pomoč pri gradnji jadrnice
pomoč pri gradnji jadrnice
No takole. Imam eno staro jadrnico ki sem jo dubil od starega očeta...
trup je že narejen sam izgleda slab..treba ga bo najbrš pobrusiti ali pa še en tanek furnir prlimat na balzo...
tukaj pilagam slike da vidite kakšna je zdaj jadrnica..
Pa prosil bi še za kakšne napotke kako naprei delati.To je moja prva jadrnica in nevem kko se pritrdi jambor... pa kako kobilico oštimat..
prosil bi za napotke in pomoč.
hvala!
slike:
trup je že narejen sam izgleda slab..treba ga bo najbrš pobrusiti ali pa še en tanek furnir prlimat na balzo...
tukaj pilagam slike da vidite kakšna je zdaj jadrnica..
Pa prosil bi še za kakšne napotke kako naprei delati.To je moja prva jadrnica in nevem kko se pritrdi jambor... pa kako kobilico oštimat..
prosil bi za napotke in pomoč.
hvala!
slike:
Zdravo
Lepo da si se lotil obnove že skoraj zgodovinskega modela. Iz slik ni vidna kvaliteta furnirja na trupu. Če je perel, ga je vsekakor dobro zamenjati - to pa pomeni tega odstraniti in nadomestiti z novim, ustreznim. Lahko uporabiš balso ali kak drug mehkejši furnir, ki bo zdržal zahtevano uvijanje.
Če je oplata furnirja še dobra, potem bi ti priporočal ojačanje s epoxyem ali poliestrom in plastjo tkanine (od 60 do 100 g/m2) in dodatno kitanje za izravnavo površinskih neravnin in ploskev. Ko boš to uredil pa jo pobarvaj po svojem okusu.
Ta jadrnica bo brez vodenja. Jambor nanjo samo postaviš - glej, da se ne bo izmaknil. Običajno ga lahko prestavljaš na tri ali štiri mesta naprej in nazaj. Jambor naj bo pritrjen z vrvicami na vse štiri strani (naprej, nazaj, levo in desno). Na bok lahko napelješ po dve vrvici - eno z vrha jambora in drugo iz 60% višine.
Kot je videti imaš jadra že urezana. Blago moraš obšiti in pritrditi na buma. Potem pa še vrvici za nastavitev odmika in si gotov.
Ups. Če nimaš svinca boš moral tudi tega uliti, saj jadrnica brez balasta ne bo stala na vodi.
Upam, da sem ti pomagal, sicer pa še kaj ouprašššaj.
LP Niko
Lepo da si se lotil obnove že skoraj zgodovinskega modela. Iz slik ni vidna kvaliteta furnirja na trupu. Če je perel, ga je vsekakor dobro zamenjati - to pa pomeni tega odstraniti in nadomestiti z novim, ustreznim. Lahko uporabiš balso ali kak drug mehkejši furnir, ki bo zdržal zahtevano uvijanje.
Če je oplata furnirja še dobra, potem bi ti priporočal ojačanje s epoxyem ali poliestrom in plastjo tkanine (od 60 do 100 g/m2) in dodatno kitanje za izravnavo površinskih neravnin in ploskev. Ko boš to uredil pa jo pobarvaj po svojem okusu.
Ta jadrnica bo brez vodenja. Jambor nanjo samo postaviš - glej, da se ne bo izmaknil. Običajno ga lahko prestavljaš na tri ali štiri mesta naprej in nazaj. Jambor naj bo pritrjen z vrvicami na vse štiri strani (naprej, nazaj, levo in desno). Na bok lahko napelješ po dve vrvici - eno z vrha jambora in drugo iz 60% višine.
Kot je videti imaš jadra že urezana. Blago moraš obšiti in pritrditi na buma. Potem pa še vrvici za nastavitev odmika in si gotov.
Ups. Če nimaš svinca boš moral tudi tega uliti, saj jadrnica brez balasta ne bo stala na vodi.
Upam, da sem ti pomagal, sicer pa še kaj ouprašššaj.
LP Niko
Živjo!
Najprej izdelaj lesen model uteži, in nato s pomočjo tega izdelaj kalup iz gipsa. Kalup moraš potem premazati z milom in vanj uliti svinec ( dobiš ga pri vulkanizerju ali iz starih cevi ). Svinec nareži na male koščke, ter ga s pomočjo ''brenerja'' ali navadnega plinskega kuhalnika stajaj. To delaj na prostem, saj so hlapi strupeni!
