino od tega kateri rig ima gor.

tudi sam surfam od svojega 14 leta se pravi 24 let in dobro vem kako surf deluje.....jadro od surfa je idealno za močen veter ni pa za lahek veter...sicer gre, samo z ogromnimi izgubami prav zaradi togosti.....je pa to popolnoma druga filozofija gradnje in uporabe, medtem ko je surf optimiziran za vožnji v veter saj zaradi same hitristi ustvarja toliko navideznega vetra da se vozi skozi v orco, se pri teh modelih to ne dogaja (še), tako, da je treba izbrati popolnoma drugo filozofijo jadrovja.....je pa res da razvijam neki hibrid, ki ima veliko surfarskih elementov noter....pa bomo vidli kako bo to delovalo.
Surfer10
Razpravljalec
Prispevkov: 87
Pridružen: 15 Dec 2012, 10:47

Re: F5G evolution

Odgovor Napisal/-a Surfer10 »

O, tudi surfaš ! Super !
Jaz sem drugače bil zagrizen modelar za časa OŠ pred xx leti, zdaj pa ko sin hodi k modelarskemu krožku, pa me je zadeva spet "zagrabila"..
S tem da jaz bolj uživam v izdelavi,... sin pa potem vozi 8)

Drugače pa Surf deske sem zadnje svoje 3 sam naredil v PVC-vakuum tehniki, in ker tam kar nekaj materiala ostaja postrani, zdaj veselo s temi krpami laminiram...
Drugače delam zdaj eno bolj ozko jadrnico cca. 11cm širine in 75cm dolžine. Bomo videli kaj bo nastalo.
Sem razmišljal trup v sendvič tehniki narediti... vendar mi je 3 in 5mm PVC malo preveč.... bi bilo dosti premočno... 8)

lp
Uporabniški avatar
Spade
Tekmovalec
Prispevkov: 407
Pridružen: 28 Avg 2011, 19:39
Kraj: Where the snow is
Kontakt:

Re: F5G evolution

Odgovor Napisal/-a Spade »

Zdravo.. ..hitri update
Slika
Slika
Slika
Slika
plošče so balza stisnjena med steklena vlakna.. ..komu se bo zdelo toliko letvic pretiravanje,.. samo gor pride 2x80g/m2 paluba ki je zelo tanka in lahka :D
..teža: 270g , ni lahko ampak v budgetu.
en "kriz" pride se v kokpit ko vlepim cevko za krmilo zadaj, sprednje krmilo pride pod tisti "špicem" spredaj , oblika luknje je taka zaradi lažjega dostopa z roko..
..vsi servoti in elektronika bodo montirani spredaj na plošči, ki bo ležala na letvicah ki so ze vlepljene.
..v četrtek ko zaključim z šolo položim kobilico in palubo.. ..dalje po novem letu.. ..do konca januarja bo skupaj z mojo filo pripravljena za na vodo.
Lp
lucky
Profesor
Prispevkov: 1488
Pridružen: 05 Jul 2002, 01:00
Kraj: Portorož
Kontakt:

Re: F5G evolution

Odgovor Napisal/-a lucky »

Torej, boš šel na dva krmila.....opažam da tudi manjša dolga tam okoli 8-10 metrov prehajajo na ta sistem tako, da očitno nekaj na temu bo.

kje bo stala kobilica? če ni skrivnost? sicer pa jaz vem kje je moja, lahko poveš samo koliko cm bo pred njo.....

pa imam en predlog....lahko narediš ležišče kobilice isto kot je moje tako, da se bo dalo tudi to med samo menjavat...že ki vidim da se jambor že da saj bom jaz zadeve pri sebi standardiziral tako, da bo možno v naslednjih modelih vse med sabo menjavat.

sicer pa sem zrisal en model, ki bo daleč presegel vse do tedaj narejene modele.....ampak o temu se samo v živo še pogovrjam....in ne, nima kanting cheel-a ima druge finte ki bistveno več prinesejo....:):):)
Uporabniški avatar
Spade
Tekmovalec
Prispevkov: 407
Pridružen: 28 Avg 2011, 19:39
Kraj: Where the snow is
Kontakt:

Re: F5G evolution

Odgovor Napisal/-a Spade »

Ja.. ..našel sem polno slik izvedb z dvema krmiloma.. ..malo pa je napisanega.. ..razen ene debate na boatdesign.net-u in patenta praktično ni nič tehničnega na spletu..
..sprednji rob kobilice bo 47 cm od pramca.. ..kobilica bo široka 3 cm.. ..osovina sprednjega krmila bo 20 cm pred kobilico.. ...vrjetno bi moralo bit dlje.. ..saj je razlika med tezicem jader in osovino 7cm..
..ampak je težišče jader je 16 cm pred težiščem podvodnih površin(21%) za razliko od običajnih 8-10%.... ..tak da računam da bom šel s težiščem jader še nazaj..

