Gledam in občudujem..najhitrejši elektro avto

Karkoli se vam zdi zanimivo, vredno ogleda,..., objavite tukaj!
Uporabniški avatar
Melly
Dr. Modelar
Prispevkov: 3879
Pridružen: 15 Feb 2007, 22:51
Kraj: Ankaran, Ocizla

Odgovor Napisal/-a Melly »

Boeing napisal/-a:
Melly napisal/-a:pojma nima o elektro motorjih, to je "tojota stajl", malo dodaš en elektro motor v navaden avto pa si glavni na vasi.
Izjava, ki jo lahko nalimaš samo, če še nikoli nisi vozil "tojota stajl" :)

Z vsem spoštovanjem drugače, Mello! ;)
S tem nisem mislil, da Toyota ne dela dobrih avtov, ampak hibridi so boksa v oko vseh ekologov.
Tipičen marketinški nateg, kako sem ekološki imam hibriden avto (ki ima ogromno zelo strupenih spojin, za pridelavo leteh pa so porabili več energije kot hummer porabi goriva). Vedno govorijo kako malo porabi, noben pa ne pove koliko polnjenj zdrži akumulator, koliko stane nov... recimo stroški uporabe na 100 tisoč kilometrov, predvsem pa stroški razgradnje baterij ko jih ne potrebuješ več in kakšen vpliv imajo na okolje.

Nikelj je zelo strupen, veliko bolj kot klasično gorivo... litij tudi... ampak važno, da je hibrid, celih 20km naredi na baterije (novi model)...

Ja res je Italijani nimajo pojma. (samo velik del evropskih avtov ima italijanske jtd motorje, ki so veliko bolj ekološki od japonskih hibridov) :lol:

p.s. samo v razmislek, sicer pa super, če se je fant lotil, ampak po mojem je zagrizel prevelik zalogaj (če nima res poštene finančne podpore staršev) in za sabo pošteno ekipo (fotka cnc stroja še nič ne pove, takih strojev je v vsaki vasi nekaj) za tak avto bi človek potreboval vsaj pet strokovnjakov svetovnega formata za vsako področje izdelave (pogon, krmilniki, izdelava iz karbona, oblikovanje in seveda marketing), vse ostalo so izdelki za lastno veselje
Zadnjič spremenil Melly, dne 06 Okt 2010, 20:15, skupaj popravljeno 1 krat.
lp Melly
Uporabniški avatar
kregarcek
Razpravljalec
Prispevkov: 73
Pridružen: 16 Jun 2010, 19:36
Kraj: Rogaška Slatina

Odgovor Napisal/-a kregarcek »

Jaz ti tudi iz vsega srca čestitam,le tako naprej, lepo je videt take ljudi ki imajo interes narediti nekaj novega, inovativnega. =D>
Veni Vidi Vici
Uporabniški avatar
ok11
Freak
Prispevkov: 888
Pridružen: 25 Feb 2008, 20:53
Kraj: Sevnica

Odgovor Napisal/-a ok11 »

Prvi avtomobili tudi niso bili ravno rentabilni :wink: so pa poskusi prinesli v mobilnost veliko spremembo!

Res pa je ekološki avto ena čudna enačba.

Ni pa naslov teme ekološki avto.
Lep dan Franc
Uporabniški avatar
shqwarch
Profesor
Prispevkov: 1482
Pridružen: 02 Avg 2006, 20:24
Kraj: Nisem Profesor, Sem Razpravljalec :) ;)
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a shqwarch »

robin24 napisal/-a:Živjo!
Mercedes je že pred časom zgradil tri poizkusne tovarne ele. avtomobilov.
Seveda na kitajskem, kjer predvidevajo najmanjšo ceno akumulatorjev...
Ti avtomobili naj v Evropi ne bi bili dobavljivi!
LP Robi
Idrijska Hidrija zadnje čase tudi vlaga precej denarja v razvoj elektro avtomobilov. Če se ne motim je tesen partner z Nissanom in zanj razvijajo elektro pogon.
Slika
CroDriver
Začetnik
Prispevkov: 2
Pridružen: 05 Okt 2010, 14:05

Odgovor Napisal/-a CroDriver »