Utež ulij iz dveh polovic, ki jih nato prilepi ali privijači na kobilico.
Veliko sreče!
Najprej izdelaj lesen model uteži, in nato s pomočjo tega izdelaj kalup iz gipsa. Kalup moraš potem premazati z milom in vanj uliti svinec ( dobiš ga pri vulkanizerju ali iz starih cevi ). Svinec nareži na male koščke, ter ga s pomočjo ''brenerja'' ali navadnega plinskega kuhalnika stajaj. To delaj na prostem, saj so hlapi strupeni!
Utež ulij iz dveh polovic, ki jih nato prilepi ali privijači na kobilico.
Veliko sreče!
Jaz imam kar zložljiv lesen stolček, kupljen pri Ribnčanušmarc napisal/-a:ker nimam stojala za jadrnico in je kar težko delat potem me zanimam kakšno stojalo bi naredil za jadrnico... zaželene bi ble slike da vidim kako imate vi narejena stojala.
hvala!
Ravno toliko ga raztegnem, da na sedalni površini nastane dovolj široka špranja, skozi katero potisnem kobilico s svincem, nato pa lupina lepo sedi in je zelo stabilno.
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 28 Jun 2009, 08:51, skupaj popravljeno 1 krat.
Lep pozdrav
Da ne bom odpiral nova teme sem se odločil, da povprašam kar tukaj.
Od kolega sem dobil staro jadrnico, ki ni bila že dolgo v uporabi. Odločil sem se da jo bom obnovil in ji vrnil življenje nazaj.
Ker jadrnice še nisem delal bom prosil za kake koristne napotke.
Z jadrnico ne mislim tekmovat in bo le kot hobby v prostem času.
Jadrnica je dolžine 750 mm in zgleda takole: (na novo pobrušena)
- Zanima me kakšne imate kaj jamborje? (alu palice, karbon...)
In kako ga pritrditi na trup?
- Kakšna bi morala biti dolžina jadra glede na dolžino jadrnce 750 mm.
- kje se da dobiti ali kako narediti sledečo zadevo (ne poznam imena) ki špona bum proti trupu da ga ne dviguje?
- Zanima me tudi kako imate speljano anteno od sprejemnika, saj predvidevam da če je antena speljana po trupu ima manjši doseg. Ali je opcija da se jo spelje po notranji strani alu palice jamborja proti vrhu?
To so stvari, ki me trenutno v prvi fazi zanimajo
Za odgovore in slikovno gradivo se že v naprej zahvaljujem.
Da ne bom odpiral nova teme sem se odločil, da povprašam kar tukaj.
Od kolega sem dobil staro jadrnico, ki ni bila že dolgo v uporabi. Odločil sem se da jo bom obnovil in ji vrnil življenje nazaj.
Ker jadrnice še nisem delal bom prosil za kake koristne napotke.
Z jadrnico ne mislim tekmovat in bo le kot hobby v prostem času.
Jadrnica je dolžine 750 mm in zgleda takole: (na novo pobrušena)
- Zanima me kakšne imate kaj jamborje? (alu palice, karbon...)
In kako ga pritrditi na trup?
- Kakšna bi morala biti dolžina jadra glede na dolžino jadrnce 750 mm.
- kje se da dobiti ali kako narediti sledečo zadevo (ne poznam imena) ki špona bum proti trupu da ga ne dviguje?
- Zanima me tudi kako imate speljano anteno od sprejemnika, saj predvidevam da če je antena speljana po trupu ima manjši doseg. Ali je opcija da se jo spelje po notranji strani alu palice jamborja proti vrhu?
To so stvari, ki me trenutno v prvi fazi zanimajo
Za odgovore in slikovno gradivo se že v naprej zahvaljujem.
1. Jaz imam na dveh jadernicah karbonska jambora, prav tako jih ima tudi mihec87.
2. Velikost jadr ti bodo drugi povedali, ki imajo jadrnice 750mm.
3. Po pregledu slik sem ugotovil, da nimam dobene kako je narejeno. (bo treba počakat do petka)
4. Jaz in mihec87 imava anteno speljano po stranskem napenjalcu jambora. V karobnski jambor pa ti je nebi priporoču dajat.
