Razlika med upravljanjem koaksialca in helija

Debata o modelih: PicoZ, Hummingbird, Sabre, Dragonfly, MicroBell, Ikarus Piccolo, Walkera in podobnih
Uporabniški avatar
sihu
Tekmovalec
Prispevkov: 351
Pridružen: 07 Sep 2011, 10:25
Kraj: Slovenska Bistrica

Razlika med upravljanjem koaksialca in helija

Odgovor Napisal/-a sihu » 04 Jan 2012, 09:45

Verjetno bi še kakšnega zelenca kot sem jaz, ki se šele podajam v heli vode zanimalo, kakšna je razlika med koaksialnimi heliji, 3 in 4 kanalnimi enorotorci ter 6 in več kanalnimi heliji. Kako so razporejene komanda na postaji, s katero ročico se kaj upravlja itd.
Mislim, da bi en tak izčrpen odgovor bil dobrodošel marsikateremu začetniku.

Če o tej temi že kje piše, naj prosim moderator zadevo prestavi.

Lp!
Silvo

Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane » 04 Jan 2012, 10:39

Ker sem ravno šel skozi to začetniško obdobje, bi rekel takole.
3 kanalni helikopterji so za to da te zažgejo, da se začneš bolj zanimati za helikopterje in za nič drugega, ker upravljanje ni enako kot pri pravih helikopterjih.
4 kanalni pa imajo razporeditev glavnih komand enako kot pravi helikopterji in so uporabni za trening osnovne motorike letenja s helikopterjem, s tem da koaksialci nudijo nekoliko preveč samostabilnosti, enorotorni s fiksnim korakom pa so nekateri že kar okretni. So pa še vedno bolj samostabilni in večinoma ne tako natančno vodljivi, kot pravi helikopterji (odvisno pač od kvalitete).
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???

Uporabniški avatar
sihu
Tekmovalec
Prispevkov: 351
Pridružen: 07 Sep 2011, 10:25
Kraj: Slovenska Bistrica

Odgovor Napisal/-a sihu » 04 Jan 2012, 11:34

Brane, hvala, vendar so to le osnovne razlike med helikopterji.
Kaj pa komande - katera je pri katerih za kaj in kje so razlike?
Recimo, da letim na mode 2. Kje je hitrost, naprej/nazaj, levo/desno, gor/dol...

Pa še eno vprašanje: Kaj pomeni pri navajanju podatkov za helije 3,5Ch? Izgleda, kot da je 3,5 kanalni, samo mi tista polovica kanala ni jasna.

mzakelj
Profesor
Prispevkov: 1170
Pridružen: 24 Nov 2009, 12:27
Kraj: Godowich

Odgovor Napisal/-a mzakelj » 04 Jan 2012, 12:07

Različni mode so na tej strani lepo razloženi !

http://www.rc-airplane-world.com/rc-hel ... modes.html

Uporabniški avatar
THE DOCTOR
Freak
Prispevkov: 853
Pridružen: 04 Jun 2008, 19:33

Odgovor Napisal/-a THE DOCTOR » 04 Jan 2012, 12:16

Lep pozdrav !

Glavna razlika je da heli s "pichom" lahko naredi luping, koksialc ga pa ne more.
Skratka koksialc spreminja višino glede na obrate motorja, heli s kolektivnim korakom pa spreminja višino glede na kot glavnega rotorja in ima praviloma konstantne obrate na glavi in repu.

LP
Bile so glave s pedli, komande so imele dolge antene in quartze ter letelo se je na metanol

Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane » 04 Jan 2012, 15:06

Ko gre za pravi helikopter ali koaksialca (in takega s fiksnim korakom) v bistvu razlike ni.
Če gre za mode 2
Z levo ročko- naprej nazaj, dvigaš in spuščaš
- levo desno, obračaš
z desno ročko-naprej nazaj, nagibaš helikopter naprej, nazaj
-levo desno, nagibaš helikopter levo desno
Pri osnovnem letenju razlik v bistvu ni.
V praksi pa je delovanje komand ki prihajajo z leve ročke različno.
-Pri koaksialcih in tistih s fiksnim korakom, s komando naprej nazaj krmilimo vrtljaje glavnega rotorja-ročica bolj naprej večja hitrost rotorja, posledično večji dvig
_ pri pravih helikopterjih, s komando naprej nazaj, krmilimo kot krakov glavnega rotorja, hitrost rotorja pa je relativno konstantna. Bistvena razlika je v tem, da krake lahko obrnemo tako, da helkopter dviga in tudi tako, da ga zabija v tla :lol: kar v praksi omogoča dvig oz letenje v hrbtnem položaju, kar se pa pri takih s fiksnim korakom ne da.
Druga razlika pa je premik leve ročke levo desno-obračanje, pri koaksialcih to nadziramo z različnimi vrtljaji zgornjega in spodnjega glavnega rotorja, pri takih s fiksnim korakom, se momentu glavnega rotorja upira in omogoča sukanje, manjši repni rotor, največkrat na ločenem motorju, kmiljen elektronsko z različnimi vrtljaji.
Pri pravem pa se upira momentu glavnega rotorja in krmili obračanje zadnji rotor s spremenljivim korakom, povezan z glavnim rotorjem bodisi z jermenico, bodisi s kardanom.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???

Uporabniški avatar
T0RN4D0
Dr. Modelar
Prispevkov: 2979
Pridružen: 15 Feb 2010, 20:40
Kraj: sevnica

Odgovor Napisal/-a T0RN4D0 » 04 Jan 2012, 15:20

sihu napisal/-a: Pa še eno vprašanje: Kaj pomeni pri navajanju podatkov za helije 3,5Ch? Izgleda, kot da je 3,5 kanalni, samo mi tista polovica kanala ni jasna.
To pomeni da so kitajci pisali reklamo... #-o 3 kanalni so to. :)
Fly it like you stole it!

Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane » 04 Jan 2012, 15:46

sihu napisal/-a:
Recimo, da letim na mode 2. Kje je hitrost, naprej/nazaj, levo/desno, gor/dol...
Ko sem ponovno bral vprašanje, sem se ustrašil, da morda v tem detajlu še nisem bil dovolj nazoren.. za mode 2

Hitrost-v smeri gor dol, enostavno levo ročko naprej nazaj.
Hitrost- v katero koli drugo smer, (primer za let naprej) nagib helikopterja naprej- z desno ročko naprej....posledično, zaradi nagiba, helikopter zgubi nekaj višine, zato je istočasno treba dodati tudi z levo roko nekaj koraka-levo ročko naprej. Dokler tako vztrajamo bo helikopter pospeševal naprej ( kolikor se temu ne upira zračni upor)

Realno ročke za hitrost (razen v primeru gibanja gor dol) helikopter nima, za gibanje v katerokoli drugo smer, je potrebna kombinacija komand.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???

dreja
Razpravljalec
Prispevkov: 165
Pridružen: 02 Feb 2007, 14:24
Kraj: Solkan

Odgovor Napisal/-a dreja » 04 Jan 2012, 17:55

Ne vem ce je pravilno, vendar sam locim med modeli in igracami v nacinu krmiljenja:
- igrace imajo bolj XYZ koordinate (npr. koaksialni helikopterji z repnim rotorjem obrnjenim navzgor ala Syma)
- modeli imajo krmiljenje v koordinatah RPY

Ni nujno, da je vsak koaksialni helikopter igraca in ne model.

Obstajajo tudi 3 oz. 4 kanalni koaksialni helikopterji, ki so modeli in ne igrace. Tudi ti so namenjeni prvim korakom v svetu modelov:

Npr. Blade Scout (3 kanalni brez nagiba)
Blade MCX in MCX2, ElyQ Lama (4 kanalni), itd.
LP Andrej

Euromodel Mini Ellipse
Elipsa 2.85m by Anton Percic
MPX Fox (motoriziran)
Omei 2000 EP
Robbe Arcus
Blade MCX2
Blade MSR X
Maverick Atom XB 1/18

Uporabniški avatar
sihu
Tekmovalec
Prispevkov: 351
Pridružen: 07 Sep 2011, 10:25
Kraj: Slovenska Bistrica

Odgovor Napisal/-a sihu » 04 Jan 2012, 18:17

Hvala za odgovore. Sedaj mi je bolj jasno.

Nekdo mi je rekel, da če hočem poznati razliko med koaksialnimi in pravimi helikopterji naj si zamislim polovico votle krogle. Če te pol krogle obrmeš tako, da lahko vanjo spustiš kroglico, bo ta slej kot prej pristala na dnu, brez dodatne pomoči. Če pa jo obrneš obratno in nanjo položiš kroglico, jo moraš s svojo spretnostjo obdržati na vrhu.