Hvala svima na lijepim željama
mark8o7 napisal/-a:
Brane napisal/-a: No pa tudi èe v èistem šusu z mesta res opravi s Teslo, je pa le treba vedet, da je Tesla roadster èisto uporaben elektro športni avto, s katerim se pri normalni vožnji, z enim polnjenjem pride 400 km daleè energija ki jo stlaèimo v akuje pa za eno polnjenje pride 4 eure, kar pomeni da se za 1 euro pride 100 km daleè.
tale 1 eur na 100 km pomeni samo ceno energije, kaj pa cena amortizacije akumulatorjev? ker trenutno je še vedno tako, da klasika...

pri elektriènih avtih je najpomembnejša, kot je že nekdo omenil, majhna masa in ne tako velika moè

kar se energije tièe je pa tako, da kaj nam pomaga avto na elektriko, ki recimo niè ne onesnazuje, ko pa ga polnimo z elektriko, ki pride iz termoelektrarne, celo navadni bencinski avtomobili onesnažujejo trenutno okolje mnogo manj kot pa vsi zeleni elektrikaši,
èe pogledamo celotni življenski cikel nekega avtomobila t.j. poraba energije od proizvodnje do razgradnje ali pa èe pogledamo energijsko pretvorbo energije od premoga do navora na kolesih avtomobila, je veè kot jasno, da elektrika še vedno ni konkurenèna , sigurno pa prihaja njen èas

kljub temu pa imajo elektroavti še velik potencial, ki pa bo pomojem bolj izkorišĂ¨en z uporabo vodika in gorivnih celic nameetso baterij

drugaèe imamo tudi pri nas projekt chebela, ki upajmo da nekoè pride do življenja, je pa zelo pogumno ,od kateregakoli posameznika da vlaga lasten denar v razvoj takega vozila zato jim želim vso sreèo še toliko bolj ker se to dogaja pri nas ali pri naših sosedih.
Ovo nije istina.

Da se 100% energije za pogon el. auta proizvede iz ugljena bi opet bio 40% èišĂ¦i od prosjeènog benzinskog auta.

Kod nas se velika kolièina energije dobiva iz nuklearke i iz hidrocentrala pa bilanca izgleda još puno bolje

Osim toga je za jedan litar goriva u rezervaru potrebno još 4 za njegovo crpljenje, prijevoz i prepadu.
Uporabniški avatar
Pisaneli
Dr. Modelar
Prispevkov: 3509
Pridružen: 13 Sep 2006, 20:47
Kraj: Žiče-Slov. Konjice

Odgovor Napisal/-a Pisaneli »

Melly napisal/-a:
S tem nisem mislil, da Toyota ne dela dobrih avtov, ampak hibridi so boksa v oko vseh ekologov.
Tipičen marketinški nateg, kako sem ekološki imam hibriden avto (ki ima ogromno zelo strupenih spojin, za pridelavo leteh pa so porabili več energije kot hummer porabi goriva). Vedno govorijo kako malo porabi, noben pa ne pove koliko polnjenj zdrži akumulator, koliko stane nov... recimo stroški uporabe na 100 tisoč kilometrov, predvsem pa stroški razgradnje baterij ko jih ne potrebuješ več in kakšen vpliv imajo na okolje.

Nikelj je zelo strupen, veliko bolj kot klasično gorivo... litij tudi... ampak važno, da je hibrid, celih 20km naredi na baterije (novi model)...

Ja res je Italijani nimajo pojma. (samo velik del evropskih avtov ima italijanske jtd motorje, ki so veliko bolj ekološki od japonskih hibridov) :lol:

p.s. samo v razmislek, sicer pa super, če se je fant lotil, ampak po mojem je zagrizel prevelik zalogaj (če nima res poštene finančne podpore staršev) in za sabo pošteno ekipo (fotka cnc stroja še nič ne pove, takih strojev je v vsaki vasi nekaj) za tak avto bi človek potreboval vsaj pet strokovnjakov svetovnega formata za vsako področje izdelave (pogon, krmilniki, izdelava iz karbona, oblikovanje in seveda marketing), vse ostalo so izdelki za lastno veselje
Se strinjam. Ime hibridno se prodaja.
Fear of a Flat Planet.
-slopescream-
Uporabniški avatar
Boeing
Freak
Prispevkov: 710
Pridružen: 15 Nov 2004, 15:03
Kraj: Rogaška Slatina

Odgovor Napisal/-a Boeing »

Dejmo nardit en thread na temo ekologije avtomobilov... na določenih forumih zna bit taka debata ravno prav žolčna, da je hudo zanimiva :)

