Regata za pokal Šmartinskega jezera

Debate o Jadrnicah ter opremi...

Moderatorji: John, Niko

Uporabniški avatar
John
Profesor
Prispevkov: 1043
Pridružen: 04 Maj 2001, 01:00
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a John »

Včeraj je na pogovorih ob idiličnem Šmartinskem jezeru padla odločitev:

Pokal Šmartinskega jezera bo!

prireditelj: Športno - turistično društvo Sailor (dejavnosti: gostinstvo, veslanje, potaplanje, reševanje iz vode, plovba po jezeru).

Datum: 16. junij 2002
Pričetek ob 11:00
Štartnina: se še dogovarjamo (bo pa v mejah DP)
Skupna prehrana: golaž (garantirano dober).

Vse se bo dogajalo v prostorih gostišča Luka Sailor, na dveh zasidranih (elektro) parnikih.

Dostop:
Štajerska avtocesta
izvoz Celje, proti centru mesta
na križišču kjer je levo Interspar, zavijemo desno proti sejmišču, mimo gasilskega doma,
na drugem semaforju desno (smerokaz: Šmartinsko jezero),
naravnost (mimo dveh rondojev), pod avtocesto, kakšne 4 km iz Celja,
ponovno tabla desno (Šmartinsko jezero), skozi gozd (100m), REGATA.

Po Celju bo izvedena tudi velika propagandna akcija za ogled regate.
LovroD
Tekmovalec
Prispevkov: 213
Pridružen: 22 Avg 2001, 01:00
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a LovroD »

In pa a lahko en predlog za Pokal ŠmartinskeGA jezera ...

Kaj če bi tokrat naredili varjanto Match Race?? Samo v stilu ... na dve dobljeni in nato finale na tri dobljene?? ... Lahko postavimo dve enaki progi eno poleg druge (jasno malo razmaka med njima) in hkrati tekmujeta dva para ... :smile: za gledalce bi znalo biti zelo zanimivo ...

Kako pa kaj kaže za regato na Ivarček jezeru 8.6??? A si si šel kaj pogledat stanje "trave" na njem???

Prosim javi kako in kaj ... :smile: Čim prej prosim ...

Hvala!

<font size=-1>[ This Message was edited by: LovroD on 2002-05-31 10:30 ]</font>
Uporabniški avatar
John
Profesor
Prispevkov: 1043
Pridružen: 04 Maj 2001, 01:00
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a John »

Živa je že "prijela" tamkajšnjega organizatorja (Mirkota), da organizira čiščenje jezera. O uspešnosti bo poročal v soboto - en teden pred regato na srečanju v Dolenjskih toplicah. V kolikor voda ne bo očiščena, gremo po predhodni najavi v Velenje. Jadranje je možno tako na velikem, kot tudi na malem jezeru - odvisno pač od vetra. Bajdwej, včeraj je tako pihalo, da so bili še na malem jezeru veliki valovi (mi pa brez modelov).
LovroD
Tekmovalec
Prispevkov: 213
Pridružen: 22 Avg 2001, 01:00
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a LovroD »

Torej rezime: 8.6 bo v vsakem primeru regata ali na Ivarčkem ali pa na Velenjskem jezeru ...

OK! Samo za info, da se pripravim ... :smile:

Mislm kako si lahko privoščiš biti brez modela??? John John ... ccccc ... :razz:
Uporabniški avatar
John
Profesor
Prispevkov: 1043
Pridružen: 04 Maj 2001, 01:00
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a John »

Priprave na regato na Šmartinskem jezeru (16. junija) so v polnem teku. Celje bo "prelepljeno" s plakati in vabili.
Ker tekma ni za DP, si lahko "privoščimo" jadranje po predlogu novih pravil, ki naj bi veljala naslednjo sezono.

Moji dodatki k pravilniku:

Lažje oviranje (izsiljevanje prednosti), ko mora ovirani le malo spremeniti kurz = opomin, dva opomina (v istem plovu) = krog okoli boje.

