Viktorija
Za konec pa še eno vprašanje, ki so se začela že kar nabirat ...
Risbi v navodilih za gradnjo, so za takega nevedneža kakršen sem jaz, "malo" preveč zahtevne, da bi jih ntakoj razumek ... Kot odklona za smer (?) je, v navodilih, 90 stopinj, kar poverjetno pomeni 45 stopinje iz nevtrale na vsako strab in ne 90 stopinj samo v eno stran, kakor se da "razumeti" iz navodil ...
Odklon servota za zategovanje (?) jadra pa je 130 stopinj, verjetno pi "istem postopku", ki msem ga navedel zgoraj ?????
Risbi v navodilih za gradnjo, so za takega nevedneža kakršen sem jaz, "malo" preveč zahtevne, da bi jih ntakoj razumek ... Kot odklona za smer (?) je, v navodilih, 90 stopinj, kar poverjetno pomeni 45 stopinje iz nevtrale na vsako strab in ne 90 stopinj samo v eno stran, kakor se da "razumeti" iz navodil ...
Odklon servota za zategovanje (?) jadra pa je 130 stopinj, verjetno pi "istem postopku", ki msem ga navedel zgoraj ?????
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Zdravo
Običajno servoti nimajo 90° hodov. Hoteli so ti povedati, da postavi ročico pravokotno na povezavo. Tako bo hod v obe strani enak. Hod naj bo od 30 do 40°. Kar je več pa že zavira jadrnico.
Pri servotu za jadra pa so verjetno mislili na tak hod. Malo zmeri koliko hoda ima tvoj servo in koliko vrvice potegne. Potem pa toliko stran od buma priveži vrvico, da bo odpirala jadro do 80°. Čisto 90 tudi ni treba.
LP Niko
Običajno servoti nimajo 90° hodov. Hoteli so ti povedati, da postavi ročico pravokotno na povezavo. Tako bo hod v obe strani enak. Hod naj bo od 30 do 40°. Kar je več pa že zavira jadrnico.
Pri servotu za jadra pa so verjetno mislili na tak hod. Malo zmeri koliko hoda ima tvoj servo in koliko vrvice potegne. Potem pa toliko stran od buma priveži vrvico, da bo odpirala jadro do 80°. Čisto 90 tudi ni treba.
LP Niko
Na servo ročici je to že narejeno, na krmilu pa sploh ni mogoče, ker so pošennooki os, v krmilo vlepili malo zasukano. Poizkusil sem jo obrniti s kleščami, vendar mi ni uspelo. Sedaj obstajata še 2 varianti, da to spravim v red. Najbolj preprosta je verjetno na oddajniku, s pravilno nasavitvijo različnih hodov servota za smer (nesimetrično ?), druga, malo bolj zahtevna, pa je uporaba fleksarice in popravilo nepravilno pobrušene ploskve osi.Niko napisal/-a:Zdravo
Hoteli so ti povedati, da postavi ročico pravokotno na povezavo. Tako bo hod v obe strani enak. Hod naj bo od 30 do 40°. Kar je več pa že zavira jadrnico.
Pri servotu za jadra pa so verjetno mislili na tak hod. Malo zmeri koliko hoda ima tvoj servo in koliko vrvice potegne. Potem pa toliko stran od buma priveži vrvico, da bo odpirala jadro do 80°. Čisto 90
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Ko sta bila oba servota sigurno v nevtralnem položaju, sem ročici pritrdil nazaj, da sem lahko s kotomerjem izmeril odklon servo ročice za jadro, ki znaša točno 90 stopinj, kar je PREMALO !!! Če se ne motim, se odklon servo mehanizmov da programsko povečati do 150 %, vendar se moram to še najprej naučiti na MC 12 ...
Za krmile smeri pa verjetno ne bo treba nič "mojstrirati", ker se bo zadeva lahko rešila programsko, ko se bom naučil ...
Za krmile smeri pa verjetno ne bo treba nič "mojstrirati", ker se bo zadeva lahko rešila programsko, ko se bom naučil ...
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Uspelo mi je posneti tudi dva videa.
OK or NOT OK, this is the question now ???
Malo mora biti tudi heca, ker jutri se zopet vračam na Sočo, tokrat upam da res samo še do petka ...
http://www.youtube.com/watch?v=65ZOXgF42JE
http://www.youtube.com/watch?v=fBFQ3jeDH48
OK or NOT OK, this is the question now ???
Malo mora biti tudi heca, ker jutri se zopet vračam na Sočo, tokrat upam da res samo še do petka ...
http://www.youtube.com/watch?v=65ZOXgF42JE
http://www.youtube.com/watch?v=fBFQ3jeDH48
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Zdravo
Filmčka sta v redu. Malo sta meglena, verjetno je bil foto preblizu in uspel izostriti sliko. Naslednji bodo gotovo boljši.
Težavo s krmolom lahko rešiš tudi tako, da na točici krmila zvrtaš luknjo skozi, vrežeš navoj še na drugi strani in prestaviš vijak. Potem sam obrusi gred krmila na nasprotni strani tako, da bo prav.
Hod vrvice lahko povečaš tudi tako, da skozi luknjico na ročici napelješ vrvico (ni najbolje, ker se bo zajedala v plastiko, zato daj bakreni obroček skozi, skozi tega pa potem vrvico) da bo kot škripec. Vrvico pritrdiš v jadrnici, potem skozi obroček in naprej do jadra. S tem dobiš sicer manjšo silo in dvojni hod vrvice.
LP Niko
Filmčka sta v redu. Malo sta meglena, verjetno je bil foto preblizu in uspel izostriti sliko. Naslednji bodo gotovo boljši.