Aja, Melly.. litij ni strupen. Litijeve baterije so nenevaren gospodinjski odpadek. Seveda pomaga, če jih daš v reciklažo, nevarne oz. neposredno strupene, pa niso :)
Ko segaš po zvezdah, ne skrbi če katero izmed njih zgrešiš. Morebiti ujameš Luno...
Uporabniški avatar
shqwarch
Profesor
Prispevkov: 1482
Pridružen: 02 Avg 2006, 20:24
Kraj: Nisem Profesor, Sem Razpravljalec :) ;)
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a shqwarch »

Čakaj malo, motor kot sam bi lahko bil tudi generator. Sicer nisem od elektronike, vendar se mi zdi da bi se dalo z modifikacijo narediti, da elektro avto sploh nebi bilo potrebno eksterno napajati. Pač ko imate nekateri pomisleke okoli ekologije mi je to padlo na pamet. Nekaj malega bi pripomogle še solarne celice. Mislim da bi se dalo narediti zadevo tako da bi bila povsem samostojna in bi delovala tudi, ko bi se znašel nekje sredi, kjer daleč na okoli nebi bilo vira elektrike.
Slika
Uporabniški avatar
Pisaneli
Dr. Modelar
Prispevkov: 3509
Pridružen: 13 Sep 2006, 20:47
Kraj: Žiče-Slov. Konjice

Odgovor Napisal/-a Pisaneli »

shqwarch napisal/-a:Čakaj malo, motor kot sam bi lahko bil tudi generator. Sicer nisem od elektronike, vendar se mi zdi da bi se dalo z modifikacijo narediti, da elektro avto sploh nebi bilo potrebno eksterno napajati. Pač ko imate nekateri pomisleke okoli ekologije mi je to padlo na pamet. Nekaj malega bi pripomogle še solarne celice. Mislim da bi se dalo narediti zadevo tako da bi bila povsem samostojna in bi delovala tudi, ko bi se znašel nekje sredi, kjer daleč na okoli nebi bilo vira elektrike.
Kaj bi pa poganjalo ta tvoj generator, ko bi se znašel in the middle of nowhere?

Podoben sistem tvojega razmišljanja ima Opel Ampera, katera se izključno vozi na elektriko, bencinski motor pa služi samo za polnjenje.
Fear of a Flat Planet.
-slopescream-
Uporabniški avatar
digidon
Tekmovalec
Prispevkov: 225
Pridružen: 13 Dec 2009, 13:15
Kraj: Ptuj

Odgovor Napisal/-a digidon »

The answer is Honda FCX Clarity :)
http://www.youtube.com/watch?v=ffRagsjSpkE

kar zanimivi avtek :) vodika kot pa vemo je največ na svetu in v vesolju :)
3D is art painted in the air :)
Uporabniški avatar
T0RN4D0
Dr. Modelar
Prispevkov: 2979
Pridružen: 15 Feb 2010, 20:40
Kraj: sevnica

Odgovor Napisal/-a T0RN4D0 »

@squarch

Ja, dizel-elektro varjante. Fina zadeva, če si lokomotiva ali kakšna podobna beštija (beri: 200 tonski LIEBHERR), in te ne moti za voljo izkoristka in navora ali kakšne druge specifične zahteve nosit s sabo dvojnega pogona.


Pr hibridih se itak uporablja motor kot generator. Saj kakšnega priusa tako ne moreš iz omrežja napolnit afaik.


Solarne celice na avtu? Lahko jih daš 2 kvadrata na streho in 1 kvadrat na habvo, potem počasi zmanjka pametne površine... Si dobil koliko, 300W če lepo sonček sije. 0.3kW... Se pozna ogromno na avtu ja. Po možnosti maš pa notr litijeve baterije, ki jih moraš hladit da se ti ne skuhajo na soncu na parkingu..