Hujše oviranje, ko mora ovirani močno spreminjati kurz, ali je celo ustavljena njegova plovba = krog okoli boje. Trikrat v istem plovu = diskvalifikacija iz tega plova.

Moja opomba: Kaj ovirani s tem pridobi? NIČ!!! Torej, ko vidiš, da nekdo "rine" vate, ko vidiš, da ima "probleme" z močnim vetrom, umakni se na varno razdaljo. Nekateri še vedno ne poznajo osnovnih pravil plovbe, zato je bolje predhodno opozorilo (npr: Pazi 13, jaz imam prednost). V kolikor opozorjeni ne reagira, opozori sodnika, sam pa se poizkusi ogniti trčenju.
Problem v močnem vetru predstavljajo "vrtljiva" jadra. Te jadrnice so v močnem vetru na obratu z vetrom zelo nevodljive, klun "tunka" v vodo, krmilo dvigne in vse "kosi" okoli sebe.
Dober jadralec mora poznati vožnjo svojih sotekmovalcev (njihove probleme pri vodenju) in njihove običajne manevre na bojah.

Čas teka naj ostane 1,5 x čas zmagovalca. Poizkusimo dva zaporedna plova vsake kategorije (4 krat - vmes pauza za kosilo) skupno je to 8 plovov, 6 najbojlših rezultatov vsakega posameznika naj velja.

Ko gre ena skupina iz vode, samo 5 minut do starta druge skupine.
LovroD
Tekmovalec
Prispevkov: 213
Pridružen: 22 Avg 2001, 01:00
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a LovroD »

On 2002-06-11 09:29, John wrote:

Lažje oviranje (izsiljevanje prednosti), ko mora ovirani le malo spremeniti kurz = opomin, dva opomina (v istem plovu) = krog okoli boje.

Hujše oviranje, ko mora ovirani močno spreminjati kurz, ali je celo ustavljena njegova plovba = krog okoli boje. Trikrat v istem plovu = diskvalifikacija iz tega plova.

Moja opomba: Kaj ovirani s tem pridobi? NIČ!!!

Torej, ko vidiš, da nekdo "rine" vate, ko vidiš, da ima "probleme" z močnim vetrom, umakni se na varno razdaljo. Nekateri še vedno ne poznajo osnovnih pravil plovbe, zato je bolje predhodno opozorilo (npr: Pazi 13, jaz imam prednost). V kolikor opozorjeni ne reagira, opozori sodnika, sam pa se poizkusi ogniti trčenju.
Problem v močnem vetru predstavljajo "vrtljiva" jadra. Te jadrnice so v močnem vetru na obratu z vetrom zelo nevodljive, klun "tunka" v vodo, krmilo dvigne in vse "kosi" okoli sebe.
Dober jadralec mora poznati vožnjo svojih sotekmovalcev (njihove probleme pri vodenju) in njihove običajne manevre na bojah.

Čas teka naj ostane 1,5 x čas zmagovalca. Poizkusimo dva zaporedna plova vsake kategorije (4 krat - vmes pauza za kosilo) skupno je to 8 plovov, 6 najbojlših rezultatov vsakega posameznika naj velja.

Ko gre ena skupina iz vode, samo 5 minut do starta druge skupine.
Takole John ...

v primeru ... da nekdo "rine" vate ... ni vedno rešitev izogibanje ...

Konkreten primer: Jaz in Edo na levi boji ...

jaz osebno se nisem imel kam umakniti ... Bil je dovolj zgodaj opozorjen in me je zadel, ko sem bil pravzaprav že s klunom jadrnice preko boje ...

Ko je močan veter, imamo tako ali tako vsi probleme ...

Ko ti praviš, da oškodovani ne pridobi nič ... se ne strinjam popolnoma ... Če vzamem primer ECO oz. nasploh čolnarskih tekem ... Kaj se je zgodilo ko je prišlo pravilo odbitka kroga zaradi zaletavanja?? Kar naenkrat se lepše vozi in ni več trkov ... V eni regati oz v eni sezoni ne bo ravno nekih velikih sprememb ... samo počasi se bomo vsi naučili, da je potrebno bolj pazit ...

