Živjo!
Moje vprašanje se navezuje na jadrnice s klasičnimi (ne vrtečimi) jadri. Nekateri modelarji uporabljajo za vsako jadro svoj servo, drugi za obe jadri skupaj enega.
Kakšne so prednosti in slabosti enega oz. drugega načina?
Hvala za odgovore,
Jože
Koliko servov za jadra
Zdravo
Od položaja jader je odvisna smer plovbe jadrnice. Glavno jadro obrača jadrnico v veter, flok pa z vetrom - veter v krmo. Vse velike jadrnice imajo napenjanje jader tako, da zategujejo vsako zase. S tem nastavljajo kot plovbe jadrnice brez uporabe krmila. Seveda to velja, dokler se ne spremeni smer vetra. Z enako zategnjenimi jadri pa enakomerno izkoristimo silo vetra v jadra, vendar je plovba nekam vmes. Če to ustreza smeri proti cilju, je celo najbolje izkoriščen veter.
Pri modelih pa je stvar taka. da včasih zaradi pomanjkanja servov ali prostora v trupu uporabimo samo en močnejši servo, saj mora vleči obe jadri, sicer je pa natančnejše, hkrati pa težje upravljanje jader tako, da ima vsako jadro svoj servo. V tem primeru moramo sproti ugotavljati položaj jadra in izkoriščenost vetra v vsakem jadru posebej.
Najboljši način da sam ugotoviš kaj je bolje je ta, da preizkusiš oba načina in se potem odločiš, kaj ti bolj ustreza.
PS
Z Lukom poteka dogovarjanje o gradnji jadrnice Fila, pa če te zanima te lahko obvestim ko bo kaj konkretnega.
Zanima me tudi tvoja rešitev vanga, saj bi moral to uporabiti za napenjanje jader.
LP Niko
Od položaja jader je odvisna smer plovbe jadrnice. Glavno jadro obrača jadrnico v veter, flok pa z vetrom - veter v krmo. Vse velike jadrnice imajo napenjanje jader tako, da zategujejo vsako zase. S tem nastavljajo kot plovbe jadrnice brez uporabe krmila. Seveda to velja, dokler se ne spremeni smer vetra. Z enako zategnjenimi jadri pa enakomerno izkoristimo silo vetra v jadra, vendar je plovba nekam vmes. Če to ustreza smeri proti cilju, je celo najbolje izkoriščen veter.
Pri modelih pa je stvar taka. da včasih zaradi pomanjkanja servov ali prostora v trupu uporabimo samo en močnejši servo, saj mora vleči obe jadri, sicer je pa natančnejše, hkrati pa težje upravljanje jader tako, da ima vsako jadro svoj servo. V tem primeru moramo sproti ugotavljati položaj jadra in izkoriščenost vetra v vsakem jadru posebej.
Najboljši način da sam ugotoviš kaj je bolje je ta, da preizkusiš oba načina in se potem odločiš, kaj ti bolj ustreza.
PS
Z Lukom poteka dogovarjanje o gradnji jadrnice Fila, pa če te zanima te lahko obvestim ko bo kaj konkretnega.
Zanima me tudi tvoja rešitev vanga, saj bi moral to uporabiti za napenjanje jader.
LP Niko
Zdravo
Še malo mojih opažanj:
za začetek je bolj enostavna uporaba enega serva, saj ti tako ni treba paziti na posamezen odmik jadra, pomemben je le skupni odmik.
V nadaljevanju pa z zategovanjem vsakega jadra posebej dosežeš plovbo bolj v veter ali pa lažje obrate z ene smeri vetra na drugo.
V vodenju moraš pa obe ročici vzdolžno imeti brez vzmeti, tako da ostaneta na določenem položaju.
LP Niko
Še malo mojih opažanj:
za začetek je bolj enostavna uporaba enega serva, saj ti tako ni treba paziti na posamezen odmik jadra, pomemben je le skupni odmik.
V nadaljevanju pa z zategovanjem vsakega jadra posebej dosežeš plovbo bolj v veter ali pa lažje obrate z ene smeri vetra na drugo.