Ker se bom šele začel učiti letenja s helikopterji, se bom poleg simulatorja, ki je že naročen, rad učil tudi na modelih. Katerega od teh dveh (eden 3 in eden 4 kanalni) bi mi priporočali za prve korake. Kasneje bi si pa nabavil kakšno 450-ico.

http://rc-modeli.net/3-kanalni-helikopt ... kopom.html

http://rc-modeli.net/4-kanalni/4342492- ... pter-.html

Brane, s katerimi modeli si se ti učil?
Zadnjič spremenil sihu, dne 04 Jan 2012, 18:26, skupaj popravljeno 2 krat.

Uporabniški avatar
sihu
Tekmovalec
Prispevkov: 351
Pridružen: 07 Sep 2011, 10:25
Kraj: Slovenska Bistrica

Odgovor Napisal/-a sihu » 04 Jan 2012, 21:38

Zanima me tudi, kakšna je razlika med obnašanjem helikopterja s flybar (stabilizacijska palica) in flybarless.

Uporabniški avatar
Parky
Dr. Modelar
Prispevkov: 3052
Pridružen: 12 Sep 2004, 18:24
Kraj: EU-Slovenia

Odgovor Napisal/-a Parky » 04 Jan 2012, 22:06

sihu napisal/-a:Zanima me tudi, kakšna je razlika med obnašanjem helikopterja s flybar (stabilizacijska palica) in flybarless.
To te naj za enkrat ne briga kaj preveč ;) ... to boš potem videl ko boš kake malega rexa obvladal :) (da ne bo vsega naenkrat)
Lp,Borut
IksDe --->Das Hubschrauber Heli Team <---xD :car:

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 2977
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo » 05 Jan 2012, 08:30

Morda:
Pros VS Cons
Flybarless

Pros
1. Can have both stable track and fast response
2. Less drag- less power required.
3. Maintains track in windy conditions.
4. Crashes better- no flybar to untangle.
5. More energy in an Auto.


Cons
1. Cost
2. Can be difficult to tune.
3. More challenging to get piro on axis
4. At times disconnected feeling.
5. Does not compensate for drift caused by wind.

Great for 90% of the pilots. Advanced pilots may prefer the flybar more when stable track is not as important, but rather perfect piro's are. Beginner pilots may struggle with setup.

Uporabniški avatar
Parky
Dr. Modelar
Prispevkov: 3052
Pridružen: 12 Sep 2004, 18:24
Kraj: EU-Slovenia

Odgovor Napisal/-a Parky » 05 Jan 2012, 09:21

Flybar si omejen na nastavitve same glave in repnega žirota, fybarless nastaviš kakor hočeš (leno><živo)
Lp,Borut
IksDe --->Das Hubschrauber Heli Team <---xD :car:

Uporabniški avatar
sihu
Tekmovalec
Prispevkov: 351
Pridružen: 07 Sep 2011, 10:25
Kraj: Slovenska Bistrica

Odgovor Napisal/-a sihu » 05 Jan 2012, 09:58

Torej - če prav razumem (malo sem pobrskal tudi po spletu) - je flybar sistem manj občutljiv in tako nekoliko lažji za učenje, ima pa več mehanike, medtem ko flybarless sistem odreagira hitreje in nudi več možnosti izkušenim pilotom. Manj ima tudi mehanskih delov, tako, da so popravila cenejša, so pa nekoliko bolj obremenjeni servoti. Nekoliko dražja je tudi njihova elektronika.

Vem, da na začetku razlike sploh ne bom opazil, je pa dobro, če veš vsaj osnovne stvari, ki se jih lotevaš.

Phoinix, snel in natisnil sem si tvojo Teorijo letenja helikopterja in jo pravkar preučujem. Zelo izčrpna in zanimiva razlaga. Koristno bi bilo, da bi bilo takšnih prispevkov čim več, saj se mi nepoznavalci s takimi podatki lahko marsikaj naučimo.

Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane » 05 Jan 2012, 10:43

sihu napisal/-a:
Brane, s katerimi modeli si se ti učil?
Zakuril sem se s 3 kanalnim helijem iz Hoferja in kmalu pogruntal da to ni to, zato sem si naročil 4 kanalnega koaksialca HK 136 s katerim sem bil pa že kar zadovoljen, saj ima razporeditev komad enako kot pravi heliji. Obenem sem se začel intenzivno zanimati za pravo heli tehniko in si naročil plastik fantastik Fire Foxa 200 in vanj vgradil kar se da poceni tehniko, bolj zato, da bi se na njem učil kako pravi heli funkcionira, kot da bi z njim imel resne namene leteti (od helija za 19,90$ pač ne pričakuješ kaj dosti). A heli se je izkazal kot povsem normalno obvladljiv helikopter in z njim sem v dnevni sobi neumorno vadil lebdenje. Ni pa bil za vse in ker je Hk 136 postal premalo zahteven za rastoče apetite, sem ga prodal in kupil HK 190, ki je bolj živahen in za en razred zahtevnejši za upravljanje.
Pri cca desetem poletu sem s fire foxom pošlatal mizo in k sreči lahko popravil polomljen del, tako da sem ostal leteč. Seveda sem začel razmišljati, kaj bi bilo dobro naročiti za rez. dele. Hitro sem ugotovil, da se delov za fire foxa ne splača nabavljati, deli za bistveno kvalitetnejši HK 250gt ful aloy(kopija Trexa) so občutno cenejši, zato sem naročil kar komplet še enega Fire foxa za dele, enega HK 250gt in hk 450V2.
HK 450 sem si potem opremil za pravi trening zunaj, HK 250 gt pa je namenjen za naslednika f foxa, ko bo podlal svoje, a vraga na fire foxu se je nabralo že 405 poletov, pa je še vedno leteč.
Nekaj od opreme iz f foxa sem mislil uporabiti na HK250, a sem sedaj naročil novo, ker f fox noče podelat, je pa tudi vedno manj zanimiv, saj vedno več letim zunaj s HK 450V2, s katerim se je tudi nabralo že 115 letov.
Zmorem že malo bolj švohotne osmice in heli tu in tam za kratko obrnem tudi proti sebi, tako da malo bolj sproščeno kot v začetku se že počutim \:D/
HK 250 čaka na regler in gyro, ugodnemu spletu okoliščin in predvsem prijatelju, pa se imam za zahvaliti, da imam v delu, manjka le še motor in regler, tudi še en sicer rabljen heli velikosti 550 za njim pa čaka na opremo in nekaj predelave še en 600 serije.
Tako izgleda moj začetek, ki se je resno sprožil, kaka 2 meseca nazaj.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???

Uporabniški avatar
Parky
Dr. Modelar
Prispevkov: 3052
Pridružen: 12 Sep 2004, 18:24
Kraj: EU-Slovenia

Odgovor Napisal/-a Parky » 05 Jan 2012, 11:23

Brane ko boš nadaljeval na večje helije si zapovni, kupi si dober regler in gyro. To je glavno pravilo ;)
Lp,Borut
IksDe --->Das Hubschrauber Heli Team <---xD :car:

Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane » 05 Jan 2012, 11:52

Kaj lahko pričakujem od pre slabega gyrota in kaj od pre slabega reglerja.
Na HK 450 imam GA250 mini mems gyro. Ob sunkovitem dodajanju gasa (in koraka) helikopter rahlo zavrti v levo (cca 5 stopinj), drugih slabosti ne opazim. Računam da boljši gyroti to podelajo, je še kaj drugega.

Regler, razen mehkega zagona, kaj še lahko povzroča težave, kaj je IN glede na to, da kontronik ni več na mojem plačilnem seznamu.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???

Uporabniški avatar
sihu
Tekmovalec
Prispevkov: 351
Pridružen: 07 Sep 2011, 10:25
Kraj: Slovenska Bistrica

Odgovor Napisal/-a sihu » 05 Jan 2012, 19:48

Na prejšnji strani sem spraševal, kateri od obeh omenjenih helikopterjev bi bil boljši za začetek učenja, oz. prosim za predloge za še kakšen cenejši model, ker ni vprašanje ali ga bom skrešal, vprašanje je le, kdaj ga bom. Pa tudi finance me trenutno mučijo. Ko bom osvojil letenje na simulatorju in osnove z začetniškim modelom, bom pa nabavil 450 ali 500-tko.

http://rc-modeli.net/3-kanalni-helikopt ... kopom.html

http://rc-modeli.net/4-kanalni/4342492- ... pter-.html

Uporabniški avatar
Parky
Dr. Modelar
Prispevkov: 3052
Pridružen: 12 Sep 2004, 18:24
Kraj: EU-Slovenia