@digidon

Kaj ti nuca vodik? Uporabnega ni bolj ali manj nič, vsega je treba spravit v uporabno obliko z ogromno energije. Potem ti pa še hudič pobegne ven iz avta. H20 emission je pa tako kot električni avti imajo niti vode... Zeleni so pa lih en tolk ko taprvi golfi, ko potegneš črto. :lol:

Elektro avtočki bodo najbrž kmalu popularni za hodit po kruh, pa vozit se po mestu in podobne hece. Samo upam da ne bo na cesti prekmalu en cel kup kant, ki ne bodo zmogle niti 100 kmh... Ampak se bojim, da bomo kmalu spet meli kar enih par novih "aixamov" ki bodo delal gužvo na regionalkah, ker prvi affordable elektro avtočki bodo mel notr bol modelarske motorje, po 15, 20kW... #-o
Fly it like you stole it!
Uporabniški avatar
shqwarch
Profesor
Prispevkov: 1482
Pridružen: 02 Avg 2006, 20:24
Kraj: Nisem Profesor, Sem Razpravljalec :) ;)
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a shqwarch »

Pisaneli napisal/-a: Kaj bi pa poganjalo ta tvoj generator, ko bi se znašel in the middle of nowhere?

Podoben sistem tvojega razmišljanja ima Opel Ampera, katera se izključno vozi na elektriko, bencinski motor pa služi samo za polnjenje.
Ja saj zalogalnik energije mora biti v vsakem primeru zraven.

Če tako pogledaš je pa nesmisel se vbadati s tem saj je zadosti znanstvenikov. Poleg tega so v Ameriki patentirali sisteme razcepljanja vode na kisik in vodik za vgradnjo v avtomobile, ki so bencinci, še predno sem se "zvalil" in zavedal da obstajam. :lol:

digidonov lik do predstavitve je pa obraten. Pri izpuhu se proizvaja pitna voda, kar je "mogoče" še bolje. Ja samo tu je spet elektrika vmes. Za pridobit gorivo gre mnogo energije in je posledično ne preveč poceni. Deževnico zbirati je zastonj.
Slika
Uporabniški avatar
pegasus
Dr. Modelar
Prispevkov: 2847
Pridružen: 14 Okt 2002, 01:00
Kraj: Heidelberg

Odgovor Napisal/-a pegasus »

Ah, a se gremo kdo je bolj na tekočem z elektroavto sceno? :lol: I'm for the game 8)

Opel Ampera == Chevy Volt. Samo nalepka je druga (in mislim da še nekaj kozmetike)
Ja, serijski hibridi so edini smiselni, kar mi je blo jasno že kot 12letnemu mulcu tam v začetku devetdesetih let, ko se je začelo o tem pisati v revijah kot so SciAm. Smiselni so zato, ker lahko IC motor res zoptimiziraš za samo en režim delovanja in je zato lahko zelo majhen, medtem ko pri paralelnem hibridu, kjer se oba pogonska sklopa dopolnjujeta pri premikanju vozila, potrebuješ dva velika motorja za širok razpon moči in veliko in težko mehaniko, ki ju veže skupaj. Serijski hibrid je best of the both worlds, paralelni hibrid je inžinerska mastrubacija.
IMHO je idealen serijski hibrid nekaj takega, kot je Jaguar pred kratkim prestavil v Parizu: pravi turbo avto, turbina-generator-elektrika.

Kar se alternativ tiče ... ja, vodik je res najbolj cool (dobesedno in v prenesenem pomenu;)), a v praksi še nekaj časa ne bo zaživel. Predvidevam, da se bo hitreje prilagodila električna infrastruktura dodatnim obremenitvam kot pa se bo prilagodila infrastruktura za proizvodnjo, transport in skladiščenje vodika. Šanso dajem edino penastim ogljikovim nanostrukturam, ki srkajo vodik kot goba ter kovinskim hidridom, da v nekih 20 letih pokažejo kake uporabne rezultate. Smolo imajo le to, da so dovolj dobre baterije na voljo že danes, še boljše pa so koj za vogalom.
Sončne celice ... romantična fantazija. Spremljam avstralski Solar Challenge že od sredine osemdesetih, pa so vozila tam še vedno samo v aerodinamično lupino zaprti bicikli. Nekateri so sicer res hudi na pogled, a praktični ravno niso. Zato pa še naprej fantaziram o Apteri ... :)
Uporabniški avatar
Melly
Dr. Modelar
Prispevkov: 3879
Pridružen: 15 Feb 2007, 22:51
Kraj: Ankaran, Ocizla

Odgovor Napisal/-a Melly »

Boeing napisal/-a:Dejmo nardit en thread na temo ekologije avtomobilov... na določenih forumih zna bit taka debata ravno prav žolčna, da je hudo zanimiva :)

Aja, Melly.. litij ni strupen. Litijeve baterije so nenevaren gospodinjski odpadek. Seveda pomaga, če jih daš v reciklažo, nevarne oz. neposredno strupene, pa niso :)
Tako nedolžen litij spet ni (litija na zemlji je za cca 4 miljarde avtomobilov, če ga ne recikliramo) :

Lithium metal is corrosive and requires special handling to avoid skin contact. Breathing lithium dust or lithium compounds (which are often alkaline) initially irritate the nose and throat, while higher exposure can cause a buildup of fluid in the lungs, leading to pulmonary edema. The metal itself is a handling hazard because of the caustic hydroxide produced when it is in contact with moisture. Lithium is safely stored in non-reactive compounds such as naphtha.

