Samogradnja (prave) jadrnice

Debate o Jadrnicah ter opremi...

Moderatorji: JohnNiko

Odgovori
EagleA1
Razpravljalec
Prispevkov: 195
Pridružen: 16 Nov 2004, 09:30
Kontakt:

Samogradnja (prave) jadrnice

Odgovor Napisal/-a EagleA1 » 17 Jan 2011, 10:09

Pozdravljeni!

Pred časom je bilo na tem forumu nekaj govora tudi o pravih jadrnicah. Sam že nekaj časa spremljam ponudbo malih jadrnic in za soliden denar se da dobit klaso europa ali laserja, ki se ju da brez problema prevažat na strehi avtomobila.

Ker pa mi modelarska žilica ne da miru, sem po netu začel iskat načrte modeloc malih jadrnic - najprimernejša se mi zdi spodnja. Po ogledu vseh modelov na spletni strani ima graditelj kar nekaj izkušenj s konstriiranjem in samogradnnjo malih jadrnic

http://www.dinghy.pl/31m_tender.htm

Glede na to da je dolga 3,1m kar je znotraj limita 5 m za katero ne rabiš registracije me zanima ali je potrebno samogradnjo kje prijavljat in ali je potrebno imeti kakšne papirje?

Zdaj pa k samem načrtu. Po pregledu se mi zdi da je odličen vendar me moti sama oblika trupa.

Trup je narejen precej skatlasto oz preprosto (spodnja slika). Sam sem razmislal da bi trup malo preoblikoval oz zaokrozil kot imajo to rešeno lasrji ali europe ali
kombinacijo ravnih linij in okroglin kot imata to rešeno open bic in elan 350. Vendar me zanima ali bom dobil ven želeni rezultat oz v tem primeru jadrnico ki bo stabilna in hkrati tudi hitra.

Jadnica je v cveloti zgrajena iz 6 in 8mm vezane plošče na nekaterih delij pa je ojacana z smrekovimi letvami.

Tema ni modelarska vendar je se mi zdi da je na forumu kar nekaj uporabnikov, ki jih tovrstna tematika zanima. Ce se moderatorju zdi da tema ni na mestu jo lahko prestavi ali izbrise...

Ziga
Priponke
jadrnica2.jpg
trup
jadrnica2.jpg (35.84 KiB) Pogledano 4354 krat

Uporabniški avatar
Alex 76
Profesor
Prispevkov: 1189
Pridružen: 27 Okt 2006, 08:14
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Alex 76 » 17 Jan 2011, 11:01


Uporabniški avatar
Melly
Dr. Modelar
Prispevkov: 3879
Pridružen: 15 Feb 2007, 22:51
Kraj: Ankaran, Ocizla

Odgovor Napisal/-a Melly » 17 Jan 2011, 11:35

Sloka, oče ima eno ampak plastično... (evropski podvprvak kakšnih 30 let nazaj).

Samo to na streho ne gre... klasična prikolica, potrebuješ drčo za v vodo...

Za na streho je po mojem BicOpen. (nova oblika, lahka, praktično neuničljiva) preden začneš graditi naredi stroškovnik... verjetno je rabljena jadrnica cenejša.
lp Melly

Aj em bak!

Pulti za oddajnike.
http://forum.modelarji.com/viewtopic.php?f=64&t=71649

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 17 Jan 2011, 11:45

Melly napisal/-a:Za na streho je po mojem BicOpen. (nova oblika, lahka, praktično neuničljiva)

Slika
Po moje bi se jo dalo narediti...(par let nazaj sem odprl eno temo) in sicer po Burt Rutanovi metodi... moldles composite, torej, vzameš 2,5cm debele plošča stirodura, ter jih zlepiš v nekaj takega, kot je lupina OpenBic-a. Seveda nato obrusiš v pravo obliko. Notri dodaš ojačitvene točke (hardpoints) iz vodoodporne bvezane plošče, nato pa od zunaj pokriješ s stekleno tkanino, prekitaš, pobrusiš in daš gor končni sloj barve. Potem še okovje, krmilo, vezi, kobilica.
Jambor pa kar od windsurfa..kaj rabljenega.... in Gaza!!!

Da ne bom preveč O.T., ja, gradnja v lesu..letve in vezana plošča, znata biti tudi prijetna, ker se ti pri delu nikamor ne mudi, ker si lahko vzameš čas, ker je les enostavno obdelovari, ker lahko pustiš naravno barvo, če narediš lepo...

Komaj čakam, da nam pokažeš gradnjo, ko se je boš konkretno lotil... ko bosta zapela žaga in oblič.

LP Mitja

EagleA1
Razpravljalec
Prispevkov: 195
Pridružen: 16 Nov 2004, 09:30
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a EagleA1 » 17 Jan 2011, 12:04

kar precej sem jadral z open bicom vendar je zadeva dokaj majhna in ce zelis se koga peljat je hitro guzva. Poleg tega zadevo "prerastes" (beri te vlece naprej) in bi rad sprobal kaj novega, hitrejsega. Podobno kot ce bi celo zivljenje letel z easy starom....