OK! Dost mojega nakladanja ...

Jaz bi rekel tako:

- Oviranje med bojami: Opozorilo 1x, drugič obrat za 360 stopinj, tretjič izključitev iz plova

- Oviranje na boji brez trka (neupoštevanje pravila na boji): za bojo se oviratelj zapelje proti sredini proge kjer ni tekmovalcev in izvede obrat na mestu za 360 stopinj ...

- Oviranje na boji hujše in pa s trkom: Dva obrata za 360 stopinj, drugič izključitev iz plova ...

To da se izveda po 2x po dva plova pred pavzo je zelo dobro ... Če ima kdo kakšen tehnični problem lahko dobi 5 min odloga da ga odpravi ali pa izgubi tekoči plov ... Torej 2x Junior - 2x Senior - 2x Junior - 2x Senior - PAVZA in ponovi vajo ...

Pred tekmo samo bi bilo dobro narediti kratki brifing kako se bo štartalo in kako se bo vozilookoli boj in če je kakšna taka drugačna kombinacija plovbe lahko nekdo pokaže kako naj bi se plulo okoli boj ...

Kar se tiče časa trajanja same regate bi zadevo rekel takole: Ko so pogoji enakomerni (konstantni) potem Čas zmagovalca x 1.5, ko pa so pogoji močno nihajoči (veter od 0 do full in spet na 0 v kratkem času) potem pa čas zmagovalca x2 ...

Kar se tiče prehoda iz ene v drugo skupino je pa res 5 min dovolj ... samo potrebno je definirati od kdaj naprej ... OZ. se objavi modele v vodo in čez 1 min objavi 5 min do štarta ... (mislim, da bi blo tko najbolje)

Do nedelje bom probal spraviti malo bolj natančno na papir moje predloge glede kazni itd. ...


<font size=-1>[ This Message was edited by: LovroD on 2002-06-11 12:43 ]</font>
LovroD
Tekmovalec
Prispevkov: 213
Pridružen: 22 Avg 2001, 01:00
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a LovroD »

Pa še formalna prijava:
F-5-G
Lovro Dužević, Sen 82, kanal 76 (78)
Uporabniški avatar
John
Profesor
Prispevkov: 1043
Pridružen: 04 Maj 2001, 01:00
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a John »

No pa malo konkretizirajmo:
V bližini boje pomeni na štirih dolžinah čolna (3 metri), ne pa samo tik ob boji.

Jaz bi rekel: oviranje je oviranje, pa naj bo to v bližini boje, ali med bojami. Resnično bi razlikoval le blažje oviranje, ko mora ovirani malo spremeniti kurz, da ne pride do trka in grobo oviranje, ko se nekdo brezobzirno zaleti v model in mu povzroči zaustavitev vožnje in močno spremembo kurza. Sem sodi tudi izrinjenje pod linijo boje.

Upoštevati bo potrebno tudi kazni pri predčasnem štartu: opozorjeni se mora vrniti okoli ene od štartnih boj.

Potrebovali bomo sodnike za vsako bojo posebej in enega glavnega sodnika. Strinjam se za pravilo 1,5 oz. 2 kratni čas zmagovalca. Po vsakih dveh plovih bo izobešen trenutni vrstni red - po točkah za vsako kategorijo posebej.

Izrednega pomena je breafing oz. posvet tekmovalcev, sodnikov in organizatorjev pred tekmo. Važno je tudi imeti čimveč tekem, saj bomo edino tako lahko pridobili dovolj izkušenj za razvoj tekmovalnega športa.
Uporabniški avatar
John
Profesor
Prispevkov: 1043
Pridružen: 04 Maj 2001, 01:00
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a John »

Oglaša se mi vedno več jadralcev, ki imajo RV jadrnice, ki niso čisto po F5G merilu, pa bi radi enkrat začeli tekmovati. Mislim, da je ravno taka pokalna regata (ki ne velja za DP) idealna prilika, da se nam ti samograditelji pridružijo, saj bi lahko štartali istočasno, a izven konkurence.

