Tekmovalci z vecjimi modeli jadrnic?

Debate o Jadrnicah ter opremi...

Moderatorji: John, Niko

Odgovori
Bojan
Začetnik
Prispevkov: 31
Pridružen: 17 Maj 2001, 01:00

Odgovor Napisal/-a Bojan »

Cisto informativno me zanima, koliko bi lahko pricakovali tekmovalcev v primeru, ce bi organizirali regato tudi za Jadrnice, ki so vecje od 75 cm in sedaj ne morejo tekmovati v tem razredu..Nekaj je bilo o tem ze govora. Tu je misljen razred jadrnic velikosti okoli 1m..ki so serijske ali pa lahko tudi doma izdelane..V NG smo stirje ki posedujemo te vecje modele dva pa bi se zagotovo udelezila regate. Klaso pa bi lahko poimenovali tudi Turisticni razred..Zelel bi, da bi se tisti, ki imate taksne modele doma oglasili, da vidimo, kaksni so izgledi v bodoce. Za ostale pa velja seveda, da so vsi komentarji in predlogi zelo dobrodosli. Nikar ne bodite tako tiho fantje in dekleta..Z besedo kar na dan. Ugotovil sem, da tale forum ne grize :smile: poskusite in se prepricajte !
Bojan
Začetnik
Prispevkov: 31
Pridružen: 17 Maj 2001, 01:00

Odgovor Napisal/-a Bojan »

Ocitno, da sem se zmotil :smile: Forum GRIZE !!
tata-smrk
Tekmovalec
Prispevkov: 305
Pridružen: 26 Jun 2001, 01:00
Kraj: Ajdovščina

Odgovor Napisal/-a tata-smrk »

sam imam tudi metersko jadrnico ki pa jo moram se malo postimat... tko da trenutno ni zmozna plovbe.

Pustimo casu cas . ce bom s plovbo jadrnice zadovoljen se 100% oglasim in sem pripravljen priti na kako tekmo.
Bojan
Začetnik
Prispevkov: 31
Pridružen: 17 Maj 2001, 01:00

Odgovor Napisal/-a Bojan »

Tata..
Ti kr ustimej..v NG smo stirje z metrcami in v naslednji regati na goriskem, bodo zagotovo plule v svoji klasi..Seveda bomo predlagali organizacijo regate v primeru udelezbe najmanj 3 tekmovalcev..tako nekako, kot to velja v avtomobilizmu. Za zacetek se bomo morali zadovoljiti kar z manjsim stevilom tekmovalcev. Pravilnik pa bomo ukradli kar iz klase 75cm. Pa nikar Johnu povedat :smile:.. BYE
jholc
Freak
Prispevkov: 457
Pridružen: 07 Maj 2001, 01:00

Odgovor Napisal/-a jholc »

Zivijo,

nic v zvezi z jadrnicami ampak s pravilniki. Sem zelo proti nekim "kobajagi" nacionalnim pravilnikom, ki vec ali manj samo omejujejo delovanje modelarjev tako, da se z modelom ne mores udeleziti prav nobene tekme zunaj nasih plotov. Smo zelo uspesni v produciranju tovrstnih pravilnikov, ki si jih prilagodimo vcasih do pike tako kot pase pescici posameznikov. Ker so pravilniki polni "lukenj" jih je potrebno vsako leto "krpati" in pravilnik je na koncu podoben bolj ustavi kot modelarskemu pravilniku.
Vedno se sprasujem zakaj recimo vi ne vzamete Naviga pravilnik kategorije S in ga prevedete, ce pa je ze potrebno recimo prilagodite edino performanse jadrnice tako kot vam pase. Kaj je prednost takega dela, vse je prilagojeno mednarodnim pravilnikom in na nase tekme bi potem hodili tudi modelarji iz sosednjih drzav in seveda obratno. Modelarska "stvar" dobi malo sirse razseznosti....ne dogaja se vse v relativno majhen krogu slovenskih modelarjev....
Kaj se dogaja recimo na vasem podrocju, zaceli ste z 80 cm jadrnicami, sedaj boste z 100 cm cez eno leto 120....Samo naj se kdo rece da je to poceni, kot se hoce to pokazati za te nacionalne kategorije....Ce bi imeli ze pred leti klaso kot jo ima Naviga, se bi lahko sedaj najuspesnejsih pet ze udelezevalo EP, SP in ostalih tekem.....se vedno pa bi lahko imeli posamezniki, ce jim je to ze veselje vso floto jadrnic, le formalno navzven bi bilo drugace urejeno.
Je pa mozno se nekaj drugega, da se seveda nihce noce izpostavljati na tekmah zunaj in da so pac domaca srecanja popolnoma dovolj, potem pa ni kaj...veselo naprej v tem stilu....