There have been suggestions of increased risk of developing Ebstein's cardiac anomaly in infants born to women taking lithium during the first trimester of pregnancy.

V premislek samo še tole.

Če želimo imeti res "zelen" prevoz, mora biti "zelen" od izdelave do uporabe, sicer nima smisla, trenutno je to samo hoja :lol:
Izdelati super elektro hibrid v katerem je potencialna ekološka bomba...

p.s. tazadnjo verzijo Toyotinih hibridov lahko napolnemo doma v 4 urah.
lp Melly
Uporabniški avatar
shqwarch
Profesor
Prispevkov: 1482
Pridružen: 02 Avg 2006, 20:24
Kraj: Nisem Profesor, Sem Razpravljalec :) ;)
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a shqwarch »

Melly napisal/-a:
Če želimo imeti res "zelen" prevoz, mora biti "zelen" od izdelave do uporabe, sicer nima smisla, trenutno je to samo hoja :lol:
Izdelati super elektro hibrid v katerem je potencialna ekološka bomba...
Če grem v skrajnost. Pri tem bi se morali sprehajati kot naturisti. Namreč tudi oblačila, ki jih nosimo onesnažujejo ravno vodo. Niso vsa tako oporečna ampak večina jih je. Lan izumira, konoplja je pa kao prepovedano gojit. Tudi če jo imaš registrirano kot sredstvo za pridobivanje vlaken ti pridejo organi in ti jo požanjejo. Ah sedaj smo(vsaj jaz) pa že off topic. Ta tema bi bila sedaj dobro za razcepitev na tri dele.
Slika
Uporabniški avatar
mark8o7
Razpravljalec
Prispevkov: 111
Pridružen: 18 Nov 2004, 17:38
Kraj: Gorenjska

Odgovor Napisal/-a mark8o7 »

CroDriver napisal/-a:Hvala svima na lijepim željama
mark8o7 napisal/-a:
Brane napisal/-a: No pa tudi če v čistem šusu z mesta res opravi s Teslo, je pa le treba vedet, da je Tesla roadster čisto uporaben elektro športni avto, s katerim se pri normalni vožnji, z enim polnjenjem pride 400 km daleč energija ki jo stlačimo v akuje pa za eno polnjenje pride 4 eure, kar pomeni da se za 1 euro pride 100 km daleč.
tale 1 eur na 100 km pomeni samo ceno energije, kaj pa cena amortizacije akumulatorjev? ker trenutno je še vedno tako, da klasika...

pri električnih avtih je najpomembnejša, kot je že nekdo omenil, majhna masa in ne tako velika moč

kar se energije tiče je pa tako, da kaj nam pomaga avto na elektriko, ki recimo nič ne onesnazuje, ko pa ga polnimo z elektriko, ki pride iz termoelektrarne, celo navadni bencinski avtomobili onesnažujejo trenutno okolje mnogo manj kot pa vsi zeleni elektrikaši,
če pogledamo celotni življenski cikel nekega avtomobila t.j. poraba energije od proizvodnje do razgradnje ali pa če pogledamo energijsko pretvorbo energije od premoga do navora na kolesih avtomobila, je več kot jasno, da elektrika še vedno ni konkurenčna , sigurno pa prihaja njen čas

kljub temu pa imajo elektroavti še velik potencial, ki pa bo pomojem bolj izkoriščen z uporabo vodika in gorivnih celic nameetso baterij

drugače imamo tudi pri nas projekt chebela, ki upajmo da nekoč pride do življenja, je pa zelo pogumno ,od kateregakoli posameznika da vlaga lasten denar v razvoj takega vozila zato jim želim vso srečo še toliko bolj ker se to dogaja pri nas ali pri naših sosedih.
Ovo nije istina.