Druga stvar pa je iz katerega materiala graditi?

- ena varianta je ultralajtova stiropor + tkanina. V tem primeru si niti slucajno ne predstavljam koliko g in koliko plasti bi bilo potrebno dodat, kje ojacat ipd ipd....
- druga varianta je lesena gradnja

Sigurno je bolsa steklena varianta samo imam obcutek, da je nekaj vec dela, lesena varinta pa se vrjetno krivi ce je v igri voda....

@ melly glede na to da si primorec ali se v vasih koncih kaj odsluzenega prodaja po raznih jadralnih klubih ki se da odkupit po zmerni ceni in obnovit....


LP ziga

lucky
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 05 Jul 2002, 01:00
Kraj: Portorož
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a lucky » 18 Jan 2011, 12:25

kaj pa kakšen laser? gre na streho in je dokaj hiter.....morda kakšna evropa, malček manjša od laserja vendar vseeno nekoliko bolj prijazna če imaš še koga zraven.

če želiš malček bolj adrenalinsko jadranje pa odmisli tiste lesene kade, ker samo oblika on konstrukcija ne dovoljujejo neke hitrosti.

bic je pa tako majhna zadeva, da rabi res ogromno vetra da se zadeva premakne ali pa da imaš do 40 kil, kar je več postane barka podmornica.

jadral sem na že skoraj vseh klasah in trenutno sem se ustavil na večtrupcih...če ćeliš adrenalin na morju, bo to to:):)

če pa v samogradnji uživaš, pol je pa zgodba druga.....kar je zgoraj napisano postane brezpredmetno...

piši mi na ZS, morda se kej od tega najde v našem klubu.

l.p. luka

novic
Začetnik
Prispevkov: 30
Pridružen: 29 Jun 2009, 15:22
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a novic » 19 Jan 2011, 10:29

Čisto Off-topic:
Oglej si še malo to stran (zgolj informativno):
http://www.glen-l.com/
(Boat Plans Catalog
in
Customer Photos).

Uporabniški avatar
mega
Razpravljalec
Prispevkov: 179
Pridružen: 13 Okt 2010, 21:12
Kraj: Radovljica

Odgovor Napisal/-a mega » 19 Jan 2011, 11:18

EagleA1 napisal/-a:kar precej sem jadral z open bicom vendar je zadeva dokaj majhna in ce zelis se koga peljat je hitro guzva. ........

LP ziga
Ejjjjj ... pa saj gužva ni tako slaba :) , kadar je družabnica zraven (ne družabnik) .... poglej z "dobre" strani
Nikola Tesla - The Forgotten Wizard but Man who Invented the Twentieth Century

kinpur
Začetnik
Prispevkov: 21
Pridružen: 22 Nov 2010, 19:02
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a kinpur » 04 Feb 2011, 06:23

Glede dolžine plovila je takole :
http://www.infonavtika.com/koristne_inf ... lovil.html

Piše, da več kot 3m moraš registrirati. Piše tudi o pregledih plovil (homologacija)..

Da ne bi vozil na strehi, ampak na prikolici . S strehe zagotovo ne boš mogel SAM dati plovila v vodo. Na način, ki ga vidiš je to popolnoma izvedljivo.
Priponke
FJ NA PRIKOLICI.JPG
FJ NA PRIKOLICI.JPG (50.19 KiB) Pogledano 3623 krat
FJ NA carellu.JPG
FJ NA carellu.JPG (19.14 KiB) Pogledano 3623 krat

lucky
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 05 Jul 2002, 01:00
Kraj: Portorož
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a lucky » 04 Feb 2011, 11:19

Glede registracije čolnov je tisti članek pošteno pomanjkliv oz. ni skladen z prakso. nobena jadralna klasa, niti zvezda, ki ima 7 metrov ne rabi da je registrirana. Sicer nisem našel kje točno to piše, vendar v praksi je tako.

če me spomin ne vara, tako plovilo ne sme imet motornega pogona, lahko jadra samo v dnevnem času, do 4 Nm od obale itd.....tudi obvezna oprema je nekoliko drugačna.

glede vožnje plovila na strehi avta je pa res ja malo nerodno to sam dol vzemat (tudi evropo). Prikolica je zagotovo v veliko pomoč, in ko je enkrat prikolica pripeta za avto, je čisto vseeno če ima barka meter več, pride pa to zelo prav ko je ta enkrat na vodi:)

Uporabniški avatar
Finch
Razpravljalec
Prispevkov: 146
Pridružen: 18 Dec 2004, 19:09
Kraj: Slovenske konjice

Odgovor Napisal/-a Finch » 04 Feb 2011, 11:39

Pozdravljeni!
Z registracijo teh malih jadrnic je tako. Lani sem nabavil jadrnico dolzine 3,25m. Ker sem jo hotel vzeti na morje me je zanimalo glede registracije (nima pa nobenih papirjev ali karkoli).