lp, JanezH
Bojan
Začetnik
Prispevkov: 31
Pridružen: 17 Maj 2001, 01:00

Odgovor Napisal/-a Bojan »

Ja..lepo si to povedal Janez
Seveda se strinjam, da bi morali zapluti v bolj profesionalne vode..vendar pa, ko zacnemo modificirati zunaj obstojece pravilnike, to ni vec to in kar naenkrat ugotovimo, da je to samo nas pravilnik, ki tekmovalcem nic kaj dosti ne pomaga pri udelezbi zunaj. Konec koncev, kaj pa je narobe s klaso 75 cm ki lepo tece v slovenskem prostoru ( upam, da bo tako se naprej..vsa zahvala tistemu, ki mu je uspelo vzbuditi tako mnozicno zanimanje modelarjev ) na vsaki tekmi je ponavadi najmanj 20 tekmovalcev, da ne govorim o vseh registriranih modelih v Sloveniji..Verjetno bi lahko na prste ene roke prestel modelarje, ki imajo ustrezno pripravljene modele za tekmovanja na regatah zunaj Slovenije. Ce pa se ti ostali tekmovalci nocej udelezevati teh mednarodnih regat je pac njihov problem. Nic pa ne vidim narobe v tem, ce omogocimo vsem ostalim modelarjem udelezbo in tekmovanja s svojimi modeli na domacih vodah. Torej, ce smo ze omogocili klasi 75 tekmovanja, zakaj pa ne bi se 1m, ki bi jo uvrstili kar v npr. turisticni razred. Obstojeci pravilnik od 75 cm je ze utecen..razlika bo pac samo v dimenzijah trupa modela. Ti modeli so vecinoma serijski, kupljeni v kitu, so lepi na pogled saj so posnetki pravih jadrnic in nimajo osnovnih moznosti za udelezbo na kakrsnem koli tekmovanju doma in v tujini. Torej je cisto od nas odvisno, kako se bodo stvari odvijale dalje. Seveda je treba nekje zaceti, to pa so ponavadi pokalne tekme, kjer se pokaze zanimanje ali pa nezanimanje.
Morda bi pa res bilo dobro razmisljati o odprtosti nasih tekmovanj in bi vsaj na pokalne tekme vabili tekmovalce tudi od zunaj. Poznam precej pokrpanih pravilnikov od zunaj, ki jih sedaj nasi pridno uporabljajo celo na tekmovanjih za DP..Zagotovo je treba stvari nekako prirediti za potrebe in specificnosti na domacem terenu. Menim, da s tem, ce bi omogocili tudi vecjim jadrnicam regatna tekmovanja doma, s tem ne bi prav nikogar omejevali v svoji dejavnosti..ravno nasprotno. Ti modeli sedaj cepijo doma in na njih se nabira prah. V tujini pa nimajo nikakrsne realne moznosti za tekmovanja, ker so neustrezni..Upam, da se bo ta veja modelarstva se naprej razvijala in nadgrajevala, morda pa bomo kasneje docakali tudi vecje zanimanje nasih domacih tekmovalcev po udelezbi zunaj meja. Seveda jim moramo najprej dovoliti, da si naberejo izkusnje na domacem terenu.
Ne vem, zakaj bi kdo moral biti proti temu, ce razsirimo dejavnost, sploh pa ce nima komu kaj skoditi..