V vodenju moraš pa obe ročici vzdolžno imeti brez vzmeti, tako da ostaneta na določenem položaju.
LP Niko
Pozdravljeni.
Osebno ti priporočam en servo, pa tudi če boš imel klasično jadrovje (flok in glavno jadro posebej). To pa zaradi enostavnega razloga ker je pri teh modelih na prvem mestu vodljivost plovila, nato vsklajenost težišč in pol pride vse ostalo. Pri jadrih je pomembno tudi kako sta med sabo vsklajena in da se ne motita oz. da flok ne ustvarja turbolence, ki bi motila glavno jadro. če krmiliš z enim servotom jadra, boš to lahko dokaj enostavno nastavil, z dvema servoma pa bo malo težje......sej nad približno 10m oddaljenosti od plovila, pa če ti plovilo pluje v veter ne moreš videt ali je flok 5mm preveč spuščen ali nategnjen samo model ne bo imel kota ali bo šel počasi.....če si pa prej nastaviš zadevo (en servo) boš samo na komandi jadra zategnil in boš vedel, da delujeta 100% oz. jih boš samo z trimerjem popravljal.
Niko in ostali, glede srečanja sem se včeraj pogovarjal z jonom in sva se zmenila za 8. februar, nedelja, ker baje imate neko tekmo v soboto. Sicer pa se drugi teden itak slišiva.
Osebno ti priporočam en servo, pa tudi če boš imel klasično jadrovje (flok in glavno jadro posebej). To pa zaradi enostavnega razloga ker je pri teh modelih na prvem mestu vodljivost plovila, nato vsklajenost težišč in pol pride vse ostalo. Pri jadrih je pomembno tudi kako sta med sabo vsklajena in da se ne motita oz. da flok ne ustvarja turbolence, ki bi motila glavno jadro. če krmiliš z enim servotom jadra, boš to lahko dokaj enostavno nastavil, z dvema servoma pa bo malo težje......sej nad približno 10m oddaljenosti od plovila, pa če ti plovilo pluje v veter ne moreš videt ali je flok 5mm preveč spuščen ali nategnjen samo model ne bo imel kota ali bo šel počasi.....če si pa prej nastaviš zadevo (en servo) boš samo na komandi jadra zategnil in boš vedel, da delujeta 100% oz. jih boš samo z trimerjem popravljal.
Niko in ostali, glede srečanja sem se včeraj pogovarjal z jonom in sva se zmenila za 8. februar, nedelja, ker baje imate neko tekmo v soboto. Sicer pa se drugi teden itak slišiva.
kg servo
se pravi za 75 cm klaso-(klasičen jambor,brez kakih posebnosti) je dovolj en servo~7,5kg.Super-bom prišparal€€.
Kako dolg vzvod pa naj bo na servu?
In pa za koliko se morata jadra-buma "odpret" l-d
Hvala za pomoč-bo vse prav prišlo
Mapko
Kako dolg vzvod pa naj bo na servu?
In pa za koliko se morata jadra-buma "odpret" l-d
Hvala za pomoč-bo vse prav prišlo
Mapko
Zdravo
Vzvod naj bo dolg od 7 do 10 cm, odvisno od prostora, ki ga imaš v jadrnici. Potem izmeri dolžino gibljivega dela vrvice in poišči točko na bumu, ki ti bo zagotavljala odklon boma za kot od 0 do 90 st. Na tistem mestu na palubi jadrnice privij očesni vijak in skozenj napelji vrvico na bum, pa bo.
Fino regulacijo nastaviš s trimerjem (pri zategnjenem jadru servo ne sme brneti).
LP Niko
Vzvod naj bo dolg od 7 do 10 cm, odvisno od prostora, ki ga imaš v jadrnici. Potem izmeri dolžino gibljivega dela vrvice in poišči točko na bumu, ki ti bo zagotavljala odklon boma za kot od 0 do 90 st. Na tistem mestu na palubi jadrnice privij očesni vijak in skozenj napelji vrvico na bum, pa bo.
Fino regulacijo nastaviš s trimerjem (pri zategnjenem jadru servo ne sme brneti).
LP Niko