Uglavnem klical sem na slovensko kapetanijo v portorož in koper kjer so rekli da se s tem ne smem voziti po morju brez registracije, ker je daljša kot 3m ne glede ali ima motor ali ne!

Potem pa sem klical še na hrvaško kapetanijo v pulo, kjer je gospod povedal:
Ako nema motora nema problema :D, tudi ce bi bila dolga kakih 5m , se pravi hrvati veliko manj komplicirajo. Nasi pa so spet bolj papeški od papeža...

EagleA1
Razpravljalec
Prispevkov: 195
Pridružen: 16 Nov 2004, 09:30
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a EagleA1 » 04 Feb 2011, 17:43

Zdravo!

kar se same barke tice sv bila zadnje čase precej na vezi z lucky-em, ki mi je dal precej koristnih nasvetov gelde izbire barke(hvala lucky). Trenutno se dogovarjam za nakup barke zeta, ki je baje malo modificirana elanova kopija laserja. lastnik pravi, da ima 56 in 4,25m kil kar pomeni, da naj prevoz na strehi ne bil noben problem - tudi sedanji lastnik jo je baje prevazal svoje case kar na katri. Vzig na streho je res mao težaven, vendar če imaš pripravno ženo se vse da :)
Razlogov, da bi se rad znebil prikolice je več:
- za prikolico moraš doma imeti prostor, ker ti stoji cca 300 dni na leto na dvorišču
- potrebno jo je registrirat
- še ena stvar za vzdrževanje
- če jo pelješ na trajetk še dodaten strošek

Glede na to, da bom imel barko za cca 14 dni na leto jo bom po vsej vrjetnosti tudi posojal naokoli, saj se mi zdi skoda da bi barka vecino casa stala na dvoriscu medtem ko precej navdušenih jadralcev leži na plaži in zlaga borove iglice zraven pa ravno prav piha (govorim iz lastnih izkušenj :D). Tako da če bo kak interesent v modelarskih vrstah naj se kar javi.

kar se pa registracije tiče sem pa bral da tekmovalne barke brez motorja res naj nebi potrebovale nobene registracije, vendar ne vem a kdo kaj komplicira če to pelješ na trehi čez mejo? Rabiš imeti kaksno potrdilo kaj drugega?

Lp

p.s: Tudi ostalim hvala za uporabne informacije

Uporabniški avatar
Finch
Razpravljalec
Prispevkov: 146
Pridružen: 18 Dec 2004, 19:09
Kraj: Slovenske konjice

Odgovor Napisal/-a Finch » 04 Feb 2011, 18:10

Mi smo jo pelali cez mejo brez problema. Edino nek papir sem izpolnil na meji pa so mi ga postemplali. To je zato da nimas potem za nazaj problemov, da je nisi ukradel doli ali kaj podobnega. Pripnem link do formularja ce ga najdem...
lp

Uporabniški avatar
Finch
Razpravljalec
Prispevkov: 146
Pridružen: 18 Dec 2004, 19:09
Kraj: Slovenske konjice

Odgovor Napisal/-a Finch » 04 Feb 2011, 18:13


lucky
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 05 Jul 2002, 01:00
Kraj: Portorož
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a lucky » 04 Feb 2011, 20:08

ja sej vse te jadralne klase razen optimista so večje od treh metrov, pa nobena nima registracije, pd laserja, 470, FJ, FD, niti soling jo nima ki ima okoli osem metrov. sam imam katamarana ki ima cca 5 metrov, pa tudi ne rabi regisracije, in z nim ne tekmujem, čeprav je v klasi.

sej laser oz. zeta gre prav komot na streho, pa še dokaj ozka je tako da tudi širina iz praktičnih razlogov ne dela težav, je pa res, da se sam kar malo namučiš jo gor pa dol dajet, no, ob priliki razložim tehniko kako se to najlažje opravi če si sam:)

dve leti sem tudi sam imel zeto in je jadrnička prav lušna za jadrat, še posebej ko malo zapiha......ima kokpit bolj uporabniku prijazen kot laser tako, da se lahko dva lepo peljeta....dobra stvar zete je to, da ima isto jadro kot laser in teh je okoli kar veliko, in z malo truda se da tudi kakpno zastonj kje dobit, pač ko za tekmovanje in treninge ni več dobra, postane krasno za dopustniško jadranje:) za to imam kar nekaj naslovov...:)

glede evrope, kot sem nekoč okoli spraševal, pa razen že znanega, ne vem še nič.....ko bo bolj toplo bodo lastniki priplazili na sonce...in takrat bom kej bolj koristnega izvedel:)

Odgovori

Vrni se na