Težavo s krmolom lahko rešiš tudi tako, da na točici krmila zvrtaš luknjo skozi, vrežeš navoj še na drugi strani in prestaviš vijak. Potem sam obrusi gred krmila na nasprotni strani tako, da bo prav.
Hod vrvice lahko povečaš tudi tako, da skozi luknjico na ročici napelješ vrvico (ni najbolje, ker se bo zajedala v plastiko, zato daj bakreni obroček skozi, skozi tega pa potem vrvico) da bo kot škripec. Vrvico pritrdiš v jadrnici, potem skozi obroček in naprej do jadra. S tem dobiš sicer manjšo silo in dvojni hod vrvice.
LP Niko
Niko hvala za tvoj nasvet. Včeraj sem oba hoda servotov za smer in za jadro programsko "naštelal", da imata takšne odklone, kakor so v navodilih za gradnjo. Za zategovanje in odpiranje jadra sem siguren, da sem hod na eno stran programsko zvečal na 145 %. Tudi odlon krmila v obe strani enako sem rešil programsko. Vse to sem "dokumentiral" tudi z mujotom, vendar je prikaz teh slik na Shrani.si na tem računalniku, tukaj na Soči, preeevelik zalogaj ...
Včeraj sem bil še doma in sem na trup Viktorije vlepil še vse, kar je bilo za vlepiti ali prilepiti. Pri lepljenju okvirja za pokrov trupa sem si spomagal s svinčenimi ploščami, kakor pri "prešanju krila", vendar sem zadevo verjetno premalo namazal z acetonskim (?) lepilom, zato sem moral "vajo ponoviti". Ali jepri lepljenju z acetonskim lepilom dovolj namazati samo en del "zlepljencev", ali je mogoče treba namazati oba ??? Pogrešam trup iz epoxya in epoxy lepilo ...
In še eno vprašanje, katerega me je kar malo sram !!! Če se ne motim, je višina jadra pri Viktoriji nekje okrog 180 cm (recimo ...). Kako je s transportom ?????????????????????????????????
Včeraj sem bil še doma in sem na trup Viktorije vlepil še vse, kar je bilo za vlepiti ali prilepiti. Pri lepljenju okvirja za pokrov trupa sem si spomagal s svinčenimi ploščami, kakor pri "prešanju krila", vendar sem zadevo verjetno premalo namazal z acetonskim (?) lepilom, zato sem moral "vajo ponoviti". Ali jepri lepljenju z acetonskim lepilom dovolj namazati samo en del "zlepljencev", ali je mogoče treba namazati oba ??? Pogrešam trup iz epoxya in epoxy lepilo ...
In še eno vprašanje, katerega me je kar malo sram !!! Če se ne motim, je višina jadra pri Viktoriji nekje okrog 180 cm (recimo ...). Kako je s transportom ?????????????????????????????????
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Zdravo
Po moje bo najboljša varianta snemanje jambora z jadri. Tu ima klasika pomanjkljivost, da se vrvice lahko zapletejo do onemoglosti. Pomagaš si lahko tako, da narediš ploščico za pod jambor in nanjo pripenjaš vrvice kot na jadrnico le da bodo bližje. Potem pa eno za drugo na jadrnico. Tu je dobro da ti nekdo pomaga. Tudi kontrola navpičnosti ni odveč.
Če pa ti avto prenese pa daj z jadri vred ali v prtljažnik ali pa za sedež nazaj. Vaja iz "kako spraviti slona v fičota".
LP Niko
Po moje bo najboljša varianta snemanje jambora z jadri. Tu ima klasika pomanjkljivost, da se vrvice lahko zapletejo do onemoglosti. Pomagaš si lahko tako, da narediš ploščico za pod jambor in nanjo pripenjaš vrvice kot na jadrnico le da bodo bližje. Potem pa eno za drugo na jadrnico. Tu je dobro da ti nekdo pomaga. Tudi kontrola navpičnosti ni odveč.
Če pa ti avto prenese pa daj z jadri vred ali v prtljažnik ali pa za sedež nazaj. Vaja iz "kako spraviti slona v fičota".
LP Niko
Niko, zelo rad bi s teboj šel na Koseze, toda domam im am tudi "ženo", hčerko in dva kužka in vsi so me zelooo pogrešali ...
Sedaj pa moram takoj objavit še ponedeljkove slike mojega "spopada" z Viktorijo. Posamwzniuh slik ne bom komentiral, ker je od tega že 2 dni !!! Programsko sem rešil. da se krmilo na vsako stran odklanja enako in zetegovanje (odpiranje) jadra (?) 130 stopin j, izmerjeno s kotomerom ...
Sedaj pa moram takoj objavit še ponedeljkove slike mojega "spopada" z Viktorijo. Posamwzniuh slik ne bom komentiral, ker je od tega že 2 dni !!! Programsko sem rešil. da se krmilo na vsako stran odklanja enako in zetegovanje (odpiranje) jadra (?) 130 stopin j, izmerjeno s kotomerom ...
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Pri lepljenju okvirja pokrova palube (?) sem očitno premalo "napackal" z acetonskim lepilom, zato tudi svinčene plošče za obtežitev niso nič pomagale, zato sem moral "vajo" ponoviti, tokrat brez svinčenih plošč, samo s prsti in z več acetona ...
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Roberto's video production je v ponedeljek zrežirala tudi video o vsemu kar sodi k premikanju smernega krmila ...
http://www.youtube.com/watch?v=4nrZJ4_T9H0
http://www.youtube.com/watch?v=4nrZJ4_T9H0
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.