Pri teh predlaganih spremembah pa je zraven podtaknjeno nekaj, kar zelo skrbi tiste,
ki v OŠ poučujemo tehnične veščine (obdelave gradiv & računalniški predmeti).
Ob prehodu na 9. letko so razpolovi število ur tehničnega pouka v 8r ter določili da se tehnika v 9r ne izvaja.
Torej v 9r, ki najbolj vpliva na odločitve učencev katero SŠ bodo izbrali ni nobenega za vse učece obveznega tehnično usmerjenega predmeta.
Tudi računalništvo napram marsikateri drugi državi(IT,GB,AT,DE,RUS,HU...) v Sloveniji v OŠ ni obvezni predmet.
(trenutno se baje pri nas izvaja študija ali je to res koristno, katere rezultati bodo baje znani naslednje šolsko leto)
Tako so za učence, ki hočejo vsaj malo spoznat tehničnih osnov, ključnega pomena izbirni predmeti.
V predlaganih spremembah pa je predvidena sprememba 17. člena
Da se konec člena iz
Spremeni vUčenec izbere tri ure pouka izbirnih predmetov tedensko, lahko pa tudi štiri ure, če s tem soglašajo njegovi starši.
Paleta možnih izbirnih predmetov je velika, in na ta način se tudi veliko otrok odloča za tehnične in računalniške vsebine.Učenec izbere en obvezni izbirni predmet.
Nekateri na ta način spoznajo, da jih zanima ta karierna pot, preostali pa le osvojijo splošno koristne veščine.
Če pride ta predlog v veljavo bo večina učencev izbirala šport(ker je tam najlažje dobit lepo oceno) in ne tehničnih vsebin.
Razlog za zmanjšanje števila ur izbirnih predmetov pa je uradno, da dobijo od nekod ure za poučevanje dodatnega tujega jezika.
Ne trdim, da je znanje večih jezikov slabo a ta poteza bo zagotovo zelo negativno vplivala na splošno tehnično znanje naših otrok.
(in posledično še dodatno zmanjšala zanimanje za modelarstvo)
Zatorej pozivam vse, ki VSE, ki se s takimi potezami ministrstva ne strinjanje, da pomagate aktivno ustavit to norijo in pošljete dopis na DRTI, ministrstvo, SVIZ, novinarjem... (na čim več koncev)
Pa še par povezav:
http://www.drti.si
http://www.drti.si/novela-odzivi.html
http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=ZAKO6129
https://e-uprava.gov.si/drzava-in-druzb ... ml?id=8301