Toliko lahko zaenkrat napisem iz moje strani...
lp Primoz
2. Velikost jadr ti bodo drugi povedali, ki imajo jadrnice 750mm.
3. Po pregledu slik sem ugotovil, da nimam dobene kako je narejeno. (bo treba počakat do petka)
4. Jaz in mihec87 imava anteno speljano po stranskem napenjalcu jambora. V karobnski jambor pa ti je nebi priporoču dajat.
Toliko lahko zaenkrat napisem iz moje strani...
lp Primoz
Zdravo
Po sliki sodeč je tvoja jadrnica Lipa. Ker je lesena gradnja jo moraš kar dobro impregnirati, da ne bo prehitro v les prodrla voda.
Imaš pa klasična jadra - torej glavno jadro in flok (prednje jadro) posebej. Jambor je lahko Al cevka ali pa karbonska cevka odvisno kaj boš dobil ali koliko boš iskal. Al cevke imajo v OBIju ali Bauhausu, karbonsko pa v Trivalu v Kamniku ali pa v modelarskih trgovinah. Na sliki, ki si jo pripel je jambor možno premikati naprej in nazaj za iskanje optimalne plovbe. Tako mora biti jambor vpet naprej in nazaj in bočno z vrvicami ali žico. Poišči neraztegljive vrvice. Lahko pa v trup vgradiš večjo cevko, v katero potem vstaviš jambor in tako je bolj stabilen.
Povezavi, ki preprečuje dviganje buma se reče vang. Lahko je kovinski ali pa iz vrvic in napenjala, ki omogoča vrtenje buma, dviganja pa ne.
Za tvojo uporabo naj bo jambor od 100 do 120 ali 130 cm, bum 28 do 30 cm in bum floka 22 do 25 cm. Najbolje je, da si velikosti narišeš in vidiš kako izgleda. Pri močnih vetrovih naj bo jadro manjše.
Anteno spelji skozi palubo po cevki za vodila ob jamboru ali na vrvico za jambor. Ne sme motiti vrtenja jader.
Pri morebitnih nejasnostih pa še kaj vprašaj.
LP Niko
Po sliki sodeč je tvoja jadrnica Lipa. Ker je lesena gradnja jo moraš kar dobro impregnirati, da ne bo prehitro v les prodrla voda.
Imaš pa klasična jadra - torej glavno jadro in flok (prednje jadro) posebej. Jambor je lahko Al cevka ali pa karbonska cevka odvisno kaj boš dobil ali koliko boš iskal. Al cevke imajo v OBIju ali Bauhausu, karbonsko pa v Trivalu v Kamniku ali pa v modelarskih trgovinah. Na sliki, ki si jo pripel je jambor možno premikati naprej in nazaj za iskanje optimalne plovbe. Tako mora biti jambor vpet naprej in nazaj in bočno z vrvicami ali žico. Poišči neraztegljive vrvice. Lahko pa v trup vgradiš večjo cevko, v katero potem vstaviš jambor in tako je bolj stabilen.
Povezavi, ki preprečuje dviganje buma se reče vang. Lahko je kovinski ali pa iz vrvic in napenjala, ki omogoča vrtenje buma, dviganja pa ne.
Za tvojo uporabo naj bo jambor od 100 do 120 ali 130 cm, bum 28 do 30 cm in bum floka 22 do 25 cm. Najbolje je, da si velikosti narišeš in vidiš kako izgleda. Pri močnih vetrovih naj bo jadro manjše.
Anteno spelji skozi palubo po cevki za vodila ob jamboru ali na vrvico za jambor. Ne sme motiti vrtenja jader.
Pri morebitnih nejasnostih pa še kaj vprašaj.
LP Niko
Sam se sicer bolj nagibam, da bi naredil kar Alu jambor, glede karbona pa vem da ni dobro noter dejat antene ker naj ne bi dobro odajalo signala.
No super če boš utegnil za slike se pa kar priporočam lahko mi jih pošlješ tudi na zasebno sporočilo.
a tisto ki ti zateguje bum k trupu barke se da tudi kupiti?
Niko Hvala za izčrpno poročilo in informacije, ki so mi zelo dobordošle!!
Mislim, da mi bo tole use zelo prišlo prav
glede impregnacije same jadrnice, me pa zanima če bi lahko uporabil po špric kitu in barvanju le dva nanosa prozornega laka za čolne. Pomoje da bi to moralo zadostovati. Po končanih vožnjah jadrnico lepo odpreš in pustš v stanovanju, da se v primeru če je prišla noter voda lepo posuši.
pomoje da bi to moralo biti za rekreativca vredu.