Da se 100% energije za pogon el. auta proizvede iz ugljena bi opet bio 40% čišÄ‡i od prosječnog benzinskog auta.

Kod nas se velika količina energije dobiva iz nuklearke i iz hidrocentrala pa bilanca izgleda još puno bolje

Osim toga je za jedan litar goriva u rezervaru potrebno još 4 za njegovo crpljenje, prijevoz i prepadu.
za primerjavo sem mislil svetovno gledano
( http://earthtrends.wri.org/images/elect ... source.jpg ) primer kakšna je struktura v svetu, tudi v SLO je struktura približno 1/3 jedrska, 1/3 termo, 1/3 hidro
energije
sam sem izhajal iz tega:
izkoristek postrojenja termoelektrarne (danes povprečno):35%
izkoristek generatorja TE: 90%
izkoristek prenosnega elektro omrežja: 90%
izkoristek polnjenja akumulatorjev: 70%
izkoristek elektromotorja na avtu: 90%
izkoristek močnostne elektronike avtomobila: ?

kar nam znese: 0,35*0,9*0,9*0,7*0,9=0,17 (brez upoštevanja močnostne elektronike)
bencinski motorji imajo po mojih podatkih izkoristke nekje do 20-25%, hladni pa krepko pod 10%

kar hočem povedati je, da ne smemo gledati samo avtomobila, ampak celotno verigo pretvorb,
zavedati se moramo da celoten energetski sektor še ni pripravljen na tako velike spremembe, ker ne gre samo za avtomobil, potrebne so spremembe pri celotni proizvodnji energije (nove kapacitete, novi viri, načini shranjevanja, načini distribucije...)
so pa električni avtomobili (ne glede na vir elektrike)zagotovo ena ali celo edina perspektiva v prihodnosti, zato je pomembno da se vlaga v take projekte, zato samo pohvale tvojemu projektu ker je korak v pravo smer

drugače pa sem študent strojništva-energetike v 5. letniku
lp Marko
Uporabniški avatar
pegasus
Dr. Modelar
Prispevkov: 2847
Pridružen: 14 Okt 2002, 01:00
Kraj: Heidelberg

Odgovor Napisal/-a pegasus »

Melly napisal/-a:Tako nedolžen litij spet ni
Le malo bolj nedolžen kot natrij ;)
Se je kdo že igral z natrijem? Ve, kaj se zgodi, ko vržeš košček natrija v vodo :lol:

Zato pa je natrij v naravi kot tak ne obstaja. Podobno ne tudi litij. Obstajajo njune spojine, ki so bolj ali manj nenevarne. Z natrijevim kloridom si vsak dan soliš hrano, za varno odlaganje lipo celic pa je recept "vrzi jih v vodo, da odbrbotajo, brozgo odlij, preostanek pa vrzi v kanto". Kar odliješ, je raztopina litijevega hidroksida, bazična zadeva z nekaj zanimivimi uporabami.


Sicer pa ja, vse te ekološke debate slej ko prej pripeljejo do kamenodobne romantike ... jama, ogenj, medvedov kožuh, itd :D Priporočam branje.
Uporabniški avatar
Melly
Dr. Modelar
Prispevkov: 3879
Pridružen: 15 Feb 2007, 22:51
Kraj: Ankaran, Ocizla

Odgovor Napisal/-a Melly »

Res, da se porabi za liter fosilnega goriva še en kup drugih fosilnih goriv, ampak tudi za izdelavo baterije, elektronike in e-motorja se porabi ogromno energije (fosilne) in dragocenih surovin...

Bodočnost je elektrika (nikakor ne zagovarjam bencina) ampak ne na takšen način kot jo prodajajo v avtih danes (predvsem zaradi boljše samopodobe izdelovalcev vozil).
lp Melly
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Mater, se moram oglasiti! :wink: :lol: :oops:

Najprej čestitke izdelovalcu za predelavo avtomobila!
=D> =D>
Ni kar tako v garaži narediti tako stvar. Je kar zajeten projekt. Modelarji to moramo znati razumeti in spoštovati!
Pohvalil bi tudi video material, ki je očidno izdelan na malce bolj kakovostnem nivoju, kot pa naše običajne objave na youtubu.
In kot kaže, je v ognju že novo železo. Želim vam veliko uspeha in predvsem veselja in zabave s temi novimi projekti, ki se jih lotevate.
Ter seveda radorarne sponzorje, saj tole cenovno ni mačji kašelj.