Lep pozdrav iz NG
Uporabniški avatar
rock
Freak
Prispevkov: 596
Pridružen: 28 Avg 2001, 01:00
Kraj: Celje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a rock »

Pozdravljeni

Vidim da je tle Debata o pravilnikih. Ne želim se delat pametnega ker sem v bistvu začetnik vendar sem se v zadnjih dveh letih kar precej poglobil v ladijsko modelarstvo. V obeh forumuh me presenečajo debate o pravinikih in razprave o velikosti modelov. A se v Sloveniji se ni slišalo za mednarodna pravila. Rad bi vam predstavil razrede jadrnic, ki obstajajo po mednaridnih pravilih ISAF. Tukaj so klase IOM (one metre class), Marblehead, Ten Rater, "A". Po pravilih MYA pa še 36R in Six Metre. Pa se kaj bi se našlo. V vsakem od razredov so točno določena pravila o velikosti modela, dovoljeni izbiri materijalov in dovoljenem številu jader. Ta pravila veljajo po celem svetu. Tako da je izbor modela in nenazadje v kateri tekmovalni razred spada zelo enostraven. Me zelo preseneča da pri nas ni posluha za ta pravila. Če koga zanima vsak razred posebej imam polno informacij. Lahko tudi predstavim vsako posebej. Imam tudi nekaj načrtov za razreda IOM in Marblehead.
Bojan
Začetnik
Prispevkov: 31
Pridružen: 17 Maj 2001, 01:00

Odgovor Napisal/-a Bojan »

Rock..

Narobe si razumel naso debato okoli pravilnikov. Nihce nima nic proti tekmovanjem v profi klasi. V glavnem se gre za to, da je potrebno najprej omeniti cene teh modelov, ki jih omenjas, ki se giblje nekje okoli 1000 Dem in dalje. Torej ni problem v tem, da tu ni posluha ampak pretpostavljam, da je zelo malo modelarjev, ki bi se zeleli spustiti v tako drago nalozbo. Sploh ni problem v povzetju kaksnih mednarodnih pravilnikov in sprejemu strogih pravil tekmovanja..Nacionalna klasa 75 pac lepo tece in zivi, povrh tega pa je se tako poceni, da je dostopna skoraj vsakemu zepu..
Seveda pa bi se morda le nabralo toliko tekmovalcev v klasi 1m, da bi lahko izpeljali regato po pravilih, kot se gre. Cist ok..samo se organizatorja je potrebno najti. Verjetno bi tu prisli v postev ravno tisti tekmovalci, ki imajo najvec izkusenj s temi tekmovanji doma in v tujini..Zal so tiho, ceprav se pridno udelezujejo tekmovanj v tujini. Povedati pa je potrebno, da je tudi za organizatorja to precej velik financni zalogaj, sploh ce bi organizirali regate na mednarodnem nivoju. Pretpostavljam, da takih tekmovanj se lep cas pri nas ne bo. Ja, lepo bi pa bilo, ce bi se kaj v tej smeri premaknilo, saj bi to popestrilo modelarko dogajanje v slovenskem prostoru.

Lep pozdrav iz NG in veliko ugodnega vetra
Uporabniški avatar
rock
Freak
Prispevkov: 596
Pridružen: 28 Avg 2001, 01:00
Kraj: Celje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a rock »

Bojan hvala za pojasnilo. Se mi je zdelo, da nisem kapiral vsega.

Kar se cen tiče, se strinjam. Vendar vsak razvoj nekaj stane. Nekako si ne predstavljam da se v osnovni šoli srečas z modelom klase F5G nato pa se vse ustavi. V meni se je vedno porajala želja, da bi imel čim večji model. Sedaj ko si to nekako tudi finačno lahko privoščim sem si izpolnil željo. Sedaj pa iščem somišljenike, da bi stvar še zaživela.
Menim da je v drugih zvrsteh modelarstva stvar podobna, kar se razvoja tiče, le da je dosti bolj rizično vse skupaj. Če vse skupaj primerjam z letalskim modelarstvom s katerim se tudi ukvarjam so začetniški modeli poceni. Potem pa postane vse skupaj zelo drago. Pa še razbiješ lahko vse potem pa nimaš nič. Ravno zaradi tega sem začel vlagati v jadrnice. Menim pa da je vseeno ceneje.
Pa še nekaj, če se najde več ljudi skupaj se lahko tudi te profi klase pocenijo. Imam nekaj idej kako bi se stvari lotil. Upam, da se kje srečamo in nadaljujemo temo. Me zanima če se lahko gdaj zmenimo pri vas. Imam smolo sem zelo osamljen v tem koncu Slovenije.
Hvala vsem
Uporabniški avatar
JozeS
Dr. Modelar
Prispevkov: 2131
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Nova Gorica, SI

