Profil jader
Profil jader
Na Božično novoletni regati me je par modelarjev opozorilo o profilu jadra. Ker na tem delu foruma nisem našel nič specifičnega in meni koristnega odpiram novo temo. Torej:
Imam jadro iz enega kosa skytexa in je bilo rečeno, naj na flok jadru naredim profil. To bi naj dosegel tako, da izrežem zelo ostrokoti trikotnik, ter zadevo zlepim skupaj. Vse jasno, vendar me je malce strah kar tako zarezati. Zanima me, kako globoko v jadro naj segne zareza ter kako "velik" trikotnik naj izrežem. Narisal sem eno bedno sliko za boljše razumevanje. Zanima me torej, dolžina "x" ter dolžina "l". Hkrati bi vprašal tudi, če je takšnih trikotnikov potrebnih več po dolžini jadra.
Hvala za odgovore!
Jan
Imam jadro iz enega kosa skytexa in je bilo rečeno, naj na flok jadru naredim profil. To bi naj dosegel tako, da izrežem zelo ostrokoti trikotnik, ter zadevo zlepim skupaj. Vse jasno, vendar me je malce strah kar tako zarezati. Zanima me, kako globoko v jadro naj segne zareza ter kako "velik" trikotnik naj izrežem. Narisal sem eno bedno sliko za boljše razumevanje. Zanima me torej, dolžina "x" ter dolžina "l". Hkrati bi vprašal tudi, če je takšnih trikotnikov potrebnih več po dolžini jadra.
Hvala za odgovore!
Jan
- Priponke
-
- flok.JPG (6.38 KiB) Pogledano 5052 krat
Ena malo bolj dovršena metoda izdelave profila jader.
http://www.onemetre.net/Build/Sailblok/Sailblok.htm
http://www.onemetre.net/Build/Sailblok/Sailblok.htm
Zdravo
Res je profil na jadru zelo pomemben. Problem pa je, kako ga ustvariti. Razlaga, ki jo je prilepil Mihec je kar prava, pa še ta se doseže postopoma. Zato je jadro sestavljeno iz 3 ali 4 elementov. Vsak del je načeloma narejen kot sodček in ko se delo zlepijo nastane trebuh, ki ujame veter.
V tvojem primeru bi ti predlagal da izrežeš iz jadra v treh višinah spredaj in zadaj izseke (poglej skoco) in potem ponovno zlepiš jadro skupaj. Prej se prepričaj s čim boš zadaovoljivo zlepil.
Lahko pa narediš test s papirjem in ugotoviš kako bo, predno greš na jadro.
LP Niko
Res je profil na jadru zelo pomemben. Problem pa je, kako ga ustvariti. Razlaga, ki jo je prilepil Mihec je kar prava, pa še ta se doseže postopoma. Zato je jadro sestavljeno iz 3 ali 4 elementov. Vsak del je načeloma narejen kot sodček in ko se delo zlepijo nastane trebuh, ki ujame veter.
V tvojem primeru bi ti predlagal da izrežeš iz jadra v treh višinah spredaj in zadaj izseke (poglej skoco) in potem ponovno zlepiš jadro skupaj. Prej se prepričaj s čim boš zadaovoljivo zlepil.
Lahko pa narediš test s papirjem in ugotoviš kako bo, predno greš na jadro.
LP Niko
- Priponke
-
- način krojenja jadra
- krojenje jadra.JPG (15.8 KiB) Pogledano 4984 krat
Se pravi, da povzamem, če prav razumem.
Prerezati je pravzaprav potrebno celotno jadro tako, da dobiš dva ostrokota trikotnika. Kota se srečata na dolžini "l" ki je na 40% dolžine "d" gledano od zadnjega roba floka naprej. Se pravi te rdeče trikotnike izrežemo. Dolžina "x" iz prejšne slike je torej 2 - 3mm, naredimo 3 takšne kroje po celotni višini jadra. Središčnica trikotnika potega pravokotno na zadnji rob jadra.
Yes?
Jan
Prerezati je pravzaprav potrebno celotno jadro tako, da dobiš dva ostrokota trikotnika. Kota se srečata na dolžini "l" ki je na 40% dolžine "d" gledano od zadnjega roba floka naprej. Se pravi te rdeče trikotnike izrežemo. Dolžina "x" iz prejšne slike je torej 2 - 3mm, naredimo 3 takšne kroje po celotni višini jadra. Središčnica trikotnika potega pravokotno na zadnji rob jadra.
Yes?
Jan
Zdravo
Res je bolje vse odrezati in potem zalepiti s prekrivanjem. Problem nastane v tem, da bo potem jadro krajše.