Vaši predlogi ????
jholc
Freak
Prispevkov: 457
Pridružen: 07 Maj 2001, 01:00

Odgovor Napisal/-a jholc »

Zivijo,

Nisem iz "ekoloskega foha" pa vseeno...

Jadrnice niso nevem kako hitre, so manj okretne (odvisno od voznika??) zato kaksne posebne nevarnosti za razbitje oz. poskodbe ni. Torej gre bolj za "pozicijski boj", ki pa ga pri hitrosti jadrnic lahko sodnik(i) lahko identificirajo. Mislim da gre pri vsem tem bolj za to, da se podobno kot pri vseh modelarskih dogodkih v Slo, med seboj vsi poznamo. Zaradi tega objektivnost pade vsaj za en razred, pri tem mislim na voznike in sudije, posledice pa so vecno dodajanje novih in novih "vsebin" pravilniku, da bi potem (v dobri nadi) pravilnik postal "pravicnejsi".

LovroD je omenil:

"Če vzamem primer ECO oz. nasploh čolnarskih tekem ... Kaj se je zgodilo ko je prišlo pravilo odbitka kroga zaradi zaletavanja?? Kar naenkrat se lepše vozi in ni več trkov ..."

Bla-bla ,trka se in se bo....V vecini primerov gre za "nespretnosti in nepremisljenosti", saj nihce noce imeti razbit model. Manj pa je necesa drugega, namernega oviranja, ki je bilo pred leti "sport broj 1". Po progi se je "letalo sem ter tja, ce je kdo koga zaledoval je bilo "potrebno" voziti cim bolj cik-cak ipd. To spada bolj med "folklorno", ki pa se s casom sama "unese".

Ce se sedaj z jadrnicami malo "prerivate" boste kaj hitro ugotovili, da to ni v korist niti prerivacu niti prerivanemu. Zato pa potrebujes nekaj let "izkusenj" pa mogoce obisk kaksne malo bolj zahtevne tekme....
Ce uspete v pravilnik vnesti vse te finese oviranja (rahlo, malo lazje, srednje težko...do potopa) ste pa ze skoraj "pravniki", vprasanje pa je kdo bo to potem vse "izvajal". Mar ni enostavneje, trk s sosedom je to in to....

lp, JanezH
Davey007
Začetnik
Prispevkov: 40
Pridružen: 02 Apr 2002, 01:00
Kraj: Ljubljana - Šiška
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Davey007 »

Nekaj smisla najdem na obeh straneh. Če se spomnim na kako pravo regato veljajo pač pravice poti. Desne uzde, manj strmo v veter in notranja stran boje. Pri trkih ne vem točno kako je, vendar dokler ne pride do trka ni nihče kaznovan. Oviranje je res moteče, vendar to je tekma in ne turistični rally. Če osebno kdaj nastopim na tekmi, niti slučajno ne mislim ovirati drugih modelov, ampak to je pač samo moja miselnost.
Predlagam, da se krivca določi šele po trku in se ga ustrezno kaznuje. Štos je seveda v tem, da mora jadrnica s pravico poti pluti v nespremenjenem kurzu in hitrosti, dokler ni neposredno ogrožena, potem pa se je dolžna izogniti trčenju. No tako je pač v pomorstvu :smile:
LovroD
Tekmovalec
Prispevkov: 213
Pridružen: 22 Avg 2001, 01:00
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a LovroD »

Predlog: Lahko bi ustvarili neko tabelo varjante handicap in bi lahko organizirali Open regate za vse jadrnice ... in potem bi meli prvega, drugega, tretjeg, ... absolutno in pa prvi, drugi, tretji, ... po korigiranem času ... Varjanta kot pri pravih regatah ... Primer: naša F-5-G napram Comtesi je lažja, višji jambor itd. torej dobi + čas in s tem tudi če je absolutno prva je lahko v korigiranem druga, če je Comtessa toliko blizu ...
Davey007
Začetnik
Prispevkov: 40
Pridružen: 02 Apr 2002, 01:00
Kraj: Ljubljana - Šiška
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Davey007 »