Lp Jure
No super če boš utegnil za slike se pa kar priporočam lahko mi jih pošlješ tudi na zasebno sporočilo.
a tisto ki ti zateguje bum k trupu barke se da tudi kupiti?
Niko Hvala za izčrpno poročilo in informacije, ki so mi zelo dobordošle!!
Mislim, da mi bo tole use zelo prišlo prav
glede impregnacije same jadrnice, me pa zanima če bi lahko uporabil po špric kitu in barvanju le dva nanosa prozornega laka za čolne. Pomoje da bi to moralo zadostovati. Po končanih vožnjah jadrnico lepo odpreš in pustš v stanovanju, da se v primeru če je prišla noter voda lepo posuši.
pomoje da bi to moralo biti za rekreativca vredu.
Lp Jure
Zdravo
Glede barvanja trupa ugotovi kako trden je, potem pa v primeru, da ni bojazni da bi se vdrl lakiraj z lakom za čolne. Če sumiš, da je prenežen, pa daj čez kit plast tkanine in epoxy smolo. Ta zelo ojača trup. Po smoli lahko še vedno barvaš ali sprejaš.
Za jambor lahko daš 10 mm Al cevko. Antene ne dajaj v jambor temveč ob jambor. Jaz na koncu antene dodam nekaj elastike od smučarske karte in na koncu kaveljček, ki ga nekam zataknem. Elastika varuje anteno in jo drži pokonci.
Še slika vrvic in vanga na kupljeni jadrnici. Zelo domišljeno speljane.
LP Niko
Glede barvanja trupa ugotovi kako trden je, potem pa v primeru, da ni bojazni da bi se vdrl lakiraj z lakom za čolne. Če sumiš, da je prenežen, pa daj čez kit plast tkanine in epoxy smolo. Ta zelo ojača trup. Po smoli lahko še vedno barvaš ali sprejaš.
Za jambor lahko daš 10 mm Al cevko. Antene ne dajaj v jambor temveč ob jambor. Jaz na koncu antene dodam nekaj elastike od smučarske karte in na koncu kaveljček, ki ga nekam zataknem. Elastika varuje anteno in jo drži pokonci.
Še slika vrvic in vanga na kupljeni jadrnici. Zelo domišljeno speljane.
LP Niko
- Priponke
-
- Napeljava vrvic
- napenjala.jpg (28.21 KiB) Pogledano 4763 krat
Trup se mi zdi dokaj močan, tako da ne bom kopliciral z epoksijom saj za prvo jadrnico
Niko če bi uporabil tvoj nasvet dolžin buma (280mm do 300mm) in floka (220mm do 250mm) bi bil jambor cirka 30-40mm naprej od sprednjega dela kobilice...nevem kako bi to sicer potem vplivalo na plovnost jadrnice (morebitno tunkanje premca, zjemanje valov)???
jambor sem danes že nabavil (alu 8mm) prav tako T- alu nosilec za pritrditev jamborja, jadrnico mam že pokitano s šprickitom.
kdaj ste vi prilepili nosilec jabora na turp? po končanem barvanju in lakiranju? in s čim bi ga prilepil če je barva na sintetični osnovi?
Lp
Niko če bi uporabil tvoj nasvet dolžin buma (280mm do 300mm) in floka (220mm do 250mm) bi bil jambor cirka 30-40mm naprej od sprednjega dela kobilice...nevem kako bi to sicer potem vplivalo na plovnost jadrnice (morebitno tunkanje premca, zjemanje valov)???
jambor sem danes že nabavil (alu 8mm) prav tako T- alu nosilec za pritrditev jamborja, jadrnico mam že pokitano s šprickitom.
kdaj ste vi prilepili nosilec jabora na turp? po končanem barvanju in lakiranju? in s čim bi ga prilepil če je barva na sintetični osnovi?
Lp
Takole zgleda na mihovi jadernici. Na moji je isto samo, da se slabse vidi.
Ce ze lepis nosilec za jambor ga prilepi pred lakiranjem in barvanjem. Za postavitev ti pa neznam povedat.
Sam imam nosilec tako narejen kot je na sliki (redece crte predstavljajo jambor, crne crte predstavljajo nosilec). kako izgleda na svetlem se vidi na prvi sliki.
Uam, da ti je kaj pomagalo.
lp Primoz
Ce ze lepis nosilec za jambor ga prilepi pred lakiranjem in barvanjem. Za postavitev ti pa neznam povedat.