Me pa moti nekaj preveč narcisoidnih izjav in primerjav. (najhitrejši elektro avto, primerjave s Teslo itd...), če dobro vemo, kateri avto na elektriko je v Bonevillu dosegel hitrostni rekord, in če vemo s kakim namenom je bil dizajniran Tesla...


Seveda pa ne morem spregledati postov, ki se tukaj nanašajo na učinkovitost elektro pogona na avtomobilu, ter na poste ki se nanašajo na alternativne vire energije, ter sevada postov, ki se naveztujejo na globalen vpliv transporta na ekologijo.


Poleg iskanja alternativnih virov energije in njenega pridobivanja, mislim, da bo v bodočnosti (ki nam trka na vrata) treba predvsem omejiti porabo energije, ter uporabljati porabnike s čim večjim izkoristkom, ter čim manjšim negativnim vlivom na okolje.

Če pogledam sebe, delam za neko firmo na svojem domu. To pomeni, da mi ni treba z avtomobilom vsak dan voziti dve uri. To je že konkreten prihranek energije in pozitiven vpliv na onesnaževanje okolja s strani prevoznega sredstva.

Če samo pomislimo, koliko ljudi bi v prihodnosti lahko opravljalo pisarniška, konstruktorska in druga dela, ki jih je mogoče opravljati za računalnikom vpetim v svetovni splet, se bi že na ta način lahko prihranilo ogromno energije za prevozna sredstva (ki se zaradi tega ne bi uporabljala)
Vendar avto industriji ni po godu upad prodaje, a ne?!

No naj končam.... delo kliče!

LP Mitja
Uporabniški avatar
digidon
Tekmovalec
Prispevkov: 225
Pridružen: 13 Dec 2009, 13:15
Kraj: Ptuj

Odgovor Napisal/-a digidon »

T0RN4D0 napisal/-a: @digidon

Kaj ti nuca vodik? Uporabnega ni bolj ali manj nič, vsega je treba spravit v uporabno obliko z ogromno energije. Potem ti pa še hudič pobegne ven iz avta. H20 emission je pa tako kot električni avti imajo niti vode... Zeleni so pa lih en tolk ko taprvi golfi, ko potegneš črto. :lol:
ne na pamet :)
http://www.youtube.com/watch?v=gatkqwOYCB8
http://www.youtube.com/watch?v=wWMM2okZPv0

čeprav še to pomoje ni to, ampak v smer katero gledajo, se mi zdi vseeno pametna in vredna premisleka.
koliko energije pa vložijo za izdelavo sončne celice in generator pa pojma nimam :) ampak mislim da vseeno manj kot pa obdelavo in predelavo surove nafte, prevoza,bencinskih črpalk itd,..
3D is art painted in the air :)
Uporabniški avatar
pegasus
Dr. Modelar
Prispevkov: 2847
Pridružen: 14 Okt 2002, 01:00
Kraj: Heidelberg

Odgovor Napisal/-a pegasus »

digidon napisal/-a:čeprav še to pomoje ni to
Ja, obstajajo pomisleki ...
Glavni problem, ki ga vidim, je izkoristek. Večje mašine imajo enostavno boljši izkoristek in če "proizvodnjo" energije razseliš in razbiješ na tisoč malih generatorčkov, si naredil bolj jalovo delo.

Enostaven primer: za modelarski elektromotorček se moraš prekleto metat na zobe, da ga spraviš na 90% izkoristek (večina je 60-70%), če pa imaš generator za v elektrarno, se pod 97% izkoristka sploh ne pogovarjaš.

Edino kar pridobiš z decentralizacijo, je večja neodvistnost od nekih ustaljenih centraliziranih sistemov, kar pa je v današnjem svetu finančnega suženjstva politično zelo sporna reč. Bomo potrebovali še kako revolucijo, da bo tak način razmišljanja postal mainstream.
Uporabniški avatar
Melly
Dr. Modelar
Prispevkov: 3879
Pridružen: 15 Feb 2007, 22:51
Kraj: Ankaran, Ocizla

Odgovor Napisal/-a Melly »

Za Slovenijo je čas, ko se vložena energija izenači nekje 3-4 leta. Citiram:

Here are some numbers. The average energy use to produce a multicrystalline solar cell is 400 kWh/m2 cell area (this varies between 180-970 kWh/m2).
The yearly solar radiation fOR flat plate collectors (facing south at a fixed-tilt of 15 degrees) in Miami is 1850 kWh/m2/year (lucky you, here in The Netherlands it's only 1000 KWh/m2/year!)
With an overall efficiency of the cell of 13%, this means that the cell produces 240 kWh/m2/year. This gives you a energy payback time of 1,7 years in Florida (3 years for The Netherlands).