Ne rezati trikotnikov. Stranice naj bodo loki, sicer bo oglato jadro. Na delitvi je točka spojev na 40% od prednjega roba jadra (jadro naj bi imelo profil avionskega krila). Linija rezanja je pravokotna na zadnji rob.
Če imaš možnost, izdelaj še eno jadro in tega imej za rezervo.
LP Niko
Res je bolje vse odrezati in potem zalepiti s prekrivanjem. Problem nastane v tem, da bo potem jadro krajše.
Ne rezati trikotnikov. Stranice naj bodo loki, sicer bo oglato jadro. Na delitvi je točka spojev na 40% od prednjega roba jadra (jadro naj bi imelo profil avionskega krila). Linija rezanja je pravokotna na zadnji rob.
Če imaš možnost, izdelaj še eno jadro in tega imej za rezervo.
LP Niko
Niko, najlepša hvala. Ta post bi izkoristil, da bi kdorkoli, ki ima doma kaj skytexa, me kontaktiral. Potreboval bi ga za eno flok jadro - torej nič kaj dosti. Seveda proti plačilu.
Še eno vprašanje: Iz linka, ki ga je dal mihec87 sem ugotovil, da bi bilo najboljše dati jadro na nek profil krila (recimo NACA), na profil narisati pravokotnico, preko profila položiti skytex ter odrezati vse, kar sega čaz pravokotnico.
Kako pa rešiti zadevo, če želiš vrezati platno kar na ravni površini? Kje dobiti primerno krivino? Predvidevam, da po celem jadru ne moreš uporabljati iste krivine ampak mora biti krivina primerno povečana/pomanjšana glede na dolžino jadra na željenem mestu. Ali ima kdo kakšen arzenal krivinj v DWG ali PDF formatu, da bi se dalo sprintati?
Jan
Še eno vprašanje: Iz linka, ki ga je dal mihec87 sem ugotovil, da bi bilo najboljše dati jadro na nek profil krila (recimo NACA), na profil narisati pravokotnico, preko profila položiti skytex ter odrezati vse, kar sega čaz pravokotnico.
Kako pa rešiti zadevo, če želiš vrezati platno kar na ravni površini? Kje dobiti primerno krivino? Predvidevam, da po celem jadru ne moreš uporabljati iste krivine ampak mora biti krivina primerno povečana/pomanjšana glede na dolžino jadra na željenem mestu. Ali ima kdo kakšen arzenal krivinj v DWG ali PDF formatu, da bi se dalo sprintati?
Jan
- extremist1
- Tekmovalec
- Prispevkov: 397
- Pridružen: 03 Apr 2004, 22:44
- Kraj: lj
Re: Profil jader
Še en odličen link. Link zahteva kar nekaj klikov in branja, da stvar postane jasna. Je pa zelo lepo napisano.
Hvala Alešu za link!
Hvala Alešu za link!
ashi napisal/-a:za izdelavo profiliranega jadra mi je vsec opis na tej strani:
http://www.stirling.saradioyachting.org ... making.htm
lp,
ales
www.okarbon.eu
Re: Profil jader
počasi vidim, da gre naše znanje o jadrih že v extreme.....
konkretno pri F5G je bisto to, da jadro funkcijonira, da ima primeren profil gledano vzporedno z vetrom in ne vertikalno, da se pri šibkem vetru jadro (profil) obrne na drugo, da ima proti vrhu jamborja pravilen kot odpiranja. ko bo vse to štimalo, bo jadro delovalo.
Z leplenjem jader pri tako majhni velikosti pa dobimo to, da jadro ne more delovati pravilno saj že izredno majhna napaka pri lepljenju se pozna, najpogosteje tako, da se jadro ne obrne.
druga stvar, zelo, zelo pomebna, je da zastonj imamo lepljena jadra, ko pa nimamo možnosti nastavitev ( napenjanja) jadra tako, da profil dejansko prilagodimo razmeram in jamborju.....
pač moje skormno mnenje....
l.p. Luka.
konkretno pri F5G je bisto to, da jadro funkcijonira, da ima primeren profil gledano vzporedno z vetrom in ne vertikalno, da se pri šibkem vetru jadro (profil) obrne na drugo, da ima proti vrhu jamborja pravilen kot odpiranja. ko bo vse to štimalo, bo jadro delovalo.
Z leplenjem jader pri tako majhni velikosti pa dobimo to, da jadro ne more delovati pravilno saj že izredno majhna napaka pri lepljenju se pozna, najpogosteje tako, da se jadro ne obrne.
druga stvar, zelo, zelo pomebna, je da zastonj imamo lepljena jadra, ko pa nimamo možnosti nastavitev ( napenjanja) jadra tako, da profil dejansko prilagodimo razmeram in jamborju.....
pač moje skormno mnenje....
l.p. Luka.