Odgovor Napisal/-a JozeS »

Zivijo,

moj prvi model je bila jadrnica v 4. razredu OS. Potem se s tem nisem vec ukvarjal, me pa vskokrat prevzame pogled na pisana jadra modelov na tekmah.

NAVIGA ima pravila za jadrnice pod modeli "S", ta so obvezna za mednarodne tekme in DP.

Ce se zbere dovolj modelarjev, ki imajo se drugacne zelje pa lahko uzivajo s svojimi modeli na klubskih ali privatnih tekmah.

LP,
JozeS
Uporabniški avatar
rock
Freak
Prispevkov: 596
Pridružen: 28 Avg 2001, 01:00
Kraj: Celje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a rock »

Pozdravljeni spet jaz. Za teženje se opravičujem, vendar je ta forum edini medij s katerim lahko debatiram z ostalimi privrženci ladijskega modelarstva.

Kar slabo spim zaradi debate o velikosti modelov in ceni le teh. Zelo težko se strinjam, da je klasa 750 mm poceni. Glede na pravila, ki veljajo v tej klasi, je razvoj le teh omejen le na velikost denarnice in možganov projektanta oziroma skiperja. Seveda ne smem zanemarit fizikalnih zakonov. Za primerjavo prilagam link v kakšno smer je šla ta klasa v državi, ki velja za meko jadralcev Avstraliji.

http://www.home.aone.net.au/cybernautics//750.html

Menim, da to ni več poceni. Če vse skupaj primerjam s pravili, ki veljajo za klaso IOM se zelo težko strinjam o dragi naložbi v to klaso. Še v mednarodnem pravilniku je zapisano da je ta klasa ustanovljena z namenom, da se stroški zmanjšajo. Nekaj agumentov:
Maksimalna dolžina trupa je en meter. Število kompletov jader je omejeno na tri. Velikost za vsak komplet je strogo določena. Materiali, ki se lahko uporabljajo za vsak element jadrnice so strogo določeni. Height teck materiali niso dovoljeni. In nenazadnje skupna teža modela ne sme biti manjša kot 4 kg. Menim, da je to pravi socialni razred v ladijskem modelarstvu. Pa še nekaj razvoj modelov v tej klasi je zaradi strogih pravil zelo počasen, tako da enkratna naložba v model traja zelo dolgo. Dokaz za vse skupaj je neverjetna privrženost modelarjev k tej klasi po celem svetu. Številke modelarjev, ki se ukvarjajo z njo so že zdavnaj presegle vse ostale klase.

Bilo bi smiselno promovirati to klaso v klubih. Nenazadnje je le cenejša kot profesionalna 750 pa še hitrejša je. Pri modelih jadrnic je le dolžina trupa tista stvar, ki pogojuje največjo hitrost modelov. Kakor vem še niso uspeli pogruntat modela jadrnice, ki bi zglisiral. Razen večtrupcev in kakšnih hidro planov.

Kar se pa organiziranja regat in pravil tiče ostaja vse skupaj isto. Za začetek pa res ni treba biti zelo profesionalno. Važne so iskrice, ki nato zanetijo ogenj. Vse skupaj pa se še vedno odvija v prijetnem druženju modelarjev, kar pa menim, da je bistvo vsega skupaj.

Sem zelo zelen zato se z organizacijo regat ne morem ukvarjat. In ravno to me omejuje, da je ne organiziram. Obljubim, da bom čez zimo izdelal model klase 750 in se vam v naslednjem letu pridružil v državnem prvenstvu. Potem pa upal, da bo prehod v večje klase uspel.

Hvala za čas, ki ste ga namenili za moje misli

rok
Odgovori

Vrni se na Jadrnice