Odgovor Napisal/-a Parky » 06 Jan 2012, 00:26

Brane mislil sem pri helijih visjega ranga 500-600-700 ;) sej ves kaj mislem, ko si imel velike acrote tudi nisi dal enega "svoh" digitalca na rep ;)
Lp,Borut
IksDe --->Das Hubschrauber Heli Team <---xD :car:

Uporabniški avatar
zosek
Tekmovalec
Prispevkov: 218
Pridružen: 08 Avg 2008, 13:47
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a zosek » 06 Jan 2012, 11:47

sihu napisal/-a:Na prejšnji strani sem spraševal, kateri od obeh omenjenih helikopterjev bi bil boljši za začetek učenja, oz. prosim za predloge za še kakšen cenejši model, ker ni vprašanje ali ga bom skrešal, vprašanje je le, kdaj ga bom. Pa tudi finance me trenutno mučijo. Ko bom osvojil letenje na simulatorju in osnove z začetniškim modelom, bom pa nabavil 450 ali 500-tko.

http://rc-modeli.net/3-kanalni-helikopt ... kopom.html

http://rc-modeli.net/4-kanalni/4342492- ... pter-.html
Jaz ti predlagam tako kot je rekel Phoinix na prejšnji temi. Najverjetneje ga ni uporabnika foruma, ki bi imel kateregakoli izmed teh dveh modelov, če pa že je jih je malo. Taki helikopterji so navadno narejeni zelo površno in te bo volja za letet minila zelo hitro. Raje pobrskaj po forumu (oglasi), sigurno se najde kje kakšen helikopter (ciljam na rexa450), ki je cenejši od 300€ z vso opremo.
Kar pa se tiče "krešanja", če si vzameš čas in ne prehitevaš korakov učenja, se ti za krešanje ni potrebno sekirati. Jaz sem svojega prvega doživel "šele" po dveh letih letenja, pa še to je bila mehanska napaka.
Lp, Matija

Uporabniški avatar
sihu
Tekmovalec
Prispevkov: 351
Pridružen: 07 Sep 2011, 10:25
Kraj: Slovenska Bistrica

Odgovor Napisal/-a sihu » 19 Jan 2012, 13:25

Torej, simulator deluje na polno. 450-tka je naročena (za sedaj še prazna), ko bodo tu vsi deli, pa sestava in letenje - če bom do takrat zadevo že obvladal na simulatorju.
Me pa zanima še nekaj: imel sem priložnost leteti t.i igračke 4 in kao 3,5 kanalni enorotorni heli. Oba sta imela vertikalni zadnji rotor. Ker, kot veste, sem začetnik, me zanima, kako en in drugi heli krmilita, saj sta bila oba še kar vodljiva v vse smeri, seveda nekoliko počasneje, pa vendar.

RCCrash
Začetnik
Prispevkov: 6
Pridružen: 02 Jan 2012, 20:31
Kraj: Ljubljana

Re: Razlika med upravljanjem koaksialca in helija

Odgovor Napisal/-a RCCrash » 26 Jan 2012, 16:39

Kje si ti to našel 4ch z vertikalnim repnim motorjem?
walkera hm 4G1

Uporabniški avatar
sihu
Tekmovalec
Prispevkov: 351
Pridružen: 07 Sep 2011, 10:25
Kraj: Slovenska Bistrica

Re: Razlika med upravljanjem koaksialca in helija

Odgovor Napisal/-a sihu » 26 Jan 2012, 17:38

Kar lepo število jih je - malo pobrskaj po netu in jih boš našel.
Tudi tale kitajc http://rc-modeli.net/4-kanalni/4342492- ... pter-.html imaš pa jih tudi od bolj priznanih proizvajalcev.
Hitec Eclipse 7 Pro, RV-9, Scout, EPP Mustang P-51, Bliss Topmodel CZ, Robbe Charter, CopterX 450

Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 3996
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Re: Razlika med upravljanjem koaksialca in helija

Odgovor Napisal/-a Phoinix » 26 Jan 2012, 17:52

Zanimivo, do kakih nesmislov pridejo proizvajalci. Vseeno če bi naredili quadrokopter namesto te "4 kanalne" pokveke.

Če nima swasha ne bo kaj prida helikopter.

Odgovori

Vrni se na