..vrjetno bom.. ..a ti boš delal tudi vsa ležišča kobilic enaka?(kot na evolutionu) ..no jaz mam moje rigg-e standardizirane.. ..ampak najbol pomembno je da ma jambor spodaj 10mm cevko cez, pa da ne gre več kot 8.5 cm v barko.. ..potem načeloma paše rigg na vse moje barke..

..no me že zanima.. ..kaj pa kanting keel? ga neboš delal? jaz bi ga z veseljem če zaupaš skice? (=
lucky
Profesor
Prispevkov: 1488
Pridružen: 05 Jul 2002, 01:00
Kraj: Portorož
Kontakt:

Re: F5G evolution

Odgovor Napisal/-a lucky »

ja res je bolj malo o temu piše.....samo gledam svetovni trend oz. kaj zdaj nastaja in je šlo oblikovanje v dve smeri...ali široke ali ozke....vmesnih sploh ni več. skupnega imajo pomično kobilico in filozofijo podvodnih površin....pač ozka ne more imet vertikalnih smernikov zato ima krmilo spredaj, ki se ga med vožnjo seveda fiksira in deluje le kot smernik.

aha, boš šel na večji flok....verjetno bom ubral isto pot.....sej ne rabiš veliko za imet hitro barko, le da vse štima in deluje.

glede krmila pa ga nebi dajal niti jaz preveč naprej, edino eno je, če nita na isti razdalji od kobilice, bosta morala imeti različne odklone.....ker čene bo eden zaviral model pri obratih sej verjetno bo to minimalna razlika odklona ampak še že dela naj bo....torej če pravilno razmišljam, za prednje krmilo, bližji je kobilici manj se mu je treba odklanjat.

bom en dan res moral pridet pogledat to tvojo barko.
Uporabniški avatar
Spade
Tekmovalec
Prispevkov: 407
Pridružen: 28 Avg 2011, 19:39
Kraj: Where the snow is
Kontakt:

Re: F5G evolution

Odgovor Napisal/-a Spade »

no sam sem tudi to opazil, meni so sicer všeč širše, sploh za f5g, saj z neomejeno površino kompenziramo večjo umočeno površino.. ..v praksi pa se večja jadra(sploh v razmerah kot na kosezah) prej prilagodijo vetru..
..ja v bistvu sem narisal ze 2 različna ris jader v stilu open 60 jev..
Slika
jambor sem "spravil" celo 40 cm od pramca nazaj.. ..težišče pa je šlo nazaj le za malo v primerjavi z 10cm premikom jamborja :D
...samo se mi zdi gromozanski flok 40x115 cm dokaj neučinkovit.. ..če pa grem na jambor višji od 130cm , pa gre težišče fejst nazaj.. ..no malo si bom še razbijal glavo, začel bom z mojo klasiko potem pa dalje (=
aha, no krmila sta enako oddaljena od težišča površine kobilice..
..no smo na vezi
Lp Erik
Zadnjič spremenil Spade, dne 21 Jan 2013, 11:24, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Spade
Tekmovalec
Prispevkov: 407
Pridružen: 28 Avg 2011, 19:39
Kraj: Where the snow is
Kontakt:

Re: F5G evolution

Odgovor Napisal/-a Spade »

Pozdravljeni, da malo prekinem zatisje..
..mast box:
Slika
Slika
Teža 8.2g ,
Novo krmilo
Slika
Ko slikam b rigg pokazem se slike (:
Uporabniški avatar
Spade
Tekmovalec
Prispevkov: 407
Pridružen: 28 Avg 2011, 19:39
Kraj: Where the snow is
Kontakt:

Re: F5G evolution

Odgovor Napisal/-a Spade »

No se b rigg in finbox (:
Kobilica je v "preši"
Slika
Slika

Lp
Uporabniški avatar
Spade
Tekmovalec
Prispevkov: 407
Pridružen: 28 Avg 2011, 19:39
Kraj: Where the snow is
Kontakt:

Re: F5G evolution

Odgovor Napisal/-a Spade »

Poravnava/lepjenje..
Slika
V luknjo polek glavnega prideta se en 9g servo za zadnjo krmilo..
Slika
Do konca tedna se paluba in osovine krmil.
Odgovori

Vrni se na Jadrnice