Točno to sem imel v mislih v enem drugem postu. Handicap varianta recimo kot pri golfu. Pravično bi bilo tudi glede na uvrstitve od prej.
Uporabniški avatar
John
Profesor
Prispevkov: 1043
Pridružen: 04 Maj 2001, 01:00
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a John »

Handicap varianta se uporablja na regatah, kjer tekmuje veliko različnih tipov jadrnic - ponavadi so to bolj turistične regate. Mi pa imamo že F5G razred tako "poln", da morajo juniorji tekmovati posebej kot seniorji. Izredno težko bi bilo postaviti neke zakonitosti, kolikšen je handycap faktor med posameznimi tipi plovil.

Kot sem že omenil, ni problem, če na pokalni regati štarta vmes še kakšna drugačna jadrnica (seveda izven konkurence), na regatah za DP pa nikakor ne. V kolikor se izkaže da je večje število takih modelov, se naj ti tekmovalci usedejo skupaj, poiščejo neko "krovno" organizacijo (kot je za F5G MZDTK), naredijo pravilnik, nagradni sklad, dovoljenja za prireditve.... in delajo tekme.
Davey007
Začetnik
Prispevkov: 40
Pridružen: 02 Apr 2002, 01:00
Kraj: Ljubljana - Šiška
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Davey007 »

Tudi jaz se popolnoma strinjam, da bi handicap varianta obstajala samo na pokalnih tekmovanjih. Saj v DP sploh nima smisla, tam mora bit red.
LovroD
Tekmovalec
Prispevkov: 213
Pridružen: 22 Avg 2001, 01:00
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a LovroD »

Kot pravi Davey ... samo na pokalnih tekmah ...

DP pa po registriranih klasah ...
Uporabniški avatar
JozeS
Dr. Modelar
Prispevkov: 2130
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Nova Gorica, SI

Odgovor Napisal/-a JozeS »

Pozdravljeni,

Smartinskega jezera ni v opisih "bajerjev".
V Atlasu SLO je videti precej veliko.

Kako ste se sporazmeli z ribici in kako bi tam lahko spuscali kaj na elektriko.


LP,
Joze
Uporabniški avatar
John
Profesor
Prispevkov: 1043
Pridružen: 04 Maj 2001, 01:00
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a John »

Koncesijo nad plovbo na Šmartinskem jezeru ima g. Robert Stepišnik - lastnik podjetja in športnega društva Sailor, sicer moj dober prijatelj iz smučarije. On ima tam obvodno restavracijo in dva velika elektro parnika (za kakih 100 ljudi vsak). Na tabli, ki stoji ob jezeru je poleg tega, da drsaš na lastno odgovornost, da se ne sme plut z bencinskimi čolni omenjeno tudi to, da naj čolni s svojo plovbo ne motijo ribičev.
Gospod Stepišnik je prav vesel, če pride kdo iz Celja sploh tja spuščat kakšen čolnček. Tit bo imel v nedeljo s seboj "tahitro" floto elektro čolnov, da ga malo navduši tudi na ECO & MONO & HYDRO dogajanje.
Bom poročal po tekmi, kakšno je "vzdušje".
Uporabniški avatar
JozeS
Dr. Modelar
Prispevkov: 2130
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Nova Gorica, SI

Odgovor Napisal/-a JozeS »

John,

upajmo da se bo prijelo. Gostincem je vsak gost dobrodosel, upajmo, da videl kaj koristnega in dodelil 0,5 hehtarja vode.
100 x 50 metrov ze zadostuje za naso navtiko.

Uzivajte v regati, vreme BO!

