JADRA

Debate o Jadrnicah ter opremi...

Moderatorji: John, Niko

Odgovori
JožeŠt
Začetnik
Prispevkov: 37
Pridružen: 22 Jun 2001, 01:00
Kraj: Ozeljan

JADRA

Odgovor Napisal/-a JožeŠt »

Lep pozdrav :D !

Rad bi zvedel čim več o jadrih, čiste osnove, finte, vaše izkušnje glede materialov, oblike jader... (če seveda niso skrivnost).

Pa še nekaj začetniških vprašanj:

Kolikšna naj bo skupna površina jader za F5G za:
- majhna jadra (močen veter),
- srednja jadra,
- velika jadra (šibak veter)?

V kakšnem razmerju naj bosta površini prednjega in glavnega jadra?

Kakšno vlogo igrajo na ploskvi jadra prečne letvice (ne vem kako se jim strokovno reče) - na nekaterih jadrnicah sem jih opazil na drugih pa ne?

Hvala za odgovore.

Jože
Niko
Profesor
Prispevkov: 1540
Pridružen: 05 Dec 2001, 01:00
Kraj: Hrastnik

Odgovor Napisal/-a Niko »

Zdravo
Prava jadra so res sreča ali pa znanje in izkušnje. Največ znanja imajo seveda primorci, izkušnje pa si nabiramo sami.
Nekaj mojih - nabranih tudi s pomočjo primorcev:
material za jadra mora biti trden in lahek - ne sme se raztezati: mailer folija, dakron ali pa svila za jadralna padala,
razmerje gl. jadro : flok kot 80:20 do 70:30
velikost jader je od 3500 do 4500 cm2
Tudi napenjanje oz nastavitev jader je zelo pomembna.
Toliko o mojih izkušnjah. Ostali ti bodo sporočili svoje.
Sicer pa pridi na kako tekmo in si oglej in oceni po doseženih rezultatih.
LP Niko
lucky
Profesor
Prispevkov: 1488
Pridružen: 05 Jul 2002, 01:00
Kraj: Portorož
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a lucky »

živijo,

Glede jader torej; Niko je napisal razmerja 20:80 ali 70:30 tukaj se samo delno strinjam saj to razmerje velja le za "M" klaso in še to samo za tiste ki imajo SWING RIG ( vrteči jambor) če pa vzamemo klasiko boš pa velikokrat naletel na skoraj 1:1 ali tu nekje, prave jadernice in tudi nekateri modeli (jony npr.) pa imajo flok večji od glavnega jadra.
Stvar ni niti tako pomembna, večjo vlogo igrajo težišča površin in vsklajenost jader. Za kakeršno koli rešitev se boš odločil vedi, da mora vsota težišč jader biti nekje od 2 do 5 cm pred težiščem kobilice (pri F5G) sicer boš imel težave pri manevriranju oz pri držanju smeri plovila.

Mislim, da ima Jony spravljeno neko brošurco v kateri so zelo na grobo opisane osnove jader in poskusi ga vprašat ali ti jo lahko pošlje.

tiste letvice na izstopnem robu jadra pa služijo v glavnem za dve stvari
1. glede na to, da jadro zadaj ni ravno temveč ima neki lok so tiste letvice v oporo, da se površina jadra, ki "gleda ven" ne upogne z vetrom in drži linijo profila do izhodnega roba
2. jadro mora imeti, da dela dobro en profil, kateri ima največjo globino nekje od 30% do 50% prednjega roba lader oz. krivulja profila je ob jamborju večja , nato se pa proti zadnjemu robu jadra manjša in tiste letvice pomagajo, da se zadnji rob težje zvije in s tem avtomatsko nastaja večja krivulja bližje jamborju.

Sicer pa če koga zanima, zdaj ki imamo vsi nekoliko več osnov in izkušenj za sabo lahko pripravim nekaj malo bolj detaljnega.

če te še kaj zanima kar vprašaj, o materjalih pa ti je Niko v osnovi povedal vse.
Niko
Profesor
Prispevkov: 1540
Pridružen: 05 Dec 2001, 01:00
Kraj: Hrastnik

Odgovor Napisal/-a Niko »

Zdravo
Situacija glede jader se je malo popravila. Mailer folija se dobi tudi v Ljubljani v polah A3 velikosti, tako da je treba jadra lepiti skupaj. Jaz sem po navodilih Franka Jelačiča ena naredil in rezultati bodo vidni na olimpiadi (meni osebno so všeč). Jadrali bomo v pon, sredo in petek.
Oglasi se kaj pa bomo kako rekli.
LP Niko
Odgovori

Vrni se na Jadrnice