Sam imam nosilec tako narejen kot je na sliki (redece crte predstavljajo jambor, crne crte predstavljajo nosilec). kako izgleda na svetlem se vidi na prvi sliki.
Uam, da ti je kaj pomagalo.
lp Primoz
- Priponke
-
- 2011-04-08 19.01.48.jpg (160.58 KiB) Pogledano 4622 krat
-
- jambor.png (5.35 KiB) Pogledano 4615 krat
Zdravo
Po Lukatovih navodilih (malo pa tudi po mojih izkušnjah) je dobra postavitev kadar je položaj kobilice (meri njeno sredino) v težišču trupa - nagib naprej in nazaj in vodna linija, položaj jambora 7 do 9 cm pred točko kobilice (za klasiko je to malo manj) in položaj težišča jadrer vmes med tema točkama. Če dosežeš to razporeditev je plovba jadrnice dobra in uboga v vseh vetrovih.
Težišče jader določi grafično kot dva trikotnika (vsako jadro zase), potem v težišču jadra nariši (v razmerju) silo ki jo bo jadro ujelo od vetra (uporabi kar velikost ploskve), ju zamenjaj in poveži, pa boš dobil točko skupnega težišča jadra. Položaj lahko spreminjaš z velikostmi jader.
Lepljenje na palubo je malo težavno, pa tudi ne, saj bo tam samo tlak ne pa drugih obremenitev. Če je konstrukcija reber in letvic dobra potem ne bo problemov. Glej, da bo opra na rebrih ne le na furnirju.
LP Niko
Po Lukatovih navodilih (malo pa tudi po mojih izkušnjah) je dobra postavitev kadar je položaj kobilice (meri njeno sredino) v težišču trupa - nagib naprej in nazaj in vodna linija, položaj jambora 7 do 9 cm pred točko kobilice (za klasiko je to malo manj) in položaj težišča jadrer vmes med tema točkama. Če dosežeš to razporeditev je plovba jadrnice dobra in uboga v vseh vetrovih.
Težišče jader določi grafično kot dva trikotnika (vsako jadro zase), potem v težišču jadra nariši (v razmerju) silo ki jo bo jadro ujelo od vetra (uporabi kar velikost ploskve), ju zamenjaj in poveži, pa boš dobil točko skupnega težišča jadra. Položaj lahko spreminjaš z velikostmi jader.
Lepljenje na palubo je malo težavno, pa tudi ne, saj bo tam samo tlak ne pa drugih obremenitev. Če je konstrukcija reber in letvic dobra potem ne bo problemov. Glej, da bo opra na rebrih ne le na furnirju.
LP Niko
Hvala obema mihec in Niko.
nisem vedel kako lepite vi, kajti sam vem da lepila doro prenašajo strižne in tlačne napetosti, za kar sem mislil da ob dobri podpori reber ne bi smel biti problem saj naj bi luščenje lepila in nosilca preprečevalo vpetje jambora na strani levo, desno (2x vpeto) in še naprej ter nazaj.
Lp Jure
nisem vedel kako lepite vi, kajti sam vem da lepila doro prenašajo strižne in tlačne napetosti, za kar sem mislil da ob dobri podpori reber ne bi smel biti problem saj naj bi luščenje lepila in nosilca preprečevalo vpetje jambora na strani levo, desno (2x vpeto) in še naprej ter nazaj.
Lp Jure
- timotej.pecjak
- Začetnik
- Prispevkov: 11
- Pridružen: 01 Maj 2008, 12:51
pomoč pri gradnji jadrnice
pozdravljenik,
odločil sem se, da bom naredil model jadrnice. ker nisem še nobene, mi nekatere stvari niso čisto jasne. naredil bi model PIKA iz TIM 9/10 2000. ali se jadra obračajo sama od sebe (glede na veter) ali uporabim za to kake servote?
odločil sem se, da bom naredil model jadrnice. ker nisem še nobene, mi nekatere stvari niso čisto jasne. naredil bi model PIKA iz TIM 9/10 2000. ali se jadra obračajo sama od sebe (glede na veter) ali uporabim za to kake servote?
- timotej.pecjak
- Začetnik
- Prispevkov: 11
- Pridružen: 01 Maj 2008, 12:51
- timotej.pecjak
- Začetnik
- Prispevkov: 11
- Pridružen: 01 Maj 2008, 12:51