LP,
Joze
Uporabniški avatar
John
Profesor
Prispevkov: 1043
Pridružen: 04 Maj 2001, 01:00
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a John »

Hvala Jože:
Ravnokar sva z g. Robertom rešila še zadnje organizacijske probleme (priznanja, nagrade, štartnina, golaž, belo vino, pivo...). Štartnina bo, kot običajno na regatah za DP: 1000 in 2000 SIT.

Tule je pa še en link do Šmartinskega jezera:

http://www.jz-celeia.si/jezero.htm
aco
Razpravljalec
Prispevkov: 98
Pridružen: 14 Jun 2002, 01:00
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a aco »

Živjo!

John! Glede regatnih pravil predlagam, da se čim bolj držimo že obstoječih pravil ISAF, ki jih je seveda potrebno poenostaviti zaradi nas samih in zaradi mlajših tekmovalcev.

Kazenski obrati okrog boje so problematični zaradi gneče in oviranja drugih tekmovalcev pri bojah.
Predlagam izvajanje kazni v regatnem polju, med bojami, in na način, da se ne ovira drugih jadrnic. Kazen 360 ali 720 stopinj določi sodnik glede na prekršek oz. glede na morebitno pridobljeno prednost prekršitelja.
Izvajanje kazni se sodniku obvezno napove (""Jadrnica št. x izvaja kazenski obrat").

To je samo del pravil, ki smo jih izvajali med tekmovanjem v Portorožu, lansko jesen, v prisotnosti "profesionalnega" jadralnega sodnika.

Lep pozdrav
Kazen se lahko izvede do končnega prečkanja ciljne črte
LovroD
Tekmovalec
Prispevkov: 213
Pridružen: 22 Avg 2001, 01:00
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a LovroD »

Aco ... Končno med nami na netu ... :smile:

Kar se tiče kazenskega obrat sem tudi jaz dejal in John se strinja, da se ne izvaja okrog boje vendar znotraj regatnega polja, kjer se ne ovira drugih tekmovalcev ...

No sej ... počasi bomo prišli na mero kako in kaj ... V nedeljo se bova upam z Johnom lahko sestala za kakšno minutko in prav vesel bi bil, če se nama pridružiš tudi ti ...

Bomo na Šmartinskem rekli še kakšno bolj konkretno na to temo ...

:smile: Res sem vesel, da si se nam pridružil tukaj ... :smile:
Uporabniški avatar
John
Profesor
Prispevkov: 1043
Pridružen: 04 Maj 2001, 01:00
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a John »

Evo, je že Lovro povedal, kar mislim tudi jaz. Pozdravljen Aco na forumu, počasi se bomo le nakapljali skupaj.
lucky
Profesor
Prispevkov: 1488
Pridružen: 05 Jul 2002, 01:00
Kraj: Portorož
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a lucky »

Živijo.

Ampak fantje,.......kar se pravil prednosti, vožnja okoli boje oz. nasploh vseh pravil imate že vse napisano na strani ISAF-a tudi kar se tiče RV modelov. Če boste nekega dne jadrali na MARBLEHEAD-ih ali 1M boste vozili po teh pravilih. Zato ne vidim razloga da nebi ta pravila prenesili tudi v našo klaso. Vsak začetek je težak ampak led je treba tako ali drugače prebiti.

Pa še to; pripravljen sem pomagati pri pravilni gradnji modelov saj opazil sem, da večina modelarjev nima jadrnic v ravnotežju (poršinska težišča jader ni pravilno razporejena z bočnimi težišči kobilice in krmila, da o volumska težišča sploh ne omenjam). To pride na površje ko zapiha in vam model nagaja ter nikakor noče obrnt.

Če koga zanima mu lahko to naskiciram in kaj napišem.

Pozdrav, LUKA.
aco
Razpravljalec
Prispevkov: 98
Pridružen: 14 Jun 2002, 01:00
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a aco »

Živjo Luka!

Mene bi to zelo zanimalo. Prosim za kakšno skico in pojasnilo.

Lep pozdrav
Odgovori

Vrni se na Jadrnice