The addition of an aluminum frame increases the energy payback time with about 0.4 yr.

Ampak to velja, če energijo direktno vračamo v omrežje. Če pa jo skladiščimo pa moramo dodati še energijo za izdelavo akumulatorjev...
Dejstvo je, da stvari niso tako enostavne kot izgledajo na prvi pogled.
lp Melly
Uporabniški avatar
T0RN4D0
Dr. Modelar
Prispevkov: 2979
Pridružen: 15 Feb 2010, 20:40
Kraj: sevnica

Odgovor Napisal/-a T0RN4D0 »

ne na pamet
Truplo, moj argument da za pridobivanje vodika (elektrolizo) potrebuješ veliko energije, si demantiral s posnetkom, kjer ti kaže 6kW solarno elektratrno, pa cel komplet za "domačo uporabo". Yea, right.

Dejte si že enkrat dopovedat, da energije si iz riti potegnit ne da. Ni šans. Tud če je H2O is dveh zelo fino eksplozivnih elementov, to še ne pomeni, da je voda kot bencin. Pa ni nobena resna znanost, samo nazaj na srednješolsko kemijo in fiziko, pa nehajte nasedat vsem neumnostim ki vam jih prodajajo.
Fly it like you stole it!
Uporabniški avatar
digidon
Tekmovalec
Prispevkov: 225
Pridružen: 13 Dec 2009, 13:15
Kraj: Ptuj

Odgovor Napisal/-a digidon »

T0RN4D0 napisal/-a:
ne na pamet
Truplo, moj argument da za pridobivanje vodika (elektrolizo) potrebuješ veliko energije, si demantiral s posnetkom, kjer ti kaže 6kW solarno elektratrno, pa cel komplet za "domačo uporabo". Yea, right.

Dejte si že enkrat dopovedat, da energije si iz riti potegnit ne da. Ni šans. Tud če je H2O is dveh zelo fino eksplozivnih elementov, to še ne pomeni, da je voda kot bencin. Pa ni nobena resna znanost, samo nazaj na srednješolsko kemijo in fiziko, pa nehajte nasedat vsem neumnostim ki vam jih prodajajo.
saj ne da bi napamet :) mam 4 operativne vodikove celice doma :) vem koliko enerije se porabi in kakšen je izkoristek, ampak za primerjavo z današnjimi metodami kjer res potrebuješ veliko enerije, je to le kaplja v morje. 6kw celice 8 ur polnjenja to se mi ne zdi nekaj pretiranega, lahko zamenjaš celice za veternico :)

saj je vseeno kaj bo pač bo, ampak ideja ni slaba pa reči kaj češ
3D is art painted in the air :)
Uporabniški avatar
shqwarch
Profesor
Prispevkov: 1482
Pridružen: 02 Avg 2006, 20:24
Kraj: Nisem Profesor, Sem Razpravljalec :) ;)
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a shqwarch »

Ultralajt napisal/-a:Če pogledam sebe, delam za neko firmo na svojem domu. To pomeni, da mi ni treba z avtomobilom vsak dan voziti dve uri. To je že konkreten prihranek energije in pozitiven vpliv na onesnaževanje okolja s strani prevoznega sredstva.

Če samo pomislimo, koliko ljudi bi v prihodnosti lahko opravljalo pisarniška, konstruktorska in druga dela, ki jih je mogoče opravljati za računalnikom vpetim v svetovni splet, se bi že na ta način lahko prihranilo ogromno energije za prevozna sredstva (ki se zaradi tega ne bi uporabljala)
Vendar avto industriji ni po godu upad prodaje, a ne?!

LP Mitja
Spet malo izven teme. O tej zadevi tudi sam že dolgo razmišljam vendar premalo poznam trg dela. Navadni smrtniki se lahko le vozimo na "šiht", tisti bolj pametni se pa izobražujejo v smeri net marketinga.
Slika
Odgovori

Vrni se na Vpisi novico, povezavo,...