PIPISTREL Panthera
Re: PIPISTREL Panthera
nisem ziher - ali res ne najdem načrta ali ga ni?
Re: PIPISTREL Panthera
darkside napisal/-a:hvala za odgovor. poiščem načrt, prilagodim in začnem z izdelavo.
upam da bo sedaj zunaj čimmanj dela da imprej začnem z izdelavo
Si se že odločil za velikost modela, način gradnje (materiali) in njegov pogon?darkside napisal/-a:nisem ziher - ali res ne najdem načrta ali ga ni?
Po moje je Panthera s svojimi proporci neprimerna za scale model, razen če bo ta v zadosti majhnem merilu (1:4-1:3), saj ima izjemno majhne repne površine in krmila, tako da zna biti model nepredvidljiv v režimu počasnega letenja. Prednji del trupa pa je po svoji obliki primeren le za vgradnjo elektro pogona. Vgradnja motorja z notranjim izgorevanjem bi povsem pokvarila scale izgled, saj bi bilo treba pošteno razrezati pokrov motorja, da o izpušnih loncih sploh ne govorim.
Bolj kot kopiranje podobnega modela, priporočam temeljit razmislek in konstruiranje po preverjenih prijemih "iz nule", vse podrejeno konkretni obliki Pantere, podprto še z aerodinamičnimi in trdnostnimi, izračuni. (trdnost, stabilnost)
Brez predhodnih izkušenj je vsak poizkus izdelave takega modela že vnaprej obsojen na neuspeh ali pa klavern rezultat.
To je moje mnenje.
Mitja
Re: PIPISTREL Panthera
Meni se proporci zdijo ker fajni, rep je tudi na dolgem vzvodu, takda malce v plus pri globinah profilov, še posebej na koncih površin. Pa malce v minus pri trupu v območju kabine. Koliko sem do zdaj pač experimentiral z letečimi modeli, raznih preračunov seveda nikdar ni bilo, bolj 'build, break, repair' varianta
Nekje pa imam še visoko resulucijske risbe-slike letala iz natečaja za barvno shemo, če kdo rabi.
LP
Nekje pa imam še visoko resulucijske risbe-slike letala iz natečaja za barvno shemo, če kdo rabi.
LP
RC Addict!
Re: PIPISTREL Panthera
Ultralajt: razmišljal sem glih nkje na širino 2,50 metra kar znese točno 4,344-krat pomanjšano
tudi o pogonu razmišljam na elektriko. ampak to bom bolj gledal takrat ko bom tako daleč. glede materialov bi pomojem 3 ali 4 mm debela vezana plošča morala zadostovati. del kamor gre motor, baterije, pristajalna kolesa pa mogoče1cm debela smrekova plošča (da vzdrži v primeru tršega pristanka).
Stanko P.: ja lahko prilepiš slike če jih še imaš. mogoče mi bodo kaj koristile čeprav sem na pipistrel poslal vprašanje če je možno zmagovalni dizajn dobiti v vektorski obliki slike
aja bo pa to moj prvi model v katerega bi vgradil motor in z njim letel.... prav tako pa moj prvi ki bo tako velik in delan bolj po glavi kot po načrtu.
tudi o pogonu razmišljam na elektriko. ampak to bom bolj gledal takrat ko bom tako daleč. glede materialov bi pomojem 3 ali 4 mm debela vezana plošča morala zadostovati. del kamor gre motor, baterije, pristajalna kolesa pa mogoče1cm debela smrekova plošča (da vzdrži v primeru tršega pristanka).
Stanko P.: ja lahko prilepiš slike če jih še imaš. mogoče mi bodo kaj koristile čeprav sem na pipistrel poslal vprašanje če je možno zmagovalni dizajn dobiti v vektorski obliki slike
aja bo pa to moj prvi model v katerega bi vgradil motor in z njim letel.... prav tako pa moj prvi ki bo tako velik in delan bolj po glavi kot po načrtu.
Re: PIPISTREL Panthera
Po tvojem opisu (vzana plošča, smrekova plošča...) bi rekel, da raje pozabi....
Trup mora biti pri tej obliki vsekakor laminat.
Trup mora biti pri tej obliki vsekakor laminat.
Re: PIPISTREL Panthera
aha. no potem pa bolje laminat. je kaj posebnega da vem kakšnega nabavit? ker npr vezano ploščo sem nabavljal v bauhausu v mb
kako pa se delajo trupi letala? ker trup res ni 4koten ampak zaobljen. se dela preko kakih delov. recimo da na laminat narišem obris trupa in ga nato v večih delih sestavim v celoten trup?
butasta vprašanja, vem, ampak bolje butasto vprašat pa se naučit kot pa butelj ostat
aja pa pozabil sem še omeniti da pokrov motorja bi dal plastičnega ker dvomim da mi bi ga uspelo lesenega narediti takšnega, potem stekla, pravtako konec kril kjer je rob zaobljen. dal bi tudi potem noter še luči (to še sploh ni 100%) da bi bilo bolj realno.
mogoče mi uspe približati tudi notranjost zato bi rad dal še to. ampak ne vem kako neopazno narediti odstranljivo kabino. mogoče brez da se vrata odpirajo in da je kabina snemljiva. zaradi lažjega transporta in mogoče udeležbe kakšne prireditve je to bolje.
kako pa se delajo trupi letala? ker trup res ni 4koten ampak zaobljen. se dela preko kakih delov. recimo da na laminat narišem obris trupa in ga nato v večih delih sestavim v celoten trup?
butasta vprašanja, vem, ampak bolje butasto vprašat pa se naučit kot pa butelj ostat
aja pa pozabil sem še omeniti da pokrov motorja bi dal plastičnega ker dvomim da mi bi ga uspelo lesenega narediti takšnega, potem stekla, pravtako konec kril kjer je rob zaobljen. dal bi tudi potem noter še luči (to še sploh ni 100%) da bi bilo bolj realno.
mogoče mi uspe približati tudi notranjost zato bi rad dal še to. ampak ne vem kako neopazno narediti odstranljivo kabino. mogoče brez da se vrata odpirajo in da je kabina snemljiva. zaradi lažjega transporta in mogoče udeležbe kakšne prireditve je to bolje.
- Zaunkönig
- Profesor
- Prispevkov: 1473
- Pridružen: 20 Feb 2012, 09:51
- Kraj: Ljubljana
Re: PIPISTREL Panthera
Še bolj kot laminat, je pa gotov parket primeren za to nalogo.
DS Day - Velika Planina Official Video ... Welcome to the Dark Side
https://youtu.be/OAtj3f9Wsv0
https://youtu.be/OAtj3f9Wsv0
Re: PIPISTREL Panthera
Uff... laminat....... mislil sem, da boš razumel, četudi sem namesto "z epoksidno smolo prepojena tkanina iz stekla ali karbona" uporabil besedo laminat.
Uporabljajo se tudi kratica GFK za laminat iz steklenih vlaken in CFK za laminat iz karbonskih vlaken.
Če prvič slišiš za to (kar je več kot očitno), potem raje pozabi na izdelavo takega oblikovno in konstrukcijsko zahtevnega izdelka.
...
Uporabljajo se tudi kratica GFK za laminat iz steklenih vlaken in CFK za laminat iz karbonskih vlaken.
Če prvič slišiš za to (kar je več kot očitno), potem raje pozabi na izdelavo takega oblikovno in konstrukcijsko zahtevnega izdelka.
...
Re: PIPISTREL Panthera
V oddelku JET MODELI je kar nekaj tovrstnih gradej hudo lepo opisanih, če kar s prvim začneš, npr Soko G-4 Super Galeb, pa še jih je.
Tako narediš, pa ga ne bo možno razlikovat od originalnega
Tako narediš, pa ga ne bo možno razlikovat od originalnega
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Re: PIPISTREL Panthera
Darkside naredi si uslugo ter tvoji denarnici in začni na začetku kot vsi(saj veš prvo je treba plazit da lahko hodiš)..Če te veseli sestavljanje potem si lahko kupiš začetniški kit komplet telstar400 če te veseli gradnja iz nule potem je v timu načrt letala pingo itd..medtem se boš spoznal z tehnikami gradnje,materiali ter samim vodenjem letal.viewforum.php?f=21
Modelarji smo kot trobentice,ko skopni sneg ter pride pomlad, pokukamo na plano..
Re: PIPISTREL Panthera
no super. hvala lepa zaenkrat
Re: PIPISTREL Panthera
darkside, dokaži se in naredi namizno maketo Panthere tam nekje 30-50cm ali pa 100cm za pod strop (seveda zelo natančno in z uporabo iste tehnike kot za leteče modele). Mislim, da bi to izgledalo res odlično, pa še nevarnosti da bi jo razbil ni, da o ceni ne govorim. Če ti uspe pa verjamem da boš po tem dobil veliko podpore in pomoči pri gradnji 2,5m verzije.
Re: PIPISTREL Panthera
vidiš na to pa niti pomislil nisem hvala za idejo.
moram pa pogledati kako točno se kaj dela s to tehniko - če rabim kalup ali kaj da delam no vsekakor poročam o svoji odločitvi. le da probam pridobiti načrt diamonda da40 da mi bo služil kot neka predloga in potem to vse lepo predelam in javim tukaj kako in kaj
moram pa pogledati kako točno se kaj dela s to tehniko - če rabim kalup ali kaj da delam no vsekakor poročam o svoji odločitvi. le da probam pridobiti načrt diamonda da40 da mi bo služil kot neka predloga in potem to vse lepo predelam in javim tukaj kako in kaj
Re: PIPISTREL Panthera
Ker ne vem, kam drugam bi, bom povezavi prilepil kar tukaj ...
PIPISTREL V GORICI 1
PIPISTREL IN GORICA 2
PIPISTREL V GORICI 1
PIPISTREL IN GORICA 2
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Re: PIPISTREL Panthera
No, končno tudi Pipistrel: http://www.eaa.org/en/eaa/eaa-news-and- ... rst-flight
Seveda pa Ivo ne more iz svoje kože, torej da bi ne govoril o njegovih produktih v superlativih:
Seveda pa Ivo ne more iz svoje kože, torej da bi ne govoril o njegovih produktih v superlativih:
“Our solution is the first practical all-electric trainer,” said Ivo Boscarol, Pipistrel CEO. “Technologies developed specially for this aircraft cut the cost of ab-initio pilot training by as much as 70 percent, making flying more affordable than ever before.”
Re: PIPISTREL Panthera
Tudi ultralajti so precej poceni za vzdrževat ergo je ura letenja cenejša... ampak, ker smo Slovenija mali trg, so cene hitro poskočile v vseh šolah, na kakih 3/4 cene generalne aviacije. Torej... bo ceneje, ampak ne pri nas.